Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Za 20 let jen 877 km. V Česku je na prodej nejeté Suzuki Grand Vitara XL-7

Jan Zajíc
Diskuze (16)

Máte slabost pro terénní auta s žebřinovým rámem? Pak by se vám mohlo líbit toto 20 let staré Suzuki, které je aktuálně na prodej v Česku.

Jde totiž nejen o auto, které je neokoukané a zajímavé už samo o sobě, ale hlavně ohromí neuvěřitelně nízkým nájezdem a stavem, který se v podstatě rovná novému vozu. Tato Grand Vitara XL-7 od roku 2002 najezdila pouhých 877 kilometrů!

Ale pojďme si nejprve připomenout, co je Grand Vitara XL-7 vlastně zač. Jde o lehký off-road, nebo chcete-li SUV ze staré školy, s žebřinovým rámem a tuhou zadní nápravou, které japonská automobilka uvedla jako prodlouženou verzi modelu Grand Vitara na trh v roce 1998. Zatímco například v Severní Americe se 4,7 metru dlouhý teréňák prodával i se třemi řadami sedadel, v Česku byl dostupný výhradně jako pětimístné vozidlo.

A jak se můžeme dočíst v dobovém testu Auto.cz z roku 2002, verze s maximální výbavou se u nás prodávala za 899.000 Kč.

Zajímavá je také motorizace. Grand Vitara XL-7 se u nás nabízela se zážehovým vidlicovým šestiválcem o objemu 2,7 litru. Ten poskytoval nejvyšší výkon 127 kW při 6000 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 231 Nm při 3300 ot/min. V6 přitom doplňuje pětistupňová manuální převodovka, je tu samozřejmě pohon všech kol (přiřaditelný) a nechybí redukce. Prostě poctivé SUV ze staré školy.

Auto, které jsme objevili na prodej v Česku, pochází z roku 2002 a první majitel si ho z autosalonu v Jablonci nad Nisou odvezl v březnu 2003. A od té doby tedy Suzuki najezdilo zmíněných 877 kilometrů.

Video se připravuje ...

Prodejce nám prozradil, že se k Vitaře dostal přes rodinu právě prvního majitele, která po něm vůz zdělila a rozhodla se ho prodat. První vlastník byl údajně s autem jen v Brně na veletrhu, následně ho schoval do garáže a vyjížděl s ním velice sporadicky. Podobně se choval i k dalším vozům, například dvěma Octaviím. Suzuki se proto ještě dnes může pochlubit například tovární ochranou podvozku či originálními pneumatikami.

Na fotografiích celkově teréňák vypadá jako nový, zvenku i uvnitř. Zvláštní je také výbava, tehdy zřejmě maximální možná - obsahuje elektrické ovládání oken, manuální klimatizaci, vyhřívání předních sedadel a tempomat, přitom postrádá rádio. Tehdy se vrcholná Grand Vitara XL-7 takto opravdu dodávala.

Prodejce v autorizovaném servisu nedávno nechal provést základní údržbu, zahrnující výměnu filtrů a náplní. A cena? Nejetá Grand Vitara XL-7 je k mání za 490 tisíc korun.

Jan Zajíc
Diskuze (16)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
16. 7. 2022 16:23
Re: Nejazdený šrot
Jak by jako měla vypadat kabeláž a kontakty?
16. 7. 2022 14:50
Re: Nejazdený šrot
Ńo, 10-tisíc km za 16 rokov a 800 km za 20 rokov je dosť podstatný rozdiel.
Suchá temperovaná garáž - to je tá správna kombinácia. Ako vieš, že inzerované auto ležalo v suchu a teple?
A áno, nejaká tá skúsenosť so staršími autami by sa našla. Degradácia hadičiek, tesnení, plastov, remeňa, pneumatík; hlavne keď auto odložíš a za dva roky si spomenieš, že by bolo dobré niektoré veci zakonzervovať. A po desiatich rokoch si spomenieš, že v nádrží je ešte benzín a snažíš sa s ním naštartovať. Zalepený karburátor, hrdza vo valcoch, zatuhnutá prevodovka, skorodované brzdy...
Takéto auto bez osobnej dôkladnej kontroly považujem za silný risk a ani potom to nie je 2x výhodná kúpa.
K tej poslednej vete: Na motorku sa používajú iní plasty, guma, meď alebo železo než na auto? ;-)
15. 7. 2022 15:18
Re: Nejazdený šrot
Na auto se používají jiné plasty, guma, med nebo železo než na motorku? ;-)
Viz ta tabulka. Pod vlivem povětrnostních vlivu se tyhle umělé *** rozkládají velmi dlouho, když jsou před nimi uchraneny, logicky jejich degradace trva daleko déle…
A ty mas nějakou osobní zkušenost s takovým použitím dopravního prostředku, kdy většinu času stojí v suché temperované garáži? Poděl se:)

PS jen takový dodatek, uvádí se, že motocykly stárnou cca 3x rychleji než auta
Avatar - Barrichello
15. 7. 2022 14:36
Re: Nejazdený šrot
Bude ale nejeté, kdo to má :-)
15. 7. 2022 13:00
Re: Nejazdený šrot
Stálo rok alebo tri roky a stálo skoro 20 rokov - žiadny rozdiel ?
Otázka, kde to jazdilo, je zodpovedaná v článku, prečítaj si.
Kto a koľkokrát v tom menil olej (alebo skôr či vôbec niekto menil olej) - o to opatrnejší by som bol.
Áno, chce to rozborku a všetko dať do cajku - a to je ten problém. Stále to bude 20-ročné auto za pol milióna.