Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fisker připravuje elektrický kabriolet s dojezdem přes 1.000 kilometrů

Americký Fisker plánuje po elektrickém SUV Ocean a městském elektromobilu Pear uvést další model. Má to být luxusní čtyřmístný kabriolet s největším dojezdem ze všech elektromobilů na trhu.
Zpět na článek
5. 5. 2022 17:30
1000 km !?
AKU by musel být cca 250 kWh = 0,25 MWh! Kam ho dá? Ohromný rozvor a výšku vozu pod 1400 mm neudělá. Nehledě na váhu AKU.
Avatar - WinDiesel
5. 5. 2022 17:08
1000 km = 1000 kg baterií, nebo i více?
Příspěvek "ochránců" přírody matce přírodě.
6. 5. 2022 17:19
Re: 1000 km !?
Dobře, beru tvoji informaci na vědomí. Tak uvidíme, jak si SSB povedou v blízké budoucnosti.

Internet je plný zdrojů informací a najít ty seriózní bývá mnohdy problém a je na to třeba mít i dost času. Když zrovna náhodou nejsi odborník z oboru, který to má vše v hlavě.

Proto jsem nakonec napsal "pokud vím o SSB".
6. 5. 2022 16:07
Re: 1000 km !?
Nemůžeš házet všechny SSB do jednoho pytle. Uvědom si, že baterie se skládá z katody, elektrolytu a anody. SSB se týká jedné vlastnosti elektrolytu, ale vůbec nic to neříká o celkovém výkonu akumulátoru. Máš desítky typů katod, desítky typů anod (nemluvě o bezanodových akumulátorech), různé směsi, materiály,... Stejně tak ten pevný elektrolyt může být různého typu z různých materiálů.

To je tolik kombinací s tolika různými vlastnostmi, že z toho vyvodit nějakou obecnou vlastnost nelze. Takže možná nějaká SSB má problém s rychlonabíjením, ale to nemůžeš tvrdit o desítka výrazně odlišných. QuantumScape začíná s výrobou SSB vzorků, které se nabíjí 10 minut (což dle mého názoru je rychlonabíjení). Nesnáší nízké teploty? Možná SSB vycházející z LFP, ale to vůbec nemusí platit o SSB vycházejí z jiných směsí. Cykly totéž. Není SSB jako SSB. To jsou tak různorodé věci, že to opravdu nelze hodit do jednoho pytle.
6. 5. 2022 11:03
Re: 1000 km !?
...a mají nižší hustotu energie kWh/kg ! A to i u "klasických" Li-ion je velmi malá - pod 0,5 kWh/kg ! Čili pořád se dá k elmobilům říci - bohužel bez výhledu:
1. nejsou baterky
2. energetika je na ně slabá
6. 5. 2022 00:27
Re: 1000 km !?
Kromě pozitivních vlastností mají SSB i poměrně zásadní negativa, která zatím brání použití v automobilech pro běžné užívání a která se stále nedaří odstranit.

Nelze používat rychlonabíjení, vůbec nesnáší nízké teploty, mají k dispozici méně cyklů, pro dobrý výkon potřebují vyšší provozní teplotu, mají vyšší vnitřní odpor - tj. ztráty, zejména při realizaci vyšších výkonů. Současné použití mi spíš připomíná charakterem test, provozní zkoušku nebo ověřování výzkumu v praxi a proto také uplatnění v autobusech, kde je lepší předpoklad dodržovaní náročných, složitějších provozních podmínek. O podmínkách případné záruky ani psát nebudu.

Pokud vím o SSB.
5. 5. 2022 23:09
Re: 1000 km !?
Vzhledem k tomu, jak se o tom mluví jako o převratném vynálezu, se mi nechce věřit, ze vy o tom MB nikde nemluvil…
5. 5. 2022 19:13
Re: 1000 km !?
Prej jo : "Solid-state baterie se zároveň již v praxi využívají a to v kloubovém elektrickém autobusu Mercedes-Benz eCitaro G. Jde o druhou generaci baterií typu NMC (Nikl-Mangan-Cobalt). U těchto baterií je anoda vyrobena z grafitu s čistým lithiem a katoda z lithium-železo-fosfátu (LiFePO4). Díky vyšší energetické hustotě může mít elektrický autobus MB eCitaro G kapacitu baterií až 441 kWh." Zdroj : http://www.hybrid.cz/…-je-jeste-letos/
5. 5. 2022 18:03
Re: 1000 km !?
Treba tam chteji dat solid state, ten ma - aspon teoreticky - mnohem mensi prostorove naroky a je samozrejme lehci.