Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Subaru Outback modelového roku 2023 vstupuje na český trh. Známe ceny

39 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
tak to koupím od kolegy. Dvoulitry od BMW by z toho udělaly mnohem schopnější auto. Raději 25d 25i než boxer mrtvolu.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
DĚKUJI NECHCI, TO JE AUTO PRO MASOCHISTU
Arese
Motor tohoto auta potřebuje turbo jak koza drbání! :-[] :no:
JGC
Zdravím všechny, mohu srovnávat nový Subaru Outback se AR Stelvio 280k Q4 400Nm.
Auta střídám. Stelvio je pracovní, Outback soukromý (víkendové a dovolenkové auto). Hmotnosti aut jsou stejné. To Stelvio je "střela", to každopádně, i ve srovnání s jinými auty co jsem měl předtím, i ve srovnání s běžnými auty v provozu.
Nicméně Outback je naprosto v pohodě co se týče běžné jízdy. Výkon mi zatím nikdy nechyběl. Mám za sebou hory 4 lidi + rakev + plný kufr. Nově naladěné CVT mě nijak neotravovalo (nevím jak se chovalo kdysi), o motoru nevíte do 3000 ot. a výše je zvuk tlumený a příjemný. Spotřeba 8,3 l - dálnice + okrska + serpentiny a zpět obráceně, cca 1820 km. Se Stelviem, ikdyž jedu klidně a prázdný, tak nejde spotřeba pod 9. Stlačit to pod 9, to už musím hodně bojovat a přepínat do eko režimu a to mě se Stelviem nebaví. S Outbackem, prázdný za 7,5 - 7,8. Uvidím dákovou trasu v létě.
Každopádně, Outback je neskutečně komfortní a uklidňující auto. Strašně příjemné. Nevím jak to popsat jinak. Ikdyž máte 300 k auto, tak stejně jedeme všichni + - stejně. Připojení na dálnici v pohodě (ano, vytočíte to na 6 tis, na pár sekund), předjetí na okrsce taky, kickdown, 6 tis. otáček a jste tam. Zvuk toho boxeru je hezký :D, Taky jsem si myslel, že to bude větší problém, ale dá se. Podotýkám, že předjíždím bezpečně, takže žádnou kličkovanou na okrskách nedělám, ikdyž to Stelvio to umí v režimu Dynamic parádně. Stejně nakonec ušetříte pár minut, akorát z auta v cíli vylezete dvaktát tak zpocení. A to je problém těch nabroušených rychlých aut. Vlastně vás ponoukají svým výkonem jet sportovněji, s větší spotřebou a teoreticky rizikem pokut za rychlost.
To Subaru je více na relax a dělá to skvěle.
Avatar - iudex
iudex
Myslím že tie Tebou popísané rozdiely medzi Stelviom a Outbackom to vyjadrujú dobre. Je tam proste rozdiel v základnom charaktere a naladení a teda hoci tie autá sú na prvý pohľad podobné, svojím charakterom oslovujú rôzne skupiny vodičov. Mňa rozhodne viac oslovuje ten charakter Stelvia, proste ostrejšie, dynamickejšie, aj keď za cenu vyššej spotreby. Tá absencia dynamiky Outbacku by mi vadila, proste nie som cieľovka. Komu vyhovuje ten pokojný charakter, určite bude s Outbackom spokojný, sám som ho nedávno odporúčal kamarátovi, čo pozeral SUVčka.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ano, ta jízda je utrpení, dynamika začíná až k autu se nehodícímu vytočení.
Avatar - Ernesto de la Cruz
Ernesto de la Cruz
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
webpaja
Ano, 25i by mu opravdu slušel. Švagr si dlouhodobě kupoval Outbacky, ale nejradši měl ten dvoulitrový nafťák, teď to vypadá, že poprvé skočí jinam než do Subaru.
ACE.
Ale oni jinde nabízejí velmi slušný motor, jen tady ho v zájmu spasení světa nechceme.
traveldrive
Pochybujem, že niektorý z vás v tom čo i len sedel.
Avatar - iudex
iudex
Nezaregistroval som, že by tu niekto spochybňoval podvozkové kvality či jazdné vlastnosti Outbacku. Kritika je na motor, slabá atmosféra kombinovaná s pomalou CVT, ktorá žerie z toho už tak malého výkonu.
Ja som minulú generáciu Outbacku zvažoval popri 6ke, obe kombi s 2,5 atmosférou a automatom (Subaru naviac 4x4), ale ten rozdiel v dynamike bol dramatický. A to mala minulá generácia Outbacku vyšší výkon, táto nová išla ešte o pár kW dole. Takže môže jazdiť Outback ako chce, slabý motor to zabíja a pri výbornom podvozku to vynikne ešte viac.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Je tu ještě někdo, kdo neumí použít ani google?
webpaja
Věřím, že vědí o čem píší. Jezdí se s ním hezky. Podvozek a řízení funguje zvlášť na neudržovaných silnicích fajnově, převodovka se neprojevuje jako u Toyoty, ale výkon při naložení prostě chybí.
Mig_35
těžko říct, jestli jim spíš nestojí vzhledem k historicky nevalným prodejům v Evropě, vůbec ten motor homologovat... řekl bych, že CVT ve spojení s turbomotorem, který není třeba tolik točit, funguje líp, ale to jsou jen dohady. faktem je, že v amerických testech o tom nijak zvlášť - hanlivě - nemluví.
Mig_35
Komu BMW aktuálně prodává motory? Já google použít umím, s Toyotou je vyhandlovali za hybridy a vodíkové články, jinak nevím o nikom. Dvoulitrový diesel určitě nikomu neprodávají. Své konkurenční výhody jsou si dobře vědomi. A k motoru by museli koupit ještě převodovku. A nakonec ještě x-drive :-):-):-)
TT
"Ano, ta jízda je utrpení... a "TO JE AUTO PRO MASOCHISTU" - to nie je spochybňovanie?
Je to pohodlné a pohodové auto na komótnu jazdu, žiadny športovec na predbiehanie a rýchlostné rekordy. To už každý vie, napriek tomu sa dokola omieľajú tie isté plače. Dynamika tomu autu chýba, ale poznám niekoľkých majiteľov, čo by kvôli tomu svoj Outback vymenili za niečo iné. Holt asi každý má to svoje a nie každý môže mať všetko.
GeekStar
Přesně popsané. :yes: Aktuální Outback je skutečně výborné auto, potěší hlavně celkovým jízdním projevem, kde díky kombinaci špičkové torzní tuhosti a komfortního, ale ne rozbředlého podvozku strká do kapsy v podstatě jakoukoli konkurenci, a dále naprostou univerzálností. Výkon určitě není "selling point", ale úplně stačí.

Jsou dva druhy lidí - ti, co tu píší "rozumy" o tom, jak Outbacku chybí výkon, a pak ti, co ho řídili. :-)
Mig_35
Firma, která svoji reputaci staví na plochých motorech si koupí od konkurence řadový čtyřválec... to zní rozumně:) navíc ten přeplňovaný čtyřválec na jiných trzích mají... stejně jako atmosférický šestiválec
edit: navíc, co se dívám, když swapují motory, většinou tam dávají místo čtyřválců ploché šestiválce, takže bych řekl, že se tam ani jiné motory než ploché nevejdou...
Mig_35
Komu BMW prodalo motory? V8 Land Roveru a tím to hasne.
Jarík
Otrasné auto. Predchadzajúca generácia bola omnoho elegantnejšia. Na tento plasťák sa nedá pozerať.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No, seděl jsem v dieselu a jelo to parádně a CVT znělo mnohem líp než u benzínů.
Ocelot_cz
Změna na volantu prospěje a jinak skvělé auto pro mě.
Mě to přišlo dost výkonné, ale tak mě stačí i 50, 70kw a můžu jet ve třech do Chorvatska :-)
ACE.
I to je možné, ale četl jsem že je kvůli emisím, ona nakonec ta vrze bez turba je u nás extra přidušená a má normálně asi o 10k víc. Jinak podvozek je parádní a třeba Kodyaq se nemůže jizdně vůbec rovnat, četl jsem na to chválu, ale když jsem se projel, musím uznat že je fakt výbornej.
Ocelot_cz
Je to super auto, za tu cenu mi přijde skvělé a ty vylepšení v MY23 se hodí
Avatar - iudex
iudex
To nie je argument. Aj Mazda má v Amerike 2,5turbo a tu má len atmosféru, ale tá atmosféra aspoň trochu slušne ide. Outback má 124 kW a stovka nad 10 sekúnd, to je proste na 2,5liter slabé.
adamzprahy
Rozporoval jsem "těch pár minut" a "zpocení po takové cestě". Dodávku jsem zmínil jen, že díky ní mám zkušenost na jedné trase mezi pomalým a rychlým tempem.
Mig_35
S dodávkou můžeš jet 160 a stejně budeš rozbitej.
adamzprahy
Jedna věc, že Outbacku motor stačí na to jet v klidu 130 km/h, ale druhá v praxi když zůstaneš viset za kamionem, natož v Německu, tam je nejen pohodlnější, ale i bezpečnější mít výkonovou rezervu se rozjet z 80 km/h. S dynamikou dodávky to pak není nic moc.

Jinak na dlouhých trasách, jako jsi asi teď jel, je právě 130 vs 160+ dost velký rozdíl v cíli (1h a víc), to mám taky z vlastní zkušenosti kdy jedu občas dodávkou jednu dlouhou trasu (120-130), kterou jinak jezdím rychle osobákem (160+). A v lepších autech (ne-SUV) není v komfortu mezi takovými rychlostmi skoro žádný rozdíl.

Mimochodem ve čtvrtek u Mnichova jsem předjížděl na dálnici nový Outback s rakví na střeše s českou značkou, nebyls to náhodou ty? :D
JGC
Ano, právě tak jsem to i myslel. Normálně do diskuzí nepíšu, ale přišlo mi, že se tu od začátku
na Outback kvůli motoru zbytečně plivalo. Přitom to auto je motorově v pohodě. Odpich z místa, třeba když dáváte přednost v jízdě a potřebujete vjet do provozu 0 - 50 je výborný, okamžitá reakce, žádná turbo díra. To turbo ve Stelviu se musí jakoby nadechnout a pak kopne. CVT v Outbacku srovnávám se ZF8 ve Stelviu a to CVT je taky v pohodě. Chová se to jak HDM. Stelvio je tvrdší a řízení má ještě ostřejší, než ten Outback. Hledat limity přilnavosti se Stelviem, to snad tak někde na okruhu. Ale i toho Outbacka jsem si v serpentinách hodně užíval, a to měl rakev na střeše a byl naložený, takže těžiště výše, než by bylo samotné auto. Takže tady opravdu klobouk dolů, jak ho naladili.
Prostě, každé má svoje. Stelvio je "sport", ale po 900 km Vás unaví více, takové - plyn brzda plyn i v režimu Normal, natož Dynamic. Ten Dynamic je super svezení - jak v motokáře, ale tak na 5 km. Pak to přepínám zpátky. Outback je takový pohodář - víkendář :-).
JGC
Děkuji,

do diskuzí normálně nepíšu, ale přišlo mi, že tu na to auto zbytečně někteří hned plivou. Aby prošlo emisemi, tak Subaru ladí výkon na řídící jednotce. Plus nějaké vstřiky a katy. Takže nižší výkon... No co už. Je poslední bez elektriky.

Jinak mohu potvrdit co se řízení týče, obě auta drží parádně stopu a zatáčí náramně. Stelvio je podvozkově tvrdší a řízení ještě ostřejší než u Outbaku, ale jen o trošičku. Limity Stelvia by se daly hledat snad někde na okruhu. Ale i Outback, s tím, že byl naložený a s rakví - takže těžiště bylo trochu posunuté nahoru, oproti autu samotnému, tak v serpentinách jsem si ho taky užíval, a to jsem tím Stelviem fakt namlsaný. Tady fakt klobouk dolů.

Jako, jinak, každý, ať si koupí co chce.
JGC
Příspěvek podléhá schvalování.
Jarík
Příspěvek podléhá schvalování.
TT
Mnohým môže stačiť, nie každý má rád dynamickú jazdu. Sú ľudia vysadení na pohodlíčko a komótne šušťanie do cieľa. Takže prečo nie? Zďaleka to nie je taká tragédia ako si myslíš. Je dosť áut, pred ktorými by som Outbacka uprednostnil.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Já přihodím pouze 300 000 a koupím CX-60 s plnotučným 6-válcem v dieselu, velmi dobrý výkon, žádné CVT, pochvaly na internetu, spotřeba 5,5 litru.
Z tohoto úhlu pohledu mi přijdou benzíny kombinované s CVT jak nesmysl.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No ty jsi určitě větší YDYOT než já :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
Arese
Takže podle tebe je ta motorizace pro takto velké auto se čtyřkolkou a variátorem O.K.? To nemyslíš vážně, že? :-)
Mig_35
A o tom, že 25d a 25i už na trhu pár let vůbec není, o tom ani nemluvím :)
ACE.
Argument to je, je to auto s jiným zaměřením inou převodovkou a i ta atm. je zbytečně navíc přidušena.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Neumíš reagovat ani sám na sebe.