Novinky
Že jak tady čtu ta 2 fanatická hovada tak mě úplně začíná přecházet chuť vlastnit EV.
To dobře děláš! 😄
https😐/www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/tri-ze-sedmi-elektromobilu-nedokazou-v-zime-vytopit-cely-interier-na-prijemnou-teplotu-ukazal-test
https😐/www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/tri-ze-sedmi-elektromobilu-nedokazou-v-zime-vytopit-cely-interier-na-prijemnou-teplotu-ukazal-test
😀”slo o staticky test”.
Za jak dlouho vyhreje spalovaci auto interier na 20 stupnu na volnobeh? 😀
Za jak dlouho vyhreje spalovaci auto interier na 20 stupnu na volnobeh? 😀
"šlo o statický test".
Asi čtu blbě a blbě si vykládám, že za jízdy to bude ještě horší, když ..."K výsledkům je ještě nutné podotknout, že šlo o statické měření. Během jízdy bude spotřeba energie kvůli vytápění větší, zejména na dálnicích. Studený vzduch proudící pod automobilem ochlazuje akumulátor umístěný v podlaze, který je ale nutné udržovat při určité provozní teplotě."
Tento argument je jaksi mimo, z úst propagátora EV 😁
Asi čtu blbě a blbě si vykládám, že za jízdy to bude ještě horší, když ..."K výsledkům je ještě nutné podotknout, že šlo o statické měření. Během jízdy bude spotřeba energie kvůli vytápění větší, zejména na dálnicích. Studený vzduch proudící pod automobilem ochlazuje akumulátor umístěný v podlaze, který je ale nutné udržovat při určité provozní teplotě."
Tento argument je jaksi mimo, z úst propagátora EV 😁
Jako já chápu, že se někomu EV nezamlouvají, ale zkusme udržet alespoň nějakou základní úroveň... OK?
Citace by neměla být vytržena. Takže jak je to celé?: " K výsledkům je ještě nutné podotknout, že šlo o statické měření. Během jízdy bude spotřeba energie kvůli vytápění větší, zejména na dálnicích. Studený vzduch proudící pod automobilem ochlazuje akumulátor umístěný v podlaze, který je ale nutné udržovat při určité provozní teplotě".
Proč do testu vytápění interiéru najednou vstupuje ohřev baterie to ví asi jen autor článku.
Přiznávám, že reaguji na český text. Originál jsem nehledal.
Samozřejmě mě napadá víc technických dotazů. ale to by bylo na dohledání originálu.
Jinak za jak dlouho začne topit spalovák při -10°C na volnoběh?
Citace by neměla být vytržena. Takže jak je to celé?: " K výsledkům je ještě nutné podotknout, že šlo o statické měření. Během jízdy bude spotřeba energie kvůli vytápění větší, zejména na dálnicích. Studený vzduch proudící pod automobilem ochlazuje akumulátor umístěný v podlaze, který je ale nutné udržovat při určité provozní teplotě".
Proč do testu vytápění interiéru najednou vstupuje ohřev baterie to ví asi jen autor článku.
Přiznávám, že reaguji na český text. Originál jsem nehledal.
Samozřejmě mě napadá víc technických dotazů. ale to by bylo na dohledání originálu.
Jinak za jak dlouho začne topit spalovák při -10°C na volnoběh?
Nejsem překvapen. Demagog zůstává stále demagogem. Nechápu, proč sem pořád zatahuješ nějaká porovnávání s ICE. O tom článek vůbec není. Ten je o vyhřívání interiéru u vybraných EV. To, že se jednalo o statické měření je jen upřesnění, že v zimě se nemusí jednat o vyšší spotřebu energie jen kvůli teplu v kabině.
Vůbec bych nereagoval, nebýt nesmyslné glosy o "statickém testu".
Já miluji EV. Hned, jak některé bude v souhrnu mých potřeb lepší mé současné auto, pořídím si ho.
Vůbec bych nereagoval, nebýt nesmyslné glosy o "statickém testu".
Já miluji EV. Hned, jak některé bude v souhrnu mých potřeb lepší mé současné auto, pořídím si ho.
Když už se mě snažíš urážet tak si nejdřív srovnej fakta. Protože takhle se slušný člověk nechová.
Opravdu je pro tebe takový problém pohybovat se ve věcné a technické rovině?
Celý test je o výhřevu interiéru. Proč ty vytahuješ citace bez souvislosti, která nemá s ohřevem interiéru nic společného nechápu.
Myslíš, že se baterie nevyhřívá už během staní EV během testu? Je tedy spotřeba v testu uváděna včetně energie na ohřev baterie a nebo jde jen o spotřebu na ohřev interiéru?
Opravdu je pro tebe takový problém pohybovat se ve věcné a technické rovině?
Celý test je o výhřevu interiéru. Proč ty vytahuješ citace bez souvislosti, která nemá s ohřevem interiéru nic společného nechápu.
Myslíš, že se baterie nevyhřívá už během staní EV během testu? Je tedy spotřeba v testu uváděna včetně energie na ohřev baterie a nebo jde jen o spotřebu na ohřev interiéru?
Tvoje poznámka, že šlo o statický test, nebyla na místě, to je celé. Jako kdyby se něco změnilo, kdyby statický nebyl. A když tak jenom k horšímu.
Jestli se cítíš uražen, jestli ICE na volnoběh nevytopí, jestli ohřívali i baterii a kdoví co ještě je mi jedno.
Jestli se cítíš uražen, jestli ICE na volnoběh nevytopí, jestli ohřívali i baterii a kdoví co ještě je mi jedno.
Při jízdním testu by samozřejm byl výsledek jiný. Do hry vstupuje spousty faktorů jako je rekuperace, ohřev akumulátoru odběrem proudu a nabíjením z rekuperace, tepelné čerpadlo atd.
Citím tvou snahu urážky používaním slov jako "demagog" bez toho aby jsi uvedl nějaký technický argument.
A poznámka ke statickému provedení testu? Myslíš, že Arese to sem dal jako snahu o důkaz, že jsou EV v tomhle lepší než ICE?
Citím tvou snahu urážky používaním slov jako "demagog" bez toho aby jsi uvedl nějaký technický argument.
A poznámka ke statickému provedení testu? Myslíš, že Arese to sem dal jako snahu o důkaz, že jsou EV v tomhle lepší než ICE?
Rekuperace? Co to je?
Není to jen vrácení části energie, kterou jsem již spotřeboval a před tím jsem ji musel někde koupit?
Bilanci spotřeby energie pro vytápění interiéru ve variantách staticky - dynamicky to ovlivnit nemůže. Ohřev akumulátoru odběrem nepomůže výhřevu interiéru. Účinnost tepelného čerpadla v -10 je mizivá. A atd. nevím jaké.
Jediný, kdo sem zatahuje ICE jsi ty.
Není to jen vrácení části energie, kterou jsem již spotřeboval a před tím jsem ji musel někde koupit?
Bilanci spotřeby energie pro vytápění interiéru ve variantách staticky - dynamicky to ovlivnit nemůže. Ohřev akumulátoru odběrem nepomůže výhřevu interiéru. Účinnost tepelného čerpadla v -10 je mizivá. A atd. nevím jaké.
Jediný, kdo sem zatahuje ICE jsi ty.
Ano, rekuperace, tedy ta energie která je ve spalovacím autě zmařena v brzdách. U EV je jí možné použít k výhřevu interiéru.
Ohřev akumulátoru - tedy to co jsi tady do toho první zatáhl ty. Ovlivnit to může. Zaleží na provedení EV. Variant je mnoho.
Cele je to o tom, že tady Arese chtěl opět ukázat že jsou EV špatná. Bohužel se zase plete.
Jistě si s ním rozumíš lépe než se mnou, nemám problém, ale urážení si nechej pro jiné. Buď máš technické znalosti nebo ne. Nic víc mě nezajímá.
Ohřev akumulátoru - tedy to co jsi tady do toho první zatáhl ty. Ovlivnit to může. Zaleží na provedení EV. Variant je mnoho.
Cele je to o tom, že tady Arese chtěl opět ukázat že jsou EV špatná. Bohužel se zase plete.
Jistě si s ním rozumíš lépe než se mnou, nemám problém, ale urážení si nechej pro jiné. Buď máš technické znalosti nebo ne. Nic víc mě nezajímá.
Jaký zase spalovací auto?
Ohřev akumulátoru jsem sice možná snad zmínil pouze zkopírováním vnějšího textu, nikoliv však ve vztahu k výhřevu interiéru, jen jako doplnění požadavku na spotřebu energie v zimě.
"Ovlivnit to může. Zaleží na provedení EV. Variant je mnoho."
Prosím uveď, když máš ty technické znalosti.
Ohřev akumulátoru jsem sice možná snad zmínil pouze zkopírováním vnějšího textu, nikoliv však ve vztahu k výhřevu interiéru, jen jako doplnění požadavku na spotřebu energie v zimě.
"Ovlivnit to může. Zaleží na provedení EV. Variant je mnoho."
Prosím uveď, když máš ty technické znalosti.
Výměna tepla v baterii je většinou v provedení pomocí kapalin. Z nich lze teplo odebírat.
Problematika topení v EV (nakonec i v běžných autech) je velice složitá. Už jen třeba řízení topení dle obsazenosti sedadel atd.
Dělat nějaká závěry na základě povrchního článku je dost promitivní. Zrovna topení lze dát jako jeden z velkých kladů EV.
Problematika topení v EV (nakonec i v běžných autech) je velice složitá. Už jen třeba řízení topení dle obsazenosti sedadel atd.
Dělat nějaká závěry na základě povrchního článku je dost promitivní. Zrovna topení lze dát jako jeden z velkých kladů EV.
"Výměna tepla v baterii je většinou v provedení pomocí kapalin. Z nich lze teplo odebírat."
Které EV využívá takové vytápění interiéru ?
Mě neurazíš výrazem promitivní. 😁
Je diskutabilní hovořit o velkém kladu, když některá EV se v testu vytopit vůbec nepodařilo.
Které EV využívá takové vytápění interiéru ?
Mě neurazíš výrazem promitivní. 😁
Je diskutabilní hovořit o velkém kladu, když některá EV se v testu vytopit vůbec nepodařilo.
K tvé otázce. Minimálně Tesla toto používá.
A proč se nepodařilo vytopit? Není příčina v neopsazenosti zadních sedaček, a nebo SW lock kdy při dlouhodobém stání je omezen výkon topení a nebo x dalších možností?
Je to klad. Vím, že se tu opakovaně vyhýbáš porovnání s ICE, ale myslíš, že ICE je na tom lépe?
A proč se nepodařilo vytopit? Není příčina v neopsazenosti zadních sedaček, a nebo SW lock kdy při dlouhodobém stání je omezen výkon topení a nebo x dalších možností?
Je to klad. Vím, že se tu opakovaně vyhýbáš porovnání s ICE, ale myslíš, že ICE je na tom lépe?
Nevtahuj mě stále tvrdohlavě do témat, která mě v této diskuzi nezajímají a nebyla primárním motivem mé reakce. Tím myslím porovnávání s ICE.
Můj zájem o diskuzi se týkal výrazu - šlo o statický test - a tvojí snahu omluvit tím ne příliš uspokojivý výsledek pro EV, minimálně některé.
Nechci sklouzávat do stále nových témat a řešit jednu zbytečnou udičku za druhou, co sem stále nahazuješ a snažíš se odvést diskuzi mimo téma.
Můj zájem o diskuzi se týkal výrazu - šlo o statický test - a tvojí snahu omluvit tím ne příliš uspokojivý výsledek pro EV, minimálně některé.
Nechci sklouzávat do stále nových témat a řešit jednu zbytečnou udičku za druhou, co sem stále nahazuješ a snažíš se odvést diskuzi mimo téma.
Neuspokojivý vůči čemu?.) Vždyť to porovnání sám nabízíš.
Ale trochu vážně. Příjde mi dnes trochu naivní představa, že dám auto na mráz, zapnu topení, začnu měřit a mám výsledek.
Takhle dnes auto (tada ne dnes, ale už delší dobu) nefunguje.
Ale trochu vážně. Příjde mi dnes trochu naivní představa, že dám auto na mráz, zapnu topení, začnu měřit a mám výsledek.
Takhle dnes auto (tada ne dnes, ale už delší dobu) nefunguje.
"Opravdu je pro tebe takový problém pohybovat se ve věcné a technické rovině?" - očakávaš od druhých to čo sám nedokážeš. Stačí si prebehnúť tvoje dnešné perly, resp príspevky do mŕtva a o ničom 😒]
Mne evokuji autofory. :no😒br />
Proc sakra "bohuzel" ???
Proc musi byt toto medium tak proti elektromobilni?
Byt automobilkami, zadne auto bych k testovani nedal.
Jelikoz acz jen siri antiEV nazory a ve vysledku automobilkam skodi pri jejich snaze o prechod na elektromobilitu.
Byl bys potom spokojen?
Nejspíš jsou proti EV proto, protože jsou to násilím tlačený křápy k hownu, díky kterým poroste leda tak Čína a Evropa půjde do kopru.
Jestli Evropa pujde do kopru, tak kvuli nevzdelanym konzervativnim neprizpusobivym obcanum...
Vyjadreni nazoru o jeho obhajoba je legitmni.
Bylo by ale fajn diskutovat vecne bez osobniho napadani.
A radeji se zamyslet nad podstatou problemu. 😉
Tu oddanost zákazníků k evropským výrobcům spalovacíh motorů můžeme vidět u motorek a čtyřkolek...
PS: přirovnávat tohle k situaci které naznačuješ je ztráta soudnosti.
Než odpovíš tak se prosím podívej na realnou cenu aut před 20 a 10 lety.
2011 - průmerná mzda cca 20tis.
PS: Rok 2011 byla krize a auta šla cenou opravdu hodně dolů. Dnes je naopak ještě stále aut na trhu spíše nedostatek.
2011 4Q 26052 Kč
2022 3Q 39858 Kč (4Q ještě není).
Ale to s tím zas tak moc nesouvisí, jinak krize byla 2009, ve 2011 bylo aut mraky a dalo se koupit vše se slušnou slevou. Nicméně ojetiny byly taky dole, tedy výkup byl za babku. Aktuálně se při výrobě upřednostňují EV (1.5-2% trhu) před ostatními a proto normální auta nejsou a čekají na dodělání. Což je paradox, auta přes milion, které vlastně nikdo nechce, mají přednost a díky nim zdražují ICE. Někdo ty náklady na vývoj EV technologie musí zaplatit, bohužel :no:
Vysledek je teda jaky?
Dnes v dobe nedostatku aut je cena vlastne stejna jako v 2011 pri sleve.
Toto je nesmysl.
Realita je takova😒br />https😐/www.dw.com/…etter/a-61921402
But while e-fuels might help prolong the life of the combustion engine in a zero carbon world, they remain relatively inefficient compared to battery technology — and are also significantly more e😜ensive.
Vehicles run on e-fuels consume five times more energy than a battery-powered EV, and will be around eight times more e😜ensive to run per kilometer in the future, according to a study commissioned by the German Energy Agency.
Zkus si prelozit alespon toto😒br /> Vehicles run on e-fuels consume five times more energy than a battery-powered EV, and will be around eight times more e😜ensive to run per kilometer in the future 😉
PS Proc ja jezdim s BEV ne na na E-fuel?
😁
Klidne mi rekni, jak mam jezdit na e-fuel.
A jake to pro me bude mit vyhody.
Ze budu jedit osmkrat draz?
Bezva. 😄
A petkrat mene efektivne?
Parada. 😁
Preju stastne a vesele
A víš co je zajímavé, že to zde nejde o EU ale celý svět.
PS: a tradá.. překvapení .. nejprodávanější auto v evropě v září... chvilka napětí... elektromobil......
Že tě to baví i o vánocích😊 Syntetické palivo je asi nejdražší možná věc na co jezdit.
Tento rok mnoho lidí volalo po pomoci státu, kritizovali EU a politiky za něco na co nemají vliv.
A vše jen z důvodu, že zafungovalo tržní prostředí.
EV je budoucnost. Baterie jedna z top technologiíí která se rozjíždí a zůstat u spalováků nemá budoucnost. S tím se smiř. Neznamená to konec spalováků, stejně jako není konec parních lokomotiv, ale svět už je jinde.
Syntetické palivo - opravdu jsi ochotný platit ceny nad 100kč za litr?
Ano, zafungovalo tržní prostředí, ovšem brutálně znásilněné green dealem, Putin jen EU utáhl oprátku kolem krku, když mu ji tam (zejména Němci) tak idiocky strčili!
Energetická hustota, velikost, životnost a hmotnost baterií je stále na hony vzdálená ceně a energetické kvalitě plné automobilové nádrže s benzínem či naftou. Smiř se s tím. Dokud se toto skutečně zásadně nezmění, EV nemají proti spalovákům žádnou šanci, i kdyby se ekofašisti v EU stavěli na hlavu! A pokud to v Bruselu brzy nepochopí, je s EU Amen! Lidi si nenechají sr.t na hlavu do nekonečna! :no😒br /> P.S. Po rozjetí výroby ve velkém je dle odbroníků možno u syntetického benzínu za pár let dosáhnout až k ceně 1,5 eur👋litr! 😄 :yes: :yes: :yes:
Ale k tomu co jsi napsal.
Zafungovalo tržní prostředí. Z Greendeal to nemá mnoho společného. Teda vlastně jednu věc ano. Už mnoho a mnoho let vlády a politici říkají: investujte do zateplení a nových technologií úspor, dáme vám na to datace...
Možná pro tebe je důležitý nájezd na plnou nádrž, ale trh ukazuje, že to zřejmě nebude to hlavní co zákazník chce.
PS: Syntetická paliva - a víš co je předpokladem pro tebou uváděnou cenu?😊
Naopak, trh ukazuje, že drtivá většina Evropanů EV nechce! 😄 :yes: Takže tady zase laskavě nelži!
https😐/www.autoforum.cz/…bilu-vsem-lidem/
https😐/www.autoforum.cz/…erpetuum-mobile/
...a to nejlepší na konec😒br />https😐/www.autoforum.cz/…azal-skutecnost/
Příběh o tom, jak si majitel 20leté Octavie chtěl koupit Kiu EV6, ale nakonec koupil 20leté Mondeo a ušetřil by mohl zaujmout hned po Televarieté.