Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Start dlouhodobějšího testu: BMW X3 xDrive30e. Skvělé auto, na elektřinu ale moc neujede

Na tři měsíce se u nás zastaví plug-in hybridní BMW X3. Už po pár kilometrech jsem věděl, že to bude příjemné soužití.
Zpět na článek
6. 8. 2022 09:58
Re: V článku autor opomenul zmínit,
https://youtu.be/owd40BEK34M
5. 8. 2022 09:10
nabijeni...
Jezdim vetsi X5 a s testem souhlas, z x3 mam vzdycky navic pocit velmi dobre odladenyho auta.

Co me vcera po projiti sazeb PRE

https://www.pre.cz/…oud-nefix-predi/

udivilo je ze se to ekonomicky nevyplati dobijet. Aktualni cena PRE je kolem 10kc /kwh v nizke sazbe vcetne poze tzn 30x10 tedy se ztratama cca 250-300kc. Litr benzinu
http://m.tank-ono.cz/cz/index.php?…
rekneme 35kc bez dph. Hybridne to jezdi za 7l a je to nula od nuly. A sazba elektriny s odecitatelnou dph je o to vyssi. Nicmene i kdyby bylo oboje bez dph tak je elektrika stejne za totez
5. 8. 2022 09:58
Re: V článku autor opomenul zmínit,
Tak zase, že by je nevytěžili a dali jim jen tak Z4 k seberealizaci, to taky asi nebude pravda.
5. 8. 2022 09:21
Re: Za mně je to dokonalý mamacar, když
tady to nechci pocitat a porovnavat vybavu, ale pro x5 platilo, ze 45e stoji temer stejny penize jako podobne vybavena 40d a trosicku vic nez 40i. Spotreba uplne bez nabijeni je podobna jako diesel a mnohem lepsi nez 40i (3-4l).
5. 8. 2022 09:18
Re: nabijeni...
vis co je na tom nejdivnejsi, ze elektrina na PRE 22 ac a 50dc nabijeckach je i bez pausalu levnejsi nez ta pro domacnosti
Avatar - pradeda777
5. 8. 2022 09:20
V článku autor opomenul zmínit,
že hybridní systém v BMW je velmi dobrý díky tomu, že prakticky pochází z dílny Toyota, která s BMW na tomto poli spolupracuje již od roku 2013. Že by o tom autor nevěděl?
Avatar - Mikesus
5. 8. 2022 14:34
Re: Oni tyhle hybridy s diskrétními stupni
Tak zrovna nx350h mne odhlucnenim zklamalo. Čekal jsem to lepší a hodně. To i v me toyote je to subjektivně lepší než v nové 350h. 450h+ bych úplně nesrovnaval, i když jsem mezi nimi přeskakovat, 450h+ jelo celou dobu v EV
5. 8. 2022 10:21
Re: V článku autor opomenul zmínit,
ani nahodou, reseni bmw je jejich a to, ze to funguje, znamena ze do toho dali penize. Apropo minula generace x5 byla prusvih, kde se menily motory jak na bezicim pasu. A pak minuly 330e s zavadama na bateriich, bylo toho dost. Tohle je dalsi generace a cerpa to z toho. Naopak Toyota phev doladeny nema, viz zbytecny startovany v mrazu, podivny jizdni vlastnosti a pak silenej rozdil nabity/vybity auto u rav4. Nemeli co bmw v tyhle kategorii nabidnout.
5. 8. 2022 18:19
Re: Oni tyhle hybridy s diskrétními stupni
Jaj je to v nx netuším, ale v rx 450h je odhlučnění parádní
5. 8. 2022 14:26
Re: Oni tyhle hybridy s diskrétními stupni
Koukej, máme úplně opačné názory a oba stejně minusů. Vážená redakce, styďte se.
Avatar - pradeda777
5. 8. 2022 12:06
Re: V článku autor opomenul zmínit,
PHEV je pouze "add on" na základ, kterým je hybridní pohon.
Avatar - pradeda777
5. 8. 2022 11:28
Re: V článku autor opomenul zmínit,
Asi nerozumíš vývoji. Já ve vývoji 25 let pracoval. A zrovna v Toyotě.
5. 8. 2022 13:57
Oni tyhle hybridy s diskrétními stupni
stojí za prd obecně. Jel jsem s Pežotem a jak ten špatně dávkoval brzdný účinek při dobržďování, to nechci mít doma. Zlaté HSD s e-CVT, to jsou rozjezdy k pošušňání.
5. 8. 2022 09:36
Re: V článku autor opomenul zmínit,
Spolupráce Toyoty s BMW samozřejmě není žádným tajemstvím, ale hybridní systém spojený s vícestupňovou hydroměničovou převodovkou, to je jejich vlastní práce.
5. 8. 2022 09:24
Re: nabijeni...
Vždy se z tohoto problému dá vyjít vyšším zdaněním paliv ;-)
Avatar - KANKUNEN
5. 8. 2022 09:37
Re: V článku autor opomenul zmínit,
Aha, akorát použili benzínové turbo, jinou převodovku a jiný elektromotor. Jinak komplet stejné. :D
5. 8. 2022 09:15
Re: nabijeni...
Jednoduše řečeno, pokud nenabíjíš ze svých solárů na domě, tak je EV/PHEV na úrovni spalováku z hlediska nákladů.

Těch avizovaných 40km na elektřinu je třeba pro mě osobně OK, s nějakou rekuperací by mě to dokázalo dostat do kanceláře a zpátky domů.

Upozornění pro Machiho...u BMW jde i s adaptivním tempomatem vypnout radar a pak je pasivní. Jedno z mála aut. Naopak mě u VW překvapilo, že nejde u tempomatu deaktivovat hlídaní jízdy v pruzích. Takže tempomat už nepoužitelný!
7. 8. 2022 21:46
Re: nabijeni...
negativa to zadny nema! Jenom vyhody nebo stejny parametry jako verze bez toho
Avatar - JirkaVejrazka
7. 8. 2022 11:55
Re: V článku autor opomenul zmínit,
Co znamena "zbytecne startovani v mrazu" ? Jak to resi BMW kdyz je takova zima, ze nefunguje tepelne cerpadlo a ridic chce mit v kabine teplo? Ptam se z opravdoveho zajmu PHEV BMW jsem nejel.
5. 8. 2022 10:28
Re: V článku autor opomenul zmínit,
a co by jim konkretne nabidli?
Prevodovka je zf koupena, naladenou ji maj jak se u bmw patri. S bateriema meli problemy v minulejch generacich a stejne tak s motorama, takze tam nebylo kde brat. To co dela efektivitu phev bmw je to, ze to auto chape kdy se vyplati jet na benzin a neboji se toho. Naopak gle ale i sup iv porad pouzivaj elektromotor i pri behu spalovaku a vede to k vyssi spotrebe ztratama elektro casti (nabijeni a vybijeni trakcni baterie na dalnici).
5. 8. 2022 09:49
Re: nabijeni...
dlouho držet mínus na vzdálenosti. Pokud to má starý soft tak obě tlačítka plus mínus najednou cca 3s.
5. 8. 2022 09:22
Re: V článku autor opomenul zmínit,
no tak to fakt ne
6. 8. 2022 09:05
Re: Oni tyhle hybridy s diskrétními stupni
V akej rýchlosti sa to prejavuje, resp. kedy je to otravné? Kolega to auto zvažuje..
5. 8. 2022 15:37
Re: Oni tyhle hybridy s diskrétními stupni
Toyota přišla s hybridem před takovou dobou, ze je snad ani nelze podezírat z toho, ze by to dělali kvůli ekologii:)
Chce to svého kupce, ale protože jich není prave malo, řekl bych, že to mají docela zmaknuty.
5. 8. 2022 10:21
Re: V článku autor opomenul zmínit,
ta dohoda byla podepsána před 10 lety. tak snad to neudělali proto, aby do Toyota přinesli dárky a neodnesli si nic. co je dnes, to je věc druhá.
6. 8. 2022 09:03
Re: nabijeni...
Cena elektrickej energie je v niektorých prípadoch tak vysoká, že aj prevádzka, resp náklady na palivo dosiahli na úroveň spaľovákov. Pri srdci už môže hriať len pocit, že s phev jazdíš po meste potichu a bez lokálnych emisií
Avatar - pradeda777
5. 8. 2022 10:14
Re: V článku autor opomenul zmínit,
Bacha, řeč je o celkovém hybridním systému. A tam měla Toyota před ostatními automobilkami 20 letý náskok. Právě proto se BMW dalo s Toyotou dohromady. Aby ušetřilo na vývoji. V BMW nejsou všichni blbci.... :-! https://www.hybrid.cz/…palivove-clanky/
7. 8. 2022 13:24
Re: V článku autor opomenul zmínit,
Takže souhlasíš s tím, že toto BMW má pohon z dílny Toyoty? O ničem jiném se tu nebavíme.
6. 8. 2022 14:25
Re: Oni tyhle hybridy s diskrétními stupni
Manželka má předchozí model, ten nový je pro mě ekonomicky nesmysl. Do cca 130 ten vyjící zvuk při zrychlení opruzuje.
5. 8. 2022 11:08
Re: V článku autor opomenul zmínit,
Spolupráce na vývoji je něco jiného než co jsi psal, že hybrid BMW pochází z dílny Toyoty.
5. 8. 2022 12:21
Re: nabijeni...
Tu nějakou rekuperaci máš ale v těch 40km už započítanou :-).
5. 8. 2022 11:35
Re: V článku autor opomenul zmínit,
Psal jsi, že je to pohon z dílny Toyoty, jednoduše jsem se zeptal co měla Toyota za podobný plug-in v době započetí spolupráce. Toyota se velmi dlouho zabývala fullhybridem. Úplně něco jiného.
Avatar - KANKUNEN
5. 8. 2022 08:58
Za mně je to dokonalý mamacar, když
hlava rodiny má X5 40d. Ten motor startne opravdu málo. Ale těch různých ale je plno. Na co vozit zážehový motor, když ho nepoužiju, kolik toho vydrží ta malá baterka. Když si koupím benzín čistý, kdy se mi to bude rentovat , když se najede jen pár km kolem komína. Pořád mi to nejvíce vychází, že nejlepší je hybrid takový, který vyrábí el. energii při zpomalování namísto výroby tepla brzdami a nemusíš běhat ještě z prodlužkou.
8. 8. 2022 08:42
Re: Trošku mě překvapuje ta vysoká spotřeba v e-módu
Hele celkem si s tou rekuperaci hraju a treba projet prazdny a rovinaty Zlin tam a zpatky (coz celkem casto o vikendech delam) uz se mi povedlo i za 13.5 :D
Avatar - JirkaVejrazka
7. 8. 2022 23:41
Re: Trošku mě překvapuje ta vysoká spotřeba v e-módu
Ja mam cca 65% ze 70 tisic km taky jen na baterku a je uplne v pohode, v lete ukazuje dojezd 63km (oficialni je 50)
Avatar - JirkaVejrazka
7. 8. 2022 22:27
Re: V článku autor opomenul zmínit,
To moje Toyota taky, do -10 funguje tepelne cerpadlo. Realne jsem zazil jednou za tri roky, ze se musel kvuli zime nastartovat motor :).
7. 8. 2022 21:44
Re: Trošku mě překvapuje ta vysoká spotřeba v e-módu
tak to palec nahoru!! S supem iv jsem za rok jezdeni a cca 40tkm jednou ujel 50km (zkouska co to da ne bezna jizda). Jinak jsem se nikdy nedostal pres 44, realnejch v mym podani bylo v lete malo pres 40 a v zime sotva 30, minimum 24.
S X5 mam nejmin 44, bezne 65, max 105.
7. 8. 2022 21:41
Re: V článku autor opomenul zmínit,
bmw topi odporem, v minus 8 to normalne jede a topi na elektrinu
7. 8. 2022 13:13
Trošku mě překvapuje ta vysoká spotřeba v e-módu
V testu se píše že to jezdí +/- za 25kwh na 100, při troše snahy za 20.... Se Supem iV, který má stejný výkon v e-módu jezdím s přiměřenou snahou v klídku kolem 15kwh/100 (samozřejmě v létě). Je tam podíl města, menší podíl okresek kde jezdím do 90kmh.... samozřejmě dálnice to vystřelí nahoru....

Beru že Sup je lehčí o 200kg a nižší (navíc ho mám na úzkých 17") ale i tak bych čekal že to Bávo bude brát míň....

Jinak na té malé baterce v Supovi jsem najel už cca 25tkm (z celkových 50tkm) a ztrátu kapacity nepozoruji vůbec žádnou.
Avatar - JirkaVejrazka
7. 8. 2022 11:57
Re: V článku autor opomenul zmínit,
To nebylo fer. PHEV se da z HEV opravdu udelat jen posilenim nekterych komponent. Zatimco udelat ze spalovaku hybrid je krapet slozitejsi.
Avatar - Mikesus
6. 8. 2022 23:54
Re: Oni tyhle hybridy s diskrétními stupni
Předchozí NX, resp RAV4 byl nejhorší hybrid, se kterým jsem kdy jel.
Avatar - Mikesus
6. 8. 2022 12:53
Re: Oni tyhle hybridy s diskrétními stupni
Nové NX mne zklamalo odhlučněním a ergonomií. Člověk si tlačítkem na volantu přepíná funkce dalších tlačítek na volantu a co má aktivní, vidí jen na HUD. To mne dost vadilo, že dané tlačítko nemá vždy stejnou funkci a musím koukat, jakou aktuálně ma.
Avatar - Mikesus
5. 8. 2022 20:35
Re: Oni tyhle hybridy s diskrétními stupni
RX je odhlucnene dobře, to s tebou souhlasím. A to jak hybrid tak nehybrid.
5. 8. 2022 17:34
Re: V článku autor opomenul zmínit,
a co jim mohli poradit?
baterie? a kde by vzala toyota vyvoj?

naladeni prevodovky zf? a jak kdyz s phev toyota nemela zkusenosti zadny a doted to nedohnala

elektromotor? a jak kdyz v phev se zapojuje uplne jinak a cely to jinak funguje


nedemonizoval bych toyotu v oblasti znalosti pouzitelnych v phev pred 10 lety
5. 8. 2022 10:06
Re: V článku autor opomenul zmínit,
prevodovka zf
elektromotor je jejich a hadam ze vychazi z vyvoje i3
zbyvaji baterie a stridace, ty hadam doladili v minuly x5 40i
5. 8. 2022 18:40
Re: Oni tyhle hybridy s diskrétními stupni
Nedávno na me vyskočila reklama firmy, co se na odhlucneni specializuje. Byly tam reference. Někdo si koupi 760i a pak ho rozčiluje zvuk motoru. Lidé jsou různé. A vyhovět všem zda se nemožné
Avatar - Katikakus
7. 8. 2022 15:02
Re: nabijeni...
Blbost. Zasahovat do cen energii nicemu nepomuze. Naopak.
6. 8. 2022 10:38
Re: Oni tyhle hybridy s diskrétními stupni
Dík za info, podsuniem ďalej...
6. 8. 2022 10:27
Re: Oni tyhle hybridy s diskrétními stupni
Lexus má super program Lexus Experience. Požičajú Ti auto na týždeň / 1000 km. Za každý prípadný km navyše si zaplatíš 0,2 Eur.
Je to super na zhodnotenie ako Ti to auto vyhovuje, alebo nie.

Mne vadil hluk pri zrýchľovaní. Ale je možné, že som len rozmaznaný aktuálnym autom.

Inak môžem len doporučiť, NX je skvelé auto. Ak by som viac jazdil mestom zvažujem ho. Ale ja hlavne diaľnice.
Avatar - xxc
5. 8. 2022 21:29
Re: Za mně je to dokonalý mamacar, když
to uz bude lepsie ix3, nie? naco palit benzin po okoli?
5. 8. 2022 17:52
Re: V článku autor opomenul zmínit,
Možná jsem tě špatně pochopil, ale mohl bys mi nějak osvětlit, jak JINAK se v PHEV zapojuje elektromotor? Jinak co já vím, tak Toyota měla PHEV někdy v roce 2012. ZVW-35.
5. 8. 2022 17:40
Re: V článku autor opomenul zmínit,
Dohoda je k nahlédnutí, pater tvořila spolupráce ve vývoji Lion baterií. Výměnou za diesely a benzin R6. Jsem selský hňup, ale přece BMW nějakou motivaci mělo. Třeba baterie z Priusu, co ujedou milion km. Největší automobilka světa, bez pruseru, bez podvodů. Ze se ta deset let v BMW posunuli nic nemění na původním stavu. Sám píšeš, ze v minule generaci problemy byly.
5. 8. 2022 11:08
Re: V článku autor opomenul zmínit,
Před deseti lety, kdy o tom věděli ho… přišli k Toyotě, protože potřebovali know how. Co je dnes je věc druhá.
Nebo zbývá jít říct do vedení BMW, ze koupili zajíce v pytli.
Avatar - rohYpnol
7. 8. 2022 15:14
Re: nabijeni...
Zasáhnout v tomto konkrétním případě bylo a je jedinou možností jak držet pod kontrolou inflaci.

A proč uasáhnout smysl má? Protože ten růst ceny energií je jen spekulativní a nezakládá se na žádných objektivních skutečnostech. My tu energií vlastními silami pořád vyrobíme za těch 80 ha. Všechno ostatní je JEN spekulace.

To stejné zemní plyn. Zemního plynu neubylo, nezvýšila se poptávka. Západní země ho stále nakupují od Ruska za smluvní ceny dle kontraktů. JEN ČESKÁ REPUBLIKA V ČELE S FIALOU JE TAK BLBÁ, ŽE NAKUPUJE RUSKÝ PLYN 5X DRÁŽ NEŽ NĚMECKO...

Takhle to JE. Bohužel. Česká vláda přihlíží spekuulativnímu navyšování cen energií a PHM a NEDĚLÁ NIC. To je ten problém.
Avatar - rohYpnol
6. 8. 2022 12:15
Jsem sakra zvědav na životnost
Jsem sakra zvědav na životnost. Těch problémů co tady potenciálně visí je opravdu mraky. Jediný hybridní systém kterému dlouhodobě věřím je Toyota/Lexus :-!
5. 8. 2022 17:07
Re: Oni tyhle hybridy s diskrétními stupni
Ja s iným názorom / skúsenosťou nemám problém, a Tvoj rozhodne znie rozumne. Len je iný ako môj a to je ok :-!

Po tom čo tu behá s mínuskami Hammuna (a možno aj Hendly?, ak to nie je tá istá osoba) so svojimi x nickmi:
- A. som presvedčený, že to nerobí automat. Dôkazom sú aj súkromné správy (ja som dostal SZ od Viktor Cistic, Franta Dobro, Jean Reno… webpaja dostal ešte od iných nickov). Ale je to v poriadku, všetci máme nejaký životný cieľ a aktivity, čo nás napĺňajú. Paradoxne ma to neštve, ale teším sa, že takéto veci nemusím vo svojom živore riešiť ;-) .
- B. rozhodol som sa, že už nikomu žiadne :no: nedám. Len :yes: ak súhlasím.
5. 8. 2022 09:51
Re: nabijeni...
I poslední G to tak mají, nevím jak nová 2er GT.
7. 8. 2022 13:29
Re: Oni tyhle hybridy s diskrétními stupni
Podvozek, řízení, brzdy, prostor, celkový komfort jsou OK. Nejotravnější je e-CVT a hluk při potřebě se rozjet nebo zrychlit. To, že to ve finále mimo město žere stejně jako dvoulitr nehybrid je sice fakt, ale nebýt e-CVT, tak mu to prominu. ;-)

Jo a chování prodejce, stejně jako servisu je nejlepší z prémie.
Avatar - rohYpnol
6. 8. 2022 12:12
Re: nabijeni...
Ano, a to ceny energií stále nejsou na svém vrcholu.... Takže jaký smysl má tohle auto?? Jediný přínos je, že omezi lokální emise pokud jede na baterky. Dost tristní na to, co všechno to přináší za negativa.
5. 8. 2022 15:04
Re: V článku autor opomenul zmínit,
Tak jo, je to vlastně stejné. A když to vezmeme do důsledku tak už od doby autobaterií. :D :yes:
Avatar - KANKUNEN
5. 8. 2022 10:36
Re: V článku autor opomenul zmínit,
Hybrid v BMW je sofistikovaný na nejvyšší úroveň , Toyota mohla poradit jen na začátku a se základy.
Re: nabijeni...
Ahoj Pavle, díky za upozornění, na ten tempomat se podívám!
Avatar - rohYpnol
6. 8. 2022 12:11
Re: nabijeni...
To sice dá a tahle vláda je dost blbá na to aby to i udělala.
Jenže recept je zcela opačný. Vláda měla jednoznačně zasáhnout do cen energií. Měla a stále má k tomu vše co potřebuje.
6. 8. 2022 06:46
Re: Oni tyhle hybridy s diskrétními stupni
Odhlučnění NX až na dálnici, kde to vyruší obtékající vzduch.
5. 8. 2022 09:23
Re: V článku autor opomenul zmínit,
Jaké měla Toyota podobné plug-in hybridy v roce 13? Když je to z jejich dílny...

Zbytečně bych to nedémonizoval. ;-)
5. 8. 2022 14:02
Re: Oni tyhle hybridy s diskrétními stupni
Tak ja po skúsenosti s CVT ďakujem, neprosím. Zvuk v NX350h fakt nie. A to ho chvália ako zapracovali na odhlučnení.

Ostávam pri ZF BMW, a podľa recenzie možno aj jej autor, ak by si mal vybrať. :-!
Samozrejme, ak Ti vyhovuje e-CVT, super, nemám nič proti tomu ;-)