Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Za volantem Lexusu RX: První jízdní dojmy na evropské půdě

Vyrazili jsme do Polska, abychom vyzkoušeli novou generaci Lexusu RX. Prémiové SUV jsme projeli ve všech motorizacích, od 350h přes 450h+ až po 500h.
Zpět na článek
Avatar - Mikesus
10. 12. 2022 07:45
Re: Chýba
To fakt chceš hodnotit spotřebu podle toho jejich krátkého testu? Za tolik ti na krátké trase do kopce zajedu s čímkoliv. I hybridnim yarisem klidně
Avatar - Mikesus
10. 12. 2022 10:52
Re: Chýba
Ty jsi s ecvt nikdy nejel, jinak takovou blbost by si nenapsal. Ale to víme o tobě, že se vyjadřuješ k věcem, o kterých nic nevíš.
Nějak jsem si nevšiml, že by corolla, camry, highlander nebo yaris při omezovaci nechtěli nějak zrychlovat. Naopak, jeli by dal, ale omezovač je zarizne. Tak nepiš blbosti.
Avatar - Mikesus
10. 12. 2022 10:54
Re: Chýba
RX není rav4. Wtf? To je NX. Trochu se ti to pomotalo.
Avatar - Mikesus
11. 12. 2022 17:46
Re: Chýba
Širší, delší, vyšší, s delším rozvorem, koncipován na jinou techniku, ale jinak to jsou totožná auta. Mají 4 kola a volant.
On je vlastně dle tvých slov HL natažený yaris cross, protoze oba mají TNGA.
Víme už o tobě, že jsi technicky slabý.
Avatar - Mikesus
11. 12. 2022 17:53
Re: Pojmy vs dojmy
Tvl ty jedeš s hybridem po dalnici v suv a divis se, že diesel je na dalnici o něco úspornější? Vis vunec jak pracuje hybrid? Že dalnice je pro něj nejhorší oblast? A přesto se k tomu dieselu přibližuje? Stačí pak jen sjet z té dalnice, nedej bože do města, a spotřeba narozdil od nafty spadne hodně dolu.
Avatar - Mikesus
10. 12. 2022 13:49
Re: Chýba
Corolla cross taky? Co na ní říkáš s tím hybridem 5.gen,
11. 12. 2022 21:46
Re: Pojmy vs dojmy
Tak já chtěl prvotně srovnávat jabka s jabkama...

Nechtěl jsem porovnávat s účinností dieselu, kde by bylo potřeba hmotnostního přepočtu. Ale to je jedno. Věřím. že diesel bude ve většině případů na dálnici lepší.

Mně šlo o to, že se tu zpochybňoval Toyota hybrid. Přitom už minulá generace byla špičková, viz ten test.
Nepředpokládám, že nová generace bude horší.

Na druhou stranu nepochybuju, že na acz ho nevychválí. Viz nesmyslná (nerelevantní) spotřeba (nejen, ale i u Highlandera, X3 atd.) v tomto článku.
Tady je ještě doba dieselová. :D

Tímto zdravím šéfredaktora

Jo a našel jsem obdobný test co byl v Heftu 10 AMS:
https://www.autoexpress.co.uk/car-group-tests/357530/lexus-nx-450h-vs-audi-q5-50-tfsi-e-2022-twin-test-review
Once these two run low on battery charge, the Lexus is a much more efficient hybrid than the Audi. As a result the NX will average in the mid-40s for fuel economy, while the Q5 will struggle to get to 35mpg. That’s the difference between a fuel bill of £2,724 per 20,000 miles for the Lexus, and paying £1,115 more than that for the Audi over the same distance.
A zcela nepřekvapivě v britském testu vyhrál Lexus, zatímco v německém samozřejmě vyhrálo německé Audi. :D
Avatar - Mikesus
11. 12. 2022 06:45
Re: Chýba
Chová se nejhůř? Jak? Škube, podtáčí, chcipne při rozjezdu, nebo snad má prodlevu při akceleraci? To ze občas vytoci motor, to udělá každý automat.
12. 12. 2022 10:01
Re: Chýba
Jak ty poznas rozdil, kdyz tim jeli zatim jen kluci v testu?

Vase technicka dogmata jsou usmevna...

A pro kolik procent lidi jsou pri vyberu velkeho SUV prioritni sportovni jizdni vlastnosti?
Avatar - Mikesus
11. 12. 2022 17:48
Re: Chýba
A taky to nebude dosahovat poruchovost jako tebou zmiňované. Souhlas
Avatar - Mikesus
11. 12. 2022 17:44
Re: Chýba
S xc90 bych i souhlasil.
Ten zbytek tebou jmenovaný je naprostý úlet, co jsi vyplodil.
11. 12. 2022 15:43
Re: Pojmy vs dojmy
Ups sorry spatny odkaz.

Me udaje jsou z testu PHEVu, ktery vysel v dubnu 2022.
Bohuzel neni na webu.
11. 12. 2022 15:40
Re: Chýba
Honda Civic ma eCVT a ma pro virtualni razeni. ;-)

eCVT je mozna monotonni pri sportovni jizde. Nicmene je to ideal z pohledu komfortu pri defenzivni jizde a z hlediska spotreby.
11. 12. 2022 15:20
Pojmy vs dojmy
Spotreba v tomto "testu" je jen nicnerikajici dojem vyvolavajici zbytecne diskuze.

O kolik je Lexus uspornejsi nez (plug-in) hybridni konkurence je mozne zjistit az z primeho srovnani.
https://www.auto-motor-und-sport.de/…echnische-daten/

Hybridni prumer Lexusu byl 7,8l/100km.
Zatimco Audi 9,7l/100km.

A jeste spotreba v EV modu Lexusu 20,7kwh/100km.
Audi 27,5kwh/100km.

Toto jsou POJMY - fakta, vysledek skutecneho testu.

O pocitech z jizdy resp. o eCVT je mozne napsat cokoliv.
Ale popirat ucinnost (temer bezkonkurencne nizkou) a tim padem spotrebu hybridu od Toyoty je hloupost.
Avatar - Mikesus
10. 12. 2022 23:11
Re: Chýba
Tohle je jen snaha pozvednout něco ve své garáži. Ano 45e je skvělé, ale rozhodně RX není kodiaq nebo rav4. Aktuální RX je slabé ( nejen motorický), ale taky je staré. Počkám si na srovnávání až bude k dispozici tohle nové.
Avatar - Mikesus
11. 12. 2022 06:47
Re: Chýba
To poznáš podle krátkého textu, že nové RX je horší než staré RX? :yes: :yes:
Avatar - Mikesus
10. 12. 2022 22:55
Re: Chýba
Kolik si toho najel s tímhle RX, kdyz hodnotis s konkurenci? Tipnu si, 0km
A yaris seovnavas s x5 45e, to je dobrý výkon tedy. :yes: :-[]
Avatar - Mikesus
10. 12. 2022 22:58
Re: Chýba
A vem si, ze to má stejnou platformu s HL, takže co to je. Rav4 nebo HL? To je docela rozdil.
https://www.carsized.com/…lander-2019-suv/

A přicházející větší grand highlander bude, teď překvapení, na stejné platformě. Takze co je to RX, rav4, HL, nebo grand HL? Ona totiž ta TNGA-K je největší a nejsložitější pro motory napříč, a pak už je jen TNGA-L pro motory podél, použité jen u nejluxusnějších sedanů. SUV TNGA-L verzi neměli a nejspis ani mít nebudou.

Motas nesmysly. To není o olizovacich, ale ze píšeš blbosti.
Avatar - speedfred
9. 12. 2022 19:31
Chýba
tomu dízel, však Áďo. To by bola spotreba hneď pod 5L :-[] :-[]
10. 12. 2022 13:22
Cena
mi přijde na dnešní dobu velice příznivá...
10. 12. 2022 19:37
Re: Chýba
To, že BMW sa drží osvedčeného usporiadania pohonu je jasne. A to som zisku BMW z každej Supry si rád niečo prečítam. Ak máš link. Ak nie tak je to zase len hádanie bez informácii. Okrem toho Toyota už v minulosti použila motory od BMW a to v pomerne lacných autách, takže spolupráca asi nebude založená len na posielaní tučných obálok do Mníchova.
10. 12. 2022 18:31
Re: Chýba
podle wiki platforma stejna:

https://en.m.wikipedia.org/…bal_Architecture

coz bylo jasny uz podle koncepce. RX je tedy stejna premie asi jako vw atlas, ten ma ale aspon vr6….


a ted hura vsichni toyoti olizovaci sem s minusama!!
Avatar - pradeda777
10. 12. 2022 15:30
Re: Chýba
........"Horses for courses"...jako příměstský univerzál je hybrid Toyota CVT ideální společník....prodeje to potvrzují.
Avatar - pradeda777
10. 12. 2022 09:04
Re: Chýba
Sorry, ale BMW "opisovalo" není správné slovo. K "výměně" technologií došlo v době, kdy se Toyota vrhla na sporťáky a potřebovala motorový řetězec pro projekt Supra. Výměnou za potřebný 6 válec a další věci, poskytla BMW hybridní know-how. CVT vadí?
11. 12. 2022 05:12
Re: Chýba
Sorry, není potřeba nic pozvedávat. Předokolka s motorem napříč a eCVT není konkurence pro X5 45e. Tohle je sešup stejný jako GS/ES.
11. 12. 2022 18:19
Re: Chýba
To už jsme tady slyšeli dřív, že XC90 se čtyřválcem a pohonem předních kol není konkurence X5ky. a potom jsme zjistili, že se prodává dráž a velice slušně :yes:
11. 12. 2022 18:18
Re: Chýba
Tím Lexusem u vás doma jezdí tuším manželka? a má s tím taky takový problém? řekl bych, že ne? protože posuzovat svět svýma očima může být někdy ošidné. stačí třeba napsat, že mně z těch všech jmenovaných vyhovuje nejmíň eCVT. protože je spousta lidí, co nezávodí, nepotřebují auto s primárním pohonem zadních kol, mají milion jiných kritérií a zrovna tohle je jim docela u zadnice... a že těch Lexusů bude jezdit... a že jich nebude tolik co X5tek... to může někomu vyhovovat ;-)
11. 12. 2022 15:33
Re: Pojmy vs dojmy
8 rokov staré porovnanie dynamicky úplne iných áut? :-!
Aké múdre po tých všetkých hlúpostiach čo sú tu popísané :)
Avatar - speedfred
11. 12. 2022 10:22
Re: Chýba
eCVT majú fakt hladké rozjazdy to je bez debaty, u mňa to ale aj tým končí.
Kvôli tomu prejavu som si nikdy nekúpil ani skúter, teraz nad tým začínam uvažovať znova ale elektro skúter.
Avatar - speedfred
11. 12. 2022 10:17
Re: Chýba
BMW je určite charita a robí to že majú kvantum voľných motorov. Za Supru ale :yes: a k tomu s manuálom.
10. 12. 2022 17:46
Re: Chýba
Takže nám chceš povedať, že BMW je charita, ktorá dá prístup ku technológia každému kto si to o požiada? Výmena technológii nie je len výmena hotových komponentov. Pokojne tam mohlo byť know-how k silovej elektronike. Pokiaľ niekto nemá insider info, tak môžeme len hádať čo presne bolo predmetom dohody medzi BMW a Toyotou.
11. 12. 2022 09:26
Re: Chýba
ja se o nic nesnazim, jen rikam ze RX je minimalne stejne drahy jako premiovy suv na pemiovy koncepci pohonu. Coz RAV, HL ani tendle Lex nema a z toho plynou nedostatky o kterej se nema smysl bavit. To automje v nejlepsim konkurence pro xc90 a tim to konci.
Avatar - Ham.
10. 12. 2022 19:20
Re: Chýba
Nic takového jsem nepovedal ani nenapsal. BMW má určitě z každé Supry slušný zisk. Ale to nijak nesouvisí s faktem, že hybridy BMW se ani vzdáleně nepodobají těm od Toyoty a naopak používají řadu podobných řešení a dokonce celých komponent jako evropská konkurence (Mercedes, Audi, Porsche).
Avatar - speedfred
10. 12. 2022 13:31
Re: Chýba
Okrem HL som jazdil asi všetky súčasné Toyoty ale nie nesedí mi to. A nebudem to chváliť ani keby to montovalo aj BMW do svojich aút.
11. 12. 2022 09:32
Re: Chýba
a poc by melo bejt? Jde o to, ze to NEMUZE nikdy za zadnejch okolnosti bejt rychlejsi nez gle 580, neutahne to vic nez Tuareg phev, nedojede dal na elektriku nez x5 45e a nebude s tim vetsi zabava nez z cayennem. A to i pres to ze to stoji stejne. Za me je to predrazenej kram. Neuveritelny je, jak silnej pribeh Lex i pres to ma
Avatar - speedfred
10. 12. 2022 09:29
Re: Chýba
Áno CVT/eCVT vadí. Furt tu bojuješ za manuály a nakoniec kúpiš tú najhoršiu prevodovku.
Avatar - Ham.
10. 12. 2022 09:20
Re: Chýba
No naštěstí byla ta "výměna" jednosměrná, Toyota použila kompletní techniku ze Z4, ale BMW si hybridy vyvíjí podle evropského receptu, přeplňované motory, podélné uložení, klasický automat etc. A CVT nebo eCVT vadí, minimálně tomu, že auta jsou ve vyšších rychlostech líná, dosahuji legračních Vmax a zvukový projev je mnoha Evropanům proti srsti.
Avatar - pradeda777
10. 12. 2022 12:06
Re: Chýba
Nejhorší převodovka? CVT najdete například v autech Nissan, Mitsubishi, Honda i Audi. Často je tento typ využíván u hybridních typů vozů, především kvůli rozdělení síly, motor řídí kola nebo svou energii směruje do baterie.16. 2. 2020
Nevím kdy jsi Toyotu s CVT/e-CVT naposledy testoval, ale jestli by aktuální verze někomu vadila, tak by to musel být opravdový hnidopich..... :-[]
https://www.autotransrus.com.au/…-cons-guide-2020
10. 12. 2022 09:17
Re: Chýba
ale hlavne ta cena. Je to cely drazsi nez ta 45e, ktera je ve vsech parametrech lepsi. O srovnani s agresivne nacenenym gle (ktery bude za cenu tyhle RAV i v 580) bych se ani nepokousel
Avatar - KANKUNEN
10. 12. 2022 08:51
Re: Chýba
On ti to vysvětlí Praděda, že BMW opisovalo. No a Toyota svoje hybridy neumí. CVT vadí i u obyčejných aut a třeba takový P208 už má 8st automat. I ta blbá Mazda má PHEV s 8st automatem.
11. 12. 2022 05:14
Re: Chýba
Ano, nejhorší převodovka. Mám manuál, DSG, 8st ZF, eCVT. eCVT se chová nejhůř. Neříkám nejhorší z hlediska spolehlivosti, ale užívání.
10. 12. 2022 06:23
Re: Chýba
X5 45e je odpověď jak se má dělat hybrid. Oturbená R4 se spotřebou 12-14 je k smíchu ;-)
Avatar - Fomax
10. 12. 2022 01:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 12. 2022 09:12
Re: Nejprodávanější středně velké SUV v USA je BMW X5
RX není konkurence pro X5. Možná tak XC90 ;-)
Avatar - kari.laz
12. 12. 2022 08:23
Re: Chýba
Těžko se bavit s někým, kdo obrazně řečeno má na jedné půlce vytetovaný znak Toyoty, na druhé nápis eCVT a na hrudi napís Hybrid.
Jen kdyby se podobná věc řešila třeba u VW, tak se tu budeš v prsa bít, jak je to všechno na jendo brdo.
12. 12. 2022 07:52
Re: Chýba
pokud nepoznas rozdil premiovy platformy nema smysl to s tebou resit, bude to pro tebe akorat ulet…
12. 12. 2022 07:48
Re: Chýba
a uz je to tu zas, kdyz dojdou argumenty tak se vytahne spolehlivost…
11. 12. 2022 19:22
Re: Pojmy vs dojmy
Však hybrid s dieselovým motorem je úspornější než diesel samotný ;-)
12. 12. 2022 16:58
Re: Chýba
jako ze ma fanouskovskou zakladnu porsche rekneme ze chapu. Ale Toyota, totalne mainstreamovy auto s ohromnejma prodejema. Realne stejny prodeje jako vw po kterym je tu ted moderni slapat. Ale sakra kolik let si delaj vsichni tihle olizovaci srandu z superbu jakozto nafouklyhi golfu a kdyz naprosto totez udela Toyota jeste ke vsemu s priserne predrazenym RX tak je to v poradku. Jako chtelo by se to probudit a uznat ze kram s nafoukanym ctyrvalcem napric muze miz samurajskejch kecu a marketingu kolik chce ale porad to bude mit bliz ke kodiaqu nez k gle 580
12. 12. 2022 08:59
Re: Nejprodávanější středně velké SUV v USA je BMW X5
Díky za zaujímavý odkaz.
Podľa článku je najpredávanejší s veľkým náskokom Lexus RX. A tesne po Acura na treťom mieste je BMW X5, so zhruba polovičným predajom vs RX.

X5 je vyhodnotené ako top podľa Consumer reports (road test, predicted reliability, and owner satisfaction), na druhom mieste RX-L. Rovnako je vyhodnotené ako najbezpečnejšie.

BMW je na druhej strane o dosť drahšie (čo do veľkej miery vysvetľuje nižšie predajné čísla).
- The 2022 X5 has a higher starting price, between $60,600 and $106,100.
- For the 2022 Lexus, the pricing is between $45,920 and $58,110.

Obe autá super...
11. 12. 2022 16:05
Re: Pojmy vs dojmy
Neviem posúdiť Audi.
Ale v 09/2022 som bol v Berlíne na NX 350h, celý čas diaľnica, počasie ideál, letné pneu. Spotreba k 9l/100 km.
Tento týždeň na X5 30d. Počasie výrazne horšie, zimné pneu. Spotreba pod 8 l/100 km.

Možno porovnanie benzín / diesel nie je ideál, ale nejak sa mi tá nedostižná účinnosť prevodovky nepotvrdila.

V meste je určite NX lepšia voľba :yes: . Ale na dlhé trasy nepresvedčila, nehovoriac o vytí prevodovky (fakt otravné, škoda). RX možno lepšie utlmené (?), ale zasa väčšie.
Na základe mojej skúsenosti s NX predpokladám, že RX bude v meste efektívne, ale veľké. A mimo mesto zasa efektivita nič moc. Ale každý máme iné preferencie a iný podiel jázd...
11. 12. 2022 09:33
Re: Chýba
Držím palce novému RX, aby v praxi prekonal očakávania.
Mám skúsenosť so starším RX a novým NX a skutočne v porovnaní s BMW nič moc (interiér, ergonómia, dynamické parametre, prevodovka, spotreba - vo všetkom Lexus zaostával). Pre mňa to bolo sklamanie, čakal som viac.

Cenovo je podobne vybavené BMW drahšie, príplatky robia svoje. Ale zasa nie o toľko, aby bol dôvod prejsť k RX.
Odchádzajúce RX zaujalo výraznými zľavami.
11. 12. 2022 09:25
Re: Chýba
Aj tak je zaujímavé, že aj keď je RX väčšie auto (+29 cm na dĺžku, +6,5 na šírku) ako RAV4, tak tabuľkovo má kufor zhruba rovnaký a priestor vzadu (podľa popisu) tiež podobný.
Avatar - speedfred
10. 12. 2022 14:13
Re: Chýba
Tú som nejazdil aj keď pozvánka na jazdu bola.
Nový Prius vypadá moc fajn (aspoň z foto).
11. 12. 2022 18:58
Re: Pojmy vs dojmy
Čítal si príspevok, na ktorý si odpovedal? :-!

DonVito písal, že je hlúposť popierať bezkonkurenčnú účinnosť a spotrebu hybridu…

Ja som mu napísal v skratke, že záleží ako ho používaš. Prevažne v meste :yes: , prevažne po diaľnici :no:

Ja Japoncom prajem, ale opakovane nepresvedčili… priznávam v meste jazdím minimálne.

Prajem trocha viac radosti z diskusie tvl :-!
11. 12. 2022 09:28
Re: Chýba
ano je to vsecko stejna platforma, toyota usetrila a ted bude hodne omacky a marketingu a pak taky slev. Realne je HL pod milion bez dane coz je min nez za kolik se da koupit kodiaq v silensjich motorizacich. Za ty penize super auto, o tom zadna. Lestit to na RX muzou jak chtej, cenit si to na uroven v8 gle taky, ale sahat jim to nebude ani po kotniky. A to proto, ze to ma platformu z prumernyho mainstreamu
Avatar - Ham.
10. 12. 2022 19:30
Re: Chýba
Stačí se svézt s konkurencí RX jako je X5 45e, Q7 60 TFSIe, GLE 500e nebo Cayenne e-H a v současném RX 450h si budeš na dálnici v rychlostech nad 130 připadat jako chodec. Takže nevím, jak ve 180 Yaris trhá asfalt, ale vím že RX v dálničních rychlostech netrhá ani pápěří z pampelišky.
Avatar - KANKUNEN
10. 12. 2022 13:49
Re: Chýba
lžeš tak, že ani nemůžeš doufat, že ti to nikdo neuvěří
11. 12. 2022 19:19
Re: Chýba
To glorifikovani BMW je někdy trosku fanaticke.
Avatar - kari.laz
11. 12. 2022 10:41
Re: Chýba
A co je HL? Nic víc než trošku roztažená Ravka.
10. 12. 2022 15:33
Re: Chýba
motor napric, zadni naprava pouze elektro, primarne predokolka. Za me RAV nebo chces li Kodiaq/Volvo. Chovani auta ktery je primarne zadokolka je jiny.
Avatar - Ham.
10. 12. 2022 12:22
Re: Chýba
Jo, typická kachna z auto.cz. Ani po deseti letech co se to psalo zde není jediný model BMW s hybridní technikou Toyoty a už nejspíš nikdy nebude, protože BMW jde masivně do EV.
Avatar - speedfred
9. 12. 2022 22:25
Re: Chýba
….a masku z nejakého Vin Fastu, to by bol ideálny Lex.