Ty jsi s ecvt nikdy nejel, jinak takovou blbost by si nenapsal. Ale to víme o tobě, že se vyjadřuješ k věcem, o kterých nic nevíš.
Nějak jsem si nevšiml, že by corolla, camry, highlander nebo yaris při omezovaci nechtěli nějak zrychlovat. Naopak, jeli by dal, ale omezovač je zarizne. Tak nepiš blbosti.
Širší, delší, vyšší, s delším rozvorem, koncipován na jinou techniku, ale jinak to jsou totožná auta. Mají 4 kola a volant.
On je vlastně dle tvých slov HL natažený yaris cross, protoze oba mají TNGA.
Víme už o tobě, že jsi technicky slabý.
Tvl ty jedeš s hybridem po dalnici v suv a divis se, že diesel je na dalnici o něco úspornější? Vis vunec jak pracuje hybrid? Že dalnice je pro něj nejhorší oblast? A přesto se k tomu dieselu přibližuje? Stačí pak jen sjet z té dalnice, nedej bože do města, a spotřeba narozdil od nafty spadne hodně dolu.
Nechtěl jsem porovnávat s účinností dieselu, kde by bylo potřeba hmotnostního přepočtu. Ale to je jedno. Věřím. že diesel bude ve většině případů na dálnici lepší.
Mně šlo o to, že se tu zpochybňoval Toyota hybrid. Přitom už minulá generace byla špičková, viz ten test.
Nepředpokládám, že nová generace bude horší.
Na druhou stranu nepochybuju, že na acz ho nevychválí. Viz nesmyslná (nerelevantní) spotřeba (nejen, ale i u Highlandera, X3 atd.) v tomto článku.
Tady je ještě doba dieselová. :D
Tímto zdravím šéfredaktora
Jo a našel jsem obdobný test co byl v Heftu 10 AMS:
https://www.autoexpress.co.uk/car-group-tests/357530/lexus-nx-450h-vs-audi-q5-50-tfsi-e-2022-twin-test-review
Once these two run low on battery charge, the Lexus is a much more efficient hybrid than the Audi. As a result the NX will average in the mid-40s for fuel economy, while the Q5 will struggle to get to 35mpg. That’s the difference between a fuel bill of £2,724 per 20,000 miles for the Lexus, and paying £1,115 more than that for the Audi over the same distance.
A zcela nepřekvapivě v britském testu vyhrál Lexus, zatímco v německém samozřejmě vyhrálo německé Audi. :D
Hybridni prumer Lexusu byl 7,8l/100km.
Zatimco Audi 9,7l/100km.
A jeste spotreba v EV modu Lexusu 20,7kwh/100km.
Audi 27,5kwh/100km.
Toto jsou POJMY - fakta, vysledek skutecneho testu.
O pocitech z jizdy resp. o eCVT je mozne napsat cokoliv.
Ale popirat ucinnost (temer bezkonkurencne nizkou) a tim padem spotrebu hybridu od Toyoty je hloupost.
Tohle je jen snaha pozvednout něco ve své garáži. Ano 45e je skvělé, ale rozhodně RX není kodiaq nebo rav4. Aktuální RX je slabé ( nejen motorický), ale taky je staré. Počkám si na srovnávání až bude k dispozici tohle nové.
A přicházející větší grand highlander bude, teď překvapení, na stejné platformě. Takze co je to RX, rav4, HL, nebo grand HL? Ona totiž ta TNGA-K je největší a nejsložitější pro motory napříč, a pak už je jen TNGA-L pro motory podél, použité jen u nejluxusnějších sedanů. SUV TNGA-L verzi neměli a nejspis ani mít nebudou.
Motas nesmysly. To není o olizovacich, ale ze píšeš blbosti.
To, že BMW sa drží osvedčeného usporiadania pohonu je jasne. A to som zisku BMW z každej Supry si rád niečo prečítam. Ak máš link. Ak nie tak je to zase len hádanie bez informácii. Okrem toho Toyota už v minulosti použila motory od BMW a to v pomerne lacných autách, takže spolupráca asi nebude založená len na posielaní tučných obálok do Mníchova.
Sorry, ale BMW "opisovalo" není správné slovo. K "výměně" technologií došlo v době, kdy se Toyota vrhla na sporťáky a potřebovala motorový řetězec pro projekt Supra. Výměnou za potřebný 6 válec a další věci, poskytla BMW hybridní know-how. CVT vadí?
To už jsme tady slyšeli dřív, že XC90 se čtyřválcem a pohonem předních kol není konkurence X5ky. a potom jsme zjistili, že se prodává dráž a velice slušně :yes:
Tím Lexusem u vás doma jezdí tuším manželka? a má s tím taky takový problém? řekl bych, že ne? protože posuzovat svět svýma očima může být někdy ošidné. stačí třeba napsat, že mně z těch všech jmenovaných vyhovuje nejmíň eCVT. protože je spousta lidí, co nezávodí, nepotřebují auto s primárním pohonem zadních kol, mají milion jiných kritérií a zrovna tohle je jim docela u zadnice... a že těch Lexusů bude jezdit... a že jich nebude tolik co X5tek... to může někomu vyhovovat ;-)
eCVT majú fakt hladké rozjazdy to je bez debaty, u mňa to ale aj tým končí.
Kvôli tomu prejavu som si nikdy nekúpil ani skúter, teraz nad tým začínam uvažovať znova ale elektro skúter.
Takže nám chceš povedať, že BMW je charita, ktorá dá prístup ku technológia každému kto si to o požiada? Výmena technológii nie je len výmena hotových komponentov. Pokojne tam mohlo byť know-how k silovej elektronike. Pokiaľ niekto nemá insider info, tak môžeme len hádať čo presne bolo predmetom dohody medzi BMW a Toyotou.
ja se o nic nesnazim, jen rikam ze RX je minimalne stejne drahy jako premiovy suv na pemiovy koncepci pohonu. Coz RAV, HL ani tendle Lex nema a z toho plynou nedostatky o kterej se nema smysl bavit. To automje v nejlepsim konkurence pro xc90 a tim to konci.
Nic takového jsem nepovedal ani nenapsal. BMW má určitě z každé Supry slušný zisk. Ale to nijak nesouvisí s faktem, že hybridy BMW se ani vzdáleně nepodobají těm od Toyoty a naopak používají řadu podobných řešení a dokonce celých komponent jako evropská konkurence (Mercedes, Audi, Porsche).
a poc by melo bejt? Jde o to, ze to NEMUZE nikdy za zadnejch okolnosti bejt rychlejsi nez gle 580, neutahne to vic nez Tuareg phev, nedojede dal na elektriku nez x5 45e a nebude s tim vetsi zabava nez z cayennem. A to i pres to ze to stoji stejne. Za me je to predrazenej kram. Neuveritelny je, jak silnej pribeh Lex i pres to ma
No naštěstí byla ta "výměna" jednosměrná, Toyota použila kompletní techniku ze Z4, ale BMW si hybridy vyvíjí podle evropského receptu, přeplňované motory, podélné uložení, klasický automat etc. A CVT nebo eCVT vadí, minimálně tomu, že auta jsou ve vyšších rychlostech líná, dosahuji legračních Vmax a zvukový projev je mnoha Evropanům proti srsti.
Nejhorší převodovka? CVT najdete například v autech Nissan, Mitsubishi, Honda i Audi. Často je tento typ využíván u hybridních typů vozů, především kvůli rozdělení síly, motor řídí kola nebo svou energii směruje do baterie.16. 2. 2020
Nevím kdy jsi Toyotu s CVT/e-CVT naposledy testoval, ale jestli by aktuální verze někomu vadila, tak by to musel být opravdový hnidopich..... :-[] https://www.autotransrus.com.au/…-cons-guide-2020
ale hlavne ta cena. Je to cely drazsi nez ta 45e, ktera je ve vsech parametrech lepsi. O srovnani s agresivne nacenenym gle (ktery bude za cenu tyhle RAV i v 580) bych se ani nepokousel
On ti to vysvětlí Praděda, že BMW opisovalo. No a Toyota svoje hybridy neumí. CVT vadí i u obyčejných aut a třeba takový P208 už má 8st automat. I ta blbá Mazda má PHEV s 8st automatem.
Těžko se bavit s někým, kdo obrazně řečeno má na jedné půlce vytetovaný znak Toyoty, na druhé nápis eCVT a na hrudi napís Hybrid.
Jen kdyby se podobná věc řešila třeba u VW, tak se tu budeš v prsa bít, jak je to všechno na jendo brdo.
jako ze ma fanouskovskou zakladnu porsche rekneme ze chapu. Ale Toyota, totalne mainstreamovy auto s ohromnejma prodejema. Realne stejny prodeje jako vw po kterym je tu ted moderni slapat. Ale sakra kolik let si delaj vsichni tihle olizovaci srandu z superbu jakozto nafouklyhi golfu a kdyz naprosto totez udela Toyota jeste ke vsemu s priserne predrazenym RX tak je to v poradku. Jako chtelo by se to probudit a uznat ze kram s nafoukanym ctyrvalcem napric muze miz samurajskejch kecu a marketingu kolik chce ale porad to bude mit bliz ke kodiaqu nez k gle 580
Re: Nejprodávanější středně velké SUV v USA je BMW X5
Díky za zaujímavý odkaz.
Podľa článku je najpredávanejší s veľkým náskokom Lexus RX. A tesne po Acura na treťom mieste je BMW X5, so zhruba polovičným predajom vs RX.
X5 je vyhodnotené ako top podľa Consumer reports (road test, predicted reliability, and owner satisfaction), na druhom mieste RX-L. Rovnako je vyhodnotené ako najbezpečnejšie.
BMW je na druhej strane o dosť drahšie (čo do veľkej miery vysvetľuje nižšie predajné čísla).
- The 2022 X5 has a higher starting price, between $60,600 and $106,100.
- For the 2022 Lexus, the pricing is between $45,920 and $58,110.
Neviem posúdiť Audi.
Ale v 09/2022 som bol v Berlíne na NX 350h, celý čas diaľnica, počasie ideál, letné pneu. Spotreba k 9l/100 km.
Tento týždeň na X5 30d. Počasie výrazne horšie, zimné pneu. Spotreba pod 8 l/100 km.
Možno porovnanie benzín / diesel nie je ideál, ale nejak sa mi tá nedostižná účinnosť prevodovky nepotvrdila.
V meste je určite NX lepšia voľba :yes: . Ale na dlhé trasy nepresvedčila, nehovoriac o vytí prevodovky (fakt otravné, škoda). RX možno lepšie utlmené (?), ale zasa väčšie.
Na základe mojej skúsenosti s NX predpokladám, že RX bude v meste efektívne, ale veľké. A mimo mesto zasa efektivita nič moc. Ale každý máme iné preferencie a iný podiel jázd...
Držím palce novému RX, aby v praxi prekonal očakávania.
Mám skúsenosť so starším RX a novým NX a skutočne v porovnaní s BMW nič moc (interiér, ergonómia, dynamické parametre, prevodovka, spotreba - vo všetkom Lexus zaostával). Pre mňa to bolo sklamanie, čakal som viac.
Cenovo je podobne vybavené BMW drahšie, príplatky robia svoje. Ale zasa nie o toľko, aby bol dôvod prejsť k RX.
Odchádzajúce RX zaujalo výraznými zľavami.
Aj tak je zaujímavé, že aj keď je RX väčšie auto (+29 cm na dĺžku, +6,5 na šírku) ako RAV4, tak tabuľkovo má kufor zhruba rovnaký a priestor vzadu (podľa popisu) tiež podobný.
ano je to vsecko stejna platforma, toyota usetrila a ted bude hodne omacky a marketingu a pak taky slev. Realne je HL pod milion bez dane coz je min nez za kolik se da koupit kodiaq v silensjich motorizacich. Za ty penize super auto, o tom zadna. Lestit to na RX muzou jak chtej, cenit si to na uroven v8 gle taky, ale sahat jim to nebude ani po kotniky. A to proto, ze to ma platformu z prumernyho mainstreamu
Stačí se svézt s konkurencí RX jako je X5 45e, Q7 60 TFSIe, GLE 500e nebo Cayenne e-H a v současném RX 450h si budeš na dálnici v rychlostech nad 130 připadat jako chodec. Takže nevím, jak ve 180 Yaris trhá asfalt, ale vím že RX v dálničních rychlostech netrhá ani pápěří z pampelišky.
motor napric, zadni naprava pouze elektro, primarne predokolka. Za me RAV nebo chces li Kodiaq/Volvo. Chovani auta ktery je primarne zadokolka je jiny.
Jo, typická kachna z auto.cz. Ani po deseti letech co se to psalo zde není jediný model BMW s hybridní technikou Toyoty a už nejspíš nikdy nebude, protože BMW jde masivně do EV.