Britská značka Jaguar, která zřejmě již brzy opustí ochranná křídla Fordu, představuje model, který lze bez nadsázky označit jako nejdůležitější v této dekádě. Jeho úspěch rozhodne o budoucnosti celé automobilky.
vlastnim X-type 2,5 a je to super auto...jazdil som aj s XJ a vies co?...nic...rovnaky feeling, rovnaky look interieru...rozdiel bol len vo velkosti a tom, ze tam bol vacsi motor...ale inak si X-type s XJ v nicom nezada.
no vidis..a mne (aj mnohym dalsim) pripada sucasne XJ az moc rovnake ako stare modely XJ (poslednych 15 rokov)...pripada mi to akoby sa vyvijal len minimalne...ale ako je zname co clovek to nazor
Zdravím a přidávám se k názoru. Sám řídím S-type a coby člen JAG clubu mívám tu čest i se s taršími kousky a musím říct že Jagy si skutečně hledají sobě rovné jinde než mezi obyčejnými superdokonalými plechovkami z Německa....
opravdu, kdyby se držel konečný vzhled konceptu, byla by to úplně jiná šelma a upřímně, lepší!!! Mám Jagura moc rád a na tento jsem se opravdu těšil, neb koncept je úžasný. Doufám že si tento model najde mnoho zákazníku a Jaguar tak bude moc dál vyrábět skvělé auta.
Je to přesně obráceně: Jaguar právě přestal dělat hezká auta...A oproti BMW a Merc.Benz byl právě mnohem individualističtější, sqělej případ je S-type - podle mě jedno z nejhezčích aut
Souhlasim. Jizda s Jaguarem je vice nez prijemna. Osobne Jaguar nevlastnim, ale sem tam se s nim (dobrovolne :-) ) ve firme projedu. A co do designu noveho XF?? Mne se libi. To, ze pokud by predni maska byla protata chromovou listou, tak by to byl pekny facelift S80, to ze bocni linie opravdu zlehka pripomina GS, prece nic neznamena. Auta se jedno druhemu dnes podobaji. Koncept 4 kola, predni kapota, strecha uprostred se nezmenil uz 100 let. Nove napady se hledaji tezko. Podstatna vetsina novych aut vypada jako "to nebo tamto". Myslim, ze zde je mnohem dulezitejsi abychom Jaguaru prali, aby se postavil zpatky na nohy. Sice historii kterekoliv znacky v automobilismu nepovazuji za dulezitou, ale myslim, ze nikdo z nas nechce prijit o takovou ikonu jakou Jaguar urcite je.
;-) kolik si těch Lexusů viděl, že píšeš takové hovadiny...a jen tak pro info, sedni si do 330tky a do např. s-type, potom napiš pocity a ne hlouposti.... :-!:-!:-!:-!:-!:-!:-!:-!
Připadá mi to že patřičná většina z vás v autě s názvem Jaguar neseděla. Vlastním S-type, a mohu s klidným svědomím sdělit následující, i kdyby pro svou špatnou politiku managementu (ne v prodejnosti, leč pro drahý servis a chybějící větší počet servisních středisek) JAGUAR zanikl, tak nezanikne díky jeho kvalitním vozům, které jsou v rukách dobrých majitelů a vždy budou jezdit s těmito vozy s hlavou nahoru. Po 5 ti minutové jízdě v těchto vozech pochopí každý smrtelník, proč automobilka nese název JAGUAR. :-)
Stejný případ jako Roomster-nádherný koncept a nepovedená finálová verze. Nechápu, proč nemohl být design exteriéru stejný nebo jen s drobnými rozdíly oproti úžasnému konceptu...Je to ostuda, když Jaguar vypadá jako již zmiňovaný Lexus...
Ten interiér je moc pěkný, a značka konečně dostává charakteristickou tvář ... Lexus poznáš už podle tvarů ...
Teď vážně: tenhle vůz je povedený - designově. Ale není jedinečný, není orgiginální. Je jen povedený a pěkný, ale s reputací Jaguaru, ... co má motivovat zákazníka? Interier je pěkný, moderní, ale není exkluzivní. Tak opět, co má motivovat zákazníka? Důvěra v kvalitu práce se řídí zkušenostmi, a ty ukazují, že Jaguar není právě na špici. Dosud to kompenzoval charismatem, jedinečností. Tohle auto ale jedinečné není. Vypadá jak produkt skvělého robota - našel to správné, a dal to dohromady. A nedopadlo to jako dort pejska a kočičky. Ne, tohle auto je dobré, ale tuctové. S bylo originální právě proto, že se nebálo být v něčem jiné, pro někoho ošklivé. Tohle auto to neumí. Chybí mu lidský faktor.
Musím říct, že ač to není typický Jag, je to povedené auto. Kdo chce klasiku, ať si koupí XJ, ale je jasné, že pokud chce Jaguar jako značka přežít musí občas udělat razantní krok. Už ani Porsche si dneska nemůže dovolit držet jeden tvar alá 911. Takže nářky nad desingem jsou hezký, ale důležitý je prodej, protože když Jag zkrachuje, budou tyhle rozbory jen pláč nad rozlitým mlíkem. :-!
A k čemu ti je tradiční hodnota, když nestíhá. Svět je jinde panáčku a ohánět se historií jaksi nestačí. Jag zaspal a teď se snaží chytit ujíždějící vlak. Ale nejspíš ho už nedožene :-O
:-) Pěkná "příučka", ale o.k., řekl jsem si o to. Co se týká tvého výkladu "typického Lexuse", pak bych řekl, opět je přání otcem myšlenky. Krátký přední, dlouhý zadní převis - to je typické pro většinu sedanů s klasickou koncepcí, na definování lexe to samo nestačí, pokud by jako např. u BMW tvořil profil vždy podobně povědomou siluetu pak o.k., jenže on netvoří. Bezpečí evokující boky - :-) , jo, a co třeba, kupé evokující zvolna se svažující linka střechy. To je jak z nějakého "kvalitního" auto časopisu :-) Standardní maska chladiče - ano, většina automobilek se snaží dávat napříč modelovými řadami stejně tvarovanou masku, i když v případě lexe je fádní a nevýrazná, podobně tvarovanou má třeba škodovka, jako prvek, který by měl pomoct definovat typického lexe mezi ostatními, moc nepomůže. Dokonalá vizuální jednolitost (až kompaktnost), o kterou se ...- jakou jednolitost a kompaktnost myslíš? Každý z modelů lexe je stavěn jinak, IS je z profilu trojůhleník, GS se snaží o oblou siluetu kupé, bohužel s tím batohem předchozího modelu a LS je klasický velký sedan s vysokým pontonem jehož horní linka kopíruje spodní. Žádná jednolitost v tom není. A kompaktnost? Jak GS tak LS mezi svými konkurenty vypadají vždy jako velká auta, u GS to je kvůli tomu těžkému zadku, u LS je to celkovými proporcemi, vedle S-klase působí jako tank.
Ale základní neporozumění si je asi nejlíp vidět v tvé větě "No a IS, ačkoliv je ještě mládě, nechává za sebou vizuálně přímější čáru, nežli hop sem, hop tam tři generace C-klasse." To je přesně ono, "typický lexus" neznamená, že se IS podobá své předchozí generaci. Typický mercedes znamená, že přestože jak říkáš, mezi generacemi dělá hop sem hop tam, vždy poznáš, že je to Mercedes, z jeho linek je zřejmá příslušnost ke značce a má markanty, které jej i bez hvězdy na kapotě jasně zařadí do rodiny. To je to, co zatím lex nemá, nic divného v tom, vzhledem k první generaci jeho modelů, u kterých se o sjednocení snaží, nevidím. Ale dokud se tu příznivci lexe budou poplácávat větami typu, rozeznat Lexuse není problém ani pro neznalce aut, nemá podobná debata smysl. :-!
No ono se stačí pořádně podívat a pak si to nezaujatě přiznat a ten Lex tam prostě je. Bez ohledu na tvé nesmyslné plky ohledně spojení Lex a design. A co se týká předku .... být tam logo nějakého korejce (kterému se to dost podobá), tak ho tu rozneseš na kopytech viď? Chce to trošku nestrannosti :-!
ad XJ/XK) XK je všeobecně popisováno jako první model s nově definovaným designem Jaguaru, ví to každý, kdo trochu sleduje dění kolem aut, XJ je naopak představitelem právě toho typického klasického Jagurar designu, jak jej všichni znají desítky let, takže tvá poznámka je nesmyslná.
ad IS, GS) znova motáš evoluční spřízněnost s pro značku typickými znaky.
ad Audi, BMW) o Audi je zbytečné psát, větu "typické audi ani nemusí mít znak", si přečteš pod každým článkem o jejich novém modelu. I BMW je pěkný příklad, asi není sporu, že žádná z premiových automobilek neprošla v poslední generaci modelů tak zásadní změnou designového směru, přesto lze v každém modelu snadno rozeznat BMW. Typický profil, ledvinky, hoffmeistrova linka, přední světla tvořena dvojicí kruhových.
Ten rádobynadvěcí tón klidně můžeš vynechat, i z tvého PS je celkem zřejmé, jak moc zdejší diskuse prožíváš.
Tak to vidíš úplně stejně jako já Lexus GS. To mě napadlo první když jsem to uviděl z boku. Lexusů vidím denně hodně takže můžu srovnávat. Jinak první Jaguár který se mi líbí, bravo Jaguar :yes:
Nový XF je překrásné auto, velmi povedené a po novém XK je do další kousek v nové dekádě. Jaguar prostě musel přijít s něčím novým, jiným! Moc Jaguaru fandím a doufám, že za pár let bude v lepší kondici a dostane se pod dobrá "křídla"... XF JE PROSTĚ NÁDHERNÝ VŮZ !!
Já souhlasím do té míry, že akceptuju nutnost modelů současnýho střihu pro současné solventní zákazníky. Ovšem kladu si otázku, která je možná zásadní.
Je tohle auto taková pecka, aby přilákalo víc mladých zákazníků, než ztratilo tradičních?
Já mám trochu obavu, jestli ano. Jestli zkrátka už to jméno Jaguar ty mladý prachatý trochu neodrazuje, zvlášť když vědí drd o historii značky.
Tak to bude asi fotkou, přečti co mi napsal Marko výše, taky to tak na něj trochu působí. Já jsem si říkal, zda není možný, že by byl sériový XF změněný co se týká milimetrových rozměrů a různých proporcí, ale to by asi nestihli připravit výrobu. Schválně na tu fotku ještě mrkni. ;-) Ty si ty světlomety, potažmo celý vůz, měl možnost vidět naživo? :-O:yes:
Díky. :-) Ano, R-D6 bylo velmi netradiční auto pro Jaguar a možná je škoda, že pro nové XF Callum nevzal trochu víc, tedy hlavně ty světlomety. Z boku je celé to "těleso" těch světlometů prostě příliš komplikované oproti konceptu, přičemž část blinkrů je postavená úplně opačně a ještě je širší.
Co se týká toho otvoru za předním blatníkem, mě se nelíbí v sériových provedeních, u XK by to byl jasný odkaz na XK1x0, u XF je docela pěkně dynamický u konceptu. Sériové provedení však pokulhává, chybí dynamika a u XK mi vadí ta "spona na kravatu" s vyrytím logem. Dokonce u XKR to vnímám ještě víc rušivě, protože je ta žábra ve stříbrné barvě, kde je ještě rozdíl v tom, že ta "spona" s logem je chromovaná a ta žábra jen v šedostříbrné. U XF to asi bude podobný.
Výška pontonu mě neruší, u konceptu ale dávala větší smysl, zde kvůli té více klínovité, aspoň opticky, přídi před blatníkem ho ztrácí. Nechci srovnávat, ale dobrý příklad jde vidět u Chrysleru 300C, ten je masivní s nízkým prosklením, ovšem protože má "tupý" začátek, tak to tak nějak dává smysl.
Naprosto souhlasím. Dávám přednost klasickým tvarům Jaguaru. Když jsi na ulici potkal starého Jaguara, tak jsi okamžitě věděl s kým máš tu čest a nezáleželo zda je 5 let starý, či 20 let. Tohle nové už nemá typické charisma šlechtice. Škoda. Podle mě mohli klidně udělat nový design, ale mohli do něj zakomponovat typické prvky (aspoň nějaké)pro Jaguar. Proč jde Italům dělat nové vozy s retro prvky a vypadá to úchvatně, aniž by ztráceli své stávající zákazníky?
Nebo zauvazovat o premiovem voze nepremiove znacky - Citroenu C6 - uhlazeny elegan, presto vyjimecny vzhled, historicky odkaz modelu az do 50.let, znacky jeste starsi, technicky pokrocily a velmi evropsky ;-)
Co sa tyka konzervativnych svedov, je smutne, ked si pomyslim, ze este pred par rokmi by medzi tieto prestizne auta patril aj Opelsson 9-5. A dnes ma jeho vyrobca uz len to, co presne chyba tomu GS-ku - poriadnu minulost...
jo a koncept mi prijde z 90% stejny, ne jiny :-O V bocnim profilu vynikaji pouze jina zrcatka, absence klik dava vyniknout plocham...to spolecne s vetsimi koly zvysuje ponton a opticky snizuje proskleni, ktere nerusi delene zadni okenko a cely vuz pusobi "rychleji"...tak nejak by mohla vypadat pristi generace XF. Svetlomety jsou v realu rozhodne hezci a hlavne realizovatelne. :yes:;-)
jo, trochu takovej evolucni cab forward design...jeste jsme nevideli svetelny design, cekam jeste posun do plusu...a taky jsem teda nepostrehl mlhovky, diody?...spousta otazniku, ale uz ted se mi velmi libi...a ten S type tam stejne JE, jako v kazdem (designove) kvalitnim autaku i tady odkaz predchudce musis videt ;-)
:yes: ..pekne zhodnotene. ;-) K tym prednym svetlam: keby vyzerali tak ako boli na R-D6, teda dva ovalne svetlomety (ale "stihlejsie ako u R-D6" ) spojene nejakym "tvarovanym" chromovym "spojivom" - bolo by to snad vyrazne lepsie. Otazkou je co s tym blinkrom...
dalsia vec, ktora sa mi nepaci (a to uz na novom XK) je ten otvor za prednym blatnikom. Posobi to tam dost nasilne.
Na tej prvej fotke je vidiet dalsia vec, ktora je u Jaguaru sporna. Je to vysoky, a tym padom masivny ponton karoserie, ktory je typicky prave pre Lexusy.
A zas ta prva(porovnavacia) fotka: mas pravdu, ze concept posobi vyrazne inak. Ako by mal aj o nieco dlhsie previsy, ktore pomahaju zmazavat celkovu hmotu - concept tak posobi dlhsim a "stihlejsim" dojmom.
Co to tady porad melete o tradicnich zakaznicich Jaguaru a jejich "ztrate"....jaky ohledy...kolik tech zakazniku bylo/je?...a budou se skladat dobrocinnou sbirkou na zachranu Jagu jako na Bohemku?...no asi tezko ;-) TAKZE! Tenhle kocour chce prilakat nove panicky, co ho podrbou na zadech a cim vic jich oslovi, tim lepe. Tenhle kocour musi lovit tlapkami v akvariich Mercedesu, BMW a Audi, protoze tam jsou ti vyznavaci moderne strizene srsti, kteri nechteji jen predlozku pred krbem, ale ziveho draveho ko***. Ja o tom psal v jedne starsi diskusi o budoucnosti Jagu...jeste pred prvnimi obrazky studie...a...ja snad mel videni, protoze vyslyseli vsechny moje prosby. To auto je technicky na vysi ("idrive", razeni,snad i adaptivni tlumeni?) a designove atraktivni kousek, tradice zkratka soupli do supliku :-) a to je dobre. At zije kocour! Dejte tam 3.6 V8 naftak z Range Roveru za base cenu kolem 1.5 mega a z dealerstvi bude pekarstvi. :-):yes: Kocour stejne kazdyho prokoukne...
Tak mi to nedá "spát" a musím se k tomu vyjádřit. Věcně. Nejprve k celkovému tvaru. Možná to není vidět na první pohled, ale z některých úhlů se zdá, či snad i je, celá zadní část jakoby o procento zvětšená k přední polovině vozu. To by snad ani nevadilo, ale úplně z boku mi to celé přijde velmi bavorácké co se týká do výsledného dojmu. Možná to podtrhují ta kola, která jako kdyby z 6er upadla. Jinak celkově vzato zadek je povedený, bez ohledu na to, které značky by to mohlo připomínat. Ovšem předek, tam vidím velký problém. XF koncept sice byl hodně nejaguárovský, ale sliboval svalnaté auto, tedy takové které by se určitě bylo schopno měřit se svou macho-konkurencí, zejména tedy 5er a trochu snad i 300C, i se svou metro-konkurecní A6, nebo nepřesvědčenými japanofily GS. Ale kde nic tu nic. Naštvaný pohled masivního předku zřejmě zkrouhli "inženýři bezpečnosti" EU a co nezk*vili oni, to dopracovali koncernoví ekonomové. Celá přední část je více zakulacená v bočním pohledu, čož ji značně ubralo na vizuální agresivitě. A největší gól tomu dávají světlomety, zejména jejich blinkrová část. Ve výsledku máme auto s masivní "D3 friendly" zádí a elegantně sportovní siluetou až před přední kolo, kde je skoro až jak naschvál naroubován čumák s výrazem japonských vozů určených pro severoamerický trh (tím nenarážím na Lexus). Zde jsem udělal takové srovnání z boku, pokud to nezkresluje technika a úhel, pak je koncept z 90% jiný. Ovšem i tak je vidět, že nejvíce kazí auto světla, opět si vzpomínám na podobný problém u XK. Rozdíl je také zřejmě ve vyšší světlosti předního nárazníku. [odkaz] Na této fotce [odkaz] zase dobře viniká masivnost zadní hmoty a klínovitost přední části, která vzdáleně dává připomenout na am. sedany z 2. poloviny devadesátých let jako třeba Dodge Stratus. No shrnuto, závěrečné hodnocení nechám až po živém kontaktu, nicméně již teď vytýkám tvarové provedení předních světel. K interiéru napíšu ještě večer, ted sypu pryč.
Kdyz porovname soucasne Jaguary a treba BMW nebo Mercedes tak je jasne ze Jaguar hodne zaostava....aby se Jaguar dostal mezi ty to znacky musi zmenit imagine aby oslovily mladsi bohatou generaci....myslim ze novy XF je ta spravna cesta.... :-)
A kdyz porovname soucasne Jaguary a treba BMW tak jaguar je HODNE pozadu.... sice ted to vypada to ze Jaguar zkousi new design aby oslovil novou klientelu:)...a to ze ja soucasny E-classe jaguarsky tak o tom silne pochbuju ;-)
pěkný interiér? si děláš legraci viď? Pořádně se podívej třeba na tu fotku s otevřenejma zadníma dveřma - vituálně horší sedadla má snad už jen Fabie classic. Ale má aspoň naznačený tvarování. Nebo ta tloušťka sedáku na tý fotce. Co to proboha je? Sedadlo luxusní´ho vozu, nebo ameriky z 80. let. A výplně dveří (zadních)? Horší než focus nebo Mondeo. To si fakt u jaguaru dělaj pihel.
tak to je zajimavy ze kdyz Jaguar delal tak hezky auta jak rikas .... ze se nikdy neprosadil jako treba ta S-classe? ;-) ..v dobe ( 1995 - 2000) urcite byla vice popularni S-classe nez XJ...........
Prave naopak. Jaguar sa stane presne takou znackou, akou potrebuje byt, aby prezil - "beznou" premiovou s mierne elegantnejsou karoseriou. S dizajnom, ktory zivil v poslednych rokoch, vela sanci na uspech nemal-bez ohladu na nazor internetovych nadsencov (ved komu by sa inak jeho doterajsie modely nepacili). Kolki tu pisali o pade BMW kvoli zmene dizajnu od prichodu aktualnej sedmicky, no a kto je dnes najväcsim vyrobcom aut v premiovom segmente?(prosim neodpovedat Nemecko)
Jedna vec je tradice a druha je realita. To ze ty ji nevnimas je smutny. Tvuj problem je, ze jsi se zasekl na urcitem stupni vyvoje znacky a odmitas akceptovat cokoliv jinyho. Ale zadny stav nejde zakonzervovat. Pak bys mohl meditovat opravdu jen v tom muzeu.
Je to MY2007. Pod 2 mil se dostanes i bez natlaku. Zitra tam budu, tak ti vezmu specifikaci a zjistim cenu. Teda pokud ho jeste maji, byl jsem tam cca pred mesicem. Tmave seda barva, dvou barevny calouneni, extra kola atd. Krasny auto. Akorat je to zrout, bodu ;-)
Tak to podstatne meni situaci- zacnu setrit- a na jak dlouho ji tam na tom sedadle budu mit ;-) . Vlastne ani moc setrit nemusim kdyz se mnou neni obyvatelka Jesenicanek
Nepodsouvej mi výroky, které jsem neřekl. Za tím, co jsem napsal, si stojím - napříč uložený motor patří do Favorita a ne do Jaguaru :-! Řadové motory Jaguar byly pýchou automobilky. Nebudu se tady dohadovat s člověkem, který nic neví o hodnotách značky Jaguar, skutečných hodnotách, které měly být zachovány a transformovány, ne pohřbeny kvůli koncernové politice Fordu. Tímto končím diskuzi.
Přátelé, nemohu si pomoci, ale tenhle kus mě silně zklamal. Studie vypadal skvěle a navazovala na tradici Jaguár, ale tohle? Někde jsem tady zaslechl Lexus. Naprosto souhlasím. Z boku je to kříženec Lexusu a zadní svítilny mi připomněly Astona. Chromová maska je skvělá, ale světlomety vůbec. Stačilo by aby vnitřní světla zasahovala do kapoty a tím by vznikla vyboulenina. Tím by se dosáhlo navození na tradici a design Jaguáru, jak jej známe. A co se týče interiéru, je to směska interiéru nového Volva S80 (ovšem Volvo si poradilo mnohem lépe) a laciného korejského a amerického sezóniho designu.
Jaguár je typická britská automobilka a měla by také podle toho vystupovat a vypadat. Samozřejmě je to věc názoru a jsem zvědavý na živý automobil, ale tomuhle autu bych dal ve své garáži ne. Na takové BMW5, čí A6 prostě nemá a to po všech stránkách.
Honza
Podle tebe patri Jag jen do muzeo, co? Co treba rict, ze Jag , ktery je z hliniku neni Jag. Nebo nejlip, co neni v BRG neni Jag. Smutny, velmi smutny. Skoro lepsi, kdybys mel jine oblibence, treba Porsche, tam je vetsina takovych typku.
Já tyhle nepříjemnosti řešil nedávno. Nejdříve to zkusili. Pak poslali ještě dalších 80% původní likvidace. Sice to trvalo, ale fakt je důležité se nenechat odbýt. Doporučuji naformulovat dopis v právnické mluvě s odkazy na jejich smluvní podmínky. Zjisti si aktuální cenu vozu na EuroTax - většina pojišťoven to bere jako závazné pro kalkulaci pojistného, resp. pro určování aktuální tržní ceny. Nezapomeň na mimořádnou výbavu atd. Hlavně si nenechat * na hlavu a sklopit ocas jako průměrný Čecháček. Každopádně upřímnou soustrast a pevný nervy do těch jednání, co budou trvat ;-\
Jo, pojišťovny se umí hezky předvádět. Můžu ti vyprávět ;-) Hlavně se nenechat odbýt a prudit, reklamovat a zase prudit. Je to boj, ale jediná cesta. ;-\
Ja s tebou i s kolegou souhlasim, ale je proste cas vystoupit na dalsi stupinek. Kazdy radikalni krok se musi chvili vydejchat. Podivej se na BMW. Taky jsme je s Banglem pohrbili a ono prd, jsou na tom velmi dobre a dali buh, tak za par let tu budou zase pekny auta od nich. Mergl se taky ruzne hleda, ale prodava. Verim, ze Jagu se povede vstat z popela a bude pro nas delat ty auta "s dusi" :yes:
Jen k tem cenam. Za poslednich 8 let byl Jag vzdy pod cenou D3. Jediny co byl "problem", ze Motokov sem nevozil auta ve vybave holomrdka a tak nesel koupit Jag, ktery by nemel kuzi a vse v el. Se sousasnym importerem se situace zmenila (Nemecky majitel nejde zaprit) a nyni si holatko od Jagu muzes objednat. Verim, ze cena bude nastavena rozumne. Problem bude se servisem, minimalne v CZ, protoze AMT rozhodne nema na to opravovat ani kolobezky, natoz auta (mysleno tim Praha, v Brne je situace lepsi). Taky se tesim, az nekdo z Jagu pri auditu zjistu, ze v AMT Praha jsou na servisu 3 stoly (LR, Jag a BMW) budou rvat nadsenim. Stejne tak, ze si muzes v dealera Jagu a LR koupit nove i ojete BMW z Autecu *blijici smajlik* Nemam nic proti BMW, ale takhle to nema vypadat.
"J" kulisa mi chybi uz u XK/R, ale ja uz manual stejne nikdy nechci, tak jen doufam, ze aspon packy budou z Mondea >:-[] Hlavne aby nebyly padla defaultni a bylo to na prani. Vubec s tim neumim zit a sralo by me to. No, nakonec objednavku jsem jeste zdaleka nenapsal, tak jsem v klidu. Zitra k nim jedu, tak budu vyzvidat a slidit, pak dam vedet ;-)
To auto byl omyl. X-type měl být útok na střední třídu, Jaguar ovšem do střední třídy nepatří. X-type vypadá jako zpuchlá karikatura XJ, to auto se mi nelíbí. Navíc je to po technické stránce převlečený Ford Mondeo a lidi to přece nebudou kupovat jen kvůli sošce na kapotě. To auto bylo omyl, o kombi ani nebudu psát, úplně mě to nadzvedává ze židle 8-s Jaguar s napříč uloženým motorem není Jaguar :-!
Hmmm....ja to berem skor tak, ze vyberam pocitovo z toho co je aktualne v ponuke vyssej strednej triedy. Lancia Thesis, alebo AR166 - z mnohych dovodov v nijakom pripade. Mercedes E-Klasse - na moj vkus moc barokovy design, BMW 5er - na moj vkus prilis divoky design, Audi A6 - vcelku OK, ale zas nic vynimocne, nieco podobne plati aj pre sedan Cadillac CTS. Lexus GS - pekne a v mnohom aj vynimocne auto, ale "vzadu" trochu tazkopodne (a hlavne "bez historie"). Ostavaju mi tak dve vyzorovo vynimocne auta: Mercedes CLS alebo Jaguar XF - a myslim, ze Jaguar (tym ze je novsi) bude prepracovanejsi...
Myslím ,že špatně nevypadá, důležité budou vlastnosti, které lze posoudit až v praxi-tedy za jízdy. Kdybych měl dát 3-4M za auto, tak bych uvažoval o Maserati QP-A, to se mi velmi líbí.
Ja stale nechapu proc se otiras o X-Type. podle mne je to povedene auto ktere ve stredni tride Jaguaru neudelalo zadnou ostudu- a to ze melo nic moc prodejni uspech spis podle mne byla chyba marketingu nez kvalit auta samotneho
Jistě, pravý Jaguar bude mít pro mě vždy větší duchovní hodnotu a podtrhne více moji individualitu, nežli konformní Ford XF, který popřel veškeré tradiční hodnoty značky Jaguar :-! Z boku Lexus, zadek nové Mondeo. A to jsem si myslel, že nemůže přijít nic horšího nežli Ford X-Type :-(
Nesnižuj se k povídání druhým o druhých, zvláště pokud se v tomto konkrétním diskusním vlákně vůbec nevyskytují, zbytek to totiž vůbec nemusí zajímat. Nemusíš se ani snažit mne jakkoliv popisovat, je to zcela zbytečné, poněvadž mi zcela lhostejné. Tolik k první části tvé první věty ;-) . A Lexus? Krátký přední, dlouhý zadní převis, bezpečí evokující boky, standardní maska chladiče a dokonalá vizuální jednolitost (až kompaktnost) o kterou se trošku lacinějším způsobem (roubováním) snaží posledních pár let i Audi. Interiér si popisovat netroufám (čudlíky, páčky, cinkrlátka), ale zrovna ten je na Lexech subjektivně naprosto "čitelný". Pokud se dokonce zadíváš na každou modelovou řadu Lexe zvlášť, uvidíš (pokud pomineme základní tvar prvního LS, který jednoduše odněkud vyjít musel, ale to bychom mohli pak také napsat, že Veyron a indická Tata také kopírují Mercedes) generaci po generaci takovou vizuální spřízněnost, kterou třeba Mercedes naprosto zahodil. Neboli, poslední (samozřejmě všechny) 4 generace LS jsou spolu vzájemně designově mnohem provázanější (tudíž pro značku signifikantnější), nežli poslední 4 generace Mercedesu S. GS sice poslední řadou trošku odskočilo, ale je to skok srovnatelný s W210. No a IS, ačkoliv je ještě mládě, nechává za sebou vizuálně přímější čáru, nežli hop sem, hop tam tři generace C-klasse. :-! Máš už ten krumpáč?
Vyjimecne se ZZ souhlasim- nikdo te nenuti aby jsi ho prodaval a koupil si tohodle krasavce- mame tu nastesti demokracii a dostatek alternativ na vyber
XJ...mnoho Jaguaristov bude mat tento postoj. A nemyslim, ze Tvoja reakcia je nutne zla (v mnohych ohladoch je pochopitelna), alebo dobra. Kazdy, kto si dodnes kupoval Jaguare preto ake su, si bude musiet s prichodim XF sam zodpovedat otazku ci dalsi (new-age) Jaguar ano, alebo nie. Myslim, ze teraz bude velmi zalzeat na marketingu Jaguaru. (Byt u nich, tak pre tuto skupinu ludi vytvorim specialny pracovny team, ktory bude co najtvrdsie makat na tom, aby sa zmiermil dopad designu XF na nizsie predaje prave u tradicionalistickej skupiny. Btw. viem, ze v uvodnych predvadzacich akciach videlo nove XF pomerne dost ludi, ale bojim sa, ze tam boli pozvani hlavne majitelia konkurencnych znaciek)
Ano...tak nejak to je. Naviac, nikto z nas to auto este stale nevidel nazivo. Mozno to "povie" nieco ine. A plati aj to (a aj pre mna), ze ked tomu autu vselico vytkam, rad by som ho vlastnil. Mozno bez pocitu, ze mam typicky jaguar, ale s pocitom, ze mam kvalitne luxusne auto, ktore u tradiccnej znacky otvara novu kapitolu... ;-)
Co to meleš? Najdeš snad stejné prvky na XJ a zároveň na XK? Nebo na 5er a 1er? Samozřejmě, že posloupnost modelových řad je důležitou pro identifikaci generací. Proto ti furt cpu IS a GS. Nikde jinde nenajdeš tolik evoluční podobnosti. Pokud ale vyhledáváš ony svébytné prvky napříč modely, tak asi skončíš u Audi >:D PS: Teď definuj "typické BMW" nebo "typické Audi", ať se pobavíme. Soustřeď se, prosím, jen na design :-) PS: Jsem rád, že jsi přestal hulit, Hulíne.
"A tiez je otazne, kolko zo sucasnych zakaznikov jaguaru kupuje Jaguar preto, ze sa tak vola, a kolko ho kupe preto aky je. Vzhladom k specifickemu designu, viazucemu sa na historiu si myslim, ze hlavnym nakupnym motivom nie je znacka jaguar, ale spojenie Jaguar+tradicny kulturny odkaz..." - souhlas :yes:
Nova generacia XJ bude nieco ako je XF. Aktualne XK...to si musi kazdy zodpovedat sam, ci to auto je prenho typickym Jaguarom. Na mna posobi (aj nazivo) dost subtilne a hlavne kratko, na to aby to bol typicky jaguar (ako jeho predchodca). A tiez je otazne, kolko zo sucasnych zakaznikov jaguaru kupuje Jaguar preto, ze sa tak vola, a kolko ho kupe preto aky je. Vzhladom k specifickemu designu, viazucemu sa na historiu si myslim, ze hlavnym nakupnym motivom nie je znacka jaguar, ale spojenie Jaguar+tradicny kulturny odkaz...
AM? najblizsia buducnost je OK, ale aj ked si DR vazim, on urcite nema zdroje velkej automobilky. Trochu sa bojim toho, aby buducnsot AM nespocivala len vo vacsom ci mensom upravovani (a parafrazovani) oboch stavajucich modelov. S istotou sa bude dat povedat, ako to s AM vyzera az v roku 2015. Bud v tom case budu na trhu nastupcovia vanquishu a db9 (a v priprave nastupca V8 vantage), alebo tu budeme mat starnuce stavajuce auta, ktore sa bude majitel snazit zufalo zatraktivnovat modernizaciami vsetkeho druhu...
Nemůžu souhlasit. Opravdu nemůžu.
Narážíme ale na kategorii "rozdílný názor". Argumenty pro tohle nejsou. Zůstaňme u toho, že se v tomhle prostě neshodnem, souhlas?
Ale to víš že se "pohnú z miesta"! Pro mě není po technické stránce Jaguarem ani X-type, převlečené Mondeo. Myslíš, že si budu kupovat Jaguar jenom proto, že se stále "volá Jaguár"? Jaguar o své tradiční zákazníky vskutku přijde. Současné XJ už má v tomto "jaguárovském" pojetí taky odzvoněno, navíc vypadá jako Volha díky vysoké střeše, nízká elegantní stavba předchozích XJ je v nenávratnu. Poslední hezké XJ bylo X300/X308, jehož výroba skončila v r. 2002 :-!
Budu reagovat tím, co jsem už napsal: "Jaguar to zkusil - nic jiného mu nezbývalo. Buď by udělal další Jaguar, který by byl Jaguarem se vším všudy a setkal by se s mizernou prodejností, nebo zkusil něco nového. Jaguar nemá, co ztratit." ... Trochu mi to i připomíná krok Bangle. Vyvolal šok a u BMW to zafungovalo. Někteří zůstali, protože ze setrvačnosti kupují BMW, jiní odešli, ale další to přitáhlo. Pokud se chtěl Jag modernizovat (jakože musel), tak neměl na výběr a nemohl udělat další typické auto, které je sice krásné, ale nikdo ho nekupuje. Snad tenhle Jaguar nové doby pomůže značce jako pomohlo Cayenne. Víc peněz na další nové pěkné Jaguary, které máme rádi. Vždyť i tenhle Jaguar je pěkné auto. A upřímně řečeno, většina z nás by se v něm vozila raději než v zaprděném nádherném S-type ;-)
Ano souhlasím, Jaguar potřebuje oslovit novou cílovou skupinu zákazníků, kterou tradiční "oldfashioned" design neoslovoval. K přebrání zákazníků od Lexusu, Mercedesu, BMW apod. Jaguar potřeboval model, který osloví konformisty, příslušníky stáda z řad majitelů bezpohlavních Lexusů a studených technokratických vozů německé provenience, kterým tradiční hodnoty značky Jaguar nic neříkají... Jaguar XF je může oslovit, pro mě to ovšem Jaguar není a nebude, nežli takový Jaguar, raději žádný Jaguar :-! A to jsem fanda značky...
Zase úkrok stranou, dobře víš, že moje kritika výrazu "typický lexus" se týkala jen a pouze designu, napsal jsem, "Slova Lexus a typický v jedné větě hovořící o designu, to je opravdu názor..." tak si ty řeči o pokrokové technice, spolehlivosti atd. strč za klobouk, Zajochu. Takže k věci, designu, jsem se dozvěděl, že "zachovává a rozvíjí tvary předchůdce". Hmm, to je opravdu nepochopení "typický lexus" by mělo být něco co jde napříč modely, to co tu všichni oplakávají u Jaguaru, ve větách typu, "to už není Jaguar...". Copak tím asi myslí? To, že XF nemá siluetu S-typu nebo obecné jaguáří znaky? Myslím že to sám víš, nejde jen o podobnost generací jednotlivých modelů. A jestli tedy Jaguar takové znaky měl, ptám se po těch lexusích, aby se dal naplnit význam výrazu "typický lexus". Ale jak vidím, zatím ani lexman to nesvede, bude si muset pár generací počkat.
Stále sa to týka iba segmentu MB-E, BMW5, Lexusu GS a podobne, nie? XJ a XK zostávajú "jaguárovské". Ja osobne si však nemyslím, že by tí tradicionalisti opustili Jaguár. Verím, že práve tí, či Jag kupovali doteraz sú presne tie typy, ktorý sa len tak "nepohnú z miesta". Stále sa to volá Jaguár..
K tomu ich Ford necha niest naklady na vyvoj komplikovanych technologii.
Nebyt Fordu zadny Jaguar uz neni ty jelito, cely vyvoj JAG a soucasneho AM nebo Land. Pochazi od spoluprace Fordu a tezko to PAG platila sama kdyz byla krom Vovlva v minuse tak ye vzvoje dotoval Ford - Volvem a Fordem EU.
Férový požadavek.
Ovšem Cayenne taky pomohl Porsche finančně. Nic není zadarmo.
Ptám se - co je lepší? Jiný, nekonformní Jaguár, který zabezpečí kontinuitu třeba XK(R), nebo žádný Jaguár?
V uplynulych 7. dnoch som sa na tema designu noveho XF rozpraval s niekolkymi ludmi. Vsetci tomu autu vytykali prilisnu Lexusoidnost, Mondeovitost, atp... A asi maju pravdu. Lenze (!), ked u Jaguara povedali, ze novy XF bude nieco diametralne ine, a nebude sa to vracat do minulosti...co ine, ako to co tu mame teraz sa dalo cakat?! Iste, aj ja by som si vedel predstavit v nizkej (a teda typicky Jaguarovskej) siluete lepsie (=tradicnejsie) spracovane detaily. Alebo design, ktory by bol uplne iny a "vyrazal by dych". Lenze na podobny risk nie je Jaguar pripraveny - hlavne financne. Dnes urobil to, co Lexus pred 20. rokmi. Japoncom vtedy kde-kto vycital podobnost LS s Mercedesom S-klasse. Lenze oni iba pragmaticky vsadili na kartu, ktora bola vtedy predajnym evergreenom. Tiez mohli prist s niecim vlastnym, ale riskovali by znicenie (neuspech) vznikajucej znacky. Tak sa chytili znamych a uspesnych tvarov. Dnes nieco podobne urobil Jaguar. Aby zachranil svoju existenciu, tiez vsadil na (v zasade) zname a komercne uspesne tvary. Riskovat si totiz v tejto chvili nemoze dovolit - mohlo by ho to stat zivot. Dalsie prilis (kulturne) vyrazne auto by totiz nemuselo zdvihnut vyrobne cisla zo 120.000 ks. Na to aby Jaguar prezil ich bude musiet prinajmensom zdvojnasobit. A XF im v tom urcite pomoze. Jaguar asi strati vacsinu tradicionalistickych zakaznikov, ale ziska obrovske mnozstvo dalsich od Lexusu, Mercedesu, BMW, Audi, atp... Teda tych, ktori nechcu kulturnu ikonu, ale staci im "iba" moderne ponate luxusne auto...
Docela jsem se těšil na to jak bude vypadat, ale jsem trochu zklamán. Nemůžu si pomoct, ale v určitých pohledech (například zadní linie sloupku a blatníku) mi dost připomíná nové mondeo. :-( Čekal jsem, že bude v duchu třeba Astonu Martin, ale že to bude Ford, to ne. :no:
Já značce také fandím,i s ní někdy jezdím, jak se mám ale postavit k tomu, že udělala hnus? Proč si mám přát ať jí to vyjde? Já se nechci vzdát svých jaguařích hodnot
no ale to neřeším- řeším ty kecy že si jaguár vykopal hrob a že to může být cheri a tu o tom interiéru což je blbost protože amícké auto a takhle pěkný interiér to nejde k sobě
Já bych to tipnul na další dovolenou v Německu, aby nás tu pak mohl zase překvapit, že v Německu jezdí nejvíce německých aut >:D;-) PS: Myslím, že ho ale Dinár zdatně zastupuje 8-s:no:
Problémy s chápáním, co? :-) Já tam proboha nikde nepíšu nic o spojení "typický Lexus" ve smyslu designu! Pokud ale trváš stále JEN na tom designu, tak věz, že "typický Lexus" je evolucí své předchozí generace. Zachovává hlavní nosné tvary předchůdce a zároveň jsou dále rozvedeny detaily. Naprosto evidentní to je právě u IS i GS v interiéru tak zvenku. Abys to viděl, tak by sis musel ta auta prohlédnout, jak tě nabádám. Dalšími typickými vlastnostmi pro Lexus (teď už opouštíme design a dostáváme se k naplnění spojení "typický Lexus" tak jak jsem to já myslel a ty nepochopil, vyhořelej designe) jsou preciznost, velice dobré provedení, špičková pokroková technika, spolehlivost, výborná výbava, na naše podmínky výjimečné chování lidí v showroomu atd. Prostě typický Lexus, který ty nikdy nepochopíš ;-)
....myslim ze u Jaguaru si mohli dat vice zalezet.Takovou dobu nic a pote jen tohle?tak to vezmeme poporadku:Svetla-obraceny passat,maska-dejte tam znak fiatu a hned pred vami stoji Punto,bravo....,silueta z boku-jak je jiz psane,lexus no a zad-jak jiz bylo take psano,Aston Martin,coz znamena,ze jestli se i tomuto zadku nebude chtit do zatacek jako u AM,........ ;-\
To mi něco připomíná.. ;-) Kde je vůbec starej strejda? Už dlouho mi nikdo nevysvětlil, že jsem slepej, hluchej a vlastně moc mladej na to, abych měl svůj názor >:D >:-[];-)
Ach ten predek.. :-( Po tak uzasnem a nadhernem konceptu bych to necekal!!!! predni cast se mi zda nevyvazena s ostatnimi proporcemi auta. obzvlaste se zadni casti(inspirace AM)ta je nadhena. Asi zalezi na typu a uhlu pohledu..Ale ty predni svetla jsou fakt strasny! nevim ale pri uplne prvnim mrknuti na predni cast me napadlo ze to vypada jako nejaky stary Rover. mozna me ted taky ukamenujete ale jen me to tak napadlo.. a souhlasim- ten interier je ala amerika! je docela pekny ale chybi tomu smrnc a napad ;-\
No nevim ale na to jak se iDrive pomlouval tak ted tento system (podobny iDriver) ma skoro kazdy mercedes audi A8 a ted i jaguar(jsem zastance iDriver ;-)
"Typický Lexus však není nedefinovatelné spojení." Říkáš ty, já říkám, že ještě stále to JE nedefinovatelné spojení, a nic než tohle jsem ve svém původním příspěvku nenapsal. Dočkal jsem se tvé posměšné reakce bez argumentu, tedy bez ničeho k věci. Takže buď napiš, co to je ten "typický lexus", ve smyslu designu nebo šoupej nohama. ;-)
Pokud měl Ford v úmyslu oslovit i jinou skupinu zákazníků než tu stávající "jaguáří obec", tak se mu to pravděpodobně daří. Podívame-li se na zdejší převážně negativní reakce Jaguářích tradicionalistů je jasné, že něco na XF JE jiné.
A jak jinak by mohl nový Jaguár oslovit i jinou skupinu zákazníků, než něčím jiným? Za tohle bychom měli vlastně Fordu vyseknout poklonu, ne?
Pochopili, že jako velkovýrobce nelze komerčně přežívat z minulosti. Ještě by amíkům mohlo docvaknout i to, že listová pera jsou, jaksi, za zenitem..
Hodnotit design můžeme do aleluja, ale to je asi tak všechno.
My, co máme Jaguár rádi a značce fandíme, budeme držet palce ať to dlouhodobě s XF vyjde a Ti, kteří jsou na "druhé straně barikády" budou držet palce z jiného důvodu.
Na tomhle nezměníme nic.. ;-)
Dnes je to s tebou fakt mizérie. Takže ještě jednou: "Já nikde nepsal "typický lexus". Chtěj toto spojení vysvětlit po autorovi. Já bych ve spojitosti s XF tento termín nepoužil. Typický Lexus však není nedefinovatelné spojení. Tvoje mínus, že ho nedokážeš naplnit." Proč chceš pořád po mně vysvětlit výrok někoho jiného? S tím závěrem s tebou souhlasím: Už jsi nudný, jak poškrábaná deska. :no:
O té rádobyironii a smajlících jsem ti už psal... hrách jen opět dopadl. Ta VĚC byl výrok o "typickém lexusu" v souvislosti s designem, já říkám, že nic takového jako typický design lexusu neznám. Tvoje reakce k věci by měla být, pokud se mnou nesouhlasíš, taková, že ten typický design popíšeš. Klidně k tomu pak napiš cokoliv o mém voku, ale bez toho aniž bys to svedl, budou tvé smajlíky jen výrazem neschopnosti. A pokud jde o rodzíly v liniích GS a XF, také k této VĚCI jsem se rozepsal, snad podrobně. Od tebe, kromě smajlíků, zas nic. Už je to nuda zajochu. :-!
"Dlhodobym problemom Jaguara je, ze jeho cielova skupina nikdy neboli konformisti, prislusnici stada, pritakavaci, ti, co chcu patrit do akejsi skupiny. Preto nikdy nedosiahnu odbyt na urovni nemeckej produkcie. Potom sa netreba divit, ze Jaguar ma hospodarske problemy." - a nový Jaguar XF se chce svým "nejaguarovským" designem zalíbit zmiňovanému stádu. Zda XF dostane Jaguar z existenčních problémů, ukáže čas... Pro mě je ovšem XF zklamáním, tohle není Jaguar - rádi budeme vzpomínat na S-type, který je dle mého názoru dobrým autem (i když to už není technicky svébytný Jaguar - podvozek Lincoln atd., designový odkaz z minulosti je zachován). S příchodem XF půjde cena S-type prudce dolů, což je dobrá zpráva pro potenciálního zájemce. Jak píše kolega ze Slovenska, kterého výše cituji, Jaguar = ručně leštěné dřevo a šité sedačky - narozdíl od německých vozů z kvalitní kůže :-! XF pohřbil nadobro veškeré hodnoty, které dělaly Jaguar Jaguarem... Pro mě je to konec starého dobrého Jaguaru, konec legendy - o to více si budu vážit toho, co mám v garáži...
Auto jako celek se mi celkem líbí, teda až na přední světla ;-\ Čím déle na něj ale koukám, tím více se o něj začínám bát. Zadek - Aston, profil - lexusní GS, předek - Hyundai Coupé (nelíbí - stejně tak, jako se mi nelíbí přdek XK), maska chladiče - Bentley, interiér - "amerika". Připadá mí, že je to jako kdyby pejsek s kočickou opět vařili dort ;-\ :-( Navíc tomu něco chybí.. Jaguar! Ano, tohle auto je vše, jen ne Jaguar. Ano, souhlas již uvedenými názory - tohle auto by klidně mohla být nová generace Lexusu GS (tedy až na předek, zejména chladič) - možná, že by i většina z nás tleskala. Stejně tak by tohle auto mohlo být nový Lincoln a asi by většina z nás opět tleskala. Jenže tohle je (měl by být) Jag..
Par veci by se tam naslo, ale vsichni tu stale rvali, ze Jag lpi na tradicich a nejde s dobou. Ted je s dobou az az a zase je to problem. Vypada to, ze se stale jen hledaji duvody, proc si Jag nekoupit.
Tak ZZ se uhnul, ale ty jsi slohově i okem o kus dál, co kdybys zkusil, ten "typický lexus" popsat. Pokud tedy chápu správně, že mě kvůli jeho nepochopení posíláš kopat. ;-)
Na S-Type je ted blby jen to, ze uz se neda zadat do vyroby a musi vzit co je na sklade. A AMT to tam ma skoro samou jebku v nafte a houby vybavou. Jinak je S-Type klasa. Posledne mi nutili jednoho z poslednich kompresoru a dostal bych se pod 2 mega, takze fakt s cenou jde zahybat.
Kampak to běžíš? :-O:-O Já jsem zpochybnil něčí (autora výroku) přehled o automobilsmu, pokud napíše v souvislosti s designem výraz "typický lexus". Tys na tuto mou reakci reagoval po svém, budiž, ale pokud nejsi schopen napsat něco k podstatě věci, pak věz, že to rádobyironie a smajlíky nezachrání.
Tak tohle auto už neni pravej Jaguar...S-Type byl nádhernej, zařadil bych ho mezi 10 nejhezčích aut na světě a tohle má bejt nástupce? Kdybych si měl koupil jaga tak rychle běžim pro S-type než se začne prodávat tenhle..Jasně, může to bejt dobrý auto ale mě se jako Jaguar vůbec nelíbí...Zlatej S-Type 2,7 - to je prostě jedno z nej aut
Do S-Typu nejdu- nelibi se mi tak moc abych nad nim uvazoval- to bych spis v tom pripade jako levnejsi alternativu videl X-type. Mimochodem uz ted je S-Type za hodne malo penez
Jako celek pěkný auto, ale poznali byste z něj jaguar, kdyby neměl znáčky??? Vsadil bych se, že ne!!! A rozhodně už nepůsobí tradičně britsky :no: Být Lexus - jásám, jaguar - zklamání.
No, nevím, kde bereš oporu pro svá tvrzení. Zřejmě pramení z tvých domněnek. Asi tak jako z tvých domněnek pramení ta tvá snaha kdekoliv se opřít o Lexus, potažmo Japonce. Takže abych ti to vysvětlil, strejdo, mým synonymem dokonalosti není zdaleka tak, jak tobě leží v žaludku ;-\ PS: Už ses díval na ty generační rozdíly? Srovnej si to pak s tím svým pětkovým baworákem >:D
Ak ta cena zhodi zo stolicky, nevadi. Sleduj ceny S-Typu po oficialnom predstaveni XF. Mas sancu ako hrom! Technicky identicke auto ako novacik, akurat so svojskym (niektori by povedali starym, okukanym, ja tvrdim, ze peknym) designom za cenu stredne vybaveneho Passata :-) Ak vsak mas dostatocne fondy, som presvedceny, ze nove XF bude nazivo totalna pecka. Nech sluzi!
Já nikde nepsal "typický lexus". Chtěj toto spojení vysvětlit po autorovi. Já bych ve spojitosti s XF tento termín nepoužil. Typický Lexus však není nedefinovatelné spojení. Tvoje mínus, že ho nedokážeš naplnit.
Dlhodobym problemom Jaguara je, ze jeho cielova skupina nikdy neboli konformisti, prislusnici stada, pritakavaci, ti, co chcu patrit do akejsi skupiny. Preto nikdy nedosiahnu odbyt na urovni nemeckej produkcie. Potom sa netreba divit, ze Jaguar ma hospodarske problemy. K tomu ich Ford necha niest naklady na vyvoj komplikovanych technologii, ktore potichu "vykrada" a strka do svojich ostatnych divizii. Opticky potom Jaguar vyzera ako bezodna diera na peniaze. Pozrite sa ale objektivne, co ta firma vytvara. Kto sa raz zviezol Jaguarom, pochopi, o co tu kraca. A je jedno, ci je to "lowly" X-Type, ktory sa narodil aby bola napln prace pre stratovu fabriku v Halewoode, kde sa predtym bastlili Fordy Escorty. Tu aspon uznajte, ze z hromady suciastok pre stavbu Mondea urobili esteticky prijemne auticko. Sadnite ale do S-Typu a vyssie a pravy charakter tychto seliem sa naplno prejavi. Chapem, konformistom sa netypicky design S-Typu nemusi pacit, ale chodte sa s nim previezt! Prichod S-Typu zrazi uz teraz velmi zaujimave ceny este nizsie a to je sanca pre ludi, ktorych konta su na priemernej alebo mierne nadpriemernej urovni, ale radi sa kvalitne zvezu. Koniec koncov, technika S-Typu je identicka s XF. To znamena, ze jazda s XF bude spickovy zazitok. Skoda ale, ze nezachovali tvary prednej casti zo studie C-XF. Nevadi, aspon zostal priestor pre facelift za 3 roky. Drzim Jaguaru palce, aby prezil podrazactvo managementu Fordu. Aby pribudlo ludi s vlastnym nazorom ocenujucich kvalitny design a poctivu remeselnu pracu, lebo Jaguar ma este stale v interieroch rucne lestene drevo a site sedacky. Aby sa XF dobre predaval.
Ano, pamatuji se dobře. Předvedl jsi tehdy pod ní značnou míru stihomamu, urážlivosti a následného laciného štěkání ;-) . Ale jinak ano, Lexus je mi blízké. Ale ty s ním nějak zápasíš. Vcelku marný boj, řekl bych, že? :-!
Bych to neviděl tak tragicky. LS měl výtečný crash-testy a špičkovou spolehlivost. Navíc S-type nepodědil jeho ošklivý interiér, takže bych řekl, že Jag z tohoto příbuzenství jenom profitoval. Vybral si to lepší a to takovou měrou, že i já, milovník Amerik, mít na výběr mezi S-type a Lincolnem LS, beru S-type. Tentokrát ale čichám čichám nedočkavě MKR a tipuju, že bude dokonalé, obzvláště inspirije-li se v interiéru. :yes:
Ale no tak, ohradil jsem se proti termínu "typický lexus" (viz. o vlákno níž) a srovnání XF s GS, oboje vysvětluju, celý problém je, že jde o Lexus a ten je pro tebe synonymem dokonalosti. Kdo je tu mimo, to je jen úhel pohledu. :-!
Bohužel mnoho negativních stránek S-Type byl způsobeno jeho podobností s Lincolnem. Tak doufám, že se v FMC od toho odprostili a navrhli více evropské auto.
>:D zase ty slabé nervy, vlastně už tradiční. Ale o.k. celé se to tu točí kolem výrazu "typický lexus", byl bych velmi zvědav, co toto sousloví ve smyslu designu znamená. Pokud zjistíš, že to nedokážeš vyjádřit, možná přijdeš na to, o čem mluvím. Ale můžeš to zkusit. ;-)
Kdo tu mluví o vyučování designu? Od podobné zádě jsi se dostal k tomu, že Lex učí Jaguar v designu... Hmmm.. to fakt nemá cenu. Jsi mimo.. ne poprvé. :no:
>:D zas to kuří oko, běž si to nechat vydloubnout, uleví se ti. Tímhle tempem se tu za chvíli dočtu, jak starej Benz vlastně jen ukradl původní nápad nějakýmu chlápkovi s copem, dnes se o něm moc neví, ale byl to nějakej Takada Lexuči. :-!:no:
Dokázat, aby silueta sedanu s délkou těsně pod pět metrů vypadala sportovně, to neumí zvládnout každý, Jaguaru se to povedlo, proporce jsou perfektně vyvážené, nikde nic nechybí ani nepřečnívá, GS má neúměrně dlouhý zadní převis navíc s nárazníkem vytaženým za auto (nejspíš kvůli am. pětimílovému testu) a zadní sklo s víkem kufru klesají pomalu, to dohromady znamená, že je auto opticky těžké na zadek, jakoby mělo batoh. To pak v kontrastu s krátkým předním převisem to nevypadá ladně ani náhodou, XK ničím takovým netrpí, a pokud jde o další rozdíly, celkem výrazný je sklon A sloupků, určující siluetu střechy, takže možná kvůli podobnému zakončení zadních dveří v tom místní Vokaři vidí GS, ale silueta XF je jiná, mnohem vyváženější a sportovněji působící. Takže o moje oko se neboj, spíš sundej své růžolexí brýle, Jaguar není značka, kterou by lex mohl vyučovat v tom, jak vytvarovat auto. :-!
"Slova Lexus a typický v jedné větě hovořící o designu, to je opravdu názor hodný netušícího jelimana, pro nějž začíná historie automobilismu někde kolem roku 2002."
Ano, tahle věta je skutečně hodna projevu člověka o kterém píšeš. A teď už běž vykopat díru. :-!
Je mnoho věcí, který bych tomu dokázal vytknout. Věcně. Ovšem počkám na živý dojem. Nebudu negativní a proto zmíním jeden detail, který se mi moc líbí. Všimnuli jste si té krásné chromové lišty na zadních dveřích? Je z jednoho kusu a to vypadá náramně. No a ty výtky necháme na jindy, ju?
"proporčně krásně zvládnutý sedan se sportovním nádechem" vs. "beztvará hrouda s batohem za zadní nápravou" >:D >:D >:D Koukáš se vůbec na správná auta? Začínám mít o tebe strach, strejdo ;-)
Doporučuji ti Markův článek o Lexusu. Máš tam napsáno vše velmi čtivou formou, kterou zvládne i méně pružný mozeček. Měl bys to z toho pochopit ;-) Jinak doporučuji návštěvu očaře a pak zkus srovnávat současné a minulé generace Lexusů. Zkus exteriéry i interiéry, ty vyhořelej designe. ;-)
No, hlavně je zas něco s tvým kuřím okem, zdá se, že jsem jej opět přidupnul, co, lexmane. >:-[] A pokud jde o toho strejdu, nevím, že bych měl tak tupého synovce, takže to bude asi omyl. :-!
To, jak si tenhle kocour povede na trhu, bude predevsim zaviset na cenove politice a kvalite vyrobku z hlediska poruchovosti. Jestli si bude Jag /Ford/novy majitel/ chtit nechat zaplatit rychle vsechny naklady na vyvoj a jeste si namastit kapsu..bude to dalsi/posledni? hrebicek do rakvicky. Jestli bude navsteva servisu s nejakym problemem rutinou..bude to stejny. ;-\ Pokud bude vuz kvalitni (a ja doufam, ze bude) a cena bude mirne pod D3 (nemyslim Disco3 nybrz "Holy Trinity" MB,BMW,Audi ;-) )tak se o jeho budoucnost nebojim. Tenhle kocour rozhodne neni xenofobni, jak by se mohlo zdat podle oznaceni XF. Bere si z jinych automobilovych ras mnoho designovych postrehu. Vidim vetsinu toho, co pisatele nade mnou...bocni profil Lexu GS (zadny problem), predni svetla ala Hyundai Coupe (ale to mi u XK po case jiz nevadi), interier-zejmena ta siroookaaa lista ala Chrysler,Jeep (snad nemusi byt v kontrastni barve k palubce)...ale jako celek dobry a s 2.7 V6 naftou docela dustojna motorizace. Jde o to, aby se snazili cenou priblizit jako konkurenci Volvu S80 a ne BMW 5, jinak nemaji sanci na uspech. Kazdopadne drzim palec kocourovi nahore :yes::-)
Nedělej z toho kovbojku chytráku, do poslední generace byly velké lexy, co do designu, jakýmisi faceliftovanými kopiemi MB, první origo Lex bylo předchozí IS. Typické rysy ani znaky nemá Lexus dodnes, a věta, že "poznat lexuse nedělá problém i neznalci aut", je minimálně úsměvná, tedy pokud nemyslíš, že si to každý na tom autě může přečíst.
Přední světla si to u mě oproti konceptu lehce vyžehlila. Splývající zádě u sedanů nemám rád. Interiér je vantastický. A při pohledu zboku mě hned napadla otázka, kolik dílů hodlá z tohohle auta nejspíš Ford použít na sériovku odvozenou od konceptu Lincolnu MKR? Proporce totiž až nápadně sedí. Celkově komplikovaný tvary a ty většinou vypadají naživo úplně jinak než na fotce. Takže čekám. ps: S-type byl a je vizuální bomba, aťsikdochcecochceříká ;-)
Teda s tim lexusem ti to moc nevyšlo. Byl založenej jako prémiovka někdy kolem roku 1988, což je dnes skoro 20 let. To znamená že se do prémiovek dostal třeba před Audi (to tehdy dělalo obyčejný pekáče typu 80,90 100). A za tu dobu si svoje linky drží minimálně stejně typicky jako Audi od první 1/2 90. let a víc než Merceds nebo BMW. Takže určitě má lexus svoje typický znaky. Navíc poznat lexuse nedělá problém i neznalci aut. Jaguár měl výhodu že má tradici daleko delší než lexus, ale to teď hodili do koše a udělali obyčejnou plechovku , která navíc vypadá jako lehce vytunněná. Do prémiový třídy opravdu jak dělaný!!!
Boční linie dokonalá, zadek Aston - to je jen dobře, předek - zkrátka nový jaguár. Jde o zvyk a taky o to, jak to vypadá ve skutečnosti. Jestli se nic nezvrtne jdu do toho :yes:
Ze zadu Mondeo a AM světla. Z boku GS (zejména zadní dveře). Zepředu... škoda těch světel jak z Hyu Coupé :-( Bez obloučku nad hlavním světlometem by to bylo daleko lepší. Interiér je skutečně dost americký - ale nevidím v tom chybu.
Největší problém, který v tom vidím, je, že to není Jaguar. Nenese to žádný odkaz. Nijak člověk nevidí historii značky. Neříkám, že to není pěkné auto. Povedený sedan :yes: Změnil bych jen přední světla. Jaguar tedy položil jednu ze svých klíčových otázek. Nalezne se dost odpovědí v podobě objednávek zákazníků, kteří budou ochotni za Jaguar nové doby vysolit chechtáky? Jaguar to zkusil - nic jiného mu nezbývalo. Buď by udělal další Jaguar, který by byl Jaguarem se vším všudy a setkal by se s mizernou prodejností, nebo zkusil něco nového. Jaguar nemá, co ztratit. Tak uvidíme, jak mu tento krok vyjde. Měli bychom ale začít držet palce.
PS: Doufám, že naživo to bude daleko lepší než na fotkách. Poslední dobou jsou ta auta nějak nefotogenická ;-)
predok je biedny ale pomohlo by keby tam boli iba tie kruhove svetlomety bez blinkrov, tak ako na S-type
aspon by to niecim pripominalo jaguar
a kruhovy dizajn by som doplnil aj na zadne svetla(tak ako je teraz vpredu)
Už zase nářky a pláče... je to podobný tomu, je to mix toho a toho, ano je to podobný autu, má to čtyři kola. A pak perly typu, "je to typický Lexus". >:D Slova Lexus a typický v jedné větě hovořící o designu, to je opravdu názor hodný netušícího jelimana, pro nějž začíná historie automobilismu někde kolem roku 2002. Přitom je design XF celkem logický, XK začalo designovou změnu Jaguaru, XF na ni navazuje, vidíme proporčně krásně zvládnutý sedan se sportovním nádechem (srovnávat to s beztvarou hroudou GS s batohem za zadní nápravou vyžaduje opravdu Voko), s přední partií (kapota) odkazující na XK a novou maskou, ty by spolu měly tvořit nové typické znaky definující příští Jaguary. Zvenku moc pěkné auto, ale trochu rozpačitý je interier, jakoby nevěděl jak být zároveň sportovní a luxusní, trochu moc hladkých ploch, ale důležité je, jak bude působit naživo, pokud budou materiály o.k. může to vypadat dobře. XF by mohlo potvrdit jaguáří obrat, má na to. :yes:
Tohle je moc krásný auto,ale Jaguára bych v tom nehledal.To S-type poznáš už z dálky,zatímco tady budeš hodně přemýšlet.Přitom Jaguár je ryze prémiová značka,převážně postavená na tradicích,jsem zvědav,jak na to zareagují zákazníci.
Naprosto přesně vystiženo. Když jsem se na předek xf-ka mrknul poprve, připomnělo mi to Hyundai Sonata cca o 2 generace zpět. Jinak je zbytek auta hezkej a vyváženej. Jen ten předek mi nesedí. Na jednu stranu je dobře, že Jag přišel s něčím novým, na druhou stranu by trošku větší odkaz na tradici nebyl k zahození.
Tak tohle bude tvrdej orisek. Jaguar byl dlouhou dobu porad stejnej a pokud chtel uspet, byla radikalni zmena nevyhnutelna. Predek se mi libi, maska je pekna. V bocnim profilu vidim inspiraci z jinych aut,ale to je dneska bezne. Je tam par peknych detailu, jako treba zebrovani za predni napravou,nebo relativne silny chromovy ram kolem oken. Zadni cast se mi taky libi, i kdyz opet vidim Mondeo a AM. Co me trosku zarazilo je interier, stredova konzola je podle meho nazoru povedena, opet pekne detaily viz. vysuvny "joystick"...Ale co se mi nelibi je ten masivni kus hliniku pres celou palubovku...to vazna zavani Amerikou ;-\ Pockam si az ho uvidim na vlastni oci. Kazdopadne drzim palce, aby tenhle model Jaguaru neublizil, ale naopak prospel.
bla bla bla - naopak Ford po koupi Jaguaru vykradl jeho nápady a aplikoval je u Astonu. Astony vypadaji tak jak vypadají díky jaguarům, které byly ve stádiu prototypu a do výroby se nedostaly.
ten kto tu hovorí o Lexuse tak má pravdu... bolo to prvé čo ma napadlo, z boku je to typický Lexus a zo zadu typický Aston Martin....... ale ináč je krásny
S-Type teda hnus není. I po těch skoro 10 letech má zajímavější design než německá "konkurence". XF se podle fotek povedla, jen se měli na tom předku víc odvázat.
Tohle auto postrádá jakékoli prvky typické pro jaguar. To by klidne mohl byt i Lincoln nebo mercury nebo Lexus. Vlastně klidne i Chery. A podle interiéru by to mohlo bejt jakékoli luxusnější americký auto. Tímhle si Jaguara vykopal hrob.
Ten predek, misto aristokraticky extravagantni masky trochu a la Quattroporte je z toho mix Passatu, Subaru a Mondea:(. Studie se mi libila mnohem vic.
Myslim ze pri sportovych a luxusnych autach uz si kazdy berie znacku a model podla svojej osobnosti. Ja by som jaguar nebral, tam by som v tricku a dzinach vyzeral ako buran, a parit sa v obleku by sa mi nechcelo. Preto radsej M5 alebo M3 tricko dziny a botasky.
boční profil. Design Aston Martin použil Ford naprosto všude a myslím, že mu to dost ublížilo ;-\. Jinak je XF fine, ale prostě mi nepřijde jako Jaguár a to včetne interiéru,který je US-like
Toto auto je skutočne nádherné. Hádam prvý jaguár, čo sa mi páči aj zvnútra aj zvonku. To auto je prekrásne, ale nevyzerá ako typický jaguár. Možno je to aj dobre. Môj názor
vzhledem k tomu ze po vcerejsku musim chodit pesky tak jsem cely nedockavy a asi bych do nej sel s 3,0V6 jen musim pockat az zverejni cenu- pokud mne neshodi ze zidle tak je to muj favorit- ale mel by pospisit- dlouho chodit pesky nehodlam