Vtedajsie (3 gen.) GTčko s 2.0 TCE 132 kW, alebo 1.6 DCi, odolnejsie 6 kvalty, to by mu slusilo. V tych casoch nemastne, neslane, dnes by to bol ideál.
´´umí překvapit velice solidní kombinací komfortu a jistoty. I na největších dostupných kolech zvládá Renault Megane Grandtour parádně filtrovat menší i větší nerovnosti, při svižnější jízdě neodskakoval, podvozek byl hezky odhlučněný a karoserie působila stabilně´´ - typicke pre tie lepsie podvozky od vagoša
S touto motorizaciou a cenou je to tazke, s manualom mi dava zmysel s 1.3Tce 140k, alebo blue DCi. Oba s dobrou spotrebou, akurat nie uplne do mesta, na kratke trasy.
Jezisi, ty sis dovolil doporučit dci? :D No tvuj boj, to se tady nenosí, já se distancuju :D
Mimochodem, mne by dával smysl ten fullhybrid, ktery Megan kdovíproč nemá, sice není tak dobrý, jako hybrid Toyoty, ale vlastně to docela jede na 140 koní. TCe je pak super motor, ale odolnost na popojíždky po městě bych osobně nechtěl testovat, pokud někdo jezdí i dálky, je to skoro nejlepší motorizace v nižší střední v poměru cena výkon... a ta samozřejmě skončí, jako celej Megan v takovéhle podobě, což už je jistota.
Osobne by som DCi nebral, no 1.6ka bola myslim cista a ma odolny emisny system vratane DPF, takze vlastne na dialky do Meganu v pohode. Pokial tu moze este koncern pachnut s dieslami, preco nie frantík...
Mne by sa v tom pozdaval hybrid od Toyoty prave (mesto jednoznacne), s jeho prejavmi nemam problem, viem auto ovladat plynom a obcasne stoporené otacky v dialnicnom stupani ma neprivadzaju do šialenstva :-) Ako vravim, hybrid do mesta, dialnica by tym padom bola skor vynimka. Tie posledne gen hybridov od Toyoty s tym moc problem nemaju. Na druhej strane Corolla ma tak dobry podvozok, ze vlastne Megana do mesta asi nepotrebuješ... :-( V Corolle nemas 140k Tce alebo diesel s manualom, takze tu zmysel ma, preto je škoda ze nie je GT s manualom, idealne bez 4controllu.
Z hladiska tych odporuceni, to uz mam davno zrhuba - mesto EV/Hybrid, okresky benal/hybrid, dialnice (cisty) diesel (nie jazdenu stocenku s vykuchanym DPF). Problem je, ze zakaznici sa tym moc riadit nebudu, takze diesel skonci vsade :D
Tak Corolla se dost liší dle motorizace, nejepsi do mesta co jsem mel moznost zkusit je 1.8, ale nejlepsi na rozbite mestske silnice byla 1.2 t, hodne rozdilny podvozek, francouzsky mekky :)
S tim rozdelenim souhlas, ale osobne bych i ma dalnici uz bral benzin s turbem, diesel jen v pripde, ze nebude adekvatni benzin
Rozmerom diskov nastavis potrebny komfort v nizkych rychlostiach na rozbitom povrchu. V aute do mesta by som stale bral 16ky, max 17. Corolla s rozumnym rozmerom je komfortna az az, nemusi to byt len 1.2.
Napr v Stellantise si mozes volit 1.2 pjurtek, alebo 1.5 HDI... na dialnice by som asi mal jasno. Z mojho pohladu sa v takomto aute musi benal tocit na dialnici do 6,5l/100 (130kmh tacho), inac mi to nedava zmysel... to asi 140k TCe zvladne.
Ta Corolla ale byla fakt odlišná nejen kolama :) I řízení bylo víc přeposilované, bylo to jiné auto, takové rozdíly jsem nečekal..
S TCE 140 jsem na dálnici jel a velmi pozitivně mne překvapilo jak jede do těch cca 160ti to je opravdu živé, hezky tomu leze výkon s otáčkami, žádné ploché TSI :D Motory Stellantis neznám, 1.5HDI jsem jezdil v nějaké jeho inkarnaci jako 1.5TDCI v trojkovém Fokusu, jestli je to tedy ten stejny motor, jakože dnes už asi není :D
Si myslis, ze 1.2ku takto preladovali ? Popisujes rozdiely spojene s lahsim motorom nad prednou napravou (riadenie) a vdaka tomu makksim ladenim celeho pruzenia. Uplne standardna zalezitost.
Plati, ze bezny hybrid na 17kach je v Corolle pohodlny nadstandartne (megan chybat nebude), kolega ma GR sport kombik na 18kach a aj ten je vytecne pohodlny, makksie by som to uz asi nechcel.
No, řídil jsem mimo 1.6 atmosféry všechny motorizace Corolly a ta 1.2 byla výrazně odlišná.
Byla lépe odhlučněna (protože hybridy díky váze byly očesány), měkké nastavení pružin a zároveń extrémě přeposilované, na naše cesty vlastně ideální auto pro neřidiče :) On je rozdíl v komfortu, který i hybrid má velmí dobrý, ale není houpavý = měkký, jako ta jednadvojka. Jenže zase, tohle byly corolly ze začátku produkce, to už je 5 let, dnes ta auta mohou být jiná, jsou novější modelové roky, úpravy dělá každá automobilka.
Pride mi to skor akustikou toho turbo motora, holt vysledok je iny, pretoze ten pohon vyruší svojim prejavom ine hluky ako hybrid (ked ide HY v EV je ticho a hluk okolia vyde na povrch), pochybujem ze by budgetovu 1,2ku celu preladili vratane riadenia a investovali do odhlucnenia, to je ekonomicka samovrazda. :-)
Tak bude to převážně v nastavení tlumičů a posilovače, který je elektronický. Odhlučnění, mne spíš příjde, že u hybridu něco vyndali, minimálně ten dvoulitr akusticky od podvozku prozradil i kamínky :)
Ked sa to snubi s pohodlim, ktore popisujes je to OK, mam rad ked je to vyvazene... makke auto s tuhym riadenim (bez posilovaca) to bude nejaky žilien, alebo iny socík :-)
Už jsem to tu psal víckrát, mne se to auto líbilo a doporučil bych ho tehdy (dnes se nevyrábí a hlavně by dnes stálo víc) jako velmi zajímavý kombík nižší střední pro nenáročného řidiče. Prostorné auto pro rodinu na úrovni Oktávky (teď padne shitstorm, že ten kufr je o trocšku menší :D), měkký podvozek na naše rozbité cesty, motor tak akorát (85kw stačí), jednoduchá ovladatelnost a tehdy cena něco kolem 0,5m tušim.
V poriadku, snazil som sa naznacit, ze mi vyhovie aj pohodlne auto a preposilovane riadenie v nom nevadi, pokial je to zladene ako celok a dava to zmysel. :-)
Fakt ? Tak nič :D V jazdenkach sa prezentuje dobre riesenym emisnym systemom, mozno v jazdenkach bude svoj eko rating navysovat, lebo mu to bude fungovat dlhsie :-)
Ono je více verzí, minimálně 96kw jednoturbo a 118kw biturbo... no, ale to jsme to dospěli, že řešíme, kolik vypustí splodin auto, které už nové s tímto motorem nevyrobí, namísto, jestli je to dobrá volba jako ojetina... Ale vím, že o tom Dci se mluvilo, že po dieselgate taky není uplně čistej, ale tuším, že to bylo v Espace, kterej je těžší..
tuhe karcinogenne castice nie su tak zle ? s tym nesuhlasim, pre zdravie cloveka su zasadne... ale potesi reakcia palčiakov, kydol som na PDčka a hned mam 2 palčeky dolu, ty si ho obhajil a mas 2 hore... boti vyebatí
No, pokud vím, tak tu bylo řečeno, že ty neviditelné NOx jsou mnohem horší, než saze.... není to zmé hlavy.... a stím jsem alespoň dobře odhadl místní kolorit :D p.s. kdy dáme ten sraz? Nějak jsem na to pozapoměl :D
skor ci rozlisujes vplyv na zivotne prostredie a na zdravie ludi resp. respiracne a karcinogenne nasledky, myslim ze tuhe castice su pri nadychnuti najvacsi problem... srazik dame, momentalne mam fofry v praci aj v sukromi, nejak to snad dopadne a auta budu na letnych :-!
No, jak říkám, do této debaty se nechci pouštět, jistě sem zavítá někdo jiný, pro koho je to hobby a vyžívá se v kritice naftových motrů :D Přenechávám ring volný.¨
Tak samozřejmě tomu můžeš a nemusíš věřit... ale tady je z nějakých odhadem 50 testovaných hned třikrát v top 5 (ano, jsou to - logicky - větší auta... xTrail, Espace, Scenic) https://ctrlv.cz/olaP
...ale rozhodně bych si nedělal iluze o nějaké zvláštní čistotě toho motoru.
tebe verim o to nejde, skor myslim ze posudzujem trvacnost tych hodnot, bavili sme sa o jazdenke Megane 3gen.. nemam prehnane iluzie o tom motore, ako som pisal vyssie ja by som ho nevolil, akurat to nebola spatna volba z pohladu pomer vykon/cena/hmotnost
Myslím, že můžeš a nemusíš věřit ADACu... viděl jsem i nějaké jiné real-life měření, které nevycházely pro 1.6dCi vůbec dobře... ale je to všechno takové... něco jako ty zeperfs, vidíš nějaká čísla, ale jejich důvěryhodnost určitě není 100% (ani ADACu).
Určitě ten motor jezdil hezky... dávný kolega Ronault s ním jezdil právě v tom Meg3.
suhlas, len si je nutne uvedomit, ze odolnost a stabilita hodnot kazdeho emisneho riesenia je ina, za novoty dajme tomu moze byt horsi vo vysledkoch, ale casom mu to vydrzi, co moze byt opak a nejake emisne chulostivejsie riesenie za novoty podavalo lepsie vysledky, ale rychlo zdegraguje... tych rieseni je mnoho, dobre spravene emisne systemy funguju aj po napr 400tis km (na to som narazal s tym dobrym hodnotenim vydrze emsineho systemu pri jazdenke 1.6DCI)
Určitě je ta životnost další aspekt. Ono taky... ten rok 2015 se začaly prosazovat diesely s AdBlue, což určitě právě proti těm NOx pomáhá, takže klidně mohla varianta stejného motoru s a bez SCR mít úplně diametrálně jiné výsledky.
GT 220 bylo kombi derivátem RS. Šlo, přo troše smlouvání, jít pod 500! To byla kára. Dodnes lituju že jsem ji v 2015 nekoupil. Odradila spotřeba řes 10l. Lituju doteď.
Ps.: Nebyl problém to "čipnout" na výkon RS, dokonce i Trophy. Majitelé Oktávek RS mohli zažít nepěkné překvapení ;-)
Jo, i dneska vypadá skvěle. Dneska za ty peníze nekoupíš Oktávku v základu. A nevím, jestli vlastně Megana IV. Jako 1.33 TCe super, ale tohle je jiná liga.
Nedavno som sa presiel kratko s Megane 3 coupe a 2.0Tce 132kW, potesila skvela tuhost karoserie, tlmenie nerovnosti a odhlucnenie... a vlastne interier z Laguny velice slusny, nic neklepalo.
Praveze tie nizkotlake Tce 132kW maju nizsie emisie, nez atmosfery z toho isteho zakladu :D V megane coupe to je myslim cca 165g/km CO2 a v Cliu RS mam 190g... Bezne sa s tymi TCe da jazdit za 7-8l, mesto 9.5-10.
Ked ho budes zdimat nebude problem 14, ale to je snad jasne. Podstatne je, ze ma dlhu 6ku, v klude pojde za malo, ticho a pruzne.
Vychadzam z toho a z emsii, kedze som ho zvazoval, cital som komentare nemeckych majitelov a zhoduju sa stym spritom. Kazdopadne ked ho chces aj trochu potískať tak tych 10 tam bude hned bez debaty... kazdy ma ine predstavy o spotrebe VS dynamika.
Nějaké drobné mušky to mělo... myslím, že 2015 je fl a tam snad nešly objednat xenony? Ale za částky kolem 500 rozhodně super.
Octa RS byla minimálně o 70 výš... no ale zase tam byla nějaká výbava navíc (třeba ty xenony, vyhřívané sedačky, elektrické víko kufru).
Každopádně ta "klasická" kombinace džínově modré metly a šedých doplňků byla moc fajn... asi za mě před fl i o kousíček lepší.
Hmm... no tak asi jo, já to přece jen objednával o něco dřív. https://ctrlv.cz/8E0D
Ceník 2015 je Octa RS Combi za 684t, standardní sleva byla někde přes 12% při koupi jednoho auta, takže okolo 600 v základu.
Jo, to tak zhruba odpovídá, co si pamatuju. Já jsem dostal na Megana velmi výhodnou nabídku - už jsem jednoho měl a dlouhodobě jsem to tam dával do servisu. To se hned jedná jinak. Nakonec vyhrál Limited s 1.2 TCe 130 a téměř všemi extras. Sleva podobná tomu, co ty jsi dostal na víc než dvakrát dražší RS, procentulné přes 20 %. Pět let dobře sloužil, až na spotřebu oleje, ale srdcovka to nebyla.
Jo renault hodně bodoval cenou ( I slevou ). Ale bohužel tomu teď už tolik není. Já jsem se u arkany při testu zapomněl zeptat na nabídku, protoze mne ten hybrid tak zklamal, že bych ho nechtěl ani zadarmo.
Budu muset ještě jednou projet megane s phev, jestli se tobude chovat lépe.
Nevíš jak jsou na tom cca aktuálně se slevami?
Nevím. Naposledy jsem domlouval Scénica pro rodiče, někdy 2020 a tehdy to fungovalo jako dřív - poměrně velká základní sleva a extras cca za polovinu ceníkové ceny - tzn. čím vybavenější, tím výhodnější. Dnes fakt netuším.
.... za 900? asi bych s tím autem dokázal žít, ale ta cenovka je těžce přestřelená.... chtěl jsem napsat něco o Octavii iV za podobné prachy ale ta nám nějak vysublimovala z nabídky.... :'-(
Každopádně se určitě dají najít lepší PHEV auta, ten PHEV Pežot má taky své chyby a je o něco dražší, ale aspoň to má pořádný motor....
Tak to sa zasmejem, keď sa raz Arese presunie k tomu 1%...
Píše sa rok 2050. Všetci jazdia na elektrinu. Posledný mohykán Arese hrdo nastupuje do jedného z posledných legálne prevádzkovaných hybridov. Dva valce pod kapotou a nádrž na 15 litrov benzínu, tým sa môžu pýšiť naozaj len tí najskalnejší srdciari. Arese tvrdí, že pri benzíne zotrvá. Hoci mu manuálnu prevodovku a mechanickú ručnú brzdu už vzali, od e-benzínu ho neodradí ani jeho cena 450 Kč za liter. Klasický "ropák" oktánového čísla 98 má vo fľaštičke na šnúrke, na vnútornom späťáku ako talizman.
Tuhle kombinaci si nekoupí nikdo. Proč by to dělal, když může ušetřit 200tis Kč a mít srovnatelnou dynamiku se 140k lehkým čistě benzinovým TCe ;-) Dynamika u benzinu lepší, je o 300kg lehčí, tj není co řešit …