Novinky
MichalH
0
Pokud nám Opel nabídne za lehce nadprůměrnou cenu v této kategorii GSi, které bude v reálném světě stejně rychlé avšak použitelnější než Corsa OPC, která svou cenou atakuje svět o třídu vyšších hot-hatchů, potom pochybuju, že si někdo trochu soudně uvažující OPC koupí... Kvůli nějaké "exkluzivitě"? Proboha, bavit se o exkluzivitě v případě Opelu, nedejbože Corsy je jako bavit se na tržišti o exkluzivitě nové vietnamské kolekce... Myslím, že Opel znovu ukázal, že méně je někdy více a nabídnul auto, které je v této třídě konkurenceschopné po všech stránkách.
mari
0
trochu sem se musel zasmát... První si vymýšlíš teorii koupě OPC kvůli jakési exklusivitě, abys ji potom rádoby vtipně vyvrátil. Ať chceš nebo ne, OPC má jméno a uceluje řadu poněkud méně kompromisně laděných aut než u konkurence, takže svůj smysl má i při nabídce stravitelnější verze GSI. Slovním spojením „soudně uvažující“ bych tady vůbec neoperoval, neboť těžko v naší zemi vzniklo podhoubí nato, aby si třídu HH kupoval kdokoliv jiný, než soudně neuvažující... Auto zde dosud není spotřebním zbožím, takže kupující aby co nejlépe využil našetřené peníze jde do prodejny s představou sedmimístného dvousetkoňového hatchbacku, který před sousedem trhá asfalt, o víkendu utáhne karavan i s rodinou do pátého kolena, spotřebuje čtyři litry nafty z JZD a v neděli večer před divadlem ochromí svou exlusivitou a vytříbeným vkusem okolí. S takovýma očima se pak většina mudrců snaží zařadit Corsu OPC do role zbytečného auta, které vlastně nikdo nepotřebuje. Kdyby neexistovala klientela, určitě by ji Opel těžko nabízel. A že někdo nechápe pohnutky, které směřují ke koupi takového auta- to je spíš odrazem dotyčného, nikoliv auta samotného... 😄
schaba
0
:yes: :yes: :yes: skvělé názory.Naprosto souhlasím.Když má smysl Fiesta ST, pak ho má i Corsa OPC.Možná by se tu dal zařadit ještě Mini Cooper S.
mari
0
😉 :yes:
Ruffi
0
....a Clio 197 😄
MichalH
0
Clio bylo vždy na špici a to i mezi o třídu většími HH. Stále se ho však prodalo a prodává polovina oproti konkurenci, právě proto, že chtít za něj 700tis. především v předchozí generaci bylo nad lidské chápání. Svoje prodeje si udrželo právě jenom proto, že bylo nejlepší.
MichalH
0
Jo šabo, podívej se kolik stojí Fiesta ST a kolik OPC, porovnej trochu parametry a zjistíš, že konkurentem ST bude právě GSI. Fiesta ST skutečně smysl má. Mini Cooper S je také jenom "standardní" ostrou verzí řady, cenově je však víš díky tomu, že je to prémiová značka. To Opel ani OPC bohužel není...
0
"Standardní ostrou verzí řady" ??? A nestandardní ostrá verze řady je co ? Lupo s proudovym motorem ? Cooper S je prostě nejsilnější model řady. Fiesta ST je nejsylnější model řady a tudíž je nutně ho stavět proti nejsilnějším modelům konkurenčních řad a tudíž i OPC. To, že ST odpovídá parametry spíše GSi jen svědčí o tom, že Ford si neriskl postavit tak (moc) ostrou verzi jako je OPC ať už jsou důvody jakékoliv. A ta cena ? No, podivej se za kolik peněz se jak svezeš, resp. dej do souvislosti ceny a nabízené výkony (to je to, čím se automobilka snaží nalákat zákazníka)
MichalH
0
Ne, ne, Donalde, samozřejmě se dá takto převrátit a postavit na hlavu každá myšlenka a každé slovo. OPC se snaží hrát na výjimečnost a právě proto, že postavili příliš výjimečný stroj navíc pod pro ně "exkluzivní" značkou OPC, právě proto přišli dodatečně s GSI - což je dlouhodobé označení pro vrchol dané řady. Podle mne i z tohoto důvodu nemůžeš porovnávat OPC a ST. Na tohle má Ford řady RS u Mini je to řada John Cooper Works, které momentálně spí. Nebo je nepochopitelné, co se snažím říci?
MichalH
0
A ještě jedna věc, právě to, když si dáš do souvislosti cenu OPC a GSI a to, jak se svezeš, pak tvrdím o to víc, že za těch 100tis. navrch dostaneš něco, co využiješ na Nurburgringu, kde jsi maximálně 2x za rok... Už v tom prvním příspěvku jsem psal, že v reálném světě mezi nimi rozdílu nebude.
0
Takhle vysvětlené to beru. Ta cena OPC se opravdu dostává do sféry Hot-hatchů (velmi se blíží) a když už si někdo OPC pořídí, tak bych se ho docela rád zeptal proč. P.S. O kolik bude reálně RS (fiesta) pro "běžného" řidiče rychlejší než ST (tipnul bych že tam bude rozdíl jako mezi GSi a OPC) a cena... ? To tady potom můžeme polemizovat o významu a hlavně potenciálních kupcích RS. 😉
MichalH
0
Ale přesně o tom to je. Kupce si najde, protože se najde těch pár jedinců, co prostě chtějí mít to nej, bez ohledu na finance a využitelnost. Proč by potom jezdilo tolik STI, když 95% smrtelníků je i obyčejné WRX moc... 😄
0
Jasně, ale potom moc nechápu proč nahoře píšeš jestli si někdo soudně uvažující koupí OPC. Jak píšeš, těch pár jedinců se najde. A STI.... přijde mi, že hodně majitelů je má, jen proto, že je tam to STI a má to modrej lak a zlatý kola. Tohle by vůbec byla dost zajímavá debata ohledně kupců sportovních )resp. ne "běžných" verzí) aut. Kolik z nich má k automobilismu nějaký vztah a kolik si je pořizuje pro image atd.. To OPC mi spíš přijde jako image pro pošuka, kterej se chce odlišit, ale na víc nemá (ne finančně).
MichalH
0
No právě, já se na to díval ze svého pohledu. Vždycky je to jenom subjektivní názor. Možná sem tam viděl za tím "někdo soudně uvažující" až příliš svůj názor a napsal to příliš obecně. Každý tak samozřejmě neuvažuje a někdo hledí spíš na image a papírové výkony než realitu samotnou. Ale na to má samozřejmě právo. Jenom doufám, že tu corsu alespoň někdy na té cestě potkám, když je to podle většiny takové terno . >😁 😉
0
Jo, taky bych jí rád viděl. Na internet diskuzích je to pořád- je to bomba, hned beru- kdybych měl prachy běžim pro ní atd. Ale až třeba jednou hoši ty prachy mít budou, tak jsem zvědav, kolik zvolí "svojí" srdcovku a kdo skončí u kompromisu (a kdo v hospodě s holou p..... , prázdnou kapsou a hu... plnou keců) Tak hezkej den. 😉
MichalH
0
>😁 :yes:
0
Pracujem uz 3 roky v Anglicku. Hned vedla mna parkuje jeden co ju ma v modrej a je fakt nadherna ja sam mam Crosu ale 90PS CDTi a som s Oplom spokojny od 1996 vec nazoru
0
Pouze technický dotaz. Uz si snad jel v nejakym OPC? Az se povozis, nebo dokonce az primo srovnas dve ruzny znacky, tak snad pochopis celkovou koncepci Opelu OPC. Zatim pero kur.
MichalH
0
Jo, další inteligentní příspěvek. Takže pokud jsem v něm nejel, nemohu mít názor. Aha, tak potom zrušme diskuze pod články auto.cz, protože většina z nás ve většině aut nejela. Přečti si, co jsem psal v prvním příspěvku, srovnávám konkrétní dva modely z jedné řady vzhledem k výkonům a ceně a využití jejich potenciálu na běžných cestách. Nikde nerozporuji koncepci OPC i když mi není ničím blízká.
sargis
0
😄 Good. Trefa.
mari
0
😉 :yes:
Tomiss
0
:yes: Souhlas 😉
mari
0
😉 :yes:
0
:yes: :yes: :yes: pěkně řečeno, dal bych to vytesat některým "porovnávačům neporovnatelného" ...
mari
0
:yes:
0
Nezbývá než souhlasit. :yes:
mari
0
:yes:
Dragon.001
0
Borec chlape. Nenapsal bych líp :yes: :yes: :yes:
mari
0
:yes:
MichalH
0
Mari, smát se musím tvým mokrým snům od OPC. S tou exkluzivitou to byla zjevně nadsázka, právě proto byla tak vtipně popřena, ale těžko ti to vysvětlovat... Víš, až vyrosteš, tak zjistíš, že mnohem větší smysl ti bude dávat takové "kompromisní" auto a že nedoladěné a dosti "extremistické" lahůdky od OPC pro většinu potenciálních kupců zbytečné jsou. A že bys nedokázal soudně uvažovat u koupi hot-hatche? Kolik ti je? 15? Vidíš to moc černobíle. Až bude mít hochu OPC jméno, tak budu první, kdo se ho bude zastávat, ale podívej se soudně na ty poškrobky, co zatím vyprodukovali... Ona ta Corsa je tak první z nich, na které by se dalo jezdit, ovšem by nesměla stát 650tis. To by musela být elitou třídy jako je třeba Clio a to bohužel nikdy nebude... Mari, připadá mi, že sis tady našel prostě značku, kterou tu budeš do krve přede všemi bránit, protože VW už je momentálně zadaný. Ovšem to by ty názory musely mít trochu úroveň. Zjevně jsi nepochopil ani 10% toho příspěvku a až přestaneš prohánět Gronholma a vrátíš se na zem nebo se probudíš, zjistíš, že mám pravdu.
sargis
0
Mas reci ako clovek z dediny, kde je pol deci za 10 a idolom vytunena Skoda 125L. A necituj tu casopisy o Cliu, prosim ta. Skus sa obcas pozriet za hranice - OPC uz meno ma, a to velmi dobre. Alebo sa automaticky vypreda kvoli tomu, aby sa ho zbavili? Ukaz mi tie poskrobky - a ukaz mi konkurenciu napr. takej Merive OPC. Alebo Astre v jej drsnosti. A extremisticke modely nikdy zbytocne nebudu, to by Lambo ci Porsche mohli zavriet linky.
MichalH
0
No, jestli mi tady hodláš předhazovat Merivu OPC a píšeš o Lambu a Porsche, tak se nemáme o čem bavit... Zdravím do Ubľa...
0
No nebudem tu hodnotiť, či je alebo neni zbytočná Corsa OPC. Akurát môžem zhodnotiť , že Astra je ozaj drsná ale len po dizajnovej stránke. No a ta hnusoba Corsa OPC, k tomu sa ani nebudem vyjadrovať. Niekto si zjavne myslí, že drsný bodykit mu dodá na výkonoch. Nádherný príklad ako stavať hot hatch autá vidíme u Renaultu a Fordu. Len škoda, že mnoho ľudí sa nechá zlákať dizajnom, než skutočnou podstatou hot hatch vozu.
0
No tak u toho Fordu konkrétně Focus ST v oranžový je taky pěkně teatrální. A Astra drsná jen po designové stránce ? >😁 >😁 . Právě že i v testech novináři přiznávají, že je drsná až moc a tím se stává pro normální ježdění méně použitelná než konkurence.
mari
0
nezlob se, ale musím Tě nazvat bláznem... Proč myslíš že je mi 15 let a že OPC je mým mokrým snem? Sám bych si jej nekoupil, to ovšem neznamená že je to špatný vůz. Život a okolnosti mne postavily do role praktika, takže auta tohoto typu pouze respektuji a jsem velice rád že vůbec existují. Speciálně to přeji Opelu, protože ten má ve výrobě silných verzí docela dlouhou tradici (GSI, Vectra Turbo atd.) Píšeš tady o úrovni příspěvků, přečetl sis po sobě někdy něco? Kdo jsi? Pánbůh, co sežral vtipnou kaši a má patent na rozum a správný názor? Velice působivě zní hlavně věta „až bude mít OPC jméno“ >😁 . Kdo o tom rozhodne, Ty? 😄 OPC se prodává, toť vše. Její existence by za moc nestála, pokud by stála a padala s tím, jestli ji nějaký borec s echt kůůl názorama prohlásí za poškrobek...
MichalH
0
Mari, ty to pořád nechápeš, já jsem rád, že existuje OPC. Ale taky si tato divize ničím nezískala respekt ani obdiv můj (a to je moje věc), nicméně ani většiny odborníků (až na corsu). A to vše v mých očích jí prostě nedává jméno, byť své fandy si najde. S tím supersprávným názorem jsi přišel ty hned v druhém příspěvku, kde jsi se mne snažil zesměšnit. Přitom tam nepíšu nic závadného. Jenom, že nemá OPC vedle GSI v reálném (bohužel to nejde zvýraznit) světě smysl. Nepíšu však, že si nenajde klientelu (viz jak píšu Donaldsonovi), nepíšu, že by značka OPC měla zaniknout, naopak. Až najmou pár lidí s citem, tak ještě dostane potřebný lesk... A že se posouvají někde kupředu jsem ti zmínil v tom, že Corsa už narozdíl od těch ostatních začíná být někde jinde... Jenom si musíš dobře přečíst to co píšu, respektovat můj názor a pak ho rozporovat, ale ne tím, že se ho snažíš za každou cenu shodit. Pak tady ta diskuze bude mít úroveň. :yes:
0
V ocich tvych i vetsiny odborniku- dej sem par odkazu at se poucim.
sargis
0
Ja respektujem rozumny nazor. Ale tvrdit, ze popri GSi nema OPC zmysel je nezmysel. GSi ako take vzniklo nanovo pri sucasnej Corse, tak kde bol zmysel OPC doteraz? Coby si tvrdil, keby sa Astra 2,0 Turbo volala GSi? A Corsa na rozdiel inych OPC je civilizovanejsia, tot vsjo. OPC sa snazi byt natuneny "pure car" beznej znacky a dari sa im. A k tomu Lambu ci Porsche, co som spominal vyssie - naco sa teda namahali s LP640, ked tu mame bezne Lambo? Naco je P Turbo? GT3?
MichalH
0
GSI vznikla podle mne také z důvodů, protože se OPC prostě málo prodávala a taky z důvodů, aby vynikla její "exkluzivita". Ale pořád se tady bavíme o samotné existenci těch aut, ty vedle sebe mohou existovat, protože si obě najdou zákazníky. Ovšem OPC velmi málo. A na běžné silnici oproti GSI nevynikne. Pro fajnšmekry co jsou 2x týdně na Nordschleife nebo si tak chtějí alespoň připadat, tam ano. Takže pro mne z tohoto pohledu, nemá smysl za OPC těch 100tis. připlácet. Snad se nemýlím. A stejně je na tom LP640 a Turbo, prodá se jich oproti základním verzím minimum, ale to jsou zase exkluzivní značky a tam je to spíš o vlastnění než o výkonech, ne? 😉
0
To same mas u GT vs GTI- a i presto se nad tim nikdo nepozastavuje a obe dve varianty se relativne uspesne prodavaji
0
Neznám prodeje GT, ale pravdou je, že už jsem to viděl jezdit. Ale v podstatě to nepovažuju za sportovní derivát, jenom další motorizaci. Myslím, že jako sportovní nebyl ani nikdy prezentován. Spíš rychlé a "úsporné" cestování. Protože jinak kdyby se jednalo o "pologti" a rozdíl by byl jenom v motoru, tak 60tis. v pořizovací ceně mluví jednoznačně ve prospěch plnotučného srdce. Otázkou je, jak se bude prodávat Golf GTI s 230 koníkama, jak bylo kdysi avizováno... Problém Corsy vidím spíš v tom, že GSI je prezentováno jako sportovní, parametry podvozku tomu odpovídají, výkony téměř stejné, ale stojí o podstatných 100tis. míň, což je u tak malého auta problematické značky opravdu hodně. A konkurence vyjma Clia se drží víc při zemi.
sargis
0
S predajom mas pravdu, preda sa ich malo. Ale o to Opelu ide, inak by nelimitoval vyrobu tychto aut. Len tak som asi pred tyzdnom skusil na nemeckych weboch "kupit" Golf GTI a Astru OPC. Golfov neurekom, Astru som ledva nasiel. Myslim, ze aj v pripade OPC ide o istu exkluzivitu v pripade vlastnenia, aj ked ide len o Opel. A rad si priplatim za auto, ktore ma neoficialny zakaz jazdit na mokrej ceste, je to radost sofera krotit taketo bestie.
0
Nejsem si jistý, ale současná portfolio limitováno není, narozdíl od Astry OPC předchozí generace. Ano Opelu jde jistě o exkluzivitu, ale pokud ta exkluzivita spočívá v před pár lety vytvořeném názvu, sedačkách, pár koních a krom corsy vozech ztrácejících na konkurenci, pak je to málo. Ale kvůli té tvé poslední větě to chápu, tam bych hledal důvod, ne v tom co tu bylo dosud napsáno. 😉
MichalH
0
já
0
OPC ma zmysel! A obzvlast Corsa OPC! Je to nadherne auto! GSi ide, ale OPC vas vynesie do neba, ci uz motorom, interierom, jazdou, vzhladom.....
Mno, myslím, že by bylo na čase, aby si v Boleslavi uvědomili, že na trhu se v oblasti rychlých malých vozítek okolo půlmega, kde dočarovává léty sešlá Fabia RS zvedají vlny...A to prosímpškně vlny benzínu a emocí.. (A když říkám benzínu, myslím benzín a ne nafty!) Nezadaní městští floutci mají o jedno dilema navíc. Na GSi se dá cenově "došahnout" podobně jako na staré RSO a navíc je to benzín, tudíž sportovní plnokrevník. Že má tři dveře je jim jedno a možná se jim to líbí víc. Že bude mít o pár litránků větší spotřebu taky. Zase nebude po pár desítkách wostrejch tisíc "čoudit jak prokopnutý kamna". Je to splnitelnej sen o benzínu, zrychlení za vosum, zvuku a ostrejch konturách. A ted se ukažte Boleslaváci. Budu Vám držet palce. I když Vám moc nevěřím, že tohle trumfnete. 😉
Sry, nechci aby to vyznělo zaujatě. Ale s Fo(a)bií bych si velký šance proti Corse OPC nedělal.(ve své třídě čerstvě potvrzený rekordman na Nordschleife)
A kdyby náhodou přijelo nedejbože modrý kladivo Astra OPC( ve své třídě taktéž rekordman na Nordschleife), tak můžou jít rovnou do kouta šoupat nohama :no: :-!
A kdyby náhodou přijelo nedejbože modrý kladivo Astra OPC( ve své třídě taktéž rekordman na Nordschleife), tak můžou jít rovnou do kouta šoupat nohama :no: :-!
Ehm, no zaujatě to sice zní, ale každý má právo na svůj názor... Navíc s výkonem na okruhu máš pravdu. 😉 Příspěvek měl vyjádřit mojí zvědavost na to, co udělá Škodovka s novou Fabií RS, aby se mezi špičkou malinkých sportáčků udržela.. 😉
Neurobi nic, pretoze Skoda voci Opelu nikdy namierena nebola. A ako "ludovejsia" znacka v koncernovom ponimani sa podla filozovie VW przentovat dobre a dostupne auto pre masy a k tomu ista sportova veria, samozrejme, najskor 1,4 TFSI okolo 110-120 kW. Ale skoro 200-konova Fabia? Na 98% nebude. Ibaze by Skoda zaviedla nieco nad RS...
U nas sa nikdy nebude predavat vo velkom.Ale napr v Nemecku kde kazdy clen rodiny ma aspon jedno auto tam hej . U nas kupis auto pre celu rodinu na 10 az 15 rokov a aby bolo vsestranne. Len kvoli statom ako my cz sk by nebol ziaden vyrobca vyvyjal sportove verzie. Kolko sa predalo u nas napr octavii rs .
Naopak mi připadá, že v Praze jezdí srovnatelný počet různých ostrých verzí a nebo ryzích sporťáků jako v jiných velkých evropských městech. A Octavia RS..... No v současné generaci jich jezdí až nezdravě mnoho. Viděl jsi někdy německý venkov ? Představa, že tam má každý v garáži Porsche je trochu úsměvná. Někdy se tam pohybují solidní dědečkové a ne jen v bývalém DDR.
A ked uz sa bavime o vrchole malych hot hatchov - kto spravil na nürburgringu lepsi cas ako Golf GTI ? odpoved : Corsa OPC! ...takze v kategorii malych besnych hatchov sa moze Corsa OPC vazne merat len s Cliom Sport-ale ked do toho chceme dat aspon trosku rozumu - Clio ma priemernu spotrebu o liter vyssiu 😉