Premium
Co chvíli relax u stojanu? Premium kvůli tomu nezaplatím, takže se to překvapení nedozvím... :-!
taky mě to strašně mrzí 😒] 😒] 😒]
😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁
Ještě NIKDY NIKDO mi neodpověděl = tak co vy dva😒br />
Viz https😐/zs-kaplickeho.cz/…-vyucovani-ropa/ ropa
a) dojde
b) se z ní vyrábí spousta věcí. NE jen mění se jízdou autem na OXIDY DUSÍKU + PEVNÝ svinský mikroČÁSTEČKY + UHLOVODÍKY + OXID UHELNATÝ
tak a DOTAZ(y dva)
1. na kolik let spotřeby (dnes ca 100 milionů barelů denně = barel ca 159 litrů) ještě je
a teď ta druhá SOUVISEJÍCÍ
2. na kolik et odhadujete celosvětovou přeměnu všech aut (a dalšího jako letadla a vlaky atd.) na NE na ROPU
NEJSOU to složitý otázky
Viz https😐/zs-kaplickeho.cz/…-vyucovani-ropa/ ropa
a) dojde
b) se z ní vyrábí spousta věcí. NE jen mění se jízdou autem na OXIDY DUSÍKU + PEVNÝ svinský mikroČÁSTEČKY + UHLOVODÍKY + OXID UHELNATÝ
tak a DOTAZ(y dva)
1. na kolik let spotřeby (dnes ca 100 milionů barelů denně = barel ca 159 litrů) ještě je
a teď ta druhá SOUVISEJÍCÍ
2. na kolik et odhadujete celosvětovou přeměnu všech aut (a dalšího jako letadla a vlaky atd.) na NE na ROPU
NEJSOU to složitý otázky
Ty jsi taky jednoduchý. 😒] 😒] 😒] Zcela zbytečná lidská entita.
ano PŘESNĚ = nikdy nikdo
ŽVÁSTama to VO CO DE tu PODSTATU celého tohohle = se snažila část tím žvaněním zakrýt a utéct od jednoduché odpovědi
tak UŽ VÍŠ že diesel v osobním JE bez dotací NESMYSL = okamžitě by všechny skončily
to že dojde ropa + že vyměnit všechny auta na ropu na verzi NE na ROPU = bude SAKRA TRVAT = to nezvládáš?
ŽVÁSTama to VO CO DE tu PODSTATU celého tohohle = se snažila část tím žvaněním zakrýt a utéct od jednoduché odpovědi
tak UŽ VÍŠ že diesel v osobním JE bez dotací NESMYSL = okamžitě by všechny skončily
to že dojde ropa + že vyměnit všechny auta na ropu na verzi NE na ROPU = bude SAKRA TRVAT = to nezvládáš?
takže se nedozvím jak to dopadlo. A zatím to nepotřebuji. Jediný elektromobil, co bych v tuto chvíli chtěl je KIA EV6, ale 1,5M za to fakt nedám.
Jenom poznámka k těm přestávkám a dojezdu. Když jsem se ohlédl k cestám na předchozí dovolené, tak nikdy jsem bez zastavení nejel víc jak 3 hodiny a nikdy jsem při tom neujel více jak 300 km. Obvykle zastavuji po 2-2,5h, protože čůrání, svačina, kafe apod. Ta přestávka má obvykle 20-30 minut.
Při cestách na dovolené, málokdy bylo možné jet delší dobu 130 km/h v kuse, protože hustý provoz, kolony, opravy atd. Reálný průměr na dálnicích byl tak 100 km/h a někdy i méně.
Takže, jestli s EV budu stavět po 250 km a strávím pak 30 minut na dobíjení, tak mi to rozhodně nevadí. Stačit mi bude dostatečná hustota rychlodobíjecích stanic a že stanice bude volná a funkční, nic víc. Ono zbytek roku bych stejně jenom nabíjel doma, takž těch pár nabíjení na dovolené, Ten EV komfort v podobě tichého elektromotoru s okamžitou odezvou a max. točivým momentem od 0 otáček + možnost si předtemperovat auto před odjezdem by mi stál za menší omezení na dovolené.
Ale jak píšu na začátku, 1,5M je moc. A levnější alternativy mi nevyhovují, protože neumějí alespoň 100kW nabíjení, které začíná být v Evropě běžné. Takže to stejně vidím spíš na fullhybrid.
Jenom poznámka k těm přestávkám a dojezdu. Když jsem se ohlédl k cestám na předchozí dovolené, tak nikdy jsem bez zastavení nejel víc jak 3 hodiny a nikdy jsem při tom neujel více jak 300 km. Obvykle zastavuji po 2-2,5h, protože čůrání, svačina, kafe apod. Ta přestávka má obvykle 20-30 minut.
Při cestách na dovolené, málokdy bylo možné jet delší dobu 130 km/h v kuse, protože hustý provoz, kolony, opravy atd. Reálný průměr na dálnicích byl tak 100 km/h a někdy i méně.
Takže, jestli s EV budu stavět po 250 km a strávím pak 30 minut na dobíjení, tak mi to rozhodně nevadí. Stačit mi bude dostatečná hustota rychlodobíjecích stanic a že stanice bude volná a funkční, nic víc. Ono zbytek roku bych stejně jenom nabíjel doma, takž těch pár nabíjení na dovolené, Ten EV komfort v podobě tichého elektromotoru s okamžitou odezvou a max. točivým momentem od 0 otáček + možnost si předtemperovat auto před odjezdem by mi stál za menší omezení na dovolené.
Ale jak píšu na začátku, 1,5M je moc. A levnější alternativy mi nevyhovují, protože neumějí alespoň 100kW nabíjení, které začíná být v Evropě běžné. Takže to stejně vidím spíš na fullhybrid.
Já to mám zaplacený firmou na zkoušku měla to platit asi 5 dalším, ale jsem to zrušil, kouše se diskuze, pořád se to vrací, avg skoro nestíhá atd. Ale k článku, je dobře napsaný, bál bych a nikdy bych nedal svoleni ke kartě nabiječce ve španělštině a chtělo by to ještě tabulku od kolika km se vyplatí ten paušál.
Je pravda, že pokud se člověk rozhodne vydat takovou dálku s pomocí elektromobilu, tak to určitě bude chtít mnohem víc plánování než klasickým autem. Já osobně bych si na to asi netroufl. Obecně takovéto dlouhé cesty nemám rád. Stačí mi každý rok to Chorvatsko. Už jen to je pro mě zážitek díky dvěma malým dětem na zadních sedačkách. Minulý rok jsem ale konečně přišel na způsob jak je na tak dlouhé cestě zabavit. Z https😐/www.2din.cz/ jsem objednal takovou tu obrazovku, na které se dají pouštět filmy, tak jsem jim tam pustil pohádky a skoro celou cestu byl v autě naprostý klid.
https😐/elektrickevozy.cz/…rekord-v-dojezdu
nebo alespoň https😐/www.hybrid.cz/…h-do-chorvatska/
SUV je ve všem včetně výhledu NEJBLBĚJŠÍ typ karoserie = pochopitelně i v dojezdu
Jestli máš na mysli že auta typu iD.3 na to moc nejsou = tak to jo. Tam platí to zatím (ono vyměnit VŠECHNY auta na planetě na NE na ROPU = bude trvat dekády zjednodušeně tomu říkám proměna "na celý lidský život"
Mě namíchlo že právě na to na co se moc NEHODÍ zase ZASE https😐/www.e15.cz/…pomalilo-1392332 navíc s TYPem KAROSERIE = co se přesně na tohle NEHODÍ (vyšší spotřeba = viz pohonem stejný Tesla 3 a Tesla Y
https😐/www.tesla.com/cs_cz/model3 vs https😐/www.tesla.com/cs_cz/modely v reálu rozdíl v dojezdu 100i víc km = to na trase do Španělska je KU..VA rozdíl
česká "normální" nejdelší trasa do Chorvatska viz odkaz = dá se s jednou přiměřeně dlouhou pauzou (která je při tak dlouhý cestě i ROZUMNÁ
že jsou už dnes ELEKTRO auta co to ujedou celý BEZ pauzy = už víš taky
že se na NE NA ROPU musí postupně zrovna během našich životů (začít) přecházet = víš od ZŠ (jako my všichni, teda krom Barika co to popírá i když dostal odkaz i na učebnici 😄
ale když říkáš PRO MĚ to není = no a třeba nikdy BEV mít nebudeš. o TOM to je že drtivá VĚTŠINA co to léta kritizuje a ZAPÁLENĚ bojuje (z neznalosti) PROTI = tak nesjpíš VĚTŠINA těch co NÁM kritizujou čím budeme jezdit NIKDY mít elektromobil nebude 😲 :😉 😁 :-! 😒]
tak holt (třeba) tvoje děti = ten přechod bude trvat ještě desítky let (ale viz odkazy už teď jsou elektroauta co s nima v poho i do toho Chorvatska
já jen že JE BLBOST si na super dálkovou trasu do Španělska vzít EV typu SUV co má (viz naměřený výsledky spotřeb co sem tu tuhle psal) z principu všechno horší (nejblbější typ karoserie = z pohledu jízdních vlastností ale i výhledu) a bohužel VÝRAZNĚ HORŠÍ i tu spotřebu
Teslou S v nouzi 3 nebo (nejlépe) tím https😐/fdrive.cz/…prvni-dojmy-9002 bych to Španělsko dal (já bych teda na ROZHODNĚ letěl 😁
No víš že při střídání já taky = i když my "jen" 1600 km 😄
No dnes tu samou trasu klidně https😐/www.topspeed.sk/…ch-mrazoch/12026?…
Je ještě brzo a příští generace všech 3 aut budou hybridy (vypadá to že Corolla dorazí zhruba přesně PO ROCE od objednávky 😲 😁 ) uvidíme vývoj, ale pak další už možná https😐/www.tesla.com/cs_cz/model3
Psal si v jednotnym čísle = při střídání mám rekord 1600 km v jednom kuse. Jinak ta pauza je prostě rozumná
Už jen Tesla 3 stačí (na dynamiku co 99% doteď nezažilo a je už jakžtakž zaplatitelná) a už dnes https😐/elektrickevozy.cz/…rekord-v-dojezdu vim že dojezd je hlavní argumentů odpůrců NUTNÉHO NUTNÉHO NUTNÉHO přechodu od ropy ale realita je https😐/fdrive.cz/…ektromobily-6946
Denně ve všem lepší auto (od těžiště po ty emise) MÁM ARGUMENT co když 1 za rok pojedu do Chorvatska = a budu si tak muset dál delší pauzu než normálně
MÁŠ NA VAHÁCH to všechno každej den roku vs delší pauza (možná = nebo jezdíš každej rok😉 při cestě na dovolenou?
Já naposled (do Dubrovníku) letěl = jen takovej tip 😄