Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový šéf dopravní policie chce více regionálních akcí

Dopravní policii bude od září oficiálně šéfovat bývalý kriminalista Martin Červíček. Na tiskové konferenci již také představil koncepci, s níž výběrové řízení, jehož byl jediným účastníkem, vyhrál.
Zpět na článek
22. 8. 2007 12:25
22. 8. 2007 12:35
neregistrovaný "Moah"
22. 8. 2007 12:37
neregistrovaný "Moah"
22. 8. 2007 18:20
neregistrovaný "mates"
22. 8. 2007 13:03
neregistrovaný "mamlas"
23. 8. 2007 09:56
neregistrovaný "Ital11"
22. 8. 2007 14:12
neregistrovaný "mamlas"
22. 8. 2007 18:07
neregistrovaný "Urbi"
22. 8. 2007 19:41
neregistrovaný "Beran"
23. 8. 2007 02:04
neregistrovaný "Urbi"
22. 8. 2007 18:59
neregistrovaný "ZZ"
22. 8. 2007 12:25
ja bych chtel
já bych chtěl aby městská policie nemohla měřit nechala to státním a staral se o tom aby nepřizpůsobivý občané nekradli nedělali bordel a člověk se nemusel bát v noci jít ven , aby se místo měření na dlouhých rovných úsecích kontrolovalo dodržování bezpečné jízdy jak u kamionů tak osobáků a i motorkářů , aby ... no chtěl bych toho moc ... přeju novému vedení hodně úspěchů v boji s nehodovostní neukázněností řidičů, papírováním , starými zvyky v pčr a tak ... já vim chci toho moc :-(
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Moah"
22. 8. 2007 12:35
oprava
Na místo odvolaného šéfa dopravní policie České republiky Zdeňka BambUse...

doporucil bych poravit jmeno
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Moah"
22. 8. 2007 12:37
Re: oprava
melo tam byt poopravit.... 8-s
neregistrovaný "mates"
22. 8. 2007 18:20
Re: oprava
A co takhle Bambuse rovnou popravit? ;-)
22. 8. 2007 12:43
Re: oprava
Díky za upozornění, je to opraveno.
neregistrovaný "mamlas"
22. 8. 2007 13:03
Asi je jedno, jestli Červíček nebo jiný človíček.
Jaksi je dlužno připomenout, že ředitel celostátní dopravky nemá potřebnou rozhodovacu a personální pravomoc aby mohl činit nějaká přímá opatření. V jeho kompetenci je pouze metodika a kontrola dopravní policie a komunikační inženýrství. Skutečná odpovědnost a rozhodování je na krajských správách policie
Takže si myslím, že dokud nebude mít ve vztahu ke krajským policejním správám vyšší kompetence, je tak trochu jedno, jestli je prosťáček nebo génius. A pokud se mu ministr Langer kompetence nezvýší, tak to nejspíč ani nepoznáme. :-(
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Ital11"
23. 8. 2007 09:56
Re: Asi je jedno, jestli Červíček nebo jiný človíček.
Nemáš až tak docela pravdu, jednou z jeho povinností je i upozorňovat směrem nahoru na nedostatky a ne jen ve vlastních řadách podřízených, iniciovat změny předpisů a zákonů ve spolupráci se svými nadřízenými. Je otázkou jak se tato teorie chce a podaří naplnit. Osobně, i když jej neznám, si nemyslím že by byl zájem tuto povinnost naplnit, myslím si že jde pouze a toliko o typicky český karierismus, neboť v policii jako takové vždy byl a bude zažit názor že kriminálka je elitou policie a dopravka naopak odpadem se kterým se ani jednotliví členové nehodlají moc bavit. Když dosáhl ve svém věku nebývalého postavení na kriminálce, proč asi chce na dopravku. Jenom za postavením.
22. 8. 2007 13:35
Kontrola, represe, prevence...
úprava zákona atd. atd. atd. vše se točí jenom kolem těchto prázdných pojmů, občas se pod tlakem veřejného mínění objeví někde pár radarů, ale ve skutečnosti, ve skutečnosti se neděje nic. Pouze se prázdně tlachá. O těchto věcech rozhodují lidé z kanceláře + parta odborníků z vysokých škol a zástupců autoškol, nicméně lidé, kteří natočí vesměs pár tisíc kilometrů kolem komína a nevědí co se děje na skutečných cestách. Jo a semtam na ně přitlačí Česmad, aby si uhájil svoje kamiony a jsme tam, kde jsme byli.
Že by však někdo chtěl začít z druhé strany, té bližší řidičům, že by se někdo začal zajímat o stav cest, jejich řádné značení, udělal si analýzu o tom, kde jsou zbytečná omezení nebo kde například chybí, jestli jsou dobře a řádně značeny opravy silnic, jestli jsou tam omezení i v době kdy k opravám nedochází atd. Jak je vysekaná tráva kolem cest, vyčištěné strouhy, ostříhané větve atd. atd.
Když půjdeme k autoškolám, zřejmě by se pánové hodně divili, kdyby si nasadili a monitorovali svoje lidi u té tzv. výuky. Možná to jenom nechtějí vidět a vědět, přeci jenom je to další silná skupina. Počítám, že 2/3 autoškol by velmi rychle přišly o licenci.
Jak jsou podporované státem či ministerstvem nástavbové kurzy nad autoškoly? Má například řidič po absolvování takového kurzu možnost odečíst si ze svého bodového konta? Je nějaká motivace, abych si zaplatil 5 či 10tis za to, že se ze mne někdo pokusí udělat lepšího řidiče?
Máme nejdražší dálnice v evropě. Jsou však bezpečnější, mají modernější informační systém, jsou z lepšího asfaltu, který například lépe odvádí vodu? Nevím o tom.
Jedno souvisí s druhým a je potřeba to řešit komplexně. Vybudovat odpovídající infrastrukturu a zázemí a podhoubí pro výchovu, ne plýtvat vznešenými výrazy. Pak pojďme a jebejme ty prasata za volantem, kterým to nestačí.
Najezdím ročně asi 30tis km po Slovensku, dalších 20 v česku, takže myslím, že mohu porovnávat. Právě například v péči o cesty a jejich okolí jsou Slováci mnohem dál a musí to mít na něco vliv, když jezdí podstatně víc jako hovada než my, přesto jsou v nehodovosti na počet obyvatel na tom lépe než my...
A já například na motorce jezdím mnohem raději na Slovensko. Když spravují cesty systémem tekutina-kamínky, tak jako u nás, je to vždy označené, stejně jako další nerovnosti a povrch cest je většinou rovněž někde jinde. Při poslední projížďce po našich cestách jsem se na nerovnosti před zatáčkou, která nebyla na první pohled rozeznat vznesl a dosed až na nádrž a den na to mi jedna nerovnost vyrazila řídítka z ruky. Naštěstí jenom z jedné. Nemohl jsem ji vidět, neb přede mnou jela auta. Ale kdy mě naši cestáři uloví, je zřejmě podle toho jenom otázka času. Pak napíšou, že jsem nepřizpůsobil rychlost jízdy povaze a stavu vozovky.... Za to se dá přeci schovat všechno, ne?
:yes:
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "mamlas"
22. 8. 2007 14:12
Re: Kontrola, represe, prevence...
Já s tím co píšete, dost souhlasím. Nakonec statistika je jasná:
Nevěnování se plně řízení (18 838 nehod)
Nedodržení bezpeční vzdálenosti (16599 nehod)
Nesprávné otáčení nebo couvání (10110 nehod)
Nedání přednosti (5742 nehod)
Nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky (5297 nehod)
Nezvládnutí řízení vozidla (4287 nehod)
Za tohle všechno se dá ve svodkách schovat zoufalý stav silnic, od pastí na mamuty, přes frézování až ke štětu v zatáčce, dále poškozené, nebo matoucí, nebo dokonce chybějící vodorovné i svislé značení.
A kdeže je ten alkohol a kde je ta rychlost? Na ně zbývá kolem 5% nehod.
Takže ano, existují řidiči- blbci. To nikdo nepopírá. Ale staticky se prostě víc neštěstí stane, z docela banálních důvodů, kdy na silnici není čára, zeleň zacloní značku a vzápětí poté, co byla hrozící srážka úspěšně ušlajfována, spadne v zatáčce auto do díry tak, až lítají dekly z kol. Není se co divit, že slabší nátury, v tom zmatku, posléze vozidlo nezvládají. A tady holt radar, ani bodíky nepomůžou.
neregistrovaný "Urbi"
22. 8. 2007 18:07
Re: Kontrola, represe, prevence...
Jo, jo pěkně napsáno. Akorát všechno tohle asi nebude jen v kompetenci ředitele dopravní policie...
Co mě třeba zaráží je to, že plánuje více kontrol na místech kde dochází k největšímu počtu přestupků. Když si to přeložím do lidštiny, tak mi z toho vyleze, že budou měřit ještě víc na rovnejch, přehlednejch úsecích...
Celkem ale postrádám následující věci:
1) Celkem často jezdím trasu Praha - Náchod. Co se na této cestě děje v pátek a v neděli večer, kdy se tudy ženou poláci z a do Německa za prací je děs a hrůza. Jestli někdo do vesnice zpomalí alespoň na 90, tak je to zázrak. A za přibližně 2 roky jsem tam v tomto čase nepotkal jedinou hlídku policie...
2) Kamiony jedoucí přibližně 80km/h stále, obec neobec policie nezastavuje. Přitom kamion má přibližně dvojnásobnou brzdnou dráhu, než osobák...
To jsou jenom dvě situace, které normálnímu řidiči vezmou chuť k jakékoliv důvěře k dopravní policii a obávám se, že změna ředitele s tím nic neudělá...
neregistrovaný "Beran"
22. 8. 2007 19:41
Re: Kontrola, represe, prevence...
Bohužel, vaše příspěvky ukazují, jak je většina lidí hlavně mistry světa ve výmluvách a omluvách. V Čechách nejsou všechny silnice tak, jak píšete. Jeden klasický příklad - silnice na Tábor s opraveným povrchem od dálnice až po Tábor (nemluvím o nešťastně řešeném výjezdu během stávající rekonstrukce u Tábora) a několika dvouproudovými úseky v jednom směru. Silnice s povolenou rychlostí 90km/hod. a v těch třípruhových úsecích s plnou dělící čárou uprostřed. A kolik s prominutím hovad jede z kopce (rychlost 120 až 140) a vozidlo, které rychlost dodržuje je zdržuje natolik, že klidně předjíždějí přes dvojitou plnou čáru. Nebo včera na dálnici z Brna. Pár zúžení, signalizovaných dostatečně včas a dostatečně jasně dva kilometry dopředu. 120, dvě stě metrů, stovka, dvěstě metrů a osmdesátka. Kolik aut nás předjelo a na poslední chvíli se nacpalo do jednoho pruhu. Tak o čem to je? Špatné značení? Špatný povrch? Ne, tohle skutečně není o kvalitě silnice nebo o dopravním značení. Tam je to o tuposti a bezohlednosti, naduté zakomplexovanosti, která se ovšem obrátí většinou (kromě bezbřehé arogance u pár jedinců) v ukňouranou zbabělost, když jsou čistě náhodou chyceni. Jaké všichni moudře remcali, co běhalo po internetu, když bodový systém měl vést k tomu, aby lidé dodržovali právě ta pravidla. A všichni ti Paroubkové a Topolánkové, kteří se začali vnucovat před volbami s tím, že to je moc přísné, a že to změní!!!!Jezdím autem čtvrt století, nejsem bez chyb, ale podobné diskuze mě naplňují jenom hlubokou skepsí....Nic jiného než tvrdá represe (jak se všichni ti hrdinové za volantem báli tak měsíc dva loni v létě) nezabere. Jezdil jsem v různých zemích v Evropě autem. 10 dní v Norsku na silnici předloni v létě a neviděl jsme jedinou bouračku a ani nevím, jak vypadá dopravní policista v téhle nádherné zemi. Autopark, že tady nebude jeho kvalita srovnatelná ani za dvacet let a po silnici za vámi jedou dvě audiny s odstupem po deseti metrech a přes vesnici 50 a na normální silnici 70 a nikdo z nich necítí problém ani potřeba vám předvést, že má auto v ekvivalentu dvou milionů Kč. A jezdil jsem v Portugalsku (loni) a silnice leckde mizernější než u nás, malá laciná auta, dopravní značení horší než u nás a řidiči stejně bezohlední a možná jseště horší než u nás. Je to o celkové úrovni a kultuře a ne o značení. A policie s tím sotva co udělá. To by se tady nesměšly okamžitě objevovat příspěvky, které začnou hledat důvody všude jinde, než....u sebe.
neregistrovaný "Urbi"
23. 8. 2007 02:04
Re: Kontrola, represe, prevence...
Jezdím s rezervou, bez nervozity a agresivity. Ovšem ve chvíly, kdy se táhnu za kolonou vytvořenou kýmkoliv (chtěl jsem napsat dědou ve 120, ale to je blbost), kdo jede 70 mimo a 40 v obci, tak začnu předjíždět. V tu chvíli mě dokáže do červena vytočit arogance všech řidičů, kteří mi odmítají vytvořit místo pro bezpečné zařazení (vyhláška mluví jasně o tom, že pokud někdo nechce, nebo nemůže předjet, tak musí vytvořit dostatečný odstup pro bezpečné zařazení předjíždějících)... Jak krásně se mi jezdilo po Francii a Itálii, kde se sice každý nacpe kamkoliv, ale přitom v lidech přetrvává elementární slušnost ke kolegům na silnici a nesnaží se ostatním komplikovat život...
Ale abych nebyl pesimista, tak myslím, že se situace na našich silnicích postupně zlepšuje. Jenom prostě stále zůstává pár blbců, kteří se snaží ostatním znepříjemnit zážitky z cestování, protože oni mají přeci jedinou pravdu a zákon na ně nemůže. Bohužel mají hroší kůži a než by uznali svojí chybu, tak se vymluví na osobu blízkou, nebo nevozí přední značku. Na závodění je rally a ne silnice...
23. 8. 2007 08:33
Re: Kontrola, represe, prevence...
Člověče, já tam píšu o věcech souvisejících a silnice a jejich značení jsou jenom jednou z nich. Možná jste vypustil prostředek příspěvku, páč silnicí končím i začínám, ale jinak jo. Pár opravených úseků se tu najde a hovada taky, to jsem nikde nepopřel, jenom jsem srovnával. Já vím jak jezdím, vím jak jezdí ostatní a nesvaluji vinu jinde. Vytahujete tady norsko. Severské státy jsou v tomhle druhý extrém a tedy srovnání s českem je naprosto mimo. To je jako byste je chtěl třeba srovnávat s Italy. Úplně jiná mentalita.
Víte, nemůžete začít zkoušet a známkovat prvňáčka, pokud jste mu neukázal školu, nedal mu knížky a dlouho předtím ho neučil, nejenom číst a psát, ale taky se chovat. A přesně tak to tady funguje.
Takže Berane, nikdo tady nepopírá to, že je to v lidech, chci jenom říci, že za minimálně 20% nehod můžou i jiné okolnosti, než jen řidičská bezohlednost. A těch 20% je kolik? 200 možná víc životů? I kdyby to bylo 10%... A ve všech těch návrzích jak zlepšit situaci na českých cestách mi chybí jakási komplexnost, řešení A-Z. Tam je vyňato pouze M, P a Z a to je všechno. Tobě to stačí? Mě ne! Mě tedy ne!
Já jsem pro represe, tvrdé represe, ale jak nám tady ukazuje současný stav, bez výchovy a vymýcení korupce jsou represe neúčinné! Ty vyhovují jenom tady těm 70/40 jak píše kolega, kteří pak mají plnou hubu stejně nekónkrétních keců s odkazem na tu jednu silnici, po které tak často jezdí. Až za rok ohneš v díře 2x disk jako já (nejezdím jenom za světla a nejedu 70 tam kde je 90), tak budeš mluvit a psát jinak. A to, že jsem měl 2x na mále s nehodou v posledním týdnu, také nebyla moje bezohlednost, bohužel.
Takže pojďme a začněme u písmene A a za 10 let budeme mít polovinu nehod na cestách. Jestli si někdo myslí, že jeden zákon vyřeší za rok mentalitu a letité návyky 60% lidí, tak se i při postihu zastřelení na místě prostě mýlí. Pak tady budeš moci jet svých 70 a držet audinu na 10m za sebou a ještě se budete na sebe usmívat v zrcátkách.
P.S. dobře by si se hodil k našim politikům, ti mají v podstatě stejně jednoduchý názor.
neregistrovaný "ZZ"
22. 8. 2007 18:59
Re: Kontrola, represe, prevence...
:yes: :yes: