Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Kia Stonic 1.2 DPi Exclusive – Nádherně obyčejné auto

Dlouho se mi nestalo, abych byl takhle nadšený z vlastně obyčejného auta, navíc se základní motorizací. Kia Stonic se svým atmosférickým čtyřválcem, manuální převodovkou a druhou nejnižší výbavou se mi ale vyloženě zažrala pod kůži. Je to totiž nádherně obyčejné auto!
Zpět na článek
14. 10. 2022 13:17
14. 10. 2022 13:30
14. 10. 2022 15:36
14. 10. 2022 16:15
14. 10. 2022 13:44
14. 10. 2022 17:11
14. 10. 2022 18:58
14. 10. 2022 13:41
14. 10. 2022 14:08
14. 10. 2022 18:29
14. 10. 2022 20:52
16. 10. 2022 11:00
Avatar - Alexander the Great
14. 10. 2022 12:59
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
7
14. 10. 2022 13:17
Re: 1.2 HTP
A este to nema ani automaticku klimu
Avatar - POP ART
14. 10. 2022 13:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 10. 2022 15:36
Re: 1.2 HTP
Nestačí ti Alexandr veliký? Kolika nicky se umíš přihlásit najednou? ;-)
Avatar - POP ART
14. 10. 2022 16:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 10. 2022 13:44
Re: 1.2 HTP
Náhodou já jsem rád, že ještě některé automobilky myslí na normální střední třídu :-). Z posledních testů jsem nabyl dojmu, že tu žijí jen samí multimilionáři a jiná auta se tu neprodávají, takže nemá smysl je ani testovat..
Avatar - Mikesus
14. 10. 2022 17:11
Re: 1.2 HTP
Tohle je auto pro střední třídu?
14. 10. 2022 18:58
Re: 1.2 HTP
Auto ne, ale jeho cena ano.

Jasně, myslel jsem to s trochou nadsázky, ale ještě nedávno lidé v mém okolí, které považuji za klasickou střední třídu a kteří v práci nenafasovali auto tzn. museli si auto koupit za své tvrdě zdaněné peníze, si kupovali auto právě v cenové kategorii kolem cca půl mega. Fakt nevím, co by si koupili dneska. Asi nic.
14. 10. 2022 13:19
Tak si to shrneme
- motor nejede v nízkých otáčkách
- motor nejede ve středních otáčkách
- motor nejede ani ve vysokých otáčkách
- ve vysokých ale řve

- Double Port Injection slibuje úsporu paliva ale ta reálně není
- má to jen pětikvat, navíc dost krátký
- maximálka 165 je na výkon 62 kW vysloveně bídná, opravdu to nedokáže jet rychleji ??
- co to udělá při plném zatížení 520 kg ?
Rozbalit vlákno
32
Avatar - iudex
14. 10. 2022 13:38
Re: Tak si to shrneme
Asi tak. Ja nepopieram, že Stonic je sympatické a sympaticky jednoduché auto. Len s tou motorizáciou je to bieda. Ja som mal Stonic požičaný týždeň na dovolenke, malo to atmosféru 1,4 16v 74 kW (100k) a teda tá ma sklamala najviac. Od 100 koní človek čakal nejakú dynamiku, ale bohužiaľ. Platí pre ňu všetko to, čo píšeš o 1,2, teda moc nešla v žiadnych otáčkach, akurát vytočená dosť hučala. Jediné sympatické na tom motore bolo, že reakcia na plyn bola okamžitá, nie ako turbomotory, ktoré sa potrebujú nadýchnuť. O to horšie bolo však predbiehanie, človek potešený tou okamžitou reakciou čakal potom ešte niečo viac, ale... nič sa nedostavilo, zažil som s tým pomerne horúce chvíle pri predbiehaní. Fakt si neviem predstaviť, ako jazdí ešte slabšia 1,2ka. Fakt len pre dôchodcov do mesta. Na druhej strane kto je uzrozumený s tou biednou dynamikou, tak platí moja druhá veta o inak sympatickom autíčku a pri dobrej cene to dáva zmysel.
Avatar - rohYpnol
14. 10. 2022 13:53
Re: Tak si to shrneme
Hele, mě fakt fascinuje jak je 100 koní v malým pekáči rázem neuvěřitelný a nepřekročitelný problém.

Před deseti patnácti lety tady polovina manažerů jezdila v Octaviích nebo Prasatech kde stovka kolem 10 až 12s byla naprosto běžnou věci.

Dokonce i dnes 160 kmh top speed je absolutní pohoda, jen to musí být EV za 1,5 míče co váží 2 tuny že....

A rázem je tahle motorizace - navíc v době, kdy město znamená 30 kmh průměrnou rychlost a dálnice znamená 50% riziko stání v koloně - téměř ostrakizována...
14. 10. 2022 14:07
Re: Tak si to shrneme
Kdyby ten Stonic vyráběli před deseti patnácti léty byl by asi úspěšný.
Dnešní malé motory už jedou o dost jinak
Avatar - rohYpnol
14. 10. 2022 14:11
Re: Tak si to shrneme
Jedou o dost jinak v tom dobrém ale i špatném. Ten moderní motor bude po 100t. km při běžném využití hromada šrotu. Tohle bude furt jezdit, pokud budeš dodržovat výměny oleje.
Avatar - idam.i
14. 10. 2022 14:16
Re: Tak si to shrneme
Keby mal koncern niečo takéto za tieto prachy,nestačil by vyrábať.
On možná niečo má,no keď tak v indii či Brazílii.Nám náričnym Európanom také netreba. :-(
14. 10. 2022 15:38
Re: Tak si to shrneme
Který koncern? Toyota nebo Daimler?
14. 10. 2022 15:38
Re: Tak si to shrneme
Který moderní motor je po 100tkm hromada šrotu?
Avatar - rohYpnol
14. 10. 2022 17:49
Re: Tak si to shrneme
Kterýkoliv přímovstřik co jezdí krátké trasy.
Avatar - idam.i
14. 10. 2022 20:20
Re: Tak si to shrneme
Zvlášť keď má 3válce a výkon vyhonení turbom. ;-)
15. 10. 2022 04:51
Re: Tak si to shrneme
Psal jsi při běžném využití, za chvíli k tomu dodáš, že musí jezdit bez oleje. Tyhle spekulativní prohlášení ani snad nemá smysl psát, ne? ;-)
Avatar - rohYpnol
15. 10. 2022 10:37
Re: Tak si to shrneme
Nic nedodávám. Krátké trasy snad jsou u tohoto typu auta a motorizace běžné využití.
15. 10. 2022 20:03
Re: Tak si to shrneme
Priklad?
Avatar - iudex
14. 10. 2022 14:55
Re: Tak si to shrneme
Ja netvrdím, že mnohým nepostačí, len ja som proste od 100 koní čakal podstatne viac. Napríklad aj z dôvodu, že v minulosti som doma mal práve 100-koňovú atmosféru, takže som mal pomerne presnú predstavu, čo od 100 koní čakať. Avšak 100 koní vo Focuse išlo ďaleko lepšie než 100 koní v Stonicu. Dôvody samozrejme chápem, malý krútiak (1,4 vs 1,6) a udusenie emisnými normami, ktoré atmosféry znášajú oveľa horšie, ako turbá. No ale výsledok bol taký, že tomu motoru by netipol 100 koní absolútne nikto, také to bolo pridusené. Ja netvrdím, že sa s tým nedalo jazdiť, dalo, ale ten motor bol presne dôkazom, že prechod na fúkané malorážky mal zmysel. Tie aspoň idú zodpovedajúco svojmu nominálnemu výkonu. Maž voľbu medzi týmto 1,4 16v a 1,0turbo s rovnakým výkonom, neváham ani sekundu, a to napriek svojmu odporu voči trojvalcom.
14. 10. 2022 15:42
Re: Tak si to shrneme
Upřímně nevím, proč za podobné peníze nevzít Fabii 1,0TSI ;-)
Avatar - hugino
14. 10. 2022 16:45
Re: Tak si to shrneme
Alebo ak by som chcel ostať pri Kia tak za cca 20 000 € / 500 000 kč / sú skladovky Ceed Gold s 1.5 T-GDi 160 k a 253 Nm.Zrýchlenie z 0-100 km/h 8,4 s a maximálka 210 km/h.Konštrukčne a vlastne vo všetkom je podľa mňa Ceed lepšie auto a za rovnaké prachy.
15. 10. 2022 15:46
Re: Tak si to shrneme
Môže mi niekto vysvetliť prečo ste mu dali za tento komentár 8 mínusiek či len osobné nezhody ? :-)

Skúšal som oboje autá a nemôžem nesúhlasiť. Ceed-ka je naozaj inde a nejde len o papierové parametre, aj celkový dojem z auta, interiéru, posedu, podvozku som mal o mnoho lepší. Chcel by som vidieť keby sa to ľuďom písalkom reálne dostalo do rúk a mali by možnosť za +/- podobné prachy si to kúpiť, kto by vzal tento Stonic...
Avatar - Jenik3
16. 10. 2022 00:09
Re: Tak si to shrneme
Nejake minusy/plusy nejsou dulezite na rozdil od psaneho projevu.
Avatar - Mikesus
17. 10. 2022 12:08
Re: Tak si to shrneme
Palce dělá nějaký automat. To vůbec neřeš
Avatar - rohYpnol
15. 10. 2022 18:09
Re: Tak si to shrneme
Já třeba docela uvažuji o něčem takovémto dokud to ještě je ve výrobě. A jsem čím dál víc nakloněn k čemukoliv co má pokud možno ještě 4 válce a nemá přímovstřik a turbo.

U Fabie je jen 1.0 MPI. Sice to nemá 1 válec ale to bych ještě vzal. Jenže to je totální zdechlina i ve Fabii. Tahle 1.2 DPI by mohla být řešením.

Jinak v trojkové Fabii i když je 1.0 MPI naprostá zdechlina, tak do města a na krátké trasy ke to podle mě naprosto super. Jenže to zprasili převodovkou :'-( Do Fabie IV nevím, vzhledem k nárůstu rozměrů se obávám že už to bude příliš slabý čaj ten 1.0 MPI.
Avatar - Jenik3
16. 10. 2022 00:16
Re: Tak si to shrneme
1.2 R4 jsou prijemne a dostatecne silne v malem aute. V RIU urcite bez problemu (je lehci a nizsi), u teto krabice je to akceptovatelny zaklad.
Autor clanku pise, ze pro ceskou dalnici je to OK. Bavime se o 130 Kmh, coz muze byt cca 140 Kmh tacho a to pojede.
Kdo se chce honit, at se podiva jinde.
Avatar - twistedTSD
16. 10. 2022 10:34
Re: Tak si to shrneme
co je s převodovkou?
Avatar - wakantanka
14. 10. 2022 16:05
Re: Re: Tak si to shrneme
No ak to išlo ešte horšie ako 1,6 16V vo FoFo II tak to potěš koště ... mno čo už, atmo a euro 6d :(
Avatar - KANKUNEN
14. 10. 2022 14:24
Re: Tak si to shrneme
Recept je úplně jednoduchý, Stonek by si zasloužil 1,6ku se stejným výkonem, ale 155 Nm při 3200 otáčkách. Dáš delší kvalty, spotřeba je stejná, dynamika lepší a v autě je ticho. Test Mazdy 1,5 x Fabia 1,0 nebo velkotest malých aut, tam mělo taky Clio 1,6 menší spotřebu než HTP. Ty malé třívalce jsou podvod jako dieselgate.
Avatar - rohYpnol
14. 10. 2022 14:39
Re: Tak si to shrneme
Jenže to je právě ono. Obávám se že 1.6 by dnes neprošla přes absurdní emisní limity. Resp. možná i prošla, ale přinesla by víc flotilových CO2...

Jinak za mě právě tyhle 1.2 a 1.5 DPI jsou jedny z možná úplně posledních robustních, blbuvzdorných a dlouhověkých motorů v běžných autech.
Avatar - KANKUNEN
14. 10. 2022 17:44
Re: Tak si to shrneme
proč? projde i 2,5 v outbacku.
Avatar - rohYpnol
14. 10. 2022 17:53
Re: Tak si to shrneme
Nechce se mi ito hledat, ale není tam náhodou přepočet na hmotnost?!? Takže paradox dle EU je víc eko vyrábět velké těžké SUV...
15. 10. 2022 20:10
Re: Tak si to shrneme
A jak bys to navrhl a prosadil ty?
15. 10. 2022 20:04
Re: Tak si to shrneme
Absurdni emisni limity?
Ktere?
Avatar - speedfred
14. 10. 2022 14:48
Re: Tak si to shrneme
Manželka ho má myslím s touto 1.2 62kW. Pár kilometrov som s ním spravil a na ten účel ktorý ho kupovala stačí aj tá motorizácia. Motor treba ale točiť aby to trochu išlo na otvorenej ceste, po meste je to tichučké a s prehľadom stačí
Spotreba jej tam svieti myslím 6,5 ale fakt len krátke trasy.
A viac ako cca 160 to fakt nechcelo ísť. Samozrejme že som to bol skúsiť v Nemecku. 🫢
Čo ma ale rozčulovalo tak je parkovací asistent ktorý nezmyselne pípa a pípanie keď je kľúčik v zapaľovaní a otvorené dvere.
Brzdy dostatočné ale gumy z výroby stoja za ….. nič, keď je popršané tak zadok mi celkom ustreľoval.😀
14. 10. 2022 16:17
Re: Tak si to shrneme
To auto asi treba brať také aké je - ako jednoduché približovadlo na každodenné použitie. V súvislosti s tým už mierne irituje iba cena, ktorá mi vzhľadom na motor a nijak špeciálne bohatú výbavu príde neprimeraná. Kde sú časy, keď podobné autá začínali niekde na 300 tis. Kč...
31. 12. 2023 14:19
Re: Tak si to shrneme
Auto jede ve všech otáčkach , celkem živé je ve strednich. Áno, nemá turbo efekt, ale pokud clovek vi jak motor reaguje a nemyslí si,.že 1.2 bude konkurovať 2.5 ve zrýchlení, tak bude spokojen. Je to auto na každodenni jezdeni podlé predpisu a bohuzel dnes hodne lidi neumi jezdit podle predpisu.
Avatar - rohYpnol
14. 10. 2022 13:41
Smutný souhlas
Musím s autorem smutně souhlasit. Přitom je to paradox. V době představení modelu to bylo auto hodné opovržení. Totálně nezajímavé ničím.

Jenže automobilový svět se zdrcujícím tempem řítí do záhuby. A rázem je auto, které nenuceně jen dělá to co bylo odjakživa naprosto samozřejmé, velmi vzácné zboží.

Ano nemá to zrychlení supersportu. Nemá to v sobě víc elektroniky jak dvě vesmírné stanice ISS. Nemá to krouťák jak Emil Zátopek. Nevypadá to jako auto z komiksové marvellovky. Nemá to asistenta sezení v sedadle. Nemá to na výběr ze 3 pohonů z nichž jeden je víc nesmyslný jak druhý.

Ano, je to typ auta, který tady 50 let stačilo ke spokojenosti 3/4 Evropanů, kteří prostě chtějí jezdit a vědí, že auto není jediným cílem jejich života. Je to model, který zvládne v pohodlí a bezpečí odvézt lidi s rozumným náklady. Nesnaží se z každé cesty s věcem a svíčkou za zesnulými udělat orgastický zážitek, kdy kolem stojící slečny co právě dovršily plnoetost, budou odkazovat zvlhlé kalhotky za projíždějícím Stonicem.

Cena je overkill, ale na dnešní dobu stále dobrý. Jo, tohle je auto, který prostě zůstalo tím, čím auta byly a čím taky být mají. :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
16. 10. 2022 16:09
Re: Smutný souhlas
... jo jo... před šesti lety jsem, byť Fiaťák, zavrhl Tipo a koupil trojkovou Octávii.... Dnes vybírám jejího nástupce a nad tím Tipem reálně uvažuju, protože dnes je to relativně lepší auto než tehdy :D zajímavě jsme to tady dopracovali.... ale není to jen eko-tlak od EU. Je to taky demence automobilek cpát všude dotykáče, nedělat kombíky, atd. atd.
Avatar - rohYpnol
14. 10. 2022 14:08
Kde je tabulka
Kde je klasická tabulka naměřených hodnot a parametrů?!? Nebo to taky bude jen v Preminum testech?!? :-O :no:
Rozbalit vlákno
0
14. 10. 2022 16:48
jednoúčelové auto...
to auto je čistá nostalgia. nič viac a nič menej. 1-2 cestujúci, trochu batožiny a veľa času...inak do toho nesadaj.
cieľovka je asi niekto kto toto auto používa do mesta ako druhé auto, ktoré bude jazdiť prevažne prázdne, krátke vzdialenosti a v zásade to bude mestký obchvat kde bude jazdiť maximalnou rýchlosťou.
btw: ja teda mám svokra čo ma 70+ a stále šoféruje, ale faktom je, že by si nekúpil auto, čo ma horšiu dynamiku ako jeho 20 ročna 1,9 TDI, neviem prečo si autor myslí,že na dôchodok si kupujú ľudia pomalé auta :)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - xxc
14. 10. 2022 17:50
Re: jednoúčelové auto...
165 na mestský obchvat snáď stačí v pohode
14. 10. 2022 18:06
Re: jednoúčelové auto...
Ak tam je dostatocne dlhy pripajaci pruh tak :yes:
Avatar - 3_diamanty
14. 10. 2022 18:29
Ta 1,2 atmo
Uz ma co robit aj v nizsom a lahsom riu na uzsich pneu... tu to chce uz jednoznacne 1,0tgdi ... auto i ak urcite fajn... take este docela jednoduche :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Anonym
14. 10. 2022 20:52
sen atmorantika
Stonic ma slabu bezpecnostnu vybavu, ale v duchu proletarskej logiky je to vyhoda, nema sa co pokazit. Motor 1.2dpi ma svoje muchy, odchadzaju pomerne casto tie upinaky na rozvodoch, ci ako sa to vola. Takze nieje to drziak ako si to atmoromantici predstavuju. Nekvalita Kie je znama, viac info hladajte na FB alebo fora.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - idam.i
14. 10. 2022 21:30
Re: sen atmorantika
Tá tvoja KIA ti ako slúži?
Avatar - Anonym
14. 10. 2022 21:43
Re: sen atmorantika
sluzi, este v zaruke, takze ok. Ale do roka pojde prec, a nahrada bude Ateca.
Avatar - Mikesus
18. 10. 2022 09:59
Re: sen atmorantika
To si teda pomuzes :-[]
Avatar - rohYpnol
15. 10. 2022 21:08
Re: sen atmorantika
Hele, žádné negativní zkušenosti s rozvody ani napínákem jsem nikde nezaznamenal.

Jestli máš konkrétní info, rád si doplním informace.
17. 10. 2022 09:52
Re: sen atmorantika
Někde jsem četl, že hybrid ve Stonicu je docela problémový kousek, kterému se určitě vyhnout.
19. 3. 2024 13:53
Re: sen atmorantika
To si pleteš se starší atmo 1,4, co se dávala třeba do Ria nebo do i20. Ta trpěla tím, co píšeš. 1,2 je spolehlivý motor.
Avatar - twistedTSD
16. 10. 2022 11:00
Budiž
Stonic jsem už podruhé zvažoval při výběru auta pro matku, 1.0 T-GDi DCT, ale za výběhový Stonic s průměrným motorem mi ta cena přišla docela vysoká. A kdoví, kolik bude stát údržba korejské DCT. Na druhou stranu vypadá hezky, žádný namachrovaný mastodont jako většina konkurence. A líbí se mi, že si Hyu/Kia dává záležet na kvalitních asistentech. S 1.2 a nižší výbavou to pro důchodce nebo jako poskakovadlo může být ok.
Rozbalit vlákno
0