Za 20 let jen 877 km. V Česku je na prodej nejeté Suzuki Grand Vitara XL-7
Máte slabost pro terénní auta s žebřinovým rámem? Pak by se vám mohlo líbit toto 20 let staré Suzuki, které je aktuálně na prodej v Česku.
Jde totiž nejen o auto, které je neokoukané a zajímavé už samo o sobě, ale hlavně ohromí neuvěřitelně nízkým nájezdem a stavem, který se v podstatě rovná novému vozu. Tato Grand Vitara XL-7 od roku 2002 najezdila pouhých 877 kilometrů!
Ale pojďme si nejprve připomenout, co je Grand Vitara XL-7 vlastně zač. Jde o lehký off-road, nebo chcete-li SUV ze staré školy, s žebřinovým rámem a tuhou zadní nápravou, které japonská automobilka uvedla jako prodlouženou verzi modelu Grand Vitara na trh v roce 1998. Zatímco například v Severní Americe se 4,7 metru dlouhý teréňák prodával i se třemi řadami sedadel, v Česku byl dostupný výhradně jako pětimístné vozidlo.
A jak se můžeme dočíst v dobovém testu Auto.cz z roku 2002, verze s maximální výbavou se u nás prodávala za 899.000 Kč.
Zajímavá je také motorizace. Grand Vitara XL-7 se u nás nabízela se zážehovým vidlicovým šestiválcem o objemu 2,7 litru. Ten poskytoval nejvyšší výkon 127 kW při 6000 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 231 Nm při 3300 ot/min. V6 přitom doplňuje pětistupňová manuální převodovka, je tu samozřejmě pohon všech kol (přiřaditelný) a nechybí redukce. Prostě poctivé SUV ze staré školy.
Auto, které jsme objevili na prodej v Česku, pochází z roku 2002 a první majitel si ho z autosalonu v Jablonci nad Nisou odvezl v březnu 2003. A od té doby tedy Suzuki najezdilo zmíněných 877 kilometrů.
Prodejce nám prozradil, že se k Vitaře dostal přes rodinu právě prvního majitele, která po něm vůz zdělila a rozhodla se ho prodat. První vlastník byl údajně s autem jen v Brně na veletrhu, následně ho schoval do garáže a vyjížděl s ním velice sporadicky. Podobně se choval i k dalším vozům, například dvěma Octaviím. Suzuki se proto ještě dnes může pochlubit například tovární ochranou podvozku či originálními pneumatikami.
Na fotografiích celkově teréňák vypadá jako nový, zvenku i uvnitř. Zvláštní je také výbava, tehdy zřejmě maximální možná - obsahuje elektrické ovládání oken, manuální klimatizaci, vyhřívání předních sedadel a tempomat, přitom postrádá rádio. Tehdy se vrcholná Grand Vitara XL-7 takto opravdu dodávala.
Prodejce v autorizovaném servisu nedávno nechal provést základní údržbu, zahrnující výměnu filtrů a náplní. A cena? Nejetá Grand Vitara XL-7 je k mání za 490 tisíc korun.