Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

První jízda s Opel Astra ST: Naftový kombík je skutečně autobahn proof

66 komentářů

Avatar - Ham.
Ham.
"Závislost na ruské naftě" je mantra proruských trollů. Poslední rok jasně ukázal, že ropu jsme schopni (my i celá EU) dovézt odjinud a za poslední rok jsem nezaznamenal jediný výpadek v dodávkách benzínu či nafty. A včera jsem si při tankování všiml, že ceny jsou už jen o 1-2 Kč vyšší než před vpádem ruských hord na Ukrajinu, což vzhledem k meziroční inflaci 16% znamená, že benzín i nafta reálně dokonce lehce zlevnily.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To je nějaká nemoc, to neustálé vymezování se proti dieselům?
Proč prostě nenecháte lidi, ať si auto projedou a rozhodnou se podle sebe?
Někdo chce benzín, někdo chce diesel.
Zcela zbytečný příspěvek člověka posedlého zvláštní chorobou.
ryccardo
Zvláštní, že ty s Hamunou neustále vidíte daňové zvýhodnění 7 korun na litru benzín vs nafta, ale ponecháváte stranou daňové zvýhodnění LPG, CNG nebo elektřiny. Chápu, že důvod proč to děláte je jen možnost kopnout si do naftových aut, ale myslíte, že jsou všichni tak blbí, že téhle vaší propagandě uvěří a budou nenávidět naftová auta?
johny555
ano, je tu asi jedno procento lidí i v ČR, kteří každý týden křižuji Německo 180kou. Pro ně je nafta v kombíku dokonalé auto. Pro 99 procent obyvatel ČR kteří do Německa zavítají max. párkrát do roka při cestě na dovolenou nebo občasné služební cestě a možná někteří z nich na pár desítkách km takto pojedou je vcelku jedno, jestli na tom kousku budou mít spotřebu 8 nebo 12 l/100.
Dnešní běžné kombíky s benzínem umí 130ku za 6,5-7 l, což už je číslo skoro srovnatelné s naftou. A kdo i v ČR jezdí nad limit, tak mu to může být taky jedno, když má na pokuty.
U Opelu je však problém, že nenabízí benzinový čtyřválec, což ho před konkurencí znevýhodňuje. Bohužel.
traveldrive
Okrajovými sa dajú nazvať skôr tvoje myšlienkové pochody. Máš tú tekvicu riadne vypatlanú.
Othello
Nerozumím proč do toho taháš výhřevnost. Psal jsi o rozdílu 7 Kč na litr, o přepočtu na energii nebyla řeč

kromě toho se daň z benzínu a nafty teď liší víc jen dočasně takže stavět na tom až tak exaktně nejde
ale budiž
ptr078
Problem skor je, ze to auto je nemastne neslane a asi posledna astra ako ju pozname. Tipujem, ze sa nedozije ani faceliftu a o 4 rocky ju v tichosti stiahnu. Predajne je to uplny prepadak a sam som zvedavy ako to s oplom dopadne
ryccardo
aha takže okrajový pohony řešit nebudeme. Tam ať se to klidně nedaní, ale u nafty se budete vztekat, že když není spotřební daň podle vašich představ tak je automaticky dotovaná.
ryccardo
Zvláštní, že taková forma dotování se ti líbí, ale 7 korun rozdílu na spotřební dani u nafty s Hamunou vidíte jako nehorázný výpadek ve státním rozpočtu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jednoduše - udělá se průměrný koeficient, nebo dle TP registrovaného EV, kde se pravděpodobně spotřeba uvádí ? Ale neříkám, že jsem pro, jen ses ptal jak... :)
Othello
ok tak jsem to zkusil :-)

pak ale zůstávají dvě otázky:
- kde jsi vzal to daňové zvýhodněné nafty o 7 korun na litr ?
- jak chceš zajistit to rozhodnutí co tankovat "v okamžiku" ? Obměna vozového parku trvá roky a kdoví na co budeme třeba za deset let vůbec jezdit . I ty daně a ceny všeho se do té doby můžou dál rozházet
Avatar - Ham.
Ham.
Nepletu, když dopluje dostatek ropy, tak se z ní vyrobí dostatek nafty, easy peasy. Vzhledem ke světovým kapacitám v těžbě ropy nevidím důvod aby byl nedostatek ropy a tím pádem i nafty. Jediné co může nastat je přebytek benzínu, ale s tím si rafinérie umí poradit (primitivně nízkou cenou benzínu, složitěji dalším zpracováním na jiné složky než je benzín). Navíc naftu lze dovézt i z regionů vyvážejících ropu, protože ty většinou jedou převážně na benal a tamní rafinérie mají opačný problém než ty v EU a nafty mají spíše přebytek. Daleko složitější je situace u zemního plynu, kde je na něj navíc přímo navázaná cena elektřiny, tam je řešení daleko složitější a vyžaduje dlouhodobé investice.
V březnu. v dubnu, v květnu žádný nedostatek nafty nehrozí, strašíš jak Babiš.
Othello
topten: stejná spotřeba nafty jako benzínu si ale možná vyžádá zvýšení výroby benzínových dodávek, náklaďáků i kamionů. A možná i lokomotiv ?
topten
muzes nabijet z normalni zasuvky
230VAC*16A = cca 3.6kW * 12 hodin = cca 40kWh pres noc
tedy 200km denne
to vetsine lidi na dojizdeni do prace bohate staci a postupne si dobijou i na vikend
k cemu wall box kdyz denne nejezdis 500km ???
topten
v okamziku, kdy nebude nafta proti benzinu danove zvyhodnena o 7 korun na litru, tak at se kazdej rozhodne jak chce
do ty doby je fer uvadet tohle nesmyslny pokriveni, ktery nas navic zavedlo do zavislosti na ruske nafte, diky cemuz nam od jara hrozi nedostatek nafty a jeji skokovy zdrazeni
a protim stacilo naftu dlouhodobe danove nezvyhodnovat, coz by zajistilo +- stejnou spotrebu nafty a benzinu, kterou by EU rafinerky byly schopny pokrejt
Othello
to bys ale měl započítat i typickou účinnost motorů TB versus TD

rozhodující je přece mechanická energie která hýbe koly
Avatar - Dinar
Dinar
Spotřební daň z elektřiny se samozřejmě platí, u nás je sazba nějakých 28 Kč za MWh, většina lidí to ovšem netuší, protože daň je schována v ceně, kterou vidí na faktuře, podobně jako u paliv, jen u těch se složení ceny často probírá.
Jinak, hlavním smyslem spotř daně je zvýšení příjmu do státního rozpočtu, ten dovětek o snaze snížit spotřebu věcí škodlivých a nebezpečných je taková obezlička, aby lidé nebyli tolik nasraní, když se jim zdražují chlast a cigára.
Avatar - Anonym
Anonym
Žádné easy peasy. Rafinerie není pizzerie, kde se rozhodneš, že místo sálamové pizzy budeš od zítřka dělat pizzu hawai.
Kupříklad v ČR a na Slovensku byla spotřeba motorové nafty před 30 lety zhruba na úrovni 1:1, avšak nyní je to zhruba 3,5:1.
Avšak ani jedna z nejmodernějších evropských rafinérií, která je optimalizovaná na výrobu motorové nafty, konkrétně Slovnaft, nedokáže vyrobit motorovou naftu a benzín v poměru vyšším než 2,5:1. Většina evropských rafinerií má ten poměr ještě nižší. Proto se kryje zhruba 30 % spotřeby motorové nafty dovozem, dříve převážně z Ruska, a naopak musí zhruba 40 % vyrobeného benzínu vyvážet, zejména do USA. Evropské rafinerie mají kvůli tomu nižší marže a tudíž horší konkurenceschopnost a už před cca 10 lety jich několik zkrachovalo.
Ano, nedostatek nehrozí, pokud zůstane volný trh (nedostatek nastává za netržních podmínek, viz Maďarsko). Ale dovoz motorové nafty z Asie či USA bude dražší než byl dovoz z Ruska a to zejména v zimě, kde se v těchto částech světa naftou topí.
ryccardo
Jasně, že jsi schopen. Dle najetých km ročně prostě bude majitel EV platit určitou výši spotřební daně za ujetý km.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Rafinerie tady nejsou stavěné na takovou výrobu nafty + na výrobu používaly ruské parafiny, ty taky nebudou.

Takže to máš blbě.
ryccardo
Evropa je bohatá. Jsme schopni sem dovézt cokoliv. I ten LNG není problém. Akorát je problém za jakou cenu to koupíš.
Avatar - Ham.
Ham.
Jediný stát v EU, který dosáhl toho, že u čerpacích stanic nešlo načerpat ať benzín či naftu bylo Maďarsko a nebylo to kvůli nedostatku ropy potažmo nafty nebo benzínu, ale díky své "geniální" politické reprezentaci v čele země.
Klidně se s tebou vsadím (přestože jsem tady už jednu sázku prohrál), že v březnu, dubnu nebo květnu žádné výpadky v zásobování naftou u nás nebudou.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jednoduše, povinný Wallbox přes podružný elektroměr.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ano, to je správná úvaha, daňově srovnat energie pro dopravu včetně té elektrické.
Mig_35
Hodinky a hovínky…
Mig_35
To už jsme si probrali, jak bude do zásuvky proudit dvojí proud :-):-):-)
Avatar - Dinar
Dinar
Jo, momentálně je to nepodstatná položka, ale je to chlíveček (složka ceny), se kterou půjde náramně dobře pracovat. Jakmile se výrazně sníží výběr spotř. daně z paliv, k čemuž po nuceném přechodu na EV nutně dojde, bude ho muset něco nahradit, no, a ten chlíveček je v ceně elektřiny už nachystaný, jen procento hodně zbytní.
Avatar - Dinar
Dinar
:D Vidím, že stačí, aby se něco jinak nazvalo a už to pro některé není to samé. Jenže, když něco vypadá jako daň ze spotřeby, chová se to jako daň ze spotřeby, tak je to daň ze spotřeby. Ale ano, název má hezký, takový ušlechtilý, akorát myslím, že plátci je to docela u zadku, pokud není uvědomělý. ;-)
Othello
Tak to máš další odpověď proč právě TB. Protože jeho účinnost je při nižší zátěži lepší než u atmosféry, ostatně proto TB zažily v posledních letech takový boom.
Nic na tom nezmění fakt, že za ideálních podmínek je na tom atmosféra trochu líp, tady rozhoduje převažující využití
Avatar - Anonym
Anonym
Je to samozřejmě maximum v určité oblasti otáček a zatížení. Toyota grafy účinnosti u nkěterých motorů publikuje, takže si to můžeš snadno najít. Stále samozřejmě platí, že při nízkém zatížení je účinnost zážehového motoru nízká.
Avatar - Anonym
Anonym
To je teoretická green-deelová budoucnost, která snad nenastane. Pokud by se tento černý, pardon zelený scénář naplnil, tak kromě automobilového průmyslu z Evropy zmizí i petrochemický či chemický.
A kdyby přece jen nějaká rafinerie přežila, tak to zase není tak složité, protože vyšší frakce jdou vždycky krakovat na nižší. A je to dlouhodobý trend, že rafinerie potřebují stále více lehkých frakcí C2 až C4, aby uspokojily poptávku po výrobě polyethylenu, polypropylenu a butadienových kaučuků.
Mig_35
mimo jiné taktéž podivné spojení německého a anglického slova, navíc totálně blbě, protože "proof" je důkaz, asi by tam mělo být "autobahnproof" nebo "highwayproof"....
Meky
Autobahn proof?

1. Zadné operadla sú kolmé.
2. Zadný sedák je krátky
3. Nohy vzadu nemožno strčiť pod sedadlo.

4. Lakťová opierka vpredu nie je výškovo a pozdĺžne nastaviteľná.

5. Hluk vozidla je ledva priemerný, rozhodne to nie je nijako tiché auto.

6. Motor 1.5 HDI je dostatočný, pružnosť je však hlavne v rýchlostiach nad 100 kmh slabšia, zhruba na úrovni jednolitrov!

Toto auto je celkom pekne, ale ničím výnimočné a určite na diaľnici nebude najlepším vozidlom.

Zase niekto pretláča marketingový tlach výrobcu bez podloženia faktami!
Avatar - Stephen
Stephen
Protože v ceníku se pro výbavu GS objevila položka Ultimate Pack za příplatek rovných Kč 100.000,--.
ryccardo
Ano souhlasím s tebou. No ale teď mi řekni co budou ty rafinérie dělat, až hypoteticky klesne spotřeba benzínu a nafty, protože budeme všichni jezdit v EV? Ty budeš potřebovat další složky z ropy pro průmysl, takže budeš stejně rafinovat ropu a vypadne ti z toho plynná část, kterou budeme chtít pořád a následně ti z toho vypadne frakce benzínů a petrolejů, který ovšem v zářně zelené budoucnosti EV potřebovat nebudeš a co s těmi palivy pak budeme dělat? Nemůžeš si říct, že z tý ropy chceš vydestilovat jen část a zbytek nechceš.
Othello
TB proto, že je to dnes nejběžnější provedení.

Ty hodnoty účinnosti jsou průměr při nějakém cyklu nebo maximum za ideálních podmínek?
Avatar - hugino
hugino
Za mňa v celku pekné auto ale keďže nemá v ponuke štvorvalcový turbo benzín / 1.6 180 k od Stellantisu / tak to auto je nekupiteľné + už tá cena s trojvalcovým 1.2 130 k okolo 30 000 € v plnke tak ono to vyzerá že Astra pri týchto predajoch pomaly ale isto definitívne skončí.Škoda boli to kedysi dostupné autá pre nás bežných motoristov.Nahradili ich korejci.
Avatar - Anonym
Anonym
Z pohledu bilance ropy a diskuze o spotřebních daních nehraje účinnost roli ... A pokud ano, tak spíše nepřímou. Čím menší účinnost, tím je ministr financí více spokojený, protože vybere na spotřební dani více :D
Co se týče účinnosti, tak proč zrovna TB? Japonci už dávno zjistili, že u benzínu se nejvyšší účinnosti dosáhne s atmosferickým plněním. Toyota uváděla u svého 1.2 Turbo termickou účinnost 36 procent. U motoru 2.5 s atmosferickým plněním to bylo mnohem lepších 40 %.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Na ty tvoje úvahy tu bude euro7. Neboj, dočkáš se.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
:yes: to je tak fajn tu vidět normální příspěvek /plus pár dalších kluků.../ :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ano, jsou to 3 haléře za kWh, takže nic.
Mig_35
https://www.altaxo.cz/…/ekologicke-dane
z elektřiny se spotřební daň neplatí, je to daň ekologická.
Platí se z následujících komodit
https://www.euro.cz/…-seznam-komodit/
ryccardo
Ano přesně tak. Lepší vybrat něco než nic.
Avatar - Anonym
Anonym
Dočasně tu pobývala i sovětská vojska a jak dlouho to trvalo :-)
Motorová nafta a motorový benzín mají rozdílnou hustotu (a z toho vyplývající rozdílnou výhřevnost), nemluvě třeba o LPG, tam je to ještě výrazně jinde. Aby se to dalo bilancovat, musí se to počítat v kilech (a nebo ve výhřevnosti).
Avatar - Ozzman
Ozzman
A nafta a benzín ano ? Když půjdem do důsledku, tak jediné negativum všech paliv je ekologický dopad, to má v ČR i ta elektřína, protože se vyrábí z fosilních paliv..
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ptal ses, jak by se to dalo udělat, pokud by byla vůle, tyhle mé návrhy jsou nejjednodušší, nebo se zavede roční poplatek bez ohledu na tvůj nájezd (to by docházelo akorát k manipulacím), který by vycházel z TP a nějaké standardizovaného průměrného nájezdu za rok, třeba 10-20 tisíc km. Pořád lepší vybrat něco, než nic.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Kde? ONO během 14 dnů zdražilo o 1,50 na litru a ropa je aktuálně za cca 88 USD za barel, žádnej pokles nevidím :-)
ryccardo
Pokud by si to chtěl rozlišovat, což by bylo jistě vhodné to máš pravdu, tak lze zavést tarifní třídy podle výkonu motoru, takže ten s výkonějším a žravějším autem by platil větší sazbu za km než ten s malým "úsporným" EV.
traveldrive
Napovedz volovi, aj tak ostane volom.
Ladislav Pikl
Ahoj, nevíte někdo, proč zrušili výbavu Ultimate? Ještě loni v ceníku byla a letos už ne (krátká verze). Ta měla všechno, včetně Matrix světel za docela hezkou cenu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Dvojí metr je základní genetická výbava lepšolidí.
Je to ostatně denně vidět na ČT, kde kupříkladu navzdory faktu, že Babiš je howado, tak moderátor ČT je proti němu ultrahowado.
Mig_35
LPG se daní, kvůli nižším emisím CO2 je daň nižší. U zemního plynu není, protože byla snaha o vyšší používání, jako paliva. Navíc můžeš mít domácí plničku, a tam by se to řešilo jen těžko.
Mig_35
stále nepochopil princip pobídek a zdanění?
topten
pripadas mi jak nejakej ukrivdenej urednicek, kterej chce mit svuj vlastni urad
jak rozlisis, ze nekdo jezdi 10kWh/100km a jinej 50kWh/100km ??
zkus to vic promyslet
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jaro se blíží, cena klesá.
Avatar - Barrichello
Barrichello
na LPG přešli všichni kdo mohli nebo o tom aspon uvažují, ono je rozdíl jezdit za 16 kč nebo za 36-39 za litr :-)

Pak jezdíte s V8 za náklady třílitrový nafty v kombíku :-):-):-)
topten
rozdil je v realu 50%, ale klidne i 100%
to je jako bys spotrebni dan u spalovaku vypocitaval podle spotreby v technicaku bez ohledu na to, ze nekdo jezdi za 5 litru a jinej za 10
ja bych zustal u neceho jednoduchyho
jestlize je EV v soucasnosti preferovanym zdrojem pohonu, tak bych to neresil
topten
LPG, CNG i elektro jsou uplne okrajovy
navic nesmrdej tak jako nafta
ale klidne at se to dani stejne podle energie nebo treba CO2 (coz neni to same)
topten
spotrebni dan na benzin je 12.84kc na litru, na naftu 8.45kc na litru
litr nafty ma o 10% vyssi vyhrevnost a vypusti o 10% vic CO2
tedy abys ziskal tolik energie (CO2) co ziskaz z litru nafty, musis spalil 1.1 litru benzinu
a tedy na spotrebni dani zaplatis 12.84*1.1 = 14.12kc
o 14.12- 8.45 = 5.67kc vic
a 5.67 * 1.21 = 6.86kc vcetne DPH

jasne my platci DPH neplatime DPH, ale vetsina lidi platci DPH nejsou a ti to maj za tech 7 kacek

okamzita obmena je nemozna, to je jasny kazdymu, proto pisu o dlouhodobym zvyhodnovanim nafty, ktery EU muze prijit hodne draho
topten
stopka na dovoz nafty z roSSiji je 5 unor
od toho dne konci dovoz cca 500tis barelu nafty denne z roSSiji

nedostatkem nafty "strasi" i bloomberg kdyz ses u toho straseni
https://ct24.ceskatelevize.cz/…sim-chudsi-staty

vylozene vypadky nafty na jare nehrozi, ale snizeny dodavky povedou k jejimu nedostatku, zdrazeni a nasledny nizsi spotrebe
topten
spotreba benzinu u nas je neco pres 2mld litru rocne, spotreba nafty 6mld litru
naprostou vetsinu benzinu projedou osobni auta
osobni naftaky najedou vic nez osobni benzinaky
ale dejme tomu ze projedou taky 2mld litru nafty
kdyz nahradis osobni naftaky benzinakama, spadne ti spotreba nafty na 4mld litru a spotrebu benzinu stoupne na 5mld litru, tedy blizko pomeru 1:1, ktery EU rafinerky umej
a dodavky, traktory, bagry, nakladaky, kamiony, a lokomotivy muzou jezdit dal na ty 4mld litru nafty

ses mimo
topten
jestli ses schopnej rozlisit, jestli elektriku pouzijes k nabijeni elektroauta a ne treba k ohrevu teply vody, tak proc ne
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To bude tím, že poměr výkon/spotřeba nehraje do notiček.
Mig_35
spotřební daň je vybírána za účelem snížit spotřebu zboží, které je škodlivé, jehož nadužívání je považováno za nebezpečné apod. to elektřina myslím není.
topten
motas naftu a ropu
EU neni schopna vyrobit tolik nafty co spotrebuje, protoze spotreba nafta vs benzin je cca 3:1 a vyrabi se v lepsim pripade 1.5:1
proto EU benzin vyvazi a naftu dovazi
mimo jine z roSSiji
a tenhle dovoz nafty z roSSiji, kterej dela 500-700tis barelu denne, zacatkem unora konci, coz bude nejspis znamenat nedostatek nafty na EU trhu a to bez ohledu na to, kolik ropy do EU dopluje
topten
ropy je dost, ale nemas kde tu naftu vyrobit
kazdej den bude v EU chybet 500tis barelu nafty z roSSiji a je otazka, jestli se cely objem podari nahradit z USA, blizkeho vychodu a chiny

pritom stacilo malo
dlouhodobe nezvyhodnovat naftu, takze by osobnim naftakem jezdilo je par zaprisahlejch dunihlavu, jestli by se vubec vyrabely