Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetá Škoda Octavia IV podle Martina Vaculíka: Doba hájení skončila!

Tři roky po uvedení na trh už není namístě omlouvat chyby čtvrté generace Škody Octavia mládím, uspěchaným příchodem ani revoluční elektronikou. Pojďme si bez zbytečných emocí říct vše, co by měl zájemce o tento vůz vědět.
Zpět na článek
30. 12. 2022 23:21
Roční zkušenost
Tak já po téměř roční zkušenosti můžu vypíchnout
+ úsporný provoz (5.1l/100km 1.0 etec)
+ prostorný a dobře zpracovaný interiér
+ zatím bez jakýchkoliv problémů
+ bezproblémové spojení s android auto
+ proti O3 lepší komfort a srovnatelné jízdní vlastnosti
- infotainment bída (pomalá odezva, podivná logika)
- hlasové ovládání nelze prakticky používat
- všude samé podsvícení (lišty,logo,...) - zbytečné
- propojení s telefonem nefunguje (myslím vzdálené, např. ukazatel, jestli je auto zamčené atp.)
Avatar - Mokrous
30. 12. 2022 19:51
ŠKODA
...toho zbastlenýho interiéru a příšernýho infotainmentu. + současných cen.

Jinak by šlo o fajn normální racionální povoz. Na RS se dá i koukat a Scout i příjemně jezdí...
Avatar - Ozzman
31. 12. 2022 09:13
Re: Za mě krok zpět proti O3
Prostornější ? Možná kombík díky sklonu střechy, ale na palubě mi to nepříjde a dokonalou ergonomií ? :D To vůbec, třeba když chceš sklopit zrcátko u řidiče, jdou obě :D Už od dob O1... výborné a našel bych dalších spousty blbostí, co možná ocení jezdci koncernu, ale ergonomie je dost subjektivní...
Avatar - Mokrous
30. 12. 2022 23:06
Re: ŠKODA
Kéž by. Příhody majitelů jsou občas vážně tragikomické. Elektronika horší jak u Francouzů.
Avatar - Mokrous
30. 12. 2022 20:25
Re: ŠKODA
Tak ať tě sveze až to zajede a pak můžeš napsat, jak moc zlý to je :-!
Avatar - Mokrous
31. 12. 2022 12:25
Re: ŠKODA
Ten hmyz je a bude ještě velikej problém.
Souvisí ale spíš s odlesňováním, špatným zadržováním vody v krajině, monokulturami, extrémním používáním hnojiv a pesticidů a insekticidů atd... Sucho zde hraje významnou roli.

Je fakt, že blba nezajímá, že vymírají desetitisíce druhů hmyzu. On je rád, protože si myslí, že ho nic neštípne a má čistý sklo.
Moc nepřemýšlí nad tím, že hmyz opyluje rostliny, který blb žere, že hmyz je základní potravou pro ptactvo, netopýry, plazy, ryby a další malé obratlovce. Neřeší, že hmyz pomáhá čistit les, balancovat přímo, či nepřímo jiné invazivní druhy atd... A to je jen střípek, na který navazují tisíce dalších.

A přesto si nemyslím, že násilná implementace EV toto změní.
Avatar - Ozzman
31. 12. 2022 09:25
Re: ŠKODA
Ano, koupil...a už začala diskotéka... nepřeju mu to, je to slušnej kluk, ale když to kupoval, ještě jsem ho neznal :D
Avatar - Ozzman
31. 12. 2022 08:53
Re: O4 tdi
Měl jsem 7 let stejně výkonný dvoulitr fnaftě v o třídu větším Mondeu MK4 kombi, parametry totožné, 85kw - 300NM a naprosto dostatečná motorizace, jasně, že silnější 110kw auta ti na dálnici ujela, ale i 110kw O3 v kopci prostě musí podřadit a trochu ji vytočit. Osobně bych si takto motorizovný "podladěný" diesel koupil, táhl srdnatě i naložený, uměl jezdit za pár, 200 to taky jelo a předjíždět se s tím samozřejmě dalo běžně, protože většina aut má stejně kolem 100 koní, tak musíš trochu přemýšlet, než to tam pošleš, což mi nepříjde tak divné. Motoricky to bylo po celých 275 tisíc km naprosto spolehlivé auto... ale takové motory už dnes nevyrábí.. respektive to bylo ještě pár Euronorem dozadu a auto bylo lehčí, než aktuální Dsegmenty..
Avatar - Ozzman
31. 12. 2022 08:49
Re: ŠKODA
V mém 14 let starém francouzi vše funguje, to se u nových VW group aut často nestává ;) Tolik jen k tomu klišé.... já vím, že Renault díky těm průserům začal montovat elektroinstalace od Bosche, takže je vlastně německá, ale rýpnout si mužu :D
Avatar - Ozzman
31. 12. 2022 08:48
Re: ŠKODA
Někdy v září si přítel sestry mé partnerky dovezl nového liftbacka 2.0TDI, po 1500 km motor na GO, údajně vstřiky, dnes ho uvidím, tak zjistím více o kterou variantu se jednalo (jestli 85 či 110kw - RS to nebylo) a hlavně co to přesně bylo za problém, ženy tuto informaci nepřenesou přesně, nicméně, že se mění motor a má měsíc už náhradní Fabii zase poznají :D

Jinak, osobně jsem si O4 style liftback projel v létě, bylo to roční auto s motorem 1.5TSI (EVO :D) MT, prodej přímo od dealera jako roční vůz s nájezdem něco pod 50tis km. Mám hodně zkušeností s O3FL TDI, proti ní je auto jistě komfortnější, konečně Oktávka není uplný kostitřas a v této obyčejné verzi bych tam viděl odklon k pro mne zajímavějšímu charakteru takového auta - tudíž k měkčímu komfortu (asi si mění role s frantíky z 90tek, což je mi symptaciké), interiér mi nevadil, už ani trojka není nic extra, tak i O4 je průměr, prostorově je to plnohodnotné auto, které může konkurovat D segmentu, tady to Škodovka dělá dobře a reálně Superb prostorově už nedává až takový skok a nutnost ho vlastnit (ale on má jiné přednosti samozřejmě).

Co mne na autě překvapilo negativně byl charakter 1.5TSI, choval se uplně stejně nijace, jako první verze tohoto motoru, co jsem zkoušel někdy v roce asi 2018-19 v Karoqu s DSG, neříkám, že nejede, ale když vedle toho znáš jiné motory podobného ražení, které srdnatě točí a krásně gradují, je to sakra znát (máme v rodině totožně výkoný Ecoboost, jezdil jsem TCe, 1.5R3 od BMW, ale i 1.4TSI bylo lepší, nebo ta jednapětka, co dává SSangYong, ta mne taky mile překvapila - samozřejmě jsem jich zkoušel více, ale jmenuji jen ty zajímavější).

Co mne hodně zarazilo byl ale fakt, že auto mělo v těchto km a roce stáří KO převodovku, kdy nešlo řadit z 3-4, respektive to šlo přes zuby (podotýkám, že i když už mám jen auta s automaty, jezdím pořád i auty s manualem, takže to nebylo mnou :D), což mi potvrdil i prodejce.... no asi prase řidič, co auto provozoval dříve, budu tomu věřit, že to není vlastnost. A další negativum samozřejmě zasekávající se infotainment, toto jsem si taky zažil na vlastní kůži...

Do nedávna jsem říkal, že pokud BYCH poptával reálně tu O4, tak zkusím ještě 2.0TDI85kw, kdy si myslím, že by to mohla být lepší volba, než to nijaké TSI, nevím jak teď, ale ceny byly totožné s 1.5TSI.... no, nyní bych asi radši ten benzinový motor, který nepotřebuje GO, to už jsme doma mívali :D Ale pokud mne paměť neklame, tak i první 1.5TSI jezdívaly na svolávačky a něco se tam hodně kazilo....
Avatar - Mokrous
30. 12. 2022 22:40
Re: O4 tdi
Známej to jezdí a stačí to. Ale je to pro klidnější řidiče. Za 4-5/100 to jezdí bez větší námahy, ale předjíždění v kopci už je krapet náročnější.
Nedávno bylo pro všechny obchoďáky vrcholem 77kW a 250Nm a jaká to byla "formule". :-!
Tak dnes by mohlo 300Nm a 85kW pro normální přesuny stačit.
Avatar - speedfred
1. 1. 2023 11:45
Re: Za mě krok zpět proti O3
Mal som obyč Feliciu 1.6 a aj ona mala el nastaviteľné zrkadlá.
Avatar - Mokrous
31. 12. 2022 22:27
Re: ŠKODA
Je to nepříjemná vlastnost MQB kvůli přenosu rázů od podvozku na karoserii díky vysokopevnostní oceli v konstrukci. Nikdy jsem ji nepopíral a vadí mi. Proto jsem volil DCC s hydrodorazy a nepřefoukaná 17” kola. Pak je to relativně v pohodě. 18 a 19” bez DCC, XL pneu s 2,6-3,0 bary jsou skutečně děsné.

A můžu tě ujistit, že P508 II GT s adaptivním podvozkem bouchal taky a fest.
Avatar - Jenik3
31. 12. 2022 19:21
Re: O4 tdi
Zajimava zkusenost. Jen podporuje moje ocekavani, ze verze 85kw bude naprosto v pohode (pro muj styl jizdy).
Avatar - Mokrous
31. 12. 2022 17:45
Re: Za mě krok zpět proti O3
Hele, můžeš to zkusit, když myslíš, že to tak je. :-) Já nemám problém diskutovat, akceptovat, vyvracet, argumentovat atd... Ovšem když mne a ostatní někdo začne napadat a urážet a demagogicky převracet fakta atd., tak se ozvu a začnu bejt ironickej víc, než obvykle.

A na opačný názor máš právo, stejně jako já na to mohu mít zase svůj. A můžeme se o tom i lehce dohadovat, ale nemusíme se zurážet a zhádat.

Já taky řídil mnoho aut. Fiat, Ford, BMW, Mercedes, Toyota, Renault, Peugeot, Alfa, Opel, Citroen, Pontiac, Chrysler, Jeep, Nissan,.... atd. atd. Jen nejvíc km bylo a je v koncernu a teď jsem sám na sebe a jezdím jen VW, VW, VW, nebo Seat.
Avatar - rohYpnol
31. 12. 2022 17:18
Re: Za mě krok zpět proti O3
Ne. O1 rozhodně el. SKLOPNÝ neměla!!!

Edit. Asi už jsem pochopil co jsi myslel. Ne sklopný, ale nastavitelný!!!
Avatar - rohYpnol
31. 12. 2022 17:16
Re: Za mě krok zpět proti O3
Ne. Ergonomie jen není o tom že ti nemůže vyhovovat se drbat na koulích levou rukou za pravým uchem. To ti samozřejmě vyhovovat může, i když je to ergonomicky ... katastrofa :D :-!
31. 12. 2022 16:35
Re: O4 tdi
vikend jsem s tim jezdil a mam zkusenost i s 110 a 147kw. Nejslabsi verze je neuveritelne usporna a na ten vykon ziva. Kdyby mi nekdo prvnich par km rekl, ze je to uskrcena 110 mozna bych mu veril. Pro me prekvapeni, oproti 110 a 147 ktery se na to co maj v papirech pocitove nehejbou
31. 12. 2022 15:53
Re: Za mě krok zpět proti O3
Na to jsou řešením 360° kamery. Neznám na parkování lepší věc.
Avatar - Mokrous
31. 12. 2022 15:14
Re: Za mě krok zpět proti O3
Proč by sis rozkurwil obě? Ty to levé necháš trvale jinde, nebo ho po chvilce vrátíš na původní místo? A jakmile ho vrátíš, tak se vrátí i to pravé.
Řekl bych, že teď hledáš nesmyslně slabinu tohoto řešení.
V reálu na levé zrcátko nepotřebuješ sahat vyjma extrému v terénu, nebo někde při couvání třeba na firmě mezi bordel na place. Ale pořád můžeš pohnout hlavou a v levém vidět všechno, aniž bys s ním vergloval, protože zákony optiky. A když už ho musíš rvát dolů, tak asi nepotřebuješ rvát nahoru to pravé. Navíc je parkování v protisměru zakázáno, takže jsem v reálu nezažil za celý svůj život, že by mi tento systém někdy přivodil problém.
Rád bych slyšel konkrétní neřešitelnou situaci s tímto systémem.
Avatar - Mokrous
31. 12. 2022 15:04
Re: O4 tdi
Sorryjako, ale jak jsem asi měl pochopit: “ Motoricky to bylo po celých 275 tisíc km naprosto spolehlivé auto... ale takové motory už dnes nevyrábí…” ?

A pak se divme, že se lidi každou chvilku hádají. :-!
Avatar - Jenik3
31. 12. 2022 14:36
Re: O4 tdi
Díky. Už nepotřebuji kW tolik jako spolehlivost a bezstarostnost. Dle papírových parametrů (max 200kmh, zrychlení 10s) se jeví tento vůz+motor jako zcela dostačující.
31. 12. 2022 12:18
Re: ŠKODA
Na délku je v oktávce místa dost, ale na šířku to k mému překvapení je nic moc. K tomu středový tunel tlačící do kolene a vím, že bych v ní jezdit nechtěl
Avatar - rohYpnol
31. 12. 2022 11:43
Re: Za mě krok zpět proti O3
Ne, naopak. Je to nesmyslné, nepřehledné.
31. 12. 2022 11:37
Re: ŠKODA
LOKÁLNÍ teplejší zimy v ČR jsou důkazem GLOBÁLNÍHO oteplování? Lokální klima je ovlivněno spíše lokálními faktory.
ČR leží na stejné rovnoběžce jako třeba kanadský Winnipeg nebo ruský Sachalin. To, že tady celou zimu neleží metr sněhu jako tam, je v prvé řadě způsobeno teplým Golfským proudem. Pokud by se jeho síla oslabila, celý Evropa se ochladí.
31. 12. 2022 11:03
Re: Za mě krok zpět proti O3
Koncernová auta umožňují sklápění zrcátek samostatně i synchronizovaně, nastavuje se to v infotainmentu. Ono to vše až do roku 2020 bývalo opravdu promyšlené do posledního detailu.
Je však pravdou, že v rámci platformy MQB patřila Octavia III k těm horším. Jednak kvůli cenové a makretingové politice Škody, kdy třeba multifunkční volant, zásadní věc pro ergonomii, neměla OIII v základní výbavě. Pak třeba tím, že infotainment byl "utopený" dole, zatímco třeba A3 nebo Leon už v roce 2012 měly infotainment progresivně umístěný v horní části palubky.
Avatar - speedfred
31. 12. 2022 10:39
Re: ŠKODA
Presne tak. Je to nenápadne a postupne tzv "salámová metóda" a nielen u áut. Tý čo to nechcú vidieť to nevidia.
Avatar - rohYpnol
31. 12. 2022 09:48
Re: Za mě krok zpět proti O3
No, ergonomie je z valné většiny dost objektivní.
Třeba přepínač limiter/tempomat nebo vyhřívání sedadel je na Renaultech objektivně kreténské :D
31. 12. 2022 20:21
Re: ŠKODA
tá 1,5tsi je sterilný motor, radosť od neho nečakaj, ale on proste funguje a spotrebu má slušnú. Zrovna 2.0 dízel s 85kW voči nemu lepšia voľba fakt nie je, proste keď tú 1,5 tsi vytočíš, tak máš naviac k dispozícií 25kW. Zároveň v OIV bude proste ten benzín tichší, môžeme to riešiť ako len chceme
Avatar - Ozzman
31. 12. 2022 09:39
Re: Za mě krok zpět proti O3
Ergonomie neni obejktivni, ja povazuji za idela o treba Renault. Naopak na Fordy jsem si stoprocentne nezvykl ani za tech cca 12 let, co s nimi v nekolika kusech a generaci jezdime, stejně jako u té Oktávky 3, kdy mne jeste irituje infotainment, nebo ovládání klimatizace + ovládání PP, to se mi zase více líbí i u Fordu i přesto, že to i s faceliftem překopají.. blbouni
31. 12. 2022 09:31
Re: ŠKODA
Násilné a fanatické vnucování EV by vypadalo tak, že by zakázali běžná auta ze dne na den jako kouření v hospodách. Děje se to velmi postupně začalo to s první emisní normou. Spalovací motory chtějí zakázat v nových automobilech až za deset let. Nicméně provozovat se budou nepochybně ještě několik let. Kolik ti je? Dožiješ se toho, že ti někdo zakáže jezdit dieselovým autem? Z toho vyplývá, že jsi opravdu hater bez reálného základu ;-)
Avatar - rohYpnol
31. 12. 2022 09:28
Re: Za mě krok zpět proti O3
Ano prostornější je. Subjektivně i měřitelně.

Jediný, kdo měl možná lepší ergonomii než VW/Audi/Škoda bylo BMW. Ale i to je bohužel minulost.
30. 12. 2022 22:56
Re: ŠKODA
Uvidime co prinesie fl, hadam to poladia, bolo by to jedno z poslednych normalnych aut c segmentu.
Avatar - Mokrous
30. 12. 2022 22:47
Re: ŠKODA
Já jsem jen hejter násilného a fanatickýho vnucování EV. Jinak taky nikomu neberu volbu pohonu. Od toho tu jsou jiný kabrňáci. Já to napsal schválně. Však víš, že mám teď taky TDI.
Avatar - speedfred
30. 12. 2022 21:55
Re: ŠKODA
Ja nie som hejter žiadneho pohonu a každý nech si kúpi čo mu vyhovuje.
18. 2. 2023 20:46
low cost
Od roku 2021 v něm už vůbec nenajdete hi-fi systém Canton, aktuálně pak zcela zmizely i parkovací asistent, panoramatický kamerový systém, sledování mrtvého úhlu i pár dalších věcí. A dle našich informací se mračna stahují i nad bezdrátovým zrcadlením telefonu

To jako fakt? V dnesni dobe kupovat auto bez sledovani mrtveho uhlu? Kdyz to ma snad i Dacia. A hrozi i ztrata CarPlay?

Krasnej low cost. Ale chapu, dily potrebuje VW a submisivni manazeri ze skodovky udelaj absolutne cokoliv.
10. 1. 2023 20:03
Ojeté auto
Je to risk si takhle někde jet pro auto, protože pak vlastně nemáte jistotu žádnou. Pokud chcete kupovat ojeté auto, tak je lepší vybrat auto z většího bazaru, protože pak máte alespoň nějakou jistotu pro případ, že s autem něco bude z hlediska záruky, ale taky hlavně třeba i původu auta.
3. 1. 2023 23:08
Ojeté auto
Má podle vás cenu jezdit si pro auto do Německa nebo jinak do zahraničí? Nebo už je to pryč a tenhle způsobe nákupu auta se už nevyplatí?
Avatar - Mikesus
3. 1. 2023 06:26
Re: ŠKODA
Ano. Koncern byl v pohodě. Tak v roce 2004, pak to šlo strmě dolu.
Jak psal ozzy. Elektroinstalace, nápravy, úniky chladicí kapaliny, sw, asistenti. I ten Peugeot je na tom dnes líp než volkswagen. Úspěšně zaujímá poslední příčky. Všichni si vymysli se spolehlivosti, jen Mokrous má pravdu.
https://www.whatcar.com/…mily-cars/n23409
Avatar - Mokrous
1. 1. 2023 20:36
Re: Za mě krok zpět proti O3
Přes den to je v pohodě, ale mě to trápí večer, protože 90% mého parkování je v šeru/potmě a k tomu často v dešti. Aspoň, že u FL nechali krytou zadní kameru. Tohle mi hlava nebere u Golfu 8, kde Hatch ji má krytou a Variant, který ji potřebuje dvojnásob ji má poprvé napevno venku. Kdo tohle vymyslel a schválil???
1. 1. 2023 20:13
Re: Za mě krok zpět proti O3
Naštěstí mám v neprémii kamery obrazově perfektní, ale když světlo není, tak holt smůla. Jak říkáš, chtělo by to přísvit.
Avatar - Mokrous
1. 1. 2023 13:10
Re: O4 tdi
O tom to je. Rozdíl jsou běžné otáčky a pak ty, pro které jsi dojdeš, když chceš dynamicky předjet. Na normální jízdu je 250-300 Nm úplně v pohodě. Ale když nahoře už nic není, tak člověk musí na zábavu, nebo dynamiku rezignovat.
Já když jel poprvé OIII RS 162kW, tak jsem čekal “raketu” a ono se dole nic moc nedělo. Ale když jsem podřadil a došel si pro to, tak už to začalo bejt zajímavý. Tam přišla zábava.
Nemyslím to vůči RS zle (byli jsme 3 a jeli do kopce a s manuálem). 350 Nm v 1.500 ot. je jinak fajn a s i nepřímým vstřikem jeden z nej TSI motorů.
Sice to jsou naprosto jasné základy, ale často si to řidiči neuvědomují a čekají zázraky dole.
Souvisí to i s lenivostí a uměním řadit, nebo s komfortem a hlukem u automatů atd.
Proto jsou u většiny v oblibě ty motory, které mají dole dost Nm.
Věčné hospodské téma Nm vs kW. Sice nahoře budou mít oba x koní a oba zrychlí za x sekund, ale dole bude mít jeden x Nm a druhý x + 50% Nm. Se kterým se pojede líp? Mě s tím druhým.
1. 1. 2023 12:02
Re: O4 tdi
Mě taky většinou stačí těch sériových 162kw a výjimečně i více by se hodilo.Pak si půjčím 77kw Toledo a to je sešup a samozřejmě dokuď nepředjíždím dá se .
Avatar - Mokrous
31. 12. 2022 21:34
Re: ŠKODA
Já Octavie v garáži nikdy neměl. A průsery měla a má každá automobilka. Jen to není stejně tak vidět, když se něčeho prodá 300 kusů a něčeho 50 tisíc kusů...
A vrzání gumiček v nápravách má koncern už asi 15 let u všech modelů. Někde vůbec, někde víc, někde míň. Korunová záležitost, která nemá vliv na nic, jen je to trošku trapné, když člověk jede přes retardér.
Zaseklá clona vodní pumpy kvůli silikátům v G12 chladící kapalině byl průšvih. Hlavně modely 2016. To už je ale vyřešené.
Avatar - Mokrous
31. 12. 2022 20:55
Re: ŠKODA
No mě stačilo koupit si nový P508 II a 3x pokus o servis a nic. Pořád všechno na kaši. Každý má holt smůlu na nějaký jiný auto/značku. Mě to stačilo. Příště dám radši šanci Korejcům, pokud budu chtít jít pryč od koncernu. Nikomu FR auta neberu. Jen já už půjdu příště jinam.
Avatar - Ozzman
31. 12. 2022 20:43
Re: ŠKODA
Zadni napravy nam jen bouchaji :D Ale to je fakt vlasnost, kterou ignoruji zdejsi testeri a nekteri majitele
31. 12. 2022 20:34
Re: ŠKODA
Písať Mokrousovi čokoľvek na jeho vlastnú garáž je stratou času, u OIII po fl pridaj vŕzganie prednej nápravy na funglofkách (servis to označil za vlastnosť), vŕzganie zadnej nápravy (detto), pri niektorých kusoch člapkanie nafty (za jazdy si si myslel že máš v kufri čiastočne naplnenú bandasku s vodou :-[] :-[] ) , rozpad vodnej pumpy na 2l tdi (preto pár kusov už dávno stratilo kompresiu) atď atď. Každý kto niečo vyrába, vyrobil aj pár pekných sr@či€k. To je len malý výcuc zoznamu malicherností
31. 12. 2022 20:27
Re: ŠKODA
Píšeš o elektronike ako u francúzov, koľko novodobý fr si vlastnil, vyskúšal? Ja som za 15 rokov používania (C4 P, megane genration, sučasný megane pred fl, súčasný megane IV po fl) mal s elektronikou až jeden brutálny problém. Jo a raz mi pri pravidelnom servise nahrali nový sw skrz EDC (nič som nereklamoval, neriešil) Nedal sa otvoriť kufor na C4 Picasso, je to asi 10 rokov naspäť. Oprava v domácich podmienkach trvala asi 20 minút. Na porovnanie, taký roomster a OII, na väčšine firemných , ktoré pouýívali technici, po pár rokoch dodrbaná kabeláž v 5.tych dverách, prejavovalo sa to diskotékou na palubovke, alebo len tým, že si proste vytiahol kľúč zo zapalovania a ono kua ten motor stále nezhasol. Musel si ho nechať zdochnúť cez zaradenú rýchlosť :-[] :-[] :-[]
Avatar - Mokrous
31. 12. 2022 20:15
Re: O4 tdi
To se ptáš moc brzo. Už tu stokrát zaznělo, že mechanicky to je celkem vychytaný, ale elektronicky to je průser. No tak holt počkej na FL, nebo novější kusy s odstraněnými závadami a modli se. A 5 let záruka je povinnost! Bez ní to auto nekupuj.
Avatar - Jenik3
31. 12. 2022 19:27
Re: O4 tdi
Otazka do pranice: je to auto spolehlive?
Avatar - Ozzman
31. 12. 2022 18:44
Re: Za mě krok zpět proti O3
Ja jen reagoval na tvou prvni reakci, ktera noc respektuhodna nebyla :) Ale abych nastval zdejsi kolegy jinak, projel jsem se ted jentak dieslem a neni to spatny :D
Avatar - Mokrous
31. 12. 2022 18:20
Re: Za mě krok zpět proti O3
Však se můžeme rozejít v míru. :-)
Tobě to nevyhovuje a mě ano a napsal jsem jen proč to tak vidím já.
Sice tvůj postoj v tomto konkrétním případě nechápu, ale respektuju ho.
Tak už jsi pojďme zkazit žaludky ať můžeme zítra skuhrat nad něčím jiným, než nad automotivem. ;-)
Avatar - Ozzman
31. 12. 2022 18:08
Re: Za mě krok zpět proti O3
No, až bude test vhodného auta s vhodnou motorizací, rád se podělím o zkušenosti, i o ty špatné samozřejmě :)

Já nikoho neurážím, proto píšu, že snad nejsi hlupák, kdybych tě chtěl urazit, napíšu, že jsi :D

Opačný názor a podsouvání faktu, že je něco vlastně dobře, jsou dost odlišné věci, na to pozor :) Jak říkám, já jezdím ledasčím, nejvíc na kilometry určitě Fordy, pak VW (Seat, Škoda, VW) a pak Renault, to bude plichta s těmi koncernovkami, jinak jsem jezdil krátce, či dlouze už velkou částí vozidel snad všech výrobců za řadu let výroby, mimo takových, jako Ferrari, Lambo či Porsche, tam má zkušenost nesahá a taky se necpu do těchto diskuzí mimo obdivu ke krásám aut...Z prémiovek jich taky už tolik nebylo, takže tam také disktuji jen sporadicky, když už, tak to byly jen vrcholné modely, ale třeba obyčejnou 320d/A4 2.0TDI či Cklasse jsem neřídil (když nepočítáš 190tku :D)... no nic, každý máme své, já myslím, že mne z neobjektivity málokdo může nařknout
Avatar - Ozzman
31. 12. 2022 18:02
Re: Za mě krok zpět proti O3
Ano, nastavitelný, nebo ty znáš auto, kde sklopíš jen jedno zrcátko ? :D :D
Avatar - Ozzman
31. 12. 2022 17:04
Re: Za mě krok zpět proti O3
Usuzuji to z toho, ze vyletis vzdy jak certik z krabičky (podivej, ja jsem reagoval na rohypnola a ty mne jdes presvedcovat, ze hledam chyby umyslnne misto aby si respektoval jiny pohled) a myslim, ze bych dokazal te vymanit z teto radobyklidne asertivni pozice velice lehce, kdybych si dovolil vetsi kritiku ;) , ja u francouzu nezustanu, mame ho jako druhe auto a jako to prvni pro mne nemaji nic v nabidce, jen sem si dovolil napsat opacny nazor na neco s cim mam mnoho let zkusenosti, nic vic. Nikdy tady nepisu obhajobu jedne znacky, aktualne stridam pravidelne 4 znacky (2x Ford, Skodovku, Renault a Toyotu) a kazdy ma sve, proto dokazu mluvit objektivne :) A to nepocitam auta, s kterymi jezdim nepravidelne..
31. 12. 2022 16:54
Re: O4 tdi
Ono jde o to, že i malá závada v tak složitém systému může pokazit x dalších věcí a vyústit ve velmi drahou až nerentabilní opravu. Třeba filtr pevných částic je v jednom tělese s prvním SCR katalyzátorem. Kolik bude stát jeho výměna?
Avatar - Mokrous
31. 12. 2022 16:53
Re: O4 tdi
Mě spíš překvapuje, že se ti jeví 110kW verze ve srovnání s 85kW líná. Přitom je to konstrukčně prakticky shodná jednotka a myslím, že i velikost a reakce turba by měly být shodné. Je to vážně jen přiškrcená 110kW verze.
Nebylo to tedy jen subjektivní a dané tím, že nebylo velké očekávání a přitom to jelo normálně? Ono při normální jízdě v provozu často využíváš jen částečnou zátěž a pocitově nic nechybí. A při tom šmrdlání to turbo prostě netlačí.
Ty rozdíly se vždy naplno projeví až při dynamické jízdě, nebo v extrému. Teda minimálně u TDI s DSG. Dokud tomu nešlápneš na krk, tak 110kW působí líp, než moje 147kW verze. Tam už je chování dost odlišné. Krom projevu zvukového daného hliníkovou konstrukcí a jínými rozměry pístů a ložisek atd... má silnější verze hlavně velké vodou chlazené turbo a jeho náběh není tak rychlý a plynulý, jako u 85/110kW. Takže s lehkou nohou na plynu je to subjektivně zklamání. Ale když naložíš auto a naložíš autu, tak je rozdíl sakra citelný. 147kW chytne druhej dech a nevadne. To je taky můj každodenní červík v hlavě. Nebo 2 červíci. Jeden říká: "110kW je lepší na běžnou jízdu" a druhej mu říká: "Jdi do ***e, já chci občas předjíždět v kopci" :D A nebejt toho druhýho vola, tak jsem vzal 110kW a ušetřil... ;-\
Avatar - Mokrous
31. 12. 2022 16:37
Re: Za mě krok zpět proti O3
Podle čeho jsi vydedukoval, že se rozčiluju?
Nevím proč bych se nemohl oprostit od vlastní garáže... Každý si vybíráme a kupujeme to co nám vyhovuje a pak se podle toho i chováme. Stejně jako ty jsi zvyklý na svoje, tak já zase na to moje. To je přece normální. Tak nevím, proč tu vytahuješ moji hloupost a řešíš, jestli dokážu nebo nedokážu přijmout fakt, že někdo má jiný názor na ergonomii.
Já jasně píšu, že ti to neberu, že ty s tím máš problém. No tak máš a zůstaň u Francouzů. Kolikrát to mám zopakovat? :-!
Koncern není můj milovanej, jen mi zatím vyhovuje a když mě něco sere na mým autě, nebo na koncernu, nebo na čemkoli jiném, klidně to napíšu.
A správně píšeš, že každý to máme jinak, tak se tím zkus řídit a bude všem dobře.
Ty chceš mít výhřev sedačky zapnutý pořád a já jsem rád, že to tak nemám. Když je mi zima, tak si to zapnu a když mi zima není, tak to nemusím vypínat. To není omluva mojí garáže, to je prostý popis toho, jak to vyhovuje mně.
Naopak i-Cockpit bylo to poslední co mě na P508 sralo. Neměl jsem s ním žádný problém.
Avatar - Ozzman
31. 12. 2022 16:22
Re: Za mě krok zpět proti O3
Co se rozcilujes ? Rohypnol psal, ze o3 je nejlepsi z pohledu ergonomie, ja s ni uz pres 3 roky aktivne jezdim a nektere veci mne vytaci, peotoze jsem zvykly na neco jineho, rekl jsem co to je, je to subjektivni, ja vim, ze ty se nedokazes moc odprostit od vlastni garaze , ale snad nejsi tak hloupy, aby si nedokazal prijmout fakt, ze nekdo ma na ergonomii jiny nazor, nez ty a ve vsem vidis utok na tvuj milovanej koncern a upone to z tvych prispevku za tve pusobeni tady čiší i kdyz ted budes delat, jak to neni pravda. Muj oblibeny Ford ma taky veci, za ktere bych jim trhal ruce a kdyby to tady nekdo napsal, nebudu mu to vymlouvat, prave v nem sedim a musim po startu zase zapinat vyhrev sedacky, stejne jako u Oktavky, coz u Renaultu nemusim… chapes !? Kazdy to mame jinak…. Jo a icockpit je debilni, za ten se neberu, to sem si vyzkousel


A ty miliony uzivatelu - vetsi cast jsou firmeni auta, tam si malokdy muzes vybrat a krybych to mel brat dle prodeju, tak za ty roky je asi nejlepsi Toyota , protoze pocty prodanych aut, a tam jsou pro mne taky nektere veci nezvykle… jo a na prodeje je to i ten Ford, hlavne drive, kdy menil multifunkcni volant s kazdym faceliftem, prada… tukovej rohlik se taky prodava nejvic a neni nejlepsi, prosim, alespon na silvestra se odprosti od sve garaze a respektuj, ze na nektere veci maji jini life jine naroky a nazory
Avatar - Mokrous
31. 12. 2022 16:22
Re: Za mě krok zpět proti O3
Kvalitní 360° kamery jsou super věc zvlášť v moderních velkých autech s mizerným výhledem a přehledem o karoserii. Přesto jsem celkem zklamaný alespoň u mne, resp. u koncernu ve třídě SUP/Passat/Kodiaq/Tiguan..., kde obraz ze zrcátek v horším světle (šero, večer, noc) není nic moc a třeba trefit se mezi vybledlé červenohnědé čáry na mokré zámkové dlažbě je oříšek.
Kdybych si oči vyvalil z hlavy, tak tam prostě není vidět nic. Nevím jak prémie v těchto extrémních situacích, ale tady nic moc. Chtělo by to přísvit, když je venku tma. Diody tam jsou, takže by stačil jen software. Pak už mám jen zkušenost s parodií na 360° kamery v P508 II a to byl teda masakr komplet. To byl jen barevnej flek jak halucinace po LSD.
Avatar - Mokrous
31. 12. 2022 16:13
Re: Za mě krok zpět proti O3
No hádat se s tebou na toto téma nehodlám.
Je to tvůj subjektivní pohled na věc a osobní problém a jak píšeš "hledám věc, která mne vytočí"
Já takové věci nehledám. Buď tam jsou, nebo nejsou.
Já zrcátka používám jako každý druhý a taky nejezdím jen dopředu a taky občas couvám na blbá místa i ve firmách. A prostě se mi nikdy nestalo to, co tobě. Ty to tak máš, no tak ti to nebudeme brát a zůstaň u Frantíků. No problem.
Tebe vytáčí Škodovky, mne zase přiváděla k šílenství francouzská ergonomie jak v Peugeotu, tak občas i v Renaultu.

Nelze se zavděčit každému, ale obecně byl koncern vždy na vrcholu z hlediska ergonomie a i když měl různé jiné vady a nebyl designovou, nebo podvozkovou atd. bombou, tak právě díky jeho ergonomii a celkové užitné hodnotě a funkčnosti získával takovou popularitu. A to není můj pocit, to jsou historická čísla a zkušenosti milionů uživatelů.
Avatar - Ozzman
31. 12. 2022 15:54
Re: Za mě krok zpět proti O3
Ok, tu ve sluzebnich autech nemame, jen zadni senzory, ktere tyhle rantly nepoberou
Avatar - Ozzman
31. 12. 2022 15:44
Re: O4 tdi
Protoze sem pak dodal, ze to jezdilo za jonych euronorem a jine váhy.. to je fuk
Avatar - Ozzman
31. 12. 2022 15:43
Re: Za mě krok zpět proti O3
Ano, treba couvani u nas v praci na dvore, kde je malo mista, hodne aut a prekazek ve smyslu rantlu, schudku, ktere normalne tesne za autem nevidis.. tak to pokazde rozhodím obe, kdyz to nepouzivas, tak se ti to tezko vysvetluje, ale nedelej ze subjektivniho dojmu objektivni vyhodu prosim, kazdy nejezdime stejne trasy a neparkujeme na stejna mista…diky

Hledam vec, ktera mne vytoci pokazde , kdyz jedu sluzebnim autem, peotoze jsou to vyhradne Skodovky a vsude je to stejne .
Avatar - Ozzman
31. 12. 2022 14:48
Re: Za mě krok zpět proti O3
I oktavia 1 mela el. Zrcatka, mam pocit, ze i Felicie LaK
Avatar - Mokrous
31. 12. 2022 14:24
Re: ŠKODA
Má smysl se do toho pouštět. Jen se to nemusí dělat debilně a násilně a pokrytecky.

Mimochodem tvoji známí nejspíš ani netušili, že z bůčku netloustli ani z něj neměli zvýšený cholesterol, ale že to měli z knedlíků, coca-col a podobných zánětlivých sacharidových dobrot.
99% lidí včetně doktorů vůbec netuší a neumí pracovat s inzulinem v těle a přizpůsobit tomu stravování.
Když jsem poslouchal doktory, nemohl jsem si dát kousek čokolády, kousek bůčku a ani jedno vejce. Trpěl jsem záněty bolestmi a čekala mne operace. No tak jsem je poslal do ***e a začal to řešit sám. No a operace nebyla a já si dám k snídani 5-10 vajec a odpoledne pekáč bůčku a kila jsou dole a zánět nikde. A cholesterol žádný. No a zbytek jde k "odborníkům" a umře.
31. 12. 2022 14:13
Re: Za mě krok zpět proti O3
Další ku...k čemu jak často to děláš? Vzhledem k reakci asi každý den 😂😂😂
31. 12. 2022 13:58
Re: ŠKODA
Ale přece nejde říct, že když to nebude od začátku dokonalé, tak nemá smysl se do toho pouštět.
Měl jsem dva známé. Jeden morbidně obézní, základní vzdělání, v 28 letech mu doktor říká, okamžitě zhubnout, ten se jen smál, ve 30 po něm. Druhý byl doktor filozofie, úspěšný podnikatel, tam už mě docela překvapilo, když říkal, že bere léky na cholesterol, ale jinak, že mu bůček nikdo nezakáže... nepřežil Covid, v souvislosti s obezitou to prostě nedal. Ale přece nikdo soudný nemůže říkat, že je jeho svaté právo produkovat emise a že jsou tím kráceny jeho svobody... Já jsem salámista, až to přijde, budu vědět, že to tak má být a podřídím se, a ono to přijde, o tom už je rozhodnuto. Ale nebude to hned a tak si sakra važme toho, že nám to nezakážou ze dne na den...
Avatar - Mokrous
31. 12. 2022 13:53
Re: ŠKODA
Možná tomu nebudeš věřit, ale takovéto dokumenty jsou hlavním krmivem našeho domácího kina. Rozhodně tam neběží fotbal, Esmeralda, ordinace, nebo debilní US akční 3,14čoviny.
Když chceme akci, tak si pustíme Slunce, seno a pár facek. :D

Odklon od fosilních paliv je nutnost. Ale ne tak, že nařídíš v Polsku jezdit EV a ty nabíjet uhlím. A uhlím se budou vyrábět v Číně baterie, celý EV i soláry a vůbec všechno a pak se to bude na lodích vozit do EU. Velmi zjednodušeně řečeno.
Avatar - Mokrous
31. 12. 2022 13:42
Re: Za mě krok zpět proti O3
:D :D :D
Ty si stěžuješ na super věc, kde jsou zrcátka synchronizovaná? :D
To je právě ta ergonomie. Nastavíš si nejdřív levé a pak následně pravé, abys dokonale viděl.
A když se pak posuneš na sedačce/se sedačkou do jiné polohy a chceš tomu přizpůsobit zrcátka, tak stačí nastavit levé a pravé se přizpůsobí samo do stejného bodu.
Plus je vhodné k tomu mít připlacené naklápění při zpátečce a je to 1A.
Tam zase necháš volič na R a zrcátko se sklápí, abys viděl kolo a obrubník. A když z nějakého důvodu chceš tuto funkci dočasně vyřadit z provozu, nemusíš šaškovat v menu, ale cvakneš volič zrcátka do nulové polohy mezi L a R. A hotovo. Nic lepšího nikdo nevymyslel.
Avatar - Mokrous
31. 12. 2022 13:36
Re: O4 tdi
Věřím, že ano. Nic tak převratného na něm není, ne? Změn sice hodně, ale v podstatě jen evoluční. A pak ten twindosing. No tak je tam 2x to co jinde jednou.
Avatar - Mokrous
31. 12. 2022 13:34
Re: O4 tdi
Těžko dnes soudit novou generaci motorů, ale ta silnější hliníková verze 147kW, co mám já se montuje do Audi A6 už cca 4 roky a nikde ani popel, že by byl problém. Ani o litinové 85/110kW verzi s ocelovými písty nikde žádný horror story. Očekává se, že už je to solidně vychytané jak mechanicky, tak i věci okolo, jako DPF, EGR, SCR, chlazení, rozvody...
Takže myslím, že pokud s tím někdo bude jezdit normálně a ne skákat po městě po 3 km a bude měnit olej co rok, nebo cca 15-20 tisíc km, tak by neměl být problém 10-15 let natočit, když to nebude víc jak 30 tisíc ročně.
Já bych se u OIV bál věcí na elektriku 100x víc, než motoru.
Avatar - Mokrous
31. 12. 2022 13:27
Re: O4 tdi
Proč by se dnes nevyráběly naftové motory, co najedou 300 tisíc?
Vždyť se tu nedávno rozebíral i propadák 1.6 HDI a borec s tím měl 600, nebo 700 tisíc a vše původní.
Naopak je dnes mechanicky vše zvládnuto docela dobře a trvanlivě. Většinou jsou problém elektronický kurwítka a senzory navěšený okolo.
31. 12. 2022 13:09
Re: ŠKODA
Ta převodovka je nová MQ281 (jak TDI tak TSI) a zpočátku měla nějaké problémy, na 1.5 TSI mi ji ze stejného důvodu měnili.

Jinak potvrzuji až zázračné spotřeby, měl jsem nejprve asi 20 tkm TDI 85kW a potom 40tkm TSI 110 kW, ještě 2020 s kratším převody. Teď jsem objednával další auto (Karoq kvůli dodací lhůtě) a nemohl jsem se rozhodnout, ten benzín má přeci jenom lepší dynamiku, ale s dieselem se jezdilo vážně příjemně a ve vyšších rychlostech je dokonce tišší. Nakonec vyhrál fakt, že teď jezdím dost krátké trasy a Karoq už má nový evo2, vybral jsem tedy TSI :)
31. 12. 2022 12:58
Re: ŠKODA
Koho nepřesvědčí tohle
https://www.csfd.cz/…planeta/prehled/
Tak je ztracen. Nevím, jestli mu to dali příkazem, ale na konci říká, že odklon od fosilních paliv je nutnost.
Avatar - Mokrous
31. 12. 2022 12:50
Re: ŠKODA
Info, el. a interiér v tom je jasná shoda. Na DSG se asi neshodneme. I když nevím, zda nepoužívá horší software, než mám v B8. Je pravda, že na testovací jízdě mi v OIV lehce cukala při zpomalování.
Ale to TDI 110 kW nechápu. Za mě je ten motor luxusní a kolikrát si říkám, že jsem si ho měl vzít místo 147kW, že bych aspoň neriskoval tolik pokut.
V čem tě zklamal a co jsi od něj čekal?
Avatar - Mokrous
31. 12. 2022 12:46
Re: ŠKODA
Můžeš, když se ti uleví.
Koncern byl naprosto v pohodě, dokud nezačal bastlit novej infotainment do iD3 a spol., neroztříštil vývojové týmy s desítkami subtýmů pro každou značku zvlášť, kde levá ruka nevěděla, co dělá pravá a vše šlo do kopru. Opět rozhodnutí nějakého übercocota shora.
Do G7,5, OIII, B8, SUP, atd. vše fungovalo v pohodě. Až G8, OIV, novej Leon atd. šlo všechno do kopru.
Ani B8 FL nezůstal bohužel nedotčen a MIB3 už není co bývalo a občas prudí. Ale s hrůzami v P508 se to nedá srovnat ani náznakem. Tam to bylo opravdové peklo.
Avatar - Mokrous
31. 12. 2022 12:39
Re: ŠKODA
Ta převodovka mne překvapuje. Neznám koncernový manuál, který by nefungoval normálně při 100 tis. a více. Ideálně pak udělat olej a dalších 100 tisíc bez problému.
Spíš prase uživatel, ale je možné, že i dodavatel a blbá série a to už by bylo horší.
GO motoru skrze vstřiky, to je taky docela šok. Určitě to ale není doména nových TDI. Na ty stížnosti nejsou žádné. Krom mírně vyšší spotřeby oleje, kvůli řidším olejům a obecně sníženému tření, což mimo jiné znamená méně napružené kroužky ve válcích.
Já ale třeba na cca 12-15 tis. interval oleje nedolévám nic.
Takže je otázkou, co to způsobilo. Fatální závada vstřiku? Šmejd z výroby? Blbě namontovanej/chybějící palivový filtr a bordel v nádrži? Kdoví co to bylo. Někdy to sem napiš, až budeš vědět. No, naštěstí je tu pro tyto případy záruka. Ale nepotěší to u novýho auta, to chápu. Když během 5 let záruky vše funguje jak má, tak není tak velká šance, že se to v šestým roce všechno vysype.

Infotainment a elektrika, to je průser horší jak u Peugeota.

TDI 85kW bych ti vůbec nerozmlouval, pokud jsi již vyklidněný řidič. Charakter sice nemá žádný, ale jede relaxovaně za směšné spotřeby. Ovšem OIV jako celek už bych si nebyl jistý. Já se jí vyhnul velkým obloukem.
Avatar - rohYpnol
31. 12. 2022 11:42
Re: Za mě krok zpět proti O3
O2 měla elektrický sklopný zrcátka jo? Si teda nejsem jistý, ale možná jo.
31. 12. 2022 11:37
Re: Za mě krok zpět proti O3
U O1 nevim, ale u O2 určitě bez problému, minimálně u verzí s maxidotem. Měl jsem a bylo to tam.
31. 12. 2022 11:20
Re: O4 tdi
Za mě asi první diesel ve Škodovce, který má dobrou kulutry jízdy (hluk, plynulost zátahu, ovládací síly převodovky a spojky). Otázkou je, zda takto složitý motor půjde udržet v provozu po třeba 10 letech.
30. 12. 2022 23:18
wtf
..Pokud jste se zatím při jízdě z kopce nenaučili vyřazovat, rozhodně to vyzkoušejte. Zejména liftback plachtí takovým způsobem, že i v běžných českých dálničních klesáních překračuje maximální povolenou rychlost...co je tohle za moudro tvl
Avatar - Mikesus
3. 1. 2023 06:51
Re: Za mě krok zpět proti O3
" Já nemám problém diskutovat, akceptovat, vyvracet, argumentovat "

Vtup dne. Proč tedy nepíšeš žádné podklady, studie nebo argumenty ke svým domněnkám? :-[] :-[]
Pak to dopadne, že nakonec dostaneš podložená fakta odporující tvému vymyslu a utečeš jak malej spratek bez reakce.

Mám hodit seznam tvým výmyslů, na které jsi neodpověděl, kdyz jsem ti dal protiargument a doložená fakta?
Avatar - Mikesus
3. 1. 2023 06:43
Re: Za mě krok zpět proti O3
Měli jsme O2 s maxidotem a ne nebyla tam ta možnost. Bylo to iritující.
Avatar - Mikesus
3. 1. 2023 06:34
Re: ŠKODA
Jasně. Hodnotis podle jednoho kusu, ale ostatní se zkušenostmi z firemních flotil mají jen smůlu na kus.
1. 1. 2023 10:23
Re: ŠKODA
U iných je to prúser, tu je to len vlastnosť (samozrejme nie závada) :-[]
Avatar - Ozzman
31. 12. 2022 14:37
Re: Za mě krok zpět proti O3
To je preci nesmysl, chci nekam zajet, tak si sklopim jedno zrcatko a rozkurvim si obe… ne kazde koncernove auto zmeni nastaveni se zpateckou :D proc to asi jina automobilka nema ? Myslis, ze by to nedokazali naprogramovat ? Ne, protoze je to zhovadilost, kterou kritizuji i obejktivni majitele koncernu co znam…


Vymyslel, kazde se nastavuje zvlast a se zpteckou se sklopi… ma to treba Ford a mnoho dalsich
Avatar - Ozzman
31. 12. 2022 14:35
Re: Za mě krok zpět proti O3
Vis jakej je rozdil mezi nami ? Ja tvrdim, ze mne neco subjektivne vyhovuje a ty tvrdis, ze mi to vyhovovat nemuze :D Jsi hlupak, kdyz toto tvrdis… ergonomie je o zvyku a sibjektivni, stejne jako vnimani designu..
Avatar - Ozzman
31. 12. 2022 14:33
Re: O4 tdi
Proc by nenajel ? Ja mluvim o dynamice dikymlehcimu autu a euronormam..cti poradne
Avatar - Ozzman
31. 12. 2022 14:33
Re: ŠKODA
Nebyl v pohode, zase to vidis hodne ruzove, praskajici zarovky, zavady na čidlech chladiciho systemu, tu a tam vsemozne cidla a kontrolky, zasekla nadrz, co nesla el. Otevrit. Vse Skodovky Oktavky a Superby od cca 2008-2019, co nam jezdi a jezdili ve firme… proste vetsi vzorek aut. Takove zavady mivaly francouzi a smalo se jim za to… nejake fatalni selhani elektroinstalace uz tak 20 let nejsou aktualni. To si spis mel smulu na kus. Ale zase ja vic z am Renault a ne PSA..
31. 12. 2022 11:53
Re: ŠKODA
Zrovna nedávno psali, že konkrétně v zimě u nas teploty stouply za par desetiletí o 2 stupne. Tornádo jednou ročně u nás taky nebylo standardem.
PS ty budeš asi mladší ročník, ale za nás bylo minus 20 a dva měsíce sněhu úplně normální (Severní Morava), v lete jsi jel autem a cely sklo bylo zas.rany od hmyzu, dneska vůbec nic… kdo mi řekne, ze tyhle změny nevidí je magor
Avatar - Ozzman
31. 12. 2022 11:24
Re: Za mě krok zpět proti O3
To by mne zajimalo, jak jsem u o1 ci o2 mel nastavit v infotainmentu tyhle veci, kdyz tam zadnej nebyl :D
Avatar - Ozzman
31. 12. 2022 10:27
Re: Za mě krok zpět proti O3
Ne, naopak :) Tempomat je krásně přehledný a zapneš ho jen 1x, taky jsem tomu neveřil, když o tom tady majitelé psali, jen to sepneš a aktivuješ ho pouze + na volantu, nemusíš vůbec nikam šahat, stejně jako vyhřívání, je pořád zaplé, nemusíš to zapínat při startu vozidla, zapnu na podzim, vypnu na jaře..... za mne ideál
31. 12. 2022 10:57
Re: ŠKODA
stejně jako těch, co nevnímají, že sníh už v Česku prakticky neznáme, zato nám přibyly bleskové povodně, tornáda a další chuťovky, které jsme znali jenom z televizních novin.
Existuje globální oteplování? Způsobil ho člověk? A může ho napravit?
31. 12. 2022 09:20
Re: ŠKODA
On si nejaky blazen koupi Skodovku rok vyroby 2020 az 2022?
Vis co je to za bastl? V tehle periode nebyly dily a auta se skladala z kde ceho. Postavala na parkovistich, zraly to kuny, to se nesmi kupovat. Je velky risk, ze takova auta dlouhodibe budou vykazovat necekane problemy.
31. 12. 2022 09:16
Re: ŠKODA
Ano infotainment, ovladani prvku a asistenti. Krom toho je uvnitr mensi nez O3 dva velci lide se za sebe spatne vejdou. Prevodovka radi jak jiz tradicne spatne a co chvili me nastval nejaky asistent svou necekanou reakci. Motor 2,0 TDI 110 kw me taky nenadchl a kvalita interierovych plastu je raky mizerna. Ty jejich upatlany leskly povrchy a klitoris misto radicky to je taky hnus.
Avatar - rohYpnol
31. 12. 2022 09:06
Za mě krok zpět proti O3
Octavia 3 FL byla za mě výrazně lepší. Když vynechám to pozlátko na povrchu, kterým se O4 snaží zaujmout, tak O3 byla prostornější, bytelnější a s takřka dokonalou ergonomií.

V kontextu s tím vůbec nevidím důvod uvažovat o předražené O4.
Avatar - Jenik3
31. 12. 2022 08:56
Re: O4 tdi
Diky. To zni velmi dobre. Clovek nekupuje zakladni motor, aby s tim trhal rychlostni rekordy. Dulezite je, aby byl motor spolehlivy a vydrzel 10-15 let.
Mimochodem passat ma zaklad 2.0 90kw, opet o trochu vic.
Avatar - Mokrous
31. 12. 2022 00:27
Re: ŠKODA
Krám je to kvůli elektrice, softwaru a infotainmentu obecně.

Nebo v čem ještě?
Avatar - speedfred
30. 12. 2022 20:14
Re: ŠKODA
Nového Scouta si nedávno doviezol sused. Akurát dnes spomínal že zohnať ho v TDI bol celkom problém.
Avatar - Jenik3
30. 12. 2022 21:41
O4 tdi
Reference k TDI 85kw by se zde nasly?
30. 12. 2022 23:23
Re: ŠKODA
Za me je to kram. Trojkova Oktavka je povedenejsi. Ctyrku si nekoupim. To je auto ktery minu.