Nizozemská automobilka Spyker čelí problémům s krátkodobou likviditou. Automobilka uvažuje i o prodeji své stáje F1, o kterou má zájem mj. šéf Spykeru Michiel Mol.
Mateschitz?... Tedy nevím, jak se to správně píše, ale ta první část toho je mi nějak povědomá... ;-) >:-[] Jinak souhlas, tohle bylo/je moc velký sousto pro tak malou firmu jako Spyker. Když se do toho nepustí ani Lotus, který má v historii F1 a předpokládám i vyšší zisk, tak je to spíš ze strany Spykeru sebevražda. Ani Jaguar s Fordem za zády se nedokázal (bohužel) během několika let více prosadit. Musel by se stát zázrak a Spyker F1 by museli zajíždět stabilní výsledky v první dvanátce, aby to vůbec k něčemu bylo.
V článku je označen jako prozatimní ředitel Spykaru a ředitel stáje F1, takže zaměstnanacem firmy je , to ovšem nevylučuje to že je současně jejím akcionářem.V Čechách ovšem pro tohle máme pěkný výraz a to jednoduše tunel. Ani v Holandsku asi nebude zcela normalní aby si ředitel kupoval firmu ve které pracuje.
Spyker je tragický team... motor Ferrari a jsou nejpomalejší. Ale možná je to lepší reklama když mají oranžové auto a kuriózní výkony než kdyby jezdili nenápadně ve středu.
nemame se cemu divit,jezdci Spykeru se ani nenaucili spravne vyjizdet z boxu(jezdi pryc i s hadici na palivo).No reseni pro ne? hmmmmmmmmm,tak asi..........Aby me uz angazovali.
Myslim, ze v tomto pripade skor islo o "velke oci" ako o prvoplanovy kseft... Ono toiz serioznych zaujemcov o kupu teamu F1 nie je v sucasnosti vela. Teoreticky je to iba Hyundai. A Red Bull...tam sa to da cakat. U Teamu Toro Rosso tento vyvoj pripusta aj sam Gerhard Berger. Tvrdi, ze akonahle ten team zhodnoti (?), tak tema predaja bude aktualna. A red Bull bude Red bullom v F1 iba dovtedy, kym to Mateschitza bude bavit...ci uz emocionalne alebo financne..
Leone, ne všude to funguje jako u nás. Vlastně všude kromě ČR a dále na východ je to lepší. To že je někdo úspěšný neznamená, že jsou za tím desítky větších a menších leváren s cílem všechny podvést... 8-s
Nemyslíš že tu šlo iba o kšeft? Kúpiť tým, trošku pojazdiť a dať meno "Spiker" do povedomia ľudí a potom predať keď bude chcieť do F1 nejaký renomovaný výrobca... Niečo ako RedBull, tam tiež očakávam postupný odpredaj ako A-čkového tak B-čkového týmu... :-!
Presne...Spyker je jednou z mnozstva tych spolocnosti, ktore sa pokusaju o stastie vo vyrobe maloseriovych ekluzivit. Vyzera to ale ze ho postihne osud vacsiny takychto projektov ktore su v neustalom kolotoci krachu, najdenia noveho majitela, jeho ambicioznych planov, ich nenaplnenia, krachu... a tak dokola. Proste, takychto garazovych firmiciek je strasne moc...vyvoj ich aut je narocny a pri pocte konkurentov to nemoze dopadnut dobre. A projekt teamu F1 pri sucasnych nakladoch je pre firmu ako je Spyker uplne absurdny...
On nie je zamestanec firmy ale jej vyznamny akcionar. Ako taky bol dosadeny aj do vedenia tej firmy a vedenia teamu Spyker. Okrem toho, nie je zavisli na plate od Spykeru. Zalozil sotwerovu firmu Lost Boys, ktoru neskor predal svedskemu investorovi. Dodnes je v predstavenstve tejto firmy. Z obchodu ale bolo vynata divizia Lost Boys Games, ktora neskor presla do majetku Sony (divizia PlayStation). Dodnes vlastni medialnu spolocnost MediaRepublic. Okrem toho, jeho otec ma podobne uspesnu minulost v softverom biznise. Molovci su tak jdnou z najsilnejsich NL rodin...
upřímě sem jen čekal až Spyker zjisti, ze tohle neni ta spravna cesta. reklamu si neuděla, ba naopak. sposta pepiku nevedela co to Spyker vubec je, dnes maji alespon tuseni, ze je to ten tym v F1, ten tym co za nic nestoji. bohuzel C8 se mi libi, horsi je to s jeho schopnostmi, kdyz na okruhu zajela Alfa 147GTA lepsi cas, nekde bude chyba. Neni vyjimecny avsak cena ano. :no: spyker umre, pak vyjimecny bude. alespon pro mne
... už jen to, že zaměstnanec firmy dokáže od svého zaměstnavatele koupit asi docela drahou část mi připadá podezřelé ... buďto měl královský plat, nebo by mohl být příčinou problémů firmy ... co myslíte?
No ani se moc nedivím. Problémy mají i větší automobilky, F1 je jen boží přání, upřímně řečeno, Spyker nebylo nikdy příliš známé jméno, na rozdíl třeba od Lotusu. Současná produkce vzdáleně připomínající těžký tunning AM nebo Maserati možná zaujme některé, ale rozhodně ne všechny a při pohledu na cenovku (C8 Spyder - $288.000, bez daní, cla atd.) je na snadě, že AM DB9 za $160,000 a k tomu Lotus Elise S za cca $70.000 bude pro mnoho lepší variantou, přičemž těch variant je nepočítaně. Mě rozhodně současná produkce Spykeru k srdci nepřirostla.