Testy
No poslední měsíce celkem jasně ukázaly, že s rostoucí cenou nových aut roste i cena bazarovek, takže ať chceme nebo ne, za blbečky budeme stejně všichni..
A co navrhuje generace 50+ za budoucnost té mladé?
Zůstat u ropy kterou evropa nemá?
Doufat v to, že spalování obrovského a stále stoupajícího množství fosilních paliv nemá žádný lokální ani globální vliv i když naprostá většina vědců říká opak?
PS: opravdu je poučné se podívat na film "Nedívej se nahoru" - všichni víme, že tohle není cesta, ale děláme, že to neexistuje...
Zůstat u ropy kterou evropa nemá?
Doufat v to, že spalování obrovského a stále stoupajícího množství fosilních paliv nemá žádný lokální ani globální vliv i když naprostá většina vědců říká opak?
PS: opravdu je poučné se podívat na film "Nedívej se nahoru" - všichni víme, že tohle není cesta, ale děláme, že to neexistuje...
No jo, ale to byl Seat, kapiš? Teď je to Cupra, nová sportovní značka koncernu. To je přeci něco úplně jiného! 😁
Jo, je to běs, máš naprostou pravdu.
Jo, je to běs, máš naprostou pravdu.
asi budu v menšině, ale mě se ten Cupra styling prostě nelíbí, je to taková šeď a nuda bez šťávy obzvlášť tohoto kousku. Jinak techniku vůbec nezpochybňuji, ta je výborná, jen nechápu proč tam není u sportovně laděného auta volitelně manuál.
Přesně. A to sis to auto ještě mohl pořídit i s MANUÁLEM! 😲 😲 😲 To by člověk brečel... 😒 :no:
Auto dobry, ale cena docela silena. V roce 2015 jsem kupoval novou cupru 280 dsg asi za 680 s dani 😲
A čo keď chcem nové auto a tie tvoje “normálne” mi nevyhovujú (EV, Toyota hybrid)?
Toto je iba ďalšie zdanenie schované za ekológiu.
Toto je iba ďalšie zdanenie schované za ekológiu.
cca 150 tisíc jde EU bez ohledu za kolik autosalon prodá, kdo tedy tento poplateček nakonec asi zaplatí ...
Nerad odpovídám otázkou, ale proč by neměla mladá generace vyslechnout radu starších?
Už samotný základ tvého příspěvku je zvláštní:"..protože žijeme v nešťastné době.." nevím kdy bylo v evropské historii tak úžasné období jako dnes. Napadá tě úsek dějin kdy vlastě nikdo v evropě neumírá hlady, nebyla válka (to už je díky rusku minulost), svoboda jednotlivce byla na vysoké úrovni, byla vymahatelnost práva atd?
Problém evropy, dnes je to víc než jasné, je závislost na fosilním palivu. Ty říkáš, že to nemáme řešit...nebo?
Edit :ještě mě tak napadá jestli bylo někdy dosažitelnejsi pro střední třídu si koupit kombík s plnou výbavou a 180kW
Už samotný základ tvého příspěvku je zvláštní:"..protože žijeme v nešťastné době.." nevím kdy bylo v evropské historii tak úžasné období jako dnes. Napadá tě úsek dějin kdy vlastě nikdo v evropě neumírá hlady, nebyla válka (to už je díky rusku minulost), svoboda jednotlivce byla na vysoké úrovni, byla vymahatelnost práva atd?
Problém evropy, dnes je to víc než jasné, je závislost na fosilním palivu. Ty říkáš, že to nemáme řešit...nebo?
Edit :ještě mě tak napadá jestli bylo někdy dosažitelnejsi pro střední třídu si koupit kombík s plnou výbavou a 180kW
Jasně no, já to myslel tak, že tu eko-pokutu zaplatíme i při nákupu bazarovky. Jen nepoputuje do Bruselu, ale nechá si ji prodejce/bazarník.
Mať 200+ koňové auto nie je základné ľudské právo. Stále žijeme v krajinách, kde si priemerný pracujúci človek môže nejaké nové auto dovoliť a toto auto ho dostatočne pohodlne a rýchlo dovezie kdekoľvek. Že nebude mať maximálku 250 kmh, ale "len" 200, je irelevantné. Mohol by si žiť napríklad v Somálsku a ako priemerný Somálec si dovoliť leda tak somára.
Ten kedysi bohatý kontinent je stále najbohatším kontinentom na svete. Takže trochu objektivity by to chcelo.
Ten kedysi bohatý kontinent je stále najbohatším kontinentom na svete. Takže trochu objektivity by to chcelo.
Aby to koncernové zdražování bylo ještě účinnější, tak je kombinováno s "nenápadným" konstručkním očesáváním. Takže zatímco všechny (i ty základni) verze Leonu minulé generace mají na vnitřní straně plechu podlahy kufru nalisovánu silnou protihlukovou a protivibrační vložku, nová generace už ji nemá. A to včetně superdrahé verze Cupra... 😲 😲 😲 :no: (viz foto v testu)
Martin Machala
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mezigenerační vnímání je úplně něco jiného než sdílení vědomostí.
A stále si tedy vlastně ani tu radu nedal.)
PS: opravdu chceš srovnávat evropský středověk s dnešní Evropou? Neříkám, že lidé nebyli v jistém ohledu šťastnější, ale nazývat dnešní období "nešťastnou dobou" .. V jakém období bys tedy chtěl svůj život prožít?
A stále si tedy vlastně ani tu radu nedal.)
PS: opravdu chceš srovnávat evropský středověk s dnešní Evropou? Neříkám, že lidé nebyli v jistém ohledu šťastnější, ale nazývat dnešní období "nešťastnou dobou" .. V jakém období bys tedy chtěl svůj život prožít?
Ten rozdíl není 100%, ale maximálně 50% a mluvím o inflaci cen u nových aut bez ohledu na značku. Je prostě jedno jestli koncern VW prodává kombík 2.0 TSI s automatem v nižší střední pod značkou Cupra, Seat nebo Škoda, dnes je to auto vždy přes milion v základu.
A ktorý kontinent to teda Európu tak predbieha? Ázia asi nie, keďže tú netvorí len Čína, ale aj taký Uzbekistan či Bangladéš. Amerika tiež nie, keďže tú tiež netvorí len USA a i tie samotné majú svojich ekonomických problémov viac ako dosť. Čo zostáva? Afrika a Austrália. O Afrike sa nemá zmysel baviť; Austrália nikdy nebola nejakým lídrom, ekonomickýcm ani technologickým. Takže opakujem otázku: za ktorým kontinentom to tá Európa tak zaostáva?
Dobrý deň ,neviem či sa niečo zmenilo u predajcu ale mám v rukách prospekty z roku 2021 kde je v základnej vybave aj DCC a servotronic lebo také auto som kupoval
proč to nepojmenujš správným jménem a kroužíš kolem toho jak supi? Jen slovíčkaříš. Evropa se rozhodla vyhazovat peníze oknem bez ohledu na výsledek. Nekompetentní aktivisti v čele různých výborů v EU stanoví nesmyslné cíle bez ohledu na dopady a i kdyby jsme měli zalézt zpět do jeskyně, tak se to prosadí. Všechno mohlo být postupné s ohledem na aktuální možnosti a vývoj. To ale nikoho nezajímá.
Zaplatí ho jen blbeček. Normální člověk si koupí takové auto, kde se toto neplatí (bazar, EV, Toyota hybrid).
Tuším, že máš smůlu, protože žijeme v nešťastné době. Až si Evropané vytáhnou většinově hlavy z p*rdelí a zvolí si lepší vedení, pak se možná blýskne na lepší časy. Pro moji generaci 50+ už to ale nebude. Spíše hádám, že Evropa bude muset zase padnout těžce na hubu, jako 2x v minulém století, aby se něco změnilo. Zatím se na Titaniku ještě tančí. Mě sice děsí, kam se kdysi slavný a bohatý kontinent řítí, ale s Toyota hybridem jsem spokojenej (nebude to tím, že on nepochází z Evropy?)
No, každopádně tam osazenstvo (díky Bohu a BIS) pořádně prořídlo! 😒] :yes😒br />
A (zatím) čtyřem vlastizrádným místním zmetkům -putinovským smradalvým onucím- se to nelíbí! 😒] 😒] 😒] :yes:
To bych spíše doporučoval jít na státní zastupitelství. Jednat o čemkoliv s ruským póvlem nemá žádný smysl. Na ambasádě se Vám vysmějí a ještě riskujete, že na Vás pověsí nějakého Čepigu s Miškinem.
Navíc na ruskou ambasádu pouští jen komunisty, bývalé komunisty a STBáky a protože předpokládám, že nepatříte ani do jedné skupiny, tak neprojdete ani přes bránu. 😄
Navíc na ruskou ambasádu pouští jen komunisty, bývalé komunisty a STBáky a protože předpokládám, že nepatříte ani do jedné skupiny, tak neprojdete ani přes bránu. 😄
nekompetentni su, lebo si to ty zhodnotil ? a ty si v com kompetentny okrem kritizovania ?
´´Evropa se rozhodla vyhazovat peníze oknem bez ohledu na výsledek´´ tie tvoje hesla to je cisty Okamura 😁 Bravo..
´´Všechno mohlo být postupné s ohledem na aktuální možnosti a vývoj. ´´ tomu ani sam neveris, drasticke opatrenia sa konaju prave preto, ze pokial je to ´´postupne´´ vacsina na to mrda a vychava s tym, takze tak... teraz bude vyvoj nie postupny, ale skokovy. Myslim, ze si za to moze hlavne nedostatocne vzdelana a vychovana cast populacie, ktora vyzaduje tvrdu ruku inac klame, kradne a k tomu este vse kritizuje.
´´Evropa se rozhodla vyhazovat peníze oknem bez ohledu na výsledek´´ tie tvoje hesla to je cisty Okamura 😁 Bravo..
´´Všechno mohlo být postupné s ohledem na aktuální možnosti a vývoj. ´´ tomu ani sam neveris, drasticke opatrenia sa konaju prave preto, ze pokial je to ´´postupne´´ vacsina na to mrda a vychava s tym, takze tak... teraz bude vyvoj nie postupny, ale skokovy. Myslim, ze si za to moze hlavne nedostatocne vzdelana a vychovana cast populacie, ktora vyzaduje tvrdu ruku inac klame, kradne a k tomu este vse kritizuje.
Jo, a o něco později RS zlevnili - to byla tehdy fakt bomba. O slevách nemluvě.
Ještě něco?
Aby bylo jasno - auta reálně kupuji a ceny dlouhodobě sleduji
Ještě něco?
Aby bylo jasno - auta reálně kupuji a ceny dlouhodobě sleduji
Takže když se tě 3x zeptám na tvou radu tak odpovíš, že ji nechci. Sorry.. To jsi měl říct hned, takhle je to jen ztráta času nás obou.
Příklady co jsem psal nejsou, že jsou špatně, ale že ne vzdy byl život v té době co jsi psal klidný.
Příklady co jsem psal nejsou, že jsou špatně, ale že ne vzdy byl život v té době co jsi psal klidný.
Co přesně je špatně na obraně demokracie a na politice lady Margaret? Za studenou válku mohl Západ, protože nenechal komunistické kur vy se rozlézt po celém světě? A nezlob se, radami pro ty, kdo je slyšet nechtějí, plýtvat nebudu.
A ta rada pro mladou generaci?
Takže západní liberální demokracie. Ale není to spíš o zapomnění? Korea, Vietnam, Karibska krize, studená válka, ropná krize, Margaret Thatcherová atd. Ne vždy ten čas byl takový jak se zdá zpětně.
Takže západní liberální demokracie. Ale není to spíš o zapomnění? Korea, Vietnam, Karibska krize, studená válka, ropná krize, Margaret Thatcherová atd. Ne vždy ten čas byl takový jak se zdá zpětně.
Třeba proto, že už od pravěku to tak funguje s tou mezigenerační vnímavostí?
Ty máš hodně naivní/zkreslené představy od dnešním světě a o lidském mozku a vzorcích chování.
Když si posadíš hlavu na správné místo, tak stejně úžasná období najdeš klidně ve středověku, dokonce i v pravěku, o čemž bohužel neexistuje písemná dokumentace.
Ty máš hodně naivní/zkreslené představy od dnešním světě a o lidském mozku a vzorcích chování.
Když si posadíš hlavu na správné místo, tak stejně úžasná období najdeš klidně ve středověku, dokonce i v pravěku, o čemž bohužel neexistuje písemná dokumentace.
OK, takže se na většině věcí shodneme, krom toho zda nové "pseudo" značky jako Cupra či Alpine jsou cajk či zda jsou kontraproduktivní.
A to je téma na fajn diskuzi 😉
A to je téma na fajn diskuzi 😉
Nevím, jestli lze jmenovat kontinent, ale například Korea a Japonsko jsou na mnohem výhodnější trajektorii.
Jakych 100%, když v r 2015 cupra 280k začala někde nad 750tkč a po přechodu v temže roce na 290k začala na cca 800tkč.
Šmarjá, to člověk nemůže psat ve zkratkách? Trochu víc nadhledu, chlapi 😉
Asi takhle - ve 2015 jsem hodně uvažoval o Meganu GT220. Takže jsem zabrousil i ke konkurenci. O RS tehdy stála od 599, pokud se pamatuju, ta cena Cupry s daní, co uvádí honziss mi sedí, pod ji kupuval s DSG. Dnes neusmlouváš nic.
Ano, zdražuje se kvůli EV, Covidu (čipům), Putlerovi, koncern kvůli diselgate atd. atd. V tomto případě specielně i kvůli marketingovému tahu s Cuprou, který se mi nelíbí (stejně jako Renault s Alpine - opět je za tím de Meo). Dlouhodobě si myslím, že to té značce (Seat) bude ke škodě.
Auta zdražují a to prostě zatraceně brutálně. Nelíbí. Toť vše. 😉
Asi takhle - ve 2015 jsem hodně uvažoval o Meganu GT220. Takže jsem zabrousil i ke konkurenci. O RS tehdy stála od 599, pokud se pamatuju, ta cena Cupry s daní, co uvádí honziss mi sedí, pod ji kupuval s DSG. Dnes neusmlouváš nic.
Ano, zdražuje se kvůli EV, Covidu (čipům), Putlerovi, koncern kvůli diselgate atd. atd. V tomto případě specielně i kvůli marketingovému tahu s Cuprou, který se mi nelíbí (stejně jako Renault s Alpine - opět je za tím de Meo). Dlouhodobě si myslím, že to té značce (Seat) bude ke škodě.
Auta zdražují a to prostě zatraceně brutálně. Nelíbí. Toť vše. 😉
No a já se ti snažím vysvětlit, že mícháš skutečné důvody (ruská agrese, čipy, zdražování materiálů a energií, čínský virus, politika EU v regulaci CO2) a pseoudoaurgumenty typu marketingový tah s Cuprou. Jestli stála Octavia RS 599 tis, tak proč dnes stojí přes mega jako ta Cupra, když je to pořád Škoda Octavia a žádný marketingový tah se změnou značky a snahou prezentovat se jako sportovní značka zde neproběhl? Kdyby Cupra nevznikla, tak dnes stojí Seat to co ta O RS plus mínus pár tisíc a plus mínus nějaká výbava, ať na to nalepí znáček Cupra, Seat, Škoda nebo VW, tak je to pořád auto nižší střední třídy, s nějakým motorem a dalšími plus mínus stejnými komponentami a výsledná cena musí být velmi podobná, protože kdyby Cupra byla o 200 nebo 300 dražší než Škoda nebo nebo VW, tak ji nikdo nekoupí a to zase v Cupře nejsou úplní pitomci. Dražší být mohou, ale musí nabídnout něco víc než třeba ta Škoda a to se jim zatím povedlo jen u jediného modelu Formentor VZ5.
No jasně, stále ještě jedeme. Couráme se v pravém pruhu jako Tesly 😄 😄 😄 😄 zatímco svět nás tvrdě předjíždí. Co mi to jen safra připomíná, jo vlastně, jak jsem za Husáka vyrůstal....
Jestli se značka jmenuje Seat nebo Cupra má na cenu zcela minimální vliv. Stejná technika se stejnou výbavou v kabátu Škody stojí stejné peníze a před lety O III RS stála podobně jako kdysi stál Seat Leon Cupra. Takže je to o inflaci. Jestli si něco hraje (Cupra) na sportovní značku a něco jiného se tváří jako rodinný všeuměl (Škoda) je z hlediska ceny putička. Pokud je obsah stejný (technika), tak i cena je prakticky stejná.
Fatálně JSTE SELHAL a kritiku týhle ruSSký SS.viňky jste PO ZAČÁTKU VÁLKY nemilosrdně TÍPNUL
a hůř JEHO NECHAL = dál šířit ruSSký dezinformační HOAXy
ad palce = udělejte konečně TO CO VŠUDE = ZRUŠIT (nebo vidět kdo palcuje = já dám klidně VÁM jeden ať víte od koho je😉 :no: :no: