Elektromobilita
Přihlásit pro přidání komentáře
ACE.
Podpora nemá být žádná.
Protože na ROZJEZD něčeho tak gigantickýho co nikdo z náš nezažil = výměna VŠEHO na pohone NE na ropu = to (viz TUNY "moudra" jen tady v diskuzích) "po dobrým" NEJDE 😄
Navíc rozdílná cena aut na ropu a elektřinu je ZATÍM daná je EXTRÉMně ROZDÍLným množstvím vyrobených = jinak je to NAOPAK elektromobil je levnější s vyšším výkonm + bonusem líp postavitelnýho auta. Průlom v cenách (kdy se EV stanou levnější) byl odhadován na 2025 ale čínský SOUDRUH KOMUNISTA a jeho COVID-19 a ruský SOUDRUH KOMUNISTA a jeho VÁLKA dlouhý roky nepředstavitelných rozměrů = všechno trochu narušily odložily
ty si dekády BOJOVAL PROTI podpoře nafty? Nebo až teď TVRDĚ PROTI bezemisním autům?
Navíc rozdílná cena aut na ropu a elektřinu je ZATÍM daná je EXTRÉMně ROZDÍLným množstvím vyrobených = jinak je to NAOPAK elektromobil je levnější s vyšším výkonm + bonusem líp postavitelnýho auta. Průlom v cenách (kdy se EV stanou levnější) byl odhadován na 2025 ale čínský SOUDRUH KOMUNISTA a jeho COVID-19 a ruský SOUDRUH KOMUNISTA a jeho VÁLKA dlouhý roky nepředstavitelných rozměrů = všechno trochu narušily odložily
ty si dekády BOJOVAL PROTI podpoře nafty? Nebo až teď TVRDĚ PROTI bezemisním autům?
Bojoval asi není to správné slovo, ale ano dekády jsem byl proti. A ať to rozjíždí nadšenci co tomu věří, proč by na pochybnej projekt, kterej nedává moc smysl měli doplcet všichni. At to dotují věřící.
Pochybný projekt?
Baterie a s tím EV je jeden z nejvíce pespektivních a rozvíjejících se oborů. Firmy kolem toho jsou jedny z nejhodnotnějších a nesoucí know how.
Čína, USA a další jsou si toho vědomi a lejou do toho obrovské peníze.
Tak proč navrhuješ aby EU nic nedělala?
Baterie a s tím EV je jeden z nejvíce pespektivních a rozvíjejících se oborů. Firmy kolem toho jsou jedny z nejhodnotnějších a nesoucí know how.
Čína, USA a další jsou si toho vědomi a lejou do toho obrovské peníze.
Tak proč navrhuješ aby EU nic nedělala?
Kde to navrhuju, jen aby to nedotovala. Pokud je projekt životaschopný a výhodný, dotace nepotřebuje.
Opět mám stejný dotaz.
Jde pak konkurovat Číně která ev dotuje?
Jde pak konkurovat Číně která ev dotuje?
Čína postupuje podle informací z Reuters obdobně😒br />
"Čína sníží dotace na nová energetická vozidla , jako jsou elektromobily, o 30 % v roce 2022 a na konci roku je zcela zruší, uvedlo ministerstvo financí."
Zdroj: http😐/www.reuters.com/…2022-2021-12-31/
Zdroj: http😐/www.reuters.com/…2022-2021-12-31/
POCHYBNEJ PROJEKT? víš to si napsal něco jako NAPROSTO SE NEORIENTUJU
Zkus si na to vzpomenout za 10, 15, 20 let
Zkus si na to vzpomenout za 10, 15, 20 let
Hendly
Kdo sleduje vývoj baterií tak si uvědomuje, že přechod na ev bude ještě daleko rychlejší než si kdo představoval.
Jde jen o to zda se Evropa chytí.
Jiná věc je, že v ČR je téma ev součástí politické kampaně populistu.
Jde jen o to zda se Evropa chytí.
Jiná věc je, že v ČR je téma ev součástí politické kampaně populistu.
Lubo
Dotácie na EV by podľa mňa nemali byť žiadne.
Ak má niekto 55 tis Eur na EV, má aj 60 tis Eur, príp. 65 tis Eur. Sú lepšie možnosti ako využiť tieto verejné zdroje. Zmysel podpory nevidím.
Možno budem vlastniť EV už budúci rok, nie som zásadne pre ani proti nim. Vymenovávať argumenty je zbytočné, dosť sa o nich diskutovalo.
Ale v dotáciach na EV v dnešnej dobe mám jasno. Ideálny stav 0 Kč
Ak má niekto 55 tis Eur na EV, má aj 60 tis Eur, príp. 65 tis Eur. Sú lepšie možnosti ako využiť tieto verejné zdroje. Zmysel podpory nevidím.
Možno budem vlastniť EV už budúci rok, nie som zásadne pre ani proti nim. Vymenovávať argumenty je zbytočné, dosť sa o nich diskutovalo.
Ale v dotáciach na EV v dnešnej dobe mám jasno. Ideálny stav 0 Kč
Existují i elektromobily za 20 tis EUR.
Paráda. O dôvod viac ich nedotovať :-!
U nás se dávají dotace na ekologický otop, na solarni panely, na všechny druhy ekologického chování, což je přesný opak spotřební daně. Proč by z toho měly být elektromobily vyloučeny?
Takže to že v Číně jsou a dovolují čínským firmám rozjíždět nové velkosériové projekty nevadí.
Evropský automotiv si s tím má poradit sám. To je tvé řešení?
Evropský automotiv si s tím má poradit sám. To je tvé řešení?
Nečakám, že to pochopíš. Ani to, že akceptuješ akýkoľvek trocha odlišný názor od Tvojho.
Len je trocha trápna Tvoja a Hammunova hra s likeami. Mali by ste chlapci dospieť.
Ďalšie Dotácie v oblasti elektromobility nepovažujem za zmysluplné ani potrebné.
Hlavne súčasný vývoj považujem za medzikrok a dúfam v lepšie riešenie ako 80 mil nových EV áut každý rok x 500 kg baterka.
To neznamená, že si EV nekúpim.
Len je trocha trápna Tvoja a Hammunova hra s likeami. Mali by ste chlapci dospieť.
Ďalšie Dotácie v oblasti elektromobility nepovažujem za zmysluplné ani potrebné.
Hlavne súčasný vývoj považujem za medzikrok a dúfam v lepšie riešenie ako 80 mil nových EV áut každý rok x 500 kg baterka.
To neznamená, že si EV nekúpim.
Hammunova hra s likeami........... 😁 😁 😁 :yes: :yes: :yes:
když plácá(š) BLBOSTi o všem = proč neplácat BLBOSTi = třeba i takovýhle 😁
a teď DO REALITY a světa ZNALOSTí = tady je zas od dospělých lidí s voličským právem napsáno KRAVIN a BLBOSTí = protože NEználek (nevím neznám nerozumím nečetl jsem ALE BUDU do všeho remcat, protože když NENÍ PO MÝM tak to znamená že TO JE ŠPATNĚ :yes: 😁 :-! :😉
a teď DO REALITY a světa ZNALOSTí = tady je zas od dospělých lidí s voličským právem napsáno KRAVIN a BLBOSTí = protože NEználek (nevím neznám nerozumím nečetl jsem ALE BUDU do všeho remcat, protože když NENÍ PO MÝM tak to znamená že TO JE ŠPATNĚ :yes: 😁 :-! :😉
Nemám problém změnit názor, ale tak dej nějaký argument.
Edit: 500kg baterka. A kg spaleneho paliva X počet aut nevadí?
Edit: 500kg baterka. A kg spaleneho paliva X počet aut nevadí?
Úprimne vadí, veľmi. Len neviem čo s tým.
Čo by si mi poradil?
Čo by si mi poradil?
Co s tím? Podpořit další vývoj ev?
Baterie prochází neustálým vývojem. Dnes jsou v ev baterie které jsou už dnes zastaralé.
Baterie prochází neustálým vývojem. Dnes jsou v ev baterie které jsou už dnes zastaralé.
Při současné úrovni čištění spalin nevadí. A na cestě je jeho syntetická náhrada. 😄 :yes: :yes: :yes:
Jo, už asi tak deset let
No a? Co je to proti lehkým, levným a opravdu výkonným bateriím do zkratowozů - na ty už lidstvo čeká 120 let! 😒] 😒] 😒] :no:
Syntetická náhrada vychází energetický hůře než ev.
všichni, kdo se k ní upínají a zároveň brblají na benzín za padesát.... 😉
Tak ti nevim, vrátil jsem se právě z Finska, kde stojí benzin 2,4 eur, tady 60kč. Ujel jsem tam 3000km a taky mě to nepoložilo 😉 Navíc benzin v ČR zlevňuje, už jsem viděl 41,20kč/l, takže žádný drama…
Ale to nemluvís o syntetickém palivu, ne?
Ne, nemluvím. Jen reaguju na to “brblaní u benzinu za 50…” Kdo bude chtít jezdit, bude jezdit i za daleko víc. U syntetickěho paliva nikdo neví, za kolik bude. Benzinu a nafty je pořád dost. Utopický “green deal” bude muset v současné situaci stranou, tj i automobilky budou muset ustoupit, jinak si zadělají v prodejích na problém a elektro si budou moci nabouchat tak akorát do uší 😉
Syntetické paliva jsou přímo vázaná na OZE a tím mají hodně společného s Green deal.
Ale spíš k technice. Energie potřebné pro výrobu syntetických paliv je větší než pro nabíjení EV.
V tom je ten zakopaný pes.
Vyšší cena paliv a elektřiny pro ev spíše nahrává. Investice do FVE dostává další rozměr. Stejně tak možnost z EV napájet dům a využívat EV jako akumulaci.
Ale spíš k technice. Energie potřebné pro výrobu syntetických paliv je větší než pro nabíjení EV.
V tom je ten zakopaný pes.
Vyšší cena paliv a elektřiny pro ev spíše nahrává. Investice do FVE dostává další rozměr. Stejně tak možnost z EV napájet dům a využívat EV jako akumulaci.
A ešte netvárme sa, že EU nedotuje vývoj EV a baterkárni. Idú tam miliardy Eur.
EU dotuje takovou spoustu (a dotovala) pitchovin, ze tohle je jedna z mala veci, které mají nějaký smysl
Pitchovina 2.0 😉
A co jako? Myslis že zanedbatelné emise z individuální přepravy, tedy osobních aut jsou hlavním zdrojem oteplování? Jsou minoritní, jen jednotlivce lehčeji postihneš aniž by se mohl bránit… :no:
Opět. Zajímal jsi se někdy o omezování emisí obecně?
Emise nejen CO2 jsou omezování ve všech oborech.
A emise z dopravy nejsou zanedbatelné.
Plus opět nejde jen o CO2, ale hradu jedovatý h a karcinogenych plynu ve městech s velkou koncentraci obyvatel.
Emise nejen CO2 jsou omezování ve všech oborech.
A emise z dopravy nejsou zanedbatelné.
Plus opět nejde jen o CO2, ale hradu jedovatý h a karcinogenych plynu ve městech s velkou koncentraci obyvatel.
Přečti si to ještě jednou, mluvím pouze o osobních autech. Doprava je jako celek - železniční, lodní, nákladní a letecká. Z toho osobní auta jsou emisně minorita… navíc když k tomu připojíš průmysl, výrobu energie a vše ostatní, vyjde ti, že osobní auta jsou zanedbatelná 😉 a Evropa v celkových světových emisích také 7-8% je nic, takže jako leader ve snižování emisí může být maximálně k smíchu…
Osobní auta nejsou minorita.
A znova. Omezování emisí probíhá ve všech oblastech. Proč mají být auta výjimka?
K tomu porovná i se světem.
Má tedy Evropa rezignovat a přidávat plyn na cestě do zdi?
A když se vymyslel třeba parní stroj. Zůstal pak jen v Evropě?
A znova. Omezování emisí probíhá ve všech oblastech. Proč mají být auta výjimka?
K tomu porovná i se světem.
Má tedy Evropa rezignovat a přidávat plyn na cestě do zdi?
A když se vymyslel třeba parní stroj. Zůstal pak jen v Evropě?
O ekologii nikomu nejde. To je jasné každému který má aspoň dcojciferné IQ.
Pokud někdo jezdí 20 let starým autem, které vypouští znatelně víc emisí než moderní spalovák, tak asi nikdy na EV nedosáhne že. Pokud by šlo o emise a ekologii, tak dotujeme tak, že čím starší EuroX za čím novější EuroY majitel nahradí, tím vyšší dotací dostane.
Ale místo toho se tu EU rozhodla podporovat jeden druh z možných budoucích scénářů vývoje, a to zcela z politické zvůle. Ukazuje se, že to není cesta, EV nezlevñují a nezlevní, klíčová vlastnost jako dojezd se výrazně nezlepšuje. Váha aut příliš neklesá. Je potřeba obrovské množství surovin, které nejsou a naopak se stávají nedostatkovými. Toyota to moc dobře ví... Jenže politici jsou slepí a hlubší k argumentům.
Politici plácají nesmysly o tom, jak se zbavují závislosti na ropě, které je stále dost a dost. Politika, kdy nahrazujeme surov8nu, která nedojde další desítky, stovky let, za suroviny, které dochází již dnes, nota bene když EU nemá žádnou představu kde bude vyrábět elektrickou energii, to je absolutní šílenství. představitelů EU a EK. Přitom každý ví, že OZE naprosto NEDOKÁŽE současné zdroje nahradit a je to jen DOPLŇKOVÝ zdroj.
Pokud někdo jezdí 20 let starým autem, které vypouští znatelně víc emisí než moderní spalovák, tak asi nikdy na EV nedosáhne že. Pokud by šlo o emise a ekologii, tak dotujeme tak, že čím starší EuroX za čím novější EuroY majitel nahradí, tím vyšší dotací dostane.
Ale místo toho se tu EU rozhodla podporovat jeden druh z možných budoucích scénářů vývoje, a to zcela z politické zvůle. Ukazuje se, že to není cesta, EV nezlevñují a nezlevní, klíčová vlastnost jako dojezd se výrazně nezlepšuje. Váha aut příliš neklesá. Je potřeba obrovské množství surovin, které nejsou a naopak se stávají nedostatkovými. Toyota to moc dobře ví... Jenže politici jsou slepí a hlubší k argumentům.
Politici plácají nesmysly o tom, jak se zbavují závislosti na ropě, které je stále dost a dost. Politika, kdy nahrazujeme surov8nu, která nedojde další desítky, stovky let, za suroviny, které dochází již dnes, nota bene když EU nemá žádnou představu kde bude vyrábět elektrickou energii, to je absolutní šílenství. představitelů EU a EK. Přitom každý ví, že OZE naprosto NEDOKÁŽE současné zdroje nahradit a je to jen DOPLŇKOVÝ zdroj.
Perunwit
Příspěvek podléhá schvalování.
O ekologie nejde akorát takovejm zabedněnejm ignorantům jako jseš ty, ale kupodivu máš o ní největší péči. 😁
Perunwit
Příspěvek podléhá schvalování.
kuk
Spotřební daň na naftu by měla bejt stejná jako u benzínu a ne snížená jako dosud. Je to forma dotace. Pálení nafty je větší sajrat pro životní prostředí i pro naše zdraví, ale přesto je stále dotovaná nižší spotřební daní. :no: :no: :no:
https😐/www.kurzy.cz/…an-benzin-nafta/
https😐/www.kurzy.cz/…an-benzin-nafta/
kuk
Vypatlaný zabedněnci a milovníci spalovacích popelnic kvičí blahem a myslí si že rázem skončí prodej baterkáčů, jenže to se nestane stejně jako se to nestalo v Číně, kde začali dotace omezovat už v roce 2019, kdy je srazili o 40 %. A co se stalo? Po počátečním zvolnění se začali prodávat baterkáče ještě víc než předtím a od tý do by to jen rostlo. Takže prdlajz, konec baterkáčů se nekoná. Koná se konec spalováků a skončí ještě dřív než v roce 2035. Za pár let už je totiž nikdo nebude chtít, stejně jako se stalo teď v Norsku, kdy podeje spalováku klesly k nule, tak jak to prognozovali už lonic v létě. Kupujte poslední V8, brzo nebudou. 😜 😊))))
Norway bans gas car sales in 2025, but trends point toward 100% EV sales as early as April
https😐/electrek.c👋2021/09/23/norway-bans-gas-cars-in-2025-but-trends-point-toward-100-ev-sales-as-early-as-april/
Elektrickýho Tyacanu se v únoru prodalo v Norsku víc než všech spalováků dohromady. 😜
Plačte milánkové. 😁 :-!
https😐/www.teslarati.com/…ice-cars-norway/
Norway bans gas car sales in 2025, but trends point toward 100% EV sales as early as April
https😐/electrek.c👋2021/09/23/norway-bans-gas-cars-in-2025-but-trends-point-toward-100-ev-sales-as-early-as-april/
Elektrickýho Tyacanu se v únoru prodalo v Norsku víc než všech spalováků dohromady. 😜
Plačte milánkové. 😁 :-!
https😐/www.teslarati.com/…ice-cars-norway/
Perunwit
Příspěvek podléhá schvalování.
NEMÍT ani nejzákladnější ekonomický znalosti elektromotor vs spalovací motor = je smutné
ještě SMTUNĚJŠÍ když tak neznalý = veřejně hlásá SVÉ NEZNALOSTi
No tohle BY fungovalo = s ukončením dotování nafty (tam ANO = tam by to znamenalo miliony dál nepoužitelných dieslových osobních aut). U elektra = je to zhruba PŘESNĚ NAOPAK = z PRINCIPu (!) ve všem lepší než auto se spalovacím motorem = kromě JÁ SEM ZVYKLEJ TAKHLE :-!
STUDNA MOUDROSTI :😉
Ale tak jako si blbě myslel že nafta je úspornější = tak dtto já a multinicky. Sem jen 1 a navíc HLÁSÍM se k sobě = když mi redakce na týdny blokla účet = a musel sem psát jako Amaterasu
Netušim co v mozcích Neználků znamená Greenhujer = ale to co sem napsal nevim jen já, ale (sta)miiiony ode mě přes Vávru po Muska. až TAK je to (pro vás popírače znalostí a reality) zlý
Jo DIESEL bez TRVALÉHO dotování provozu = je bez šance. Drsný že si to nevěděl. DRSNĚJŠÍ že s tim nedovedeš pracovat ani když ses dozvěděl (a dostal odkazy)
všechny PLKO KECY ŽVÁSTY fakt hloupý URÁŽKY viz je teď tady rohYpnol a ty = sou jen NEZNALOST
čistá koncentrovaná jednoznačná NEZNALOST = jen fungování motorů a konstrukce aut. VY DVA zjevně nemáte ani základní znalosti AUT a co a jak = a žádný fanatici a magoři atd. = z nás co víme a známe a chápeme co proč jak (doufám😊 neudělá VĚCI naprosto NEZNALÉ jako ste vy dva
Zkus se UČITseUČITseUČITse = to budeš ČUČET jak se ti budou měnit "názory" :-!
Asi jako nafta vs benzín = jedno je naprosto drtivě jednoznačně VÝHODNĚJŠÍ (a ty UŽ VÍŠ který😉
https😐/www.autoforum.cz/…-konci-ve-srotu/