udivilo je ze se to ekonomicky nevyplati dobijet. Aktualni cena PRE je kolem 10kc /kwh v nizke sazbe vcetne poze tzn 30x10 tedy se ztratama cca 250-300kc. Litr benzinu http://m.tank-ono.cz/cz/index.php?…
rekneme 35kc bez dph. Hybridne to jezdi za 7l a je to nula od nuly. A sazba elektriny s odecitatelnou dph je o to vyssi. Nicmene i kdyby bylo oboje bez dph tak je elektrika stejne za totez
tady to nechci pocitat a porovnavat vybavu, ale pro x5 platilo, ze 45e stoji temer stejny penize jako podobne vybavena 40d a trosicku vic nez 40i. Spotreba uplne bez nabijeni je podobna jako diesel a mnohem lepsi nez 40i (3-4l).
že hybridní systém v BMW je velmi dobrý díky tomu, že prakticky pochází z dílny Toyota, která s BMW na tomto poli spolupracuje již od roku 2013. Že by o tom autor nevěděl?
Tak zrovna nx350h mne odhlucnenim zklamalo. Čekal jsem to lepší a hodně. To i v me toyote je to subjektivně lepší než v nové 350h. 450h+ bych úplně nesrovnaval, i když jsem mezi nimi přeskakovat, 450h+ jelo celou dobu v EV
ani nahodou, reseni bmw je jejich a to, ze to funguje, znamena ze do toho dali penize. Apropo minula generace x5 byla prusvih, kde se menily motory jak na bezicim pasu. A pak minuly 330e s zavadama na bateriich, bylo toho dost. Tohle je dalsi generace a cerpa to z toho. Naopak Toyota phev doladeny nema, viz zbytecny startovany v mrazu, podivny jizdni vlastnosti a pak silenej rozdil nabity/vybity auto u rav4. Nemeli co bmw v tyhle kategorii nabidnout.
stojí za prd obecně. Jel jsem s Pežotem a jak ten špatně dávkoval brzdný účinek při dobržďování, to nechci mít doma. Zlaté HSD s e-CVT, to jsou rozjezdy k pošušňání.
Spolupráce Toyoty s BMW samozřejmě není žádným tajemstvím, ale hybridní systém spojený s vícestupňovou hydroměničovou převodovkou, to je jejich vlastní práce.
Jednoduše řečeno, pokud nenabíjíš ze svých solárů na domě, tak je EV/PHEV na úrovni spalováku z hlediska nákladů.
Těch avizovaných 40km na elektřinu je třeba pro mě osobně OK, s nějakou rekuperací by mě to dokázalo dostat do kanceláře a zpátky domů.
Upozornění pro Machiho...u BMW jde i s adaptivním tempomatem vypnout radar a pak je pasivní. Jedno z mála aut. Naopak mě u VW překvapilo, že nejde u tempomatu deaktivovat hlídaní jízdy v pruzích. Takže tempomat už nepoužitelný!
Co znamena "zbytecne startovani v mrazu" ? Jak to resi BMW kdyz je takova zima, ze nefunguje tepelne cerpadlo a ridic chce mit v kabine teplo? Ptam se z opravdoveho zajmu PHEV BMW jsem nejel.
a co by jim konkretne nabidli?
Prevodovka je zf koupena, naladenou ji maj jak se u bmw patri. S bateriema meli problemy v minulejch generacich a stejne tak s motorama, takze tam nebylo kde brat. To co dela efektivitu phev bmw je to, ze to auto chape kdy se vyplati jet na benzin a neboji se toho. Naopak gle ale i sup iv porad pouzivaj elektromotor i pri behu spalovaku a vede to k vyssi spotrebe ztratama elektro casti (nabijeni a vybijeni trakcni baterie na dalnici).
Toyota přišla s hybridem před takovou dobou, ze je snad ani nelze podezírat z toho, ze by to dělali kvůli ekologii:)
Chce to svého kupce, ale protože jich není prave malo, řekl bych, že to mají docela zmaknuty.
Cena elektrickej energie je v niektorých prípadoch tak vysoká, že aj prevádzka, resp náklady na palivo dosiahli na úroveň spaľovákov. Pri srdci už môže hriať len pocit, že s phev jazdíš po meste potichu a bez lokálnych emisií
Bacha, řeč je o celkovém hybridním systému. A tam měla Toyota před ostatními automobilkami 20 letý náskok. Právě proto se BMW dalo s Toyotou dohromady. Aby ušetřilo na vývoji. V BMW nejsou všichni blbci.... :-!https://www.hybrid.cz/…palivove-clanky/
Psal jsi, že je to pohon z dílny Toyoty, jednoduše jsem se zeptal co měla Toyota za podobný plug-in v době započetí spolupráce. Toyota se velmi dlouho zabývala fullhybridem. Úplně něco jiného.
hlava rodiny má X5 40d. Ten motor startne opravdu málo. Ale těch různých ale je plno. Na co vozit zážehový motor, když ho nepoužiju, kolik toho vydrží ta malá baterka. Když si koupím benzín čistý, kdy se mi to bude rentovat , když se najede jen pár km kolem komína. Pořád mi to nejvíce vychází, že nejlepší je hybrid takový, který vyrábí el. energii při zpomalování namísto výroby tepla brzdami a nemusíš běhat ještě z prodlužkou.
Re: Trošku mě překvapuje ta vysoká spotřeba v e-módu
Hele celkem si s tou rekuperaci hraju a treba projet prazdny a rovinaty Zlin tam a zpatky (coz celkem casto o vikendech delam) uz se mi povedlo i za 13.5 :D
Re: Trošku mě překvapuje ta vysoká spotřeba v e-módu
tak to palec nahoru!! S supem iv jsem za rok jezdeni a cca 40tkm jednou ujel 50km (zkouska co to da ne bezna jizda). Jinak jsem se nikdy nedostal pres 44, realnejch v mym podani bylo v lete malo pres 40 a v zime sotva 30, minimum 24.
S X5 mam nejmin 44, bezne 65, max 105.
V testu se píše že to jezdí +/- za 25kwh na 100, při troše snahy za 20.... Se Supem iV, který má stejný výkon v e-módu jezdím s přiměřenou snahou v klídku kolem 15kwh/100 (samozřejmě v létě). Je tam podíl města, menší podíl okresek kde jezdím do 90kmh.... samozřejmě dálnice to vystřelí nahoru....
Beru že Sup je lehčí o 200kg a nižší (navíc ho mám na úzkých 17") ale i tak bych čekal že to Bávo bude brát míň....
Jinak na té malé baterce v Supovi jsem najel už cca 25tkm (z celkových 50tkm) a ztrátu kapacity nepozoruji vůbec žádnou.
Nové NX mne zklamalo odhlučněním a ergonomií. Člověk si tlačítkem na volantu přepíná funkce dalších tlačítek na volantu a co má aktivní, vidí jen na HUD. To mne dost vadilo, že dané tlačítko nemá vždy stejnou funkci a musím koukat, jakou aktuálně ma.
Nedávno na me vyskočila reklama firmy, co se na odhlucneni specializuje. Byly tam reference. Někdo si koupi 760i a pak ho rozčiluje zvuk motoru. Lidé jsou různé. A vyhovět všem zda se nemožné
Lexus má super program Lexus Experience. Požičajú Ti auto na týždeň / 1000 km. Za každý prípadný km navyše si zaplatíš 0,2 Eur.
Je to super na zhodnotenie ako Ti to auto vyhovuje, alebo nie.
Mne vadil hluk pri zrýchľovaní. Ale je možné, že som len rozmaznaný aktuálnym autom.
Inak môžem len doporučiť, NX je skvelé auto. Ak by som viac jazdil mestom zvažujem ho. Ale ja hlavne diaľnice.
Možná jsem tě špatně pochopil, ale mohl bys mi nějak osvětlit, jak JINAK se v PHEV zapojuje elektromotor? Jinak co já vím, tak Toyota měla PHEV někdy v roce 2012. ZVW-35.
Dohoda je k nahlédnutí, pater tvořila spolupráce ve vývoji Lion baterií. Výměnou za diesely a benzin R6. Jsem selský hňup, ale přece BMW nějakou motivaci mělo. Třeba baterie z Priusu, co ujedou milion km. Největší automobilka světa, bez pruseru, bez podvodů. Ze se ta deset let v BMW posunuli nic nemění na původním stavu. Sám píšeš, ze v minule generaci problemy byly.
Před deseti lety, kdy o tom věděli ho… přišli k Toyotě, protože potřebovali know how. Co je dnes je věc druhá.
Nebo zbývá jít říct do vedení BMW, ze koupili zajíce v pytli.
Zasáhnout v tomto konkrétním případě bylo a je jedinou možností jak držet pod kontrolou inflaci.
A proč uasáhnout smysl má? Protože ten růst ceny energií je jen spekulativní a nezakládá se na žádných objektivních skutečnostech. My tu energií vlastními silami pořád vyrobíme za těch 80 ha. Všechno ostatní je JEN spekulace.
To stejné zemní plyn. Zemního plynu neubylo, nezvýšila se poptávka. Západní země ho stále nakupují od Ruska za smluvní ceny dle kontraktů. JEN ČESKÁ REPUBLIKA V ČELE S FIALOU JE TAK BLBÁ, ŽE NAKUPUJE RUSKÝ PLYN 5X DRÁŽ NEŽ NĚMECKO...
Takhle to JE. Bohužel. Česká vláda přihlíží spekuulativnímu navyšování cen energií a PHM a NEDĚLÁ NIC. To je ten problém.
Jsem sakra zvědav na životnost. Těch problémů co tady potenciálně visí je opravdu mraky. Jediný hybridní systém kterému dlouhodobě věřím je Toyota/Lexus :-!
Ja s iným názorom / skúsenosťou nemám problém, a Tvoj rozhodne znie rozumne. Len je iný ako môj a to je ok :-!
Po tom čo tu behá s mínuskami Hammuna (a možno aj Hendly?, ak to nie je tá istá osoba) so svojimi x nickmi:
- A. som presvedčený, že to nerobí automat. Dôkazom sú aj súkromné správy (ja som dostal SZ od Viktor Cistic, Franta Dobro, Jean Reno… webpaja dostal ešte od iných nickov). Ale je to v poriadku, všetci máme nejaký životný cieľ a aktivity, čo nás napĺňajú. Paradoxne ma to neštve, ale teším sa, že takéto veci nemusím vo svojom živore riešiť ;-) .
- B. rozhodol som sa, že už nikomu žiadne :no: nedám. Len :yes: ak súhlasím.
Podvozek, řízení, brzdy, prostor, celkový komfort jsou OK. Nejotravnější je e-CVT a hluk při potřebě se rozjet nebo zrychlit. To, že to ve finále mimo město žere stejně jako dvoulitr nehybrid je sice fakt, ale nebýt e-CVT, tak mu to prominu. ;-)
Jo a chování prodejce, stejně jako servisu je nejlepší z prémie.
Ano, a to ceny energií stále nejsou na svém vrcholu.... Takže jaký smysl má tohle auto?? Jediný přínos je, že omezi lokální emise pokud jede na baterky. Dost tristní na to, co všechno to přináší za negativa.
To sice dá a tahle vláda je dost blbá na to aby to i udělala.
Jenže recept je zcela opačný. Vláda měla jednoznačně zasáhnout do cen energií. Měla a stále má k tomu vše co potřebuje.