Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nové BMW řady 5 oficiálně: Šestiválec už má jen plug-in hybrid, elektromobil nevyjde draho

Osmá generace BMW řady 5 se představuje v čistě elektrickém provedení i5, časem ale dorazí i spalovací a plug-in hybridní verze, včetně šestiválce.
Zpět na článek
24. 5. 2023 21:27
Nechapu
Jak muze BMW provest takovou hloupost u EV.
A sice pouzit nesmyslnou dlouhou kapotu.
Vrcholem je u i7, ze pod tou dlouhou kapotou navic neni ani frunk.

Ale nevadi. Elektricke BMW bude ve vetsine ohledu lepsi nez spalovaci. Krome dojezdu a rychlosti tankovani...

Naopak kladne hodnotim uklizeny design interieru, ktery uz neni tak kycovity (nekteri tomu rikaji premiovy...) a vypada moderne. :D
24. 5. 2023 16:18
Proč
Já se ptám, proč? že bude mít 5er interíer 7er, s tím jsem se smířil, dokonce jsem to akceptoval a říkal si, že pokud bude solidní a střídmý design exteriéru - alá 3er, a k tomu zůstane solidní podvozek, ZF a benzínový 6válec někde mezi 300-400 koňmi, tak ok. Ale tohle? Čistě subjektivně je nové E-klasse designově povedenější kousek. Nezbývá než zakončit větou, kterou se dá zakončit recenze téměř každého nového BMW, snad to bude naživo vypadat lépe.
25. 5. 2023 10:10
Re: Nechapu
Uteky do osobni roviny mi muzou jen pobavit. :D

Vetsina tech, co si realne kupuje spalovak od BMW je presvedcena, ze jezdi v nejlepsim aute sveta. :-)

Bez ohledu na to, ze elektricke BMW je vetsine parametru lepsi. :-!
25. 5. 2023 09:44
Re: Nechapu
S tvymi premisami nema smysl polemizovat.

https://youtu.be/DSRWKxytW40

V tvem svete vyhraje spalovak vzdy ve vsem...
24. 5. 2023 16:30
Re: Proč
Jsem dost na rozpacích, rozhodně se to nedá označit za líbivé auto a souhlasím s tvou poslední větou.
Nicméně u zadní části to asi platit nebude. Je jasné, že je to vysoké. Opět divné hrany, chybí čistota a vyváženost. Bez jakékoliv diskuze jde o krok zpět oproti G30, ta po FL nemá vadu.
Avatar - WinDiesel
24. 5. 2023 17:49
Bez 6-válců opravdu trapné.
Fakju BMW.
To že Mazda bude mít v celé nabídce jak benzínový tak vznětový 6-válec a to řadový, a BMW a Mercedes ne, je ukázka úpadku německých značek. A PHEV už Mazda taky má.
25. 5. 2023 13:49
Re: Nová 5er
BMW 520i zážehový R4 140/190 1 467 700
BMW 530e PHEV R4 220/229 1 647 100
BMW 550e xDrive PHEV R6 360/490 1 968 200
BMW 520d vznětový R4 152/207 1 524 900
BMW 520d xDrive vznětový R4 152/207 1 587 300
BMW i5 eDrive40 Elektrický 250/340 1 749 800
BMW i5 M60 xDrive Elektrický 440/598 2 523 300

Toto?

V cem je konkretne problem treba s 550e?
:D
25. 5. 2023 11:28
Re: Nic mi to nerika.... evidentne jsem starej :-)
Zabava u nabijecky. ;-)
25. 5. 2023 20:21
Re: Nic mi to nerika.... evidentne jsem starej :-)
Zato v Teslach a EV obecne jezdi jen deti....
25. 5. 2023 20:14
Re: Nová 5er
Hmmm

Tak tahas 300kg. Jj na okreskach budes o setinu pomalejsi.
:-)

A hlavne ti to zvysi spotrebu, na ktery kupcum BMW R6 zalezi nejvic.
:D

To je strasne smutny pribeh.

PS To ze jsou nekteri majitele techto vozu liny (resp. neochotny nabijet) nepopiram. Taky by me stvalo nabijet kazdy den, kdyz muzu (treba s i5) nabijet jednou za tyden...
25. 5. 2023 11:20
Re: Nechapu
EV stoji 2x-3x tolik co spalovak v podani ballika:

České ceny a technické údaje BMW řady 5
Model Pohon Výkon (kW/k) Cena (Kč)
BMW 520i zážehový R4 140/190 1 467 700
BMW 530e PHEV R4 220/229 1 647 100
BMW 550e xDrive PHEV R6 360/490 1 968 200
BMW 520d vznětový R4 152/207 1 524 900
BMW 520d xDrive vznětový R4 152/207 1 587 300
BMW i5 eDrive40 Elektrický 250/340 1 749 800
BMW i5 M60 xDrive Elektrický 440/598 2 523 300

Informacni hodnota ruskych trollu je nulova.

Nejdrazsi EV je o cca 25% drazsi nez nejdrazsi spalovak. To je fakt.
25. 5. 2023 11:26
Re: Nová 5er
Wake up, dude!
:D

Electric Cars Are Coming And If You Don’t Like It, Tough
Avatar - Mokrous
24. 5. 2023 22:21
Dobře už bylo.
No tak jsem původní pětku prošvihnul a novou bych nechtěl ani zadarmo.
Zatímco předchůdce měl vše: Nadčasový elegantní exteriér, luxusní a ergonomický a elegantní interiér a špičkové motory, novinka je totální kolotočářský paskvil úplně ve všem.
Ale třeba se to někomu líbit bude.
24. 5. 2023 22:00
Tak to je asi zklamání roku
Další fail od BMW, tentokrát u jednoho z pilířů značky. Jako na exteriér se ještě koukat dá, ale co ten vnitřek? Šišatý volant a tablet přes půl palubky, to je teda hnus. O motorech nemá smysl mluvit, ty jsou o ničem všechny do jednoho. Nic, co by člověk ve vyšší střední, za 2mil Kč plus, vlastně chtěl :no:
24. 5. 2023 22:07
Re: Nechapu
"Uklizený design" je nějaký eufemismus pro laciný a spartánsky vypadají interiér? Kdys seděl naposledy v pětce (F90) v celokůži? Tady nám BMW nepěkně "teslovatí" v duchu "v interiéru nebude nic". :no:

Prosím, poděl se s námi o tu "většinu" ohledů, kde bude elektrika lepší než spalovák. Určitě to nebude jízdní dynamika (spalovák při stejném výkonu bude rychlejší). Určitě to nebudou jízdní vlastnosti (spalovák bude při stejném výkonu lehčí). Určitě to nebude např. sluchový zážitek z jízdy (R6 a V8 budou znít určitě lépe než elektrika). Určitě to nebude cena, jakou si udrží na trhu ojetin. Určitě to nebude cena pojištění. Ale povídej, přeháněj!
Avatar - WinDiesel
24. 5. 2023 17:52
Re: současná pětka je sice docela pěkná, ale
Jak typické. v EU se prodává Isuzu D-Max s _rdkou 1,9 D, mimo EU s poctivým 3,0 D. Podobné. Díky, EU.
26. 5. 2023 08:55
Re: Nová 5er
@ kesumb
Nevzpominam si, ze bychom se spolu bavili o mych zkusenostech. :D
Treba nejnovejsi PHEV od BMW jsem pouzival nedavno...
Btw. baterky u zadokolky predstavujou trakcni vyhodu.

Ale je nejjednodussi zabrousit do osobni roviny a povysovat se. ;-)
Jsi proste lepsi.

Hezky den
25. 5. 2023 08:16
Nic moc
Vizuálně je to pro mě zklamání.

1. Vypadá to jako nafouklá dvojka.
2. Na autě se toho moc děje, design je neklidný, překombinovaný.
3. Harmonie současné pětky chybí.
4. Jediná koukatelná nová BMW jsou pro mě trojka a čtyřka (ne M modely), pak snad osmička.
5. Na druhou stranu můžeme optimisticky říct, že designového dna snad již dosáhli (s modelem XM) a teď se pomalu odrážejí zpět. V příští generaci už zas můžou dělat docela pěkná auta.
6. Paradoxně se mi snad "upřímný tank" i7 líbí víc než tahle přeplácaná přefouklá dvojka, která se snaží zůstat klasická, ale přehání to.

Nicméně BMW prodává furt dobře, tak buď to všichni vidíme špatně, nebo prostě kupci nakonec dojdou k závěru, že v celkovém součtu to u konkurence pořád není lepší, takže nic jiného než BMW nezbude. Musím říct, že Mercedes se podle mě v designu též ztratil (až nové éčko vypadá celkem k světu).
24. 5. 2023 16:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Dinar
25. 5. 2023 09:00
Asi jsem měl trochu štěstí,
že jsem novou pětku viděl nejdřív naživo než na fotkách, protože to zděšení z fotek chápu. Naživo je to, aspoň v mých očích, výrazně lepší, tedy pokud jde o exteriér, auto vypadá kompaktněji než na fotkách, ne tak nafoukle. Samo, věci typu zase větších ledvinek, a ještě svítících, nebo upadající zádě jdou pořád dál a dál od klasických tvarů bmw, takže jako bmw mi to moc neladí, jako velký sedan, např. ve srovnání s novou e-klasse, to ale celkem funguje. Bohužel, vysoký ponton s extra tlustými prahy nebo nafouklá příď jsou daní za platformu, kam se musí vejít jak elektro s baterkami, tak hybrid i spalovák.
Každopádně mnohem horší je pro mě vnitřek, jakkoliv ten zas na fotkách vypadá líp než v reálu, úplně tomu chybí jakákoliv designová myšlenka, designový styl, prostě začali obrazovkou a zbytek se kolem nějak doskládal. Novinky typu dotykového ovládání ventilace kombinovaného s jakýmsi pogumovaným čudlem jsou příšernost, hlavně že při každé změně teploty začnou ty světelné "křišťálové lišty" na řidiče blikat a svítit, vypadá to děsně levně a kolotočářsky, což je dnes zjevně synonymem slova moderní. Jako hlavní fičúra je možnost hrát hry a marketingový specialista ještě zdůrazňoval, že je tu prostor na dobíjení dvou telefonů naráz, úžasné. Pochválil bych tu novou "vegan kůži", je to jemné a příjemné, jenom už vnitřek auta nevoní po kůži. I volant jsem vzal na milost, jakkoliv i v bmw už podlehli moderně a je dole zploštělý, ovládání na volantu funguje přijemně s odezvou, ono to není klasický dotykáč, ale taková jako celokolébka, takže výrazně lepší než akt. mercedes volant. Pozice za volantem je lepší než v G30, ať nekončím jen negativy, i když je to asi to jediné, v čem je nové auto lepší.
Pro mě tedy vnější design celkem ok, vnitřek no go a s informacemi o motorizacích to znamená, že G30 je zřejmě moje poslední 5er.
24. 5. 2023 22:18
Nic mi to nerika.... evidentne jsem starej :-)
skaredy zvenku, skaredy zevnitr.... jdu si koupit nejakou posledni Giulii (ano, je to o dve tridy mensi auto) a dalsich 10 let budu jezdit moralne zastaralou Alfou a Superbem.... :-) Ja proste auta jako tahle nova 5er nechci.... dokud bude na trhu neco s tlacitkovym interierem, nic jinyho nekoupim
Avatar - Barrichello
25. 5. 2023 10:27
Re: Nechapu
Až na to že to nikam nedojede a stojí to 2-3x tolik jak spalovák super.

Nabíjení na rychlonabíječce u PRE 12 Kč a u Tesla SC 9,40 za 1 KWh :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Lidovka, včera sem to řešil s jedním pánem co má služební EV.

Ale je levnější servis.

jasně, pro frikulíny co si neumí nahustit ani pneu a mantákový milenály co by se zabili při práci se šroubovákem.
To sou elitní autíčkáři tahle sekta.

Jinak klasický žvásty tady od zelený úderky :-)
24. 5. 2023 22:02
Nová 5er
Tak BMW představuje novou pětku a nejdřív nám ji ukáže v elektrice? To jen ukazuje, v jakým hnoji jsou. Kde jsou naftové a benzínové šestiválce (bez hybridů samozřejmě)?

Ta vrcholná elektroverze váží skoro 2,4 tuny. To je téměř o 500 kilo (!!!) víc než moje F90 s osmiválcem. Inu, "pokrok" nezastavíš. :no:
24. 5. 2023 16:59
Re: Proč
Bohužel není, ale uhlazenější buchta od MB alespoň tak nedráždí oči.

Btw RWD 520i 1,8t pohotovostní hmotnost, 520dxD 1,9t...
26. 5. 2023 09:02
Re: Nic mi to nerika.... evidentne jsem starej :-)
O duvod navic, pro koupi EV a ne spalovaciho 5er.
:-!

Nechci krizi stredniho veku.
:D
26. 5. 2023 09:00
Re: Nová 5er
O kolikpak je spotreba nenabiteho PHEV vyssi, nez auta bez hybridu???

W T F

Hosi, resite kraviny.
Sorry

PS PHEV ma samozrejme spoustu nevyhod a EV je ve vetsine ohledu lepsi.
25. 5. 2023 11:10
Ostuda
Chápu elektrifikaci, ale kde je nějaký střed? Je nás i tady v diskusi hodně majitelů BMW 540i/550i popr 530/540d a co si jako vybrat jako nástupce? Vždyť to v podstatě zařízli. Nemám slov 😭
24. 5. 2023 23:41
Blba petka?!
To jako vazne udelali z petky osklive kacatko?!

Hofmeister kink podelali nejakym cernym plastem, cela tradice BMW v cudu … jako nikoho netrapi jak vypada iX nebo dvojka, ale udelat osklivou petku, to je fakt trapas.
To zaparkujes vedle X1 a jsi ten osklivejsi :-!

Mozna uz to nechteji vyrabet, tak to udelali osklivy.
Soucasna generace po FL vypada paradne, to mozna jeste stoupne na cene, ne? :-!
24. 5. 2023 18:26
Postrehy
- Vonkajší dizajn vyzerá trocha lepšie na videu ako na fotkách. Však uvidíme v reále, ale zatiaľ :-|
Predná maska mi na prvý pohľad hneď evokovala dizajn Enyaqu (min. rovnaký dizajnér :-! ).

- Motorizácia, naja, veľká škoda, že nebudú 6 valce bez PHEV.
- Auto narástlo o 12,5 cm a batožinový priestor menší. Hádam sa to pozitívne prejaví na zadných sedadlách.
- Cena rovnaká ako doteraz? (napr. 520xd presne, 545e len o 7 tis. Kč lacnejšie ako 550e) :yes:
- chýbajúce fyzické tlačítka :-(
Avatar - Fomax
24. 5. 2023 16:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barry Lyndon
24. 5. 2023 16:52
současná pětka je sice docela pěkná, ale
vypadá jako 15 let staré auto (takže je ideální, pokud chcete utratit 3 mega a aby sousedi si mysleli, že to bylo 300tis, u MB by vám to neprošlo). Tohle je za mě s exteriérem relativně v pohodě, vypadá jako z roku 2023, akorát trochu neprémiové passatoidní. Uvidíme teda, jakou to má výšku, protože sloučit elektro i klasiku do jednoho modelu je dost ošemetné. Co má klasika tam, kde má elektro baterii? Nic? Nebo má níže podlahu? Vybrání pro nohy zadních pasažérů v baterii není, sedí tedy na skrčence a nebo je auto vysoké půldruhého metru, ne-li více...

Absence nePHEV zážehové alternativy zamrzí (základního chcípáka nepočítám). Sami ve firmě PHVE provozujeme, ale není to pro každého (pro nás ano) a ve třídě 5er už vůbec ne. A jít kvůli tomu do dieselu, tak tomu říkám ekologie - wtf, omg, lol :no: :D
24. 5. 2023 16:58
Re: současná pětka je sice docela pěkná, ale
Mimo EU bude 540i s 380HP.
Avatar - lamal
25. 5. 2023 08:11
Re: Proč
Z predu hnusné (vyplne velkych ladvin su des!). Mne sa to na ten Mercedes podoba... profil cisty Mercedes, zadna silueta to prezradi ako prva, potom pohlad na predok... zo zadu OK, asi to nestačí, hlavne ked interier je tragicky, palubka je z Peugeotu ?

https://1884403144.rsc.cdn77.org/…pbWc/8380287.jpg?…

https://cdn.myshoptet.com/…378-4_e400c3.jpg?…

https://th.bing.com/…9cd803c90bb95a48?…
Avatar - twistedTSD
25. 5. 2023 06:29
Re: současná pětka je sice docela pěkná, ale
Tak to chceme. Prý.
Avatar - lamal
25. 5. 2023 08:22
Re: současná pětka je sice docela pěkná, ale
diktat u Bruselu, napisal autoforum :-)
Avatar - kari.laz
25. 5. 2023 08:20
ošklivé a ještě bez šestihrnku.
Zvenku si počkám, až to uvidím, ale je to krok zpěk, ne-li dva. Interiéer je spíše katastrofa.
Co je le nejhorší, že kdo to neschce strkat do zásuvky jak žehličku, tak se musí spokojit se čtyřválcem.
25. 5. 2023 07:17
Re: Tak to je asi zklamání roku
Vnitřek je vyloženě děs, tak nějak teslovatí. Za mě je to na vyhození designera a toho, kdo to schválil do výroby…
Avatar - twistedTSD
25. 5. 2023 07:05
Dobře už bylo?
Zvenku by mi to nepřišlo vůbec špatné, nebýt generického zadku. Předek mi připomíná E60. Digidebilizace interiéru je smutná. Jestli tomu dobře rozumím, zrušili fyzická tlačítka, aby si člověk mohl připlatit za svítící dotykovou lištu?

No a pod kapotou to asi nejlépe shrnul ericn. Prémiový sedan vyšší střední třídy a vlastně není žádná verze, kterou bych opravdu chtěl. Agresivně tlačená i5 neohromí maximálkou 193-230 km/h, ale pravda, kdo by s tím vzhledem ke kapacitě baterie jezdil rychleji. Stejně tak mi nabití za 30 minut při 81 kWh, pokud se jedná o celkovou kapacitu, a udávaném nabíjecím výkonu nepřijde nic extra.
Avatar - apoho
24. 5. 2023 17:01
kleštění pokročilo na další level
Takže kastrace se osvědčila z pohledu EU a tak se pokračuje dále vybíjením toho, co se dalo označit za auto s duchem a požitkem z řízení na úroveň bezpohlavního auta.

Měl jsem 540 i F31, poslední opravdové auto s duší. Abych šel s dobou, tak jsem jí vyměnil za X5 hybrid a už toto je krok špatným směrem ač ještě má 6-ti válec. Ovšem tá hmotnost, to šetření na interiéru i dekadence infotainmentu ukazuje, že doba si žádá oběti (čínská auta už mávají z lodí směrujících do Evropy). BMW přistoupilo na tuto hru ale protože cenově jsou naprosto neschopni konkurovat, tak se ořezává kde se dá a nahrazuje to maximálně tak svítícími ledvinkami.
Hanba a škoda!
Avatar - Dinar
25. 5. 2023 09:12
Re: Nic moc
No, dealeři se na prezentaci snažili tvářit optimistiky, ale i na nich bylo vidět, že ty úsměvy jsou trochu křeč, hlavně při potvrzení informací o dostupných motorizacích, protože (řeč je o ČR) nevědí, co budou od podzimu prodávat, g30 se čtyřválci se u nás prakticky neprodává a většina hybridů má majitele německé firmy, kde je na plug-in daňová úleva. U nás drtivě vede 530d a posl. roky se zvedly prodeje 540i. Ta nebude a možnost objednat 530d nejdřív koncem roku 24, takže kucí se teď docela škrábou na hlavě.
25. 5. 2023 06:59
Re: Tak to je asi zklamání roku
Zadní část je extrémně nepovedená, předek jen nepohledný, profil tlustý s vysokým pontonem. Interiér už nijak nezavání tím, že sedíš v BMW.
25. 5. 2023 06:57
Re: Dobře už bylo.
Původních pětek (G30) je na skladech ještě zatím relativně dost. Takže neprošvihnul.
Avatar - Fomax
24. 5. 2023 17:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 5. 2023 13:01
Re: Nová 5er
U gazíku to nevidím jako problém, ale u kdysi lehkonohé G30 to už z hlediska jízdních vlastností byl rozdíl. Pokud porovnávám 540i a 545e, je to jízdně jinde.

Navíc se o G60 550e ani bavit nemusíme, zatím není v nabídce, nejsou známy parametry.
25. 5. 2023 07:57
Re: Nic mi to nerika.... evidentne jsem starej :-)
jj.... nevim nevim jak tuhle novou 5er vezmou evropští zákazníci.... jestli je tedy o ně ještě vůbec zájem.... když vidím na promo fotkách z interiéru že ukazují že tam můžeš hrát hry na infotaimentu a podobné hovadiny, je to fakt smutné. co už :-)
Avatar - iudex
26. 5. 2023 08:55
Re: Nová 5er
Presne tak. Teraz som vo Švédsku mal požičané auto a bol to plugin. Samozrejme mi ho dali s komplet vybitou baterkou a ja som na cestách nemal čas ani príležitosť nabíjať. Takže som celý čas ťahal so sebou mŕtvu váhu naviac (a namiesto zníženia spotreby som ju zvyšoval).
A takto to je aj pri firemných PHEV. Už vidím, ako sa naši policajti, ktorí aktuálne dostali služobné pluginy, budú zaťažovať s dobíjaním. Vykašlú sa na to. Ale budeme sa hrdiť ekologickým image polície. :no:
Avatar - iudex
26. 5. 2023 08:42
Re: Nic moc
Pracuje sa na tom. ;-)
Inak čítal som, že 3er bude mať dlhší ako obvyklý modelový život, namiesto obvyklého konca po 7 rokoch (t.j. 2025) sa bude G20 vyrábať 9 rokov, až do r. 2027. V r. 2024 by mali prísť nové motory a zrejme aj drobný facelift v r. 2025. Čo príde v r. 2027 je otázne, ale nová 5er asi dáva tušiť odpoveď: 3er a i3 ako spoločný model, teda auto primárne stavané pre baterky, s pár štvorvalcovými spaľovákmi a zvyšok elektro a hybridy. Takže ako vravíš G20 je posledná šanca na kúpu B58.
25. 5. 2023 08:02
Re: Tak to je asi zklamání roku
ten vysoký ponton.... dívám se na fotky a připadá mi že horní půlka je tam naroubovaná z o třídu menšího auta.... prostě strašně málo skla na ten obrovský ponton pod tím.

Digitální interiér netřeba komentovat.... sportovní provedení interiéru kde je část lišt červená a část modrá je taky slušný kýč.... (možná to jde tedy nastavit i do jiných barev....) https://www.auto.cz/…il-nevyjde-draho?…
Avatar - apoho
24. 5. 2023 21:29
Auto o ničem
ztráta ducha se nedá nevidět 8-s
25. 5. 2023 14:19
Re: Nová 5er
V cem je konkretne problem treba s 550e? - třeba v tom, že sebou taháš zbytečně 300kg elektrické výzbroje a v realitě to nikdo nepotřebuje a ani nepoužije ;-) Jen to zvyšuje hmotnost a už tak vysokou pořizovací cenu.. ale je to jediná cesta k šestiválci… smutné…
Avatar - lyon667
25. 5. 2023 10:22
Re: Nechapu
Jako bys tu osobní rovinu nezačal ty, viď?
Avatar - lyon667
25. 5. 2023 10:02
Re: současná pětka je sice docela pěkná, ale
540i se prodávala dobře, takže nezájmem ze strany kupujících to určitě nebude.
Avatar - 3_diamanty
25. 5. 2023 18:13
Zlaty Bangle
Jeho 5ke tato nova vizualne nesiaha ani po naraznik... takze nadalej a opat ostava neprekonana... k motorom tejto novej zrudicky uz skoda debat ... a ked k tomu v praxi pride tak za mna uz urcite radsej nejaky touareg ako tuto 5ku.... ajajaj.. zlaty Bangle ... furt hutorim
Avatar - lyon667
25. 5. 2023 09:59
Re: Nechapu
Většina těch, se kterými se tu snažíš pravidelně polemizovat, auta reálně kupuje a jezdí s nimi. Ty víš prd a jen tu slintáš nad něčím, co si v životě nekoupíš.
24. 5. 2023 17:53
Nic mo
Exterier teda zklamal. Me se hodne libi nova 7er a X7, ale tadle nova 5ka mi prijde jako nepovedeny klon 2er
25. 5. 2023 06:58
Re: Nic mi to nerika.... evidentne jsem starej :-)
Giulia je o třídu menší auto, takže žádné zle. Nemusíš u ní při potřebě upravit klima v autě patlat po displayi a nevypadá uvnitř jako desítky jiných aut.
28. 5. 2023 17:11
Re: Nic moc
ano o predlzenie zivotneho cyklu 3er rozhodlo myslim uz v priebehu minuleho roka. to, ze maju prist buduci rok nove motory do 3er by som cital tak ako pises, ze ju uz nebudes vediet objednat v prevedeni M340ix s radovym 6valcom, ale len 4valcom + elektronomotorom. a je otazka, ci uz tento rok nahodou nezastavia objednavky na M340ix ...
26. 5. 2023 20:06
Re: Nová 5er
hmotnostni narust 540 byl vetsi na mhev nez z mhev na 545e. Realne tam bude 100-150kg po dorovnani vybavy. 545 mela navazenejch tesne nad 2t, mhev 540 tesne pod 1900kg. Nejak neverim, ze ti
vazne zalezi na 5% hmotnosti. Kdyby to bylo tech 1700kg vs 2tuny nereknu. Ale nez paskvilovej a mizernej hmev, nevypinatelnej startstop (krom sport rezimu coz je do mesta vyslovene potreba) tak urcite radsi phev. Najezdil jsem ted par dni s mhev x6 a to je ve meste z myho phev jak do stredoveku
26. 5. 2023 13:38
Re: Bez 6-válců opravdu trapné.
Já ne, kolega měl ještě nedávno 330i, motor nezpívá, ale bručí. Je plochý a výkonová křivka by mohla být ostřejší, při rychlé jízdě nebral o tolik míň než 540i, jak by napovídala velikost i výkonový rozdíl.
26. 5. 2023 13:12
Re: Bez 6-válců opravdu trapné.
Ja ti neviem.
Mal som už 3 BMW 5, a ani so štvorvalcom to nebola blamáž
- F10 518d, 525d boli fajn.
- G30 540i, bol samozrejme aj motoricky aj dizajnovo super.

Aktuálne v inom modeli motor 30d, a návrat k 4 valcu v 5 er si viem predstaviť
26. 5. 2023 12:58
Re: Bez 6-válců opravdu trapné.
Blamáž? A koho tím výrobci blamují, zesměšňují?
Avatar - Barry Lyndon
26. 5. 2023 12:29
Re: Bez 6-válců opravdu trapné.
Je fakt, že diesely jsou v prémii blamáž obecně, ale čtyřválcový diesel, tak to je blamáž na steroidech. Je dobře komické, když takový naleštěný sedan za 2+ mega nastartuje a ozve se Multikára. Kupodivu mají ty podélně uložené čtyřválce větší hlučnost a ještě komičtější zvuk než v běžném mainstreamu.
26. 5. 2023 11:57
Re: Nová 5er
v mym okoli jezdi dve gle 350e/350d, 330e a moje a nabijime to vsichni kazdej den
26. 5. 2023 11:40
Re: Nová 5er
Z logiky veci ale taky vyplyva, ze ve meste muzes rekuperovat a ze nepotrebujes brzdy (pokud pojedes trochu defenzivne).

Tudiz z logiky veci nevyplyva vubec nic.
Prazdna baterka je pro rekuperaci idealni.

Tudiz jestli se ti spotreba zvysi nebo snizi zalezi predevsim na zpusobu pouzivani.
26. 5. 2023 11:26
Re: Nová 5er
ja reagoval
na pitomosti od ericn ne na tebe, pokud to tak nevidis omlouvam se, je to z mobilu
26. 5. 2023 11:25
Re: Nová 5er
done mam s 45e 100tkm, s 40i jsem
najezdil tisice km. Se superbem iv jsem najezdil urcite 50tkm a nikdy za zadnejch okolnosti plugin nepridava spotrebu. Opakovane jsem jezdil trasy 2-4tkm bez nabijeni a spotreba vzdy nizsi aspon o litr nez u slabsi 30d. Oproti 40i o hodne. Navic v primym srovnani 45e vs 30d s vlekem 4t je sakra znat kroutak elektromotoru. Plus manevrovani na to. Kecy o tom co se kde pise jsou pitomosti od lidi, kteri to cetli videli slyseli ale nikdy nejeli
Avatar - iudex
26. 5. 2023 11:16
Re: Zlaty Bangle
Napríklad desaťvalcové (!) ;-)
Avatar - iudex
26. 5. 2023 11:12
Re: Nic moc
Ešte je zľava na dani z motorových vozidiel. Ale to sa jednak týka len podnikateľov a je to opäť rádovo v desiatkach eur ročne.
Avatar - iudex
26. 5. 2023 11:08
Re: Nová 5er
Pol deci, či dve deci, neviem a mňa osobne to nezaujíma, nie som klientela pre hybridy, ktoré riešia spotrebu a dojazd. Z logiky veci ale vyplýva, že auto vážiace 1850 kg bude maž vyššiu spotrebu, ako auto vážiace 1700 kg. Proste hoď si do kufra 3 veľké vrecia cementu a uvidíš, ako sa Ti zvýši spotreba.
Ak by to auto bolo nabité, tak by bola spotreba bezpochyby nižšia, od toho tam tá baterka je. Ale pointa je práve, že tie PHEV (ak nie sú vlastné) nikto nenabíja a teda celý ich zmysel sa neguje a zostávajú len nevýhody.
Avatar - speedfred
26. 5. 2023 10:46
Re: Nic mi to nerika.... evidentne jsem starej :-)
Ja asi krízu stredného veku mám ale kur.ewsky ma to baví.
Avatar - speedfred
26. 5. 2023 10:45
Re: Zlaty Bangle
Keď prišli pred 20 rokmi Banglove autá tak bola možno ešte väčšia kritika na dizaj, tie mali ale ešte motory.
26. 5. 2023 09:37
Re: Nic moc
V Cechach jsou zrychlene danove odpisy, coz je velmi vyznamna vyhoda!
24. 5. 2023 19:17
bmw
BMW się kończy :-O
Po mercedesie E, który też się skończył już dawno temu, już tylko audi zostało z proporcjami jako takimi......
TABLET najważniejszy!!! a proporcje jak za czasów e38 nie powrócą ....
26. 5. 2023 13:48
Re: Nic moc
Pristi generace BMW EV sfoukne soucasnou trojku jako svicku.

A ke vsemu bude EV levnejsi.
https://www.wardsauto.com/…lectric-3-series
To bude no-brainer. ;-)

The first electric-powered model to be based on the Neue Klasse platform is a sedan that BMW sources suggest will take the i3 name into production. Its development is twinned with a successor to today’s iX3 SUV, which also will be produced at the Hungarian site for various markets.
26. 5. 2023 12:07
Re: Nic moc
Ja psal take o firmach.

Soukromne si to kupuji spis nadsenci, kterym zalezi na svem okoli. Pro ktery neni problem pravidelne udelat par pohybu nutnych k zastrceni konektroru do zasuvky auta..
:-)

Btw. PHEV prinasi vetsinu vyhod EV, jako treba dalkove vychlazeni interieru, vytopeni interieru, ze nemusis skrabat okna atd.
Navic pro kratke trasy nemusis startovat studeny motor vubec...

V petce, ktera neni primarne sportovni nevidim s PHEV zadny problem.
Jeste by se daly pochopit vyhrady u trojky. Ale u petky je to jen duchodcovsky nadavani. My opinion. :D
Sorry.
26. 5. 2023 11:52
Re: Nová 5er
Sorry. :yes:

Ja zase nevidel v mobilu na koho reagujes.
My jsme zajedno. :-)

PS Snad vsechny PHEVy (vcetne firemnich!) co znam, se pravidelne nabijeji.
26. 5. 2023 06:41
Re: Nová 5er
nikdy s sebou netahas zbytecnou zatez
nikdy za zadnych jizdnich okolnosti to nezvysuje spotrebu
vyuzijes to pri kazdym vetsim pridani plynu

ale ty tu musis napsat pitomosti aniz by si s tim mel jakykoliv zkusenosti
Avatar - iudex
26. 5. 2023 08:49
Re: Nic moc
No u nás teda nie. Pretože fixný registračný poplatok 33 eur (namiesto poplatku rastúceho s výkonom auta) či e niečo lacnejšie parkovanie (v niektorých!) mestách asi nie je relevantné. To sú úspory v desiatkach eur, ročne asi tak v hodnote jedného umytia auta. U nás nie je ani len diaľnica zadarmo pre EV (alebo aspoň zľava).
26. 5. 2023 07:20
Re: Nová 5er
Tak určitě… výkon 6ti válce ti nestačí? Nutně potřebuješ komplikovaný PHEV a hmotnost navíc? Na co? Aby si u takového auta ušetřil? Aby si byl o setinku vteřiny rychlejší? Stejně to většina lidí (zvlášť služební auta) neřeší a nenabíjejí ;-)
25. 5. 2023 22:04
Re: Nová 5er
Nebo můžeš v klidu jezdit na benzin a neřešit nějaký otravný nabíjení (což je realita) ;-)
25. 5. 2023 17:24
Re: Nic moc
by si asi nemal uz velmi dlho vahat :)
25. 5. 2023 13:47
Re: Blba petka?!
hlavne 3er a 4er maju stale radove 6 valce. otazkou je, ako dlho ich este bude mozne v prevedeni 40i objednavat
25. 5. 2023 13:46
Re: Nová 5er
Až přijde tak přijde. Ale co si mají majitelé stávajících 540i/d pořídit? Nebo snad i5 bude při 180 km/h mít spotřebu pod 20kwh aby se s tím dalo někam dojet?
25. 5. 2023 10:35
Smutek
Od generace E39 si podle mě 5ková řada hledala optimální a sošný tvar, pře Bangleovskou výraznou E60/61, přes kulatou a trochu mastodontní F10/11 až k odcházející generaci G30/31, která mně osobně přišla konešně od e39 sošně tvarovaná, elegantní, dynamický profil, sportovní rysy... Nějak podle mě BMW ztrácí noblesu a chce posledními novinkami šokovat. A daří se, jsem šokován.
25. 5. 2023 18:29
Re: Nic mi to nerika.... evidentne jsem starej :-)
Tam nikdo stát s PHEV nebude a navíc, tohle auto si nekupují děcka ;-)
Avatar - lamal
25. 5. 2023 13:21
Re: současná pětka je sice docela pěkná, ale
ale jo, jasne ze tie motorizacie odchadzaju kvoli emisiam, akurat ma nebavi sledovat prispevky ludi (tym uplne nemyslim twistedTSD), kt. stale békajú to isté dookola v kazdej diskusii.
Hrstka fraz, nadavok a vylievanie svojej neutichajucej depresie do diskusie. Nikam to nepovedie, iba s tym zasierajú vsetko naokolo :-)
Avatar - lyon667
25. 5. 2023 08:01
Re: Blba petka?!
Tak 3er je poslední pěkný bavorák, který je ještě ve výrobě. Tedy až na ten displej v interieru.
Avatar - lyon667
25. 5. 2023 07:59
Re: Dobře už bylo.
Většinou ne ve výbavě, kterou by si člověk sám nakonfiguroval, leda že hledáš "fleetovku" na 3 roky. Tedy aspoň z pohledu mých preferencí.
25. 5. 2023 07:11
Re: Blba petka?!
Mozna uz to nechteji vyrabet, tak to udelali osklivy. :D :D :D

Hneď sú 3er a 4er o čosi krajšie :-!
24. 5. 2023 17:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ham.
24. 5. 2023 22:13
Re: Bez 6-válců opravdu trapné.
Mazda má ve vyšší střední leda tak velký prd.
25. 5. 2023 22:08
Re: Nic mi to nerika.... evidentne jsem starej :-)
Nevím kolik mladých si viděl v nových 5er, ale já hodně málo a pokud si už někdo něco takového koupí (ví co má) a jde mu o jízdní vlastnosti a silný benzinový/naftový motor. Hraní v autě ho opravdu nezajímá ;-)
Avatar - iudex
25. 5. 2023 17:08
Re: Nic moc
Presne ako píšeš, možno niektorých dotlačia do i5, ale veľká väčšina majiteľov 5er bude chcieť zostať pri spaľovákoch a rozhodne nebudú chcieť ísť dolu. V USA je avizovaná 40i, u nás to ale aspoň nateraz nevyzerá na R6ky. Proste predaje u nás pôjdu prudko dole, aspoň po uvedení na trh s týmito motorizáciami; majitelia G30ky, ktorí plánovali výmenu, v nej budú jazdiť dlhšie, ako si plánovali.
Avatar - iudex
25. 5. 2023 17:00
Re: Ostuda
Presne tak. Dizajn možno v konečnom efekte skúsneme, ale ísť po trojlitrovej R6 do 20i, resp. 20d? To nikto nespraví. A keď rýchlo neprídu s R6kami, tak môžu zabudnúť na veľkú časť doterajšej klientely (ako píšeš mnohí tu na ACZ). Mať v päťmetrovej limuzíne 20i? Ďakujem, neprosím.