Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XF: kočka už zase skáče vysoko (první foto+info)

Ondřej Láník
Diskuze (259)
Britská značka Jaguar, která zřejmě již brzy opustí ochranná křídla Fordu, představuje model, který lze bez nadsázky označit jako nejdůležitější v této dekádě. Jeho úspěch rozhodne o budoucnosti celé automobilky.

Kritika příliš usedlého designu končícího Jaguaru S-Type a nepříliš optimistická prodejní čísla ostatních modelových řad přiměla Jaguar Cars Ltd. ke strategickému zamyšlení nad budoucností firmy. S postupnými inovacemi stávajícího designérského jazyka to dále nešlo a proto letos v lednu v Detroitu přišel koncept CX-F, který byl automobilovým publikem přijat s nadšením.

Sériové provedení se pak odhalovalo jen po částech, zejména díky našim spolupracujícím špionážním fotografům a ke cti firmy jde i to, že se nikdy nepovedlo vyfotografovat automobil bez maskování nebo v takovém úhlu, který by dovolil sestavení věrného počítačového obrazu budoucího modelu.

Dohadům je však nyní konec. Nový Jaguar XF, nástupce modelu S-Type, zachovává hlavní proporce a tvarová řešení studie CX-F. Čtyřdveřový sedan připomíná svou sportovní siluetou kupé řady XK, boční dveře mají jen nízká boční skla a za předními koly jsou v blatnících podobné "žábry". Oproti konceptu je pozměněná příď s podobnou oválnou maskou s výrazným jemným mřížováním a zcela novými sdruženými světlomety. Ty spojují tradiční kruhové motivy s aerodynamicky optimálním tvarováním. Přibyly nová chromovaná žebra po stranách přídě. Nový Jaguar si zepředu rozhodně s ničím jiným nespletete.

Mezi nejzdařilejší partie karoserie patří záď. Elegantní nízké a široké svítilny by klidně mohly patřit luxusnímu kupé. Svítilny jsou dělené, jejich část je na víku zavazadlového prostoru a obě strany opticky spojuje chromovaný pás s nápisem Jaguar, který přirozeně pokračuje ve světlech. Stylisticky čisté funkční řešení zádě počítá i se zavazadly a tak víko vykrajuje příslušný tvar do výše umístěného zadního nárazníku.

Jaguar bude hrát na srdce skalních i nových zákazníků krásnými detaily. Nemusí to být ale jen pozlátko v podobě chromovaného orámování oken nebo masky chladiče. Krásu příznivci značky najdou i v oválném víčku nádrže nebo v originálním designu kol z lehké slitiny.

Interiér na první pohled velkou revoluci nepřinesl. Druhý detailnější pohled ale odhalí absenci klasické páky voliče na středové konzole, která byla nahrazena otočným multifunkčním ovladačem na vysoké středové konzole. Automatickou převodovku ale lze také ovládat pomocí páček pod volantem.

V nabídce budou čtyři motorizace. Základním turbodieselem bude známý motor 2,7 V6 (154 kW), který potřebuje k akceleraci na 100 km/h necelých 8 sekund a nejvíce jede 230 km/h. Vidlicový šestiválec 3,0 V6 (179 kW) bude základní zážehovou motorizací a nad ním budou prozatím dva vidlicové osmiválce 4,2 l. Atmosférické provedení má výkon 224 kW (0-96 km/h za 6,2 s), mechanicky přeplňovaná verze pak 313 kW (0-96 km/h za 5,4 s). Všechny zážehové motory mají nejvyšší rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h.

Ondřej Láník
Diskuze (259)
29. 8. 2007 08:36
Re: Jaguar
Souhlasim. Jizda s Jaguarem je vice nez prijemna. Osobne Jaguar nevlastnim, ale sem tam se s nim (dobrovolne :-) ) ve firme projedu. A co do designu noveho XF?? Mne se libi. To, ze pokud by predni maska byla protata chromovou listou, tak by to byl pekny facelift S80, to ze bocni linie opravdu zlehka pripomina GS, prece nic neznamena. Auta se jedno druhemu dnes podobaji. Koncept 4 kola, predni kapota, strecha uprostred se nezmenil uz 100 let. Nove napady se hledaji tezko. Podstatna vetsina novych aut vypada jako "to nebo tamto". Myslim, ze zde je mnohem dulezitejsi abychom Jaguaru prali, aby se postavil zpatky na nohy. Sice historii kterekoliv znacky v automobilismu nepovazuji za dulezitou, ale myslim, ze nikdo z nas nechce prijit o takovou ikonu jakou Jaguar urcite je.
Avatar - Ruffi
28. 8. 2007 20:57
Re: Taky vám příjde že u Masserati by se měli začít bát koče
;-\ Masserati ma inych cielovych zakaznikov..
Avatar - Ruffi
28. 8. 2007 20:42
Re: Tak a je konec Jaguaru
Vies....najprv si do toho treba sadnut a az potom hodnotit.... ;-)
Avatar - Ruffi
28. 8. 2007 20:38
Re: Tak a je konec Jaguaru
>:D >:D :yes:
Avatar - Dinar
28. 8. 2007 09:18
Re: Pěkný kotě
:-) Pěkná "příučka", ale o.k., řekl jsem si o to. Co se týká tvého výkladu "typického Lexuse", pak bych řekl, opět je přání otcem myšlenky. Krátký přední, dlouhý zadní převis - to je typické pro většinu sedanů s klasickou koncepcí, na definování lexe to samo nestačí, pokud by jako např. u BMW tvořil profil vždy podobně povědomou siluetu pak o.k., jenže on netvoří. Bezpečí evokující boky - :-) , jo, a co třeba, kupé evokující zvolna se svažující linka střechy. To je jak z nějakého "kvalitního" auto časopisu :-) Standardní maska chladiče - ano, většina automobilek se snaží dávat napříč modelovými řadami stejně tvarovanou masku, i když v případě lexe je fádní a nevýrazná, podobně tvarovanou má třeba škodovka, jako prvek, který by měl pomoct definovat typického lexe mezi ostatními, moc nepomůže. Dokonalá vizuální jednolitost (až kompaktnost), o kterou se ...- jakou jednolitost a kompaktnost myslíš? Každý z modelů lexe je stavěn jinak, IS je z profilu trojůhleník, GS se snaží o oblou siluetu kupé, bohužel s tím batohem předchozího modelu a LS je klasický velký sedan s vysokým pontonem jehož horní linka kopíruje spodní. Žádná jednolitost v tom není. A kompaktnost? Jak GS tak LS mezi svými konkurenty vypadají vždy jako velká auta, u GS to je kvůli tomu těžkému zadku, u LS je to celkovými proporcemi, vedle S-klase působí jako tank.

Ale základní neporozumění si je asi nejlíp vidět v tvé větě "No a IS, ačkoliv je ještě mládě, nechává za sebou vizuálně přímější čáru, nežli hop sem, hop tam tři generace C-klasse." To je přesně ono, "typický lexus" neznamená, že se IS podobá své předchozí generaci. Typický mercedes znamená, že přestože jak říkáš, mezi generacemi dělá hop sem hop tam, vždy poznáš, že je to Mercedes, z jeho linek je zřejmá příslušnost ke značce a má markanty, které jej i bez hvězdy na kapotě jasně zařadí do rodiny. To je to, co zatím lex nemá, nic divného v tom, vzhledem k první generaci jeho modelů, u kterých se o sjednocení snaží, nevidím. Ale dokud se tu příznivci lexe budou poplácávat větami typu, rozeznat Lexuse není problém ani pro neznalce aut, nemá podobná debata smysl. :-!