Německý spolkový úřad pro motorová vozidla KBA kvůli závadě systému automatického tísňového volání svolává do servisu elektromobily Tesla Model Y a Model 3.
Pokud bych dostal pozvání na opravu automatického tísňového volání, tak bych to pravděpodobně ignoroval. Pro mě jako "EV fanatika" je horší informace o výsledcích Tesly za druhý kvartál 2022. Pro připomínku - Q1 byl rekordní s 310 tisíci dodaných vozidel. V Q2 bylo dodáno necelých 255 tisíc aut, což dokumentuje obavu Muska z přicházení (již probíhající) ekonomické deprese. Velmi se mi líbí, že management s poklesem prodejů něco dělá a nevymlouvá se. Na bloombergu 21.6. proběhla zpráva, že všem zaměstnancům bude pro další tři měsíce snížen plat o 10 % a 3,5 % zaměstnanců bude propuštěno. Moc se mi líbí Muskova výzva: "The more senior you are, the more visible must be your presence". Zdroj: http://www.bloomberg.com/…uction-musk-says
"horší informace o výsledcích Tesly za druhý kvartál 2022" - pravda, ale komunisti odstavili Šanghaj na 2 mesiace kvôli covidu + z rovnakého dôvodu mali dodávateľské výpadky, bolo by divné, keby sa to neprejavilo, je to momentálne ich najväčšia vyrábajúca fabrika. Napriek tomu dosiahli medziročný nárast (1-6 2021 / 2022) +46 %, teraz majú 2 týždne odstávku kvôli modernizácii, po ktorej chcú produkovať 22.000 áut týždenne, celkovo chcú za rok 2022 vyrobiť 1,5 mil. áut, tak uvidíme.
To je iba tvoja paranoia. Tie modly a hlúposti okolo toho sú len výmyslami ľudí, ktorí sa prítomnosťou EV a obmedzeniami EÚ, ktoré sa týkajú spaľovákov a emisií, cítia byť ukrátení a obmedzovaní. Tým, čo majú EV alebo im fandia, si úplne ukradnutý, len ty a tebe podobní na nich ukazujete prstom, asi z nich máte mindrák...
Tak to je zvláštní, že když jsem jim ukradený, že na vše tak negativně a agresivně reagují hmmm. Smutný je, že většina to elektro ani nemá. Recenze nepíší, ale keců kolem plno… Btw mindrák a paranoiu nemám, je mi to celkem jedno, v čem kdo jezdí, dokud mi to nezačne vnucovat a být agresivní, že já mám názor jiný… ;-)
Určitě, takovýmu Stankovi sou spalováky a fosil totálně ukradený, divný že ve videích žvatlá trošku něco jiného vid.
Polovina lidí co maj EV sou fanatici, co by nejradši všechno fosilní zlikvidovali a nařidili lidem vše EKO a kdo na to nebude mít tak těm tramvaj a vlak :-)
Plusy alebo mínusy - však to máš jedno. Nemá to žiadnu výpovednú hodnotu. Hlavne tam, kde je za deň 15-20 palcov (hore aj dolu), je evidentné, že to kliká nejaký retard, ktorý nemá nič lepšie na práci.
proti tomuhle chaosu v usporadani nul a jednicek
potkanej motor si aspon predstavis, ale ty nuly a jednicky jsou pro ty nuly co se povazujou za jednicky uplne mimo jejich chapani :D:D:D
No hlavně potkané motory jsou fatální závada. Tohle je fakt prkotina, která jde vyřešit v rámci pravidelné návštěvy servisu. To je zrovna prvek auta, u kterého je úplně jedno jestli funguje nebo ne.
1 - V Londýně přešla vegan-buregerová restaurace zpět na kuřecí a hovězí burgery. (Velký hluk ale zákazníci žádní) No comment.
2 - Britská policie přiznává, že s elektromobily nezvládá svou práci, žádné další už nechce. Chris Nelson, šéf policie v britském hrabství Gloucestershire, na které připadá největší policejní flotila elektromobilů v celé Velké Británii, totiž uvedl, že se elektromobily pro policejní práci vůbec nehodí a jeho lidé stále častěji bojují s kapacitou baterií. „Slyšel jsem o mnoha problémech, které policisté mají při používání elektrických aut. Často marně zkouší nalézt volné dobíjecí stanice, načež jim dochází energie. Kvůli tomu ovšem pro výkon své služby potřebují přistavit další auto. Jakkoli chápu ochranu životního prostředí, mou prioritou je boj se zločinem,“ řekl.
to mas jak s tou moji elektrickou sekackou
sice to secu tak na 3x-4x, ale mezitim delam neco jinyho
je to tak akorat pauza na jednoho lahvace
nebo muzu koupit vetsi baterku
sice ani ta vetsi to neda najednou, ale mela by zvladnout pres 2tis metru
sekacka je mnohem lehci nez benzinova, lehce s ni secu i brehy, ma plynule regulovatelnej pojezd
zadny dolejvani benzinu, zadna vymena oleje, zadnej servis, zadny problemy se startovanim
zapnes jen kdyz opravdu seces
hlavne ale je ticha, takze muzu sekat i pozde vecer aniz bych nekoho rusil
to kdyz nejblizsi soused 500metru daleko spusti svuj benzinovej krovinak, tak me z toho po chvili brnej usi
vloni dcerce elektrokolo, letos me elektrosekacku, pristi rok asi manzelce elektroauto
dcerka i ja sme spokojeni, i manzelka na to jezdeni kolem komina urcite bude
a dojezd do 95% mist kam jezdime i s cestou nazpatek, takze prinejmensim 2/3 cest elektroauto, coz v nasem pripade je pres 20tis km
tedy navratnost 6-8 roku jen na benzinu/elektrice
to ale neni hlavni duvod
na honicky s mafianama policejni elektroauto asi nebude uplne vhodna volba
vzdycky zalezi k jakymu ucelo to mas
Osobně se mi bateriová sekačka taky líbí, ale jak dlouho myslíš, že ta baterka vydrží? A hlavně, půjde pak koupit jen nová baterka nebo za 4-5 let zahodíš celou sekačku?
to uvidime
ma to vydrzet 1000 cyklu, ale je otazka, jak bude kapacita klesat
kdyz ale vezmu 4x nabiti za jedno sekani x 2x do mesice pul roku = 50 nabiti za rok, 500 nabiti za 10 roku a mam tu zakladni (ne nejmensi) baterku
pisou ze to ma pri nabijeni i vybijeni teplotni management
je fakt, ze pri nabijeni se baterka chladi
kazdopadne system asi lepsi nez ma dcerka u kola, kde zadny chlazeni neni
je to spis ta lepsi kategorie, samozrejme k jedny baterce muzes mit vic naradi, k cemuz postupne dospeju
to by mela byt i zaruka toho, ze se to budou delat i za 10 roku, samozrejme baterie se budou dal vyvijet
jako nevyhodu vidim to, ze kdyz uz si to s dalsim naradim koupis, uz tezko budes prechazet k jiny znacce, protoze mas tu jednu baterku a vic naradi.
to bys musel menit vse, protoze ruzni vyrobci maji ruzny system AKU
tenhle problem u benzinovych neni ...
Tam je problém, že to používáš tak 4-5 měsíců v roce a po zbytek roku ti baterka leží a to jí nedělá fakt dobře. Jestli si k tomu pořídíš třeba i pilu nebo jiný nářadí, tak to bude asi lepší. Taky sem o tom bateriovým nářadí, ale uvažoval. Myšlenka se mi líbí, ale bojím se právě té dostupnosti náhradních baterií. Tak snad ti to bude dlouho fungovat :-):yes:
Ja jsem bateriovy naradni opatril.
Tam mi to smysl davalo.
Sadu: sekacku na travu, motorovou pilu, rozbrusku, vrtacku... a uplne me to od baterek odnaucilo.
Po 2 letech ta baterka vydrzi asi 15 minut prace. Vlastne v cemkoliv.
Mam baterky 3, takze po 3/4 hodine je konec.
Kdybych mel u kazdyho nabijeni pit pivko, tak je ze me notorik.
asi taky zalezi v jaky cenovy kategorii to kupujes
beznou akusekacku i s akumulatorem koupis od 5 do 25tis
to samy elektronaradi bezne s petinasobnym rozpetim a to neuvazuju o profi
to si nepriplacis jen za znacku jak si spousta lidi mysli, ale hlavne za kvalitu
v praci mam 4 roky elektrosroubovak do dlane od narexu tusim ze stal 8 stovek
dobiji se pres mikro usb, coz je asi jedinej ulet
pouzivam ho pravidelne
funguje 100%
mam asi 3 roky takovou tu malou jednorucni vrtacku/utahovak bosch se 2 baterkama
pouzivam hodne narazove, treba pul roku vubec
pak prijdu a po pul roce bez dobijeni vrtam/utahuju
neuveritelny jak to dlouho vydrzi
predtim se mel jinou, ta po 3 letech zacala odchazet a za dalsi 2 roky letela
a to mela vetsi a tezsi baterku
pred par lety nejaka aku sekacka byla sci-fi
tak za 5 roku 3/4 prodeju budou elektro
pro naprostou vetsinu lidi s pozemkem do 2000 metru naprosto dostacujici
pokrok
A budeš budovat OZE takhle vid - dle cen + efektivity co spočítala Akademie věd
Ano vratme se k meritu věci, proč budeme budovat zařízení na vodík + FVE o velikosti karlovarského kraje + větrníky, to celé v částce za kterou by bylo 22 rektorů temelínského typu, které v pohodě utáhnou celou čr+ rakousko + svýcarsko + slovensko :-):-):-):-)
Tak co Lysenkisti, že je super utratit za utopie tolik peněz, jako za 22 reaktorů? :-):-)
Pokud jako policejní vozidlo zvolili Nissan Leaf, tak to překvapivé není vůbec. Vina není v EV obecně, ale ve výběru naprosto nevhodných modelů (malá kapacita baterie a absence termomanagementu a v tom důsledku pomalé nabíjení).
Aj keby mali iné autá a väčšiu baterku - spaľovák natankuješ hneď, baterky sa nabíjajú rádovo v hodinách. Pokiaľ viem, policajná služba prebieha nonstop. Tým pádom potrebuješ dvojnásobný počet áut, aby si pokryl všetky potreby. nehľadiac na to, že pri zásahoch auto zrovna nešetríš, takže dojazd môže byť rapídne skrátený. V tomto prípade nespokojnosť s EV chápem.
Baterky se rozhodně nenabíjení řádově v hodinách, záleží jen a pouze na výběru vhodného modelu. Aktuálně při požadavku na vysokou rychlost, bleskovou akceleraci, rychlé dobíjení je zatím nejvhodnější jen Tesla, Audi nebo Porsche. https://insideevs.com/…d-tesla-model-y/
Chceš povedať, že keď policajt po službe dovezie vybité auto na stanicu, tak za 20 minút s ním ide ďalší policajt na hliadku, s plne nabitými baterkami? Tomu predsa sám neveríš. Ako dlho by hocijaký EV zo spomenutých vydržal takú tortúru?
Reálně to i na nabíječce, která ti dává 50 kW budeš mít několik hodin. Tyhle pohádky o 20 minutových zastávkach na turbo-giga-rychlo dobíječce, kterých je v ČR v řádu kusů, jsou dobrý tak pro EV fans.
Teoreticky by to možno šlo, ale aj keby, rálne v praxi si to predstaviť neviem. A hlavne kto by to všetko zaplatil.
O tom, že EV sa zatiaľ nehodí na všetky účely, asi názor nezmením. ;-)
No já ti to ani nevyvracím. Vidím to úplně stejně. EV je supr na jízdy po městě a kolem komína a pro větší auta s větším kilometrovým nájezdem jedině spalovák.
trochu sem patral a vychazi me, ze beznej najezd policejniho je do 2tis km / mesic, tedy nic extra
tedy by melo bez problemu stacit nabijet 2x tydne
predstava, ze jsou auta porad v ulicich a honi lupice je zcestna
ja obcas jezdim kolem policajtarny v malym meste a vetsinou tam to jejich jediny auto stoji
asi bych rozlisoval mezi motorizovanejma pesakama, mezi dalnicni policii a mezi zasahovkou.
To máš pravdu, ale ona ta auta dost často stojí a posádka v nich sedí a buď si topí nebo klimatizuje. Já bych teda policajtům zatím určitě nechal normální auta a nezkoušel na nich žádný experimenty.
Všetko je vecou priorít. Keby veľmi chceli, asi by riešenie našli, ale tiež by to nebolo zadarmo.
Potvrdzuje sa to, čo hovorím od začiatku, totiž že EV je fajn, ale nie na všetko. Auto na bežné denné jazdenie do práce, do obchodu, 50 km k babke, to je OK, ale na dlhšie cesty, pre kuriérov, obchoďákov alebo na dovolenky to proste nie je, môže sa kto chce a koľko chce oháňať plánovaním trasy a žiadúcimi prestávkami. Povedzme 500-600 km s jednou pauzou by ešte šlo. Ja mám v pláne trasu cca 1300 km, o koľko by sa mi natiahla cesta dobíjaním?
Kým nebude možnosť akčného rádiusu aspoň 600-700 km na jedno nabitie (za rozumnú cenu samozrejme), rozhodne nebude EV vhodnou voľbou pre každého. Zatiaľ ani jednu z týchto dvoch podmienok neplní, nie ešte obidve naraz.
Zmiňoval jste plánované vzdálenosti nijak nespecifikoval "rozumnou cenu" a to reflektovala odpověď. Každopádně soucítím s vámi když jezdíte trasy 1300km v autě za 16500,-€
Tak to je tvoj problém. Určite máš v zálohe dosť peňazí na to, aby si jazdil v Tesle za desaťnásobnú cenu, ktorá sa tomu šestnásťtisícovému autu vyrovná v dojazde...
Ja nijak EV nekritizujem. Akurát to stále nie je auto na každý účel a pre každého. Napriek tvrdeniam niektorých ľudí.
Tak to snáď dá rozum, že obyčajné naftové auto sa elektrikou za možno desaťnásobnú cenu nahradiť proste nedá. Treba to brať v súvislostiach, nie podľa jedného parametra. Keby sme brali v úvahu zrýchlenie, tak vedľa Tesly pohorí kdejaký drahý športiak. V prevádzkových nákladoch je Tesla tiež dobrá, ale je to prd platné, keď si nemôžeš dovoliť kúpiť.
Přesně naplánovaná trasa, šetření s energií, aby dojel, pak rychle proběhl rychlonabíječkou, aby se mohl prsit tím, že se mu to povedlo. V praxi pro normální lidi nereplikovatelné.
ja tohle trenuju s tou sekackou a dcerka s kolem
ja sem na suchu jeste nezustal, dcerka jo, a pak si to slapani docela uzila
prece jenom elektrokolo je proti normalnimu kolu jako neobratnej tezkej tank
od ty doby si na to ale dava bacha
je mozny, ze na vsechny tyhle elektro.... by sem mel delat IQ test a ten kdo ma pod 130 by nemel narok, protoze u to hlava nepobere
Ono s tím EV taky asi nezůstaneš normálně na suchu, ale je to prostě omezující, obtěžující, otravný. Co někde furt budu vyhlížet nějaký rychlonabíječky s mobilem v ruce a tetelit se obavou, že se tam sjedu s partou dalších zoufalců s EV šrotem a budu čekat až na mě přijde řada. Ta sekačka je úplně jiný příběh než EV auto.
Nikoli, cílem je ujet 1000km za co nejkratší dobu po dálnici. Optimalizace spotřeby a dosažení nejdelšího dojezdu při rychlostech 90 a 120km/h je předmětem"range testu".
Fajn ale já nechci jež 90-120 po dálnici. Nasadím 140-150 a frčím. Když mi dojde fuel, tak holt zastavím a dotočím benzín a jedu dál. Při takové rychlosti mám spotřebu tak 8,5 - 9 litrů, takže dojezd max 600 km, ale doplňenou nádrž mám za 10 minut.
Re: Jak komunistické tramvaje zachranují zeleného helmuta
Ty tramavaje se úspěšně exportovaly do desítek zemí světa a to nejen tyto, ale i modernější T5/T6, než bylo ČKD uměle vytunelováno, aby byla zlikvidovaná konkurence. https://www.youtube.com/watch?…