Nové kompaktní SUV Toyota, které se svou velikostí zařadí mezi modely C-HR a RAV4, má na českém trhu velké ambice. Hlavní ofenzívu si však schovává až na příští rok.
Že se tato Toyota bude dobře prodávat, o tom není žádných pochyb - spadá do jednoho z vůbec nejžádanějších automobilových segmentů současnosti a po designové stránce se jedná o bezpochyby nejlibivější model své značky bez zbytečných designových kontroverzí. A ani cenově nevybočuje že současné extrémně vysoké hladiny, kde se ovšem nyní nachází i drtivá většina konkurentů. Obrovský problém je ovšem ve srovnání s Karoqem extrémně chudá nabídka motorizací - pokud toto SUV nechci v hybridu, nebo pokud upřednostňují manuální převodovku, nebo naftu, Toyota mi prostě nemá co nabídnout (O tom, jak je toto auto pro aktivního řidiče nepřijatelné, svědčí už absence otáčkoměru!) Další obrovskou slabinou je pro tuto značku typická nemožnost si "na míru" nakonfigurovat výbavu. A možná ještě významnější nedostatek (zejména pro Čechy) je pro asijské značky typicky mělký kufr - na Karoq ztrácí dobrých 100 l.... Takže s tím "kladivem na Karoq" bych byl velmi, velmi opatrný! :-)
P.S. Taky vás překvapuje, proč Toyota s takto důležitým modelem přichází s tak obrovským zpožděním za konkurencí?
No, a to je přesně ono - Karoq je právě ušitý Čechům přesně "na míru". A že to vyhovuje zdaleka nejen jim, potvrzuje jeho obrovská popularita na dlouhé řadě dalších trhů! :-):yes:
To vis, kdyz chces jednoduche reseni pro slozity problem, staci navstivit nejblizsi diskusi na Internetu. Tam se vzdycky najde nekdo kdo vi, jak by se to melo udelat...
Vyzerá pekne až na pár detailov /zadné blinkre žiarovkovéééé :-) / ale skôr si myslím že je to Crossover takže hlavnými konkurentom je môj top favorit Formentor.Pri Toyote a jej cenách je použitelný hlavne 2.0 HEV lebo ten 1.8 HEV je dosť slabý tam v poho stačí 1.5 TSI.Pri cene 1 099 900 kč za Corollu Cross Premiere Edition 2.0 HEV je takisto slušne vybavený Formentor 2.0 tsi 190k DSG 4WD za 964 900 kč takže ostáva +/- 130 000 kč na dovybavenie a samozrejme okrem spotreby bude v dynamike Formentor lepší.PS:Ako som už písal posledné modely od Toyoty sú po designovej stránke :yes:
Ten 2.0 hybrid není vůbec špatnej... jede to, moc to nežere. Musíš kousnout eCVT... a hlavně si to Toyka nechá zaplatit... ale rozodně je to v kompaktech a SUVC jeden z těch zajímavejch pohonů.
Je to celkem hezky vyváženej balíček... nekonfliktní design, prostor tak akorát na rodinné auto (trošku slim-fit, ale dá se), motor s kapkou výkonu navíc, volitelně taková pseudo 4x4, co ale většině asi vyhoví.
870 je dost drahý... i s přihlédnutím k výbavě... a za 4x4 po drátě bych si taky představoval menší příplatek než 50. Trošku škoda, že zadní sedačky jsou jen 40:60 bez průvlaku, u SUVka bych čekal větší variabilitu.
Vyvedu tě z omylu - objem, resp. hloubku kufru při výběru rodinného auta řeší drtivá většina českých rodin. A to tak moc, že např. český importér Mitsubishi kvůli tomu pro svůj bestseller ASX vyvinul a léta nabízel speciální "prohlubovací" sadu. A prodávala se velmi dobře! :-):yes:
A nikde jinde ho zas moc nechtějí. Někdo chce se prsit, že na jednom trhu je nejprodávanější, jiný prodá nasobne vic celkem a neřeší nějaký bezvýznamný trh.
Nepochybuju, že v ČR bude karoq prodavanejsi.
Úplně se mi nelíbí ta velká zamračená přední maska + světla... ale ne že by mi to vadilo, jako celek je to celkem nekonfliktní a elegantní design.
Nevím, proč srovnáváš top výbavu FWD Corolly se základem AWD u Formentoru...
Píšeš..."extrémně chudá nabídka motorizací".......bohužel taková je dnes doba. Automobilky musí hrát tu "anti-emisní hru" velmi opatrně. A vše naznačuje tomu, že bude hůř.... :-( . Takže Toyota zatím díky za ten dvoulitr..... :-!
Jj, klasický asijský unisex design, jak říkáš nekonfliktní, protože nijaký, ale to je v této kategorii z prodejního hlediska spíš plus. Jediným značku určujícím prvkem designu je ten Toyota knír, a to je prvek spíš legrační než šperkující. Každopádně pojetím, rozměry i vnitřním prostorem ideální rodinné auto, limitem je opět pohon, pseudo čtyřkolka, must have hybrid. O tom, jestli je to kladivo na karoq, bude rozhodovat cena.
Ale ta predna maska je des.... toyota to uz dnes vie daleko lepsie... juhoazijske cielenie tu v tomto nezaprie.... ale inak som rad ze nakoniec je aj v eu... hoc uz len ako hybrid... zakaznikov si to najde aj u nas.... napriklad voci C-HR je to nakoniec este aj celkom pekne auto maska nemaska
Ja bych se nedivil, že tomu tak je. Jednodušší jedinci na to určitě koukají. A stačí jim papírové číslo, i když v reálu tam dají méně, protoze je to na výšku a ne na délku. S tím mám vlastní zkušenost, kdyz jsem zkoušel auta, kam dát kočárek pro dvojčata.
velikost složeného kočárku i s koly: 93 x 77 x 43 cm
https://pin.it/3gwXdMv
Pak papírové větší kufr i o 100l kočárek nenalozil. A pak bude někdo mektat, že objem kufru je důležitý.
Ne nebyl. Šlo o demontáž nesmyslného bloku z polystyrenu vkládaného výrobcem na podlahu kufru a úpravu podlahového koberce. Kufr to zvětšovalo o téměř 100 l. A ano, objem kufru ( a místo pro nohy vzadu) je pro většinu českých rodin to první, po čem se při výběru auta pídí (tedy kromě ceny samozřejmě). Zeptej se nějakého českého prodejce. :-)
Víc se mi ten neutrální design líbí v podání HRV... ale tohle je celkem taky ok. Tucson je divnej a prodává se dobře, tak těžko říct.
Přesně, ten knír mi tu úplně nesedí a světla jsou trošku moc protažená do stran, na Highlanderu nebo Ravce ta maska sedí líp... ale žádná trága, pořád je to celkem úhledný auto.
Pseudo čtyřkolka se mi náhodou líbí, přijde mi to jako optimální řešení přesně pro to, že se dvakrát do roka potřebuju někde s jistotou vyhrabat od horský chaty a jinak jezdím po asfaltu. Jen bych si představoval cenu třeba 30 a ne 50.
Jistě, ale ta totální bída v oblasti pohonných jednotek čeká Karoq až v jeho další generaci. A právě toto zatím současnému Karoqu dává trumfy! :-):yes:
Vždycky jsem si myslel, že se led světla nedají rozbít. Poté, co mi vyhořela polovina led osvětlení v domácnosti, jsem změnil názor. Možná že je ta žárovka lepší, rozhodně bude levnější pro majitele auta.
Zakaznikov co chceju manual s benzinom v taktomto aute je minimum, problem preferencie automatu riesia uz aj sport verzie, alebo modely. Toyota to riesi uplne logicky vzhladom na poziadavky trhu, podobne dopadla 1.2t s M6 v Corolle.
Přece vždy byla hezká a škaredá auta. Vem si Multiplu, pak brontosaura Cromu a jako protipól Grande Punto nebo Bravo. Nebo Mazda 323 mrkačka, 323 F a pak přišla úplná hrůza poslední 323.
On má ale pravdu v tomhle. Kdyz výrobce neumi vyrobit použitelný a úsporný motor, který by oslovil a prodával se, musí škrtat ty dobré jízdně a zbydou mu ty podprůměrné.
To je statistika dost k ničemu. Jasně že ty nejlepší varianty se kupujou s automatem, když s manuálem nejsou.
Moje současný auto je taky v automatu... ale kdyby byl v nabídce manuál s tímhle motorem, no tak by asi bylo v manuálu. Kdybych si měl mixnout Karoqa na svoje ježdění (jakkoli jdou SUV mimo mě), no tak takhle od stolu by to bylo 2.0TSI MT 4x4.
35 percentný podiel manuálov je celkom žebrácke číslo a manuál sa zjavne kupuje vo verziách s cenou "od". Mimochodom, radiť si sám v suv s r4 motormi má ďaleko od pôžitku z jazdy. Na pôžitok tu máme našťastie iné autá....
a běží když spalovák stojí? Ty tam nemáš čidlo teploty, že když klesne pod určitý stupně pod bod mrazu kompresor nespustí? Co už ta škodovka neušetří, dříve aspoň koncern tohle psal v příručce.
Tak jací že "komunisti" stávkovali v Americe a ve Francii? Jestli tu někdo má úpal, tak si to jedině ty! :-[]:-[]:-[]
P.S. Klimu mám ve svých autech celoročně zapnutou (v režimu Auto). :-)
Tak ten byl dobrej - všichni milovníci normálních aut po celém světě jsou podle tebe "komunisti"! :-[]:-[]:-[] Zatímco ti zasranci, co nám chtěji všechno atraktivní v auto-moto světě zdanit a zakázat jsou konzervativní pravičáci, jo? Tak to má fakt "logiku"! :-[]:-[]:-[]:-[]:-[]
A taky tříválec, elektronická brzda, virtuální budíky, dotykové ovládání, automat... budeš to mít těžký. BTW, co takové vypínání válců? To pak je z čtyřválce vlastně dvouválec, ne?
U sedanu zrovna nejsou https://www.autorevue.cz/…etthumbnail.aspx?…
Dáš to na nějaký lepší kola a ten sedan je fakt docela pecka... ale ani u kombíku mě předek nějak zásadně neruší. Nejhezčí auto segmentu to není, ale lepší průměr jo.
To ovšem nebude záviset jen od poptávky zákazníků, ale také od současných produkčních schopností výrobce (čipy). Tím ty prodeje (resp. zákaznická obliba) mohou být totálně zkreslené... :-(
Tak garantují ti, že do kufru Karoqu bez příplatkové mezipodlahy se kočárek vejde mnohem lépe, než do této nové Toyoty. To jasně opatrné už na první pohled. :-)
Jo, v případě sedanu jsou ty světla O.K. Nejsem si teď ale jist, jestli se v EU nabízí i v nehybridni verzi. A pokud jo, pravděpodobně to bude trapný tříválec... :-(
Jasne, ale tady nejde o "vystrelek" , ale o trend.
Kdyz jsem kupoval sedana, tak byla Corolla ve vyberu.
A pak jsem u dealera uvidel, co s ni udelali a odesel. :-(
Tak zrovna Karoq moc motorizací taky nemá. "Dvouválec" 1.5 TSI jen jako 4x2. 4x4 jen s 2.0TSI a ani není v normálním volbě, ale jen s jakýmsi cirkus paketem. Diesel v tak malém autě už je dneska úplně mimo, hybridizace žádná.
Naopak, jednou z největších předností Karoqu je fakt, že jeho nabídka motorizací není zamořena hybridizací a že nabízí i (relativně) silné nehybridizované 4válce a manuální převodovky! :-):-):-):yes::yes::yes:
No 35% je vyznamna mensina a este si k tomu pripocitaj, ze sa za nie moc podarene a trvacne DSG priplaca. Karoq nema ani hybrid, takze 65% preferencia automatu je v skutku vyznamna, s dobrym Hybridom by to bolo daleko viac.
Ale vůbec ne, strašná je jen současná nabídka většiny automobilek! :-O
P.S. Karoq 1.5 TSI moje požadavky v segmentu C-SUV plní velmi dobře. (Tedy až na tu prokletou el. P brzdu...)
než Karoqu. Karoq je menší a není hybrid. Takže trošku neporovnatelné. Trošku mě zaráží objem kufru 425l, ikdyž píšou bez schránek, tak na rodinné auto se mi to zdá celkem málo. Ale možná reálné rozměry budou podobné jako ve Sportage.
Ne. Ty spodní zuby na světlech u nové generace jsou fakt děs běs... :-O:-) O "superboubelatém" novém Yarisu nemluvě a Aygo odcházející generace je také líbivější, než jeho rádoby crossoverová nástupkyně. :-O
já jsem tohle psal? Máš upal???? Přečti si to ještě po dvanácté a vypni si start-stop, no horko v neklimatizovanám voze ti leze na mozek a trpíš halucinacemi.
proti trolejbusům, proti hybridům a vlastně proti všem co rekuperují energi, chrání klima bylo vždy tvrdý jádro komunistů, podívej se třeba jak komunisti stávkovali ve francii anebo třeba v americe, prostě zpátečníci.
Mike ti to zhrnul :-) Priestor pre rodinu je iste dolezity a kufor tak isto, preto je tu Skodofka.
Akurat zoufale melky kufr Corolla Cross nema, to je vse co tym myslim.
Souhlas, ta kufrová bída Corolly Cross nepříjemně překvapuje zejména při zdůrazňované "rekordní" délce její karoserie (v kombinaci s průměrným rozvorem). Ten kufr je fakt zoufale mělký (a o to víc zaráží ten výrazný schod, vzniknuvší po sklopení zadního opěradla). :-(
Minimum?! Nenech se vysmát. U Karoqu činí prodej s manuálem i při současné osekané nabídce motorizací 35 % a pokud by ho špičková verze 2.0 TSI 4x4 nabízela (a hlavně pokud by nadále vyráběli velmi žádané provedení 1.4, resp. 1.5 TSI 4x4)by to bylo ještě víc! :-O
podívej se, koncern nemá odbyt a svádí to na nějaký čipy, stačí ty čipy nějak nahradit, ale proč by to škoda dělala, stačí napsat, že nejsou čipy a škodovkáři se stáhnou do sebe a hlásí světu, že koncern by vyráběl kdyby..........bychaři.
je logickym vyustenim ponuky znacky, pragmaticky pristup vidno aj na dizajne. Z vonku je to uz pomenovany uni dizajn, neurazi a rozhodne nenadchne (az na fanusikov znacky). Myslim, ze aj taky Karoq mal trochu vacsi doraz na prepracovanost vonkajsieho dizajnu.
Interier naopak z toho pragmatizmu tazi, kombinacia prevedenia ovladacov a ich umiestnenia je best of best a velmi dobre su drziaky na kafe vo dverach. Hlbku kufra riesi maximalne tabulkovy extremista, v praxi je vsetko v poriadku.
Motoricky ocakavane jednotky, spokojnost, vdaka za ten relativne plnotucny 2.0.
Cena nie je nizka, ale mohlo by to fungovat, Toyota predsalen nejake meno uz ma a so znackou sa kupuje spolahlivost.
Jo, to je úplně jiný režim, než na jaký jsem zvyklý já. Pak určitě hybrid nebo EV má smysl. CHR je dneska na můj vkus trošku drahá... ale pokud je to to co chceš, tak proč ne.
jezdím město 85%-to je, že nevyjedem za značku konec obce a třeba 300km nepoužiju zrychlení více jak 20s. Víš, že hybridy si lidi kupují do města? Ty řídíš auto ze zadu? Nebo nemáš řidičák a pro tělesný disporce musíš sedět vzadu?
Ty jezdis nabijet na chatu? Nebo myslis, ze plug-in bez nabiti nejede? Nehlede na to, ze se da v pohode nabijet z 230V zasuvky. Pokud mu jistic utahne troubu na peceni, utahne i nabijeni auta.
Atmosfera je proste zastarala a basta! Snad bys ho nechtel zatezovat takovymi detaily, jako ze jde o nejucinnejsi benzinove motory co se dnes montuji do beznych masove produkovanych aut. A krome toho na takove detaily jisne nema cas, hleda krabicku s interpunkcnimi znamenky, co se mu nekam zatoulala...
´´To vis, kdyz chces jednoduche reseni pro slozity problem, staci navstivit nejblizsi diskusi na Internetu. Tam se vzdycky najde nekdo kdo vi, jak by se to melo udelat...´´
dovolil som si citovat, uz to tu zaznelo.... jo a ´´so zastaralou atmosférou´´ si samozrejme mimo, na tom motore nie je nic zastarale, pokial si myslis, ze len turbo samotne robi z motora pokrokovy, tak si este jednoduhsi nez sa zdalo :-)
No takhle... Moje pořadí by bylo mt zf dsg, pak ten aisin co mám v opelu, pak teprve nějaké ecvt a cvt. Jasně, Corolla s manuálem a hybridem je dost teoretická možnost
Ty nie si "klasický" užívateľ ;-) . Drtivá väčsina si nekupuje suv pre šoférske zážitky, ale čiste ako približovadlo. Zároveň v našom regióne veľa zohráva nižšia obstarávacia cena at vs mt
Ak máš 1.8 hybrid tak ten je dosť slabý /zrýchlenie 11s :'-(:no: / a C-HR je vzadu nepoužitelná ale je pravda že ich behá dosť ale hlavne ako mama car.
Po prečítaní šťavnatej diskusie som došiel k názoru že hybrid je síce alternatíva ku klasickým spalovákom ale nie každému musí vyhovovať takže pokiaľ koncern navyrába HEV autá so zastaralou atmosférou nie je to myslím preto že by to nevedeli ale je to preto že tento 25 ročný koncept ktorý mimochodom Toyota má asi najlepší nemá budúcnosť preto že ako isto viete od 2030 by sa mali podľa EÚ prestať predávať autá so spalovacím motorom tak by bolo určite zbytočné do HEV investovať/atmo štvorválce už koncern nevyrába aj dobrých 15 rokov odkedy je v ponuke TSI/ preto má koncern v ponuke na zníženie emisii PHEV alebo EV kde naopak podľa včerajších TN na Narkóze je Toyota najmenej pripravená na prechod na EV.Pokiaľ sú stále v ponuke turbobenzínové motory /koncern VW,koncern H/K,Stellantis,Renault.../ tak je to stále dobré a za mňa je to momentálne najlepší pohon a takisto som rád že je stále v ponuke manuálna prevodovka.Mne osobne manuál max.vyhovuje za tých 32 rokov čo šoférujem som si už tak nejak zvykol. :-) PS:Aj tak si myslím že ten Green Deal je utópia a autá so spalovákmi sa budú predávať min.ďalších 30 rokov.
Víš co, kdybys napsal, "dsg bych taky nechtěl", protože jsi zvyklý na ZF8 , 9g-tronic, aktuální aisin apod., neřekl bych ani popel, ale pindat o "zoufalých časech" a denně jezdit s ecvt, to je prostě mimo, buď neználkovství nebo pokrytectví.
Nikoliv, tuto funkci primárně nikdy neměl. Od toho jsou nalisované protivibracni pásy na podlaze a podlahový koberec. Do těch přihrádek v polystyrenu se měly odkládat různé věci z povinné výbavy a zároveň vyrovnával podlahu kufru po sklopení opěradla. Ale většina Čechů u kufru rodinného auta víc ocení jeho pořádnou hloubku.
Zadek sedana vypada fakt jak spatne opravena bouracka.
Proc je tak "podseknutej" ?
Proste nelibi.
Auto se mi proste musi libit, ne ho jen "nejak vydrzet" . :-)
Ozz presne, to som myslel tym priplatkom za DSG, kto chce co najlacnejsie auto, musi zobrat manual. Vynimka je napr Arese, ktory si chce radit sam, ja som rad ze Skoda este ma na vyber, ale nebral by som absenciu manualu u Hybrid znacky ako velke minus v tejto triede.
Nebol to krompáč, ze nie ? :D Myslis, ze by nejakeho zakaznika odradila od auta o 5-10 cm nizsia hlbka kufru keby vse ostatne vratane rozmerov kufra vyhovuje ? Podotykam, ze C Cross nema plytky kufor ani nahodou. https://img.auto.cz/…pbWc/7686786.jpg?… - toto je pre Areseho zuofale melky kufr :D