Ale podstatné informace chybí. “Konstrukční tým předělal převodovku”, ok ale jakou? Supra manuál dosud neměla, takže, co je to za převodovku, zf? A chybí i info k motoru, že bude manuál k šestiválci se ví od začátku, ale ke kterému, b58 nebo s58? Na motor1 se píše o výkonu 250 kW, takže se zdá, že s58 nakonec nebude. Každopádně, článek se slibným titulkem, ale podstatné, resp. jakékoliv nové informace chybí.
Jo, tiež ma zaujímalo, k akému motoru, veď sme tu nedávno riešili, že sa písalo o S58. Ale aj na Autoexpresse píšu o doterajšom trojlitri s 335bhp, tak isto aj EVO, to je teda doterajšia B58, bez zmien. To som popravde po tých avízach o S58 čakal najmenej. ;-\
K tej prevodovke: javí sa, že je to vlastný vývoj:
Autoexpress: The new gearbox has been designed by Toyota specifically for use in the Supra... EVO: new gearbox, which is a brand new and entirely bespoke transmission developed by Toyota
Nevěřím tomu, že by Toyota vyvíjela nový manuál pouze pro 3.0 l Supru. Spíš bych to viděl na 6 kvaltový manuál (doufejme, že vylepšený...), který používalo BMW s B58 motorem do roku 2018. I ten výkon cca 340 k by tomu odpovídal.
výkon cca 340 koní má Toyota od začátku ;-)
a pokud to píšou dva zdroje a podle popisu článku to tak vypadá také, tak bych tomu i věřil. a psal jsem to už na začátku, že manuální převodovka není jako sestrojit raketoplán:)
Jasně. Pro Toyotu by nebyl problém sestrojit novou manuální převodovku. Problém pro Product Planning by bylo přesvědčit Corporate Accounting, aby na takový project dalo peníze. Vím o čem mluvím. Pracoval jsem 25 let ve vývoji pro tuto firmu. I když nový management v Toyotě sportovním vozům přeje, tak pořád platí Kaizen filosofie, která udělala z Toyoty světovou jedničku. A ta mluví stále dokola o cost saving. A právě proto se petrolheadům v Toyotě nepodařilo prosadit manuální převodovku hned v prvopočátcích. Nepodařilo se prosadit ani výrobu Supry v Toyotě. A prodeje nejsou také nijak oslnivé. Jsem překvapen, že se vedení do tohoto vůbec pustilo. Ale jinak tomu rozhodnutí tleskám... :yes:
jak to tak vidím, tak jsme se netrefili ani já, ani ty, ani Dinar:)
výkon není problém, do 400 koní úplně v pohodě, motoru z M3/4 je trochu škoda, ale ne zase tak moc, cena by byla šílená, tohle je vlastně nejlepší řešení.
Tak tolik asi k mudrlantům přesvědčeným, že manuál je přežitek. Mně to bylo od začátku divné, v US byl hodně velký kult kolem minulé Supry, ale jedině ve verzi s manuálem.
Moj nazor je,ze nikdy sa nemoze Supra V stat kultovym autom s nemeckym motorom.
Vid mizerne predaje novej verzie.Neverim tomu,ze to manual vyriesi.Aj ty najpovolanejsi z Japonska ako je HKS swapovali motor za 2JZ-GTE.
Vsak vyssie som pisal,ze vdaka filmu sa z toho auta stal kult.
Vdaka tomu sa do toho auta pustili tuneri a vzniklo x body,alebo engine kitov.
Okrem JPN to bol obrovsky kult aj v USA.
Zaklad je ,ze V nikdy nedosiahne kultovy uspech IV,ale vtom nevidim problem.
V. je len prezlecene BMW a to podía mna je ten hlavny dovod preco nikdy nebude V nejako uspesna ako v predaji ,tak u tunerov.
Neber to tak,ze nie som rad, ze este v dnesnej chorej zelenej dobe vznikaju taketo auta,ale skoda je ,ze nevzniklo cisto pod kridlami Toyoty.Mala by Supra daleko vyssi uspech podla mna pri predaji.Vid Yaris GR a Corolla GR,ktore maju (budu mat) fantasticke cisla pri predaji.
Rozumiem ti.
Supra je ale o hodne drahšia ako TYGR či 86 ktoré vlastne ani nemajú moc veľkú konkurenciu, kdežto v cene povedzme 1.8M+ je výber už celkom zaujímavý.
Aj tak by ma zaujímali predaje Supra V vs IV.
Asi tak v cene Supry/Z4 so šesťvalcom už začína je 718 síce ma o dva valce menej, ale je aj oveľa ľahšie a pre mňa atraktívnejšie auto. A na opačnej strane spektra sú Ameriky s V8.
Ale aj tak si myslím, že keby skúsili Supru riešiť vo vlastnej réžii, tak u Japoncov, ktorý sú silný nacionalisti, by sa predávala lepšie. Možno mohli obetovať R6 a skúsiť niečo vyčarovať z V6, ktorý používa aj Lotus ako základ svojich motorov.
V rokoch 96-99 co som pracoval v USA,tak som tam videl jazdit 2 Sky na americkych znackach.Boli dovezene cez Motorex USA legalne do USA a prihlasene na znacky.
Tak toto je opravdu skvělá zpráva, bravo Toyoto! Pomlouvači manuálů a fanatičtí prosazovači výhradních automatů s tupým dvoupedálovým ovládáním dnes mají černý den! :-[]:-[]:-[]:-[]:-[]
P.S. Bože, jak by bylo nááádherné, kdybychom se totéž dozvěděli o Alfě Romeo Giulia 2.0! (a o benzinových motorizacích současné generace BMW řady 3) :-O:-O:-O