Elektromobilita
kari.laz
5
Počkejte až přijde vám to sem přijde vysvětlit "Foxconn 😁
rohor
0
:yes:
WinDiesel
4
Zrovna jsem chtěl napsat: "co na to Foxconn?" 😄
Arese
2
😒] 😒] 😒] :yes:
no, tak jestli vzrust ceny lithia o 500% povede ke vzrustu ceny obycejnyho EV o $1000, tedy o nejaky 2-3%, tak to znamena, ze cena lithia na cenu EV moc velkej vliv nema.
a s vetsi konkurenci a seriovosti k poklesu cen EV kazdopadne dojde
a s vetsi konkurenci a seriovosti k poklesu cen EV kazdopadne dojde
A kdy? Já jen, že tohle slyším od první Tesly S a pořád se tak neděje.
Už ti dali papíry na hlavu? Nevšiml sis že kvůli vyšší sériovosti cena kovů vylítla až do nebes?
U Němců se nedaří stavět nabíječky, není měď. 😄
U Němců se nedaří stavět nabíječky, není měď. 😄
mam statnice i diplomku z matematicky statistiky a neco mi rika, ze jestlize vstupni cena jedny komonity vzroste o 500% a ve vysledku to zdrazi konecnej produkt o 2-3%, tak to zdrazeni o 500% ma bezvyznamny vliv na ten konecnej produkt.
na to ale staci obycejnej selskej rozum
doporucuju zajit za mistnim sedlakem, treba ti neco preda
porad jen brecis wine, ze ti sahli na rakovino-jedo-mety
na to ale staci obycejnej selskej rozum
doporucuju zajit za mistnim sedlakem, treba ti neco preda
porad jen brecis wine, ze ti sahli na rakovino-jedo-mety
Jenže nejde jen o jednu surovinu, ale jde o další surovinu. Na Světě totiž dochází měď a ta také roste kosmickou rychlostí. Navíc- bauxit už není kde těžit. Což je problém, protože bez mědi nejde vyrobit žádný elektromotor, žádné trafo do nabíječek, žádnou novou rozvodnou síť pro nabíječky. Prostě náraz na realitu fyziky.
O tom jsem psal zde před několika lety. Může klesnout cena práce a komponent, ale se stoupající poptávkou stoupne cena surovin, protože těžba se nedá už moc zvyšovat a nové doly se taky neotvírají. Prý tomu nerozumím, psali tenkrát v diskuzi....
Tesláček přece ve svých videích cca rok zpátky prorokoval, že BEV budou v roce 2025 stát polovinu toho co stály. A když to on řekl, tak si přece nikdo nemůže dovolit ceny zvýšit. :-!
A razantně zdražují ta auta se spalovacím motorem.
Úkol zněl jasně!
Jejich ceny se mají přibližovat.
Speciální výhodou pak je i zdražování baterek do mobilu.
Tedy akumulátoru.
😄
Úkol zněl jasně!
Jejich ceny se mají přibližovat.
Speciální výhodou pak je i zdražování baterek do mobilu.
Tedy akumulátoru.
😄
😄 😄 😄 😄 😄
https😐/www.autoforum.cz/…-rozumne-duvody/
https😐/www.autoforum.cz/…ypicke-problemy/
https😐/www.autoforum.cz/…vych-podminkach/
https😐/www.autoforum.cz/…i-elektromobilu/
https😐/www.autoforum.cz/…lizene-problemy/
https😐/www.autoforum.cz/…orat-pravy-opak/
https😐/www.autoforum.cz/…-rozumne-duvody/
https😐/www.autoforum.cz/…ypicke-problemy/
https😐/www.autoforum.cz/…vych-podminkach/
https😐/www.autoforum.cz/…i-elektromobilu/
https😐/www.autoforum.cz/…lizene-problemy/
https😐/www.autoforum.cz/…orat-pravy-opak/
Arese-Petr_Cizek
Příspěvek podléhá schvalování.
...bola reportáž ako v Rakúsku vysúdil občan za klamlivé údaje o dojazde 32 000 € / dokonca posledných 50 km mu to vypínalo klímu / a vraj sa chystajú ďalšie žaloby.IT odborník sa vyjadril že šoféroval viacero elektrospotrebičov a nikdy nedosiahol deklarovaný dojazd a zhrnul elektromobily do vety že to sú autá pre nadšencov s vela peniazmi a ktorý sa neponáhlajú.Cena sa nebude určite znižovať dokonca ceny aj za elektriku sa postupne budú dvíhať.Green deal je utópia.
Přesně tak. Doufejme, že takových zázníckých žalob proti praktickým dopadům elektrodebility bude rychle přibývat! 😄 :yes: :yes: :yes:
Ktore moderne auto jazdi sa spotrebu normovanu podla NEDC? Ak sa z toho spravi precedens, tak moze ktokolvek ziadat spet peniaze za svoje auto.
Už nějaký čas máme WLTP a moje auto třeba jezdí v pohodě za WLTP a to hezky svižně a taky i mnohem méně, když jedu dál a splynu s davem, nebo jedu na pohodu. Klidně se dá jet o litr na 100 méně. Dojezd okolo 1200km. Jedině při popojíždění po městě se studeným motorem přelezu WLTP. Proto taky vždycky tvrdím, že EV je ideální jen na přískoky po městě jako 2. auto do rodiny pro ženskou atp.
Zato s elektrokřápem můžeš skákat leda od nabíječky k nabíječce.
Zato s elektrokřápem můžeš skákat leda od nabíječky k nabíječce.
Lenže pri dojazde 420 km bol reálny 280-300 km tak to máme menej o 25-30% a to ti žiadny spalovák takýto rozdiel neurobí.A samozrejme pri EV závisí či si plne naložený alebo nie + vonkajšia teplota atď Mne to môže byť jedno len predávam ako som nakúpil.Alebo test na Autožurnále kde Karpat testoval XC 40 Recharge Twin kde sa mu velmi páčilo ako auto pomaly trhá asfalt ale vo finále s deklarovaným dojazdom pri nabití 80% z 418 km na reálnych 300 km.Tam vychádzala priemerná spotreba 25,6 kWh čo je stráááášne veľa.Takže z BA do KE budeš tak 2 x nabíjať alebo z BA do Prahy 1x u Humpolce. 😄 😄 😄 Prečo si ľudia komplikujú život keď tu stále máme spalováky alebo MHEV + HEV.
...ekonomicky i technologicky nesmysl. Tonde schape kazdy, kdo nema v hlave uplne vymatlano. Pouze poslednich par bezmozku porad dokola blaboli o tom, jak BEV znamenaji budoucnost. Ne, BEV jsou slepa vyvojova vetev a nemaji zadnou budoucnost. Duvodem nejsou pouze suroviny, duvodem jsou take tragicke provozni vlastnosti velmi silne ovlivnovane okolni teplotou, vysoka hmotnost, riziko pozaru a nasledne problematicke haseni a v neposledni rade i samotne nabijeni, ktere je uz ve sve podstate spatne. Pokud clovek neni uplny vylizanec bez vzdelani, vsechny tyto veci uz davno vi a chape.
Mluv za sebe a své zkušenosti a hádej se s Vitem nebo Gutexem .... Pro mě (a podobně nastavené lidi) je mé pidiBEV úplně perfektní volbou. Dojezd - zima 100, léto 120. Hmotnost bateriového ForTwo je 1050, benzín 900kg, nabíjení - doma 7-8 hod á 4.50 Kč/kWh, veřejná dobíječka 3-4 hodiny á 6 Kč/ kWh. Mám doktorát z klinické farmacie a PhD. z ekonomie. To že (skoro) nikdo není ochotný platit nesmyslné ceny za BEV, která jsou nabízena např. evropskými automobilkami je znamením rozumu.
z jineho konce, hmotnost😒br />
ix 2,5t
x5 phev 2,5t
x5 50d 2,4t
vykon 500,400 a 400hp
cena naprosto stejna
provozni naklady nejhoris pro diesel s velkou rezervou vyhrava ix, provozni vlastnosti v ramci dojezdu naprosto jednoznacne ve prospech hnusnyho ix.
x5 phev 2,5t
x5 50d 2,4t
vykon 500,400 a 400hp
cena naprosto stejna
provozni naklady nejhoris pro diesel s velkou rezervou vyhrava ix, provozni vlastnosti v ramci dojezdu naprosto jednoznacne ve prospech hnusnyho ix.
A pointa? Že v luxusní kategorii se ceny a hmotnosti potkávají? Jenže to nezajímá cca 90% obyvatel. Ti chtějí slušně prostorné auto do 500 kč s podobnými vlastnosti jako mají teď. aby je dovezlo všude kam potřebují za rozumných nákladů 😉 Do této kategorie se elektro ani nepodívá…
kvůli růstu cen dalších surovin potřebných na výrobu. Tesla Model S je na trhu přes 10 let, tedy jistě dostatečně dlouhou dobu za kterou by se už dávno muselo projevit proklamované zlevnění EV. Ovšem bez ohledu na ceny lithia se děje pravý opak. V roce 2012 stála nejlevnější Tesla Model S 57 400 usd a nejdražší 87 400 usd.
Letos nejlevnější Tesla Model S stojí 104 490 usd a nejdražší 140 490 usd.
Letos nejlevnější Tesla Model S stojí 104 490 usd a nejdražší 140 490 usd.
No, oni ale také mohou schrábnout tvé peníze a nedodat nic! (nemluvě o tom, že po stránce dílenského zpracování jsou to neuvěřitelné shity.) 😒]
https😐/www.autoforum.cz/…ratit-ani-haler/
https😐/www.autoforum.cz/…ratit-ani-haler/
Skoda yeti 2012 stala 324, dnesni skvarek 638, ovsem s trivalcovou pomstou..
co tam mas dal?
co tam mas dal?
To je sice pravda, ovšem užitná hodnota Karoqu je ve srovnání s Yetim někde úplně jinde. A taky jsi v tom svém desetiletém nomimálním srovnání jaksi zapomněl na inflaci. 😄
inflaci to nereflektuje stejne jako srovnani tms vyse, navic aktualni ma lepsi podvozek a vetsi baterii. Za me je tam vic rozdilu nez yeti vs karoq. Yeti jezdil na svoji dobu velmi dobre, posuvny sedacky mel taky a 2t na kouli myslim taky. Naprosto porovnatelny auto. A ve vysledku mel mozna i lepsi posed nez mqb suv, kde sedis jak na barovy zidli.
A co ten maličký yeťácký kufr, jeho skromnější výbava, jeho příšerná poloha za volantem a odpor vzduchu lokomotivy, osekávání boku kastle kameny atd.? Tyhle brutální nedostatky Yetiho, které Karoqu odstranil, taky považuješ za nepodstatné? 😒] 😒]
tak priserna pozice za volantem zustala skvarku dal, spis je to horsi. Specifikum mqb. Malej kufr to melo ale ani jedno to neni auto pro rodinu, na to je dneska Kodiaq, tenkrat byl jezevcikovej sup. Vedle karoku to aspon nemelo ten odpornej zadek, ikdyz za hezky auto bych to neoznacil. Nepovazuju rozdil Karoq vs yeti za nejakej velkej skok, jakej to ma v cene. Jo a vybava, yeti v 125kw nafte a sklenenou strechou (vcetne tvyho manualu) stal sotva 800. Skvarek s jedinym slusnym motorem a to 2,0tsi je pouze sportline a je to dost pres milion.
A jak to souvisí s tématem? U spalováků se zdražování deklaruje neustále jako nutná daň za přizpůsobování přísnějším předpisům, kdežto u EV se neustále objevují bludy o jejich zlevnění díky masovému rozšíření/výrobě. Pravda je jenom to první, to druhé se jaksi nekoná a evidentně konat nebude. A když sem mermomocí cpeš spalováky, tak ano, Karoq za 638 je drahý, ovšem třeba takový Zoe, což je dnes jedno z těch nejlevnějších EV na trhu začíná na 936, má horší dynamiku, horší Vmax, je daleko menší, má mrňavou baterku 52 kWh a vevnitř to vypadá jak v umakartovém jádru v paneláku z dob socíku, trochu srovnatelná EV s Karoqem jsou pak vysoko přes mega.
Cena benzínu je naprosto závislá na EV.
Pokud zde nebudou EV, bude po benzínu šílená poptávka a cena benzínu poletí do nebes.
Do roku 2030 se Indie dostane na 1. místo v prodeji aut a pokud budou mít auta pouze na benzín, tak ten benzín nebude tak levný jako dnes.
Pokud zde nebudou EV, bude po benzínu šílená poptávka a cena benzínu poletí do nebes.
Do roku 2030 se Indie dostane na 1. místo v prodeji aut a pokud budou mít auta pouze na benzín, tak ten benzín nebude tak levný jako dnes.
Arese-Petr_Cizek
Příspěvek podléhá schvalování.
Helle
Příspěvek podléhá schvalování.