Poslední přírůstek do čistě elektrické rodiny Volkswagen ID. kombinuje sympatický vzhled, moderní techniku a zajímavé jízdní vlastnosti. V oblasti nabídky, cen a vlastně i praktičnosti to ale zatím není tak slavné.
.... fakt se mi to líbí, ale smysl to prostě nedává.... za ty peníze.... Je to takový Fiat 500E akorát pro víc lidí. Jenže u toho Fiátka mi dojezd 250km bude stačit protože je to prostě auto do města a dojíždění do práce, tak u čehokoliv většího mi malý dojezd prostě vadí.
Včera jsem vezl 8 lidí naftovým Ducatem na hory.... Bez nabíjení, za nějakých 10 litrů na 100, napohodu, bez jakéhokoliv omezování.... s elektrododávkou bych to plánoval jak vylodění v Normandii....
jinak ale proč ne, kdo prachy neřeší a denně v tom bude vozit děcka do kroužků atd., ať si to klidně koupí :yes:
Co vede designéry těchto aut k tomu, že v druhé řadě nejsou 3 plnohodnotba sedadla, vazně nevím V jakých jiných autech by už měla být? To samé Hyundai Staria.Nechapu
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
To je prekvapeni že SUV ve vysokých rychlostech nejede.
To není o pohonu ale o karoserii. Překvapuje mne, že ty, takový odborník, to nevíš. Je tam vidět že enyaq má náskok ve zrychlení a začne ztrácet va vyšších rychlostech. Stejně jako kodiaq. Od začátku mají náskok, který s rostoucí rychlosti ztrácí.
Jen škoda, že tam nedali ten dieslovej kodiaq, aby byly vidět rozdíly
Udávat výkon v kWh mi u redaktora poloodborného serveru přejde jako dobré zoufalství. Když si uvědomím, že rozdíl mezi kW a kWh zná i moje žena ekonomka.... :no: :-)
Tak ono je to jedno. Všude se taky pořád uvádí kapacita baterie v kWh, i když kapacita má jednotku Ah a kWh je jednotka energie.
A tohle ví moje žena též, i když pravda, vystudovala jadernou fyziku.
ono je to v podobě energie resp. kWh vhodnější, protože z Ah nevyčteš vůbec nic. Novináři velice rádi opomíjejí zmínit systémové napětí baterie. Aneb 120Ah na 800V neposkytuje stejný dojezd jako 120Ah při 400V.
Podle mě tohle řešení vadí v závislosti na tom, jak daleko má člověk sedačku. Já ji mám prakticky vždy až úplně vzadu nadoraz (dlouhý nohy), takže mi to vadí extrémně a nesnáším to. Umím si ale představit, že člověk, co sedí o 20 cm blíž a vidí to z úplně jiné perspektivy (fakt je to velký rozdíl) s tím problém mít nemusí.
V ID Buzz jsem neseděl ale na fotkách to vypadá, že dvojitý přední sloupek omezuje výhled dost hodně. Špatný výhled by pro mě byl podstatný důvod proč se o takové auto vůbec nezajímat.
V testu o není tomhle hendikepu ani zmínka, jak to teda vypadá v praxi ?
Zdvojené A stĺpiky som mal myslím na Galaxy. Pravý nejako nevadil ale ten u šoféra v niektorých zákrutách až zavadzal.
Rozmýšľam ale načo sú ID Buzovi pneu o šírke 265 keď to zrýchlenie nemá ktovie aké (čakal som niečo malo lepšie) a tiež to nebude nejaký vymetač zákrut. Hlavne pri váhe 2,5t.🤦♂️
Koľko to má na ťaznom? Nenašiel som.
No a k tej cene, to už radšej tú F150 Blesk aj keď do mesta absolutne nevhodné, inak asi vo všetkom lepšie.
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Zas takové překvápko to není, obě to jsou krabice s velkým čelní odporem, ale Enyaq končí ve 160kmh, pak už to nejede. Včera se na mě jeden takový blb z fabriky před Bolkou lepil a víc mu to nejelo, tak ten Kodiaq to roztáhne i se základnímTDI lehce přes 200kmh…
Kapacita kondenzátoru, kapacita baterie opravdu ne. To jsou 2 různé soucasti elektrického obvodu.
Kapacita akumulátoru nebo galvanického článku je vyjádřena Ah, kapacita kondenzátoru je vyjádřena F.
Ja chapu, pro ty, kteří měli fyziku naposledy na ZŠ je to matoucí.
Jasně, auto za 1.5-2mio je pro chudé lidi (btw obě auta jsou podobě drahá). No to by mě zajímalo, kde žiješ ;-) Pokud to nemyslíš jako ironii, tak si taky chudý, ale duchem…
Tak jestli to bude udělané tak blbě jako u nového Multivanu, kde se ti schová za ten dvojitý sloupek v pohodě Tatra, tak potěš. Stejně tak mi to vadilo u Zafiry (MPV ne dodávka). Já to měl na Grand Picassu, ale tam byl výhled poměrně dobrý.
Z uvádění kapacity v kWh vybočilo před pár lety BMW když začalo uvádět jen hodnotu Ah, zřejmě v naivní představě že vyšší číslo je víc adidas. No možná jim to u některých zákazníků i vyšlo ....