V pondělí večer došlo během volných jízd pro veřejnost k tragické události. Na okruhu se srazilo několik motorkářů, z nichž jeden nehodu nepřežil. Volné jízdy jsou až do odvolání zrušeny.
cože???!!! Mým dvěma kamarádům na motorce nedal na stopce a s mobilem u ucha přednost řidič osobáku.... nepřežil to.... oni ano, i když se oba několik let z toho dostávali...
byl jsem tam jako divak..asi 100metru od toho, ale nevidel jsem to.. kluci, co tam meli ostrejsi stroje, tak tomu davali..jednomu se pretrhl retez, tak zvedl ruku, spomalil a v pohode chtel odjet na bok, jenze za nim jel dalsi klucina, co to tocil do plnych a ten to do nej zezadu napalil.. bylo tam hodne okolnosti, ale asi tou nejdulezitejsi bylo asi to, proc do nej narazil, ze na horizontu jim svitilo slunko..a to byl asi hlavni duvod te srazky.. Jeste, ze páááni Policajti meli hodne casu a prijeli tam az po pul hodine a to jen auto a nemluvim, ze za dalsich 20 min tam teprve dojel policejni transporter z nehodovek..nebyl to prijemny zazitek ani pro divaka..
No nez to vyresi a vymysli jak tomu do budoucna zabranit tak je spravny ze to zakazali... Tobe kdyz vynechavaj brzdy na aute, tak ho taky odstavis do ty doby nez to opravis... me na to nic divnyho neprijde a udelal bych to samy... docasne ych to zastavil...
K tomu nezbývá než dodat jediné... Vedení okruhu sklidilo plody své nadutosti. pro auta 5x za sezonu, motorky 2x za týden. ptám se proč? Auto je daleko bezpečnější. Komické je, že to zdůvodnili neukázněností řidičů v autech.
Nepovídej! Dík, že jsi mi prozradil takové tajemství. Pokud ale vím, tak loni tam bylo vždy na jízdách veřejnosti pro auta narváno, že se na některé nedostalo. Bohužel se někteří debílci neumění chovat a tak se jízdy zrušily. Ptám se ale proč jsou protěžovány motorky? Umíš na to odpovědět nějak k věci, nebo jen tlučeš prázdné plky jako normálně? ;-\
Můžeš to své tvrzení něčím podložit? Je to klasický univerzální okruh. Už jen jeho šířka o tom svědčí. To že se na něm poprvé závodilo na motorkách neznamená vůbec nic, ty malé dítě.
Nevím, kde je pravda, ale vím, že akcelerace jakékoliv novější šestistovky (a je v podstatě jedno, zda naked nebo supersport) se rovná zrychlení vozů typu Gallardo, F430, Impreza STi, atd. takových aut v ČR moc není, ale motorek? Kupa... Jak kdosi psal, moc "extra" rychlých aut není, tak ať se vyblbnou motorkáři.
Nic proti, ale jako novinář jsem se na brněnském okruhu svezl v BMW M3 a Jaguaru XKR a v obou autech to byla oproti Yamaze R1 nebo Kawě ZX-10R naprostá nuda... Než někdo začne vynášet verdikty, rád bych věděl, zda měl možnost prot si tu trať v silném autě a na silné motorce (a zda tomu alespoň trochu dával ;-) )
Ale vždyť to není o silném autě. Dost dobře si tam může zajezdit člověk i s běžným vozem. Jde o to si to užít a třeba se i něco přiučit o jízdě na limitu (nebo aspoň zjistit, kde má limit).
Problém je hlavně v neukázněnosti a tuposti některých účastníků volných jízd (nezáleží zda sedí v autě či na motorce). Vůbec nemají tušení jak se mají na okruhu chovat, co smí a co ne. Pak se nemůžem divit, že to bohužel dopadá takto.
Naprosto s vedením okruhu souhlasím, že to do odvolání zavřou. Chce to zásadně změnit způsob volných jízd.
k tomu auta vs motorku na okruhu asi tohle...kdyz si odmyslim tuhle tragedii tak pady byvaji pomerne casto,jenze okruh je relativne "bezpecny" a tak urazy nikdy moc nebyly a okruh nebyl poskozen.u aut je daleko vetsi pravdepodobost srazky(protoze holt se jich tam tolik nevleze a hur se uhyba) a kdyz nekdo z autem vyleti mimo trat,tak to tam pekne zdemoluje...tak treba proto...motorky se zastavi v unikovych zonach,auta leti do svodidel,a pri papirovosti dnesnich aut by bylo vaznych zraneni daleko vic
ale ako to chces vyriesit?
Mam v brne nieco odjazdene. Aj na obycajne volne jazdy to maju perfektne zabezpecene, vsade su tratovi komisari, v riadiacom centre maju zapnute vsetky kamery a davaju pozor, je tam lekar. Niet im co vytknut!
Tratak moze mavat aj cervenou ako o zivot, ale pokial je slnecno, tak na volnych jazdach ti v tom kopci do oci bude svietit vzdy! Pripocitaj par much na plexi a vysledok je, ze tam nieje vidiet nic... :-(
Říci o jízdě na okruhu v M3, že je to nuda... může jen kastrát. A to neplatí ani ve srovnání se zážitkem na motorce. Je to o něčem jiném, ale NUDA to rozhodně není, PANE!
Hurá, už mám svůj fun-club... Kastrát? LOL, to je dobrý >:D Dívejte se, To//Me, někdo má rád holky, jiný vdolky (a třetí kastrovací železa asi), ale já v tom jel, mám z toho SVOJE dojmy a svoje srovnání a na silné motorce (ideálně ostrá šestistovka... ptáte se proč? přečtěte si test Yamaha R6R) jsem si ten okruh užil mnohem více než v silném autě.
nuda???? v M3??????? tak proč jezdí motorky na okruhu v Brně na kolo o moc horší časy než auta, pokud umím číst tak int. formula masters s motory z aut z WTCC jezdí lepší časy než motogp, ale jinak je v M3 určitě nuda. ne v M3 nejezdím, neznám ani jízdu na rychlé motorce, ale silnice kolem okruhu znám moc dobře >:-[]
Zdravim, jestli sis cetl prohlaseni na oficialnim webu okruhu tak tam o autech neni ani slovo. A k tomu poctu jizd aut - myslim ze hlavni problem je ze tohle je okruh urcenej primarne pro motorky - ve vsech unikovejch zonach je kacirek, takze kdyz to tam posles s autem a povede se ti vyjet nazpatek na drahu tak na ni vytahas relativne dost sterku. No a kdyz se ti vyjet nepovede tak je problem s odtahem, na rozdil od motorky, tu i rozstipanou tri trataci odtahnou ke zdi.
Ten okruh není jen pro motorky, při jízách veřejnosti tam jezdí odtah pro auta. Napsal jsem jim mail, že zrušení nic neřeši a že by se měli zamyslet nad protěžováním motorek. Jsem zvědavej jestli někdo odpoví
Chápu vaše rozhořčené reakce a souhlasím, že je stále bezpečnější závodit na okruhu než za plného provozu. Tvrzení, že lidé do toho jdou s tím, že se něco může stát je také na místě - ale - ale provozovatel okruhu je taky jenom právnická osoba, které nedělá dobrou vizitku, když se na její půdě zabijí lidi. Myslím, že až se nehoda vyšetří, jízdy se znovu obnoví. Je to ale logická reakce den po havárii.
Upřímnou soustrast...
Celkově je v České republice problém se dostat na jízdy po okruhu, pokud si ho nechcete pronajmout sami. Jízdy veřejnosti v podstatě chybí. Lidé pak zkouší hranice svých vozů na normálních cestách, kde nejsou žádné ochranné zóny, žádný kačírek a pomoc na blízku. Ve většině zemí jsou k dispozici daleko více uzavřené tratě, které jsou přístupné veřejnosti. Jistě, nemají třeba homologaci FIA, ale komu to vadí pro zkoušení hranic svého auta a zdokonalování se ve svých zkušenostech? Důležité je vědět, že mi nic nepřijede z protisměru, že to můžu rvát, jak chci a přitom všem musím dodržet jen pár základních pravidel, které jsou pro zachování bezpečnosti druhých na okruhu a i mě samotného? Takové okruhy tu chybí. Místo toho se rozšiřují samé tuning srazy, kde se "závodí" čtvrtmíle, která o řidičských dovednostech nic nevypoví a která nijak nepomůže v běžném provozu.
No jo... jsem vlastně v Čechách ;-\
souhlas! Jsem mladý řidič a nevim jak moc můžu řezat začatky, nevim co to je, když mi ustřelý zadek a co při tom dělat. Jasný, jezdit pomalu a jsem za vodou. V autoškole se 5minut mluvilo o tom, co je to smyk, aquaplaning atd. Pár hodin na dráze na poznání meze auta a co při tom dělat prakticky nemožné u nás. Max škola smyku, ale jako student 5000kc opravdu nemam.
Školu smyku doporučuji. Sám jsem absolvoval a je to přínosné. :yes: Nechci tu dělat žádné promo, ale zkus tohle [odkaz] Není to 5.000,- ale ani to není moderní polygon v Mostě. Pro začátek by to mohlo stačit. Lepší něco než nic. Fakt doporučuji. Bohužel i při pomalé jízdě se můžeš dostat do smyku, tedy nutně to neznamená, že jsi za vodou. Škola smyku tě na něco připraví a můžeš si odtamtud odnést cenné zkušenosti a vědomosti. Lepší je to samo zopakovat. ;-)
mladíku vy se mi líbíte, doporučuji dle vlastní zkušenosti školu smyku, pak dále příslušnou literaturu "Sportovní jízda autem", kde se povídá o smyku přetáčivém, nedotáčivém a pod. oceňuji kohokoliv, kdo ví, že autoškola ho jezdit s autem nenaučí
Bohužel, ani deset takovejch knížek ti bez praxe ničemu nepomůže :'-( Pamatuju si, že když jsem poprvý na Strahovskym parkovišti zatáhnul ručku, tak jsem přes přečtení všech možnejch pouček nebyl s autem schopnej udělat vůbec nic, jenom jsem byl vykulenej... Chce to trénink a pokaždý, když napadne sníh si tam aspoň na chvilku zajedu pro obnovení návyků... Ale dostat se na okruh je zatím nesplněnej sen ;-\
naprostý souhlas, lze jenom doporučit teorii a praxi dohromady, nejlépe zasněžené prázdné parkoviště, slalom, ručka, na prázdné silnici postupně zkoušet třeba zastavení auta z větší rychlosti na mokru apod., tak se to musí, ale škola smyku je dobrý základ, jenom vřele doporučuju z vlastní zkušenosti
taky nevím, proč pro auta je to jenom asi 5-6x za rok a motorky jsou tam prakticky každý den, přičemž jsou podstatně nebezpečnější. Jízda po okruhu je vždy díky některým "závodníkům"
riziko, ale stím musí každý počítat, zrušit kvůli tomu jízdy je nesmysl
Lituju zbytečně zmařeného života. Těším se vždy jako malej kdy zas budu moct s autem na okruh a teď taková zpráva. Minulý rok to zrušili, že si tam motorkáři švindlovali s páskama, teď zase tohle doufám, že do 13.9 to zruší. A rozhodně nesouhlasím se zde prezentovaným názorem,že je Brno pro motorky
to že nesouhlasíš s názorem že brno je pro motorky je pěkný, nic méně fakt to nezmění. Masarykův okruh byl navržen jako motocyklový okruh, ať se to někomu líbí nebo ne.
i kdyby byl navrzen treba pro dostihy, brno je univerzalni okruh, a stim zase neudelas nic ty. ono ziksat homologaci FIA pro GT neni lehke. tvrzeni ze brno je okruh pro motorky vyzaruje naprostou demenci >:-[]
Pitomost. Ing. Jaroslav Suchy projektoval okruh tak, aby vyhovoval narokum pro F-1. Byla nadeje, ze se tady budou jezdit. Diky obstrukcim ochrancu prirody se stavba protahla a dostala to Budapest...
Jedu si po hlavní a tak padesát metrů přede mnou prolítnul jezdec z vedlejší silnice na motorce. Rychlost cca 160-200km/h, začal brzdit až za křižovatkou. Kdybych tam byl o pár sekund dřív, tak mi projel autem. Jízdy na okruhu jsou dobrá věc, je to jediná šance, kdese ti blázni můžou relativně bezpečně vyblbnout. Jinak jsem pro zavedení spec. řidičáků pro ty, co chtějí jezdit na rychlejších motorkách a hlavně zákaz odepisování si motorek do nákladů, jako podnikatelského přesunovadla s výjimkou motorek do obsahu 50ccm.
Celkem vzato souhlasím, ale musím podotknout že kdybych měl sem psát kolikrát mě málem zabil nějakej plechovkář, tak by to bylo skoro každou vyjížďku. A to jezdím téměř předpisově. Pro rýpaly: max 55/120/140.
Holt blbci se najdou všude... :no:
P.S.: jako cyklista děkuju všem co mě objíždějí alespoň s odstupem 1,5m :yes:
jako motorkář děkuju všem co mě respektují, nevytláčejí ze silnice a v zatáčkách z protisměru si jezdí po své půlce :yes:
jako plechovnář děkuju všem co se mi nelepí na * a neohrožují mě nebezpečnou jízdou
Nikdo jste tam nebyli a nevíte co se tam stalo, tak to neodsuzujte ... Klasické kecy, že motorkáři jsou prasata apodobně jsou totálně od věci protože to co předvádějí někteří plechovkáři nad tím taky zůstává rozum stát. Pokud má člověk v hlavě nasráno je jedno v čem nebo na čem jede. A jestli se někdo z vás díval na VC Brna jak se tam rozsekal japonec Sekiguchi a to je oproti účastníkům volných jízd pan jezdec, tak je zřejmé, že se prostě schodou všech špatných okolností může něco takového stát :-( A nikdo nejede na okruh jezdit 50km/h aby se náhodou nic nestalo ...
Zrusit jizdy, neni nesmysl. Lidsky zivot je priorita a proto i na takovych verejnych jizdach, musi byt poradek. Souhlasim s docasnym zastavenim jizd. Mam auto i motorku a rad se svezu rychle /to my muzete verit/ ale, taky jsem rad se svou rodinou a riskovat ze me nejaky cvok setreli na okruhu, ktery je zrovna jen pro nas motorkare se mi ani trochu nechce. A pani atomobiliste, ruku na srdce, vy vzdycky dodrzujete predpisy? A ted kde je vic nebezpeci, okruh nebo silnice.
1. Současné vedení Automotodromu Brno je o mnoho rozumější než to minulé. Čili očekávám rozumnou reakci ve stylu nehoda se vyšetří a pak se jízdy zase povolí.
2. Je pravda (a škoda), že jízd aut pro veřejnost je relativně málo, ale poptávka po nich je skutečně nižší než u motorkářů. Navíc motorek se na okruh naráz vejde víc a tudíž víc zaplatí...
3. Brněnský okruh je krásný, velmi bezpečný a ve slabším autě po chvíli skutečně až trochu nudný :-)
4. Nehody se bohužel stávají a nelze jim zcela zabránit. Proto taky všichni podepisují revers, že jedou na vlastní nebezpečí (a tuším taky že na okruhu neplatí havarijní pojištění). Upřímnou soustrast rodině toho mrtvého...
k tomu auta vs motorky na okruhu asi tohle...kdyz si odmyslim tuhle tragedii tak pady byvaji pomerne casto,jenze okruh je relativne "bezpecny" a tak urazy nikdy moc nebyly a okruh nebyl poskozen.u aut je daleko vetsi pravdepodobost srazky(protoze holt se jich tam tolik nevleze a hur se uhyba) a kdyz nekdo z autem vyleti mimo trat,tak to tam pekne zdemoluje...tak treba proto...motorky se zastavi v unikovych zonach,auta leti do svodidel,a pri papirovosti dnesnich aut by bylo vaznych zraneni daleko vic
Já jsem kupoval pro tátu a měl jsem i sám poukaz od přítelkyně z adrop.cz, můžete si tam nechat poslat poukaz v dárkovém balení, i třeba jako toaleťák.
Poukaz koupit s platností na jeden rok, v průběhu se dá platnost prodloužit ještě o další rok. A ano dárková balení mají dárkové obálky nebo originální způsob balení na toaleťák.