"Hlavní finanční podíl do nového závodu Porsche vložila chilská těžební společnost Andes Mining Energy, zatímco nejdražší technologii v závodě (systém MTG) poskytla společnost Exxon Mobil." :no::no::no:
Jedna se o uspesny produkt ropne lobby. 8-s
Petrolhead jasa. A papouskuje temer doslova co mu Exxon naserviruje.
PS Neni nic ekologictejsiho (nebo alespon neviditelnejsiho) nez rafinovani, preprava a tezba ropy.
Narozdil od fuj fuj fuj skodlive vyroby baterek a vyroby elektricke energie.
PPS Proti globalnimu oteplovani bojovat nebudeme. Kdyz pomineme to, ze zadny oteplovani neni nebo kdyz uz teda je, tak je to boj marny, tak by to znamenalo snizeni zisku Exxonu!
New ID.3 již od 39 000, Golf od 31 000. A to jsou v Německu vysoké dotace na EV.
ID.2 s 166kW za 25 000 porovnejme s dnešním Polem s 70 kW od 25 000.
Jenom k pobavení.
Ten 166kW motor bude stačit i u ID.3 .
Dokonce i Enyaq má 2 slabší motory 132 a 150 kW, které budou nahrazeny tím 166 kW.
Takže další zlevnění při masovější výrobě.
:D:D:D:D:D OMG! Už jen sehnat ten milion dobrovolníků, kteří si nadšeně nechají kurwit baterii nekonečným počtem cyklů ke stabilizaci el. sítě. Sci-Fi jak z ÁBíČka...
Jestli EU požaduje povinnou elektromobilitu, potřebuje vybudovat kvanta obnovitelných zdrojů energie, protože provozovat EV se současným energetickým mixem nic neřeší, jen přesouvá výfuk z auta do elektrárny. Jestliže vybuduje kapacitu obnovitelných zdrojů, která za běžných podmínek pokryje spotřebu, budete mít problém, co s nimi, když začne foukat a svítit víc než průměrně. V tom okamžiku klesá cena elektřiny k nule a to je právě čas na e-paliva, která poslouží jako akumulátor a celý sytém zastabilizují. Je to v podstatě vedlejší stabilizující produkt systému s velkým podílem obnovitelných zdrojů.
Trochu to svou úvahu ještě doplň. Je potřeba, aby každý člověk měl své auto? Jaké máme vlastní suroviny pro výrobu elektřiny? Čím budeme v budoucnosti "platit" za dodávky energetických surovin - jakou komoditou/výrobky. Myslím si, že koně, povozy a návrat na vesnice k drobnému zemědělství je poměrně rozumnou volbou člověka, který vidí budoucnost realisticky. Elektroauto je mezikrok, který má uživatele naučit jezdit úsporně a plánovaně, ale nahrazení všech aut elektroauty je nereálné. Už jsem to tu uváděl - pokud bych chtěl nabít trakční baterii svého Smarta Fotwo electric drive z malého ostrovního setu pro výrobu elektřiny ze sluneční energie potřeboval bych na plné dobití mít Smarta připojeného 18 dní.
"Milý zelený pionýre, až ti bude 50, budeš stablizovat veřejnous sít svým čínským elektromobilem (na jinej mít nebudeš) Velká Zed 37Si a zachranovat planetu před Blackoutem".
Jojo, to bude ted moderní literatura pro dětičky. :-)
To je totální pitomost. Pokud by svět přešel kompletně na epaliva, bylo by pro ně potřeba 10x víc elektřiny, než na provoz EV, navíc bezemisní elektřiny. Navíc, samotné elektromobily můžou v klidu stabilizovat síť a to jen ovládáním nabíjení. Pokud by bylo povoleno i vybíjení, tak by stačilo milion aut napojených do sítě, které by zachránilo blackout, který hrozil v roce 2020.
asi jako když si opič@n z dotace pořídí kotel na pelety a pak v něm místo nich topí ořech 2. Tady se budou prodávat auta jako že na e-paliva, ale jelikož budou samozřejmě stále normální čerpací stanice s ropnými palivy pro ty miliony spalováků vyrobenými před rokem 2035, tak je jasné, jak to s těmi pětkrát dražšími e-palivy dopadne...
Pro vodík je třeba změnit vše - spotřebiče (auta, kogeneraci) i celou distribuční infrastrukturu. U e-paliv z toho neměníte vůbec nic. Jen zmodernizujete technologii rafinerií. Nevím. Ukáže budoucnost. Možná vodík najde uplatnění, ale bude k tomu třeba několik desetiletí a velkých investic.
Aspon nekdo ma v tomhle bordelu jeste zdravej rozum. Ten jouda z VW neni schopnej ani vyresit problemy s elektronikou u Golfu a bude tu hlasat nesmysly. Jde mu jen o koryto, nic jinyho v tom neni. On pres tu zelenou brecku nevidi, ze pro provoz auta na e-palivo se nemusi vyrobit ani tesneni, kdezto na elektriku se meni cele vyrobni linky, ale to mu nevadi. Posahanec blaznivej...
Tož si to shrňmež: A) růst cen spalováků = stárnutí vozového parku B) prodej drahých EV = stárnutí vozového parku C) drahá syntetická paliva = stárnutí vozového parku. Taková bude, velmi pravděpodobně, situace u nás v ČR. A ostatní země "Ostzóny" na tom budou "némlich gansanjfach" +/- stejně. Dotace na EV? Nesmysl. Zakázat prodej benzínu a nafty? Tož hurá na koně a povozy. A to radši ani nemluvím o obrovských investicích do infrastruktury, tedy nabíječek a rozvodné soustavy. Na to prostě se stávající mega sekerou v rozpočtu jaksi nemáme. Nebo ANO? Tož tak.
Oni v reálu elektroauta stejně moc nemusí. Stačí se podívat na tzv. české "zastropování cen energií" : "Příspěvek získají všechny domácnosti, které využívají elektrickou energii. Nevztahuje se na domácnosti s víkendovou sazbou D61d a elektromobilitu se sazbou D27d." Zdroj: http://www.dobra-energie.eu/vladni-narizeni/
Aha a proč u nás stojí iD.3 již od 1.194.900 Kč, tedy asi 50tis eur? Hmmm. A pokud vím, když přišlo na trh, bylo za 990tis Kč :-[] To o zlevňování zrovna nesvědčí…
Myslíš že měl Don křistálovou kouli v který viděl do budoucího bezemisního světa? To by dneska musel bejt druhej Ajlon ne a generovat miliardový zisky a nazatěžovat se diskuzí na auto.cz;-)
Ale doufám že k tý kouli neměl i zelenou kočku :-):-) S vsytříhaným logem Tesla v kožichu, to už bych se začínal bát :-)
Mě je jako petrolheadovi upřímně šumák, jestli do nadrže naleju benzín z ropy od Saudů nebo kanadskou ropu z břidlic, nebo překoupenou ropu od autobusáka Madura nebo ruskou ropu dodanou čínou nebo překupníky co na barel nalepili nálepku Kazachstán.
Ono to jede na jakoukoliv totiž :-)
Jak říká kamarád - nevím kdolik to žere, ale hlavně že mu chutná. Po této větě průměrný český Lojzík, který ho čas od času zastaví na parkovišti u ÓóCéééčka s dotazem "V tom je aspon třílitr, ne?" padá do mdlob :-):-)
Bez petrolejářů a tedy i značek motorových olejů by žádná auta nebyla. Jak známo - kdo nemaže, nejede.
Jinak já sem docela expert na americké motorové oleje a debatoval sem o tom s XY lidma co se týče toho jaký olej kam lít, rozdíly ve viskozitě atd.
Takže narozdíl od uživatelů vím co znamenaj zkratky API, ILSAC atd. A vím třeba i něco o výrobě olejů.
Ono to s auty prostě nutně souvisí.
A rozhodně jako petrolhead žádnou nenávist k ropným koncernům nemam.
Děláš ze mě debila, že nic nevím a že Saudové ovládají projekt e-fuel, o kterém jsem mluvil a pak sem postneš, že do toho vkládají Amíci a Chilani + Porsche.
A co jako má bejt, že ropná společnost investuje do e-paliv? Ty kdybys dělal v JZD a zrušili by ti ho, tak bys šel pěstovat BIO krávy v soukromé farmě, nebo by jsi se stal akademickým malířem, abys ze sebe smyl to stigma hnoje???
Jsou z oboru, mají hromadu peněz a před sebou riziko, že o velký kus přijdou. No tak logicky řeší nové cesty.
Pokud by e-paliva ovládali kompletně režimy, jako Saudové a spol., tak bych samozřejmě nebyl rád. Mnohem radši bych byl, kdyby se vrátili na velbloudy a RR ze zlata by si nechali pro změnu stavět kluci z Chille.
Lokální emise sou z globálního pohledu a z pohledu oteplování planety přesně na dvě věci: NA NIC a NA HO*NO , drahý Trofime :-):-):-):-)
Už sem ti psal, že je úplně fuk, jestli to vyfičí komínem v Guanz Ghou nebo na Kladně. Někde to tím komínem proletí. Z globálního hlediska je úplně jedno kde.
Kogenerační jednotky už sou dávno schopny jet na zemní plyn, to už umí 35 let :-) Tady u nás to nabízel Tedom a motory ve velkých jednotkách byly přepracované motory LIAZ
Tak hlavne diiy el.mixu vyroby v Polsku jezdi polaci s EV stejne jako kdejaky benzin normy EURO3.. Ale to vysvetlovat nekomu jako ty nema cenu, protoze to rikali na CT tak je to pravda...
Ano, je posahanec, jako spousta dalsich, kteri si mysli, ze tahle ideologie spasi svet. To si myslel i AH a kam to dovedl. EV je cesta do pekla, ekologie v tom neni ani omylem... Uz se tesim a doufam, ze ekologickou likvidaci si bude majitel hradit ze sveho...
Neni spis ideologie verit tomu, ze spalovat ropu ktere je omezene mnozstvi, zpusobuje emise nejen co2 ale i dalsich jedovatych latek a kterou evropa nema je neco co muze trvat dlouhodobe?
Myslím, že to bude jinak. V ráci pilotu to bude dražší, nebo napak dotované. Pokud to bude mít šanci na přežití a udržitelnost včetně ekonomické, tak dojde na daňové zvýhodnění plus znevýhodnění fosilu, tak aby se zákazník přiměl k nákupu. Čím víc bude e-fuelu na trhu, tím níž půjde jeho cena oproti fosilu a bude se korigovat, dokud nedojde k přechodu, pokud k tomu vůbec dojde. To se teprve uvidí.
Ale určitě to nebude trvalý model: "Lojzo, tady máš 2 pistole a v jedný to máš za 40,- a ve druhý za 80,- a vyber si." To by logicky nefungovalo vyjma pár zvědavců a srdcařů a pracháčů.
A vsiml sis pri tvem vzdelani, ze atmosfera lokalni neni? Nebo je to na tebe moc slozite? Cokoli, kdekoli se vypusti do ovzdusi dychame vsichni nebo si myslis, ze se to na hranicich zastavi?
Tim chces rict, ze tezba lithia a dalsich kovu za pomoci rtuti a dalsich tezkych kovu je ekologicka. A jeste jedna vec, veskera tezba techto kovu probiha v africe, takze evropa, stejne jako ropu netezi. Vsichni resi spalovani, ale co likvidace baterek? To se jako machne proutkem a je hotovo? Cesta je vyroba e-paliv. Na ty muzou jezdit uz vyrobena auta bez jakychkoli uprav. Na EV se draze a za obrovskeho vzniku emisi musi upravit montazni linky, logistika, atd. Ale to tahle zvracena ideologie nebere v potaz... A o vyrobe el.energie ani mluvit nebudu...
tak ak by pan trosku poodstupil , a pozrel sa na to trosku s odstupom, vedel by ze za posledbych 12 rokov sa energeticky mix v prospech obnovitelnych zdroov zdvojnasobil. To znamena ze 2035 by sme mohli mat priemernym tempom z tejto dekady 45% podiel elektrickej energie z obnovitelnych zdrojov,
Vzhladom na ciele EU,a aktivity v tejto oblasti za posledne 2-3 roky, panuje vseobecne prevedcenie ze to bude cez 50%.
co nie je vobe zle. A nevidim nikoho kto by zatila vyslovil nazor ze po 2035 by sa toto tempo malo spomalit.
Kdyz "natankujes" v Polsku 20kWh (za kterych lze s mensim EV ujet 100km), tak ti vyjdou emise co2 147g/km. Jedna se o neprime emise EV. Vis jake ma neprime emise tvoje auto?
ja to vidim tak, ze e-paliva budou v kogeneracnich jednotach vyrabet elektriku (nejen) do EV a odpadnim teplem se bude topit.
prece jenom, skladovat PJouly energie v kapaline je jednodussi nez ve vodiku, i kdyz vodikovy hospodarstvi je energeticky efektivnejsi
takze skladovani zeleny elektriky kratkodobe vodik, dlouhodobe e-palivo
jak bude umet lip a vic skladovat vodik, bude se to presouvat k vodiku
Zoufalej pokus ropáckejch frustrátů o rehabilitaci jedovatejch rakovinometů povídačkama o uhlíkový neutralitě zatímco z vejfuku se pořád budou hrnout jedovatý srachky. Ble. :no::no::no:
No té moc hezký že chtěj bejt uhlíkově záporný, jenže z těch výfuků budou stále lítat jedovatý spaliny rovnou nám do plic! Strčete si ty vejfuky do kabiny a řádně utěsněte, my nemáme o ty vaše srachky zájem!!! :no::no::no:
Ropácký blbci budou doufat v pohádku o syntetickejch palivech a ty ještě větší blbci v pohádku o vodíkáčích. Už se těším jak se jim protáhnou držky až jim to nevyjde, protože litr tý rádoby eko srachky je 5-11x dražší než benzín! Jupí. 😜😂🤣
U nás ne, přečti si to ještě jednou ;-) v ČR je rozdíl mezi Golfem (1.0TSI 81kW) a iD.3 krásných 560tis Kč… V DE stojí Golf od 31,1tis Eur (1.5TSI 96kW Life) a iD3 39,9 Eur = 8800 Eur = 208 tis Kč. Když už…
Bariku, člověk který přestavuje auta z benzínu na LPG se upírá k syntetickým palivům, která budou i při masové výrobě prostě dražší? Nevím, jestli nebudeš zklamán...