Stare to je. Plesnive ocividne nie, ale zvysok mas asi pravdu. Gumy by ma pri tom trapili najmenej. To auticko je dobre len na fotenie do galerie. Skoda.
Na auto se používají jiné plasty, guma, med nebo železo než na motorku? ;-)
Viz ta tabulka. Pod vlivem povětrnostních vlivu se tyhle umělé *** rozkládají velmi dlouho, když jsou před nimi uchraneny, logicky jejich degradace trva daleko déle…
A ty mas nějakou osobní zkušenost s takovým použitím dopravního prostředku, kdy většinu času stojí v suché temperované garáži? Poděl se:)
PS jen takový dodatek, uvádí se, že motocykly stárnou cca 3x rychleji než auta
To plesnivé som myslel skôr obrazne, aj keď nikdy nevieš, čo v takom aute môže byť. Možno neležalo 20 rokov iba v suchu... Gumy som spomenul, pretože ich autor "článku" vyzdvihol ako prednosť - ale naozaj len do toho múzea, ako píšeš Ty. ;-):yes:
Mám 16letou motorku s nájezdem kolem deseti tisíc km a nemám pocit, že bych musel měnit kabeláž, těsnění apod všechno je původní... najedu na ní do roka tak do tisíce km, vymění se olej a většinu času stojí v garáži...
Taky mám 25 let starý kraťasy, občas se tomu musím smát, když si je obleču, ale mám je pořád rád, prostě představa, že se něco při skladování v suché místnosti zkazí je podle mého chybná... nebo že olej, který je 20 let v nádobě ztvrdne... dyť je to Japonec a ještě z doby, kdy se věci běžně připravovaly na to, že budou sloužit dlouhá desetiletí, móda náhradních dílů, které se musí měnit každé tři roky byla ještě budoucností...
Na čo môže byť dobrý taký starý plesnivý šrot? 20 rokov staré gumy a "jazdy" po výstavisku... Malo to vôbec niekedy zaradený vyšší kvalt ako trojku? Tomu sa hovorí investičný materiál. Kúpiš to, a budeš do toho investovať, investovať a investovať. A aj tak to stále bude ten istý 20-ročný šrot.
Ńo, 10-tisíc km za 16 rokov a 800 km za 20 rokov je dosť podstatný rozdiel.
Suchá temperovaná garáž - to je tá správna kombinácia. Ako vieš, že inzerované auto ležalo v suchu a teple?
A áno, nejaká tá skúsenosť so staršími autami by sa našla. Degradácia hadičiek, tesnení, plastov, remeňa, pneumatík; hlavne keď auto odložíš a za dva roky si spomenieš, že by bolo dobré niektoré veci zakonzervovať. A po desiatich rokoch si spomenieš, že v nádrží je ešte benzín a snažíš sa s ním naštartovať. Zalepený karburátor, hrdza vo valcoch, zatuhnutá prevodovka, skorodované brzdy...
Takéto auto bez osobnej dôkladnej kontroly považujem za silný risk a ani potom to nie je 2x výhodná kúpa.
K tej poslednej vete: Na motorku sa používajú iní plasty, guma, meď alebo železo než na auto? ;-)
Stálo rok alebo tri roky a stálo skoro 20 rokov - žiadny rozdiel ?
Otázka, kde to jazdilo, je zodpovedaná v článku, prečítaj si.
Kto a koľkokrát v tom menil olej (alebo skôr či vôbec niekto menil olej) - o to opatrnejší by som bol.
Áno, chce to rozborku a všetko dať do cajku - a to je ten problém. Stále to bude 20-ročné auto za pol milióna.
Jasne, 16-ročná motorka s desiatimi kilami je skoro to isté ako 20-ročný voz s necelým jedným kilom... A kraťasy, to je už úplne to isté... No však je to Japonec z doby železnej, ten niečo vydrží... :D:D:D
Měl sem uloženku Camaro, to stálo rok ve stodole a za ten rok najelo 500 km.....předtím bylo oživeno a vyměněny náplně a filtry a předtím stálo 3 roky v jiné garáži zcela bez hnutí.
Nic tomu nebylo....
Těsnění - co poteče hodně se vymění, co bude rosit je na každém zda bude měnit nebo dolívat kapaliny, levnější je při drobném rosení rozhodně dolívat, bo 2 litry oleje za rok nebo litr kapaliny do serva atd rozhodně nestojí tolik co výměna gufer a těsnění, ale každýho boj.
Těch 877 km je otázka kde to auto najelo a jestli stylem najelo to první dva roky a pak jen stálo nebo stylem najíždělo to 50 km ročně...třeba 12 let....
A taky je otázka, kolikrát v tom kdo měnil olej atd
nemusí to být tak černý, jak si to maluješ.
Kdo to bude chtít mít v cajku, může si udělat rozborku motoru a vše zkontrolovat a přetěsnit, kdo komu brání.....
Mě u té 25 let staré káry nic neteče. U Camara taky nic neteklo.
Rollsík místy rosí, vzhledem k věku to má nárok a opravdu to neřeším.
59 tisíc a 800 km je tiež docela rozdiel.
Občasné bežné jazdenie a jazdenie krátky čas po uličkách výstaviska a potom odstavené, to tiež nie je to isté, že.
Samozrejme, že gumy vymeníš. A okrem toho kopu ďalších vecí, ktoré po rokoch státia nie sú veľmi vhodné na používanie. Ako asi vyzerajú tesnenia, hadičky, remene, kabeláž a kontakty? Ako vyzerajú ložiská, tesnenie pod hlavou, kľukovka, valce? V akom stave bude olej, dostaneš ten sajrajt z motora a prevodovky von bezo zbytku?
Uloženka je niečo iné - pokiaľ viem, pravidelne sa kontroluje, štartuje a udržuje v prevádzkyschopnom stave. Trúfaš si to isté tvrdiť o 20 rokov odloženom aute?
Ja tvrdím, že takéto auto vezme viac peňazí ako je zdravé a rozhodne nestačí len "vymeniť gumy a jazdiť".
Jejda, samozrejme, že som sa nepozeral, že váhaš. :D
20-ročné auto, ktoré jazdilo každý boží deň a 20 ročné auto, ktoré najazdilo 800 km a inak každý boží deň stálo, je "trošku" rozdiel, nemyslíš?
Inak máš môj obdiv, hodnotiť auto podľa pár vymaľovaných, ktovie kedy robených fotiek.
Pokojne kúp, určite je to terno, nové auto so šesťvalcom za takú cenu už inde nezoženieš... ;-)
Díval ses na inzerát? Jsou tam detailní fotky, auto je jak nové.
V květnu jsem byl u Růžového jezera v Senegalu, tam co končila původní Dakar Rally. Průvodce nás vozil kolem jezera Defenderem z roku 1960. Natočil ho klikou a jelo se. To auto jezdilo každý boží den ve slaném mořském vzduchu a pořád jelo. Prý 20ročný plesnivy šrot:)