Novinky
Pokial ma pamäť neklame Testarossa vošla do dejín ako prvé sériovo vyrábané auto, ktoré dokázateľne a opakovane dosahovalo v testoch motoristických časopisov 300kmh. Po prvý krát v dejinách mohol íst človek do predajne a kúpiť si auto ktoré chodí 300kmh.
Akoby náhodou tých 300mh nenamerali len v nemeckých časopisoch. Ešte si pamatám ako som s údivom pozeral na nemecký porovnávací test Testarossy versus Porsche 959 a Porsche bolo rýchlejšie. Vtedy som prvý krát pochopil niečo o nemeckom tisku.
Akoby náhodou tých 300mh nenamerali len v nemeckých časopisoch. Ešte si pamatám ako som s údivom pozeral na nemecký porovnávací test Testarossy versus Porsche 959 a Porsche bolo rýchlejšie. Vtedy som prvý krát pochopil niečo o nemeckom tisku.
V clanku je to dobre...skutecnost je takova, ze samotny Ferrari Testarossa (1984) melo opravdu maximalku 290km/h...Pres 300km/h se dostalo Ferrari 512 TR (1991) 😉 Doufam,ze nekecam blbosti
Tak, aby jsme si v tom udělali pořádek. Testarossu bych s 959 vůbec nesrovnával. Ta patří po bok F40, obě auta vznikla díky sk.B, proto i Ferrari používá přeplňování. 959 bylo v 80.letech opravdu high-tech supersport. Motor měl vícestupňové přeplňování, které dnes s oblibou používá BMW, elektronicky řízený pohon všech kol, na každém kole dvě pružící jednotky. Tlumiče elektronicky řízené, řidič mohl nastavit tuhost i světlou výšku. Brzdy z 917 doplněné o ABS. Maximální rychlost byla 315km/h, 0-100 3,7s. O titul nejrychlejšího vozu ho připravilo právě F40. 959 byla hodně rychlá pojízdná laboratoř.
BaracudaJ máš pravdu. Ja som splietol dve rozdielne veci dohromady. Sorry, sú to už roky a danú tematiku nehlcem. Ale pointa sa nemení, v nemeckých časopisoch bola skrátka 959 rýchlejšia ako F40. Vo všetkých ostatných to bolo naopak.
A s tou laboratorí máš pravdu, 959 bola neskutočne nadupaná elektronikou (na tú dobu), F40 bol čistý športiak bez elektroniky. Ešte je známe že cena 959 bola totálny úlet, vraj pokrývala cca 50 percent výrobných nákladov a bola to pre Porsche síce imidžová záležitosť ale vysoko stratová.
A s tou laboratorí máš pravdu, 959 bola neskutočne nadupaná elektronikou (na tú dobu), F40 bol čistý športiak bez elektroniky. Ešte je známe že cena 959 bola totálny úlet, vraj pokrývala cca 50 percent výrobných nákladov a bola to pre Porsche síce imidžová záležitosť ale vysoko stratová.
no tvuk... jistě pěkný ale v tomhle směru je můj favorit jednoznačně F50. A to mezi všema autama. A ještě když někdo natočil tu přeplňovanou verzi... mňam...
A tak nějak eště neuměl řídit auto (i když 😉 ) tak se mi tohle Ferrari strašně líbilo. A jak koukám teď, porát eště líbí :yes:
Nejhezčí zvuk má naše Zonda, když se nastartuje v pit lane, tak se Vám rozskočí bubínky!! [odkaz]
Tohle taky není špatný [odkaz]
Pro všechny milovníky 12ti válců. Ferrari F50 s prostýma svodama. Božskej zvuk a počkejte si na výjezd do kopce před koncem videa, stojí za to... uf [odkaz]
Toto auto je pro mne symbolem automobilismu 80. let. Bílá Testarossa ze seriálu Miami Vice byl vždy můj sen 😉
XJ-220 se občas mihne na YouTube.com v TopGearu, ale to je většinou kratinký vystoupení ve vedlejší roli (jako to "srovnání" se Zondou), nebo to je ještě z dob Tiffa Needela, kdy byla XJ-220 vcelku aktuální, a to je pak otřesná kvalita (nemluvě o stylu).
Ještě sem-tam nějaký to 10sec walk-around kolem spící XJ-220, nebo když se XJ-220 mihne na nějakym tom Gumballu... ;-\
A chci a chci a chci! >😁