Takový byl rok 2022: Ropa potrápila, ale aktivisté aspoň pobavili!
Letošní rok byl na motoristické události nebývale pestrý. Pojďme si je připomenout, byť bychom na některé z nich raději asi rychle zapomněli.
Motoristé asi nebudou na letošní rok vzpomínat s láskou. Vinou doznívající epidemie koronaviru a skokového zdražení energií podražila paliva na dosud rekordní úroveň. K tomu kvůli vysoké inflaci v hodnotě 17 % zdražily i servisní úkony a veškeré náklady spojené s vlastnictvím auta.
Skutečně brutální eskalaci cen paliv ale vyvolal až v březnu začátek ruské invaze na Ukrajinu, kdy nafta vyskočila z 35 Kč a benzin z 36 Kč až na červencové maximum přes 47 korun. A stalo se dosud nečekané – ceny nafty výrazně převýšily benzin. Od konce října ovšem paliva zlevňují, dnes proto tankujeme ještě levněji než před ruskou agresí.

Euro 7 bude
Evropské snahy o zbavení se závislosti na ruské ropě bohužel posílily argumenty zastánců elektromobility. Jestli se tak automobilky na začátku roku uklidňovaly, že budou mít dost času připravit se na Euro 7, ke konci roku už se vyplnily nejčernější scénáře – už od roku 2025 budou muset všechna osobní auta plnit tuto přísnou normu, která je označována za poslední předstupeň úplné elektromobility. Odborníci z branže si klepou na čelo. Sice došlo ke zmírnění původních, přísných požadavků, zato bude norma platit nejen na nově homologovaná vozidla, ale i pro ta už prodávaná. Výsledkem bude další propad evropského automobilového průmyslu, který je tím značně znevýhodněn proti zahraničním výrobcům.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!