Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda zvažuje odchod z Číny. Podle šéfa se rozhodne v příštím roce

Škoda Auto zvažuje odchod z čínského trhu, rozhodne se v příštím roce. Uvedla to agentura Reuters s odkazem na rozhovor serveru Automobilwoche se šéfem automobilky Klausem Zellmerem.
Zpět na článek
11. 12. 2022 17:08
12. 12. 2022 01:53
12. 12. 2022 14:20
11. 12. 2022 16:44
Nová produktivita od Tesly a z Asie
Škodárna jde do Indie a Vietnamu, místo Číny.

Indie a Vietnam jako Čína,
i tam bude Škodárna předražená

Charakteristika Indie a Vietnamu - jejich největších automobilek
Jak Tata tak Vinfast mají High End také od Foxconnu, nebudou horší než čínské automobilky.

Takže konkurence bude ještě drsnější než v Číně.
Rozbalit vlákno
5
11. 12. 2022 18:07
Re: Nová produktivita od Tesly a z Asie
V Číně nejde ani tak o konkurenci jako spíš o tažení vlády proti západním automobilkám. Hraje se na národní notu "kupujte si čínské a ne zápaďácké". No a nijaká, neznámá, tuctová a malá automobilka jde do háje mezi prvními. Je to začátek exodu západních automobilek z Číny. Zajímavé je, jak může existovat ksicht, který si u nás koupí čínské auto....

Každopádně těší mě moje vizionářství. Už před více jak dvěma lety jsem tu psal, že Škodovka je v Číně odepsaná. A to ještě jakési prodeje měli. Reakce od zdejších "guru" byly něco ve stylu, že jsem pitomec, který neví, který bije.
Avatar - Roland Von Wagen
11. 12. 2022 18:51
Re: Nová produktivita od Tesly a z Asie
Evropani budou čínské auta kupovat bez začervenání (I když před rokem bych tomu nevěřil). A evropské automobilky si za to můžou sami. Kašlou na zákazníka, tak proč by se ten nevykašlal na ně a nekoupil si kvalitní, levnější a většinou i designově vydařenější čínský produkt.
11. 12. 2022 19:54
Re: Nová produktivita od Tesly a z Asie
Automobilky za o nemůžou. Máme nízké clo. Jen 10 %, naopak Čína clí naše auta za 15 % a to ještě nedávno za 25 %. To je reciprocita, že? Čili automobilky donutila ke kroku jít do Číny o státního podniku a vyrábět tam bez cla a dovozu. Sice to je sebevražda, ale mnohem pomalejší než tam nejít. Ti v Číně vydělají mnohem více než ti, kteří nejsou v Číně. Tím získají víc kapitálu a konkurenci, která tam není prostě utlučou náskokem v technologiích.

V Číně se vyrábí levně. Nedodržují normy, maká se tam minimálně 10 hodin, 6 dní v týdnu,... To je pak auto prostě levné.

Kdyby *** v EU byly co k čemu, tak nahodí clo 25 % a hned by jsme viděli, jak schopní jsou. Museli by začít vyrábět tady, s naší byrokracií a daňovou zátěží, museli by dodržet všechny normy a ještě by byli rádi, pokud by postavili komplet halu (od kopě pozemku do rozběhnutí linky) do 5 let.
12. 12. 2022 10:26
Re: Nová produktivita od Tesly a z Asie
snívaj ďalej o konkurencieschopnosti EU. Žiadne vlastné zdroje surovín, žiadne lacné energie, žiadna výroba komponentov, žiadna lacná pracovná sila - všetko v Číne a v Rusku. Skúsili by nahodiť clo a nedostanú z Číny ani hřebík. Takže tak je to s tou EU. Čína myslí dlhodobo, na rozdiel od EU ***ov, ktorí vlastne nemyslia vôbec. :-) :-) :-)
13. 12. 2022 13:34
Re: Re: Nová produktivita od Tesly a z Asie
Před pár lety byli považováni za podivný ti, co si koupili korejce. A dnes je to normálka.
Avatar - Roland Von Wagen
11. 12. 2022 16:48
Škoda jede.
Škoda nepotřebuje prodávat auta se spalovacím motorem. A už vůbec nepotřebuje trhy jako Čína nebo Rusko. Bohatě ji postačí, když přehodnotí svůj cíl 2 miliony aut ročně na 2000 EV za rok. Zaměstnanci to taky ocení. Budou mít víc času pro rodinu.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Mokrous
11. 12. 2022 17:08
Re: Škoda jede.
:D :D :D :D :D

:'-( :'-( :'-( :'-( :'-(
Avatar - rohYpnol
11. 12. 2022 17:21
Re: Škoda jede.
Já myslím že Škoda ještě nutně musí nabízet Fabii 1.0 MPI pro české rodiny. Protože je to to nejlepší rodinné auto ne? A potřebuji v testu ACZ aspoň někdy získat 5* :-[]
Avatar - twistedTSD
12. 12. 2022 01:23
Re: Škoda jede.
Možná zavedou i 6-hodinovou pracovní dobu. Evropa opět v čele pokroku.
Avatar - rohYpnol
11. 12. 2022 17:24
Škoda sklízí co zasela
Škoda a VW sklízí co zaseli. Kdo seje vítr sklízí bouři :-!

A ti co kupují předražené Škodovky jen financují tyhle šílené vize založené jen na hamižnosti, nenažranosti a naprosto neudržitelném růstu :-!

No, za mě se opět jen děje to, co jsem tady dlouhou dobu v diskusích předpovídal.
Rozbalit vlákno
3
11. 12. 2022 17:55
Re: Škoda sklízí co zasela
Sklízí, a nejen Škoda a VW, to, že ukázali Číňanům know-how a ti už je teď nepotřebují. Něco na tom trhli, teď je to možná zničí. Kdyby si aspoň nepřidělávali problémy s tou "revolucí" v interiéru.

Jen jste se nemuseli ptát lůzra Kovandy, ten vidí katastrofu za každým rohem. Na svatbě by věštil rozvod, pro zakopnutí zlomenou nohu.
11. 12. 2022 18:25
Re: Škoda sklízí co zasela
Asi tak. A akcionári si dajú vyplatiť mastné dividendy ako vždy!
Avatar - pradeda777
11. 12. 2022 18:55
Re: Škoda sklízí co zasela
Tak tak....mluvíš o škodováckých odborářích, že?.... :-!
Avatar - rohYpnol
11. 12. 2022 20:07
Selhání vedení Škody a VW
Za mě je to jednoznačné selhání vedení Škody a VW.

Celkové zacílení je totiž totálně v rozkladu a značky nemají co nabídnout.

1) Modely začaly být šité na míru Číně. Vic chromu, víc laciného designu, víc displaye.... vč. designu. Přitom se vykašlali na tradiční hodnoty, zpracování, materiály, ergonomii...

2) VW místo jasného směřování vlastní cestou na základě vlastních hodnot svých zákazníků začal firemní filozofii kopírování Tesly coby svého vzoru. Přitom troufnu si tvrdit, že průnik mezi množinou zákazníků VW/Škoda a mezi množinou zákazníků Tesly v podstatě byl a je nulový.

3) VW přistoupilo na politiku bez budoucnosti evropského autoprůmyslu v důsledku politické diktatury elektromobility. Udržitelnost rozvoje se vyměnila za politická prázdná hesla bez obsahu, bez reálného základu a bez společenské poptávky.

Tak jak tohle vše může dopadnout...?!? No jediné katastrofou :-!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Mokrous
11. 12. 2022 21:07
Re: Selhání vedení Škody a VW
Až na ten smajlík...

:-(
12. 12. 2022 07:47
Re: Selhání vedení Škody a VW
Skvěle vystiženo, líp bych to neřekl. Kdyby se tohohle marasmu ve VW dožil Piech, muselo by ho to klepnout... :-O :-( :no:
12. 12. 2022 08:06
Re: Selhání vedení Škody a VW
Skvěle vystiženo správná vzpomínka = právě ON JE praPŘIČINOU proč je na tom VW tak zle = všechno prohospodařil

A nepřekvapuje že si prodavačky typu rohYpnol vymýšlí JÁ JSEM nejLEPŠÍ EKONOM = všichni jsou proti MĚ úplně tupí. Proč? no protože JÁ to chápu TAKHLE = to znamená že ONI BLBĚ :D
Avatar - Fomax
12. 12. 2022 12:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 12. 2022 21:20
Re: Selhání vedení Škody a VW
1) Ano, všechny automobilky to tak dělají, bohužel. Zaplaťpánbůh to je taky j dispozici ve Sportline, kde teda chrom není. Displeje nemají nic společného s Čínou, ty jsou jen levnější variantou a ano VW nezvládl ergonomii ovládání, ale aktuální verze už je stravitelná. Navíc sám VW říká že se zbaví toho touch volantu, což je zlo.
2) Aby bylo možné ustát konkurenci lacinějších BEV, je nutno změnit výrobu a investovat do software. To je klíč k (ne)úspěchu VW, protože vývoj software se nedělá tak jako vývoj vozidla. A napoprvé se to nepovedlo, no. Ale jak jsem psal výše, aktuálně je to stravitelné.
3) Ale kecy o diktatuře EU nepomůžou, koukni, co se děje mimo Evropu a v Číně. Nebo ve Švýcarsku, kde se prodá víc BEV než dieslů? Také diktát EU? Navíc to technicky dává smysl a energeticky je to nejméně náročné.
Dopadne to tak, že se podíl BEV bude zvyšovat, jejich sena se bude snižovat, infrastruktura zlepšovat a nakonec bude nenormální si nekoupit BEV.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - twistedTSD
12. 12. 2022 01:53
Komedie
Čína už vše okopírovala a evropské parazity nepotřebuje. Teď ještě prubnout Indii, jestli by tam během evropského blouznění o záchraně planety pomocí čisté elektrické digibudoucnosti nešlo dalších 50 let recyklovat MQB. A mezitím na evropský trh nastoupí Čína s podstatně výhodnějšími baterkáči z rud vytěžených africkými dětmi v čínských dolech. Nezbývá než popřát hodně štěstí.
Rozbalit vlákno
0
12. 12. 2022 10:18
SKODA vlastne uznala...
že nemá na konkurenciu, tak stiahla chvost. No, tak o chíľu stiahne chvost už všade :-) :-) :-) :-! Stačí ešte chvíľu tlačiť ten ich priblblý eV marketing a cenovú politiku a je vymaľované. :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Well-being
12. 12. 2022 14:20
Recept by byl
jednoduchý, vyrábět taková auta, která zákazníci požadují. Avšak zelené šílenství v tom brání :no:
To však Škodovka neovlivní, je to politická záležitost :-(
Rozbalit vlákno
0