Autofun
Od té doby, co tam ještě za ČSSR začali montovat Jawy pod názvem Yezdi. Později se Indům dalo svolení používat i originální název Jawa. Nyní už vyrábějí pod tím názvem násobně více motorek, než samotná Jawa v ČR. Aspoň že tak...
Ono tam jsou jednak v průměru mnohem menší lidi a hlavně se tam jezdí tak pomalu, že zřejmě i 20 kW je až až.
Tak je tam zjevná snaha přiblížit to původnímu stroji. Navíc v Indii a po celé Asii jsou maloobjemové motocykly standardem. V některých zemích jsou snad dokonce i zakázány vyšší objemy.
Mohlo by nám to být i jedno, kdybychom do toho panoptika v Týnci nad Sázavou nenacpali desítky milionů na dotacích... :no: 😒]
Je to motorka za 50 000. Motor je adekvátní ceně. A je indická. V Indii výkonné motorky moc nefrčí. Když už chce nějaký tamější zbohatlík jezdit rychle a především pokud má kde, tak si koupí zápaďáckou mašinu.
Ale ten RE má jednu výhodu, že to jednou "bouchne" a ujede kilometr, něco jako stará Jawa 500 OHC 😊
Podívej se na Royal Enfield Himalayan. Ten má motor 411ccm a výkon 18kW. A jak s ním spousta lidí drandí po světě a to na tom mají nákladu jak poník ve Lhase.