Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: EU musí víc podporovat elektromobilitu, aby mohla konkurovat Číně, uvádí studie

Evropská unie musí víc podporovat elektromobilitu, jinak evropští výrobci elektromobilů ztratí podíl na trhu ve prospěch Číny. Uvádí to zpráva neziskové společnosti Transport & Environment (T&E).
Zpět na článek
19. 10. 2022 10:05
19. 10. 2022 10:21
19. 10. 2022 10:19
19. 10. 2022 10:25
19. 10. 2022 10:52
19. 10. 2022 13:34
Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2022 09:06
skoro PŘESNĚ PŘED ROKEM
To tu vysvětloval (trochu praštěnej ale DOBREJ) ekonom Vávra https://www.auto.cz/…-se-nebal-141168

No a FURT JE TO TAK = tehdy DRTIVÁ VĚTŠINA místních MU "to vysvětlila" = tak jak? UŽ vám došlo? :-O

Nebo STÁLE nic STÁLE NE? :-!

tipuju že ekonomů co SEbe vidí STÁLE nad před = úrovní Vávra = bude STÁLE dost :D :*)
Rozbalit vlákno
10
19. 10. 2022 09:20
Vávra to dopletl.
Následovatelé Tesly nejsou jenom v Číně.
A kde má Vávra automobilky z Taiwanu, Vietnamu, Indie, USA ... .

Jenom kolik vzniko v USA nových automobilek a jsou do Evropy.
Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2022 09:30
Re: Vávra to dopletl.
no SOU VŠUDE a BUDOU VŠUDE = tobě tam vypadla Jižní Korea = ale o to nejde (žejo)

podstata kterou shodou okolností přesně před rokem TADY říkal Vávra je = že místní diskutéři tvrdí EUropa na to jde MOC RYCHLE a vono realita je že spíš MOC POMALU
19. 10. 2022 11:27
Re: skoro PŘESNĚ PŘED ROKEM
Už jdi s tím Vávrou do háje, jsi jak zaseklý kolovrátek. A vyprdni se na CapsLock, tohle se vážně nedá číst.

Kdysi jsme se tu bavili o autech. Někdy se i diskuzně chytli, ale to k tomu patří. Tohle, co se tu děje dnes, to je hnus, diskuzní odpad. A ač jsem se tě dlouho zastával a snažil se tě pochopit, musím říci jedno - jsi rozhodně jedním z těch, díky nimž je tu místo pokecu o autech tahle žumpa. Fuj.
Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2022 11:58
Re: skoro PŘESNĚ PŘED ROKEM
takže JEŠTĚ NEDOŠLO

dokonce ani NEDOŠLO že tohle je o autech = o autech to je i v týhle úrovni. Tohle co se tu děje dnes, to je na tebe možná moc = ale to neznamená že je správně aby Vávra šel na tvou úroveň chápání

Žumpa a odpad = je tak trochu OPAK toho na co si stěžuješ = ty chceš dál nezávazný plácání o ničem.
19. 10. 2022 12:34
Re: skoro PŘESNĚ PŘED ROKEM
Lukas,fakt mas potrebu reagovat na tro(t)lla co si tu dopisuje sam so sebou???
Najlepsia je ignoracia a nekrmenie tej dusevne chorej 48 pohlavnej osoby s X nickmi.
19. 10. 2022 12:47
Re: skoro PŘESNĚ PŘED ROKEM
:yes: :yes:
Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2022 12:51
Re: skoro PŘESNĚ PŘED ROKEM
a to :yes: :yes: za co? za ROZSAH PLKOKECŮ? :-O :-!

NEBO ti vadila ta oprava, "neunesl" si vysvětlení https://cs.wiktionary.org/…iki/hlubok%C3%BD#… že to bylo správně že MÝLIL SES ty :-|
Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2022 12:48
Re: skoro PŘESNĚ PŘED ROKEM
MŮŽEŠ mi VYSVĚTLIT svoje TUPÝ PLKY? nebo si prostě IDIOT že tomu cos napsal = opravdu VĚŘÍŠ?? :-O :D

myslím to VÁŽNĚ! najdi koule a vysvětli = proč sis tuhle kravinu VYMYSLEL = nebo nejdi KOULE a pojď se vsadit = klidně O HODNĚ :-!

lidi často až většinou píší O SOBĚ = takže ty si sám se sebou povídáš (jako) MULTI-NICK(u)? :*)

za LHANÍ = musí přijít TREST
to se shodneme ? :-)
Avatar - Jasper De  Ceuster
19. 10. 2022 12:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2022 13:01
Re: skoro PŘESNĚ PŘED ROKEM
:yes: :D :-!
19. 10. 2022 09:16
Jenomže v Číně podpora EV za 2 měsíce končí
A nejde o Čínu, jde o následovatelete Tesly. Tedy i o nečínské automobilky, tedy z Vietnamu, Taiwanu, Indie, USA, ... .
Rozbalit vlákno
0
Avatar - WinDiesel
19. 10. 2022 09:27
Evropa uměla vyrobit ...
... levné a dobré spalováky, ale potom se této výhody sama vzdala
Číně s EV konkurovat prostě nedá, v EU je příliš drahá pracovní síla a o hodně vyšší náklady na všechno. Clo to nevyřeší a představa že se materiály budou dolovat v Evropě je docela komická. Ti stejní, kteří kvůli obavám znemožnili získávání plynu v Holandsku, ti budou v Evropě a nedej bože otevírat doly? :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
1/3 zemí EU stejně nic nevyrábí, co se týče automobilizmu, třeba Belgie, Holandsko. Těm je to u pr_ele a auta z Číny jim nevadí, hlavně že jejich krávy nebudou prdět a budou mít ta úžasná RÁDOBY bezemisní autíčka.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jasper De  Ceuster
19. 10. 2022 09:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
19. 10. 2022 10:05
Omyl
čína Evropu totálně převálcuje, Evropský automobilový průmysl zkrachuje a zbnytky Čína, Indie atd bleskurychle zkoupí.
Jako už to udělali se Saabem, Jaguarem, MG, Land Roverem, LTI, Lotusem, Volvem, DeTomaso atd
Rozbalit vlákno
1
19. 10. 2022 10:19
Trocha na hlavu
Každý vývoj musí mať nejakú logiku. V Číne je najpredávanejšie EV v cene do 5 tis. Eur, Hongguang Mini. Nech ich tu predávajú za 8 tis. Eur, alebo nech niečo obdobné vymyslí EU automobilka a tiež predaj EV porastie aj bez ďalších zvrhlých dotácií. Aj keď ten rast má tiež obmedzenia.

EÚ ide na to zákazmi, urýchlenými zmenami, ešte masívnejšimi dotáciami, a autami typu BMW iX za 200 tis. Eur, príp. Megane EV za 50 tis. Eur. Nájsť okrem Dacia niečo pod 40 tis. Eur je pomaly zázrak.

Keď bude EU viac podporovať elektromobilitu, nenaučia sa EU výrobcovia ponúkať modely, ktoré zákazníkom dávajú logiku. Z elektromobility si EU spravilo nezmyselnú modlu a všetko tomu podriadilo. Muž s koženou brašnou nesmí projít. :-O

Chápem, že v niečom potrebujú podporiť dôchodcovia, alebo samoživiteľky. Alebo podporovať razantné zlepšenie vlakovej dopravy, aby mi vlak do Prahy nemeškal 3 hod a mohol som si dovoliť ísť vlakom. Ale podporovať automobilky, aby sa ešte viac vzďalovali prianiam zákazníkov a mohli predávať nezmyselné výrobky?
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2022 10:23
Re: Trocha na hlavu
Viz úvodní příspěvek diskuze = myslíš že to KOMPLEXNĚJI chápe Vávra nebo ty?
19. 10. 2022 10:25
Re: Trocha na hlavu
PS: Neziskové organizácie povedali aj, že Nemecko musí vypnúť jadrové elektrárne a staviť všetko na občasné zdroje energie a ruský plyn.
Výsledok poznáme.

Nemecko je aspoň pri troch posledných čiastočne pri zmysloch, aj keď to trvalo.
Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2022 10:43
Re: Trocha na hlavu
to siS odpověděl? :-O
Avatar - Barrichello
19. 10. 2022 13:27
Re: Trocha na hlavu
Nebot byly placené Kremlem, stejně jako Greenpeace, aktivisti, zelný politici atd

Jsou na to důkazy

https://www.reflex.cz/…i-za-putina.html
https://smutny.blog.idnes.cz/blog.aspx?…
Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2022 14:24
Re: Trocha na hlavu
důkazy že KREML je SS.viňa co NÁM to tu furt SERE? no to ví snad všichni

stejně jako všichni ví(dí) že ti z ruSSký zadnice koukaj jen špičky bot = tak hluboko si v pr.deli
Avatar - Barrichello
19. 10. 2022 14:46
Re: Trocha na hlavu
Důkazy že zelení sou největší úplatné šméčko, kašpare :-) :-)
19. 10. 2022 14:50
Re: Trocha na hlavu
Nekŕm trolla.
Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2022 17:57
Re: Trocha na hlavu
máš pravdu (multi)traveldrive = nemá smysl MĚ apod. krmit KECAMA = to (logicky) nefunguje. Mě prostě nevokecáš že 1+1 nejsou 2. Když někdo VÍ kolik to je = neukecáš ho. BOHUŽEL ty co to neví (a je jich dost) tak ANO

k tématu VÝBORNÝ zábavný dokument https://www.stream.cz/…-nemine-64477307
19. 10. 2022 16:15
Re: Trocha na hlavu
Rusko hlavne plati dezinformace o eu. Vcetne kampani proti ev.
Avatar - Barrichello
19. 10. 2022 16:23
Re: Trocha na hlavu
Zelená agitka se tu sešla :-) :-) :-)
Avatar - Trofim Lysenko
19. 10. 2022 16:29
Re: Trocha na hlavu
vypravej dalsi pohadku, jsme pripraveni, soudruzko ;-)
Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2022 18:20
Re: Trocha na hlavu
protiEUrospká agitka SE SNAŽÍTE to jo :*)

hele DEZINFORMÁTORE číslo JEDNA na ACZ = ty a MILAN SMUTNÝ což je totéž co PETR PROKOPEC

a) ty nevíš kdo to je = odkazuješ na něj Z NEZNALOSTi protože pindy se ti (prostě jen) LÍBÍ
b) ty VÍŠ kdo to je (za jakej tým kope) a = odkazuješ na něj PROTOŽE SI KŘIVÁ SS.vině?
c) = a+b

c) si NEZNALÁ křivá pro ruSSká SS.vině, která to dělá dílem z blbosti DÍLEM z křivosti
Avatar - Barrichello
20. 10. 2022 10:02
Re: Trocha na hlavu
Si nahlášen Trofime. BTW, kolik tu máš fake nicků? 400? Všechny fake sou samozřejmě nahlášeny taky :-) :-) :-)
19. 10. 2022 15:53
Re: Trocha na hlavu
Odstaveni JE v DE bylo nekolikrat odsouhlaseno vladou opakovane zvolenou ve svobodnych volbach.
19. 10. 2022 16:43
Re: Trocha na hlavu
A co tim chces rict?
Ze veris panu Smutnemu ktery je ve spolku sirici fakenews? Ktery do sebe mota emise a CO2 atd?


Ze nevidis obrovsky progres u OZE a ukladani energie?
Avatar - pradeda777
19. 10. 2022 17:28
Re: Trocha na hlavu
Fake news tu šíříš ty, hendymane.... :-!
19. 10. 2022 17:44
Re: Trocha na hlavu
Klidne napis jake jestli mas odvahu.
Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2022 17:47
Re: Trocha na hlavu
taky si RÁD SI POČTU co VYMYSLÍŠ pradědo = fakt mě zajímá COs VYMYSLEL

dal si odkaz NA PROBLEMATICKÝ ZDROJ = z neznalosti nebo zlého úmyslu?

takovej Arese dává ÚMYSLně na Prokopce = i když (už) ví jak tam kradou překládaj bez zdroje používaj články = ale ÚMYSLNĚ jen některé
taková NEJHORŠÍ MOŽNÁ novinařina = níž HŮŘ TO NEJDE = přesto na TO úmyslně dává odkazy dál

ty na STARCE V DŮCHODU MACKA a "jeho lidi" = úmysl nebo ("jen") NEznalost?
Avatar - Barrichello
20. 10. 2022 10:06
Re: Trocha na hlavu
Přesně tak, šíří zelené fake news a jsou placení Krmlem, jako zelení aktivisti, aby dohnali díky OZE Evropu k závislosti na plynu, kterým se musí vykrývat.

Jinak perlička - pětina zkapalněného plynu dodávaného do Evropy zase pochází z Ruska, i když to fyzicky dodává někdo jiný, haha :-)
Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2022 17:51
Re: Trocha na hlavu
viz já 17:45 = hele ty info KDE ZROVNA DEZIFORMACE to si vy protiEUroatlantické civilizace ZA RUSKÓÓÓ´předáváte těma ŘETĚZOVÝMA MAILAMA? že ten 1 hnusný dezinformační zdroj NAJEDNOU hned všichni víte? :D

připomínáš mi prodavačku (a ostatní "chytré" na Václaváku) https://www.mall.tv/udalosti-ludka-stanka/demonstranti-maji-jasno-vladnou-nam-srabici-hajzlici-a-lhari

https://www.stream.cz/…-nemine-64477307
Avatar - pradeda777
19. 10. 2022 17:27
Re: Trocha na hlavu
To jo, ale to byla jiná doba a společnost měla vymyté mozky pro-kremelskými agenty v politice a v médiích. https://smutny.blog.idnes.cz/blog.aspx?…
Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2022 17:45
Re: Trocha na hlavu
ano VYMÝTÝ MOZEK fungující na NEZNALOSTECH (neznalýho ukecáš) JE PROBLÉM

Např. když tu padaj odkazy NA PÁR DEZINFORMÁTORŮ jako je AF Prokopec a Miler (tam je to jasné ÚMYSLně informující neznalé JEDNOSTRANNĚ) a to samé co ty dvojice důchodce MACEK co AŽ život V DŮCHODU zasvětil (ideologickému opět ÚMYSLně neobjektivnímu) BOJI PROTI EV (a jeho mluvíčí na kterého dávአodkaz TY

našel sem už 100x že si byl mimo pradědo = teď už si NA STRANĚ EXTRÉMISMU

a to VOTÁČENÍ naopak = že KREML chce aby... to je taky HNUSná (i když rozšířená VŠECHNO NAOPAK = TO ZBLBNE) metoda :'-(
19. 10. 2022 10:52
chrocht
automobilky EU misto toho, aby se postupne venovaly vyvoji benzinaku, pak hybridu a ted EV, tak se venovaly vyvoji dyzlu, ktery jsou slepou ulickou prinejmensim od dieselgate v 2015
china osobni dyzly nema, tak ma vetsi kapacity pro perspektivni EV
za pripadnym zaostavanim EU automobilek muze chrocht a danovy zvyhodnovani nafty na ukor benzinu
nic vic bych v tom nehledal
Rozbalit vlákno
0
19. 10. 2022 10:53
Je výhoda že už jsem v penzi
Dojezdím aktuální auto a s těmi elektrovehikly se mohou jít třeba vyfotit. Za pár let mi tak jak tak seberou řidičák a tak mi to už nemusí vadit. Ale vadí. Už ne kvůli mě, ale kvůli nesmyslům, co se kolem toho točí. Holt, jsou lidi, kteří si myslí, že elektřina vzniká v zásuvce, a baterie zachrání planetu. Bohužel tito lidé rozhodují o budoucnosti stylem, po nás potopa. Je přitom je jedno, jestli to ***i v Bruselu, v Číně nebo v emerice.
Rozbalit vlákno
8
19. 10. 2022 10:54
Re: Je výhoda že už jsem v penzi
tipuju te na 80++ kdyz se loucis s ridicakem
19. 10. 2022 11:21
Re: Je výhoda že už jsem v penzi
Ne, 65. Když to vidím kolem mě, neustálé zdůrazňování jak jsou důchodci na cestách nebezpeční, tak mám tak 10 let a pak ...
No, a na tu dobu snad auto ještě vydrží. Teď má 12 let. Pak ať se třeba rozpadne.
Podotýkám, že platí staré pravidlo, že optimista je pesimista bez životních zkušeností. ;-)
19. 10. 2022 11:46
Re: Je výhoda že už jsem v penzi
jestli nejses uplna troska, tak bys mel mit pred sebou jeste aspon 20 roku v relativni kondici
jo, duchodce cas od casu nejakej ten pruser udela (jako treba dnes v chrastave), ale mnohem vetsi prusery delame my mladsi a jeste vetsi prusery ti nejmladsi
ja v okoli vidim, ze kdo ma ridicak, tak jezdi v 80 celkem v pohode, znam i lidi starsi 85 co ridi pravidelne nekolikrat tydne
pred par lety si jeden 80 lety "mladik" v mem okoli jeste koupil novy auto (funglovku) a stale jezdi
ja to fakt nevidim tak zle, ze by se ridicak mel odevzdavat v 70 jak cas od casu nejakej vylizanec napise

tak hodne optimismu
v tom spravnym slova smyslu
19. 10. 2022 15:56
Re: Je výhoda že už jsem v penzi
Dokazes posoudit jak se zmenil svet za poslednich 10 let?
A jak se zmenil treba mezi roky 1970 az 1980?
Avatar - Barrichello
20. 10. 2022 10:11
Re: Je výhoda že už jsem v penzi
Jsi ruský lobbista bojující za OZE aby byl odběr plynu? Kolik ti platí? :-)
Avatar - Hammunasakra
20. 10. 2022 19:01
Re: Je výhoda že už jsem v penzi
ty si OPRAVDOVEJ proRUSSKEJ *** SS.VOLOČ SS.VINĚ bariku = to že po válce dala redakce ban mě a ne tobě = za to TOMU KDO TO UDĚLAL ;-) TOTÁLNĚ ROZBÍT DRŽKU = těš se :-!
Avatar - Barrichello
21. 10. 2022 11:15
Re: Je výhoda že už jsem v penzi
"80% zásob prvků, které nikoliv nadarmo mají ve svém názvu "vzácné", ovládá Čína - bud na svém území nebo v Africe"

Ing. Dana Drábová, časopis Vesmír, 25.5.2022

Pozdravují tě vědci, Trofime
Smůla co.
Avatar - Barrichello
21. 10. 2022 11:18
Re: Je výhoda že už jsem v penzi
http://zakony.centrum.cz/…l-5-paragraf-353

§ 353Nebezpečné vyhrožování
(1) Kdo jinému vyhrožuje usmrcením, těžkou újmou na zdraví nebo jinou těžkou újmou takovým způsobem, že to může vzbudit důvodnou obavu, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok nebo zákazem činnosti.

(2) Odnětím svobody až na tři léta nebo zákazem činnosti bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1
a) jako člen organizované skupiny,

b) vůči dítěti nebo těhotné ženě,

c) se zbraní,

d) na svědkovi, znalci nebo tlumočníkovi v souvislosti s výkonem jejich povinnosti, nebo

e) na zdravotnickém pracovníkovi při výkonu zdravotnického zaměstnání nebo povolání směřujícího k záchraně života nebo ochraně zdraví nebo na jiném, který plnil svoji obdobnou povinnost při ochraně života, zdraví nebo majetku vyplývající z jeho zaměstnání, povolání, postavení nebo funkce nebo uloženou mu podle zákona.


Teš se lidský odpade, jelikož ste organizovaná skupina zelených fantiků, máš to za 3 roky - , nakup tepláky - z lapáku nevylezeš!!!
19. 10. 2022 12:17
Socialisti a levicaci
Jo takhle premysli socialisti.

Chteji nejakou politikou rozhodovat o konkurenceschopnosti firem. Kdyz rikaji podporit, maji na mysli dotovat - vybrat dane a poslat automobilkam tak nebo onak. Prispevek na nakup, penize automobilkam, prnize na nabijecky (tj opet automobilkam), vyssi zdaneni fosilu atd atd.

Tim jako vzdy pokrivi trh a zpusobi jeste vetsi chaos.

Jako vzdy bude nejlepe, kdyz se do toho prestanou montovat a nechaji tomu volny prubeh. Ty automobilky chteji konkurovat, nechteji krachovat a najdou cestu jak si to investovat, jak restrukturalizovat, jak se prizpusobit. Jinak zaniknou. A i to je prirozeny proces v trzni ekonomice.

Jenze to by pak politici nemeli co delat a museli by resit neco duleziteho jako treba energetiku, obranu a tak.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2022 12:30
Re: Socialisti a levicaci
myslím, že tam máš LOGICKÉ a znalostní HRUBKY
Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2022 14:21
Re: Socialisti a levicaci
tak SI VYBER soudruhu Bariku co trčíš z ruSSký prd.ele = BUĎ realita NEBO soudruh důchodce Macek

jedno NEBO druhý = OBOJÍ dohromady TO NEJDE :-O :-!
Avatar - Barrichello
19. 10. 2022 14:50
Re: Socialisti a levicaci
Smutný, člen ODA je taky soudruh důchodce?

https://smutny.blog.idnes.cz/blog.aspx?…

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2022 18:03
Re: Socialisti a levicaci
Smutný = ty NEVÍŠ PRO KOHO PRACUJE?

smutný pro ruSSkej protiEUropskej bariku = ty NEVÍŠ nebo ZASE ÚMYSLNĚ? :D

Ty si opravdu JEN ODPORNÁ PRO RUSSKÁ SVOLOČ SS.VINĚ ZRŮDA = táhni DO PEKLA DO RUSKA
Avatar - Barrichello
20. 10. 2022 10:09
Re: Socialisti a levicaci
Tak kolik platí Gazprom Trofime, za propagaci větrníků a FVE?

Povídej, ruskej agente :-) :-) :-)
19. 10. 2022 16:05
Re: Socialisti a levicaci
Zajimave kolikrat jeste pan Macek bude tento clanek prepisovat😀
Nestiha delat upravy, aby nebylo videt jak rychle jsou jeho tvrzeni zastarala.
19. 10. 2022 16:05
Re: Socialisti a levicaci
Cina ev nedotuje?
Avatar - pradeda777
19. 10. 2022 17:33
Re: Socialisti a levicaci
Naprostý souhlas.... :yes:
19. 10. 2022 13:33
Musím říct, že po prvotním vzteku
a rostoucím věkem mě sledování konce západoevropské civilizace v přímém přenosu začalo nesmírně bavit. Tak se s tím soudruzi moc nežinýrujte, ať ještě stihnu ten konec.
Ty minusovací úchyle, ty k té hitparádě taky patříš tak super že pořád funguješ.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2022 14:19
Re: Musím říct, že po prvotním vzteku
(víš že) TOHLE ŘÍKALI UŽ KOMUNISTI
Avatar - pradeda777
19. 10. 2022 17:39
Re: Musím říct, že po prvotním vzteku
Klídek. Neber ty dezinformátory tak vážně. Mlčící většina to zase vyřeší u volební urny... :yes:
Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2022 17:46
Re: Musím říct, že po prvotním vzteku
no a TOHLE už je HNUS HNUSnej fakt HNUSný pradědo
Avatar - Trofim Lysenko
19. 10. 2022 13:34
proc
ten bot tady pise porad vo politice?
sileny vopruz
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
19. 10. 2022 17:28
navrhuji to Číňany
vyvinout a pak to zkopčit.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - .StenLi.
19. 10. 2022 18:34
Dalsi tendencny ACZ nadpis :)
EU nepotrebuje viac podporovat elektomobilitu, dokonca ju nepotrebuje podporovat vobec, kedze v Nemecku sa uz predava viac EV ako spalovakov a najpredavanejsie auto je Tesla Model Y. Co by vacsou podporou elektromobility dosiahli, ked vsetky EV su mesiace dopredu vypredane?

Autor chcel napisat ze EU musi podporovat EU vyrobcov elektromobilov a to v preklade znamena ze ma musi podporovat fabriky na vyrobu baterii, na ich vyvoj a mat tazenie kovov na ich vyrobu vo vlastnej rezii. Ale trhovu ekonomiku aj tak neoklamu, tak ako si nechavame vacsinu vyrobkov vyrabat v Cine, tak sa tam bude vyrabat aj velka cast EV. Ak chce EU naozaj podporit EU vyrobcov EV, tak nech zavedie dotacie iba pre domacich EV vyrobcov tak ako to spravilo US.
Rozbalit vlákno
7
19. 10. 2022 19:47
Re: Dalsi tendencny ACZ nadpis :)
Ešteže to vraj nebolí... :-[]
19. 10. 2022 20:11
Re: Dalsi tendencny ACZ nadpis :)
Ty jo, nejak tieto tvrdenia o predaji nesedia so štatistikami…
https://www.focus2move.com/…st-selling-cars/

A napr. 09/2022 mali EV v Nemecku podiel 19,7%.
https://www.marklines.com/…germany-by-month
19. 10. 2022 21:06
Re: Dalsi tendencny ACZ nadpis :)
Škoda komentára. Pravdu napíše, len keď sa pomýli. ;-)
Avatar - .StenLi.
20. 10. 2022 13:31
Re: Dalsi tendencny ACZ nadpis :)
Ale sedia, len ich zle citas. V druhej statistike si si pomylil BEV s EV:
BEV: 19,7%
EV (BEV,PHEV,HEV): 50,1%

V prvej porovnavas rocne predaje ked sa MIG Model Y este nepredaval, ja porovanavm aktualne data za posledny mesiac:
Tesla Model Y: 9 846
VW Golf: 7 095
20. 10. 2022 17:57
Re: Dalsi tendencny ACZ nadpis :)
Píšeš, že elektromobily tvoria väčšinu predaja v Nemecku.

Realita september:
- elektromobily 19,7%
- gasoline powered: 32,2%
- diesel: 17%
- hybrid: 30,4%
a pár desatín niekde zmizlo

Elektormobily + PHEV cca 32,5%.

Problém tvrdenia hybrid = elektro je, že napríklad väčšina spaľovákov (diesel, benzín), možno všetky BMW, Audi, Toyota, Lexus, … sú automaticky hybrid s mini baterkou. Ja ho teda za elektromobil nepovažujem. A ani žiadne rozumné štatistiky. To je potom elektoromobil aj bývalý kolega Karol so strojčekom na srdci.

Tesla Y je v Septembri najpredávanejší model v Nemecku, aj keď sa píše, že je to taká polopravda, lebo Tesla tradične kumuluje čísla ku koncu kvartálu.

https://www.torquenews.com/…ptember-2022/amp

Či sa vedúce postavenie Tesly potvrdí aj v ďalších mesiacoch alebo nie, je jej úspech obdivuhodný.
A že EU automobilky nemajú úspešný recept ako s Teslou súťažiť (a možno ani expanzii čínských značiek) je pravda.
Avatar - .StenLi.
21. 10. 2022 10:00
Re: Dalsi tendencny ACZ nadpis :)
Vidim ze mas hokej v terminologii :-) Pisem "v Nemecku sa uz predava viac EV ako spalovakov".

Stale si pleties pojem elektromobil - EV s bateriovy elektromobil - BEV a preto ti to nesedi.
Takze realita je taka ze ak ma auto v oficialnom oznaceni EV, ako skupiny BEV,PHEV,HEV, tak sa rataju do EV ;-)

Problem statisik hybridov spociva v nespravnom oznacovani a teda aj zaratavani do statistik mild-hybridov, co je technicky chybny nazov, kedze kazde EV a teda aj HEV, musi byt schopne cisto elektrickeho pohonu a to mild-hybridy (ani Karol) nie su, prakticky su to obycajne spalovaky s predimenzovanym starter/generatorom a mini baterkou, napr. niektore, nie vsetky BMW, VAG, Suzuki atd.. toto by som zakazal, iba zneuzivaju pomenovanie hybrid na marketing a nemaju ziadnu relevantnu usporu paliva. Naopak vsetky Toyota a Lexus hybridy su skutocne hybridy/HEV/Hybridne elektromobily a ako aj ostatne hybridy, nemaju mini baterku, ale na zaklade miliard najazdenych km presne vypocitanu najefektivnejiu kapacitu baterie aby pokryla rekuperacne potreby drvivej vacsiny jazd. Ak ty hybridy nepovazujes za hybridne elektromobily EV, ktore v meste jazdia vacsinou (50-80%) cisto na elektricku, to je tvoja neznalost a vsety statistiky ich spravne rataju do HEV. Ak

To co si sa snazil napisat tu: Elektormobily + PHEV cca 32,5%. a myslel si BEV + PHEV = 32,3% a to sa oznacuje PEV, plug-in EV, nabijatelne elektromobily.

Nie je to polopravda, je to cista pravda, lebo Tesla predala tolko aut v septembri. Produkcia v Giga Berlin sa navysuje kazdy tyzden a uz davnejsie dosiahli vyrobu 2000 kusov Modelu Y za tyzden, takze to bude skor o prerozdeleni vyroby medzi EU krajiny, kedze dopyt je vacsi ako vyroba.

Naopak, EU automobilky maju recept ako uspiet na BEV trhu, ci uz proti Tesle alebo CN autam a pisem ho v prvom prispevku: stavat fabriky na vyvoj a vyrobu baterii a zabezpecit si dopredu suroviny na ne. Problemom je ze to zacali robit prilis neskoro a kazda z nich to priznala.
Avatar - Barrichello
21. 10. 2022 11:16
Re: Dalsi tendencny ACZ nadpis :)
"80% zásob prvků, které nikoliv nadarmo mají ve svém názvu "vzácné", ovládá Čína - bud na svém území nebo v Africe"

Ing. Dana Drábová, časopis Vesmír, 25.5.2022

Je super být kompletně závislý na Číně, vid. Čínan už se těší :-)
Smůla co.