Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fisker připravuje elektrický kabriolet s dojezdem přes 1.000 kilometrů

Filip Melich Filip Melich 5. 5. 2022 • 20:14
13
10
Zobrazit náhledy (13)
Fisker EMotion Fisker EMotion Fisker EMotion Fisker Ocean Fisker Ocean Fisker Ocean Fisker Ocean Fisker Ocean

Americký Fisker plánuje po elektrickém SUV Ocean a městském elektromobilu Pear uvést další model. Má to být luxusní čtyřmístný kabriolet s největším dojezdem ze všech elektromobilů na trhu.

Aktuálně se automobilka Fisker soustředí především na uvedení svého prvního modelu, elektrického SUV Ocean, na trh. Po něm má přijít ještě městský elektromobil s názvem Pear. Tím ale plány automobilky nekončí, v přípravě je totiž další model. Zatím mu říkají Project Ronin, ale zda si jméno Ronin zachová i produkční verze, zatím nevíme. Co ale víme je, že půjde o luxusní čtyřmístný elektrický sedan s otevírací střechou. Takto alespoň vůz popsal šéf automobilky, Henrik Fisker, v rozhovoru s kolegy z britského Autocaru.

O voze, který by většina lidí jednoduše nazvala kabrioletem, dále hovoří takto: „Je to velká výzva. Aby vůz úspěšně ochránil posádku i při bočních nárazech, potřebuje unikátní, inovativní a pevnou konstrukci, která bude kompenzovat absenci B sloupku.“ Vývoj dostalo na starosti nové centrum Magic Works, které si automobilka postavila ve Velké Británii. V jeho čele stojí Dave King, jehož předchozí pracovní zkušenosti zahrnují vedení speciálních projektů v automobilce Aston Martin.

Video se připravuje ...

Henrik Fisker dále slibuje, že produkční Ronin nabídne delší dojezd na jedno nabití, než jakého bude schopen jakýkoliv jiný elektromobil na trhu. Cílem je dojezd kolem 660 mil, tedy přes 1.000 kilometrů. Použitá baterie má být také unikátní a bude součástí konstrukce vozu. Pohon dostane na starosti trojice elektromotorů a zrychlení z 0 na 60 mil v hodině (0-96 km/h) se odehraje do dvou sekund. Při stavbě vozu budou použity pokrokové, lehké materiály a kromě dojezdu Fisker klade velký důraz také na jízdní vlastnosti a řidičský zážitek.

Boční dveře Roninu Fisker popisuje jako unikátní, aniž by zabíhal do detailů, zatímco pro interiér používá označení „veganský“.  Jako celek má podle něj Ronin nabídnout ducha poctivého britského sportovního vozu. Zároveň slibuje předefinovat, co si představujeme pod pojmem luxusní sportovní vůz budoucnosti. A k tomu dodává: „Project Ronin bude ukázkou našich schopností v oblastech strojírenství, pohonných jednotek a softwaru.

Produkční verzi automobilka slibuje představit v srpnu příštího roku a výroba samotná začne v druhé polovině roku 2024. Po modelech Ocean a Pear tak půjde o třetí modelovou řadu Fiskeru. Čtvrtá se má představit v roce 2025, ale o detailech zatím automobilka mlčí. Do roku 2027 však plánuje na silnice vyslat milion elektromobilů, přičemž po roce 2030 by chtěla stejné množství produkovat každý rok.

Související články

Témata
6. 5. 2022 17:19
Re: 1000 km !?
Dobře, beru tvoji informaci na vědomí. Tak uvidíme, jak si SSB povedou v blízké budoucnosti.

Internet je plný zdrojů informací a najít ty seriózní bývá mnohdy problém a je na to třeba mít i dost času. Když zrovna náhodou nejsi odborník z oboru, který to má vše v hlavě.

Proto jsem nakonec napsal "pokud vím o SSB".
6. 5. 2022 16:07
Re: 1000 km !?
Nemůžeš házet všechny SSB do jednoho pytle. Uvědom si, že baterie se skládá z katody, elektrolytu a anody. SSB se týká jedné vlastnosti elektrolytu, ale vůbec nic to neříká o celkovém výkonu akumulátoru. Máš desítky typů katod, desítky typů anod (nemluvě o bezanodových akumulátorech), různé směsi, materiály,... Stejně tak ten pevný elektrolyt může být různého typu z různých materiálů.

To je tolik kombinací s tolika různými vlastnostmi, že z toho vyvodit nějakou obecnou vlastnost nelze. Takže možná nějaká SSB má problém s rychlonabíjením, ale to nemůžeš tvrdit o desítka výrazně odlišných. QuantumScape začíná s výrobou SSB vzorků, které se nabíjí 10 minut (což dle mého názoru je rychlonabíjení). Nesnáší nízké teploty? Možná SSB vycházející z LFP, ale to vůbec nemusí platit o SSB vycházejí z jiných směsí. Cykly totéž. Není SSB jako SSB. To jsou tak různorodé věci, že to opravdu nelze hodit do jednoho pytle.
6. 5. 2022 11:03
Re: 1000 km !?
...a mají nižší hustotu energie kWh/kg ! A to i u "klasických" Li-ion je velmi malá - pod 0,5 kWh/kg ! Čili pořád se dá k elmobilům říci - bohužel bez výhledu:
1. nejsou baterky
2. energetika je na ně slabá
6. 5. 2022 00:27
Re: 1000 km !?
Kromě pozitivních vlastností mají SSB i poměrně zásadní negativa, která zatím brání použití v automobilech pro běžné užívání a která se stále nedaří odstranit.

Nelze používat rychlonabíjení, vůbec nesnáší nízké teploty, mají k dispozici méně cyklů, pro dobrý výkon potřebují vyšší provozní teplotu, mají vyšší vnitřní odpor - tj. ztráty, zejména při realizaci vyšších výkonů. Současné použití mi spíš připomíná charakterem test, provozní zkoušku nebo ověřování výzkumu v praxi a proto také uplatnění v autobusech, kde je lepší předpoklad dodržovaní náročných, složitějších provozních podmínek. O podmínkách případné záruky ani psát nebudu.

Pokud vím o SSB.
5. 5. 2022 23:09
Re: 1000 km !?
Vzhledem k tomu, jak se o tom mluví jako o převratném vynálezu, se mi nechce věřit, ze vy o tom MB nikde nemluvil…
Články odjinud