Novinky
Zadne prekvapeni, v lidnate Asii vedou asijske znacky a evropsky vehikl nikdo nechce. Jen omezeny mozek veri na evropsky pupek sveta. Dal sypejte prachy vrahum nasich predku z Volyne, pohranici po valce, z 68... A skoncite na dne, jako UA spodina :yes:
Dobrý článek, jen několik komentářů😒br />
BMW a Mercedes tu samozřejmě auta oficiálně prodávají a jejich dealeři jsou obrovští a velmi úspěšní. Např. pro BMW je to dealer Alfardan.
https😐/www.bmw-qatar.com/
U BMW stojí za to poznamenat, že skladba jejich prodejů je přesně opačná než v Evropě, tj. nejvíc se prodá řady 7, X7, X6, X5, 8 a nejmíň trojek, ty tu skoro nevidíte.
Mercedes je též velmi oblíbený.
Jinak land cruiser (ale ten velký, ne Prado jako na snímku) tu má roli jako u nás fabie - je to základní auto. Troufnu si říct, že úplně každá katarská domácnost má aspoň jednoho land cruisera. Domácnosti jsou tu větší, rodiny žijí pohromadě v jednom domě, a tak nějak se bere, že jeden land cruiser v domě musí být. Je to praktické auto, nezničitelné, když je pak starší, tak si s nim mladí muži v rodině hrajou v poušti.
Asi má taky cenu zmínit, že všechna osobní auta jsou benzínová. Pickupy též. Benzín momentálně stojí 13 Kč za litr, ale to je krizová cena, pamatuju, když to bylo necelých 5 korun. Spotřeba teda není faktor, a pak všichni jdou automaticky do benzínu a do víceválců. Nafta se dá natankovat do náklaďáků a pak snad jeden pickup - Tundra od Toyoty - má dieselový model, ale to je naprosto marginální. I velká evropská SUV jako X7 se kupují jedině s benzínem. Zvuk na ulicích je díky tomu přijatelnější.
Dál můžu říct, že město (města) jsou postavená pro auta, takže na 95 procentech městských komunikací je povolená rychlost 80 km/h. Vlastně teď nevím o žádné silnici nebo ulici, kde by byla trvale rychlost 50.
Na druhou stranu na dálnici je maximum jen 120 a všechna auta povinně musí od výrobce nepříjemně pípat, když tuto rychlost překročíte. Nechtěj, aby se jim mladí kluci zabíjeli.
No a poslední - na to, že v zemi je vysoká kupní síla (každá šestá domácnost má v bance úspory nad milión dolarů), tak tu jezdí málo supersportů a sportovních aut vůbec. Je to tím, že je tu bohužel tolik retardérů a hupů, že vlastnictví nízkého auta je tu peklem a takový majitel lamborghini by musel sakra přemýšlet, kudy se dostane z domu a zpět.
BMW a Mercedes tu samozřejmě auta oficiálně prodávají a jejich dealeři jsou obrovští a velmi úspěšní. Např. pro BMW je to dealer Alfardan.
https😐/www.bmw-qatar.com/
U BMW stojí za to poznamenat, že skladba jejich prodejů je přesně opačná než v Evropě, tj. nejvíc se prodá řady 7, X7, X6, X5, 8 a nejmíň trojek, ty tu skoro nevidíte.
Mercedes je též velmi oblíbený.
Jinak land cruiser (ale ten velký, ne Prado jako na snímku) tu má roli jako u nás fabie - je to základní auto. Troufnu si říct, že úplně každá katarská domácnost má aspoň jednoho land cruisera. Domácnosti jsou tu větší, rodiny žijí pohromadě v jednom domě, a tak nějak se bere, že jeden land cruiser v domě musí být. Je to praktické auto, nezničitelné, když je pak starší, tak si s nim mladí muži v rodině hrajou v poušti.
Asi má taky cenu zmínit, že všechna osobní auta jsou benzínová. Pickupy též. Benzín momentálně stojí 13 Kč za litr, ale to je krizová cena, pamatuju, když to bylo necelých 5 korun. Spotřeba teda není faktor, a pak všichni jdou automaticky do benzínu a do víceválců. Nafta se dá natankovat do náklaďáků a pak snad jeden pickup - Tundra od Toyoty - má dieselový model, ale to je naprosto marginální. I velká evropská SUV jako X7 se kupují jedině s benzínem. Zvuk na ulicích je díky tomu přijatelnější.
Dál můžu říct, že město (města) jsou postavená pro auta, takže na 95 procentech městských komunikací je povolená rychlost 80 km/h. Vlastně teď nevím o žádné silnici nebo ulici, kde by byla trvale rychlost 50.
Na druhou stranu na dálnici je maximum jen 120 a všechna auta povinně musí od výrobce nepříjemně pípat, když tuto rychlost překročíte. Nechtěj, aby se jim mladí kluci zabíjeli.
No a poslední - na to, že v zemi je vysoká kupní síla (každá šestá domácnost má v bance úspory nad milión dolarů), tak tu jezdí málo supersportů a sportovních aut vůbec. Je to tím, že je tu bohužel tolik retardérů a hupů, že vlastnictví nízkého auta je tu peklem a takový majitel lamborghini by musel sakra přemýšlet, kudy se dostane z domu a zpět.
Tak to slyším úplně prvně, že má Tundra diesel. Jaký? Vím, že existuje dieselový Nissan Titan, Dodge Ram, F-150 ale Tundra?
Děkuji za super přehled a vhled do této země. Článek jako obvykle odfláklý a obfláklý kdo ví, odkud.
:yes:
:yes:
Este donedavna boli zverejnene katarske predaje za prve 3 kvartaly r 2022 na bestselligcarsblogu aj pre neclenov ( po par dnoch zverejnenia tie udaje pre neclenov uz uzamknu ) ... skoda ze som si tie cisla niekam neprepisal.... alebo ze ich nemaju chlapci z acz.... taka jedna prosta tabulka totiz povie viac nez tisic slov omacok .... takze suhlas... clanok v tomto velmi povrchny...
Onu tabulku jsem také stihl zahlédnout. Zajímavé je, že v ní zcela chyběly Mercedes, BMW, Porsche, nebo třeba Mazda. Asi skutečně nezveřejňují počty prodaných aut v Kataru.
Blizky vychod je co do predaja aut uplne iny svet ako cely zvysok sveta... lebo skutocne len tu kraluju predajom auta ako landcruiser ci patrol.... ale budme radi aj za taketo zaujimave trhy ako katar oman bahrajn ci saudska arabia ... inak by taky legendarny patrol mozno uz ani neexistoval...
Je fakt, ze evropsky mainstream se tu nechyta, protoze nenabidne vic nez Kia, Hyundai, popr. Toyota Camry. Evropske znacky by se mely vazne zamyslet.
Ohromna je ted obliba noveho Defenderu, je to nove modni auto pro nakupujici panicky. Kupodivu neslysim stiznosti na poruchovost, coz by bylo dobre. Ale do pouste to neberou, tam patri toyoty a nissany a americke pickupy.
Mel jsem jednoho kolegu (Francouze), co trval na zakoupeni citroena. Potom, co mu auto kazdy druhy den odmitalo nastartovat, tak sam uznal, ze tyto vozy asi nejsou vyrobeny do mistniho pocasi (horko, pisek). Mrzi me to, protoze evropskym brandum preju. Ale takova je realita.