Testy
Pokud má pohon 140 kW při 5500 ot./min, má v té chvíli zároveň krouťák 243 Nm. Což se vylučuje s hodnotou pouhých 200 Nm uvedenou v tech.datech
Všude na netu píší, že 140kw má při 5500 ot/min, ale kroutící moment 200 Nm při 4500 ot/min.
I tak mi to příjde málo na 2.5 litrovej benzín s elektromotorem, když tyhle hodnoty dávají litrové malorážky a i náš obstarožní 16v dvoulitr atmo má 191 NM.. asi tak nějako nezapočítávají ten elektromotor.
I tak mi to příjde málo na 2.5 litrovej benzín s elektromotorem, když tyhle hodnoty dávají litrové malorážky a i náš obstarožní 16v dvoulitr atmo má 191 NM.. asi tak nějako nezapočítávají ten elektromotor.
Rozhodně, u Toyot je to stejné, ty udávané krouťáky jsou nevypovídající, což je celkem škoda. Na druhou stranu nevím jestli se to dá u eCVT vůbec změřit, protože to ten výkon na kola bude posílat různě dynamicky, tohle by mě celkem zajímalo i po zkušenostech právě s Toyotami.
Ja mam pocit, ze u nejakych Toyot to nekdo zmeril, tusim ze Mikesus sem nekam daval hodnoty Highlanderu a ten kroutak pri stejne velkem benzinu 2.5 byl i s elektormotory řádově minimalne dvojnasobny
V každém případě tady uvedené parametry si vzájemně odporují, tj. některé z nich jsou chybné anebo se vztahují k odlišným jízdním režimům.
Uniká mi smysl proč se chlubit pouhými 200 Nm/4500 ot. když o tisíc otáček dál mají krouťák ještě o dvacet procent větší
Uniká mi smysl proč se chlubit pouhými 200 Nm/4500 ot. když o tisíc otáček dál mají krouťák ještě o dvacet procent větší
Asi jsi nikdy nejel HSD, které zrovna točí 5500 otáček. To není nic příjemného. To použiješ v nouzi, když tě honí Ozzman ve Fordu, například 😄 😄 😄 😄
Takže myslíš že u hlučných motorů se záměrně udávají horší parametry? 😄
To nevím. Spíše to souvisí s nejednotnou metodikou zohlednění celku nebo jen ICE.
připadá mi to hodně přehnané... Nedávno tady to samé hodnocení dostala PHEV Astra která kromě strohého interiéru byla takřka perfektní....
Tady vidím dvě zásadní chyby😒br /> - až bizarně zastaralý interiér.... který ve mě vyvolává nostalgii za mým Mondeem z roku 2013 (u kterého už tehdy jsem si říkal že interiér není nic extra ale za ty prachy co bych chtěl)
- hodně napálená cenovka.... to auto čpí laciností, myslím vnitřek, včetně čalounění, cena začínající na 1.2 je masakr
Jinak nic ve zlým, s cenovkou od 999.999 bych si dokázal představit že to někoho osloví.
Určitě by mi takové auto nevadilo, spotřeba je až neskutečná, prostor, efektivita, podvozek, to vše je velmi sympatické :yes:
Tady vidím dvě zásadní chyby😒br /> - až bizarně zastaralý interiér.... který ve mě vyvolává nostalgii za mým Mondeem z roku 2013 (u kterého už tehdy jsem si říkal že interiér není nic extra ale za ty prachy co bych chtěl)
- hodně napálená cenovka.... to auto čpí laciností, myslím vnitřek, včetně čalounění, cena začínající na 1.2 je masakr
Jinak nic ve zlým, s cenovkou od 999.999 bych si dokázal představit že to někoho osloví.
Určitě by mi takové auto nevadilo, spotřeba je až neskutečná, prostor, efektivita, podvozek, to vše je velmi sympatické :yes:
A přitom i ta Galaxie mívala výbavy, kde to až na rámeček navigace nevypadalo lacině, pamatuji si, jak jsem jednou při čekání na servis v autosalonu seděl v nějaké celokožené verzi a to vůbec nebylo špatné, čalouněny byly i výplně dveří a tuším, že i části palubky (nebylo to Vignale).A cenovka bývala pod 1M s 4x4... no jo, kde jsou ty časy
Tvl to je vtip nebo tohle mysliš važně ?
Interier Galaxy čpi lacnosti ? Předpokladam, že vychazi z mondea a to je evidentně nad kompaktni třidou včetně ruznych vyplni a přehnaněji bylo v něm snad vše měkčene od podlahy až po strop.
A byť je vnitřek evidentně zastaraly tak je to oproti sice modernimu, ale vybydlenemu a lacinemu kvartyru v astře vyloženy obyvak. A o dalšich vlastnostech ani nemluvě. Astra je možna tak sotva pruměrně odhlučněny kompakt naopak Mondeo a jeho odvozeniny jsou vyborně odhlučněne a možna i Galaxy ma nejen vyborne pasivni odhlučněni, ale ma možnost i aktivniho potlačeni. A tak dale.
Takže by mě zajimalo co je nebo bylo na te astře takřka perfektni.
Vubec by mě nenapadlo davat tyhle dva kusy do souvislosti, ale když už tak bych čekal naopak daleko větši cenovy rozdil snad i pul miče takhle vypada Galaxy až podezřele levně nebo naopak astra předraženě. Ale tak proměnnych bude vic, už jen stary model vs novy. Ale i tak rozdil jen ani ne 300tkč ?
A dalši věc nevim jestli opel děla něco dobře(poctivě) nebo naopak. Rozdil v hmotnosti mezi timhle mastodontem a trpaslikem astrou ani ne 250kg byť papirově ? Bych čekal minimalně 400kg+.
Jo mit tahle astra luxusni inroš, byt vyborně odhlučněna proč ne, ale takhle...jen kola a brzdiče bude několik desitek kg navic k tomu větši motorizace a o zbytku auta ani nemluvě.
Interier Galaxy čpi lacnosti ? Předpokladam, že vychazi z mondea a to je evidentně nad kompaktni třidou včetně ruznych vyplni a přehnaněji bylo v něm snad vše měkčene od podlahy až po strop.
A byť je vnitřek evidentně zastaraly tak je to oproti sice modernimu, ale vybydlenemu a lacinemu kvartyru v astře vyloženy obyvak. A o dalšich vlastnostech ani nemluvě. Astra je možna tak sotva pruměrně odhlučněny kompakt naopak Mondeo a jeho odvozeniny jsou vyborně odhlučněne a možna i Galaxy ma nejen vyborne pasivni odhlučněni, ale ma možnost i aktivniho potlačeni. A tak dale.
Takže by mě zajimalo co je nebo bylo na te astře takřka perfektni.
Vubec by mě nenapadlo davat tyhle dva kusy do souvislosti, ale když už tak bych čekal naopak daleko větši cenovy rozdil snad i pul miče takhle vypada Galaxy až podezřele levně nebo naopak astra předraženě. Ale tak proměnnych bude vic, už jen stary model vs novy. Ale i tak rozdil jen ani ne 300tkč ?
A dalši věc nevim jestli opel děla něco dobře(poctivě) nebo naopak. Rozdil v hmotnosti mezi timhle mastodontem a trpaslikem astrou ani ne 250kg byť papirově ? Bych čekal minimalně 400kg+.
Jo mit tahle astra luxusni inroš, byt vyborně odhlučněna proč ne, ale takhle...jen kola a brzdiče bude několik desitek kg navic k tomu větši motorizace a o zbytku auta ani nemluvě.
... já neporovnávám ty dvě auta, ale jejich hvězdičkové hodnocení.... a Astře toho v testu vytkli zásadně méně než tomuhle Fordu, přesto mají stejné hodnocení.
dobre tak tvojou logikou... Ako moze mat astra tolko hviezdiciek ked galaxy ma vacsi kufor a vacsi priestor v aute ? AKo moze mat astra viac hviezdiciek ak nema 7 miest a 3 lnohodnotne sedacky v druhom rade? Uz sa chapeme? Ber to vramci triedy a tam uz je en prastara alhambra/sharan, ktora je interierovo ci multimedialne za opicami a jedina vyhoda je v posuvnych zadnych dverach. Motoricky sa ponuka uz len s 1.4 TSI ktory je dynamickejsi ale zere jeden a pol nasobok v tom lepsom pripade a jazdne vlastnosti su zalostne oprti galaxy.. Iny konkurent ma uz akosi nenapada, vsetko su uz len dodavky.
Paradne auti, ta spotreba je perfektna, super to jazdi... tiche vo vacsine pripadov pri normalnom cestovani. Prilezitostny hluk by som mu rad odpustil. Bolo by super keby sa to dobre predava aspon dalsich 5 rokov. 😄
No, Galaxie je staré auto, sice ve své kategorii bylo nadprůměrné, ale na interiéru je to znát. Co mne neuráží jsou tyto digitální budíky, ale rámeček kolem SYNC3 je šílenější, než v Mondeu, které už odpočívá v pokoji...
K SYNC obecně, jo nejsou nejrychlejší, SYNC 3 ale dle mne už je dostatečně rychlý (nelze srovnávat s nejmodernějšími smartphony), ale na rozdíl od dost konkurenčních infotainmentů prostě funguje a to i ten SYNC 2 od Mikrosoftu 😁
p.s. se starým Espacem jsem taky jezdil, měl benzinovou V6 3.0 pod kapotou, jo to byly časy 😁
Pri jazde vo vyssej rychlosti uz problem s brzdami nevnimam.
Tohle taky není vždy pravda, protože některá auta mají brzdový asistent a nemusíš to držet na podlaze, aby si získal maximální brzdný účinek, ale jde o tu razanci, kterou na pedál šlápneš. Je to taky jiné a ze začátku nepříjemné (u staršího Mondea MK4 jsem zezačátku dostkrát končil hlavou v předním okně, když jsem si chtěl přibrzdit 😁) , ale zvykneš si a pak ti zase příjde, že řidič hybridu má místo nohy kopyto, protože i na přibrždění prošlápneš pedál do poloviny (nebo taky spalovák bez této vychytávky, který brzdí až na té podlaze) 😁 :-! Každé auto má stejnak brzdy a pedál jiný a musíš se s tím chvíli sžít.
BTW ja nepsal, že brzdy v hybridu jsou příšerný, ale že je to jiný a po přesednutí ze spalováku si musíš chvíli zvykat, stejně jako ty zpět ve spalováku
Né všichni řidiči musí nutně kritizovat něco jiného, odlišného jen proto, že je to odlišné... 😉
Pak se člověk směje, že z 90 zastaví na polygonu s téměř 2.5t autem i o 15m dřív ( moje poslednibzkusenost z polygonu ) než někdo s rapidem, kdo o sobě tvrdí, že umí brzdit.
Ale trochu si myslím, že to "přepírání" s pedálem je vinou ABS právě ve chvíli, kdy ti už prokluzují kola, kdežto příklad - brzdíš ostře na dálnici a díky razanci máš už na třetině pedálu velkou část brzdné síly, jestli mi rozumíš. To u Hybridu při takové situaci jsem kousek prošlápl, nic se nedělo a pak to najelo, ale je to zvyk. Koneckonců, i když přesednu do auta bez brzdového asistenta, cítím na brzdách rozdíl, včetně dávkování.
Musíš pretlacit hydrauliku, bez ohledu na to, jestli se aktivuje ABS nebo ne. To u hybridu stále není a můžeš seslapnout lehce až na podlahu a i když se aktivuje ABS, v pedálu o něm nevíš. Možná proto má toyota kontrolku aktivity ABS.
Takze Fiesta je slavnost
Focus je soustredit se
E😜lorer je pruzkumnik
E😜edition je … no hadejte
Escape je utek
Edge je hrana
Pak mame zvirata jako kone (mustang) a kocky (puma, cougar), Kuga se moc nepovedlo to melo byt jakoze cougar ale v nejaky reci to znamena mor 😒]
Jmena aut jsou srandovni vec … tak si rikam, ze ta galaxie vlastne neni spatny jmeno :-!