Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen Taigo 1.5 TSI 110 kW DSG Style – Neposedný Brazilec

Původem brazilský Volkswagen s tolik populární karoserií SUV kupé se k nám do redakce podíval podruhé. Opět ve výbavě Style a s dvouspojkovou automatickou převodovkou. Tentokrát jej však místo motoru 1.0 TSI poháněla větší jednotka. Jak se nám s ním jezdilo? 
Zpět na článek
Avatar - Mokrous
27. 5. 2022 14:56
Re: Předražený křáp
Aha, tak nic. V tom případě zcela zbytečná debata. Možná čti jen nadpisy, když to jde mimo tebe. :-!
Avatar - Mokrous
27. 5. 2022 14:18
Re: Předražený křáp
Zajímalo by mě proč křáp? Auta jsou dnes drahá jako prase všechna a tohle je prostě menší normální auto. Co je na něm křáp?
27. 5. 2022 13:41
Scala
Vyzerá to ako keď Scalu kopneš do zadku...
Podľa článku to jazdí "prískokom vpred", to je docela blbé.
Interiér je stiesnený.
Infoteinment stále mrzne.
Asistenti sú otravní.
Cena je nehorázna.
Ďalší zbytočný šrot v ponuke. Podľa mňa len snaha extra zarobiť na brazílskom lowende.
27. 5. 2022 13:52
Re: Scala
Budu ti oponovat. Přesně tuto specifikaci i barvu jsem pořizoval před dvěma týdny. Potřeboval jsem automat, benzín, trochu zvýšené, slušně vybavené auto pro novou kolegyni.
Napříč trhem bylo tajgo za dané peníze dostatečně prostorné, motor fajn, solidně vybavené a zpracované. O pár tisíc byly levnější jen Arkany 1,3TCE, jinak podobná velikost s dlouhou česačkou a vysokou cenou.
27. 5. 2022 21:03
Re: Scala
Sorry, ale pokud chceš vážně tvrdit, že nynější rozdíly mezi srovnatelnými Volkswageny a Škodovkami jsou větší, než jaký býval mezi Felicií a tehdejším Golfem (tedy jeho III gen.), měl bys asi navštívit psychiatra! :-[]
27. 5. 2022 14:11
Předražený křáp
Tak jsem si přečetl závěr článku, který by se dal shrnout jako: “Je to předražený křáp, ale zatim se to nesmí říkat nahlas.”
27. 5. 2022 13:59
Re: Scala
Neoponuješ mne, oponuješ autorovi článku. Vzal som v úvahu len to, čo je napísané. Vyjmúc možno prvú vetu, lebo dizajn naozaj nie je silnou stránkou tohto auta. Inak ten voz nepoznám a nie som momentálne ani cieľovka. Keby som bol, asi by som po takomto článku pri obhliadke či skúšaní tohto Taiga predsa len spozornel.
Avatar - Mokrous
27. 5. 2022 14:27
Autore?
Co furt máte všichni s tou klimatizací? Já na tu svoji za rok sáhnul asi 10x a vůbec mě ten digi panel v ničem nijak neomezuje a neotravuje. Funguje zcela jednoduše a intuitivně a 100% spolehlivě a nezávisle vždycky. Jedinej rozdíl je, že nekroutím, ale sliduju, nebo spíš ťuknu, protože mi půl stupně až stupeň stačí.
Za druhé, ono Taigo neumí vypnout lane assist kombinací stisků levá páčka plus tlačítko OK na volantu jako všechny vozy VW??????? Opravdu se musí prolézat menu na obrazovce?????
Nebo jen neumíte ovládat "vzácné" koncernové vozy? Nebo už nechcete? Ostatní snad nemají otravné asistenty?
Opravdu auto samo zrychluje, když řidič nechce, nebo prostě popisujete klasickou vlastnost DSG, že zkrátka reaguje jak reaguje a je na řidiči, aby si na svoje auto lehce zvyknul?
Vše je jen na pravém kotníku a volbě DSG. Do města je ideální páku dát do S bez ohledu na režim a je to. Reakce je rychlá, otáčky dostatečné a zbytek řídí kotník. Kdo nepotřebuje bleskové přískoky a jezdí v pohodě, může jezdit v "D".
28. 5. 2022 13:27
Re: Scala
Väčšina z nás sú jedni z miliónov okrádaných štátom.
Avatar - speedfred
27. 5. 2022 21:05
Re: Autore?
Vypnem start/stop a klima pôjde ;-)
V jednom z áut r.21 S/S ani nemám
Avatar - Ozzman
27. 5. 2022 15:27
Re: Scala
Ja ted mluvil s jednim znamym co dela v Skoda autorizaku a ty suchy DSG… panove budte radi, ze ta auta posilate si sveta po par letech :)
27. 5. 2022 14:29
Re: Scala
Jel jsem tento týden jen po městě, takže si musíš zvyknout u popojíždění je fakt. Ale těší mě pohodové řízení, hladký a jemný motor, rozumný komfort i na velkých kolech. Ovládání mě krká hlavně ovládání všeho, co dřív bylo na středovém tunelu. Až si to zkusím na víc km, asi budu schopen napsat víc. ;-)
Avatar - petr petrumr
27. 5. 2022 18:41
Re: Autore?
ježíši kriste, budeš v zácpě a start-stop vypne motor a jak tedy zapneš klimu? Otevřeš okno vedle nákladáku? Tyhle auta prostě nejsou na český provoz stavěný, a o tym pravým kotníku, do města se nedává S neboť dojde na ztvrdnutí řízení. A o jakých přískokách mluvíš, copak na dálnici děláš přískoky? Tohle auto není určené do města, ať zabudováním turba nebo přímého vstřiku nebo zavislé klimy. Snad za tu cenu koupíš hybridní toyotu a nemusíš řešit koncernový chyby.
Avatar - LEGOPARK
27. 5. 2022 14:09
Spotreba
Ja som s tymto motorom bezne jazdil do 6 l/100km v zmiesanom cykle.
Avatar - Mikesus
28. 5. 2022 11:00
Re: Spotreba
1.5tsi máme i v leonu a určitě o moc nepůjde dolu.
Treba lexus ES300h za 5.2, rav4 5.5, včera Highlander ( ktery je 2x vetsi ) Cheb-Znojmo a zpět za 6.5. I s corollou 2.0 jsem jezdil za 4.5 a to je tohle taigo prostorově za všemi na míle vzdálené. Srovnal bych to spíš s yarisem Cross, se kterým mám jen něco málo kolem 1000km, takže to nechci moc srovnavat. Tam to bylo za 4 v kombinaci.
Avatar - kaa
28. 5. 2022 10:52
Re: Scala
Naprostý souhlas, jenom bych dodal že to auto vypadá v reálu daleko hůř než na fotkách.
Avatar - Mikesus
28. 5. 2022 09:34
Re: Scala
A v čem? Litrový motor do "stylového" SUC ještě jako bonus s manuálem, tomu říkám styl jak vyšitý. No a nebo místo toho tragédie zvaná DSG. Stylový design a člověk je za debila, že neumí plynule popojíždět.
Takze ve výsledku vidím jediné 2 plusy. Není tam diesel a pro někoho design.
Avatar - Mokrous
28. 5. 2022 00:27
Re: Autore?
Buď tak dobrý, zobni si nějakou tabletku, zajdi za odborníkem, ale radši už na mne nikdy nereaguj. Ty neumíš číst, psát, myslet a mám pocit, že jsi snad ani v žádným autě nikdy nejel, leda tak sanitkou. Buď za to nemůžeš a nebo to děláš schválně a jsi jen troll, obojí je bohužel diagnóza.
Doufám, že nikdo další zde nebere tvoje moudra na zřetel, protože to by chudák dopadnul.
A kdyby snad někdo znejistěl... Tak Kriste, Krišno, Budho, Ra, nebo ó velký Cedníku, když někdy budu v zácpě, tak si budu klimatizovat jak uznám a na S&S ti sere bílej tesák.
Na český provoz není stavěný? Aha. No tak hlavně, že jsou stavěný na slovenský, maďarský, slovinský, chorvatský, německý, rakouský, polský, francouzský, italský, holandský atd. provoz. Tak já si kdyžtak zajedu jinam a zkusím si tam zapnout tu klimu.
A když klepnu do páky na "S", tak ztvrdne leda další kus mozku u tebe. Můj volant je tuhý tak, jak si ho já nastavím, znalče.
Hybridní Toyota je do města fajn, to jediný ti nebudu rozporovat. Ale já po městě nejezdím, ale chodím. Takže dám přednost koncernovýmu dieselu s DSG, který je na štreky vysokými tempy naopak ideální.
27. 5. 2022 21:14
Re: Staticky
Díky za spoustu zajímavých postřehů, prodejci VW ti ale děkovat určitě nebudou.... :-)
Avatar - Mikesus
27. 5. 2022 19:05
Re: Autore?
Ne někteří nemají otravné asistenty. Ozzman si udržování v pruhu všiml až po 150km, webpaja to nezmínil za celou jízdu po Praze, a to si stěžuje pravidelně.
Avatar - Mokrous
27. 5. 2022 15:44
Re: Scala
No je fakt, že DQ200 jsem se vždy uctivě vyhýbal a dodnes nevím, zda bych to riskoval. DQ381 jsem se naopak nebál. Ta je myslím docela vychytaná. Trošku mne ale děsí prodloužení intervalu pro výměnu oleje na dvojnásobek...
Sice ubydou servisní náklady a opruz při 60 tisících, ale jak bude vypadat převodovka ve 120 tisících při prvním servisu??? A dá to takhle 3x bez větších investic???
Avatar - Mokrous
27. 5. 2022 14:54
Re: Scala
Asi si to budu muset jet vyzkoušet, já jel jen Golf 1.5 TSI DSG a pak Kodiaq 2.0TDI 140kW a můj Passat 2.0 TDI EVO 147kW. Golf a Passat OK, Kodiaq byl děs.
Ale ani jedno mi nějak extra neskákalo, pokud na to člověk nešlape jako na rýč. Když není cit v noze, tak pak ano, to DSG není měnič a když sepne, tak sepne. A je fakt, že suchý spojky DQ200 bez mild hybridu se chovají jinak než MH a nebo mokrý DQ381.
To je škoda, protože DQ381 s rozumným softwarem už je vcelku pohodová převodovka.
A co Ti vadí na středovým tunelu? Myslíš klimu? To jsem popsal už mockrát a před chvílí i níže v reakci na autora článku. Ta klima je naprosto v pohodě. Jinak je to skoro jako v každým jiným VW posledních 10 let.
Spíš by mě mrzela absence průvlaku na lyže...
Avatar - Mikesus
28. 5. 2022 18:38
Re: Spotreba
A proč bych nemohl? Do obou se tankuje benzín, nic jiného. Je to relativně malé auto a zde se vyzdvihuje spotřeba, která na tak malé auto není nijak skvela zrovna. Kdyz to tedy srovnam s necim obdobnym, Yaris Cross, vetsim C-HR, pořád jsem o cca 1.5-2l níž. Nebo dokonce s obdobnou spotřebou co má dvojnásobný highlander.
Kdyz by bylo, že v běžné kombinaci pojede za 5 ( máme v leonu 1.5 TSI ) tak mne to dost překvapí, tohle vůbec není nic co vůbec stojí za zmínku.
Avatar - LEGOPARK
28. 5. 2022 10:06
Re: Spotreba
S akymi autami a s akym motorom? Kazdopadne to bola len reakcia na spotreby, ake dosahoval redaktor. Ja som s tym setrne nejazdil a som presvedceny (so skusenostami s tymto motorom v inych autach), ze to aj pod 5 pojde.
Avatar - Mikesus
28. 5. 2022 09:35
Re: Spotreba
A to má být jako plus? Do 6 litru jezdim v kombinaci s mnohem vykonnejsimi a většími auty.
28. 5. 2022 01:05
Re: Scala
K E C Á Š naprosté kraviny. Tečka. :-)
27. 5. 2022 20:21
Staticky
Tak som sa cestou z práce naschál zastavil v predajni Volkswagenu, aby som si aspoň staticky Taigo obzrel.

Prvý dojem bol, že interiér je fakt stiesnený. na dĺžku to ide, šírka a výška už dôvodom k spokojnosti nie sú. Je to úzke, na môj vkus je sedadlo vodiča prílič natlačené na dvere, na ľavý lakeť by som ešte také 2 cm priestoru prijal. Sklamali ma sedaldlá - tvar nič moc, vo vystavenom modeli za 24 tisíc € a nejaké drobné (1.0 TSI) bedrová opierka na vodičovom sedadle nebola.

S výškou interiér súvisí aj poloha za volantom a nastavenie sedadla - keď som si dal sedadlo nižšie, aby som mal dobrý výhľad, tak som mal zadok skoro na zemi a kolená vysoko, sedák bol hodne sklonený. Dosť nepohodlné. Keď som si sedadlo zdvihol, nohy boli OK, ale hlavou som sa dotýkal stropu. Meriam 178 cm, vodič vyššej postavy to môže mať ťažšie.

Vzadu je pozdĺžne miesta dosť, nad hlavou malá rezerva, ale zarailo ma, že som sa pri normálnom posede na krajnom zadnom mieste spánkom prakticky dotýkal bočného čalúnenia..
Nemilo ma prekvapil tvar sedáku, na jeho rohu je vykrojený taký veľký kus, že mi vyslovene chýbala opora pod stehnom. Na fotke v galérii to vidieť je, ale v reáli je to ešte markantnejšie. http://www.auto.cz/…posedny-brazilec?…

Stredné sedadlo vzadu je zle tvarované a úzke. Taká núdzovka, prakticky nepoužiteľná. Bezpečnostný pás a opierka hlavy sú tam len na to, aby sa do papierov mohlo napísať, že auto je päťmiestne.
Lyže v Taigu odvezieš len na streche, otvor v zadnom operadle nebol.

Úplne nepochopiteľne Taigo nemá madlá nad dverami. Za jazdy sa tak v prípade potreby niet čoho chytiť.

Kufor - materiály v predajni uvádzali objem 440 litrov, ale neviem, kde by ho to auto vzalo. Asi do toho počítali aj rezervu. Základný objem by som odhadol tak 50-60 litrov menší. Dvere kufra sa zatvárali podľa mňa normálne, v rámci zvyklostí.

Interiér pôsobí dosť lacným dojmom, celý je obložený hnusným čiernym plastom s nepekným povrchom. Nezachránil to ani dekor na palubke (v mojom prípade tam bola imitácia karbónu), na prvý pohľad je to len nalepená nejaká fólia, odlesky to hádzalo aj v interiéri predajne. Testovaný kus vyzerá lepšie, sčasti svetlý interiér je o kus sympatickejší.

Vzhľadom k tomu, čo som popísal (a motoru 1,0 TSI) je cena absolútne prestrelená.
27. 5. 2022 17:21
Re: Scala
Máme pred garážou mierny svah až k ceste a sú autá s automatmi pri ktorých sa akokoľvek jemne snažím stláčať plyn, tak cúvanie do toho kopca je prískokmi. Naposledy mi to dosť vadilo pri litrovej Kone. Schválne som sa to snažil viackrát plynulo vyjsť, ale nedalo sa.
27. 5. 2022 16:07
Re: Scala
Nejjistější ochrana před těmito zbytečnými problémy je volba manuálu. :-) :yes: V případě Taiga 1.5 TSI bohužel zákazník trestuhodně nemá volbu.... :-O :-( :no: V tomto má Scala i Kamiq obrovskou výhodu! :-) :yes: :yes: :yes:
27. 5. 2022 21:08
Re: Autore?
No tak si prostě za Line Asist nepřiplatím a je to. Přesně takhle jsem to loni udělal při objednávce svého Karoqu a mám svatý klid! :-)
Avatar - Mikesus
27. 5. 2022 19:06
Re: Autore?
Bleskové přiskoky s dsg, to je dobrej vtip. Přiskoky dsg umí, bleskové ani plynulé rozjezdy nikoliv.
27. 5. 2022 13:48
Re: Délka....?
Dobrý den, děkuji za upozornění na překlep v tabulce. Opraveno.
Avatar - pradeda777
27. 5. 2022 13:14
Délka....?
To Taigo má opravdu přes 5 metrů????
Avatar - petr petrumr
27. 5. 2022 21:54
Re: Scala
ano, dneska ten rozdíl je větší, jen tupec si koupí škodovku místo VW. V dnešní době kdy si můžeš vše srovnat. Počítej si jaký VW dává záruky, je to lépe odhlučněný, hodnotnější plasty, lepší pneu, skla, nápravy..... Vždyť i Seat má lepší uložení ramen a někdo si to prohazuje.O sedačkách je to jasný a o čísle ABS je to tutovka, která mluví jasně pro VW.
Avatar - Mokrous
27. 5. 2022 14:16
Re: Scala
A pozoruješ taky to podivný samovolný zrychlování auta, kterýmu podle článku nějak nerozumím... ? Že se DSG chová jako DSG tak nějak všichni víme. Některý modely a motory a verze softwaru to umí líp. Ale nějak nevěřím, že auto samo skáče dopředu, když to řidič nechce...
31. 5. 2022 08:36
Re: Autore?
Jo, máme to stejně - jsem asi divnej chlap - čtu návody :-[]
V těch autosalonech - pravda. Když narazíš na prodejce, který ví, je to menší svátek. Osobně jsem zjistil, že většinou bývají v salonech značek, jejichž vlastnictví je tak trochu diagnóza - Subaru, Honda, AR.
A o tom "co tam mám za motor" - to mi přijde nejsmutnější. Hlavně že to má velkej barevnej display...
Je velmi dobře, že Pašík si to klasické ovládání ještě drží. Vyslovuji Ti, coby fanouškovi koncernu (a myslím to v dobrém) upřímnou soustrast, protože to, co je v Golfu či OIV apod. je děs. Absolutně v tomto koncern nechápu. Přeji, ať klasika vydrží Pašíkovi co nejdéle, nebo ať vedení koncernu dostane rozum a vrátí se ke klasickému ergonomickému řešení, kde koncern vždy exceloval. ;-)
Avatar - Emel
28. 5. 2022 22:59
Re: Scala
Jel jsi někdy v cizině vlakem? Třeba v Anglii, ve Francii?
Avatar - Mikesus
28. 5. 2022 12:57
Re: Scala
Někde se to bere i podle designu. Ano, je to lepší auto do města i mimo město, ale design se nemusí každému líbit. Mne se cross taky moc nelíbí. Mne ale stačí, že se mi auto nehnusí, jinému se musí vyloženě líbit.
28. 5. 2022 10:54
Re: Staticky
Na moju postavu to je tak akurát, teda na dĺžku. Na šírku je to bieda aj pre mňa.
Holt časy sa menia, etalńom už asi nie je postava Európana ale Číňana.
28. 5. 2022 10:23
Re: Autore?
Já si myslím, že řeší to, že nějakou dobu jedeš po městě, pak vyjedeš mimo, zrychlíš a v první zatáčce, kde se přiblížíš čáře, to zatahá. Tohle teda vadí mě.
Každopádně moje auto to má vypínatelné tlačítkem, které si pamatuje. Na dálnici, v případě delších vzdáleností, vždy zapnu, na sjezdu vypnu. A ano, ten asistent se mi zdá fajn.

Tobě moc dík za info o tom vypínání v případě VW :yes:

Doufám tedy, že testované Taigo to umí též.

Jako letitý majitel Renaultů jsem na to zde narážel poměrně často - odlišná ergonomie + neschopnost testéra nastudovat návod = spousta chyb v tomto směru.
Nezapomenu, když tu byl před lety test na Megane a autor vytýkal nemožnost sladění teploty řidič/spolujezdec na duální klimě (tlačítkem). Napsal jsem mu jak to lze (cca 2s stisk tlačítka "normal") a na jaké straně v návodu to je. Autor zareagoval, poděkoval ... a o dva měsíce později to měl v testu na jiný R znova :-[]
Avatar - Ozzman
28. 5. 2022 06:53
Re: Autore?
Pri klidne jizde dost modernich automatu reaguje vlazneji, peotoze se “uci” a neceka pak, co ma delat. Mam to na Fordu stejny. Kdyz pojedu pilu, prevodovka bude pripravena, kdyz klidne, je to stejne jak rikas. Starej hydromenic v druhem aute reaguje porad stejne, peotoze je hloupej..
28. 5. 2022 05:47
Re: Autore?
Musím tě opravit, všichni do jednoho mají asistenty otravné. Rozdíl díl je, umět ho vypnout jednou na vždy nebo hledat při každé jízdě tlačítko nebo lovit v menu. Toyota je stejně otravná jako VW nebo RR. Pro člověka, který je schopen se na jízdu soustředit je třeba lane asistent otravný a leckdy nebezpečný.
Avatar - Emel
27. 5. 2022 21:49
Re: Scala
Tak určitě to má lepší price/value než T-Roc... za 650 na dnešní dobu asi ok. Já bych radši oželel "zvýšené" a "automat"... ale každému dle jeho gusta.
27. 5. 2022 21:41
Re: Autore?
jo to by me zajimalo jak, koleguv skvarek nema vedeni v pruhu a za volant taky taha. Navic si myslim ze asistent opusteni pruhu (bez aktivniho vedeni) to od face ma vzdycky

edit:
od 2019 podle všeho součástí základní výbavy povinně u všech aut v základní výbavě. Proto to měly všecky OCT 4 v základu..
viz:
https://www.autohled.cz/…zdnich-pruhu/248
27. 5. 2022 20:27
Re: Autore?
jenze ve vsech koncernech to musis po startu vypnout coz je proste super zabava ve smatlacim menu nebo dotykovym volantu stokrat za den
Avatar - KANKUNEN
27. 5. 2022 15:51
Re: Délka....?
Děkuji za upozornění, chyba nastala při kopírování. Opravím to.
Avatar - Mokrous
28. 5. 2022 23:17
Re: Scala
Pane bože na nebesích, do čeho jsi to duši dal?!?!?!?!?!?!?
Chápeš bože, pakliže existuješ, že jsi toto stvořil? Nestydíš se za to?
Chudák Petr neví co se sebou. Přečte si pár příspěvků, hodí je do míchačky (hlavy) a na chvíli ji zapne. Pak z ní vysype hromadu nesouvisejících slov a na ně se hrne odpovídat. Ale odpovědi vždy nejdřív hodí do míchačky a z ní vypadne opět hromada nesouvisejících slov. A my zde stále musíme tyhle slovní průjmy číst.
Au!
Avatar - petr petrumr
28. 5. 2022 18:47
Re: Scala
Jak za dane může toyota, tohle nechápu i co to má společnýho s koncernem? Já ho pro dieselgate přímo nenávidím a fakty pozoruji, ty co jezdí dieselem a nechali se oklamat jak umí kopat kolem sebe. Já jsem tě okradl? Nadáváš na nesprávným místě, myslím, že fu si na tebe posvítí.
Avatar - twistedTSD
28. 5. 2022 16:28
Re: Scala
S litrovým motorem v manuálu nemám žádný problém, lepší poměr výkonu a spotřeby má málokdo, jen ve městě je to občas otrava. Na dálnici to nejspíš bude fungovat lépe než Yaris Cross v top motorizaci.
28. 5. 2022 13:01
Re: Autore?
no pockej a co prekolizni brzda.. Predjizdim si za druhym autem, v protismeru daleko auto pred, auto predemnou se zaradilo a muj superb se me pokusil aktivne zabit. To jsem myslel chybovosti. Mimochodem octa iv umi i zatahat za volant a snazit se o vyhejbaci manevr.. Ja todle proste nesnasim, nevim proc by se auto melo starat o to kam a jak jedu. Auto se ma zajimat o to aby jelo ne jak ja ridim.. A nechapu proc bych po kazdym startu u neceho co sem si za svy penize koupil mel vypinat funkce, ktery jsem nezaplatil a nechci je. Proc ma treba phev gle pravo rekuperovat podle toho jestli je nebo neni pred nim dalsi auto. Proc to nejde vypnout nebo proc to jako v bmw neni jenom pro eko rezim. Kazdopdne vw to nemuzu zapomenout. Proc trvalo x let nasadit kapacitni volant do tuaregu. Sup to nemel jeste poface. Proc sem muse furt cvicit s volantem na dalnici. Todle me nekolikrat dostalo do stavu kdy sem triskal pesti do displaye. V x5 to proste dela co ja chci
Avatar - petr petrumr
28. 5. 2022 11:43
Re: Autore?
TAIGO není diesel a na co je na dlouhy štreky automat, vždyt na dálnici tu šestku dá i cvičená opice. Já vím, že tady nezapadáš a chceš škodit planetě a nechceš přiznat, že v německu když stojíš a máš nastartovaný motor, tak můžeš dostat pokutu. Sanitkou jsem jel jako pacient jednou, řídít ne, nemám papíry na majáky.
Taigo je vlastně takovéj vw duster, prostě hledali levný model, našli, začali ho ve španělsku vyrábět a akorát se jim nepovedla u nás ta cena. Ale ovečky dají majiteli eura a o tom ta výroba je, přesvědčit lidi, že jejich výrobek je ten pravý, ale neuvěří jim všichni, protože druzí nejsou na tebe závisláci a neslyší ty tvoje nářeky a pomlouvání druhých.
28. 5. 2022 11:02
Re: Staticky
Neboj sa, oni vedia, čo predávajú. ;-)
Inak dorazili ma ceny predávaných modelov, najlacnejšie auto na predajni bolo Polo za 18,5 tis.€, a že to nebolo nič extra. Vedľa Passat za vyše 40 tis., Touran za 37 tisíc... Za tú polhodku, čo som v roome u VW strávil som bol jediný "zákazník", inak mŕtvo. Pýtal som sa predajcu na nový Multivan, vraj na Slovensku sú dva, ktoré kolujú po celej republike, nová objednávka má čakaciu lehotu rok...
28. 5. 2022 10:50
Re: Autore?
Tak to si šťastný človek, túto protivnú a nebezpečnú "vychytávku" už dávajú dementi snáď všade.
28. 5. 2022 01:08
Re: Autore?
To je možné, jenže já jsem ještě naštěstí stihl předfacelift. A díky tomu mi žádný z.k.u.r.v.e.n.ý "asistent" za volant nikdy a nikde netahá! :-)
Avatar - Mokrous
27. 5. 2022 23:55
Re: Autore?
Není to pravda. Už jsme si tu o tom psali. V mém autě se chová DQ381 velmi solidně. A na D se rozjíždí hladce jako měnič a na S umí vystřelit velmi rychle. Naopak se mi při parkování a zejména pak v kopci chová mnohem lépe, než měnič od Aisinu v P508, kde jsem skákal, respektive jezdil sem a tam, jako žák autoškoly.
Asi je můj Passat s TDI EVO zázračný, ale prostě to fakt funguje v pohodě.
Pokud mi něco na naladění DSG vadí, tak to je kalibrace k podřazení a reakce na plyn při cestovních rychlostech, když chci prostě jen zrychlit, ale ani ne vlažně/mírně/slušně/jemně, ale ani ne drsně. Tam to má rezervy, ale to je zase jen o naladění softu s ohledem na emise. Tam se projevuje takovéto moc nezrychluju, dokud víc nešlápneš a pak podřadím a zaberu víc než jsi chtěl. Tam už to spíš řeší režim S, nebo klepnout do páčky pod volantem, nebo rychleji kmitnout kotníkem a hned zas povolit a ona si podřadí a pak už jede jak chci já.
Avatar - Mokrous
27. 5. 2022 23:38
Re: Autore?
Já teda nevím co všechno máš na mysli a docela by mne to zajímalo. Tebe se rád zeptám, jelikož si myslím, že jsi zde jeden z mála "normálních" a máš něco odježděno.
Já teda vím jen o 1 asistentu a to je ten lane assist. A ten se ve městě nezapne, tudíž nevadí a když jedeš mimo, tak pokud jedeš v klidu s davem, tak o něm vůbec nevíš a pokud chceš jet ostřeji a užít si zatáčky a hodně často předjíždět a furt vykukovat z pruhu, no tak teda jednou ťuknu levačkou do páčky blinkru a pravým palcem za 0,2s dám OK a je hotovo. O ničem jiném v mém Passatu nevím a nevšiml jsem si ani v Superbu. Víš o jiném nasíracím asistentovi v koncernu, který nejde trvale vypnout a nastavit v menu? Krom S&S samozřejmě. Ten má naštěstí v Passatu a jak koukám i zde v Taigu svůj čudlík na tunelu. Takže to je též otázka zlomku vteřiny hned po startu.
Avatar - petr petrumr
27. 5. 2022 22:03
Re: Autore?
Jo to by mně nenapadlo a ani nevím jak se to dělá.
Avatar - petr petrumr
27. 5. 2022 19:30
Re: Scala
kona je jenom DCT. To třeba couvání koncernem s HSD ZF je opravdu přískokem a někteří se toho I bojí.
Avatar - petr petrumr
28. 5. 2022 11:27
Re: Scala
kdyby se vyznal v autech, tak by kolegyni koupil hybridní yaris cross.
27. 5. 2022 23:05
Re: Staticky
Taigo je celkem pěkný kousek, ale postřehy mám podobné. Taky jsem si ho byl prohlédnout a já se za sebe nevejdu (188cm), vpředu celkem v pohodě, ale vzadu málo místa. Je to takový přizvednutý Polo s větším kufrem. Nicméně seděl jsem ve verzi Life 1.0TSi 70kW za 534 tis Kč, tedy naprostý základ s metalízou. Reálně tak auto za 300-350tis kč, to bych byl ochotný za to dát jako druhý auto do rodiny. Plasty tvrdé a velmi laciné, o infotaimentu v základu se mluvit asi úplně nedá, sedačky nic moc… Aby Taigo trochu vypadalo a měl alespoň silnější litr musí člověk obětovat o 100tis Kč víc a to už je mimo soutěž. 770tis za mini SUV? To si z dělá VW z lidí opravdu p*r*d*e*l :no:
27. 5. 2022 20:25
Re: Autore?
presne, nejhur funguje line assist v koncernu a je jedno jestli je to oktavka nebo q7. O blouzneni a zbytecnym nouzovym brzdeni ani nemluve. Za 60tkm v bmw nikdy, superb kazdejch 15-20tkm. Apropo jediny dsg ktery fungovalo prikladne bylo dq400e, to bylo fakt super. Vsecko ostatni od dq200 pres 500 az po 550 nebo jak se ta zumpa co mam v a6 jmenuje je proste mizerie. Ja mel treba passaty rad, doted vzpominam na r36. Ale dneska je to z nouze ctnost a jsem rad za kazdej den co s tim nemusim jezdit.
27. 5. 2022 13:51
Cena
Ta cena 773k je docela brutus, za takové prdítko. Ale bohužel, to už je dnešní realita. Když si vezmu, že přesně před dvěma lety jsem koupil novou Alhambru (dvojče VW Sharanu) 1.4 TSI 110kW v nejvyšší výbavě Xcellence a ještě v sedmimístné konfiguraci za 749k, tak nevím, jestli se těm dnešním cenám smát nebo se spíš rozplakat.
Avatar - petr petrumr
28. 5. 2022 13:40
Re: Scala
no u vás jste už v evropě, fiala nedávno vystoupil jak zdražil vlaky, kdežto v celé evropě tomu je naopak.
Avatar - petr petrumr
27. 5. 2022 19:56
Re: Autore?
šak není důvod to zapínat když člověk není sjetéj a už vůbec nevidím důvod chodit do autosalonu pro koncern.
Avatar - petr petrumr
27. 5. 2022 18:52
Re: Scala
no, ale kdo by místo vw kupoval škodovku. Třeba já jsem dříve koupil golfa a nekoupil felicii a včil ten rozdíl je markantější, protože škody jsou dražší, horší zaruky a sevis a vše tím spojený.
27. 5. 2022 14:32
Re: Předražený křáp
Tak to pozor, já neříkám, že jeho křáp. Říkám, ze takhle pro me vyzněl sepsaný závěr článku. Tohle auto jde mimo me, proto jsem přeskočil na závěr.
Avatar - Mokrous
31. 5. 2022 09:42
Re: Autore?
Tak já nejsem vyložený fanoušek koncernu. Já jsem na něj jen byl léta zvyklý a vyhovovala mi právě ta ergonomie a funkčnost. Zkusil jsem dát šanci i Francii P508 SW GT, ale okamžitě mne nadšení přešlo a poslušně jsem se vrátil ke koncernu. Zvažoval jsem hodně i hybridní Toyotu Corollu 2.0 TS jako ekonomickou variantu a pak BMW 3 Touring, jako prémiovější variantu. Ale nakonec jsem zase zvolil Variant od VW :-)
Bohužel ani v Pašíkovi není infotainment MIB 3 vždy na 100% a občas vyrobí chybu. ale obecně je to pořád parádní záležitost. Přehledná a funkční a je tam skoro vše co chceš a potřebuješ. A je výborně konfigurovatelný. A vím, co za hrůzu udělali v O4/Golfu, který jsem chtěl původně. A když jsem viděl jejich nové ceny a reálné slevy a pak reálnou slevu na Passata loni v lednu, tak jsem do toho šel. Hlavně kvůli té vzácné normálnosti a použitelnosti. A bojím se, že se hodně dlouho nedočkáme normálního interiéru a ovládání. To, co se poslední dobou děje všude je jedna velká trageďije, jak by řekl Z. Izer.
Avatar - Mokrous
29. 5. 2022 21:45
Re: Autore?
Ten front assist zkusím vypnout a při novým startu mrknu, zda se zase spustil. Já to mám na střední reakční dobu a zatím musím zaklepat, OK.
Hele, v těch zatáčkách to je divný. Vím, že se o tom často mluví a proto mi to přišlo divný, protože já s tím problém nemám. Zkusím se na to víc soustředit, ale mě to prostě v "S" řadí i v zatáčkách a to nedávám kickdown. Ale nezkoušel jsem asi předjíždět ze zatáčky, nebo si to nepamatuju. Každopádně jsou tu stále řadící páčky pod volantem. Já jen vím, že když chci aktivnější reakce v zatáčkách a kopcích, tak tam prdnu "S" a je to vyřešený. Možná mají to EVO po FL odladěný jinak. Nebo mám jen extra dobrej firmware a až půjdu na servis, tak mi ho nějakej dobrák přehraje novým EKO paskvilem a budu mít po žížalkách. V "D" tam je to pravda, že tam se mu moc nechce. Tam jedině nakopnout pedál a povolit. Ale zase si nepamatuju přesně, jak se to chová uprostřed zatáčky. Já to nechávám na autě a většinou se jen vezu.
R6, nebo V6 by mu slušel. Jo, mít podvozek jak 5er, brzdy taky, R6 taky a ZF8 k tomu, tak by to byl fajn povoz a nebo by to byl už 5er :D :D :D
Ale já už to tu psal, mě těch 200+ naftovejch kobyl přijde na naše cesty až moc, vlastně je vůbec nemůžu využít. Takže já po víc koních extra neprahnu. R6 bych bral hlavně kvůli kultivovanosti, zvuku a nenucenému projevu.
29. 5. 2022 21:28
Re: Autore?
Front assist určitě jde vypnout do dalšího restartu, přijdeš sice o tempomat, display svítí žlutejma kontrolkama ale jde to. Ale po startu je to tam zpět a má to tak kždý eu auto už roky. Jde nastavit citlivost a ta zůstane i po restartu.
V zatáčkách to ale určitě neředí, neumí to podřadit do tahu a přeřadí to až v kickdownu a ještě neochotně. Neřadilo žádný běžný koncernový auto od škvarku, přes passata a to i B7 a B8, Turka nebo Q7. A6 to neumí už od c6. Proč nevím, je to bída. Zkusi si to, dojedeš do zatáčky a v polovině už vidíš ven, auto před sebou a chceš předjíždět. Přidáš ne do kickdownu a čekáš snad rok. Totéž každej výjezd z kruháku, pro mě to byl důvod nekoupit si Tuarega. Dělala to V6TDI, TSI i V8. Dokonce to dělala i q7 phev.
Proto říkám, že kdyby se to celý přepsalo a dala tam VR6, mohlo to bejt super auto.
Avatar - Mokrous
29. 5. 2022 09:34
Re: Autore?
Nejspíš asi jezdíš víc agresivně, než si umím představit a než se líbí soudruhům v Bruseli. Já už nějak rezignoval na plnej plyn v zatáčkách na hranici adheze, vypínání stabilizace a podobně. Já už se jen svižně přesouvám z A do B. XDS + holt není samosvor. A já si dokonce dobrovolně vzal jen předokolku a vážně mi stačí i na těch 400+ Nm i na mokru úplně v pohodě. Na Pašíkovi mi spíš vadí malý brzdy a hlučnější a tužší podvozek, kterej si i přes DCC umí výjimečně odskočit. Já bych bral krapet poddajnější. Ale ono to je něco za něco. Nosnost, převisy, stabilita ve vysokých rychlostech atd. V kombi se to projeví ještě víc.
Jinak ale mně moje DSG u TDI EVO 147kW řadí i v zatáčkách. V režimu "S" teda rozhodně ano. Hezky podřazuje, pomáhá brzdit z kopce, kotníkem si můžu nakopnout nižší kvalt. Není to dokonalé, ale tohle vše mi to dělá, když chci. Asi mám zázračný kus a vadný software, jak mi tu píše Mikesus :D Ale mě to jezdí hladčeji jak měnič AT8 od Aisinu, neskáče, neškube. Vím, že ZF to umí líp. Když ji programují u BMW. Ale žít se s tím dá v pohodě. Ale já jezdím víc plynule a v klidu a moc často nezávodím. To ale neznamená, že jezdím pomalu a nepředjíždím. Nebydlím ale v Praze ani v Brně a pod. Takže neřeším dennodenní boj o mezeru mezi auty. Každý má prostě jiné priority a potřeby.
Mě na Passatu právě vyhovuje ta ergonomie a možnost velmi snadno zasahovat do děje, když chci. Třeba v režimu individual, ale i v comfort a myslím i v normalu lze řídit kotníkem i plachtění. Když mám páku v "D". Uberu prudce, motor brzdí / uberu jemně a plachtím. To vše až do 130 km/h. Nad to vždy brzdí a s pákou v "S" taky. Stejně tak to ťuknutí do té velké páky poslepu na změnu "D" vs "S" je parádní. Nelovím v menu jen si před kopcem, serpentinou, kruháčem atd... ťuknu do "S" a je to. A na "S" to nepodtáčí. Jak jsi psal DCC má čudlík, S&S má čudlík. Vše je tam, kde to má být a nic neřešíš. AID "budíky" si nastavíš jak chceš. Je to mnohými opovrhované auto a má chyby, třeba audio stojí za ***, ale v mixu vlastností mi přišlo zkrátka nejlepší, nemluvě o prostoru všude.
Jo a koukal jsem na asistenta brždění "Front assist" a šel deaktivovat.
To nepomůže? Nejsem si 100% jist, zda to vypne tu brzdnou funkci, nebo jen to oznamování. Nebylo to z popisu jednoznačné.
29. 5. 2022 08:34
Re: Autore?
Spis proste asi jezdim agresivne. Mel jsem Superby kazdej pulrok od 2017 az do dvou poface. Delsi dobu jsem jezdil s Turkem (uplne prvni auto a pak 2019). Delaly to vsecky, ale nejhorsi byla naprosto bezkonkurencne Octa 4. Kazdpadne v passatu si myslim ze to jeste prava na vyhejbaci manevr nema. Ja mel pssata fakt rad, mel jsem b6 i dve b7 svoje. Ale r36 to byla proste kara. Vypinatelna stabilizace, automat klidne radil v zatacce na hranici smyku, nic nepodtacel, melo to tlacitko na dcc a ne nejaky pitomy rezimy nekde v podmenu. A cely to bylo kolem milionu. A haldex byl ochotnej jezdit pretacive a to i u nafty v b6, kterou jsem mel v manualu. To sice vubec nejelo, ale zase to poslouchalo. Od ty doby to bylo kazda generace horsi a horsi. Do toho i v poslednim poface to porad prebrzduje vnitrni predni kolo v zatacce na hrane smyku a to i pri esc sport. Porad to neradi v zatackach, nereaguje na kopani do plynu.. Proc ta r36, ale i sl z prelomu milenia a stejne tak bago pri kopnuti do plynu podradi a ceka. U dsg kopnes do plynu, podradi a hned zase odradi vejs. Jakej idiot todle programoval. Proc prevodovka neceka. Takhle pak nemas nafoukany turbo a cekas na to v kickdownu snad vecnost. Jasne, muzes to tam davat manualne. Ale proc to u bmw funguje a u stejny prevodovky v audi ne. Proc na plyn nereaguje v zatacce ani q7phev. Zato x5 musis dat kontra jinak by se to nechalo normalne roztriskat s plnym plynem.
Stacilo by passata preprogramovat a dat do nej motor a mohlo to bejt super auto..
Avatar - Emel
28. 5. 2022 21:10
Re: Scala
...ale bez ohledu na značku... pointa byla spíš v tom, že tohle auto nebylo za 750, ale 650.
Avatar - Mikesus
28. 5. 2022 21:07
Re: Scala
Předpokládám, že ano. Ale pak konkrétní výbavu vybere sam. Takhle to mám taky. Dostane základní podmínku výběru, vybere si auto/barvu a já pak podle toho výběru výbavu a motor, aby to dávalo smysl.
Avatar - petr petrumr
28. 5. 2022 18:56
Re: Scala
a dal jí na výběr? Psal, že to vybíral on.
Avatar - Mokrous
28. 5. 2022 15:00
Re: Scala
V tom naprostý souhlas. Každý auto má spoustu mínusů a vše je jen o lidech, kteří ho tvoří.
Vždycky jsem říkal, že by byla paráda smíchat prvky 2,3 vozů v jeden dokonalý celek.
Spolehlivost a robustnost a hladkost hybridní Toyoty smíchat s francouzským nebo italským šarmem a dám jim ergonomii a funkčnost nedávného koncernu atd...
Je škoda, že vždycky v něčem je to auto super a v dalším je zprasený. Bohužel si málokdo umí vzít to dobré, co už existuje a měnit jen to slabé. Často je to dokonce i opačně ;-\

Chápu tvoji snahu o vyvracení nesmyslů, občas ji taky mívám i když už méně, ale čeho je moc, toho je moc. Když zmizela teta Hamuna Kylie sakra něco, tak se tady objevil tenhle rozsévač slovních a myšlenkových průjmů, kterej se musí vyjadřovat ke všemu a všem a smysl to dává pramalý. Tak si říkám, že by bylo lepší na něj asi nereagovat vůbec. A chápu, že je někdy těžké se udržet :D
Avatar - Mikesus
28. 5. 2022 14:09
Re: Scala
Kvůli tomu fakt na něj nereaguju, ale obecně se snažím vyvracet nesmysly.
Toyota ma spoustu minusů, ale reaguju vzdy tehdy, když někdo píše blbosti nebo nepřesnosti. Ale to samé platí o jakékoliv jiné automobilce, se kterou mám vlastní zkušenosti.
Avatar - Mokrous
28. 5. 2022 13:51
Re: Scala
Opravdu ti stojí za to na to individuum reagovat jen proto, že chválí Toyoty a nesnáší koncern? ;-\
Avatar - Mikesus
28. 5. 2022 13:47
Re: Scala
On ji koupil služební auto. Taky svým zaměstnancům kupuji služební auta. To se tak ve firmách dělává.
Avatar - Mokrous
28. 5. 2022 13:43
Re: Autore?
No tak to se mi naštěstí ještě nikdy nestalo. Jen jednou mi auto přibrzdilo při zapnutém Travel assistu ve vesnici v zatáčce, kde stálo u krajnice auto v lehce kolizním kurzu. Ale to jsem jednak pochopil i když sám bych na to kašlal a možná jen uhnul půl metru vlevo a za druhé to nebyla ostrá brzda, ale taková elegantní, jen abych si všimnul, že se něco děje.
Zato v Peugeotu 508 mi asistenti šíleli co 5 minut a já z nich, až dealer nakonec auto vykoupil zpět. To byl fakt masakr.
Chápu, že takový zážitek nikdo nechce na silnici dobrovolně zažívat a že moderní elektronika ja často extrémně debilní, stejně jako manažeři, kteří ji zadávají IT uhrovitým mladíkům.
Já musím teda zaklepat, že Pašík se chová náramně způsobně a ještě nikdy mě nevylekal, dokonce bych si i na některých místech přál, aby už něco dělal a ono nic. Možná jsi měl smůlu na vadnej kus, blbou kalibraci, co já vím. A nebo mě to potká za pár tisíc km taky a já si naseru do gatí. A to já předjíždím občas docela na srdce. Nemyslím jak debil, co chce všechny zabít, ale zase ne jako řidič slečny Daisy, kterej čeká na 3 km volnou rovinku. Prostě kde je kousek volnej a jde to, tak to tam pošlu na kickdown. No, tak teda doufám, že mě auto nezačne panicky brzdit 0,1s před řazením do svého pruhu na konci předjížděcího manévru...
Vyhýbací manévr snad v Passatu nemám, to si nejsem 100% jistej, ale řekl bych že ne. Nicméně se mi jednou stalo, že jsem chtěl objet lehce cyklistu na 1,5m děleno x a Pašík, že prej ne, že bych přejel čáru bez blinkru a že dá přednost přejetí cyklisty :D Samozřejmě, že jsem ho normálně objel, ale nebylo mi příjemné, že mi hrábl do oblouku, ale zase moje chyba, že jsem nedal blinkr. Takže prostě u mne zatím VW v pohodě, když dělám co se dle předpisů má a nový Peugeot 508 GT naopak byl naprosté peklo. Ale nemyslím, že to je vždy tak a že jde určitě o smůlu na kus a vadnej soft. O to víc mne ale šokovalo, že Peugeot to nebyl schopen ani po 3 pokusech opravit a kazilo se tam naprosto vše, co bylo na elektriku a v infotainmentu. Nová X5 by se mi líbila, snad jen dekor na tunel a palubku bych si nevybral :-)
Rozhodně by to chtělo koupit ji dřív, než zprasí interiér těma moderníma obludnostma. A exteriér vlastně taky. Ale s cenou jsme už 2x vejš, tak to si nechám zajít chuť. Nemám garáž a už novej Passat/Superb/508/Insi je na pouliční parkování až až. :'-(
Avatar - petr petrumr
28. 5. 2022 13:42
Re: Scala
nemáš pravdu, on jí to koupil bez dph. Ona za nic nemůže a paja ji vtáhl jednou nohou do kriminálu. Ona není majitelka.
Avatar - Mokrous
28. 5. 2022 13:20
Re: Autore?
Hele je fakt, že neznám varianty nastavení všech vozidel ani náhodou. Jen to, čím jsem jel a co si pamatuju. Ve finále už jsem i zapomněl všechna nastavení v mém autě, jelikož jsem si je nastavil tak, jak mi vyhovovalo a pak už jsem to vypustil z hlavy. Možná, že i Pašík umí pípat a vibrovat. Spoustu z toho jsem povypínal a nechal si jen to, co jsem chtěl nechat. Schválně si to asi projedu znova, abych si to oživil. Mě to taky zařve, když mám zapnutý ten vyšší level autonomní jízdy a přejedu čáru. Ale je rozdíl v tom, zda ji přejedu tím, že zatáhnu za volant silně a úmyslně, to pak auto mlčí, nebo jí přejede v podstatě auto samo, protože poloměr je moc malý a rychlost velká a to pak zařve ať okamžitě převezmu řízení, nebo se stane průser. Což je taky logické chování. Ještě jsem nezažil auto, které by fakt řídilo samo v serpentýnách atd. Tohle funguje dobře tam, kde jsou čáry a menší poloměry zatáček a způsobná rychlost dle předpisů.
Moč i pruh zatím udržím :D , ale na druhou stranu, když už za mne jede asistent, tak se nemusím snažit držet v pruhu, když to dělá auto samo a hlídám to jen ve zúženích, ostrých zatáčkách, tam kde je vadné značení atd... Zbytek času stačí mít jednu ruku ledabyle na kapacitním volantu a ono si to žije samo. Ale to jsem naposledy zapnul, když jsem jel polomrtvej z Chomutova v noci domů cca 300 km. To byla situace, kdy jsem to ocenil. Jinak řídím normálně sám bez asistentů.
Avatar - Mikesus
28. 5. 2022 13:01
Re: Autore?
Ono to pipa jen když přijedeš tu čáru. A také si to můžeš přepnout na vibrace ve volantu, kdyz uz jsme u toho papání lane asistentu. Ale předpokládám že pruh i moč zatím zvládneš udržet sám. Pak ani to papání se neozve.
Nesleduju tolik legislativu a kdo jak ji "obchází ". Měl jsem za to, ze proste tenhle systém už je povinnej. Dík za upresneni, že jen ten pingpong je povinnej.
28. 5. 2022 12:50
Re: Staticky
Dotýkal jsem se koleny předního sedadla, pohodlný posaz to moc nebyl ;-)
Avatar - Mokrous
28. 5. 2022 12:06
Re: Autore?
No tak to bych byl nadšenej, kdyby mi místo jemné korekce volantu auto pořád pípalo.
Nemusel bych připlácet za Harman Kardon HiFi systém a mohl bych poslouchat pípání :D :D :D

Já taky nestuduju všechny ceníky, ale je obecně známo, co ukládá legislativa a jak to v autech funguje a pak je nadstavba za příplatek. Mě to v Passatu vyšlo asi na 11 tisíc komplet všechno včetně parkovacího asistenta, lane hlídání mrtvýho úhlu, couvacího asistenta atd. atd.
Krom Japonců a Korejců mají politiku příplatků snad všichni, ne? U BMW za to vyplázneš přes 70 litrů, jen to fikne.
Já bych zase nesnesl nadiktovaný seznam výbavy a nemožnost kombinovat to co chci a muset platit to co nechci. Ale tak podle vkusu každého soudruha, že? :-)
Avatar - Mikesus
28. 5. 2022 11:22
Re: Scala
Treba to nemá pro soukromé jízdy. A i kdyby měla a neplatila, tak to neokrada paja, ale daná zaměstnankyně.
Avatar - Mikesus
28. 5. 2022 11:18
Re: Autore?
Ne není to tak. Jakmile ty zatočiš volantem, i když je to méně než je potřeba, za volant tě to tahat nebude a jen to bude pipat. Kdyz volant nedrzis, nebo tak lehce, že nedavas žádný odpor, projede to zatáčkou samo.
Špatně jsem se asi vyjádřil.
Ano u Toyoty to je LKA ( tvůj pingpong ) a LTA ( udrzovani ve stredu pruhu). Oba jsou standardní a v nastavení si můžeš rict, jestli chceš LTA nebo jen LKA.
Nemám nastudované všechny ceníky a kdyz něco zkouším, tak to o cem bych uvažoval nebo co mne zajímá, tzn nejvyšší vybavy.
Myslel jsem právě, že dnes ty jednoduché systémy se už přestali dávat. Ale je pravda, ze jsem zapomněl, že koncern dává za příplatek i rameno na volantu.
Avatar - petr petrumr
28. 5. 2022 11:17
Re: Scala
zase DCT není proklínaná jak DSG a je to jen hrátka s písmenama a o tom to ta diskuze je.
Avatar - Mikesus
28. 5. 2022 11:16
Re: Staticky
Uplne v sedadle? Nebylo třeba aspoň půl centimetru?
Avatar - Mokrous
28. 5. 2022 11:15
Re: Autore?
No to je teda logika jak noha. Volant snad držíš pořád a to i v čase, kdy se nijak extra nesoustředíš. Takže assist prostě dělá co má. Když jezdíš na čáry, tak tě vrací tam, kde máš být, kdybys uměl řídit. A když řídíš normálně, tak o něm nevíš. Když dáš blinkr není aktivní. Atd.
A víc jak 90% vozidel má ty asistenty 2. Jeden povinný, který hraje ping pong mezi čárami někde nad 60-70 km/h a druhý příplatkový, který si pustíš kdy chceš a který jede sám jak má bez odpinkávání. A klidně už od 0 km/h podle vozu.
Divím se, že se na tyhle základní věci ptáš zrovna ty, který má tolik zkušeností, podle toho co tu píšeš.
Avatar - Mikesus
28. 5. 2022 11:15
Re: Autore?
Ja do firmy ani do uzsi rodiny ne, ale širší rodina jo. Ostatní nepresvedcuju, a rád se aspoň svému, zjistím jak pokročili, jestli něco zlepšili atd. Takze tam je už 6.passat v řadě a i když na VW nadává, pořád kupuje další, protoze prý je servis všude a nebude jezdit nikam daleko.
Jediný co nedostane nástupce od stejné automobilky je leon. Ten teď bude mít 4 roky a místo něj bude hilux. Je to trochu jiné auta, ale bylo potřeba nějakého pracanta, což i teď leon v kombiku byl taky. Ale trochu nespolehlivej.
28. 5. 2022 11:12
Re: Staticky
Já měl kolena v sedadle před sebou (nastaveno na mě - 188cm), na krátkou vzdálenost by to přežit šlo…
Avatar - Mikesus
28. 5. 2022 11:08
Re: Autore?
Ono dnes ještě jsou auta, co ve městě jim to udržování nefunguje?
A to tahání v zatáčce by mi tedy asi taky vadilo. Ještě že někdy někdo přemýšlí a u mne kdyz držím volant, tak v zatáčce se udržování v pruhu vypíná. Zůstane aktivní jen v případě, kdy volant nedržím a zatacku vykrouzi sám.
Avatar - Mokrous
28. 5. 2022 11:08
Re: Autore?
Tak to máte stejnej motor jako já. Se divím, že zase kupujete VW, když jsou to tak hrozný střepy. Proč?
No a šestiválec s hydroměničem ZF řadí opravdu jinak, než DSG ve čtyřhrnku. To máš pravdu.
Tak mám asi zázračnej kus, nebo jsem zcela tupej :D :D :D. Ale u Aisinu jsem tupej nebyl a v O4 110kW mi to taky škubalo, tak spíš asi konkrétní kus a konkrétní software. Fakt nevím.
Avatar - Mokrous
28. 5. 2022 11:04
Re: Autore?
V Toy se to aktivuje samo i pro jízdu po městě?
To já v Pašíkovi musím zmáčknout tlačítko na volantu a aktivovat Travel assist. To je ten vyšší level "on demand". Potom samozřejmě jede kompletně sám. Sám zatáčí, sám se rozjíždí a brzdí, jak podle okolních vozů, tak podle predikce, kamer a map. Třeba před kruháčem si brzdí sám atd. Když mám aktivní S&S, tak kamerou sleduje auto před sebou a to jak se pohne, tak hned naskočí motor atd. Ale tohle jsem si zkusil jen tak pro zábavu asi 3x někde v Brně. Nějak se nehodlám dobrovolně držet stopy cizího auta. Buď řídím já, nebo jsou tam čáry.
Občas Travel assist zapnu v místech úsekového měření. Nedokážu totiž sám vždy jet pod 50, když je úsek široký a přehledný a auto tiché a hraje hudba a nebo telefonuju a pak se snadno zapomenu. Případně při dlouhé jízdě po dálnici. Ale to musím být KO, jinak opět radši jedu sám. Vadí mi to, jak auto zbytečně brzdí a v kopcovitém terénu plýtvá energií. Tam určitě hybrid zvládá lépe. U mé klasiky to umí lépe moje pravá noha. Vždy budu mít lepší spotřebu než na tempomat a ušetřím i brzdy,
Avatar - Mikesus
28. 5. 2022 11:00
Re: Scala
Ja jsem to myslel tak, jestli jsi tam zkoušel i něco jiného než konu.
Avatar - Mikesus
28. 5. 2022 10:51
Re: Autore?
Nejsem si jist, je to 147kw 2021. Hladké řazení u DSG není. Mne nevadí řazení, mne vadí že není hladké. Taková a6 allroad 55tdi, tam mi to řazení nevadilo vůbec, protože bylo hladké.
Avatar - Mikesus
28. 5. 2022 10:47
Re: Autore?
Ja někdy využívám i ve městě, kdyz to drží stopu auta přede mnou.
Avatar - Mokrous
28. 5. 2022 10:42
Re: Autore?
:D No, to je klasika. Hele, tohle se děje extrémně často. Přijel známej se Scalou a nadával na to, tak jsem mu sáhl na páčku a volant a čuměl jako puk.
No, aspoň mi poděkoval, že jsem ho to naučil.
Když přijdeš do salonu a chceš, aby prodejce věděl něco o autě, který prodává, tak jsi cvok. On ví max. co je to za model, jakou to má barvu a jak vyplnit papíry.
Často se stane, že se zeptáš chlapa na parkovišti, co v tom má za motor a on ti řekne, že neví, že to koupil jako skladovku. A na co jsou čudlíky v autě a nějaký menu, to ví taky asi tak 30% řidičů a většina jen to, co je v první vrstvě menu.
Já teda naopak, když sednu do auta a tím víc do svýho, tak musím okamžitě nastavit a pochopit 99,9% věcí, jinak se odmítám rozjet. A když si v klidu všechno prolezeš a nastavíš a pak už víš, tak je to většinou úplně v pohodě. I když lovit S&S na displayi třeba nový O4, nebo jiných novinek. Nebo trpět, že nejde vypnout vůbec a k tomu mít ještě po každým startu krom LA zapnutý umělý řev motoru jako u nový O4 RS atd... Tak to už by mě asi dost sra.o. Proto jsem rád, že v Pašíkovi zůstalo vše logické a všechno si pamatuje, jak chci já v režimu individual, nebo i jiný režim a jediné, co zůstává je ten S&S na čudlíku vedle startovacího tlačítka a pak ten dvojklik u LA, respektive asi trojklik, když budu chtít ještě změnit grafiku "mezi budíky" Ale to už je jen kosmetika. K vypnutí stačí opravdu jen Ťuk Ťuk. EDIT: Tak fakt jen 2x ťuk stačí. Display se sám po pár vteřinách vrátí tam kde byl před zásahem.
28. 5. 2022 10:15
Re: Scala
Neviem o tom, že by mal Hyundai hybrid z Toyoty. A hybridná Kona nemá litrový motor, ale atmo 1,6-ku.
Avatar - Mokrous
28. 5. 2022 10:08
Re: Autore?
Zkopíroval jsem text, abych to nepsal znova: "Já teda vím jen o 1 asistentu a to je ten lane assist. A ten se ve městě nezapne, tudíž nevadí a když jedeš mimo, tak pokud jedeš v klidu s davem, tak o něm vůbec nevíš a pokud chceš jet ostřeji a užít si zatáčky a hodně často předjíždět a furt vykukovat z pruhu, no tak teda jednou ťuknu levačkou do páčky blinkru a pravým palcem za 0,2s dám OK a je hotovo. O ničem jiném v mém Passatu nevím a nevšiml jsem si ani v Superbu. Víš o jiném nasíracím asistentovi v koncernu, který nejde trvale vypnout a nastavit v menu? Krom S&S samozřejmě. Ten má naštěstí v Passatu a jak koukám i zde v Taigu svůj čudlík na tunelu. Takže to je též otázka zlomku vteřiny hned po startu."
V čem je tohle nebezpečné? A jak bys to chtěl řešit pro neaktivní řidiče? Pro ty co drží volant protože musí a nebaví je to? Když to má chránit životy, kvůli nepozornosti. A nepiš nic o tom, že se řidič má soustředit a nemá řídit unavený a všechna ta obecná klišé.
Avatar - Mokrous
28. 5. 2022 10:04
Re: Autore?
Už jsme to tu probírali mockrát. eCVT je bez debaty plynulejší z principu.
DSG má pořád 7st. spojených na tvrdo spojkou a diesel má nějaký chod a sílu a tak ta změna prostě cítit být musí. Ale už jsem tu mockrát psal, že u EVO motoru je DSG hladší, jak hydroměnič 8AT od Aisinu. Alltrack máte taky už EVO?
Ty miluješ jízdu jako na gumě, já mám rád hladké, ale přesto stále řazení. V tom bude nejspíš ten rozdíl ve vnímání podobného.
Avatar - Mokrous
28. 5. 2022 09:55
Re: Autore?
Tak to máme asi odlišný pohled na věc. Ty bys byl rád, kdyby tahal ve městě?
Já předpokládám, že ve městě se jezdí pomalu, čáry často žádné nejsou a člověk bývá docela ve střehu. Naopak, když jedeš někde 2 hodiny monotónní nudu okolo kila na státovce, nebo kila pade na dálnici a jsi unavený a třeba sáhneš na display, nebo se rozhlédneš, nebo cokoli a auto ti uhne, tak ho to srovná a nemusíš se zabít.
Takto to vnímám já. Mě to teda fakt nijak extra nevadí.
No a po startu to zaplý bejt musí, to je legislativa a i logika. Kdyby se nezapínal, těžko by si někdo sám vzpomněl, že je trochu unavenej a šel si ho zapnout.
No a vidíš, že i u prémie to může být ještě horší...
Avatar - Mikesus
28. 5. 2022 09:55
Re: Staticky
To je až tak tragicky malé? Sice mám jen 186cm, ale za sebe si sednu i v Yarisu, který je sakra malý vzadu.
Avatar - Mikesus
28. 5. 2022 09:47
Re: Autore?
Tohle mi připomnělo. Včera jsem projel křížem krážem celou republiku. Někde slunce, někde pod mrakem, pak déšť, pak zase slunce. Za celý den jsem se naklikal na teplotu, byť jen třeba o 0.5 nebo 1 stupeň ažaž, i když ji mám v automatickém režimu.
Avatar - Mikesus
28. 5. 2022 09:45
Re: Autore?
Skoro všechno je o naladeni software. Já ti věřím, že ti to přijde hladké, ozzman taky tvrdil, že jeho PS je hladký a necuka. No a kdzy zkusil něco opravdu hladkého, tak už to netvrdí. Jen že to v určitých situacích necuká. A dsg občas taky necuká, kdyz po tom člověk nic nechce. Promiň. Ale máme v alltracku taky 2.0 TDI s dsg a fakt máš nejspíš zazracnej kus. K hladkosti to ma hodně daleko.
Avatar - Mikesus
28. 5. 2022 09:26
Re: Scala
To je právě ono. Jakmile člověk bere firemní, kouká na cenu bez DPH a je hned úplně někde jinde.
28. 5. 2022 07:35
Re: Autore?
Tahá za volant tam, kde nemá. Nejhorší je to v autech, kde je to až od 60km/h. Vyjedeš a jezdíš chvíli po městě, jedeš buďto pomalu nebo nejsou čáry a pak vyjedeš ven a bum, tahá za volant tam kde nemá. A nejhorší je, že je to po startu zase zaplý. U sebe (auto 2021) jsem to vypnul po koupi a dobrý. Každopádně v iX je to podobně otravný a po restartu je to taky už zaplý. Ale abych nekritizoval jenom koncern, co předvádí Mercedes s prekolizní brzdnou (a to včetně modelů 2022), to kam se tedy hrabe i Octa 4...
28. 5. 2022 07:18
Re: Staticky
No jo, prodeje taky nic moc, za 1Q v EU 11405ks (ale stoupají), u nás za první 4 měsíce 191ks ;-)
Avatar - Ozzman
28. 5. 2022 06:51
Re: Autore?
Hlavne Ozzman pouziva klimu aktivne, protoze za cely rok jezdi v ruznych rezimech ruzne oblecen a je mu ruzne zima a horko, jede proti slunku, nebo taky ne a proto klimu pouziva… to je dle mne vetsi pitomost - myslet si, ze ji nepotrebuju ovladat … asistenti jsou jina vec
Avatar - Ozzman
28. 5. 2022 06:49
Re: Scala
A proc ne Arkana ? Ja ji nejel, ale dle testu je to velmi povedene auto ?
Avatar - Mokrous
28. 5. 2022 02:55
Re: Autore?
Tak to teda koukám. Novej to má na 10000000%
Na druhou stranu to není žádný peklo, jak se o tom často píše. Řekl bych, že to je i v celku užitečná věc, když někdo občas nedává 100% pozor. A vypnout ho je brnkačka, minimálně v Passatu, ale i v dalších vozech, třeba ve Scale atd... Jen co jsem teď zkoušel.
28. 5. 2022 01:09
Re: Autore?
Loni tedy rozhodně ne, jak je to teď si nejsem jistý... ;-)
Avatar - Mokrous
28. 5. 2022 00:09
Re: Autore?
Hele, co konkrétně dělá lane assist v koncernu blbě a jinak, než jinde? Já teda nemám najetý nový BMW a Mercedesy a tak, ale VW koncern jo a pak H/K i Stellantis a krátce Toyotu a mám pocit, že jinde to bylo otravnější a složitější na vypnutí. Viz můj druhý komentář k jinému tvému příspěvku. Mě totiž nijak extra nevadí.
Avatar - Mokrous
27. 5. 2022 23:45
Re: Autore?
Já teda nevím o novém autě bez asistentů. A v Toyotě jich je taky mrak a v H/K ještě víc, tak nějak nevím o čem je řeč. Mě teda v Passatu nerozčiluje krom S&S nic. A lane assist se chová zcela příkladně a bez problémů a do cca 65km/h se nezapne vůbec a nad jde zase bleskově vypnout, když to teda jooo budu potřebovat při závodním stylu. Už jsem to tu psal jinde. Stačí ťuknout do páčky blinkru a pak pravým palcem OK na volantu. Poslepu během zlomku vteřiny vyřešeno. Vypínám jen občas, když jedu ostře zatáčky a fest předjíždím.
Avatar - Emel
27. 5. 2022 22:00
Re: Scala
Koncern s HSD ZF? Nemyslíš ty LSD?
Avatar - petr petrumr
28. 5. 2022 11:47
Re: Autore?
promiň, oprava vhodíš pětku, já sem fakty nevěděl, že VW vyrábí ještě 5 a 6 manuál, to mu se říká šetření.....
Avatar - Mokrous
27. 5. 2022 23:40
Re: Autore?
To je nesmysl, ne? Lane assist máš povinně všude.
Avatar - twistedTSD
27. 5. 2022 20:10
Re: Scala
Naopak, jedno z nejzajímavějších malých SUV.
Avatar - donPedro
27. 5. 2022 18:50
Re: Scala
Tož za "3/4 míče" by to u mne v této kategorii byl nakonec Japonec - Mazda CX30. ;-)
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2022 17:29
Lepsia volba
Aj ako legenda golfik.... a zaroven prakticka stylovka.... drze a sebavedome auto... co dodat... len ze .... taigo go ;-) :yes:
Avatar - twistedTSD
28. 5. 2022 16:32
Re: Spotreba
Proč zase srovnáváš s hybridem?
Avatar - petr petrumr
28. 5. 2022 11:21
Re: Scala
platí ta řidička měsíčně daň, že může zajet do lidla? Nebo si jeden z milionů co okrádá stát?
27. 5. 2022 18:46
Re: Předražený křáp
Ale z nadpisu nepoznám, ze je to podle autora předražený křáp! Možná priste naopak lépe cti můj příspěvek a pak nemusíš začínat diskuzi o něčem, o cem nepisu…