Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v květnu meziročně snížil o 11,2 procenta na 791.546 vozů, pokles nicméně zpomalil z 20,6 procenta v předchozím měsíci.
.....pravda je zde: Automobilce Škoda Auto, která je součástí německé skupiny Volkswagen, se v květnu prodej v zemích EU meziročně propadl o 31,1 procenta na 36.643 vozů. Podíl této značky na unijním trhu se tak snížil na 4,6 procenta z šesti procent před rokem.
Tahle zkrácená zpráva je trochu zmatená, takže registrací v EU za květen 2022 bylo 792 tisíc (květen 2021 891 tisíc), tedy o 100 tisíc a 11,2 % méně. Za prvních pět měsíců roku (anglicky YTD) 3,7 vs 4,3 milionu, což je pokles o 13,7 %. Ze značek rostlo Hyundai o 9,8 % (YTD 12,7 %), Toyota 5,1 % (YTD 0,7 %) a Honda o 15,4 % (YTD 24,2 %).
lidi čekají na elektra, každý rok se vylepšují. Podívej se na tu elektrickou trojku, ta se bude prodávat a prodeje porostou. Třeba koncern má v trávě moc aut, ano koncern, stačí se podívat na odstavný, že tam nejsou jen škodovky.
Chýba mi vždy porovnanie s “normálnym” rokom 2019, tak som si to dohľadal, čísla pre EU:
- 1-5 2019: 6,7 mil áut, z toho VW 1,7
- 1-5 2022: 3,7 mil áut, z toho VW 0,9
K tomu by sa zišlo dopísať, že ziskov automobiliek sa to zatiaľ dotklo minimálne:
- VW Operating profit 2019: 19,3 mld Eur, 2021: 20 mld Eur
Nové auto sa stáva lukratívnejšou záležitosťou, a asi to ani nie je zlé. Cesty sú preplnené a zdroje planéty nie sú nekonečné.
Neprekvapilo by ma v horizonte 3-5 rokov zatvorenie nejakého závodu VW v regióne ČR/SR/PL.
Nové auto sa stáva lukratívnejšou záležitosťou, a asi to ani nie je zlé. Cesty sú preplnené a zdroje planéty nie sú nekonečné.
Krome toho, ze s tim nesouhlasim - muzes tu myslenku prosim rozvest celou?
Kolik aut je podle tebe tak akorat? A jaka myslis, ze musi byt jejich cena, aby jich bylo tak akorat?
Ja jsem na ty cisla hodne moc zvedavy, protoze to je nejaka reinkarnace komunismu tohleto :-!
Neviem, beriem to subjektívne :-! . Ale rešpektujem aj iné názory, Tvoje príspevky sú napr. dlhodobo veľmi fajn (bez irónie).
Vychádzam z mojich skúseností
- Mám napríklad pozitívne skúsenosti s vlakmi či už do Prahy, alebo v Nemecku a Švédsku,
- V rámci môjho mesta na Morave chodím pešo (ja tento rok už podľa hodiniek 900 km + čosi na bicykli), manželka a deti tiež, máme 1 auto na 4 člennú rodinu,
- do práce / k zákazníkom mi chýba lepšie vlakové spojenie, takže auto potrebujem. Ale ráno pred prácou idem pešo odprevadiť dcérku do školy, aj keď potom idem autom,
- vidím v okolí dosť ľudí, ktorým by pešia chôdza prospela, aj zdravotne aj finančne,
- ako luxus vnímam možnosť ísť do obchodu pešo, alebo na bicykli miesto na aute v cene 100kEur+ (aj keď také mám)
Ja celkem rozumim kam miris. To neni, ze bych byl slepy. Ano, vsude je hrozna hromada aut.
Ale neni potreba si s tim lamat hlavu, to se vyresi vyresi. Ovsem petrolheadum se to asi libit nebude.
Ja si skutecne myslim, ze za 50 let bude 70% aut ty tam.
Proc? Protoze abys jel autem, nebudes ho muset vlastnit. Zavolas si “uber” (dopln si jaky taxi chces), za 2 minuty je u tebe. Ridic nejspis nikde, je to totiz autonomni. Reknes kam ma jet a hotovo.
Je to levnejsi nez vlastnit auto. Neni s tim zadna prace jako udrzba atd. Je to spolehlive.
Zavri oci a predstav si nejakou ulici kterou znas a na ktere parkuji auta, zvlast ve velkych mestech. Ted si predstav, ze tam zustalo jen jedno auto ze ctyr. Mozna jedno z deseti.
A kdyz chces vypadat jako frajer, zaplatis dvojnasobek a vozi te mercedes misto skodovky.
Myslim, ze lidi si casto lamou hlavu s necim, co je naprosto nevyhnutelne.
Auta budou elektricka, to je zcela nevyhnutelne. Ano, EU se to snazi urychlit a to je rozhodne trochu na bednu, ale jinak je to nevyhnutelne.
Auta budou autonomni. Ano, nevime kdy prijdou prvni, jestli za 2 nebo 15 let, ale budou. Je to nevyhnutelne.
Lidi auta nebudou chtit vlastnit. Proc taky. Mladsi generace uz se tak chovaji. To je mozna nejdulezitejsi faktor ze vseho. Proste nemaji potrebu vlastnit veci, staci jim, ze je mohou pouzivat a taky se tudiz o ne nemuseji starat - to je hromada casu a energie, kterou nemusi vynalozit.
A vsechny tyto zmeny zasadne zmeni “co je to auto”.
Me tahne na 40 a kdyz buh da a doziju se nejakeho vysokeho veku, celou tu transformaci zaziju. A to znamena i se vsemi boletmi takove nove technologie - EV co maji maly dojezd a dobiji se pomalu 30 minut (to bude jednou k smichu), statni zasahy ktere pokrivi trhy, souboj autonomnich aut s byrokracii a senzacechtivymi novinari … to vsechno me ceka. Tesim se :-!
Moc mě nepřekvapuje, že nová auta teď netáhnou tak jako dřív. Na druhou stranu ony i ty ojetiny celkem podražily. Není to až tak dávno, co jsem taky prodával své staré auto. Zkoušel jsem pár výkupů aut a docela jsem koukal jakou částku mi za něj nabízely. Asi nejvíc mi nabídl tento výkup aut Praha - https://autakupujeme.cz/…vykup-aut-praha/ takže auto skončilo právě u nich.