Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Galaxy 2.5 Duratec Hybrid eCVT Titanium – Ohrožený druh

Velká MPV jsou ohroženým druhem. K  redakčnímu testu jsme si vypůjčili stárnoucí Ford Galaxy s relativně novým hybridním pohonem, abychom zjistili, zda stále dokáže zaujmout.
Zpět na článek
13. 7. 2022 21:42
14. 7. 2022 06:23
14. 7. 2022 13:31
Avatar - Ozzman
13. 7. 2022 13:19
Poprvé s hybridem ?
Nechci nikoho urazit, ale trochu na mne působí, že tester jel poprvé s hybridním autem. Práce s brzdovým pedálem je u těchto klasických hybridů jako je Ford a samozřejmě Toyota (od které Ford defakto obšlehl pohon) prostě jiná. Kdo s tím jezdí denně, tak mi za pravdu nedá, ale já jezdím spalováky a občas nějaký ten hybrid projedu a více, či méně tam ten rozdíl pořád pozoruji, nic nic a pak to brzdí jak blázen (Nejhorší to bylo u Aurise HSD). Toyota v posledních generací to už má mnohem lepší, ale taky je to kus od kusu. Galaxii jsem nejel, ale Kugu ano (a Mondeo s 2.0HEV) a nepřišlo mi to jiné, než u ostatních hybridů tohoto typu.

No, Galaxie je staré auto, sice ve své kategorii bylo nadprůměrné, ale na interiéru je to znát. Co mne neuráží jsou tyto digitální budíky, ale rámeček kolem SYNC3 je šílenější, než v Mondeu, které už odpočívá v pokoji...

K SYNC obecně, jo nejsou nejrychlejší, SYNC 3 ale dle mne už je dostatečně rychlý (nelze srovnávat s nejmodernějšími smartphony), ale na rozdíl od dost konkurenčních infotainmentů prostě funguje a to i ten SYNC 2 od Mikrosoftu :D

p.s. se starým Espacem jsem taky jezdil, měl benzinovou V6 3.0 pod kapotou, jo to byly časy :D
Rozbalit vlákno
15
13. 7. 2022 13:33
Re: Poprvé s hybridem ?
Zdá se, že autor se ani netají s tím, že tento "HSD" byl jeho první. Pokud si ale stěžuje na tuhý brzdový pedál hned od začátku, tak tam je něco špatně. U pravého HSD jde ten pedál velmi lehce, přesně v souladu s tím, že rekuperace u HSD je celkem slabá (ve srovnání např. s TM3). Přechod na hydraulické brždění je u HSD prakticky nepostřehnutelný, tedy v dolních polohách pedálu to už brzdí hydraulicky. A to brutálně ostře. Neměl ten ford nějakou závadu na posilovači brzd?
Avatar - Ozzman
13. 7. 2022 14:45
Re: Poprvé s hybridem ?
Pedál stlačíš, nic se neděje, při přibržďování je to nepříjemné pro řidiče, který na to není zvyklý a proto promáčkne pedál více a pak to brzdí až moc (někde je to tužší, někde lehčí to bude od konkrétního auta), ale po pár brždění se na to přeorientuješ.
Avatar - lamal
14. 7. 2022 13:23
Re: Poprvé s hybridem ?
Na Aurise mam problem iba v nizkej rychlosti kedy ides 1-5 kmh, pri parkovani atd to stale najprv rekuperuje co je strasna blbost, pretoze nic nenarekuperuje a blokuje brzdny ucinok. Ked chces ihned zabrzdit, musis na to skocit jak dobytek, co chce fakt dlhy zvyk, aj tak to obcas prekvapi. Podobne je to pri dobrzdeni na semafore niekedy.
Pri jazde vo vyssej rychlosti uz problem s brzdami nevnimam.
Avatar - Ozzman
14. 7. 2022 13:35
Re: Poprvé s hybridem ?
Já jen říkám, že je to jiné, né problematické :D
Avatar - lamal
14. 7. 2022 13:41
Re: Poprvé s hybridem ?
Ja pisem, ze je to problematicke v situacii kt popisujem :D
14. 7. 2022 15:44
Re: Poprvé s hybridem ?
Nechceš mi říct, že bys chtěl, aby se brzdový pedál stejného auta choval jinak při různých rychlostech?
13. 7. 2022 17:19
Re: Poprvé s hybridem ?
Napříč značkami si všímám, že naladění brzdového pedálu hybridů je docela problém. Nejlepší mi v tom přijdou Toyoty/Lexusy nehledě na motorizaci. Většinou mám spíš problém s přílišnou citlivostí nebo potřebou víc došlápnout pro úplné zastavení, ale asi nikdy s tuhým pedálem. Fordí hybrid jsem nejel, tak nevím jak se chová a zda je to normální nebo závada.
Avatar - JirkaVejrazka
13. 7. 2022 20:19
Re: Poprvé s hybridem ?
Ja s dvema hybridnimi Priusy nikdy nechapal, na co si recenzenti u brzd hybridu porad stezuji. Ted jezdim hybridni Kiou a zacina mi to byt jasne :)
Avatar - Mikesus
13. 7. 2022 23:28
Re: Poprvé s hybridem ?
Ja si taky vždy říkám, co je za problém u brzdy. Moc krásně se davkuje. No a pak sednu do klasického spalovaku a chápu, že má někdo místo nohy kopyto, protoze ten pedál je tvrdej a nejcitlivější. Sotva se toho dotkne, už to zbytečné brzdí, ale pro maximální brzdy je potřeba se na to postavit jak smyslů zbavený a ještě doufat, že se dobře zapřeš v sedačce, abys měl dostatečnou sílu na to. To u hybridu sešlápne brzdu na podlahu i moje drobná polovička bez jakékoliv námahy. A pak člověk čte a slyší, jak brzdy v hybridu jsou příšerný.
Avatar - Ozzman
14. 7. 2022 06:09
Re: Poprvé s hybridem ?
"ale pro maximální brzdy je potřeba se na to postavit jak smyslů zbavený a ještě doufat, že se dobře zapřeš v sedačce"

Tohle taky není vždy pravda, protože některá auta mají brzdový asistent a nemusíš to držet na podlaze, aby si získal maximální brzdný účinek, ale jde o tu razanci, kterou na pedál šlápneš. Je to taky jiné a ze začátku nepříjemné (u staršího Mondea MK4 jsem zezačátku dostkrát končil hlavou v předním okně, když jsem si chtěl přibrzdit :D) , ale zvykneš si a pak ti zase příjde, že řidič hybridu má místo nohy kopyto, protože i na přibrždění prošlápneš pedál do poloviny (nebo taky spalovák bez této vychytávky, který brzdí až na té podlaze) :D :-! Každé auto má stejnak brzdy a pedál jiný a musíš se s tím chvíli sžít.

BTW ja nepsal, že brzdy v hybridu jsou příšerný, ale že je to jiný a po přesednutí ze spalováku si musíš chvíli zvykat, stejně jako ty zpět ve spalováku

Né všichni řidiči musí nutně kritizovat něco jiného, odlišného jen proto, že je to odlišné... ;)
Avatar - Mikesus
14. 7. 2022 12:09
Re: Poprvé s hybridem ?
Je potreba se na to postavit i přes brzdový asistent. Doporučuji kurz bezpečné jízdy, tam si to můžeš vyzkoušet. Brzdový asistent funguje jinak, než si myslíš. On reaguje a rychlost seslapnuti pedálu a částečně odstraňuje to, ze se někdo lekne a slapne na brzdu jen lehce. Tak brzdi za něj, ale pokud máš brzdit na plno, stejně ho musíš dotlacit dolu, jinak ti za chvili povolí. A rozdíly jsou značné i když si myslíš, že brzdis hodně. Dle instruktorů cca 80% řidičů nikdy nebrzdilo maximálně, i když si to o sobě většina mysli.
Pak se člověk směje, že z 90 zastaví na polygonu s téměř 2.5t autem i o 15m dřív ( moje poslednibzkusenost z polygonu ) než někdo s rapidem, kdo o sobě tvrdí, že umí brzdit.
Avatar - Ozzman
14. 7. 2022 13:00
Re: Poprvé s hybridem ?
Tak to jsme si nerozuměli, kurz na polygonu jsem absolvoval a ano, tam se musíš při nouzvém brždění opravdu prát s ABS a držet to na podlaze a je to fuška i pro mne a souhlasím, že drtivá většina lidí brzdit takto neumí (ani já to do té doby mockrát nezkusil - naštěstí jsem nemusel ). Já ale mluvím o běžném provozu, kdy potřebuji razantěji přibrzdit a tak funguje ten asistent.

Ale trochu si myslím, že to "přepírání" s pedálem je vinou ABS právě ve chvíli, kdy ti už prokluzují kola, kdežto příklad - brzdíš ostře na dálnici a díky razanci máš už na třetině pedálu velkou část brzdné síly, jestli mi rozumíš. To u Hybridu při takové situaci jsem kousek prošlápl, nic se nedělo a pak to najelo, ale je to zvyk. Koneckonců, i když přesednu do auta bez brzdového asistenta, cítím na brzdách rozdíl, včetně dávkování.
Avatar - Mikesus
14. 7. 2022 15:28
Re: Poprvé s hybridem ?
Ne ten asistent v běžném provozu není aktivní. Jen pri panickem brzdění při prudkém seslapnuti, ale nedoslapnuti pedálu. To je brzdový asistent. Pokud máš na mysli něco jiného, pak nevím co tedy.

Musíš pretlacit hydrauliku, bez ohledu na to, jestli se aktivuje ABS nebo ne. To u hybridu stále není a můžeš seslapnout lehce až na podlahu a i když se aktivuje ABS, v pedálu o něm nevíš. Možná proto má toyota kontrolku aktivity ABS.
15. 7. 2022 05:21
Re: Poprvé s hybridem ?
Se mi libi jak Galaxy rikas “galaxie” :-!
Takze Fiesta je slavnost
Focus je soustredit se
Explorer je pruzkumnik
Expedition je … no hadejte
Escape je utek
Edge je hrana

Pak mame zvirata jako kone (mustang) a kocky (puma, cougar), Kuga se moc nepovedlo to melo byt jakoze cougar ale v nejaky reci to znamena mor :-[]

Jmena aut jsou srandovni vec … tak si rikam, ze ta galaxie vlastne neni spatny jmeno :-!
Avatar - Ozzman
15. 7. 2022 07:46
Re: Poprvé s hybridem ?
Kuga je jedno z top nejhorších jmen aut u Fordu a široko daleko... v USA je to Ford útěk, nevím, proč to do EU vozí pod tak blbym nazvem :D
13. 7. 2022 14:41
Chyba v parametrech
Pokud má pohon 140 kW při 5500 ot./min, má v té chvíli zároveň krouťák 243 Nm. Což se vylučuje s hodnotou pouhých 200 Nm uvedenou v tech.datech
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Ozzman
13. 7. 2022 14:47
Re: Chyba v parametrech
Všude na netu píší, že 140kw má při 5500 ot/min, ale kroutící moment 200 Nm při 4500 ot/min.

I tak mi to příjde málo na 2.5 litrovej benzín s elektromotorem, když tyhle hodnoty dávají litrové malorážky a i náš obstarožní 16v dvoulitr atmo má 191 NM.. asi tak nějako nezapočítávají ten elektromotor.
13. 7. 2022 15:21
Re: Chyba v parametrech
Rozhodně, u Toyot je to stejné, ty udávané krouťáky jsou nevypovídající, což je celkem škoda. Na druhou stranu nevím jestli se to dá u eCVT vůbec změřit, protože to ten výkon na kola bude posílat různě dynamicky, tohle by mě celkem zajímalo i po zkušenostech právě s Toyotami.
Avatar - Ozzman
13. 7. 2022 15:26
Re: Chyba v parametrech
Ja mam pocit, ze u nejakych Toyot to nekdo zmeril, tusim ze Mikesus sem nekam daval hodnoty Highlanderu a ten kroutak pri stejne velkem benzinu 2.5 byl i s elektormotory řádově minimalne dvojnasobny
13. 7. 2022 15:44
Re: Chyba v parametrech
V každém případě tady uvedené parametry si vzájemně odporují, tj. některé z nich jsou chybné anebo se vztahují k odlišným jízdním režimům.

Uniká mi smysl proč se chlubit pouhými 200 Nm/4500 ot. když o tisíc otáček dál mají krouťák ještě o dvacet procent větší
13. 7. 2022 16:43
Re: Chyba v parametrech
Asi jsi nikdy nejel HSD, které zrovna točí 5500 otáček. To není nic příjemného. To použiješ v nouzi, když tě honí Ozzman ve Fordu, například :-) :-) :-) :-)
Avatar - Ozzman
13. 7. 2022 17:19
Re: Chyba v parametrech
V tu chvili jedu hezky na krouťák s prdtem v nose a pohodlí :D Tedy proti tvemu Priusu
13. 7. 2022 18:15
Re: Chyba v parametrech
Takže myslíš že u hlučných motorů se záměrně udávají horší parametry? :-)
13. 7. 2022 18:23
Re: Chyba v parametrech
To nevím. Spíše to souvisí s nejednotnou metodikou zohlednění celku nebo jen ICE.
13. 7. 2022 18:49
Re: Chyba v parametrech
Ford v katalogu točivý moment u hybridu vůbec neuvádí.

https://www.ford.cz/…-ford_galaxy.pdf
14. 7. 2022 06:59
Re: Chyba v parametrech
A neuvádza niekde aspoň točivý výkon? :-[] :-[] :-[]
14. 7. 2022 13:57
Re: Chyba v parametrech
:D :yes:
13. 7. 2022 17:42
Ford novinky
Ford novinky naleznete na jednom miste: http://www.fordauto.sk/
Rozbalit vlákno
0
13. 7. 2022 21:42
4* za tohle?
připadá mi to hodně přehnané... Nedávno tady to samé hodnocení dostala PHEV Astra která kromě strohého interiéru byla takřka perfektní....

Tady vidím dvě zásadní chyby:
- až bizarně zastaralý interiér.... který ve mě vyvolává nostalgii za mým Mondeem z roku 2013 (u kterého už tehdy jsem si říkal že interiér není nic extra ale za ty prachy co bych chtěl)
- hodně napálená cenovka.... to auto čpí laciností, myslím vnitřek, včetně čalounění, cena začínající na 1.2 je masakr

Jinak nic ve zlým, s cenovkou od 999.999 bych si dokázal představit že to někoho osloví.
Určitě by mi takové auto nevadilo, spotřeba je až neskutečná, prostor, efektivita, podvozek, to vše je velmi sympatické :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ozzman
14. 7. 2022 06:12
Re: 4* za tohle?
A přitom i ta Galaxie mívala výbavy, kde to až na rámeček navigace nevypadalo lacině, pamatuji si, jak jsem jednou při čekání na servis v autosalonu seděl v nějaké celokožené verzi a to vůbec nebylo špatné, čalouněny byly i výplně dveří a tuším, že i části palubky (nebylo to Vignale).A cenovka bývala pod 1M s 4x4... no jo, kde jsou ty časy
Avatar - xxc
14. 7. 2022 06:23
Re: 4* za tohle?
Veď hodnotenie je podľa triedy auta, asi v triede skoro nič lepšie nie je.
Avatar - miromen
14. 7. 2022 13:15
Re: 4* za tohle?
Tvl to je vtip nebo tohle mysliš važně ?
Interier Galaxy čpi lacnosti ? Předpokladam, že vychazi z mondea a to je evidentně nad kompaktni třidou včetně ruznych vyplni a přehnaněji bylo v něm snad vše měkčene od podlahy až po strop.
A byť je vnitřek evidentně zastaraly tak je to oproti sice modernimu, ale vybydlenemu a lacinemu kvartyru v astře vyloženy obyvak. A o dalšich vlastnostech ani nemluvě. Astra je možna tak sotva pruměrně odhlučněny kompakt naopak Mondeo a jeho odvozeniny jsou vyborně odhlučněne a možna i Galaxy ma nejen vyborne pasivni odhlučněni, ale ma možnost i aktivniho potlačeni. A tak dale.
Takže by mě zajimalo co je nebo bylo na te astře takřka perfektni.
Vubec by mě nenapadlo davat tyhle dva kusy do souvislosti, ale když už tak bych čekal naopak daleko větši cenovy rozdil snad i pul miče takhle vypada Galaxy až podezřele levně nebo naopak astra předraženě. Ale tak proměnnych bude vic, už jen stary model vs novy. Ale i tak rozdil jen ani ne 300tkč ?
A dalši věc nevim jestli opel děla něco dobře(poctivě) nebo naopak. Rozdil v hmotnosti mezi timhle mastodontem a trpaslikem astrou ani ne 250kg byť papirově ? Bych čekal minimalně 400kg+.
Jo mit tahle astra luxusni inroš, byt vyborně odhlučněna proč ne, ale takhle...jen kola a brzdiče bude několik desitek kg navic k tomu větši motorizace a o zbytku auta ani nemluvě.
14. 7. 2022 17:16
Re: 4* za tohle?
... já neporovnávám ty dvě auta, ale jejich hvězdičkové hodnocení.... a Astře toho v testu vytkli zásadně méně než tomuhle Fordu, přesto mají stejné hodnocení.
16. 7. 2022 08:34
Re: 4* za tohle?
dobre tak tvojou logikou... Ako moze mat astra tolko hviezdiciek ked galaxy ma vacsi kufor a vacsi priestor v aute ? AKo moze mat astra viac hviezdiciek ak nema 7 miest a 3 lnohodnotne sedacky v druhom rade? Uz sa chapeme? Ber to vramci triedy a tam uz je en prastara alhambra/sharan, ktora je interierovo ci multimedialne za opicami a jedina vyhoda je v posuvnych zadnych dverach. Motoricky sa ponuka uz len s 1.4 TSI ktory je dynamickejsi ale zere jeden a pol nasobok v tom lepsom pripade a jazdne vlastnosti su zalostne oprti galaxy.. Iny konkurent ma uz akosi nenapada, vsetko su uz len dodavky.
Avatar - lamal
14. 7. 2022 13:31
Super Galaxia
Paradne auti, ta spotreba je perfektna, super to jazdi... tiche vo vacsine pripadov pri normalnom cestovani. Prilezitostny hluk by som mu rad odpustil. Bolo by super keby sa to dobre predava aspon dalsich 5 rokov. :-)
Rozbalit vlákno
2
15. 7. 2022 05:23
Re: Super Galaxia
Jo ale 2 litrovy diesel 4x4 s HDM ma (mel) taky neco do sebe :-!
16. 7. 2022 08:35
Re: Super Galaxia
iba co sa tyka tciveho momentu, nic ine mi nenapada.. Tocak tomuto chyba to bez pochyby 4x4 dajme tomu ale nic ine..