Trochu se obávám, aby tahle Alfa nezaznamenala stejný "úspěch" jako Cupra Formentor v ČR. Lednové registrace - 73 kusů, lednový vývoz z ČR auta registrovaná 12 měsíců a méně - 51 kusů.
Pokud bych si v současné době šel koupit novou Alfu, tak jedině Giulii s 2l čtyřválcem. Bohužel jej ale trestuhodně nenabízí s manuální převodovkou a jeho silnější provedení s 280 k není ani k dispozici jako zadokolka... :-O:-(:no:
Hele není - ale má o cenťák méně než Ty (já měřím jako ona) a holky mají kratší trup a dlouhé nohy. Ta moje tedy rozhodně. A to "stačilo". Já se vešel úplně v pohodě.
Giulietta má rozhodně designové chybky. Ale jezdila naprosto skvostně, na svou třídu tedy.
Koukám, jakej se pod článkem o Tonale rozhořel spor...
o tom, jestli Gulia má být v kombíku a v manuálu. :-)
Tonále mi přijde v pohodě, ta skupina 1.5 čtyřválec Firefly s dvojspojkou s vestěvným elektromotorem je dobrá.
To že já osobně nemám rád SUV na tom nic nemění.
A ani to, že je na Alfu vlastně dost civilní. Obávám se, že lidi dneska takové auto chtějí. Trh je zdevastován "levnými" korejskými vozy... a uniformní skupinou VW.
Zadný pohľad na Giu je za mňa stále dobrý a podtrhuje to práve širší zadok. Pri FL mali prekopať celý predok.
Tonale není zlé ale na AR mi príde nemasné/neslané. No nič-moč.
No, to bylo ono. 1.4 170 Hp, ten motor končil, skladovka. Ceníková cena přes 750, nabízeli za 540 i se zimníma kolama a vyhádal jsem čtyřlístek grátis. Bílá, červený interiér, sportovní podvozek, červené třmeny atd. Nabídka co se neodmítá. Jak říkám, vobrečel jsem to.
Na druhou stranu - manželku bych neměnil za žádné auto. Mimo jiné ty dlouhý nohy... :-!
Jo, jo. skvělá byla hlavně její původní verze 1.4 Multiair se 170 k a 6st. manuálem. Pak tento motor nabízeli se stále nižšími výkony a nakonec jen s automatem (tedy kromě základní verze se 120 k), čímž tu nabídku definitivně dokur..li. :-O:-(:no:
Ano vím, ta silnější dvoulitrová dvoukolka se skutečně na vybraných trzích a po krátkou dobu nabízela a pár kousků lze na bazarových servrech dohledat - tato verze se jmenuje Q2. Proč už se nenabízí absolutně nechápu - byla přece už homologovaná a navíc by Alfě snížila flotilové emise... :-O Ale je jich strašně málo a "samozřejmě" jsou taky jen s automatem. Pokud by tohle auto dělala Alfa i s manuálem, taky už ho dávno mám... :-(:-(:-(
Bohužel takových sebevražedných přešlapů najdeš v cca posledních 30 letech u Alfy, Fiatu i Lancie hafol. A proto jsou tyto značky tam, kde jsou... :-O:'-(:no::no::no:
V DE rozhodně silnější zadokolka byla, nevím jestli stále je.
Absence kombi je trestuhodná, absence manuálu též. Pokud by do roku, roku a půl po uvedení na trh byla kombinace kombi/manuál, mám jí - byl jsem připraven ji koupit a původně Alfa oboje slibovala.
Nakonec byl manuál jen s dieselem, což je u Alfy neskutečná kravina.
Tonale je v cenách okolo milionu velmi dobrá nabídka. Ale stejně bych dnes šel opět do Compassu.
Re: Koukám, jakej se pod článkem o Tonale rozhořel spor...
No, pro mě je hybridní Alfa naproto nepřijatelná, nehledě na to, že bych si rozhodně od Alfy nekoupil ani žádné SUV, ale jedině klasický sportovní sedan s čistě benzinovým čtyř (nebo případně šestiválcem)!
Taky bych se šel projet kombíkem v manuálu. A pak by záleželo na nabídce... ceníkově byla přece jen poněkud drahá a pokud člověk chtěl aby to k něčemu vypadalo (světla, kola a tak... a nějaký funkční základ, třeba slavný paket klíma), tak se cena začala šplhat dost vysoko. Ale reálné ceny prý byly celkem ok.
Re: Koukám, jakej se pod článkem o Tonale rozhořel spor...
Tak nevím, jestli lidi zrovna chtějí mildhybridní 1,5l čtyŕválec s automatem za 1milion+ a váhou 1600kg… Asi by raději kupovali přeplňovanou čistě benzinovou 1.5l 160k s manuálem, váhou kolem 1.3t a cenou od 800tis ;-)
Ano, je velmi povedený, ale na 156 před faceliftem podle mého názoru ještě zdaleka nemá - zadek Giulie se mi zdá až příliš zakulacený a hlavně se mi nelíbí výrazně větší rozchod zadní nápravy ve srovnání s přední. Při hodně ostrém třičtvrtečním pohledu (zezadu i zepředu) je to hodně vidět a nic hezkého na tom není... :-(
Tvoje manželka je hráčka basketu - pivotmanka? :-) Já měřím 187 cm a do Giulietty se vejdu bez problémů. Ale u toho auta se mi šíleně nelíbí ten nafouklý předek s na výšku postavenými světlomety... :-(
A je to krásný auto, gratuluju! Ta modrá mu opravdu sluší. :yes:
Jo, my už jsme někdy 2014 téměř koupili Giuliettu, abychom pak zjistili, že manželka se do ní nevejde - moc dlouhé nohy. Když se ideálně nastavila na ruce, nohy měla "zaražené" o volant. Když nastavila na nohy, na volant nedosáhla. To jsem tehdy skoro obrečel :-!
Tak to já bych chtěl jedině sedan, protože u Alfy je to tradice od r. 1950, ale Sportwagon by prodeje v Evropě určitě ohromně nakopl, o tom žádná... :yes:
P.S. Už jsem se (samozřejmě čistě teoreticky) zabýval i myšlenkou si dvoulitrový čtyřválec s manuálem nechat postavit u nějaké specializované firmy na zakázku. Kdyby byl člověk nějaký ultrapracháč, tak by to přece nemohl být neřešitelný problém - pedálová skupina se třemi pedály i převodovka s kompletním řadicím mechanismem by se přece dala krásně použít z dieselu (byť samozřejmě s upravenými převodovými poměry). Největším oříškem by asi byl vývoj nové řidicí jednotky.... :-( Ale ten pocit, že by člověk měl jediné takovéto auto na světě... :-):yes:
https://www.sauto.cz/…tonale/173762756 vs https://www.sauto.cz/…mentor/184013429 a ušetríš 200 000 kč . Za cenu Tonale je toto s 2.0 TSI 190k + 4x4 https://www.sauto.cz/…mentor/184477688 + Formentor je väčší / hlavne vzadu / + s 1.5 TSI nehovoriac o cene servisu , poistke, dielenskom spracovaní / videl som Tonale ako mu nelícoval predný nárazník / a samozrejme aj výkonovo aj spotrebou s 1.5 TSI je na tom Formentor lepšie . Sedel som v Tonale a disproporčne je dosť úzke a vysoké ale nie je to zlé lenže za tie prachy je to dosť malé auto a motoricky v základe nič moc a keď chceš lepší motor čo sa automaticky pri AR pýta tak to už sú riadne pálky. 35 000 objednávok je aj tak slabé číslo. Som fanúšik AR ale nemyslím si že tento jeden model ich zachráni. Pokiaľ automobilka nemá v portfóliu v segmente B a C zastúpenie tak v Európe nemá šancu prežiť.
Souhlasím, ale ten automat mi nevadí. Upřednostňuje zadek a když jí naložíš, přesně tam, kde je to potřeba se chová skoro jako čistá zadokolka. Měl jsem ale také stejné obavy.
Ale celkovo sa Cupry Formentor za minulý rok predalo 97 500 ks a to je celkom úspech. https://www.auto.cz/…-nedarilo-147269 v tomto ohľade tých 35 000 ks pre Tonale vyznie trochu málo. Teraz napr. som videl nový cenník VW Tiguan 1/23 a s 1.5 tsi s manuálom v R-Line stojí 37 300 € / 900 000 kč / a je to o triedu väčšie auto ako Tonale. Momentálne je Tiguan s 1.5 TSI 150 k manuál od 26 190 € / 640 000 kč / a to je slušná ponuka. Problém Alfy je hlavne v cene lebo silou mocou sa chcú hrať na prémiu / hlavne cenou / ale jednoducho nikdy ňou neboli a asi už ani nebudú. Ale aj tak mám Alfu rád ale nikdy by som si ju nekúpil.