Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE Tekna+ – Vrcholná verze nabízí víc než unikátní hybrid

Nová generace Nissanu X-Trail pod kapotou vždy ukrývá tříválec, dokonce i ve vrcholné verzi s pohonem všech kol a cenou přesahující 1,2 milionu korun. Není to ale tak jednoduché - malý motor je totiž součástí zajímavé hybridní soustavy.
Zpět na článek
24. 3. 2023 14:37
Re: Spotřeba
Dovolim si ti oponovat.

Cetl jsem mnoho porovnani tohoto typu pohonu s paralelnim hybridem Toyoty.
Napr. Jazz vs Yaris. A Jazz mel v nejakych testech dokonce nizsi spotrebu nez Yaris.
24. 3. 2023 14:56
Re: Spotřeba
Spotreby acz jsou pro me zcela irelevantni.
24. 3. 2023 17:35
Re: Spotřeba
Ok Toyota serio - paralelni.
My moc dobre vime, jak hybrid Toyoty funguje. Nepotrebuji se tu dohadovat...

Kdyz uz jsme u toho, tak je serio - paraleni i ta Honda. Protoze ma dva rezimy. A s mechanicky pripojenym motor ke kolum je taky paralelni. Prestoze ve vetsine ostatnich rezimu je Honda hybridem seriovym.

PS Drive byval rohor v diskzuch o hybridech pokornejsi. Nejak mu narostl hrebinek, panackovi. :D
https://www.auto.cz/diskuse/87637/1#…
Avatar - Mikesus
24. 3. 2023 16:40
Re: Spotřeba
Co by se nestalo s dieselem? Že by ve městě žral i odpadky kolem popelnic? Kéž by aspoň uklízel, místo těch jedovatých emisí, které má narozdil od benzinu.
Avatar - Mikesus
24. 3. 2023 17:02
Re: Spotřeba
Ja vím, ale označení paralelní mi přijde přesnější než sériový. A úplně nejpřesnější je ten sériově-paralelní ( nebo naopak ), souhlasím. Ani nevím, která z tech variant je lepší označení, nebo jestli je v tom vůbec nějaký rozdíl.
Osobně mi to nepřijde jako špatně označit za paralelní. I tak se jeden čas označoval, kdyz se rozlisovalo jen sériový a paralelní. Tak příklad byl právě paralelní hybrid od Toyoty.
Avatar - Mikesus
24. 3. 2023 16:38
Re: Spotřeba
Jo bylo. A jaký hybrid je v Toyotě, kdyz ne paralelní? Jako beru, že je paralelně-sériový ( nebo sériově-paralelní ), ale k paralelnímu má blíže než k sériovému.
Avatar - Ozzman
24. 3. 2023 15:51
Re: Spotřeba
Nemám problém s tím, že to může být úspornější, ale tak nějak z principu bych v tuto chvíli dal asi přednost hybridní Ravce, popřípadě Kuze, pro jejich osvědčený pohon, než této novince u které zatím její trvanlivost není známa
24. 3. 2023 13:10
Re: Vydarené
Možná v tom, že to je, i na dnešní dobu, hodně drahé. Bez reálného přínosu (spotřeba), bohužel.
24. 3. 2023 14:55
Dynamika
"Dynamika není vyloženě dramatická, ale rozhodně více než důstojná, zvlášť v nižších rychlostech" - no dynamiku to má jako Kokodák Rs, a ten se tu vychvaloval jak je sportovní...
Avatar - Mikesus
25. 3. 2023 10:17
Re: Dynamika
Jak píšu, chyby a statistické tam být můžou, ne vylhana čísla. Tak vysvětli tu camry na 200. Pořád ses na to nezmohl a neustále zepfers obhajujes
Avatar - Mikesus
24. 3. 2023 20:36
Re: Dynamika
Podle mého měl asi na mysli starého s TDI. Dost lidí si ještě nevsimlo, že už má lepší motor.
Avatar - Mikesus
24. 3. 2023 20:46
Re: Dynamika
Na tom webu jsou často nesmyslna data. Viz třeba camry hybrid, 0-200, i když na 200 se nikdy nemůže dostat, kdyz ma omezovač na 180. A ani z principu se nemůže dostat výš, protoze elektromotor by překročil své maximální otáčky.
https://zeperfs.com/…y-2-5-hybrid.htm#…

Obecně( ovsem ne všech ) tam jsou vylepsovane výsledky německých aut


Viz treba kodiaq rs tdi
https://zeperfs.com/…da-kodiaq-rs.htm#…

https://accelerationtimes.com/…/skoda-kodiaq-rs

0-160 rozdíl 6s není statistická chyba, na to je to moc velký rozdíl. A proč bych měl věřit spíše tomu druhému? Netvrdím, že nebude mít též chyby, ale konkrétně u toho kodiaqu mám přímé srovnání.

Podle tohoto by měl být výsledek jasný rozdílem třídy
https://zeperfs.com/…uel7647-9186.htm
A v reálu to bylo jinak. Do 100 je to bez debat, ale pak byl výsledek zajímavější. Zkoušeli jsme 100-max a kupodivu to bylo následovně, do cca 120 lehce navrch kodiaq, pak do 130 se to ustálilo a pak začal mít HL navrch až do omezovace na 190 gps ( ano zjistil jsem že HL má omezovač nejvýš ze všech toyoti hybridu ), poté mel kodiaq vyhodu. Ale v provozu na dalnici, pokud by tam bylo předjíždění kamionu a pomalejsich aut v levém pruhu, by to měl kodiaq obtížnější.
Avatar - WinDiesel
24. 3. 2023 15:00
Re: Spotřeba
myslíš benzín, s dieselem by se to nestalo :-)
24. 3. 2023 14:25
Spotřeba
Nic moc spotřeba se dala celkem očekávat. ICE motor sice jede v příznivějším režimu, ale přenos jeho energie přes generátor, elektroniku a zpět přes elektromotory je samozřejmě mnohem ztrátovější než jedna ocelová hřídel
24. 3. 2023 13:02
Vydarené
Vzhľadovo a interiérom veľmi vydarené. Celkom fajn to Nissan uchopil. A chválim aj ponechanie fyzických ovládačov.

Spotreba tohto inovatívneho pohonu je pre mňa sklamaním. Čakal som lepšie hodnoty. Nevidím v čom je jeho pridaná hodnota. Vie to niekto objasniť lepšie, či sa očakáva lepšia spoľahlivosť, úspora miesta, servis, alebo aké sú dôvody ísť do tohto druhu pohonu?

PS: zaujímavé rozdelenie predných svetiel, pripomína mi to trocha X7 vo viacerých detailoch
24. 3. 2023 23:10
Re: Dynamika
Na ZePerfs jsou vylepšované výsledky německých aut. No to je hodně odvážná myšlenka vzhledem ke skutečnosti, že tyto stránky provozuje francouzská společnost Gandi, vše je primárně napsané ve Fránině a Angličtina je tam jenom jako druhý jazyk aby to někdo četl spolu se Španělštinou, Italštinou a Portugalštinou, přičemž Němčina tam vůbec není (sic, přestože fandí Němcům). Zkus jim napsat, že straní Fritzům, myslím, že výsměch, který bys sklidil by byl slyšet až na auto.cz.
https://zeperfs.com/infos.htm#…
V odkazu, který jsi dal, je naftový Kodiaq rychlejší než na ZePerfs, 0-200 za 34,4 vs 37,3.
A podrobnější pohled na čísla podle jednotlivých rychlostí dost znevěrohodňuje údaje na accelerationtimes.com, protože ten Kodiaq tam ze 190 na 200 zrychluje za 1,8 sec, přičemž ze 100 na 110 zrychluje za 2,1 sec. tomu může věřit jen pilot F35, který ví co udělá zapnutá forsáž. Ale Kodiaq žádné přídavné spalování, které by se aktivovalo ve 150km/h (viz zkracující se časy od této rychlosti výš) nemá a vzhledem k tomu, že odpory rostou se čtvercem rychlosti, tak jsou ty údaje totální hámotina. Naopak čísla na ZePers po každých 10 km rychlosti v těchto vyšších rychlostech rostou velmi prudce, což je vzhledem k tomu čtverci rychlosti daleko logičtější a uvěřitelnější.
24. 3. 2023 18:39
Re: Dynamika
Ve větších rychlostech Nissan ztrácí, to máš pravdu. Chtěl jsem hlavně poukazat na to, že se tu opět ohrnuje rypak nad dynamikou rodinne krabice od bot, která má dynamiku jak sporťák před 20ti lety. Každopádně díky za super odkaz na porovnávací web. Akorát nevím, jak to měřili? Viz. Moje auto tam má rozdíl 0-100 celých 1,2 s.
25. 3. 2023 09:59
Za mna určite nie.
Auto za cca 58 000 Eur trápiace sa s bežnou dialničnou rýchlosťou ?? K tomu vybrácie od podvozku a kolies, slabé odhlucnenie ??? celé zle...toto sú tie ekologické nezmysli v praxi...trojvalec na 1,8 tony..tak to aj v konečnom výsledku jazdi.
24. 3. 2023 16:07
Re: Spotřeba
Tak za prvé, žádný paralelní hybrid Toyoty neexistuje (nebo je přísně utajen). A za druhé, meleš opět svoje ničím nepodložené kraviny. Děkujem. Bylo to Mikesusi dost slušné?
24. 3. 2023 14:41
Re: Spotřeba
Asi záleží na typu provozu. Dovedl bych si představit že nejvíce bude Nissan ztrácet na dálnicích a naopak nejlíp by na to měl být ve městě. Nicméně městská spotřeba v testu je taky docela vysoká
Avatar - Mikesus
27. 3. 2023 17:26
Re: Dynamika
Mám osobní přímé srovnání s kodiaqem. Ze 100 na 160 byl rychlejší HL nez dieslovy kodiaq RS ( zamerne pisu dieslovy, aby vylo jasne ). Zkouseno opakovaně. Tak jak to mám pak brát?
A co ta camry? To je evidentně vycucane z prstu, ne chyba.
24. 3. 2023 21:18
Re: Dynamika
Jo, původně jsem myslel TDi, ale to už je jedno...
24. 3. 2023 19:30
Re: Dynamika
Ten web přímo nic neměří, sbírá údaje od redakcí kde zrychlení měří (Auto Motor und Sport, Auto Bild, AutoCar, Auto Journal, Auto Plus, Automobile Magazine, 4x4 Magazine a další evropské redakce) a pokud je více měření, tak z nich dělá průměr.
24. 3. 2023 18:24
Re: Dynamika
:D ty minimální rozdíly smazes nalozenim 200 kg do kufru aby vážili stejně...
24. 3. 2023 16:50
Re: Spotřeba
"Jako beru, že je paralelně-sériový ( nebo sériově-paralelní ), ale k paralelnímu má blíže než k sériovému."
Souhlas, ale "paralelní" hybrid to prostě není.
Avatar - Mokrous
24. 3. 2023 18:25
Re: Spotřeba
Na YT se dají najít testy, kde městský a příměstský okruh zajel borec za 5/100.
A hned vedle ale testeři říkají 7-8/100. Takže to asi bude otázka tempa a zacházení, ale taky jsem čekal mimo dálnici lepší čísla. Jinak je mi ten pohon sympatický.
31. 8. 2023 01:16
Spotřeba
Auto.cz nečtu pravidelně, ale pokaždé ve svých testech mají spotřeby, oproti uživatelům-vlastníkům testovaných vozů, vždy větší o litr, či dva... Auto bych si díky jejich "radám" nekoupil... Prostě ani dobrý recenzent, ani vyzrálý řidič.
6. 8. 2023 16:49
spotřeba
něco málo o skutečné spotřebě
Alpy - Chorvatsko ujeto přes 2 000 km (2 dospělí+2 děti + na střeše box) spotřeba 6,2 l
Brno - Beskydy pouze řidič - 6 l
Zpáteční cesta 2 dospělí + 2 děti a 3 kola na nosiči - 6,8 l.
5. 8. 2023 22:58
spotřeba
Něco málo ke skutečné spotřebě,
cesta do Alp, následně do Chorvatska, celkem - 2 000 km (2 dospělí a 2 děti + střešní box) průměrná spotřeba 6,2 l. Cesta Brno - Beskydy pouze řidič za 6 l zpáteční cesta 2 dospělí + 2 dětí + 3 kola na nosiči - 6,8 l.
2. 4. 2023 08:00
Re: Vydarené
Těsně před příchodem Trailu jsem si koupil Scout 2.0tsi, chvíli jsem si rval vlasy, že jsem nepočkal s koupí ještě pár měsíců.
Ale teď vidím, že můj motor má podobné parametry jako tenhle hybrid.
Spotřeba téměř na chlup stejná a dynamika taky.
Avatar - Mikesus
30. 3. 2023 13:02
Re: Dynamika
Jak jsem psal, chyby jsou určitě, ne záměrné výmysly ( viz camry 0-200 ). To ze ma kodiaq napsaný rychlejší čas na 200 nebo čtvrtmily, mne nějak netrápí než to, ze se někdo ohání čísly na stránce, která evidentně si výsledky cuca z prstu. Nebo mi ukážeš další stránky, kde je zaměřena akcelerace toyotiho hybridu na 200?
Kodiaq byl pro srovnání, protoze jsem mohl v reálu srovnat s HL, který má u zepfers i accelerationcars podobná čísla, narozdil od toho kodiaqu.
Tak mi ještě napiš, kdo tedy změřil camry na 200?
Avatar - Emel
27. 3. 2023 21:54
Re: Dynamika
No ale na pomoc si vytáhneš jinou stránku, kde je ještě evidentnější chyba? :-) A dokonce je tam pro 0-160 v disciplíně 0-400m lepší hodnota, než na zeperfs? To se asi úplně nepovedlo, ne :-) ?

Ani jedna stránka asi nedělá svoje měření, oboje je to odněkud sesbírané, v obou případech bez detailního ozdrojování (tj. hodnota 16,8s pochází ze srovnávacího testu AMuS ze dne xy)... ale Zeperfs aspoň uvádí, odkud obecně čerpá a má těch zdrojů víc, accelerationtimes jsou prostě jen nějaká čísla bez čehokoli. Takže jestli už něco z toho používat, tak za mě tedy zeperfs - je to takový jednooký mezi slepými.

Dá se něco vygooglit, tady to podle videa a podle tacho vypadá cca. na 17s (0:08-0:25)...
https://www.youtube.com/watch?… (ale tacho 160 nebude GPS)
auto.cz naměřilo při srovnání 18,2s
https://www.auto.cz/…zas-tohle-140771
Takže hodnota 18,5s uváděná na zeperfs mi přijde realistická a dostatečně potvrzená.
Avatar - Emel
27. 3. 2023 11:33
Re: Dynamika
Zeperfs nejsou dokonalé, určitě bych na časy nevsadil výplatu... ale zase jeden špatný příklad s Camry neznamená, že je to celé o ničem.

Ty accelerationtimes vůbec nevytahuj, ty jsou v rozporu samy se sebou... asi těžko bude Kodiaq RS zrychlovat na 160km/h 24,4s, když ta samá stránka tvrdí, že ujede 400m za 16,8s s cílovou rychlostí 101mph = 160km/h+, žejo. Takže pravdu má spíš Zeperfs, která je v souladu s tím údajem na accelerationtimes pro 0-400m.
26. 3. 2023 23:10
Re: Za mna určite nie.
Pravdu máš! :yes: :yes: :yes:
25. 3. 2023 00:25
Re: Spotřeba
Testoval jsem s tímto pohonem QASHQAI a při defenzívní jízdě bral 7 l, když jsem jezdil normálně dynamicky tak 8. V Brně.
24. 3. 2023 20:54
Nissan X-Trail?
X-Trail skončil druhou generací, tohle je jen další kočkopes ;-) Už ta minulá generace se prodávala “skvěle”, u nás 4 ks za rok loni a předloni 49ks, tohle bude podobné :yes:
24. 3. 2023 19:04
Re: Dynamika
Pekné porovnanie, díky :yes:
24. 3. 2023 18:31
Re: Dynamika
Rozdíl přes 5 sec. u 80-180 není minimální, ale o třídu. Navíc ten benzíňák bude zrychlovat třeba 100x pořád stejně, ten X-Trail po vybiti baterky bude zrychlovat jako 116 kW motor s dvoumetrákovým batohem navíc, takže rozdíl bude ještě narůstat.
24. 3. 2023 17:50
Re: Dynamika
No pokud bereš Kodiaqa s vlekem na kterém má jednoho X-Traila, tak pak ano.
https://zeperfs.com/…el10581-9709.htm