Exkluzivní vzhled, prémiové zpracování, překvapivý komfort, výkon 600 koní a k tomu charisma mizejícího vidlicového osmiválce. Audi RS 7 Sportback je skutečně pozoruhodným strojem, v testované konfiguraci navíc za pozoruhodné peníze.
redaktorovo nadšení, tak na pět hvězd to není, v tom hodnocení musí být brána v potaz cena, a ta je z lux segmentu. Conti gt za pět mega, ok, audi a7 (jasně rs7) ne, vnitřek tu cenu neunese, levné, lesklé, a zvenku je to pořád jen rychlé audi. Auto fajn, ale čtyři hvězdy za přehnanou cenu.
Na pět hvězd to není určitě a levné to taky není, ale argumentovat takhle cenou téhle ("novinářské") konfigurace také nelze. Jen za lak a designový paket v barvě se připlácí přes 325 tis.! Zřejmě tušíš kolik by mohlo stát to CGT, kdyby se člověk podobně nedržel (při jeho konfiguraci) zpátky.
Základ je 3,4 mega, i když mohl být technicky o poznání "bohatší", připlácet si za "samosvor" u eReSa mi přijde i dnes poněkud zvláštní...
Jinak z dvojice RS6/RS7 bych dal osobně rozhodně přednost RS6.
Je v tom pár hodně drahej extras jako keramický brzdy, laserový světla, lak... a ty dynamic pakety, který holt ty peníze stojí. Základ za 3,5 je drahej tak nějak normálně.
Ten výběr válců k vypnutí je zajímavej. Audi tvrdí, že úspora je v průměru 5%... tj. místo 8l pojedu za v mírné zátěži za 7,6l... no, to zase taková pecka není.
Víc bych se bál o menší RS5 třeba... tam bych já osobně čekal auto pro zábavu a v tom RS5 úplně úžasná nebyla. Tohle je už asi spíš dálniční stíhačka a tam si myslím, že přidaná hodnota BMW nebude tak zásadní.
Kolega ze Švýcarska ale RS5 měl a byl s ní spokojený (minulou generaci, tu novou jsem zblízka nikdy neviděl)
mě by zajímalo kolik jich Audi prodá ve srovnání s podobně výkonnou konkurencí.... chápu že fandu tohoto modelu to uhrane, ale kolik se takových najde? Moc jich podle mě nebude... ačkoliv Audi se z toho asi věšet nemusí, objemy bouchají jinde.
Na mně tedy tyto extrémně drahé Audiny nějak nezabírají - jsou takové odtažitě chladné a bez skutečných emocí. :-( Pokud bych si mohl dovolit auto takového formátu, tak jedině Giulii QV. To je auto, které skutečně chytne za srdíčko a ještě bych dost ušetřil. :-)
Kupodivu to procento není vůbec tak malé, jak si myslíš. Nemůžu být konkrétní, ale zrovna u modelů A5, Q3 nebo Q8, se výroba RS verzí standardně pohybuje na dvouciferném čísle, vyjádřeno v % z celkového počtu vyrobených ks.
Jsou případy, kdy je to na hraně (fastback/liftback), ale zrovna u A7 snad není příliš pochyb o fastbacku.
Ideovým předchůdcem A7 je (stejnotřídní) Audi 100 S Coupé, nebýt aktuální módy tzv. "čtyřdveřových kupé", mohla mít i A7 pouze jeden pár dveří: https://i.pinimg.com/…41e00429deb8.jpg
Už i klasické/tradiční eSkové kupé zmizelo z trhu..., a "hitem" je další oxymóron "AMG GT 4-Door Coupé", čili pseudokupé, která už se dostala i do kategorie SUV/SAV.
Jasně, já ta auta neporovnávám, mluvím spíš o cenové hladině, mně prostě audi za 5 mega už přijde mimo svůj rybník, jistěže naložené GT conti bude klidně i o pár mega výše. V so jsem zrovna seděl na obědě s člověkem z pražského bentley dealershipu, mají na skladě dvě loňské V8 gt conti za 5,3 mil, jednu v té krásné zelené metle, se mi úplně sbíhaly sliny. :D Každopádně pro mě německá D3 končí s rozumem někde na 3,5 mega za vrcholné verze, víc mi přijde už nerozum. ;-)
Chapu roli image maker - to auto k tomu ucelu sedi. Ale, jak se image projevuje v realu?
Tim, ze zajedu do podzemni garaze, vystoupim z auta a splynu s davem?
U hodinek, telefonu a podobnych serepeticek bych to pochopil. Jsou spjaty s nositelem image.
MB AMG nebo M divize od BMW na podobnych cisle jsou, jednoduse protoze do toho pocitaji nejen plnohodnotne M, ale i polotucne modely treba M340i. Stejne bych nemel problem verit, ze se na stejna cisla dostane i audi, treba S3 a RS3 mohou udelat 10% z prodeju A3, ale tezko bude mit 10% jen RS3, to by RS divize Audi rocne prodavala kolik, 200tis aut? No a to neproda.
Jsou to tři různé příběhy. Pokud bych měl zadání auto pro jednoho od Audi nebo Bentley, tak by R8 určitě ve výběru bylo... i když to je spoťák a ne GT.
Fastback a liftback nerozlišuju, u spousty dnešních liftů bych měl problém říct, jestli tam je nebo není "schod". Každopádně... u A5 je kupé i lift, u A7 ne... ale ani nikdy nebyl, takže A7 žádné velké kupé od Audi nekanibalizuje a nevidím to tak, že by měla jakýkoli podíl na vymírání kupé.
R8 je hodně jiný příběh, to by mě vůbec nenapadlo srovnávat.
Obecně vzato je A7 fastback, ale patří do aktuální trendy skupiny tzv. "pseudokupé", díky kterým skutečná kupé postupně (a poměrně rychle) vymírají...
Taky se mi to nezdá... myslím, že u Golfu se kdysi říkalo, že je to nějakých 6,5% GTI (nebo to bylo GTI + R) a i to se bralo jako vysoké číslo. Jestli se bavíme jen o RS, tak bych tipoval tak 1-2%.
To jistě, ale u mě rozhodly právě ty emoce. A těmi dává ta Giulie Audině čistokrevné K.O. Nemluvě o zcela bezkonkurenční tradici AR ve výrobě sportovních sedanů! :yes::yes::yes::-)
Nevěřím. Jakože prodají 8x Q3 TDI a 1x až 2x RSQ3? To je přece nesmysl. Jezdím hodně Německo, Rakousko, Itálie a Audi RS modelů potkám jednoznačně nejméně v porovnání s M/AMG. A to třeba v Itálii je Audi obecně velmi populární.
No já osobně těch M5 a E63 AMG potkávám denně kupodivu hodně, pár jich i znám v mém okolí, ale Audi RS modely potkám jen veeelmi zřídka a neznám nikoho kdo by měl.
Takže podobně jako jsem psal pod RS3, asi dobré auto, ale najde se reálný majitel, který by vysvětlil proč RS7 a ne M5/M8/E63/S63?