Novinky
Ahoj, nevíte někdo, proč zrušili výbavu Ultimate? Ještě loni v ceníku byla a letos už ne (krátká verze). Ta měla všechno, včetně Matrix světel za docela hezkou cenu.
Za mňa v celku pekné auto ale keďže nemá v ponuke štvorvalcový turbo benzín / 1.6 180 k od Stellantisu / tak to auto je nekupiteľné + už tá cena s trojvalcovým 1.2 130 k okolo 30 000 € v plnke tak ono to vyzerá že Astra pri týchto predajoch pomaly ale isto definitívne skončí.Škoda boli to kedysi dostupné autá pre nás bežných motoristov.Nahradili ich korejci.
Autobahn proof?
1. Zadné operadla sú kolmé.
2. Zadný sedák je krátky
3. Nohy vzadu nemožno strčiť pod sedadlo.
4. Lakťová opierka vpredu nie je výškovo a pozdĺžne nastaviteľná.
5. Hluk vozidla je ledva priemerný, rozhodne to nie je nijako tiché auto.
6. Motor 1.5 HDI je dostatočný, pružnosť je však hlavne v rýchlostiach nad 100 kmh slabšia, zhruba na úrovni jednolitrov!
Toto auto je celkom pekne, ale ničím výnimočné a určite na diaľnici nebude najlepším vozidlom.
Zase niekto pretláča marketingový tlach výrobcu bez podloženia faktami!
1. Zadné operadla sú kolmé.
2. Zadný sedák je krátky
3. Nohy vzadu nemožno strčiť pod sedadlo.
4. Lakťová opierka vpredu nie je výškovo a pozdĺžne nastaviteľná.
5. Hluk vozidla je ledva priemerný, rozhodne to nie je nijako tiché auto.
6. Motor 1.5 HDI je dostatočný, pružnosť je však hlavne v rýchlostiach nad 100 kmh slabšia, zhruba na úrovni jednolitrov!
Toto auto je celkom pekne, ale ničím výnimočné a určite na diaľnici nebude najlepším vozidlom.
Zase niekto pretláča marketingový tlach výrobcu bez podloženia faktami!
Dnešní běžné kombíky s benzínem umí 130ku za 6,5-7 l, což už je číslo skoro srovnatelné s naftou. A kdo i v ČR jezdí nad limit, tak mu to může být taky jedno, když má na pokuty.
U Opelu je však problém, že nenabízí benzinový čtyřválec, což ho před konkurencí znevýhodňuje. Bohužel.
Proč prostě nenecháte lidi, ať si auto projedou a rozhodnou se podle sebe?
Někdo chce benzín, někdo chce diesel.
Zcela zbytečný příspěvek člověka posedlého zvláštní chorobou.
do ty doby je fer uvadet tohle nesmyslny pokriveni, ktery nas navic zavedlo do zavislosti na ruske nafte, diky cemuz nam od jara hrozi nedostatek nafty a jeji skokovy zdrazeni
a protim stacilo naftu dlouhodobe danove nezvyhodnovat, coz by zajistilo +- stejnou spotrebu nafty a benzinu, kterou by EU rafinerky byly schopny pokrejt
230VAC*16A = cca 3.6kW * 12 hodin = cca 40kWh pres noc
tedy 200km denne
to vetsine lidi na dojizdeni do prace bohate staci a postupne si dobijou i na vikend
k cemu wall box kdyz denne nejezdis 500km ???
jak rozlisis, ze nekdo jezdi 10kWh/100km a jinej 50kWh/100km ??
zkus to vic promyslet
to je jako bys spotrebni dan u spalovaku vypocitaval podle spotreby v technicaku bez ohledu na to, ze nekdo jezdi za 5 litru a jinej za 10
ja bych zustal u neceho jednoduchyho
jestlize je EV v soucasnosti preferovanym zdrojem pohonu, tak bych to neresil
Je to ostatně denně vidět na ČT, kde kupříkladu navzdory faktu, že Babiš je howado, tak moderátor ČT je proti němu ultrahowado.
Jinak, hlavním smyslem spotř daně je zvýšení příjmu do státního rozpočtu, ten dovětek o snaze snížit spotřebu věcí škodlivých a nebezpečných je taková obezlička, aby lidé nebyli tolik nasraní, když se jim zdražují chlast a cigára.
z elektřiny se spotřební daň neplatí, je to daň ekologická.
Platí se z následujících komodit
https😐/www.euro.cz/…-seznam-komodit/
EU neni schopna vyrobit tolik nafty co spotrebuje, protoze spotreba nafta vs benzin je cca 3:1 a vyrabi se v lepsim pripade 1.5:1
proto EU benzin vyvazi a naftu dovazi
mimo jine z roSSiji
a tenhle dovoz nafty z roSSiji, kterej dela 500-700tis barelu denne, zacatkem unora konci, coz bude nejspis znamenat nedostatek nafty na EU trhu a to bez ohledu na to, kolik ropy do EU dopluje
V březnu. v dubnu, v květnu žádný nedostatek nafty nehrozí, strašíš jak Babiš.
kazdej den bude v EU chybet 500tis barelu nafty z roSSiji a je otazka, jestli se cely objem podari nahradit z USA, blizkeho vychodu a chiny
pritom stacilo malo
dlouhodobe nezvyhodnovat naftu, takze by osobnim naftakem jezdilo je par zaprisahlejch dunihlavu, jestli by se vubec vyrabely
Klidně se s tebou vsadím (přestože jsem tady už jednu sázku prohrál), že v březnu, dubnu nebo květnu žádné výpadky v zásobování naftou u nás nebudou.
od toho dne konci dovoz cca 500tis barelu nafty denne z roSSiji
nedostatkem nafty "strasi" i bloomberg kdyz ses u toho straseni
https😐/ct24.ceskatelevize.cz/…sim-chudsi-staty
vylozene vypadky nafty na jare nehrozi, ale snizeny dodavky povedou k jejimu nedostatku, zdrazeni a nasledny nizsi spotrebe
Takže to máš blbě.
Kupříklad v ČR a na Slovensku byla spotřeba motorové nafty před 30 lety zhruba na úrovni 1:1, avšak nyní je to zhruba 3,5:1.
Avšak ani jedna z nejmodernějších evropských rafinérií, která je optimalizovaná na výrobu motorové nafty, konkrétně Slovnaft, nedokáže vyrobit motorovou naftu a benzín v poměru vyšším než 2,5:1. Většina evropských rafinerií má ten poměr ještě nižší. Proto se kryje zhruba 30 % spotřeby motorové nafty dovozem, dříve převážně z Ruska, a naopak musí zhruba 40 % vyrobeného benzínu vyvážet, zejména do USA. Evropské rafinerie mají kvůli tomu nižší marže a tudíž horší konkurenceschopnost a už před cca 10 lety jich několik zkrachovalo.
Ano, nedostatek nehrozí, pokud zůstane volný trh (nedostatek nastává za netržních podmínek, viz Maďarsko). Ale dovoz motorové nafty z Asie či USA bude dražší než byl dovoz z Ruska a to zejména v zimě, kde se v těchto částech světa naftou topí.
A kdyby přece jen nějaká rafinerie přežila, tak to zase není tak složité, protože vyšší frakce jdou vždycky krakovat na nižší. A je to dlouhodobý trend, že rafinerie potřebují stále více lehkých frakcí C2 až C4, aby uspokojily poptávku po výrobě polyethylenu, polypropylenu a butadienových kaučuků.
naprostou vetsinu benzinu projedou osobni auta
osobni naftaky najedou vic nez osobni benzinaky
ale dejme tomu ze projedou taky 2mld litru nafty
kdyz nahradis osobni naftaky benzinakama, spadne ti spotreba nafty na 4mld litru a spotrebu benzinu stoupne na 5mld litru, tedy blizko pomeru 1:1, ktery EU rafinerky umej
a dodavky, traktory, bagry, nakladaky, kamiony, a lokomotivy muzou jezdit dal na ty 4mld litru nafty
ses mimo
pak ale zůstávají dvě otázky😒br /> - kde jsi vzal to daňové zvýhodněné nafty o 7 korun na litr ?
- jak chceš zajistit to rozhodnutí co tankovat "v okamžiku" ? Obměna vozového parku trvá roky a kdoví na co budeme třeba za deset let vůbec jezdit . I ty daně a ceny všeho se do té doby můžou dál rozházet
litr nafty ma o 10% vyssi vyhrevnost a vypusti o 10% vic CO2
tedy abys ziskal tolik energie (CO2) co ziskaz z litru nafty, musis spalil 1.1 litru benzinu
a tedy na spotrebni dani zaplatis 12.84*1.1 = 14.12kc
o 14.12- 8.45 = 5.67kc vic
a 5.67 * 1.21 = 6.86kc vcetne DPH
jasne my platci DPH neplatime DPH, ale vetsina lidi platci DPH nejsou a ti to maj za tech 7 kacek
okamzita obmena je nemozna, to je jasny kazdymu, proto pisu o dlouhodobym zvyhodnovanim nafty, ktery EU muze prijit hodne draho
kromě toho se daň z benzínu a nafty teď liší víc jen dočasně takže stavět na tom až tak exaktně nejde
ale budiž
Motorová nafta a motorový benzín mají rozdílnou hustotu (a z toho vyplývající rozdílnou výhřevnost), nemluvě třeba o LPG, tam je to ještě výrazně jinde. Aby se to dalo bilancovat, musí se to počítat v kilech (a nebo ve výhřevnosti).
rozhodující je přece mechanická energie která hýbe koly
Co se týče účinnosti, tak proč zrovna TB? Japonci už dávno zjistili, že u benzínu se nejvyšší účinnosti dosáhne s atmosferickým plněním. Toyota uváděla u svého 1.2 Turbo termickou účinnost 36 procent. U motoru 2.5 s atmosferickým plněním to bylo mnohem lepších 40 %.
Ty hodnoty účinnosti jsou průměr při nějakém cyklu nebo maximum za ideálních podmínek?
Nic na tom nezmění fakt, že za ideálních podmínek je na tom atmosféra trochu líp, tady rozhoduje převažující využití
navic nesmrdej tak jako nafta
ale klidne at se to dani stejne podle energie nebo treba CO2 (coz neni to same)
Pak jezdíte s V8 za náklady třílitrový nafty v kombíku 😄 😄 😄