Novinky
Petr Čížek
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Petr Čížek
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Petr Čížek
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Petr Čížek
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Taky se těšíte na silnice plné dvacetiletých elektromobilů? Asi si založím odtahovku.
Ano, tesim.
Jejich (lokalni) emise budou totiz stale nulove!
:yes😒br />
Za dvacet let se snad bude u silnic dychat lepe nez dnes.
Jejich (lokalni) emise budou totiz stale nulove!
:yes😒br />
Za dvacet let se snad bude u silnic dychat lepe nez dnes.
Hlavně dej pozor abys to za 20 let udejchal ty.
Diky.
Btw... The truth about efficiency😒br />https😐/www.motortrend.com/…bustion-engines/
The Future is Electric
Btw... The truth about efficiency😒br />https😐/www.motortrend.com/…bustion-engines/
The Future is Electric
No a co? Co delas na webu o autech kdyz te na nich zajimaj jen emise?
Mozna sis toho nevsiml, ale u silnic se da dychat uz ted. Neni rok 92 a nejezdi tu kolony Trabantu a 120tek.
Mozna sis toho nevsiml, ale u silnic se da dychat uz ted. Neni rok 92 a nejezdi tu kolony Trabantu a 120tek.
Neda sa dychat, staci sa prejst okolo cesty teraz a okolo cesty, ked je uzavreta. A vraj to aj skodi, hlavne, ze u nas zakazali fajcenie na zastavkach mhd, ale ze dychaju to ostatne, to nikomu nevadi 😁
Hele, v zimě se nedá dýchat na vesnici jak všichni topí. Navrhuji zakázat bydlet v RD a vrátit se do pralesa na stromy :-!
Fakt? Nepovidej 😁 Kde to bydlis? A ty proc chodis na web o autech kdyz ti smrdi benzin?
Chodim tu, aby som si precital nieco o autach 😄 Akurat teraz pozeram test noveho Meganu, pisu, ako si pohdlne sadne clovek za seba so 185 cm. Ja som v tom dnes sedel, som nizsi ako 185 cm a som suchal vzadu hlavu o strop. V Citigu hlavu nesucham. Cize je to dost problem a este tu budu novinari pisat, ake to je v pohode. A smutne, ktovie este co zamlcali. Na fotkach vyzera interier dobre, ale ked som zatvaral dvere, preliacil sa mi plast na madle na dverach. Ako v pohode, len nech nepisu, aky to ma premiovy interier. Ktovie, ako to bude vrzgat 😄 A ozaj, k teme, vozovy park starne a co? Keby kazdemu vydrzal mobil o rok dlhsie, bolo by menej odpadu. Rovnako to bude s autami. Nech len pekne tie spalovacie jazdia dalej, ked uz ich ludia kupili.
S druhym odstavcem naprosto souhlasim. Neni prase ten co jezdi v 15 letym aute, ale ten co si kazdy 3-4 roky kupuje novy.
Co to je proboha za nesmysl?
Prestan tu kadrovat.
Wtf
Prestan tu kadrovat.
Wtf
To není kádrování. Jen konstatování faktu. Lidi, kteří si svá auta šetří a pečují o ně by měli být naopak vyzdvihování za své ekologické chování ne na ně ukazovat prstem čím to jezdí.
Jezdit smradlavym diesel nebylo eko nikdy.
Ano, to ze s nim jezdi malo je samozrejme vyhoda. Jeste lepsi by ale bylo nejezdit s tim kramem vubec.
Ano, to ze s nim jezdi malo je samozrejme vyhoda. Jeste lepsi by ale bylo nejezdit s tim kramem vubec.
Diesely už dávný časy nejsou smradlavý. Zkus se probudit. Není rok 2012 a silnice nebrázdí zástupy naftových aut bez DPF. A těch pár starých co občas potkáš není taková tragédie, aby mělo význam se o tom vůbec bavit. Přestaň laskavě řešit kdo má v čem jezdit. Každý ať si koupí na co má a co se mu líbí.
To zase nie je celkom tak, pokiaľ znečisťuje iným životné prostredie, tak by sa mal brať ohľad na iných.
Cistejsi diesely jsou dejme tomu od roku 2018.
https😐/www.auto-motor-und-sport.de/…essung-rde-pems/
Vetsina dieselu EU6 z roku 2016 je jeste dost tragicka. :no: :no: :no:
https😐/www.auto-motor-und-sport.de/…essung-rde-pems/
Vetsina dieselu EU6 z roku 2016 je jeste dost tragicka. :no: :no: :no:
Tragická? EURO6 diesel ti přijde tragický? Bože ty máš teda zkreslený představy o světě.
Realita je taková, že od EURO5 jsou ty motory emisně úplně v pohodě a když jsou v pořádku, tak mají čistý výfuky.
Realita je taková, že od EURO5 jsou ty motory emisně úplně v pohodě a když jsou v pořádku, tak mají čistý výfuky.
Rozkliknul sis ten predchozi odkaz???
Kdyz jsi napsal takovou nehoraznou pitomost...
Je tam VW Amarok s emisemi 1530mg/km, pricemz norma EU5 byla 180mg/km!!!!
A EU6 😲 Renault Captur 1336mg/km???
A ano, vyfuk maji jiste cistej!
WTF
To jsou FAKTA! Ne dojmy podle toho, jak se blyska vejfuk...
Tady mas dalsi odkaz, kteremu ale taky neporozumis.
https😐/cleantechnica.com/…han-7000-cities/
PS Z prvniho odkazu: Es gibt moderne Diesel, die mehr NOx ausstoßen als der 240 D von 1982. :no: :no: Preloz si to. 😉
Kdyz jsi napsal takovou nehoraznou pitomost...
Je tam VW Amarok s emisemi 1530mg/km, pricemz norma EU5 byla 180mg/km!!!!
A EU6 😲 Renault Captur 1336mg/km???
A ano, vyfuk maji jiste cistej!
WTF
To jsou FAKTA! Ne dojmy podle toho, jak se blyska vejfuk...
Tady mas dalsi odkaz, kteremu ale taky neporozumis.
https😐/cleantechnica.com/…han-7000-cities/
PS Z prvniho odkazu: Es gibt moderne Diesel, die mehr NOx ausstoßen als der 240 D von 1982. :no: :no: Preloz si to. 😉
V pořádku. Mě zajímá čistota spalin. Ne maximální emise NOx, který to auto umí a který jsou pro tebe škodlivý jen kdyby si ležel přímo u výfuku, protože záhy po projetí takovýho auta kolem tebe se to rozptýlí a není to nijak nebezpečný. Na rozdíl od mikročástic sazí, který jsou problém do té doby dokud poletují vzduchem.
Je videt, ze jsi si nerozklikbul druhy odkaz.
Ztracim s tebou cas.
Ztracim s tebou cas.
jj rozkliknul. Na něm je právě krásně vidět jak je v Evropě čistej vzduch ve srovnání s Čínou, Indií nebo některýma lokalitama v Africe. Co ti asi vůbec nedochází, tak že ty problematický lokality nemají špatný vzduch kvůli autům, ale z jiných důvodů. Hlavně energetika a průmysl, takže čas s tebou sice ztrácím, ale bylo by dobrý kdyby si to pochopil a nešířil tady hoaxy o nebezpečnosti EURO5/EURO6 aut. Navíc se to týká jen PM2,5 částic a ne NOx. Tam ten graf ukazuje, že máš naprosto planý obavy.
Chceš mi tady kádrovat?
S dieselgatovým Superbem bych na tvém místě raději mlčel.
https😐/ct24.ceskatelevize.cz/…e-zapoji-i-skoda
Zrovna tvůj (nevím jestli ho ještě máš) měl emise astronomické!
Nebo se pletu?
https😐/www.dpf-cat.cz/…-rizika-rakovina
Máš vůbec dpf?
Ale k emocím, FIRST DRIVE OF MY 2,000HP HYPERCAR!! | Nico Rosberg x Rimac Nevera😒br />https😐/www.youtube.com/watch?…
:-!
S dieselgatovým Superbem bych na tvém místě raději mlčel.
https😐/ct24.ceskatelevize.cz/…e-zapoji-i-skoda
Zrovna tvůj (nevím jestli ho ještě máš) měl emise astronomické!
Nebo se pletu?
https😐/www.dpf-cat.cz/…-rizika-rakovina
Máš vůbec dpf?
Ale k emocím, FIRST DRIVE OF MY 2,000HP HYPERCAR!! | Nico Rosberg x Rimac Nevera😒br />https😐/www.youtube.com/watch?…
:-!
Chci jen poukazat na to ze jsi divnej a nechapu proc lezes na web o autech. Superba myslis myho benzinovyho jo?
Ok, tak za benzin :yes😒br />
V tom pripade podcenujes v emisich diesely. 😉 Treba Superba ze stejny doby, co je tvuj.
Uvedom si, ze brzy budes na webech o autech exot ty. 😁
Kdyz se budes chtit bavit o fosilech.....
O archaickych motorech, ve kterych musi vybuchovat palivo a vetsina energie jde do tepla. :no:
V tom pripade podcenujes v emisich diesely. 😉 Treba Superba ze stejny doby, co je tvuj.
Uvedom si, ze brzy budes na webech o autech exot ty. 😁
Kdyz se budes chtit bavit o fosilech.....
O archaickych motorech, ve kterych musi vybuchovat palivo a vetsina energie jde do tepla. :no:
Ano o vybuchujicim fosilu v motoru jsou auta. Na elektrinu funguji elektrospotrebice 😉 Vis ze me vubec nezajima koho ty povazujes za exota?
Tak proc mi pises?
Co rikas na elektrospotrebic Rimac? 😁
https😐/youtu.be/RE_w1-5eHgI
:-! :-! :-!
Chodis sem urazet lidi, ktere zajimaji moderni (lokalne) bezemisni auta?
Nebo se naparovat, ze tvy auto je to pravy a elektricky ne? 😉
Wtf
Co rikas na elektrospotrebic Rimac? 😁
https😐/youtu.be/RE_w1-5eHgI
:-! :-! :-!
Chodis sem urazet lidi, ktere zajimaji moderni (lokalne) bezemisni auta?
Nebo se naparovat, ze tvy auto je to pravy a elektricky ne? 😉
Wtf
Pokud tak čtu, tak ty děláš uplně to stejné, jen z pohledu EV roviny :-!
Rycardo pokud vím má TSI, ale to neva 😁
No to jsem popletl. 😄
Takze kdyz jsme u toho kadrovani, je lepsi nez ty. 😉
Takze kdyz jsme u toho kadrovani, je lepsi nez ty. 😉
Já mam taky benzinový auto, používám ho na městský a příměstský provoz, jezdím na motorce, na benzín samozřejmě, plnící nejnovější euronormu.. taky jezdím dost často MHD na elektriku (metro, tramvaj), takže když si tu někdo chce srovnávat účty a snažit se být lepší, než ostatní, jak pak si na tom s bilancí dopravy ve městě ty? Diesla mám na dlouhé cesty po dálnici, tam nikomu nevadí, navíc je to EURO 6, žádná vyhřezlá ofce bez katu...
Být eko je v pořádku, být samolibý a povrchní a myslet si, že s EV jsem lepší a chráním ovzduší, než někdo s moderním dieslem (který používá vlastně sporadicky a taky v provozu většinou mimoměstském)...., už tak ne... přeber si to s tím kádrováním 😊
Být eko je v pořádku, být samolibý a povrchní a myslet si, že s EV jsem lepší a chráním ovzduší, než někdo s moderním dieslem (který používá vlastně sporadicky a taky v provozu většinou mimoměstském)...., už tak ne... přeber si to s tím kádrováním 😊
"Být eko je v pořádku, být samolibý a povrchní a myslet si, že s EV jsem lepší a chráním ovzduší, než někdo s moderním dieslem (který používá vlastně sporadicky a taky v provozu většinou mimoměstském)...., už tak ne... přeber si to s tím kádrováním"
Klesnul jsi hodne hluboko.
Ja tu nehodnotim lidi, ale auta.
A nazor mam porad stejnej, jako kdyz jsem jeste jezdil benzinem. 😄
Vysvetloval jsem to i Jerrymu. Nedeleas nic spatne. Pokud projdes technickou. Ale nesnaz se diesel obhajovat. Kdyz je to min jak EU6 obzvlast!
Dieselheade
PS Az do nastupu EV jsem byl velky fanousek hybridu (jako ve sve dobe nejpokrocilejsi technologie). Presto ze jsem zadny hybrid nevlastnil. I proto jsem je prijel na letiste podporit. 😉
Klesnul jsi hodne hluboko.
Ja tu nehodnotim lidi, ale auta.
A nazor mam porad stejnej, jako kdyz jsem jeste jezdil benzinem. 😄
Vysvetloval jsem to i Jerrymu. Nedeleas nic spatne. Pokud projdes technickou. Ale nesnaz se diesel obhajovat. Kdyz je to min jak EU6 obzvlast!
Dieselheade
PS Az do nastupu EV jsem byl velky fanousek hybridu (jako ve sve dobe nejpokrocilejsi technologie). Presto ze jsem zadny hybrid nevlastnil. I proto jsem je prijel na letiste podporit. 😉
Já klesl? Podívej, co si mi napsal na poznámku ohledně faktu, že Ryccardo má TSI a né TDI....
Byl tam smajlik...
Obecne se tu NEchci bavit o lidech - kadrovat.
Bavim se o technice a o faktech.
Viz diskuze s riccardem na tema emise.
Co mam ja (nebo ty) za auto neni podstatny.
Rozhodne nebudu odsuzovat nekoho, ze jezdi starym dieselem, kdyz na nic lepsiho nema.
Jen by mel mit auto technicky v poradku.
A nepodvadet na STK!
Ani jednickovy oktavky kdyz byly novy necoudily...
Obecne se tu NEchci bavit o lidech - kadrovat.
Bavim se o technice a o faktech.
Viz diskuze s riccardem na tema emise.
Co mam ja (nebo ty) za auto neni podstatny.
Rozhodne nebudu odsuzovat nekoho, ze jezdi starym dieselem, kdyz na nic lepsiho nema.
Jen by mel mit auto technicky v poradku.
A nepodvadet na STK!
Ani jednickovy oktavky kdyz byly novy necoudily...
Proč bych byl lepší než on? Ozzman má normální moderní TDCI s filtrem. Auto absolutně v pohodě, který nijak nezamořuje okolí a může s ním klidně dalších několik let spokojeně jezdit. Děláš jako kdyby jezdil v nějaký starý hulící popelnici.
A hlavně na dojíždění do práce, na nákupy a vůbec vše ostatní jezdím benzinovým autem, motorkou, MHD 😊 Ale on si musí rýpnout, má komplex z ostatních diskutérů, co se jim nelíbí jeho EV fanatismus.... škoda, přitom to býval fajn kluk.
To mi přijde zase zbytečný. To Mondeo co máš je normální moderní auto, se kterým není problém jezdit i na ty nákupy. 😉
To máš pravdu, jasně, že občas s ním taky popojedu, když zrovna nemám přehozenou autosedačku, nebo prostě drahá polovička je se svým autem pryč, ale nepoužívám to z jiného důvodu.
Já to auto mám rád, chci si ho nechat, nové už nevyrobí a tímhle ho hlavně šetřím. Poskakování po městě modernímu dieslu nesvědčí, karbonují - pak čoudí a Donvitům praskají žilky a mne osobně taková auta v koloně taky nevoní. Z čouzení pak přibývají další a další nabalující se problémy karbonizace a z toho pramení drahé opravy.
Nepřímovstřikový benzín je ze spalováků na tento režim prostě jedondušší, nevadí mu popojet 2 km na nákup a zpět, nečoudí, spíš jen voní benzínem 😊 Navíc je to o třídu menší auto, líp se s ním parkuje 😁
šetřim si své auto a i lokální emise... je to asi divné, ale podívej jak to vypadá s automobily do budoucna, takže já budu rád, když mi má auta co nejdéle vydrží.
Já to auto mám rád, chci si ho nechat, nové už nevyrobí a tímhle ho hlavně šetřím. Poskakování po městě modernímu dieslu nesvědčí, karbonují - pak čoudí a Donvitům praskají žilky a mne osobně taková auta v koloně taky nevoní. Z čouzení pak přibývají další a další nabalující se problémy karbonizace a z toho pramení drahé opravy.
Nepřímovstřikový benzín je ze spalováků na tento režim prostě jedondušší, nevadí mu popojet 2 km na nákup a zpět, nečoudí, spíš jen voní benzínem 😊 Navíc je to o třídu menší auto, líp se s ním parkuje 😁
šetřim si své auto a i lokální emise... je to asi divné, ale podívej jak to vypadá s automobily do budoucna, takže já budu rád, když mi má auta co nejdéle vydrží.
Jo já tě chápu. Lepší Mondeo si už asi nekoupíš. Jaký to máš vlastně rok výroby? Hele když nejezdíš jen po městě a občas to někde proženeš, tak s karbonováním ani zacpaným DPF asi nebude problém. Toho bych se zase vyloženě nebál. Jinak tě chápu. Nepřímovstřik je do města ideální. Teda lepší je hybrid, ale chápu, že nekradeš 😉
S autama do budoucna to vypadá dost bledě. Chci Superba prodat, ale nevím co si pak koupím.
S autama do budoucna to vypadá dost bledě. Chci Superba prodat, ale nevím co si pak koupím.
Právě proto jsem rád, že mohu mít ještě to auto do města a netrpit tam diesel a dieslem zase neprovokovat Donvity a podobné 😊
Já jsem teď aktuálně taky jen tak koukal a vlastně není nic, co by bylo pro mne tak dobré, co bych reálně za to Mondeo vyměnil a když už je, stojí to mnohonásobně více, než bych kdy v mé situaci za auto mohl dát 😁 Dokonce mi i nabídli hezké peníze, ale mohl bych si dovolit vlastně skoro to stejné auto (nebo konkurenta podobné generace s podobnými vlastnostmi, nic extra navíc by to nepřineslo), možná o dva roky mladší, kde netuším, jakou to má historii. Mám 2015. Ty máš možnost ještě na Superba 3, tam byylo taky 1,8TSI...
Jo, vyhrát ve sportce, jdu si třeba pro 5er, nebo A6, ale to je fakt mimo mne 😁
Já jsem teď aktuálně taky jen tak koukal a vlastně není nic, co by bylo pro mne tak dobré, co bych reálně za to Mondeo vyměnil a když už je, stojí to mnohonásobně více, než bych kdy v mé situaci za auto mohl dát 😁 Dokonce mi i nabídli hezké peníze, ale mohl bych si dovolit vlastně skoro to stejné auto (nebo konkurenta podobné generace s podobnými vlastnostmi, nic extra navíc by to nepřineslo), možná o dva roky mladší, kde netuším, jakou to má historii. Mám 2015. Ty máš možnost ještě na Superba 3, tam byylo taky 1,8TSI...
Jo, vyhrát ve sportce, jdu si třeba pro 5er, nebo A6, ale to je fakt mimo mne 😁
Pokud by měl někdo problém s mým autem a nezdály se mu jeho emise, tak mi to může přímo sdělit, takže jestli někoho provokuju nebo ne mě fakt nezajímá. No jo tak když máš to nový Mondeo 2015, tak co chceš řešit. Nic lepšího od Fordu nepořídíš. Je to normální moderní auto. Ano Superb 3 je jedna z možností. Koupil bych ale zase benzín. Tam už dávali novou generaci motoru, která je bezproblémová. Nezlobily tam ani rozvody, ani karbonování, takže se s tím dá jezdit bez extra péče a jen tam měnit olej a lít benzín. Koukal si ale kolik stojí v nějaký pěkný výbavě? To se mi nechce dávat půl mega, aby mi to někdo odrbal na parkovišti. Ale vzal bych spíš 2,0 TSI. To jede jako kule 😉 Ale chtělo by to už něco novýho. 😄
No jako ty ceny ojetin jsou sileny, kdyz vezmu, ze i mne auto za 4 roky kleslo na realne prodejni cene o cca 40 tisic, coz je ani ne 10procent (mozna i o mene, kdyz bych vyl trpelivy prodejce), tak se nedivim, ze zanovni auta stoji takovej nesmysl… doba levnych aut skoncila a i proto nema moc smysl prodavat, doplatil bych 200-300 a mel bych to stejne v bledemodrym jak se rika..
No jsem na to v podstatě stejně. Tohle bych prodal tak za 130 a kdybych něco přidal a vzal třeba 300, tak si koupím to samý co jsem vlastně prodal. To se na to můžu vykašlat a budu dal jezdit v tom co mám.
No, vlastně asi jo, zběžně jsem koukl, kdyby si přitlačil pár tisíc na 450-500 asi by si možná nějakou tu 1,8TSI/2.0TSI sehnal, třeba tohle nevypadá zle
http😐/www.sauto.cz/…superb/172486583
http😐/www.sauto.cz/…superb/153173812
Nicméně ty Škodovky jsou asi oblíbené na manipulování, takže kdo ví, jak na tom ve skutečnosti je a za půl míče koupit skrytou bouračku... jo to byla vždy moje noční můra... autu za 50 to odpustíš, za 500 už tak ne.
http😐/www.sauto.cz/…superb/172486583
http😐/www.sauto.cz/…superb/153173812
Nicméně ty Škodovky jsou asi oblíbené na manipulování, takže kdo ví, jak na tom ve skutečnosti je a za půl míče koupit skrytou bouračku... jo to byla vždy moje noční můra... autu za 50 to odpustíš, za 500 už tak ne.
https😐/www.sauto.cz/…signia/166965343https😐/www.sauto.cz/…passat/175003119 PS:Konečne si sa po čase zapojil do diskusie a ukážkovo si zotrel Don Vita. :yes: https😐/www.sauto.cz/…ridy-c/170037186https😐/www.sauto.cz/…rada-3/160543361
Aut co kouri jezdi celkem dost.
Minimum a porad ubyvaji.
Zavidim ti misto, kde zijes.
Ja bohuzel potkavam smradlavy diesely denne.
Ja bohuzel potkavam smradlavy diesely denne.
Já taky, naštěstí většina z toho menšího a snižujícího množství na cestách jsou nákladní auta (respektive kouřící osobák už je vidět naštěstí méně a méně), typicky ty lehká od dodávek po malé náklaďáky... a věř, že na motorce si takového auta všimneš mnohem, ale mnohem intenzivněji...
Zaujímavé je, že okrem starších dieslov dosť často smrdia zrovna motorky, a niektoré docela dosť. A to ani nejazdia na diesel...
Tomu se rika vune benzinu. 😄
Narozdil od smradu dieselu...
Narozdil od smradu dieselu...
Tak jasný, protože v motorkách je na cestách ještě větší panoptikum a mnoho z nich prostě pochází z 90s, některé ale taky 70s a 80s 😁
Na druhou stranu u motorek krásně platí, že většinou přežívají ty japonské a můžeš je provozovat desítky let. Samozřejmě je tu pak kult motoristů domácí značky, ty jsou taky vidět v provozu.
Na druhou stranu u motorek krásně platí, že většinou přežívají ty japonské a můžeš je provozovat desítky let. Samozřejmě je tu pak kult motoristů domácí značky, ty jsou taky vidět v provozu.
Motorky smrdí? Co je to za hovadinu? Motorky vždycky voní 😉
Tak nějakej starej stroj prostě čoudí a je cítit benzínem, ale DonVito říká, že to je v pořádku, protože čichat benzinovou vůni rakovinu nezpůsobí, to ti vyčístí plíce, kdežto diesel otráví nejen lidi, ale i náladu 😁
p.s. mne benzin taky voní, ale takováhle blbost, to je jako říct, že light cigarety jsou vlastně naprosto super a zdravý, ale těžký Camelky bez filtru jsou rakovina sama..
p.s. mne benzin taky voní, ale takováhle blbost, to je jako říct, že light cigarety jsou vlastně naprosto super a zdravý, ale těžký Camelky bez filtru jsou rakovina sama..
No diesel bez filtru je hnus. To má pravdu, ale vůně spálenýho benzínu je krásná. Naprosto kašlu jestli to způsobuje rakovinu nebo ne. To způsobuje taky kouření, umělý sladidla, párky, opalování na slunci....ty vole to by si nemohl vůbec žít, kdyby si řešil všechno co ti může způsobit hypoteticky rakovinu.
Však jo, to bylo rýpnutí do DonVita a jeho boj proti naftě, ale benzín voní... karcinogenní je obojí, je fuk, jeslti jedno méně, či druhé více... buď budu hejtovat obojí, nebo pomlčím 😊 Benzím voní, nafta už ne, dříve mi nevadila, dnes voní kysele, nejhorší jsou pak auta s ADBlue, to je hnus. Radši si snad čichnu k starýmu Tranzitu 😁
Nafta je mnohem mnohem horsi nez benzin.
Kdybych si nemusel za kazdym starsim TDIckem zapinat vnitrni okruh, tak bych urcite nebyl tak radikalni...
https😐/news.un.org/…cinogenic-humans#…'carcinogenic%20to%20humans'&text=More%20than%20a%20decade%20after,'
Kdybych si nemusel za kazdym starsim TDIckem zapinat vnitrni okruh, tak bych urcite nebyl tak radikalni...
https😐/news.un.org/…cinogenic-humans#…'carcinogenic%20to%20humans'&text=More%20than%20a%20decade%20after,'
Camelka bez filtru je taky mnohem mnohem horší, než nějaký LM light... 😁 Prostě obojí je karcinogenní, něco čoudí víc, něco míň, ale za vykuchané vraky na silnici vinit nové diesly, které nečoudí.. to je smutné
"Naprosto kašlu jestli to způsobuje rakovinu"....
Ty jsi se s ní asi ještě nesetkal, co....
Možná pak budeš mluvit jinak....
Ty jsi se s ní asi ještě nesetkal, co....
Možná pak budeš mluvit jinak....
Pro nekoho jsou auta dulezitejsi nez zdravi...
Spíš zdraví někoho jiného.
V momentě kdy jde o zdraví vlastní nebo nekoho blízko tak se priority mění.
Sorry za off topic, ale některé názory jdou opravdu mimo me chápání.
V momentě kdy jde o zdraví vlastní nebo nekoho blízko tak se priority mění.
Sorry za off topic, ale některé názory jdou opravdu mimo me chápání.
Tak přestaň žrát párky a uzeniny. To je daleko horší než chodit po ulici a dýchat, takže tady nevyvolávej zbytečnou paniku. Kvalita ovzduší je dlouhodobě naprosto v pohodě.
https😐/www.chmi.cz/…ed-stavu-ovzdusi
https😐/www.chmi.cz/…ed-stavu-ovzdusi
Nejvíc rakoviny dost možná způsobí stres. Takže když budu chodit v bublině s kyslíkem vystresovaný z toho, ab bublina nepraskla, tak dost možná zemřu na tu rakovinu dřív než těem kdo dennodenně dává krabku cigaret a je šťastný :-!
Rakovinu tvoří především exogenní příčiny, mezi které samozřejmě do jisté míry patří i exhalace. Někdy v 80s byla provedena studie, že lidé žijící v těsné blízkosti nějakého frekventovaného tahu v USA (kde jezdí světe div se hodně benzinových aut) měli potvrzeny vyšší incidenci vzniku karcinomu (a nejsem si zrovna jistý, že zrovna plic). Ale je nutné poznamenat, že těch faktorů je celá řada a mnohem větší efekty má životní styl, jako je jídlo, pití, kouření, samozřejmě i stres tělo oslabuje. Dnes doba pokročila, jestli se někde chce hádat, že dnes po městěch jezdí auta stejně škodlivá, jako v 80tkách, tak je blázen, navíc málokdo je 24/7 vystaven takové náloží exhalací. Rakovinou trpí i lid na venkově, protože právě - životní styl, z cca asi 5-10 % dle typu karcinomu jsou dědičné a tak podobně. Také na každého to nepůsobí stejně.
Chápu Hendlyho v tom, že kdo si zažije v rodině, ten to na lehkou váhu nebere, já to mám z první ruky od více členů rodiny a to té nejbližší..i tak je v rámci toho blbost nadávat na všechny řidiče spalováků, protože ti na to mají zanedbatelný vliv.
Chápu Hendlyho v tom, že kdo si zažije v rodině, ten to na lehkou váhu nebere, já to mám z první ruky od více členů rodiny a to té nejbližší..i tak je v rámci toho blbost nadávat na všechny řidiče spalováků, protože ti na to mají zanedbatelný vliv.
Zväčša smrdia tie najhlučnejšie stroje. A naopak, všetky tie čínske skútre za pár šupiek. Je ale pravda, že Indianovi z roku 65 to odpustím a na ten čínsky skúter nadávam. :-!
20tileté EV bude jezdit jen kolem dobíjecího stojanu, protože dál nedojede 😁 😁
Budou to mít těžké, dokud si nevytáhnou hlavy ze svých p*rdelí a nepustí se (zase) do práce, potažmo nezvolí si politiky, kteří jim v tom nebudou bránit. Jinak bude pořád hůř, hůř a hůř.
že 10 let stará auta jsou neskutečně kvalitní. Zkus třeba Golf,ktery nešel přes střechu.
A tiež tým, že autá začali tak enormne stúpať na cene, že sa viac vyplatí investovať do preventívneho servisu a auto si skrátka podržať dlhšie. Meniť auto po troch-štyroch rokoch si dovolí stále menej ľudí, takže priemerný vek vozového parku logicky bude rásť.
Nechci ti kazit náladu, ale 10 let staré vozy jsou naprosté konzumní plečky že zatím nejhorší doby pro auta co jsou v už bazarovém věku. Jsou to auta kolem 2009+, což bylo období krize kdy sekali kosty a šetřili na všem. Horší budou až covodovové a pocovidové ojetiny.
nejlepsi auta pro ridice jsou 2005-2012. Slusna antikorozni ochrana, neduseny motory (mluvim o motorech, ne o kamnech), spolehliva elektronika, olejovej posilovac rizeni, bez asistentu, slusna odolnost podvozku
Za mě 2000 až 2009 cca. Ale záleží na generaci taky. Octavia 2 se skazila při FL. Ale zase záleží jak co. Antikorozní ochrana byla špatná právě od příchodu O2...
Dáš tip jaké?
1) Porsche 997 ideálně poface a verze s odolnějším motorem
2) MB SL 230 poslední před faceliftem, polofacelift 2007/2008, extra odolná 55amg, odolnější ABC podvozek...
3) měl jsem rád Passata R36...
4) třeba MB c 204, překvapivě dobře jezdící auto i s běžnými motory
2) MB SL 230 poslední před faceliftem, polofacelift 2007/2008, extra odolná 55amg, odolnější ABC podvozek...
3) měl jsem rád Passata R36...
4) třeba MB c 204, překvapivě dobře jezdící auto i s běžnými motory
Proč se pořád naplňuje přesně to co tu píšu a předpovídám?!?
Jinak Německá vláda se postavila PROTI zákazu spalováků v roce 2035!!! 😒] 😒] 😒]
Akorát ten k*k*tek Fiala mele pořád totální sra*ky, kdy navrhuje zmirnit zákaz "pouze"!!!! na 90% produkce.... Totální * je ten Fiala...
Jinak Německá vláda se postavila PROTI zákazu spalováků v roce 2035!!! 😒] 😒] 😒]
Akorát ten k*k*tek Fiala mele pořád totální sra*ky, kdy navrhuje zmirnit zákaz "pouze"!!!! na 90% produkce.... Totální * je ten Fiala...
Může mi prosím někdo dát odkaz na znění zákazu spalovacích motorů?
Já totiž vždy našel jen že od roku 35 bude CO2 pokuta od O CO2.
Já totiž vždy našel jen že od roku 35 bude CO2 pokuta od O CO2.
Musíš dostat vše e😜licitně jako na talíři, abys pochopil skryté důsledky? To tedy o tvé inteligenci moc nesvědčí... 😲 :no:
Ano, rád bych znal znění "zákazu spalovacích motoru".
Ty nechceš vědět jak to je a stačí ti že ti někdo řekne co si máš myslet?
Ty nechceš vědět jak to je a stačí ti že ti někdo řekne co si máš myslet?
Je to marný, je to marný, je to.... 😒] :no:
Ptám se na znění, ne to jak si to vyložila TV nova nebo blesk.
Tak si najdi nejakej lepsi odkaz kdyz se ti tenhle nelibi. 😉
Sorry, ale znova si přečti co jsem se ptal.
Může někdo dát odkaz na znění zákazu spalovacích aut?
Já žádné oficiální znění nenašel. To samozřejmě neznamená že neexistuje.
Našel jsem pouze změnu limitu pro pokutu z CO2.
PS: nemyslím tím článek z blesku, ale odkaz na znění zákazu.
Přece když to furt kritizujete tak to musíte přece znát.
Může někdo dát odkaz na znění zákazu spalovacích aut?
Já žádné oficiální znění nenašel. To samozřejmě neznamená že neexistuje.
Našel jsem pouze změnu limitu pro pokutu z CO2.
PS: nemyslím tím článek z blesku, ale odkaz na znění zákazu.
Přece když to furt kritizujete tak to musíte přece znát.
Za rok si tu povíme opět a jen to, že vozový park opět zestárnul o rok... Jinak řečeno- bude hůř :-! :-!
Nezáleží na stáří vozidla, ale na jeho stavu. Na druhou stranu, kdo by ty nový kraksny kupoval, když je to čím dál víc složitější a uživatelsky nepříjemný? A jedno jaký pohon, zdražuje několikrát ročně vše… :no:
Stárnutí samozřejmě špatně je. Protože ojetinu nemůžeš provozovat donekonečna. Dnes už vypadávají z výroby díly na jedničkové Octavie atp. 20 let staré auto může skvělé sloužit, ale ne masově a ne jako daily car, kde prostě při poruše nebo nehodě jen tak hodíš auto do servisu a za týden máš spraveno.
Nevidím problém v používání 20letého benzinového auta, např OI s 1.6 benzinem, za mě bezproblémové auto, když bude technicky v pořádku 😉
Nevidíš problém??? Tak si vytahni hlavu z písku. Problém to je protože ti opakovaně píšu, že ND vypadávají resp. již vypadly z výroby a už nejsou ani ve skladech. Takže ty auta prostě nelze jen tak snadno provozovat. A to Škoda drží 15 let po ukončení výroby, zatímco jiní mají třeba jen 10 let...
Tvl toho bych se fakt nebál 😉
Proboha vždyť to je realita!!! A ty napíšeš takovou cypovinu... Raznice na plechařinu Octavie jsou dávno ve šrotu!!!
To je realita, tak se prober!
To je realita, tak se prober!
Bacha na žilku 😉 pár lidí s OI kolem sebe mám a se servisem problém nemají. Jak to bude za 5-10let, kdo ví…
A jaký mají modelový rok?? Jen tak...
Kolega 2001 (1.6) a brácha má 2004 (1.9TDI) - jako pracovní auto 😉
Fajn, tak se zeptej kolegy třeba jak se shání zadní díl výfuku...
1) psal jsem kolega
=1.6 benzin a ne 1.9 tdi
2) tohle je druhovýroba
= nic nevydrží
Takže asi tak.
=1.6 benzin a ne 1.9 tdi
2) tohle je druhovýroba
= nic nevydrží
Takže asi tak.
Co je to za nesmysl, že druhovýroba nic nevydrží? Takže ty píšeš, že na to už nejde sehnat výfuk, ale měl jsi na mysli, že některé originální díly se už na to hůře shání. To je ovšem něco jiného. Na jedničkovou oktávku nebude problém sehnat dalších 10 let cokoliv. Včetně toho výfuku.
Budeš se divit, ale třeba na Superb 1,8 TSI se nedá sehnat výfuk už teď. A to se to auto přestalo vyrábět někde 2014 nebo 2015. Nakonec jsem byl nucenej koupit z 2,0 TDI na vrakáči, který je stejný, protože jsem nový prostě nesehnal a ty mi tu budeš povídat o tom jak na jedničkovou oktuli nejsou výfuky.
Budeš se divit, ale třeba na Superb 1,8 TSI se nedá sehnat výfuk už teď. A to se to auto přestalo vyrábět někde 2014 nebo 2015. Nakonec jsem byl nucenej koupit z 2,0 TDI na vrakáči, který je stejný, protože jsem nový prostě nesehnal a ty mi tu budeš povídat o tom jak na jedničkovou oktuli nejsou výfuky.
Z 2.0TDI ? A máš i ten čip na očůrávání emisí ? 😁 byl v ceně? 😁 😁
Vole 😁 😁 Jinej nebyl, tak jsem tam dal co se mi povedlo sehnat. Za 2000 korun neber originál výfuk. Ten to auto snad už přežije. Původní tam byl skoro 12 let. Ale čip by se tomu autu popravdě hodil. Nicméně má to skoro 340 tis, tak ho už nechci trápit. To víš podle Hamuny nespolehlivá motorizace, která nic nevydrží, ale navzdory zlým jazykům to pořád statečně jezdí.
No, tak já znám i lidi, kterým slouží třeba 1.6Ecoboosty a přitom to byl taky dost nespolehlivej motor 😁 Tohle bych nepodceňoval, statisika mluví jasně, tahle generace motorů byl průser, buď rád, že ten tvuj jede 😊
Dám ti jinou otázku, kdyby sis to auto měl koupit znovu, jiné, ale s touhle motorizací, nebál by si se? Netušil by si, že to je zrovna dobrý kus.
Dám ti jinou otázku, kdyby sis to auto měl koupit znovu, jiné, ale s touhle motorizací, nebál by si se? Netušil by si, že to je zrovna dobrý kus.
Není druhovýroba jako druhovýroba. Kvalitní značky výfuků vydrží úplně v pohodě.
Nesmí se kupovat noname china nebo polsko za 3,50
Nesmí se kupovat noname china nebo polsko za 3,50
Tak Tyll není žádný šmejd, takže jako výfuk na O1 za 15 stovek je to naprosto ideální řešení. Nechápu, že nedělají výfuky na dvojkový Superby.
Prosím tebe když nevíš k tomuto tématu nepiš.
Ano, druhovýroba nic nevydrží. Značky jako Tyll nebo Bosal jsou nic víc než nutné zlo. Nevydrží proto že třeba nemají řešené odvody kondenzátů atp.
Na Octavii spoustu dílů neseženeš nebo dobíráš jen zbytky ze skladů. Těch dílů je nespočet. Můžu ti vyjmenovat dalších X dílů co už nejsou. Tak to je. Stejné jako že druhovýroba se nedá často s originál. díly srovnat.
Originál výfuky třeba vydržely 10, 15 i 20 let a 200 tis. km na benzinech úplně v pohodě. Kup si Tyll a budeš rád když ti vydrží 2x STK.
Ano, druhovýroba nic nevydrží. Značky jako Tyll nebo Bosal jsou nic víc než nutné zlo. Nevydrží proto že třeba nemají řešené odvody kondenzátů atp.
Na Octavii spoustu dílů neseženeš nebo dobíráš jen zbytky ze skladů. Těch dílů je nespočet. Můžu ti vyjmenovat dalších X dílů co už nejsou. Tak to je. Stejné jako že druhovýroba se nedá často s originál. díly srovnat.
Originál výfuky třeba vydržely 10, 15 i 20 let a 200 tis. km na benzinech úplně v pohodě. Kup si Tyll a budeš rád když ti vydrží 2x STK.
Já o tom ale něco vím, protože s těmahle značkama, plus třeba ještě zatracované Polmo, mám osobní pozitivní zkušenost. S tím, že mi Tyll vydrží 2 STK, což jsou 4 roky, ale nemám žádný problém ve chvíli kdy výfuk stojí 1500. Dáš ho tam a máš 4 roky pokoj. Jak dlouho taková jedničková Oktule asi bude ještě jezdit, že řešíš že 4 roky jsou málo?
No vidíš. Já s tím problém mám. Orig. stál 2x tolik ale vydržel 5x tolik.
Octavia klidně klidně jezdit dalších 20 let, pokud bude mít péči a díly. To auto je při pravidelné péči nezničitelné. Hlavně v dieselu.
Octavia klidně klidně jezdit dalších 20 let, pokud bude mít péči a díly. To auto je při pravidelné péči nezničitelné. Hlavně v dieselu.
Toto je ovšem teprve začátek. Vzhledem k tomu, že ti autonenávistní zločinci v Bruselu postavili legislativu tak, aby technicky jednoduchá, nepřeelektronizovaná, úsporná, malá - tedy jedním slovem dostupná - auta už se automobilkám nevyplácelo vyrábět!!! 😲 😲 😲 :no: :no: :no:
Ano, zestárnul, ale 16 let je absolutní nesmysl, navíc jako průměr. Dejte pryč motocykly s průměrným stářím 35 let, traktory staré přes 30 let a auta, která jsou jen v evidenci. Vezměme tedy jen aktivní vozy s pojištěním a patnou TK a dle pojišťoven jsme na 9 letech. Ano zestárnuly. Znamená to, že průměrné auto je z roku 2013, což je Fabia 2. generace.
jj tahle masáž ovšem naštěstí nechává většinu Čechů klidnou. Je to jen bezvýznamný statistický údaj. Nicméně žil jsem v domnění, že těch 16 let platí pro osobní auta ne?
Spousta veteranu, tedy vozidel starsich 30 let je na obycejnych SPZ a pravidelne jezdi na STK. Jedine relevantni posouzeni stari vozoveho parku je vzit udaje o rocich a kilometrech z STK. Ak se vylouci tak veliky vliv vikendovek a veteranu a o to budou mit vetsi vliv firemni auta co nalitaji mraky kilometru.
Přesně tak. Mělo by se na základě údajů z STK brát kolik, které ročníky aut najezdí mezi prohlídkama a dělat z toho statistiku, která by vypadala úplně jinak než tahle poplašná zpráva jak máme starý vozový park. Ukázalo by se, že největší porci km jezdí nová auta. Stará nad 10 let toho najezdí počítám významně méně.
Ty veteráni ale normálně jezdí, tuhle sem potkala na státovce i Aero z 30. let, a byl to všední den, měl sem zrovna dovolenou, posádka z Aera třeba zrovna taky.
Jinak včera sem potkal Favorita, běžně sou vidět Felicie, sem tam i šáde 120, žigulíky, zahraniční dnes už yougtimery typu VW Golf I a II, Citroen BX, Opel Omega, Peugeot 405 a 205, Audi 80 a 100, ameriky, jaguary atd atd.
Lidi s tím normálně jezdí, proč by neměli....
Jinak včera sem potkal Favorita, běžně sou vidět Felicie, sem tam i šáde 120, žigulíky, zahraniční dnes už yougtimery typu VW Golf I a II, Citroen BX, Opel Omega, Peugeot 405 a 205, Audi 80 a 100, ameriky, jaguary atd atd.
Lidi s tím normálně jezdí, proč by neměli....
Souhlas. Nevím proč se pořád kopeme do zadní části těla s těmito články… V červenci jsem byl ve Finsku a není tam problém běžně potkávat i více jak 30ti letá auta jako je třeba Opel Ascona, Kadet, Peugeoty 405, staré Corolly E90/100 apod. Teď jsem na Krku a div se tady jezdí lecos, Golfy 2 i 3 generace, Astry F/G, Corsy C, MB C w203, Passaty B5/5,5 a žádný stres :yes:
Na nějaké omlazení vozového parku můžeme v nejbližší době zapomenout. Brzy podraží svetry, oteplovány a ponožky, to budou pro spoustu lidí prioritnější věci než nákup novějšího vozu, bráno optikou topení staženého na nezámrz.
Nechápu kolik dementů ti za tu pravdu dalo mínusy. Za mě :yes:
Jak v čem. Kupovat nějaké další auto je (asi) pro většinu lidí zbytná věc. Nyní je velmi fajn doba třeba na nákup hudebních nástrojů, tam je nabídka velká a ceny šly hodně dolů.
JJ, jen se na violoncellu špatně jede na rodinnou dovolenou nebo dojíždí do práce.
1) Proč by to někdo kupoval
Nové auta, čti od 2015 jsou až na vyjimky (z 95% sou ty vjimky z produkce mimo EU) okradený klempy, kde se šetřilo všude kde to jde, má to i dle mechaniků a prodejců závady, co starší auta nikdy neměla, karbonuje se to, vstřiky se nedožijou 200 tis km, problémy s EGR, problémy s rozvody, zadírání motrů, přetechnizované plečky s objemem motoru jako zahradní traktůrek, které se neskutečně sypou a servis je 10x dražší jak o 15-30 let starého auta.....
2) Za co by to kupovali
Lidi nemaj na nájmy, energie, jídlo, věci co potřebují děti, renovaci domů a bytů
A budou si kupovat nespolhlivé plečky každé 4 roky? Hahaha
3) Nemaj důvod
Stará auta jim spolehlivě slouží a je s nimi i větší radost z jízdy
Nové auta, čti od 2015 jsou až na vyjimky (z 95% sou ty vjimky z produkce mimo EU) okradený klempy, kde se šetřilo všude kde to jde, má to i dle mechaniků a prodejců závady, co starší auta nikdy neměla, karbonuje se to, vstřiky se nedožijou 200 tis km, problémy s EGR, problémy s rozvody, zadírání motrů, přetechnizované plečky s objemem motoru jako zahradní traktůrek, které se neskutečně sypou a servis je 10x dražší jak o 15-30 let starého auta.....
2) Za co by to kupovali
Lidi nemaj na nájmy, energie, jídlo, věci co potřebují děti, renovaci domů a bytů
A budou si kupovat nespolhlivé plečky každé 4 roky? Hahaha
3) Nemaj důvod
Stará auta jim spolehlivě slouží a je s nimi i větší radost z jízdy