Elektromobily
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNio ES6 s novou baterií s pevným elektrolytem: Dojezd 930 km a potenciál na ještě víc
166 komentářů
Novekpetr
😲 na stejný dojezd má benzín hmotnost 40 kg , tato baterka 575 kg , absurdní...
A kolik váží motor, resp celé pohonné ústrojí?
Demagogická otázka. Eektromotor taky něco váží, nějaký převod tam taky je a vše ostatní, jako náprava, řízení atd je tam taky. Že by ve spalováku ten motor vážil půl tuny, to je dobrý vtip.
Tohle vůbec není demagogická otázka. Docela bych rád viděl soupisku aspoň orientačních hmotností komponent výkonnostně srovnatelného spalováku a elektra, kde je minimálně😒br />
motor (klidně benzín, který je lehčí)
převodovka (ideálně automatická)
spojka + setrvačník
chlazení
výfukové potrubí
palivová nádrž vč. paliva + čerpadla
baterie
silová elektronika pro EV
apod.
Je mi jasné, že elektro bude zatím stále těžší, ale rozhodně to nebude rozdíl 50kg vs. 500, spíš bych čekal 250-350 vs. 400-500.
Tohle bude nějak vypadat pro běžnou výkonovou konfekci (150-200 koní) a jinak to bude vypadat pro zajímavější výkony (300-400 koní), kde za mě elektro už nemusí být výrazně těžší. Viz Tesla 3 SR+, která váží 1.750kg a má cca 300 kobyl s udávaným dojezdem cca 500km. Je to velký úlet proti Superbu/Passatu s podobnou motorizací, kde jsem dohledal 1.670kg?
převodovka (ideálně automatická)
spojka + setrvačník
chlazení
výfukové potrubí
palivová nádrž vč. paliva + čerpadla
baterie
silová elektronika pro EV
apod.
Je mi jasné, že elektro bude zatím stále těžší, ale rozhodně to nebude rozdíl 50kg vs. 500, spíš bych čekal 250-350 vs. 400-500.
Tohle bude nějak vypadat pro běžnou výkonovou konfekci (150-200 koní) a jinak to bude vypadat pro zajímavější výkony (300-400 koní), kde za mě elektro už nemusí být výrazně těžší. Viz Tesla 3 SR+, která váží 1.750kg a má cca 300 kobyl s udávaným dojezdem cca 500km. Je to velký úlet proti Superbu/Passatu s podobnou motorizací, kde jsem dohledal 1.670kg?
rozbor toho co neni potreba ve spalovacim aute udelal kdysi tusim pan marusinec, ktery jezdil s prestavenym elektrickym Superbem tusim 2 generae, delalo to nekde ke 400kg ktere nahradili prave elektrickym pohonem
a z dnes prodavanych vozu se to da obcas vycist take, staci si najit model ktery se prodava jak v elektricke tak konvencni podobe, kuprikladu BMW i4 eDirive35 vazi od 2065kg, stejny model prodavany s benzinakem v podobe BMW 420i GC pak vazi od 1695kg, BMW 420d pak od 1780kg
zasadni rozdil v hmotnostech pak udela to, jak automobilka dokaze vyuzivat danou vahu packu treba pro strikturu auta, samotne baterie jsou totiz lehci, ale chtani je prave pack ktery muze vazit i nizsi stovky kilogramu, pokud je tedy ten pack coby soucast samonosne karoserie, rozdil nemusi bejt tak znacnej
a z dnes prodavanych vozu se to da obcas vycist take, staci si najit model ktery se prodava jak v elektricke tak konvencni podobe, kuprikladu BMW i4 eDirive35 vazi od 2065kg, stejny model prodavany s benzinakem v podobe BMW 420i GC pak vazi od 1695kg, BMW 420d pak od 1780kg
zasadni rozdil v hmotnostech pak udela to, jak automobilka dokaze vyuzivat danou vahu packu treba pro strikturu auta, samotne baterie jsou totiz lehci, ale chtani je prave pack ktery muze vazit i nizsi stovky kilogramu, pokud je tedy ten pack coby soucast samonosne karoserie, rozdil nemusi bejt tak znacnej
Třeba TMY váží dokonce méně jak BMW X5. Ta X5 je sice papírově větší, ale díky EV platformě je TMY uvnitř prostornější.
Vůbec není. Zajímalo by mne ( snažil jsem se najít, zatim neuspesne ) kolik váží pohonné ústrojí ICE a kolik EV. Nádrž s palivem, provozní kapaliny, převodovka, pripadne i kardan atd něco váží. Tak aby ten váhový rozdíl nebyl zas tak dramatický
Motor i s převodovkou do mé 406ky dohromady ne víc než 250 kg. Viz tady, panuje tam o tom dost velká shoda😒br />https😐/www.peugeot-club.com/…olik-vazi-motor/
Čo je na tom absurdné, koľko to benzínu spali auto počas svojej životnosti a aká ťažká je tá baterka, ktorá sa nemení?
a kolik uhlí, plynu a jaderného paliva spálí elektrárny za provoz tohoto EV?
A ještě kolik dieslové lokomotivy, nákladáky, lodě na diesel nebo mazut a letadla, kterýma se to uhlí, plyn a jaderné palivo přepravuje do těch elektráren 😄
A ještě kolik dieslové lokomotivy, nákladáky, lodě na diesel nebo mazut a letadla, kterýma se to uhlí, plyn a jaderné palivo přepravuje do těch elektráren 😄
a kolik uhli a plynu se spali na dopravu a rafinaci ropy? neres porad dokola blbosti co jiz davno prestali resit i petrolejari, i Shell uvadi ze ve stredni Evrope se pro kazdy finalni litr paliva spotrebuje od 2,4 do 3,6kWh elektriny, to uvadi Shell, ropna spolecnost 😉
Máš na to prosím někde odkaz?
Protože to by znamenalo, že při spotřebě ( budu brát 2.4 benzin a 3.6 nafta ) 6l benzinu nebo 5l nafty je spotřeba elektriky 14.4kwh a 18kwh. Tedy stejná spotřeba jen na výrobu jako je potřeba pro jízdu EV. Pokud tomu tak skutečně je, elektřiny je v pohodě dostatek.
Protože to by znamenalo, že při spotřebě ( budu brát 2.4 benzin a 3.6 nafta ) 6l benzinu nebo 5l nafty je spotřeba elektriky 14.4kwh a 18kwh. Tedy stejná spotřeba jen na výrobu jako je potřeba pro jízdu EV. Pokud tomu tak skutečně je, elektřiny je v pohodě dostatek.
Ty rafinerky okamžitě vypnete a asfalt, zhpracování ropy na léky, hnojiva, plasty, chemia, oleje pro mazání a konzervACI ATD ATD budete byrábět z čeho, drahý Bporisove?
Tohle už je hodně, ale hodně těžká utopie 😄 😄 😄 😄 😄
A chci vidět vodíkové jumbo nebo baterkové, myslím že v roce 2090 by se mohlo podařit stalčit cenu takového letadla pod 200 MILIARD KC za 1 ks 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
POKUD NEVPYUKNE SVETOVA OBCANSKA VLKA, 60% OBYVATEL SVETA ZDECHNE HLADY!!!!!!!!!!!!!! Do roku 2150, což je ostatně cílem světových elit. Zredukovat počet obyvatel.
Tohle už je hodně, ale hodně těžká utopie 😄 😄 😄 😄 😄
A chci vidět vodíkové jumbo nebo baterkové, myslím že v roce 2090 by se mohlo podařit stalčit cenu takového letadla pod 200 MILIARD KC za 1 ks 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
POKUD NEVPYUKNE SVETOVA OBCANSKA VLKA, 60% OBYVATEL SVETA ZDECHNE HLADY!!!!!!!!!!!!!! Do roku 2150, což je ostatně cílem světových elit. Zredukovat počet obyvatel.
Vy elektrozkratisti rádi "neřešíte" věci, které nevycházejí pro EZ dobře.
Ktere to jsou?
rohor
novej dlouhej kopec 😄 😄 😄 :yes: :yes: :yes:
Hov*no v Koreji, v Číně to bylo ty rohore dědku jeden senilní 😄 😄 😄
Hov*no v Koreji, v Číně to bylo ty rohore dědku jeden senilní 😄 😄 😄
Hendly
Tak dojezd je vyresen.
Posledni je cena. Tam to bude jeste nekolik let trvat.
Jaky bude pak duvod koupit spalovaci auto?
Posledni je cena. Tam to bude jeste nekolik let trvat.
Jaky bude pak duvod koupit spalovaci auto?
Hned, jak se vyřeší ta cena, tak pro spoustu zákazníků skutečně nebude důvod pro ICE. Tak na tom soudruzi zamakejte. Každý podle svých možností a každému EV podle jeho potřeby. Aneb zítra se bude nabíjet všude, až naše zelené vlajky rudé......
....nabíjet? Jak dlouho? To je informace, která v článku chybí. Že by záměrně? :-!
Jednak chybí tato informace v článku. A pan Hendly se o tom taky nezmiňuje. Určitě nejde o úmysl, to jen takové drobné opomenutí jedné drobnosti 😄 😄 😄 😄
Pan Hendly jede jen svou zelenou demagogii, realitu nevnímá 😋 Navic to jsou čínské kilometry, takže max. realita bude tak na 2/3 v ideálních podmínkách, v zimě ještě o 1/3 méně a jsme zas na 300km dojezdu a to jestě nemáme plné zatížení auta, kola na tažném nebo box na střeše 😉
to su trocha unahlene zavery na zaklade nerealnej marketingovej informacie.
Bateria ma kapacitu 150 kWh, ale nevieme spotrebu auta, takehoto velkeho trojtonoveho auta to moze byt kludne medzi 20-30kWh/100km, na zaklade toho ze tesla x ma 28, tak sa skor priklanam ku hornej hranici, co by bolo 500 km, a to z tej kapacity musi ostat aspon 15 kWh rezerva, a je aj otazne ci sa moze dobijat na 100% alebo tiez treba nechat hornych 10% prazdnych kvoli degradacii.
Potom do tvojich prekazok chyba samovzplanutie, ktovie ci tieto baterie budu mat rovnake ako lithiove, aleob to uz bude zazracne vyriesene,
a posledny bod je trvacnost celeho auta a casova degradacia baterie, a moznost v aute opravit/vymenit odpalenu elektroniku a ine poddimenzovane sucasti po 5-10-15 rokoch za cenu primeranu hodnote stareho auta, alebo za cenu auta noveho.
Bateria ma kapacitu 150 kWh, ale nevieme spotrebu auta, takehoto velkeho trojtonoveho auta to moze byt kludne medzi 20-30kWh/100km, na zaklade toho ze tesla x ma 28, tak sa skor priklanam ku hornej hranici, co by bolo 500 km, a to z tej kapacity musi ostat aspon 15 kWh rezerva, a je aj otazne ci sa moze dobijat na 100% alebo tiez treba nechat hornych 10% prazdnych kvoli degradacii.
Potom do tvojich prekazok chyba samovzplanutie, ktovie ci tieto baterie budu mat rovnake ako lithiove, aleob to uz bude zazracne vyriesene,
a posledny bod je trvacnost celeho auta a casova degradacia baterie, a moznost v aute opravit/vymenit odpalenu elektroniku a ine poddimenzovane sucasti po 5-10-15 rokoch za cenu primeranu hodnote stareho auta, alebo za cenu auta noveho.
Baterka má o 20kg víc než klasická 80ka. Takže očekávejte stejnou spotřebu jako s tou původní baterií. Takže cca 15 město, 18 mimo město a 25kwh dálnice...
Co je vyřešeno? Narvat 150 kWh do SUV a říct si za to nesmysl není nic převratného. Nemluvě o tom, že ICE je zábavnější a nemusíš s ním trčet půl hodiny u nabíječky.
zadny, drtiva vetsina zakazniku take typ pohonu vubec neresi, zajima je jen cenova hladina daneho vozu, to kolik stoji a za kolik jezdi, jestli jezdi na benzin, naftu, plyn, elektriku resi vetsinou jen diskutujici na forech, a vetsina z techno lidi ani nejsou zakaznici novych aut a kupuji spise bazarova, proto take prodeje novych aut ovladaji benzinaky a prodeje bazarove pak naftaky, aneb i v techto hladinach se resi hlavne finance 😄
zaciatok ako tak dobre (ani to nie, lebo pohon je rozhodujuci, kto byva v bytovke si EV nekupi), ale zaver je uz uplne blbost, predaje novych aut su benzinaky pre to, lebo EU emisnymi limitami tlaci na automobilky a tie prestali ponukat diesle uplne alebo len v zakladnych dostupnych modeloch, a nechali ich len v drahsich a vacsich modeloch.
A bazarove predaje su diesle pre to, ze sa v bazaroch predavaju auta z doby, ked boli predaje dieslov na vrchole, tak je asi jasne, ze v bazari nebudu benziny, ked sa v tej dobe ked boli tie auta nove, benziny nepredavali. A druha vec, benziny mali vzdy mensiu vydrz, takze o to ich je v bazaroch menej ak je cast z nich po smrti.
A bazarove predaje su diesle pre to, ze sa v bazaroch predavaju auta z doby, ked boli predaje dieslov na vrchole, tak je asi jasne, ze v bazari nebudu benziny, ked sa v tej dobe ked boli tie auta nove, benziny nepredavali. A druha vec, benziny mali vzdy mensiu vydrz, takze o to ich je v bazaroch menej ak je cast z nich po smrti.
Tak nedávano som riešil nákup auta pre potešenie a chcel som spalovák pokial sa dal/dá kúpiť. Také ev auto ozaj nechcem. Buď som menšina alebo iba nejaký diskutujúci z fóra.
Jo, prodeje nových aut ovládaj benzíny, asi polední 4 roky. Do tý doby masivně frčela nafta, která zabila skoro všechny zajímavé benzínové motory a zbyly zdechlotiny R3 s milionem turb a živntností max 150 (zdravím fordí ecoboosty, oblíbený motor kámoše na servisu, za 10 let už těch co dojezdily před 200 tis km řešil 25 😄 😄 😄 )
Tak není žádné ev v top10, a co má být? Tebe to překvapuje?
https😐/www.best-selling-cars.com/…market-analysis/
Tady píšou, že v Evropě je CELKOVĚ Tesla Y na 9. místě s 16.000ks před Yarisem ! 😁 Žádné Škodovky se neprodalo víc. Takže berte Autoforum s rezervou. To je web, kterej jede jen na demagogii proti EV 😄
Tady píšou, že v Evropě je CELKOVĚ Tesla Y na 9. místě s 16.000ks před Yarisem ! 😁 Žádné Škodovky se neprodalo víc. Takže berte Autoforum s rezervou. To je web, kterej jede jen na demagogii proti EV 😄
Hendly, jak jsou prosím vyřešena nabíjecí místa na sídlištích a v domech, které jsou bytového charakteru?
Bytovky maji celkem snadno moznost udelat nabijeci body.
Na sidlisti nejspis vzniknou nabijeci body z lamp.
Ale nejen pro mesto vznika trochu jiny zpusob. Napr pro obchodni domy je to prilezitost lakat zakazniky na moznost nabijet pri nakupu atd.
Na sidlisti nejspis vzniknou nabijeci body z lamp.
Ale nejen pro mesto vznika trochu jiny zpusob. Napr pro obchodni domy je to prilezitost lakat zakazniky na moznost nabijet pri nakupu atd.
Zvuk, motor, charakter, kvalitní materiály a zpracování, kůže, dřevo, leštěná ocel v interiéru (kterej EV to má? o žádným nevím) , tradice, hmotnost, natankování za 3-6 minut 😄
Lubo
Bjorn testoval, že pri rýchlosti 90 km/h NIO ES8 spotrebuje 22.1 kWh/100 km. Pri 120 km/h je spotreba 30 kWh/100 km ~ 450 - 475 km dojazd pri 150 kWh batérii (100% kapacity nie je využiteľných).
A nebodaj chcieť jazdiť pri vysokých, alebo nízkych teplotách 😲
Tak som zvedavý, ako chcú dosiahnuť 930 km dojazd pri 150 kWh batérii v podobnom aute, len ťažšom. Možno blízko 700 km pri čisto mestskej jazde, ale načo je tam taký dojazd dobrý? Aké veľké mesto by to malo byť?
https😐/insideevs.com/…-range-test/amp/
A nebodaj chcieť jazdiť pri vysokých, alebo nízkych teplotách 😲
Tak som zvedavý, ako chcú dosiahnuť 930 km dojazd pri 150 kWh batérii v podobnom aute, len ťažšom. Možno blízko 700 km pri čisto mestskej jazde, ale načo je tam taký dojazd dobrý? Aké veľké mesto by to malo byť?
https😐/insideevs.com/…-range-test/amp/
Nio jako Cinska znacka stale pouziva Cinkou metodiku ktera je jeste o kus horsi nez bejvala NEDC, takze od toho co Cinan zahlasi ze auto ujede, je treba si odecist tak 40-45%, ve chvili kdy to auto chteji prodavat v Evrope, tak maj dle WLTP cisla daleko nizsi a realitu jeste o dalsich 15-25% nizsi
EV Gate :-!
Spousta nazoru, ale zasadni odpoved proc by nekdo kupoval spalovak po poklesu ceny EV tu nevidím.
Realne spotreby EV uz jsou pod 20kWh na 100km.
To ze se do 500kg baterie nacpe 150kWh ukazuje ze technicky uz neni hranice dojezdu 1000km problem.
To je neco co bylo pred 10 lety technicky nemozne.
Takze uz jde jen o cenu ktera klesa take.
Posun EV za poslednich 10 let je neskutecny.
Realne spotreby EV uz jsou pod 20kWh na 100km.
To ze se do 500kg baterie nacpe 150kWh ukazuje ze technicky uz neni hranice dojezdu 1000km problem.
To je neco co bylo pred 10 lety technicky nemozne.
Takze uz jde jen o cenu ktera klesa take.
Posun EV za poslednich 10 let je neskutecny.
Akorát to furt nemáte kde nabíjet a čím ty nabíječky krmit, protože za 10 let tu nikdo nepsotavil jedinou novou elektrárnu 😄 😄 😄 😄
Přesně tak. Jedna věc je ideál, tzn. nová baterie, plně nabitá, krásné počasí okolo 20℃, město a okolí a klidná jízda...
A pak je tu opačná situace. Auto po 8 letech, venku mínus 10℃, baterie nenabitá na 100% a potřeba někam rychle dojet třeba i po dálnici. Potom bude spotřeba klidně 40kWh/100km a možná i víc. Využitelná zdegradovaná kapacita nebude 150, ale max. 120kWh a 100%-0% se nejezdí, takže x0,7, nebo 0,8 a je tu něco okolo 90kWh a dojezd v reálu sotva 250km.
Nedávno jsem sledoval jednoho Poláka, co testoval BMW i4 e-drive 40 a ve 20℃ byl vcelku spokojenej, ale při těch -10℃ už bylo po srandě.
A pak je tu opačná situace. Auto po 8 letech, venku mínus 10℃, baterie nenabitá na 100% a potřeba někam rychle dojet třeba i po dálnici. Potom bude spotřeba klidně 40kWh/100km a možná i víc. Využitelná zdegradovaná kapacita nebude 150, ale max. 120kWh a 100%-0% se nejezdí, takže x0,7, nebo 0,8 a je tu něco okolo 90kWh a dojezd v reálu sotva 250km.
Nedávno jsem sledoval jednoho Poláka, co testoval BMW i4 e-drive 40 a ve 20℃ byl vcelku spokojenej, ale při těch -10℃ už bylo po srandě.
40kWh spotreba?
Neni tech worst case trochu moc najednou?
Neni tech worst case trochu moc najednou?
Když placka od BMW jezdí v zimě za 30, tak za kolik asi bude jezdit stodola od NIA?
Bz4x v zimě za 21.5, v létě za 14. Takze to tak tragické nebude. Tech 30 máš z osobní zkušenosti z reálného provozu?
Rychle ( nad limit ) dojet po dálnici bude (a je) určitě víc než 40kwh, tedy minimálně u SUV.
Topení v zimě v bz4x ubere cca 31% dojezdu. Předpokládám, že to bude obecne u všech ev podobné.
Topení v zimě v bz4x ubere cca 31% dojezdu. Předpokládám, že to bude obecne u všech ev podobné.
nemas pravdu, nevim co bys musel delat s tmx na 40kwh, to to nedavalo ani pri 160+ v zime. Myslim tim 100km jizdy ne fotku v jednom kopci
Řeknu to takhle. Bz4x, vyzkoušeno při cca -5, rychlost 165 a spotřeba 60kwh. Netvrdím ze to bude všude, ale nereálné to není. Měl jsem průměr 20kwh a za 15km jsem z dojezdu sebral 50km.
Já mám s Kiou EV6 spotřebu 22kwh při 130kmh, kolem 28kwh při 150km/h a pak to letí rychle nahoru 😄 Když jsem jel pilu (maximálka 190), tak byl dojezd cca 200km (spotřeba cca 38kwh). Musíme brát v potaz, že jde o Číňana. Jakmile se tyhle baterie dostanou do ruky zkušenějším výrobcům, ten dojezd opravdu bude muset jít nahoru. Baterie s pevným elektrolitem má totiž při dvojnásobné kapacitě stejné rozměry a skoro stejnou hmotnost. Jediné, že budeš o to déle nabíjet...
takze minus 5, audi etron na dalnici kolem 35-40kwh a to fakt neni etalon dojezdu a je to vesti auto ted uz faceliftovany a uspornejsi. BMW ix do 35 v mrazu, tmx hodne nad limitem, mokro a tesne nad nulou do 35 a to bylo hodne za hranou bezny jizdy. 150kwh znamena i po letech v nejhorsich podminkach 500km. Muj phev ma po 110tkm dagradaci baterie nemeritenou a jezdi to hlubokej cyklus kazdej den.
Takovadle baterka uz konecne smrduty naftovy pixly s pribejvajicim olejem a ubejvajicim adblue posle do historie
Takovadle baterka uz konecne smrduty naftovy pixly s pribejvajicim olejem a ubejvajicim adblue posle do historie
Začínám mít strach si sednout na delší dobu do jakéhokoliv EV. Vypadá to, jako nějaká nakažlivá nemoc, kde každej majitel EV okamžitě změní o 180º svoje názory, zapomene na matematiku a fyziku a začne šířit slovo boží jako misionář.
ono to tak je. Nabijes to jednou dvakrat ze solaru, najezdis v tom tisice km a zpet to uz nejde. Matematika a fyzika plati dal. Treba tak mizerne jako jezdil bitdi passat jezdit nemuze ani tohle, takovej pruser jako je dsg to urcite bejt nemuze a po 500km na dalnici fakt pul hodiny pred dalsima 400 stat muzu. A ze zrovna ja mam najeto po dalnicich tras nad 1000km dost a davam si posledni dobou bacha a uz dnesni top ev by mi na 1000km pripadlo max hodinu a pul. 150kwh baterie uz nic. Navic ty nemas srovnani, ja z phev x5 presedl na par dni do x6 30d a to si rikas boze co je to za kram. Ve meste duni a chcipe a i s prelozenym vlekem je phev lepsi. Ale tady zas nejakej polobl co to nikdy nevidel napise neco o ev balastu. Na to uz jinak nez absolutnim pohrdanim reagovat nelze
Myslím, že na info, že BMW 30d duní a chcípe už taky asi nejde reagovat.
Tož, užívej elektřiny a přestávek. My ostatní budeme dál normálně jezdit kdy budeme chtít a kam budeme chtít...
Tož, užívej elektřiny a přestávek. My ostatní budeme dál normálně jezdit kdy budeme chtít a kam budeme chtít...
jenze ja prestavky nemam a nic neduni.
Koupit si vedle phev 30d muze jenom nekdo, kdo to nezkusil. Ja si uzivam nezavislou klimu vcetne studeny sedacky, ty si uzivej duneni a dolejvani adblue
Koupit si vedle phev 30d muze jenom nekdo, kdo to nezkusil. Ja si uzivam nezavislou klimu vcetne studeny sedacky, ty si uzivej duneni a dolejvani adblue
Jojo, budu. Jednou za rok a půl ty 3 minuty u stojanu vydržím...
hm, superb 147kw prujezd nemecka tam a zpet, pribyl olej a zmizela tretina adblue. Auto z podzimu. Ani nechci spekulovat proc v tom klenotu v mestskym provozu olej mizi a na dalnici pribejva.. Nastesti to pujde pryc
Zdá se, že budu asi jediný na Zemi, kdo s motorem 147kW nemá problém.
AdBlue mi vydrží 20.000km a olej nemizí ani nepřibývá. Víc jak 180km/h s tím moc často nejezdím.
Zimní dlouhodobá 5,5-5,6/100 a teď v létě 5,2-5,3/100. Delší trasy v klidu 4,5-5/100.
Mě to tak stačí...
Jen ty nehlášené náhodné regenerace mi pijou krev.
AdBlue mi vydrží 20.000km a olej nemizí ani nepřibývá. Víc jak 180km/h s tím moc často nejezdím.
Zimní dlouhodobá 5,5-5,6/100 a teď v létě 5,2-5,3/100. Delší trasy v klidu 4,5-5/100.
Mě to tak stačí...
Jen ty nehlášené náhodné regenerace mi pijou krev.
spis proc sem musel na otoceni mapy na sever cekat minuty… Proc to furt nekde duni, proc to sakra neumi nahrnout snih pod kola kdyz to nejde zastavit… Na v extremu dvoumilionovy auto provaru az dost
Asi ti to sešrouboval Ahmed s jeho kámošem Ahmedem, stejně jako moji předchozí 508 od Peugeotu...
Proč ti mrzne mapa nevím. Mě navigace funguje normálně, navíc mám přes ACP další 4 mapový aplikace, podle nálady a oblasti. No problem. Nevím co to kde duní. Nafta je nafta a chová se tak, jako nafta. Když ji nechceš, nekupuj si ji. Mě to nevadí. Já slyším víc podvozek a vzduch a ne motor. Já ho mám vybavený na sratchky a stejně bylo pod 1M bez daně, což po odpisech je skoro gratis.
A co máš se sněhem, to už je mimo můj vesmír... Na sněhu snad auto jezdí podle toho, co máš za gumy a v palici. ABS je tak obyčejná věc, že nemá smysl o ní vést debaty. A jestli ti nefunguje v tom autě ani ABS, tak je asi vážně rozbitý a reklamuj ho.
Proč ti mrzne mapa nevím. Mě navigace funguje normálně, navíc mám přes ACP další 4 mapový aplikace, podle nálady a oblasti. No problem. Nevím co to kde duní. Nafta je nafta a chová se tak, jako nafta. Když ji nechceš, nekupuj si ji. Mě to nevadí. Já slyším víc podvozek a vzduch a ne motor. Já ho mám vybavený na sratchky a stejně bylo pod 1M bez daně, což po odpisech je skoro gratis.
A co máš se sněhem, to už je mimo můj vesmír... Na sněhu snad auto jezdí podle toho, co máš za gumy a v palici. ABS je tak obyčejná věc, že nemá smysl o ní vést debaty. A jestli ti nefunguje v tom autě ani ABS, tak je asi vážně rozbitý a reklamuj ho.
slusny auto pozna ze jede smykem a abs to neresi. Necha proto zablokovany kola na desitky centimetru a tim si nahrne hrobecek a o ten to pak zastavi. Viz video x5 rasto chvala, je to tam pekne ukazany asi v polovine. Passat deset metru cuka abs a pak si usmysli, ze stoji a abs vypne i pres to ze se klouzes dal. S vozejkem pecka, za dva miliony
mimo tvuj vesmir to je, protoze to po tom nechces. Ja jo a to je pak problem. Passat uz neni obycejny auto za 800, kdyz a6 stala dva. Hezkej je 1,5 a vic a za to to proste v mejch ocich neni
mimo tvuj vesmir to je, protoze to po tom nechces. Ja jo a to je pak problem. Passat uz neni obycejny auto za 800, kdyz a6 stala dva. Hezkej je 1,5 a vic a za to to proste v mejch ocich neni
Levnej není, ale co dneska je levný... Můj konfig dnes stojí přes 1,6M s daní v ceníku. Já to koupil ještě rozumně i když i tak hodně draho. Netvrdím, že to byl extra výhodný kup, ale mě to auto prostě vyhovuje a skutečně ho považuju za naprosto univerzální vůz na všechno, co se provozuje na silnici.
Beru to jako balíček. Za 2M bez daně si taky budu umět naskládat lepší auto, to není věda.
Já přecházel z kompaktní/nižší střední třídy do střední a je to na mne až zbytečně velký.
Ano, mohlo by týt ještě o fous tišší, ano, mohlo by mít lepší brzdy (ty na 280k verzi jsou OK, nevím, proč je nemohli dát i 190/200k verzím), ano software by mohl být o fous stabilnější a rychlejší (to je i o hardwaru), ano, podvozek by mohl být o fous lepší než MQB je a audio by mohlo být o dva fousy lepší. Ale pořád to je podle mne fantasticky komplexní balíček.
Chceš obří místo vpředu i vzadu? Máš ho. Chceš obří kufr? Máš ho. Chceš výborný a univerzální sedačky? Máš je. Chceš podélně posuvný opěrky hlavy? Máš je. A ukaž mi, kolik aut je dneska má. Chceš velmi dobrý komfort jízdy? Máš ho. Chceš parádní výhled? Máš ho? Chceš ergonomii ovládání? Máš ji. Nechceš, aby tě sra.ly asistenty do bezvědomí a nechceš po každém startu vše znova nastavovat? Máš to. S&S na tlačítku, máš. Co nové BMW? - smůla. Chceš jezdit za 5? Můžeš? Chceš k tomu důstojnou dynamiku? Máš ji. Umí se haldex vyhrabat z nepříjemných situací? Umí. Já ho nepotřebuju, tak jsem si ho nekoupil, ale vím, že je fajn, když ho někdo umí využít. Chceš matrix? Máš ho. Chceš bezdrátový výhřev skla? Máš ho. Chceš prediktivní a fungující tempomat? Máš ho. Chceš bezdrátový Apple Car Play? Máš ho? (Pozdravuju KIA EV6) Atd, atd. Auto je nabitý technologiemi až moc. Design je nadčasový vně i uvnitř. A že se někomu nelíbí a vysmívá se mu, že je to nuda, co se fasuje? To je mi fuk. 95% lidí na něj soukromě na nový nemá a zbytek je rozmazlenej a kupuje prémii.
Jo, uměl bych si naskládat A6 Allroad za 2M bez daně po slevě a měl bych lepší svezení. Ale chci to? Potřebuju to? Stojí mi to za tolik peněz? To ať si každej přebere po svým.
Beru to jako balíček. Za 2M bez daně si taky budu umět naskládat lepší auto, to není věda.
Já přecházel z kompaktní/nižší střední třídy do střední a je to na mne až zbytečně velký.
Ano, mohlo by týt ještě o fous tišší, ano, mohlo by mít lepší brzdy (ty na 280k verzi jsou OK, nevím, proč je nemohli dát i 190/200k verzím), ano software by mohl být o fous stabilnější a rychlejší (to je i o hardwaru), ano, podvozek by mohl být o fous lepší než MQB je a audio by mohlo být o dva fousy lepší. Ale pořád to je podle mne fantasticky komplexní balíček.
Chceš obří místo vpředu i vzadu? Máš ho. Chceš obří kufr? Máš ho. Chceš výborný a univerzální sedačky? Máš je. Chceš podélně posuvný opěrky hlavy? Máš je. A ukaž mi, kolik aut je dneska má. Chceš velmi dobrý komfort jízdy? Máš ho. Chceš parádní výhled? Máš ho? Chceš ergonomii ovládání? Máš ji. Nechceš, aby tě sra.ly asistenty do bezvědomí a nechceš po každém startu vše znova nastavovat? Máš to. S&S na tlačítku, máš. Co nové BMW? - smůla. Chceš jezdit za 5? Můžeš? Chceš k tomu důstojnou dynamiku? Máš ji. Umí se haldex vyhrabat z nepříjemných situací? Umí. Já ho nepotřebuju, tak jsem si ho nekoupil, ale vím, že je fajn, když ho někdo umí využít. Chceš matrix? Máš ho. Chceš bezdrátový výhřev skla? Máš ho. Chceš prediktivní a fungující tempomat? Máš ho. Chceš bezdrátový Apple Car Play? Máš ho? (Pozdravuju KIA EV6) Atd, atd. Auto je nabitý technologiemi až moc. Design je nadčasový vně i uvnitř. A že se někomu nelíbí a vysmívá se mu, že je to nuda, co se fasuje? To je mi fuk. 95% lidí na něj soukromě na nový nemá a zbytek je rozmazlenej a kupuje prémii.
Jo, uměl bych si naskládat A6 Allroad za 2M bez daně po slevě a měl bych lepší svezení. Ale chci to? Potřebuju to? Stojí mi to za tolik peněz? To ať si každej přebere po svým.
vis co me na passatu vazne sere?
Dsg v b6 r36 fungovala vyborne, v supu iv taky, vsecko ostatni pruser, podtaceni, zbesily podrazovani, odrazovani nahoru kde ti spadne tlak turba.. Vsecko to fungovalo, domrdali to softem
haldex v saabech ale i b6 umel mit svornou funkci na zadni naprave, slo s tim jezdit i bokem coz v b8 dokud si toho nevsimne esp omezene jde porad. Kodiaq i superb bezduvodne hrabe predkem, domrdany softem
brzdy umej, viz rs3, cupry atd. Zaklad pro naftu maly, v superbu 147 zvlneny, v kodiaqu 140kw tsi zvleny furt. A zeniny a6 staci 20km nadoraz a zvlneny. Proc ma sakra x5 mnohem vetsi brzdy nez tureg nebo q7. Jasne, cayenne ma, ale tyhle ne. Domrdany kvuli nakladum
proc soft jeste v b7 fungoval na 99,9% a ted to nefunguje, at si strcej cely acarplay nekam i s infotaimentem online a rozchodej hned po startu area view
proc ma enyaq a golf 8 poradnej bezklicovej pristup ale passat ne
proc sakra tazny v passatu chytne vakl po pul roce tahani vleku, kdyz to v q7,x5 nebo volvu v90 ikdyz vypada uplne stejne vakl nema
proc vubec vyrabeli bitdi coz byla popelnice priserna od T az po Kodiaq rs, kdyz museli vedet, ze to jeda ani zaruku. A tady se jeste najde pitomec co ze zruceni obvinuje eu…
proc krucifix fungovala krasne r36, proc tahala 206 kw s obouma vstrikama, kdyz 200kw byla vydechla..
proc v tom doprcic nejde poradne vypnout nebo nastavit esp tak, aby to v superbu zasadne nekazilo na hrane smyku jizdni vlastnosti. proc i megane se 100konema (v realu tak 60) projede odklonenou zatacku rychlejc nez superb 147 ( a to o 10% rychlosti)
vw ty auta zacal silene okradat a za to to kritizuju.
Dsg v b6 r36 fungovala vyborne, v supu iv taky, vsecko ostatni pruser, podtaceni, zbesily podrazovani, odrazovani nahoru kde ti spadne tlak turba.. Vsecko to fungovalo, domrdali to softem
haldex v saabech ale i b6 umel mit svornou funkci na zadni naprave, slo s tim jezdit i bokem coz v b8 dokud si toho nevsimne esp omezene jde porad. Kodiaq i superb bezduvodne hrabe predkem, domrdany softem
brzdy umej, viz rs3, cupry atd. Zaklad pro naftu maly, v superbu 147 zvlneny, v kodiaqu 140kw tsi zvleny furt. A zeniny a6 staci 20km nadoraz a zvlneny. Proc ma sakra x5 mnohem vetsi brzdy nez tureg nebo q7. Jasne, cayenne ma, ale tyhle ne. Domrdany kvuli nakladum
proc soft jeste v b7 fungoval na 99,9% a ted to nefunguje, at si strcej cely acarplay nekam i s infotaimentem online a rozchodej hned po startu area view
proc ma enyaq a golf 8 poradnej bezklicovej pristup ale passat ne
proc sakra tazny v passatu chytne vakl po pul roce tahani vleku, kdyz to v q7,x5 nebo volvu v90 ikdyz vypada uplne stejne vakl nema
proc vubec vyrabeli bitdi coz byla popelnice priserna od T az po Kodiaq rs, kdyz museli vedet, ze to jeda ani zaruku. A tady se jeste najde pitomec co ze zruceni obvinuje eu…
proc krucifix fungovala krasne r36, proc tahala 206 kw s obouma vstrikama, kdyz 200kw byla vydechla..
proc v tom doprcic nejde poradne vypnout nebo nastavit esp tak, aby to v superbu zasadne nekazilo na hrane smyku jizdni vlastnosti. proc i megane se 100konema (v realu tak 60) projede odklonenou zatacku rychlejc nez superb 147 ( a to o 10% rychlosti)
vw ty auta zacal silene okradat a za to to kritizuju.
Hele, každej máme jiný nároky, potřeby a zkušenosti.
Já nejezdím s vlekem ani smykem dveřma napřed. 12 let už mi bylo... :-!
S DSG nemám žádný problém. Mě funguje naprosto v pohodě. Už jsem to tu psal mockrát.
Kvůli emisím se drží dole, což je pochopitelný a problém může nastat při mírném plynu a udržování některých přechodových rychlostí na rozhraní převodů v mírném kopci. Třeba, když nedodržíš 50 a jedeš 55 do mírného kopce, tak v D už je cítit, že to není 100% ideál. Ale není to tragédie.
No tak člověk s citem pro motory ťukne do páky a je tam S a už to skočí z 5. na 4. převod a otáčky třeba z +/-1.300 na +/-1.700 (neber doslovně). Já prostě s tím autem jezdím normálně a nemám potřebu s tím prasit jako smyslů zbavený a tak nemám absolutně žádný problém.
Brzdy se mi zatím nevlní, ale já brzdím velmi málo, protože jezdím předvídavě i když rychle.
Nicméně zde se shodneme, že brzdy VW kurewsky šidí. A to mě fakt hodně štve. Verze 280 koní má 340mm vpředu a ventilovaný vzadu a je to naprosto OK. Bohužel základ je nedůstojný a kdo jezdí jako prase a naloženej to prudce zašlapává z 200 km/h, nebo s 2 tunovým vlekem a ideálně někde v kalužinách a do nuly a pak drží pedál, tak se ani nedivím, že se mu to zkroutí...
Soft mi většinou funguje, ale sem tam se stane, že něco lehce zadrhne, nebo se něco blbě ukazuje a tak to holt čas od času zrestartuju. Nic s čím by nešlo žít. Ty kamery se pár sekund po startu trhají a musíš holt počkat, než se počítač se slabým procesorem probudí. To mě taky štve, ale opět nic skrz co bych nemohl žít. Asi tolik nespěchám a než se připoutám a vypnu S&S a rozhlédnu po okolí, tak kamera naběhne a ne pokaždý ji při odjezdu potřebuju. Ale souhlas, zde mohlo být více výpočetního výkonu a systém by měl asi nabíhat hned po otevření dveří a ne až po startu a řazení. To nemají dotažený na 100% Ber to tak, že starý auta měly 25% dnešních softwarových pítchovin a tak to všechno bylo mnohem rychlejší...
Každej motor měl to svý. BiTDI se nepovedl a já ho nikdy nechtěl. 147/150kW jsem sledoval cca 3-4 roky a nikdo ani nepípnul a všude jen chvála, tak jsem ho zkusil. Až potom se zde začaly šířit zvěsti o problémech, které přiživoval Vaculík, ale já krom vyšší spotřeby oleje u několika majitelů z fór o ničem nevím a mě to skoro nic nebere. Čas ukáže jestli jsem to podělal a měl vzít benzín.
Co ale nechápu, co máš za problém s keylessem??? Normálně funguje. Na všech 5 dveřích. Odevírání, zavírání, vytahování oken, podkopnutí, prostě všechno v pohodě. Jen když auto necháš stát dýl jak nevím, cca3 dny, tak systém odpojí dveře krom řidiče a když to stojí cca 10 dní (opět jsem to nepočítal), tak se deaktivuje i systém u řidiče a holt musíš sáhnout na klíček. To je ale zase management baterie a ne vadnej keyless. Stačí ten systém znát a chápat a není problém.
A jo, šetří se všude. Ale mě to štve hlavně u těch brzd i když s nima sám zatím problém nemám a myslím, že ještě nějaký rok mít nebudu. Pokud si ho nebudu chtít kvůli tlaku na EV nechat 10 let, tak brzdy bude beztak měnit až nový majitel. Vždy mi brzdy vydržely přes 100.000 km na každém autě.
Já bych chtěl ještě jednoho Passata s motorem s OIVRS s 245 koňma ale s duálním přímým/nepřímým vstřikem a k tomu ty velký brzdy z 280k a jako předokolku a lepší audio a byl bych happy :-!
Já nejezdím s vlekem ani smykem dveřma napřed. 12 let už mi bylo... :-!
S DSG nemám žádný problém. Mě funguje naprosto v pohodě. Už jsem to tu psal mockrát.
Kvůli emisím se drží dole, což je pochopitelný a problém může nastat při mírném plynu a udržování některých přechodových rychlostí na rozhraní převodů v mírném kopci. Třeba, když nedodržíš 50 a jedeš 55 do mírného kopce, tak v D už je cítit, že to není 100% ideál. Ale není to tragédie.
No tak člověk s citem pro motory ťukne do páky a je tam S a už to skočí z 5. na 4. převod a otáčky třeba z +/-1.300 na +/-1.700 (neber doslovně). Já prostě s tím autem jezdím normálně a nemám potřebu s tím prasit jako smyslů zbavený a tak nemám absolutně žádný problém.
Brzdy se mi zatím nevlní, ale já brzdím velmi málo, protože jezdím předvídavě i když rychle.
Nicméně zde se shodneme, že brzdy VW kurewsky šidí. A to mě fakt hodně štve. Verze 280 koní má 340mm vpředu a ventilovaný vzadu a je to naprosto OK. Bohužel základ je nedůstojný a kdo jezdí jako prase a naloženej to prudce zašlapává z 200 km/h, nebo s 2 tunovým vlekem a ideálně někde v kalužinách a do nuly a pak drží pedál, tak se ani nedivím, že se mu to zkroutí...
Soft mi většinou funguje, ale sem tam se stane, že něco lehce zadrhne, nebo se něco blbě ukazuje a tak to holt čas od času zrestartuju. Nic s čím by nešlo žít. Ty kamery se pár sekund po startu trhají a musíš holt počkat, než se počítač se slabým procesorem probudí. To mě taky štve, ale opět nic skrz co bych nemohl žít. Asi tolik nespěchám a než se připoutám a vypnu S&S a rozhlédnu po okolí, tak kamera naběhne a ne pokaždý ji při odjezdu potřebuju. Ale souhlas, zde mohlo být více výpočetního výkonu a systém by měl asi nabíhat hned po otevření dveří a ne až po startu a řazení. To nemají dotažený na 100% Ber to tak, že starý auta měly 25% dnešních softwarových pítchovin a tak to všechno bylo mnohem rychlejší...
Každej motor měl to svý. BiTDI se nepovedl a já ho nikdy nechtěl. 147/150kW jsem sledoval cca 3-4 roky a nikdo ani nepípnul a všude jen chvála, tak jsem ho zkusil. Až potom se zde začaly šířit zvěsti o problémech, které přiživoval Vaculík, ale já krom vyšší spotřeby oleje u několika majitelů z fór o ničem nevím a mě to skoro nic nebere. Čas ukáže jestli jsem to podělal a měl vzít benzín.
Co ale nechápu, co máš za problém s keylessem??? Normálně funguje. Na všech 5 dveřích. Odevírání, zavírání, vytahování oken, podkopnutí, prostě všechno v pohodě. Jen když auto necháš stát dýl jak nevím, cca3 dny, tak systém odpojí dveře krom řidiče a když to stojí cca 10 dní (opět jsem to nepočítal), tak se deaktivuje i systém u řidiče a holt musíš sáhnout na klíček. To je ale zase management baterie a ne vadnej keyless. Stačí ten systém znát a chápat a není problém.
A jo, šetří se všude. Ale mě to štve hlavně u těch brzd i když s nima sám zatím problém nemám a myslím, že ještě nějaký rok mít nebudu. Pokud si ho nebudu chtít kvůli tlaku na EV nechat 10 let, tak brzdy bude beztak měnit až nový majitel. Vždy mi brzdy vydržely přes 100.000 km na každém autě.
Já bych chtěl ještě jednoho Passata s motorem s OIVRS s 245 koňma ale s duálním přímým/nepřímým vstřikem a k tomu ty velký brzdy z 280k a jako předokolku a lepší audio a byl bych happy :-!
keyless golf 8 enyaq bmw atd auto je odemceny uz kdyz k nemu prijdes, nemusis sahat na kliku. Zamkne se samo kdyz se vzdalis, uz to umej i bez klice (bmw od 2022) vse jenom v telefonu. Reanulty to umely x let zpatky, ale u passata hladis kliku jak ***..
Promiň, ale opravdu ti vyhovuje trend udělat ze všech nemyslící světlehnědou bezpohlavní hmotu kde všechno za nás bude řešit nějaká umělá inteligence? To je nějakej problém sáhnout na kliku, když na ní stejně musíš sáhnout, aby sis otevřel? To snad ne?
B8FL umí taky nějaký odemykání přes telefon, ale tohle mi nesmí do baráku. Klíč je prostě klíč.
Nedávno mi správce domu dával nějaký čipy na odemykání dveří. Tak jsem ho s tím poslal do pr..., protože bych stejně musel ten čip vytáhnout z kapsy a přiložit a pak spoléhat na to, že se to nepodělá a baterky budou OK atd... Ale já si kuwa umím ještě strčit normální klíč do zámku.
Mám rád moderní techniku, ale čeho je moc, toho je moc...
Na jednom konci světa chodí lidi denně 30km pro vodu, na dalším každej den vyhubíme další živočišnej druh a my si tady budeme stěžovat, že nám obyčejný auto neutře pr.el?
B8FL umí taky nějaký odemykání přes telefon, ale tohle mi nesmí do baráku. Klíč je prostě klíč.
Nedávno mi správce domu dával nějaký čipy na odemykání dveří. Tak jsem ho s tím poslal do pr..., protože bych stejně musel ten čip vytáhnout z kapsy a přiložit a pak spoléhat na to, že se to nepodělá a baterky budou OK atd... Ale já si kuwa umím ještě strčit normální klíč do zámku.
Mám rád moderní techniku, ale čeho je moc, toho je moc...
Na jednom konci světa chodí lidi denně 30km pro vodu, na dalším každej den vyhubíme další živočišnej druh a my si tady budeme stěžovat, že nám obyčejný auto neutře pr.el?
aha, takze pokud je to funkcnejsi nez mas ty je to bezpohlavni hmota? Pokud je to lepsi nez mas ty je to uz moc?
Co je todle za nesmysl?
Keyless jak to ma passat je k nicemu a lepsi je pouzivat ovladac/klic. To co
ma golf/renault je mnohem lepsi, kdyz tahnes z auta krabici naradi nemusim lovit v kapse klic nebo hladit kliku. Jasne, muzes jezdit na koni nebi v3s a bejt pravej chlap. Ale to ze to do passatu nedali z nej fakt lepsi auto nedela.
A tvoje bf8 to neumi, musis prilozit mobil ke klice coz je uplne k nicemu (totez mam ja a nema ani smysl to zkouset, pokud to nefunguje jak jsem popsal)
Co je todle za nesmysl?
Keyless jak to ma passat je k nicemu a lepsi je pouzivat ovladac/klic. To co
ma golf/renault je mnohem lepsi, kdyz tahnes z auta krabici naradi nemusim lovit v kapse klic nebo hladit kliku. Jasne, muzes jezdit na koni nebi v3s a bejt pravej chlap. Ale to ze to do passatu nedali z nej fakt lepsi auto nedela.
A tvoje bf8 to neumi, musis prilozit mobil ke klice coz je uplne k nicemu (totez mam ja a nema ani smysl to zkouset, pokud to nefunguje jak jsem popsal)
Čti co píšu. Já mluvím o tom, že z lidí děláme čím dál větší blbce, kteří si bez počítače už ani neutřou řiť. Ne, že technika je bezpohlavní hmota. Ani, že je B8 nejlepší auto na světě.
Neříkám, že když je něco lepší, než mám já, že to je moc. Já chci lepší brzdy, chci lepší audio a určitě bych našel další věci ke zlepšení. Ale šlo by o věci, které skutečně využívám a potřebuju/chci po většinu jízdy. A nepočítám mezi to sáhnutí na kliku, když lezu do auta z auta. To považuju za A za zhýralost a za B by mi i vadilo, že bych neměl jistotu, jestli software třeba nemenstruuje a zda opravdu zamknul. Když to udělám sám, tak vím, co se děje.
Když beru krabici z kufru, tak Passat má funkci zavření kufru při vzdálení se, takže opět nemáš pravdu. Můžu mít zamčený auto, vzít si něco z kufru a jakmile se vzdálím o metr, kufr se zavře a auto se zamyká. Jde jen o výbavu a její používání. Ty nemáš na víku 2 tlačítka, kde si vybereš, co má kufr dělat? Já ano.
Neříkám, že když je něco lepší, než mám já, že to je moc. Já chci lepší brzdy, chci lepší audio a určitě bych našel další věci ke zlepšení. Ale šlo by o věci, které skutečně využívám a potřebuju/chci po většinu jízdy. A nepočítám mezi to sáhnutí na kliku, když lezu do auta z auta. To považuju za A za zhýralost a za B by mi i vadilo, že bych neměl jistotu, jestli software třeba nemenstruuje a zda opravdu zamknul. Když to udělám sám, tak vím, co se děje.
Když beru krabici z kufru, tak Passat má funkci zavření kufru při vzdálení se, takže opět nemáš pravdu. Můžu mít zamčený auto, vzít si něco z kufru a jakmile se vzdálím o metr, kufr se zavře a auto se zamyká. Jde jen o výbavu a její používání. Ty nemáš na víku 2 tlačítka, kde si vybereš, co má kufr dělat? Já ano.
mam, ale trefit se do nich nosem neni snadny.. A ted si nejsem jistej, jestli kdyz je auto cely odemceny, vzal si z passatu bednu obema rukama, kopnul si pod naraznik, jestli se kufr zavrel a auto zamklo nebo se jenom zavrel. Mam za to ze jenom zavrel. Pokud auto bylo predtim zamceny, pak se znovuzamkne. Kdyz mas tendle lepsi keyles odejdes a auto se zamkne. Jasne ze jde bejt bez toho, ale je lepsi to tam mit. Ja vetsinou za den ujedu 200-400km ale behem 4 az 7 hodin, vylejzam z toho kazdou chvili..
jinak teda dynaudio v passatu nehraje spatne, jako burmester/meridian/bw za 150 to neni ale na mainstream mi to fakt spatny neprislo
jinak teda dynaudio v passatu nehraje spatne, jako burmester/meridian/bw za 150 to neni ale na mainstream mi to fakt spatny neprislo
Píšeš to správně. Auto je buď odemčeno a nebo zamčeno celé. To musíš rozhodnout ty předem. A čudlík taky musíš mačkat předem, podle toho, co chceš. Chápu, že je o fous pohodlnější, když to za tebe dělá jiná inteligence, ale já si t radši šéfuju sám.
Vidíš a já měl rád Dynaudio v šesté generaci Golfa i Passata, v sedmé šlo už srát a v 8. stojí Harman a ten druhej za úplný howno. Nesnáším frekvenční boule a rezonance a H&K by je mohl vyučovat.
Vidíš a já měl rád Dynaudio v šesté generaci Golfa i Passata, v sedmé šlo už srát a v 8. stojí Harman a ten druhej za úplný howno. Nesnáším frekvenční boule a rezonance a H&K by je mohl vyučovat.
Ja mám s automatickým odomykaním / zamykaním BMW pri priblížení / odchode aj zlú skúsenosť.
Vložil som dozadu tašku s mobilom a kľúčom, zavrel dvere a auto sa zamklo. V servise mi povedali, že sa na chvíľu prerušil signál kľúča (možno mobil vedľa kľúča). A ostal som stáť pred autom. Nechcel som riskovať, že sa samo odomkne, tak som požiadal okoloidúceho o mobil a zavolal domov. Našťastie to bolo len cca 1 km od domu, tak manželka dobehla.
Odvtedy mám nastavené klasické keyless potiahnutím za kľučku.
Vložil som dozadu tašku s mobilom a kľúčom, zavrel dvere a auto sa zamklo. V servise mi povedali, že sa na chvíľu prerušil signál kľúča (možno mobil vedľa kľúča). A ostal som stáť pred autom. Nechcel som riskovať, že sa samo odomkne, tak som požiadal okoloidúceho o mobil a zavolal domov. Našťastie to bolo len cca 1 km od domu, tak manželka dobehla.
Odvtedy mám nastavené klasické keyless potiahnutím za kľučku.
Jojo. Přesně o tom mluvím. Ne vždy tyhle vychytávky jsou k užitku. Ale stejně je to divný. Nevím jak u BMW, ale standard je, že když je klíček uvnitř vozu, nejde ho zamknout.
Mě už prostě přetechnizovanost leze krkem a postupně z domu vyhazuju/prodávám většinu drahých a složitých věcí. Nechci žádné roboty, chytrou domácnost, ledničku ovládanou mobilem, nechci Dolby Atmos domácí kina, vířivky, prostě nic. Televize až chcípne, tak si novou už asi taky nekoupím.
Čím méně drahých a složitých krámů, tím klidnější i ekologičtější život.
Mě už prostě přetechnizovanost leze krkem a postupně z domu vyhazuju/prodávám většinu drahých a složitých věcí. Nechci žádné roboty, chytrou domácnost, ledničku ovládanou mobilem, nechci Dolby Atmos domácí kina, vířivky, prostě nic. Televize až chcípne, tak si novou už asi taky nekoupím.
Čím méně drahých a složitých krámů, tím klidnější i ekologičtější život.
Niekedy sa zrejme dejú aj veci, s ktorými nikto nepočítal, keď sa ocitne kľúč medzi mobilom a počítačom. 😁
Mobilom viem otvoriť tiež, ale v tomto prípade som zaskóroval. Ešteže to nebolo niekde v Nemecku, ale pred školou u nás. Aspoň som si vychutnal neplánovanú 30 minútovú pauzu 😉
Mobilom viem otvoriť tiež, ale v tomto prípade som zaskóroval. Ešteže to nebolo niekde v Nemecku, ale pred školou u nás. Aspoň som si vychutnal neplánovanú 30 minútovú pauzu 😉
“ Na jednom konci světa chodí lidi denně 30km pro vodu, na dalším každej den vyhubíme další živočišnej druh a my si tady budeme stěžovat, že nám obyčejný auto neutře pr.el?”
😀 A neni snad nejen tvuj hlavni argument proti ev to, ze na dlouha cesta bude trvat 3x rocne obhodinu dele?😀
😀 A neni snad nejen tvuj hlavni argument proti ev to, ze na dlouha cesta bude trvat 3x rocne obhodinu dele?😀
Ja ti neviem. Mala tá X6 akusticky izolované predné sklá?
Ja som porovnával X5 45e a X5 30d, tesne za sebou, na okreske a na diaľnici, a nejaký zásadný rozdiel som nezaregistroval.
Pravda, s 45e to bola jazda relatívne krátka (15-20 minút), nemeral som vnútorný hluk ani nič podobné. Skôr ma zaskočilo ako sa mi ten rozdiel nezdal veľký. A to ani pri čisto baterkovom režime. Určite by bolo rozdiel počuť v meste.
40i a 30d je dobre porovnané tu: https😐/performancedrive.com.au/…e40i-video-2223/ a interiérový hluk vo videu je v 30d na voľnobehu horší o 2 dB (46 vs 44 dB). A pri zrýchľovaní je horší v 40i o 6 dB (76 vs 82 dB).
Pri diaľničných cestách aj tak ide o aerodynamický hluk a hluk od kolies, nie o motor. Podľa štatistík je na diaľnici Tesla Model 3 rovnako hlučná / tichá v interiéri ako X5 30d.
Ja som porovnával X5 45e a X5 30d, tesne za sebou, na okreske a na diaľnici, a nejaký zásadný rozdiel som nezaregistroval.
Pravda, s 45e to bola jazda relatívne krátka (15-20 minút), nemeral som vnútorný hluk ani nič podobné. Skôr ma zaskočilo ako sa mi ten rozdiel nezdal veľký. A to ani pri čisto baterkovom režime. Určite by bolo rozdiel počuť v meste.
40i a 30d je dobre porovnané tu: https😐/performancedrive.com.au/…e40i-video-2223/ a interiérový hluk vo videu je v 30d na voľnobehu horší o 2 dB (46 vs 44 dB). A pri zrýchľovaní je horší v 40i o 6 dB (76 vs 82 dB).
Pri diaľničných cestách aj tak ide o aerodynamický hluk a hluk od kolies, nie o motor. Podľa štatistík je na diaľnici Tesla Model 3 rovnako hlučná / tichá v interiéri ako X5 30d.
na dalnici a mimo mesto je to fuk, ve meste rozdil fakt velkej zvlast pri porovnani hned po sobe. Plus startstop, kdy ti to podle
dynamiky seslapnuti pedalu nastartuje a pak zrychluje. Cely je to kdyz jsi ja naftu zvyklej malej rozdil, ale ja mam s 45e 110tkm a uz jsem si zvykl. Zpetne by me ani nenapadlo o 30d zavadit. Hodnoceni tesly 3 neverim, protoze tmy i tmx je na dalnici mnohem hlucnejsi nez treba ta x5. O 5er s akustickejma sklama ani nemluve. Q8 je taky tichoucka, to urcite o tesle rict nejde
dynamiky seslapnuti pedalu nastartuje a pak zrychluje. Cely je to kdyz jsi ja naftu zvyklej malej rozdil, ale ja mam s 45e 110tkm a uz jsem si zvykl. Zpetne by me ani nenapadlo o 30d zavadit. Hodnoceni tesly 3 neverim, protoze tmy i tmx je na dalnici mnohem hlucnejsi nez treba ta x5. O 5er s akustickejma sklama ani nemluve. Q8 je taky tichoucka, to urcite o tesle rict nejde
Skutečnými čísly se netrap. Jakmile se člověk nakazí EV virem vše přestává platit. EV je dokonalé a vše ostatní je jen hlučný rakovinotvorný šrot. A my co tím jezdíme jsme dezoláti. :-!
Ono se totiž na lepší rychle zvyká a k horšímu se člověk vracet nechce.
Hlavně se líp zvyká na ty palubky narýsované pravítkem a vyrobený z reycklovaný PET flašky vid.
Já chápu, že pro někoho , kdo nikdy neměl jiné auto než EV je to HIT nebo kdo přešel z Fabie.
Ale ne každej jezdí Fabiíí.
Přijed, svezu tě ve 40 let starým Rollsu, pak mi povíš jak se zvyká rychle na lepší a jak má ten novej EV lepší materiály v interiéru 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Já chápu, že pro někoho , kdo nikdy neměl jiné auto než EV je to HIT nebo kdo přešel z Fabie.
Ale ne každej jezdí Fabiíí.
Přijed, svezu tě ve 40 let starým Rollsu, pak mi povíš jak se zvyká rychle na lepší a jak má ten novej EV lepší materiály v interiéru 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
PowerHouse
když máte problémy se spotřebou u SUV.
Tady jde o to, že za rok ty baterky +50% bude vyrábět kde kdo, tedy i Němec.
Rozhodně nejde pouze o SUV Nio.
Tady jde o pokrok v baterkách.
Tady jde o to, že za rok ty baterky +50% bude vyrábět kde kdo, tedy i Němec.
Rozhodně nejde pouze o SUV Nio.
Tady jde o pokrok v baterkách.
todle je definitivni game changer. 540kg na 150kwh.. Baterie v etronu mela pres 700kg. Kolik asi dojede gls amg.. Muj v12 kabrio nikdy nedal vic jak 440km.
Nejdřív by musel VW přejít na 800V nebo 1200V platformu protože na 400V tohle budeš nabíjet 2 dny. Až tyhle baterky narve do aut Kia a Hyundai, pak to bude teprve fantazie. Už teď běžně nabíjím EV6 rychlostí 230+ kw/h, o tom se VW zatím jen zdá. A u 150kwh baterky to bude ještě propastnější časový rozdíl. Ne nadarmo Audi hledá jinou technologii než co VW aktuálně nabízí.
DonVito
I kdyz bude dojezd 500km, tak si musis udelat pauzu.
Takze srovnavacka s ICE😒br /> Ev zrychleni lepsi
Ev dojezd dostatecny
Ev cena nizsi
Ev prevodovka... no comment
Ev komfort - maximalni
Ev reakce - optimalni
Ev trakce - optimalni
V cem by proboha mel byt spalovak lepsi nez tohle auto???
Takze srovnavacka s ICE😒br /> Ev zrychleni lepsi
Ev dojezd dostatecny
Ev cena nizsi
Ev prevodovka... no comment
Ev komfort - maximalni
Ev reakce - optimalni
Ev trakce - optimalni
V cem by proboha mel byt spalovak lepsi nez tohle auto???
DonVito
Kdopak tu uz leta pise o pokroku v baterkach?
O cenove parite v roce 2025?
O solid state bateriich (s pevnym elektrolytem)?
O tom, ze budoucnost je elektricka?
:-!
O cenove parite v roce 2025?
O solid state bateriich (s pevnym elektrolytem)?
O tom, ze budoucnost je elektricka?
:-!
A kdopak vyřeší masovou potřebu nabíjet všechna budoucí EV?
Ipace nahoře zmiňoval něco, že shell potvrdil spotřebu elektriky mezi 2.4 a 3.6kwh na litr paliva. Odkaz zatím nenapsal. To by vystacilo v pohodě na náhradu za EV. Dále máme velký e😜ort, takže by rezerva i tak měla být.
Neznam jeho zdroj informace.
Spise se uvadi cca 1,5kWh na litr, ale pozor. Nejde jen o elektrinu, ale prevazne o tepelnou energii. Ta by ale samozrejme sla prepocitat / pouzit na elektrinu.
Spise se uvadi cca 1,5kWh na litr, ale pozor. Nejde jen o elektrinu, ale prevazne o tepelnou energii. Ta by ale samozrejme sla prepocitat / pouzit na elektrinu.
Je fajn, že občas napíšeš i realitu bez fanatického obhajování jediné cesty.
Ano, v rafineriích se využívá k ohřevu ropy zbytkového tepla z méně využívaných frakcí.
Rozhodně se nezahřívá elektřinou ze sítě.
Ano, v rafineriích se využívá k ohřevu ropy zbytkového tepla z méně využívaných frakcí.
Rozhodně se nezahřívá elektřinou ze sítě.
A rozhodně se hlavně veškerá ropa nezpracováv na benzín a naftu nebo letecký petrolej a plaivo do lodí.
Plasty nic, maziva nic, chemie nic, léky nic, kosmetika nic, hnojiva nic 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Utopistické žvásty jak se vpynou všechny rafinerky a elektřina použije jinde těžce mimo, navíc jedna jednotka na elektrolýzu vody (vodík) žere jako 6 rafinerek 😄 😄 😄 😄
Plasty nic, maziva nic, chemie nic, léky nic, kosmetika nic, hnojiva nic 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Utopistické žvásty jak se vpynou všechny rafinerky a elektřina použije jinde těžce mimo, navíc jedna jednotka na elektrolýzu vody (vodík) žere jako 6 rafinerek 😄 😄 😄 😄
Heled, ja EV pouzivam denne.
Situace s infrastrukturou uz ted je velmi dobra.
Proc problemy vidi ti, co EV nepouzivaji?
Myslim, ze hledas problemy, kde nejsou.
A nebudou.
Protoze energeticke firmy budou mit zajem (vyrabet a..) prodavat svuj produkt.
Elektrickou energii. 😉
Situace s infrastrukturou uz ted je velmi dobra.
Proc problemy vidi ti, co EV nepouzivaji?
Myslim, ze hledas problemy, kde nejsou.
A nebudou.
Protoze energeticke firmy budou mit zajem (vyrabet a..) prodavat svuj produkt.
Elektrickou energii. 😉
z čeho? snad ne ze slunce a větru, to abys tu postavil 400 000 nových větrníků a osázel 20 milionů solárních apnelů....
Aby ti to pokrylo spotřebu energie v zimě, kdy navíc lidi nutí přejít z tuhých paliva na elektřinu u topení, tj TČ a elektrokotle, další zvýšení spotřeby el. energie a to samé nutí i průmysl přejít na elektriku včetně hutí, oceláren, výroby cementu atd atd
Tak spotřeba el. energie bude 20x větší jak dnes, možná ještě daleko víc 😄
Aby ti to pokrylo spotřebu energie v zimě, kdy navíc lidi nutí přejít z tuhých paliva na elektřinu u topení, tj TČ a elektrokotle, další zvýšení spotřeby el. energie a to samé nutí i průmysl přejít na elektriku včetně hutí, oceláren, výroby cementu atd atd
Tak spotřeba el. energie bude 20x větší jak dnes, možná ještě daleko víc 😄
reseni je jednoduchy, v letnich 2/3 roku utahne nabijeni auta vetsi fotovoltaika, i mala instalace pres noc nabije Z BATERII usporny auto na 60-80km. No a v zime prejmenujeme uhelny elektrarny na teplarny a jedem dal. Dulezity je nepalit uhli v cervenci kvuli klimatizacim a ohrevu vody. Dulezity je nepalit benzin v prehratym meste v nejaky obstarozni pixle s klidovou spotrebou 4l na hodinu
edit tvoje odhady jsou uplna ***ina vzdycky, spotreba bude ve spickach v zime vyssi max o to kolik vyvazime a na to nam staci umejt prach a zstopit v uhelnym kotli, kterej jsme vcera odstavili.
edit tvoje odhady jsou uplna ***ina vzdycky, spotreba bude ve spickach v zime vyssi max o to kolik vyvazime a na to nam staci umejt prach a zstopit v uhelnym kotli, kterej jsme vcera odstavili.
Když skončí životnost JE a vypneš uhelky, tak místo vývozu budeš čistej dovozce 😄 😄
V zimě bude postřeba gigantická, když přejde průmysl místo plynu na elektřinu, když přejdou domácnosti co topí uhlím,, dřevem, peletami, plynem nebo topným olejem a naftou na elektřinu + nabíjení auta. To si sand umí spočítat každý.
Klimatizace a ohřev vody by v pohodě utáhly v létě Jaderné elektrárny, kdyby byly dobudované.
V zimě bude postřeba gigantická, když přejde průmysl místo plynu na elektřinu, když přejdou domácnosti co topí uhlím,, dřevem, peletami, plynem nebo topným olejem a naftou na elektřinu + nabíjení auta. To si sand umí spočítat každý.
Klimatizace a ohřev vody by v pohodě utáhly v létě Jaderné elektrárny, kdyby byly dobudované.
Tak to spocitej.
Proc tedy nikdo JE nestavi kdyz je to tak super obchod?
A naprosto jednoducha otazka. Topis si doma v lete? Protoze to presne prosazuješ v energetice.
Uz me nebavi tve troleni zde. Odbornost nemas. Prosazujes zde rusko a jeho nazory.
Ja nechci zit znova pod ruskem a nechci to ani pro sve deti.
PS😒br /> To ze tady je redakce a sefredaktor hajzl co tady zde troleni podporuje je pro me nepochopitelne. Ale redakce je proste jen neodborna banda bez patere.
Proc tedy nikdo JE nestavi kdyz je to tak super obchod?
A naprosto jednoducha otazka. Topis si doma v lete? Protoze to presne prosazuješ v energetice.
Uz me nebavi tve troleni zde. Odbornost nemas. Prosazujes zde rusko a jeho nazory.
Ja nechci zit znova pod ruskem a nechci to ani pro sve deti.
PS😒br /> To ze tady je redakce a sefredaktor hajzl co tady zde troleni podporuje je pro me nepochopitelne. Ale redakce je proste jen neodborna banda bez patere.
Jo takže v létě pojedem na soláry a větrníky a v zimě nahodíme uhelky, a budeme ještě platit majitelům uhelek polatek, za to že je udržují v pohotovostním režimu, protože je musej vypínat, jelikož je výroba nerentabilní díky cenám emisním povolenek.
Tak tenhle zelenej neoboševickej NESMYSL by nevymslele ani nejkovanější S T A L I N I S T A v Kocourkově, protože to už je prachsprosté okrádání lidí!!!!!!!
"Ovšem představa, že by v českých uhelných elektrárnách za tři roky opravdu vyhasly kotle, je i přes jejich případnou nerentabilitu krajně nereálná. Elektřinu z uhelných elektráren totiž potřebujeme a v zimě ji potřebují i okolní státy. Jednou z variant, o které už se mluví v kuloárech, je podpora výroby elektřiny z veřejných zdrojů, tedy z kapes daňových poplatníků."
https😐/www.peak.cz/…ra-zprava/38441/
Tohle podporuješ a budeš tu něco plácat o rusku a o tom kdo je ha*zl?
😄 😄 😄 😄
Tak tenhle zelenej neoboševickej NESMYSL by nevymslele ani nejkovanější S T A L I N I S T A v Kocourkově, protože to už je prachsprosté okrádání lidí!!!!!!!
"Ovšem představa, že by v českých uhelných elektrárnách za tři roky opravdu vyhasly kotle, je i přes jejich případnou nerentabilitu krajně nereálná. Elektřinu z uhelných elektráren totiž potřebujeme a v zimě ji potřebují i okolní státy. Jednou z variant, o které už se mluví v kuloárech, je podpora výroby elektřiny z veřejných zdrojů, tedy z kapes daňových poplatníků."
https😐/www.peak.cz/…ra-zprava/38441/
Tohle podporuješ a budeš tu něco plácat o rusku a o tom kdo je ha*zl?
😄 😄 😄 😄
Topis si doma v lete?
Já , ale kamarád jetě 15.5. přitápěl v noci, že tam má jen 17,2 a on rád 26 😄
No jelikož má na zahrádce skladem cca 3 tuny dřeva, tak je mut to naprosto šumák 😄 A když je línej pro dřevo vylézt, nahodí naftový topení a nechá ho 2-3 hodky přitápět.
Takže sou i lidi co topí v létě.
Já topím teplkem ohřívám vodu na elektriku z uhlí a jádra a sem velmi spokojen 😄
No jelikož má na zahrádce skladem cca 3 tuny dřeva, tak je mut to naprosto šumák 😄 A když je línej pro dřevo vylézt, nahodí naftový topení a nechá ho 2-3 hodky přitápět.
Takže sou i lidi co topí v létě.
Já topím teplkem ohřívám vodu na elektriku z uhlí a jádra a sem velmi spokojen 😄
Hele, co kdybyste si to zaplatili Vy? Co an to říkáš soudruhu?
Místo aby Vám to platili jiní.
Každej majitel EV auta povinně tarif u svého odběratele elektřiny s názvem "Nabíjení elektrického auta", cena 15 kč za 1 Kwh.
A dovolenkářům co trajdaj letadly po světě emisní povolenka na 1 tunu splodin z letadel 190-250 EUR za TUNU.
Jak se ti to líbí? 😄 😄 😄 😄
Místo aby Vám to platili jiní.
Každej majitel EV auta povinně tarif u svého odběratele elektřiny s názvem "Nabíjení elektrického auta", cena 15 kč za 1 Kwh.
A dovolenkářům co trajdaj letadly po světě emisní povolenka na 1 tunu splodin z letadel 190-250 EUR za TUNU.
Jak se ti to líbí? 😄 😄 😄 😄
Letecka doprava emisni povolenky davno plati.
To presne vystihuje jak naletis kazdy kravine bez toho abys mel alespon zakladni znalost.
A presne tebe vyuziva trolly spolecnost na sireni nesmyslu. Protoze mas zapal, ale nemas zakladni znalosti.
To presne vystihuje jak naletis kazdy kravine bez toho abys mel alespon zakladni znalost.
A presne tebe vyuziva trolly spolecnost na sireni nesmyslu. Protoze mas zapal, ale nemas zakladni znalosti.
asi dost málo platí, když jsou letenky za ceny jaké jsou. 😄
Plati trzni cenu povolenek.
Nemas zakladni znalosti. Pak je snadne s tebou manipulovat abys dal siril nesmysle jak to tu paravidelne delas.
A svou hlouposti ohrozujes i me a me deti.
Nemas zakladni znalosti. Pak je snadne s tebou manipulovat abys dal siril nesmysle jak to tu paravidelne delas.
A svou hlouposti ohrozujes i me a me deti.
Jasně Borisově.
A platí letecká společnost stejnou cenu emisní povolenky jako provozovatel uhelné elektrárny? Platí stejně za tunu?
Pokud vím, mají letecké společnosti k dispozici řadu bezplatných povolenek.
Má provozovatel uhelné elektrárny k dizpozici stejný počet bezplatných povolenek ve stejné výši?
Co je mi známo , tak nikoliv.
A platí letecká společnost stejnou cenu emisní povolenky jako provozovatel uhelné elektrárny? Platí stejně za tunu?
Pokud vím, mají letecké společnosti k dispozici řadu bezplatných povolenek.
Má provozovatel uhelné elektrárny k dizpozici stejný počet bezplatných povolenek ve stejné výši?
Co je mi známo , tak nikoliv.
Jeste pred 5 minutama si nevedel ze letecka doprava plati a ted googlis….
Volne emisni povolenky je slozita problematika.
Ty neznas zaklady.
Prestan delat trolla a uc se. Pak nebudes za hlupaka a nebudes delat kaspara lidem co do tebe lejou nesmysle ktere tu siris a smejou se ti.
Volne emisni povolenky je slozita problematika.
Ty neznas zaklady.
Prestan delat trolla a uc se. Pak nebudes za hlupaka a nebudes delat kaspara lidem co do tebe lejou nesmysle ktere tu siris a smejou se ti.
Samozřejmě že vím, že emisní povolenky platí i letecká doprava. Vaše úžasná, zelená neomarxistická EU chce, aby je platil každej, obyčejný občani, někdy od 2027, teplárny, elektrárny, letecká doprava, průmysl, dovozci mimo EU atd atd.
Už vaše slavná EU nikmu neřekla, že to všechno zaplati KONCOVY ZAKAZNIK, čímž dojde k jeho totální ožebračení, protože za produkt co stál v roce 2010 cca 7 euro zaplatí v roce 2030 45 euro.
Navíc díky tomu zkrachuje polovina evropského průmyslu, protože jenmom přechod na elektřinu místo plynu znamená, že co na plynu udělala jedna pec, na to sou potřeba dvě elektrické nebo kde stály náklady na měsíc provozu v pylnu 300 000 kč, budou stát ve elektrice 800 000 Kč díky tomu, že bude potřeba výrazně vyšší výkon el. zařízhení, aby v nich šlo vyrábět stjeně kvalitně jako v plynových
Vid BORISOVE, náš drahý utopisto
Už vaše slavná EU nikmu neřekla, že to všechno zaplati KONCOVY ZAKAZNIK, čímž dojde k jeho totální ožebračení, protože za produkt co stál v roce 2010 cca 7 euro zaplatí v roce 2030 45 euro.
Navíc díky tomu zkrachuje polovina evropského průmyslu, protože jenmom přechod na elektřinu místo plynu znamená, že co na plynu udělala jedna pec, na to sou potřeba dvě elektrické nebo kde stály náklady na měsíc provozu v pylnu 300 000 kč, budou stát ve elektrice 800 000 Kč díky tomu, že bude potřeba výrazně vyšší výkon el. zařízhení, aby v nich šlo vyrábět stjeně kvalitně jako v plynových
Vid BORISOVE, náš drahý utopisto
Jsi troll bez patere.
O emisnich povolenkach pro leteckou dopravu jsi nic nevedel.
Pro redakci. Jste banda zasranych ***u co zde podporujete trolly.
O emisnich povolenkach pro leteckou dopravu jsi nic nevedel.
Pro redakci. Jste banda zasranych ***u co zde podporujete trolly.
jsi nahlášen - urážky redakce.
Ty si tady pouze host, který tu laskavě s dovolením majitele - může něco psát, na systémech a stránkách, vytvořených a placených někým jiným.
Pravidla určuje majitel - ne ty.
Co jsi dal redakci ty, osobně? Kolik si tu napsal recenzí na tvoje elektrická auta třeba? Hmm? Já měl článek - jednu recenzi mého auta na titulní stránce, přečetlo si ho statisíce lidí. Napsal sem xy článků do Blogů, poradil sem tady v minulosti řadě lidí s výběrem auta apod.
Jaký přínos pro redakci máš ty?
Když se ti to nelíbí - nechod sem. Jak prosté. Milovníci trolejbusů a tramvají maj stránky jinde, tady seš špatně. Tady jsou petrolheadi. 😄
Ty si tady pouze host, který tu laskavě s dovolením majitele - může něco psát, na systémech a stránkách, vytvořených a placených někým jiným.
Pravidla určuje majitel - ne ty.
Co jsi dal redakci ty, osobně? Kolik si tu napsal recenzí na tvoje elektrická auta třeba? Hmm? Já měl článek - jednu recenzi mého auta na titulní stránce, přečetlo si ho statisíce lidí. Napsal sem xy článků do Blogů, poradil sem tady v minulosti řadě lidí s výběrem auta apod.
Jaký přínos pro redakci máš ty?
Když se ti to nelíbí - nechod sem. Jak prosté. Milovníci trolejbusů a tramvají maj stránky jinde, tady seš špatně. Tady jsou petrolheadi. 😄
A co? Tak jsem nahlasen. Meni to neco na tom, ze jsi troll a ze to redakce podporuje?
Redakce se podporou trollu dostala do stavu, ze myslet si o nic to co jsem napsal je naprosto opravnene.
Sefredaktor je lhar. Podporuji se trollove jako jsi ty.
Klidne me smazte. Honem😀
Co jsem dal redakci zde ja? Stovky upozorneni na jejich lzi a omyly.
Redakce se podporou trollu dostala do stavu, ze myslet si o nic to co jsem napsal je naprosto opravnene.
Sefredaktor je lhar. Podporuji se trollove jako jsi ty.
Klidne me smazte. Honem😀
Co jsem dal redakci zde ja? Stovky upozorneni na jejich lzi a omyly.
O tvojí propagandu ale nikdo nestojí. Pár stejných soukmenovců se zelenou hlavou, co nám vyhrožují, jak všichni v centru umřou na rakovinu, když tam zítra nezačnem jezdit EV autem nebo na kole.V Indii dál vesele pálí penumatiky a klopí do oceánu odpadky rovnou ze sklápečky. Tady se řeší škodlivost auta s Euro 6 nebo 2 katalyzátory a 4 lambdama, ideálně jezdící na LPG, co má o 25% nižší emise jak nafta.
HAHA
Zase zkopíruju co sem psal jinde.
------------------------------------------------------------------------
Jak se mohl můj děda dožít věku 88 let, když od roku 1937 do roku 1950 dělal mlynáře(prach) a od roku 1951 do roku 1980 jezdil nákladními a osobní auty pro stavbu přehrady, mlýny, pekárny a ředitelství těchto podníků. Každý pracovní den na cestách, za sebou jelo 5-10 Tater 111 nebo Pragovek S5T a V3S, později Tater 138 a 148, Avií atd , vzájemně si čadily tu špatně spálenou naftu do kabin, jak jeli za sebou......divný vid.
Podle tvých tezí měl být tak nejpozději v roce 1965 děda mrtvej
A on se dožil roku 2007
Táta dělal v Avii na vývoji celou druhou půlku 70 až 00 leta, cca od 1970 až tak do 95 na dvorku podzim, zima, začátek jara, blafalo 6-10 nastartovanejch aviíí,co jezdili vývojové zkoušky nebo tam něco přivezli (materiál), na dvorku nebylo vidět , modrobílo, koncetrace škodlivin na metr čtverečný překročená dle dnešních norem asi o 300 000% a on po tom dvorku chodil denně do práce, z práce, na oběd, na svačiny anebo za lidma do jinecjch hal a většinou tam někoho potkal co se na něco ptal a zdržel se tam třeba 2-3 minuty než to vyřešili. Takže takhle tam denně strávil x minut v tomhle smradu, a ještě když seš vítr na blbou stranu, táhl ten kouř a zplodiny z aut do toho baráku. 20 let každej den.
Nikdy nic s plícema neměl. Většina z těch co tam dělala s ním taky ne
Zázraky vid.
HAHA
Zase zkopíruju co sem psal jinde.
------------------------------------------------------------------------
Jak se mohl můj děda dožít věku 88 let, když od roku 1937 do roku 1950 dělal mlynáře(prach) a od roku 1951 do roku 1980 jezdil nákladními a osobní auty pro stavbu přehrady, mlýny, pekárny a ředitelství těchto podníků. Každý pracovní den na cestách, za sebou jelo 5-10 Tater 111 nebo Pragovek S5T a V3S, později Tater 138 a 148, Avií atd , vzájemně si čadily tu špatně spálenou naftu do kabin, jak jeli za sebou......divný vid.
Podle tvých tezí měl být tak nejpozději v roce 1965 děda mrtvej
A on se dožil roku 2007
Táta dělal v Avii na vývoji celou druhou půlku 70 až 00 leta, cca od 1970 až tak do 95 na dvorku podzim, zima, začátek jara, blafalo 6-10 nastartovanejch aviíí,co jezdili vývojové zkoušky nebo tam něco přivezli (materiál), na dvorku nebylo vidět , modrobílo, koncetrace škodlivin na metr čtverečný překročená dle dnešních norem asi o 300 000% a on po tom dvorku chodil denně do práce, z práce, na oběd, na svačiny anebo za lidma do jinecjch hal a většinou tam někoho potkal co se na něco ptal a zdržel se tam třeba 2-3 minuty než to vyřešili. Takže takhle tam denně strávil x minut v tomhle smradu, a ještě když seš vítr na blbou stranu, táhl ten kouř a zplodiny z aut do toho baráku. 20 let každej den.
Nikdy nic s plícema neměl. Většina z těch co tam dělala s ním taky ne
Zázraky vid.
Znova.
Upozornuji na lzi a omyly.
Nejde o nazory.
Redakce co podporuje trolly jako jsi ty co tu lzou, volaji po veseni na lampach atd a nemaji zakladni znalosti coz jsi zde opet dnes ukazal je proste spatna jak kvalitou tak moralkou.
Upozornuji na lzi a omyly.
Nejde o nazory.
Redakce co podporuje trolly jako jsi ty co tu lzou, volaji po veseni na lampach atd a nemaji zakladni znalosti coz jsi zde opet dnes ukazal je proste spatna jak kvalitou tak moralkou.
Já tu chtěl někoho věšet? Já sem psal dejte si pozor aby jednou nevyšel lid do ulic a nechtěl si to s někým vyřídit 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Upozornění a volání sou dvě různý věci, pleteš si pojmy a dojmy a lžeš.
Upozornění a volání sou dvě různý věci, pleteš si pojmy a dojmy a lžeš.
Takze neznas slova a souvislost jako jsou: emisni povolenky, pravdepodobnost, statistiku, e😜ozice, koncentrace atd
ale veris kazdy blbosti na netu.
ale veris kazdy blbosti na netu.
Hele, speciální otázka pro tebe.
Vedle pod jiným článkem diskutér speedfred tvrdil, že nikdo za totáče neměl auto, před panely prej u nich u každého max 2 auta, silnice prázdný, široký betnový bulváry jak v kldr asi zely prázdnotou, jednou za hodinu vojenskej gazík, možná povoz taženej oslem.....
Ted přijde jedna speciální foto https😐/i.ibb.c👋QQrLRnJ/Trafostanice.jpg
Já jako tupý nevzdělanec, mají jen dvojtřídku, jak tu o mě tvrdíš jí vůbec nechápu, po celodenním přemýšlení sem usoudil, že ti dva borci, co to postavili za trafostanici byli odbojáři a individualisté , co nechtěli stát na hlavním place s těma dvěma komunisty, co jako jediní z dvojdomu měli auto.
Tak to prostě postavili za trafačku (kde oficiálně žádné vyznačené parkovaí místo nebylo) jako tichý nesouhlas.
Mam to správně?
😄 😄 😄 😄 😄 😄
Vedle pod jiným článkem diskutér speedfred tvrdil, že nikdo za totáče neměl auto, před panely prej u nich u každého max 2 auta, silnice prázdný, široký betnový bulváry jak v kldr asi zely prázdnotou, jednou za hodinu vojenskej gazík, možná povoz taženej oslem.....
Ted přijde jedna speciální foto https😐/i.ibb.c👋QQrLRnJ/Trafostanice.jpg
Já jako tupý nevzdělanec, mají jen dvojtřídku, jak tu o mě tvrdíš jí vůbec nechápu, po celodenním přemýšlení sem usoudil, že ti dva borci, co to postavili za trafostanici byli odbojáři a individualisté , co nechtěli stát na hlavním place s těma dvěma komunisty, co jako jediní z dvojdomu měli auto.
Tak to prostě postavili za trafačku (kde oficiálně žádné vyznačené parkovaí místo nebylo) jako tichý nesouhlas.
Mam to správně?
😄 😄 😄 😄 😄 😄
Chapu to dobre, ze chces vysvetlit dalsi zakladni fakta ktere neznas?
A byly prázdný silnice a ulice https😐/i.ibb.c👋Csc0Frj/ulice-80leta.jpg
“ V roce 1961, to bylo přes 1,3 milionu vozů, o deset let později 2,9 milionu, o dalších deset let později 3,4 miliony a v roce 1990 to bylo již přes čtyři miliony. Tyto údaje jsou do roku 1970 za celé Československo”
Dnes: 6,3 mil
Jako o cem chces mluvit?
O tom jaky nesmysle zas napises priste?
Uz si to uvedom. Bud zacnes premyslet a nebo jsi proste za ***a se kterym si kazdy dela co chce. A zadny auto ti k zamaskovani slamy z bot nepomuze.
Dnes: 6,3 mil
Jako o cem chces mluvit?
O tom jaky nesmysle zas napises priste?
Uz si to uvedom. Bud zacnes premyslet a nebo jsi proste za ***a se kterym si kazdy dela co chce. A zadny auto ti k zamaskovani slamy z bot nepomuze.
Jinak tvoje predikce, jak v RF do půlr roku zkrachují bo prodávaj ropu těžce pod cenou za 30 USD nějak těžce nevycházej
" Ruku v ruce se vzestupem ceny Brentu stoupá také cena ruské ropy Ural. Její vývozní varianta předevčírem překonala cenovou úroveň 60 dolarů za barel, a to poprvé od doby před přijetím západních sankcí na ruský ropný průmysl na sklonku loňského roku. Sankce západním společnostem zapovídají přepravu ruské ropy za cenu vyšší než právě 60 dolarů za barel, což představuje potíž například pro řecké námořní přepravce. Ti ruskou ropu nadále přepravovali i poté, co sankce vstoupily v platnost. Nyní, při překročení hranice 60 dolarů za barel, však už za takovou přepravu budou penalizováni. Což může omezit dodávky ropy na světové trhy a vytvořit další tlak na růst její ceny. "
Podle mých info poslední kontrakty rusů na prodej ropy byly za cen y 63,40 za barel....
Tak pozdravuj 30 USD 😄
https😐/www.kurzy.cz/…emu-se-saudskou/
" Ruku v ruce se vzestupem ceny Brentu stoupá také cena ruské ropy Ural. Její vývozní varianta předevčírem překonala cenovou úroveň 60 dolarů za barel, a to poprvé od doby před přijetím západních sankcí na ruský ropný průmysl na sklonku loňského roku. Sankce západním společnostem zapovídají přepravu ruské ropy za cenu vyšší než právě 60 dolarů za barel, což představuje potíž například pro řecké námořní přepravce. Ti ruskou ropu nadále přepravovali i poté, co sankce vstoupily v platnost. Nyní, při překročení hranice 60 dolarů za barel, však už za takovou přepravu budou penalizováni. Což může omezit dodávky ropy na světové trhy a vytvořit další tlak na růst její ceny. "
Podle mých info poslední kontrakty rusů na prodej ropy byly za cen y 63,40 za barel....
Tak pozdravuj 30 USD 😄
https😐/www.kurzy.cz/…emu-se-saudskou/
Tak do toho ruska jdi. Nikdo te tu nedrzi.
Ze ropny kartel dela vse aby udrzel ceny je jasne kazdemu.
Proto stale jede antireklama na EV ktere ty jsi soucasti.
Ze ropny kartel dela vse aby udrzel ceny je jasne kazdemu.
Proto stale jede antireklama na EV ktere ty jsi soucasti.
Já proti ropným společnostem narozdíl od tebe nic nemam.
Absolutně mi nevadí. Bez nich by svět neměl na co jezdit, plout a létat neměl by co jíst (hnojiva), neměli si si barbínky co plácat na xichtíky (kosmetika) a neměl by ses jak kurýrovat (léčiva).
Absolutně mi nevadí. Bez nich by svět neměl na co jezdit, plout a létat neměl by co jíst (hnojiva), neměli si si barbínky co plácat na xichtíky (kosmetika) a neměl by ses jak kurýrovat (léčiva).
Opet zakladni neznalost.
Nejde o ropne spolecnosti, ale spojeni statu do kartelu OPEC.
Jsi hloupej troll a tahle uboha tedakce auto.cz te tu podporuje.
Proc by take ne, kdyz sefredaktor lze v kazdem uvodniku Sveta motoru.
Nejde o ropne spolecnosti, ale spojeni statu do kartelu OPEC.
Jsi hloupej troll a tahle uboha tedakce auto.cz te tu podporuje.
Proc by take ne, kdyz sefredaktor lze v kazdem uvodniku Sveta motoru.
No vidíš, proč úžasná EU + USA něco s kartelem OPEC neudělá? Třeba že si od akrtelu nic diktovat nedá a bude jednat jen s jednotlivými státy a společnostmi.
Ale na to by jim nikdo nešel vid, protože v rámci kartelu maj větší páky jak hýbat s cenamia mít výrazně lepší vyjednávací podmínky.
Saudská Arábie je poslední dobou výrazně proti USA a nechce si od nich nechat nic diktovat. Dokonce má také zájem o vstup do BRISC, ten se má stát silnou protiváhou G7.
https😐/casopisargument.cz/?…
Stejně tak přibývaj neustále nové státy a další zájemci o vstup do BRISC, protože tak budou mnohem silnější.
https😐/echo24.cz/…vstoupit-rjabkov
https😐/czech.cri.cn/communication/3888/20220630/767799.html
https😐/casopisargument.cz/?…
On se svět mění a i hloupá a rozvojová banánovka chce dneska lepší podmínky , ceny nebo větší podíl na trhu.
Čínan už taky odmítá vyrábět za misku rýže na den a chce slušné výplaty.
A budou to chtít i jiní....
Zaplatit jim to budeš muset ty a tvoje děti, z kterých budou žebráci. Díky zelené politice EU.
Ale na to by jim nikdo nešel vid, protože v rámci kartelu maj větší páky jak hýbat s cenamia mít výrazně lepší vyjednávací podmínky.
Saudská Arábie je poslední dobou výrazně proti USA a nechce si od nich nechat nic diktovat. Dokonce má také zájem o vstup do BRISC, ten se má stát silnou protiváhou G7.
https😐/casopisargument.cz/?…
Stejně tak přibývaj neustále nové státy a další zájemci o vstup do BRISC, protože tak budou mnohem silnější.
https😐/echo24.cz/…vstoupit-rjabkov
https😐/czech.cri.cn/communication/3888/20220630/767799.html
https😐/casopisargument.cz/?…
On se svět mění a i hloupá a rozvojová banánovka chce dneska lepší podmínky , ceny nebo větší podíl na trhu.
Čínan už taky odmítá vyrábět za misku rýže na den a chce slušné výplaty.
A budou to chtít i jiní....
Zaplatit jim to budeš muset ty a tvoje děti, z kterých budou žebráci. Díky zelené politice EU.
Nic neudela prave proto ze je to kartel. Kartel jen krome opec vec klasicky nelegalni.
A ty milujes sve “unosce” a obhajujes je.
Cesta je zbavit se zavislosti na rope.
A ty milujes sve “unosce” a obhajujes je.
Cesta je zbavit se zavislosti na rope.
A být závislý na Číně, hrdému dodavageli komponent pro OZE, držící i prostřednictvím svých kamarádů - většinu strategických surovin, hrdému dodavateli EV aut, nabíječek a všecho co v Evropě krachne.
https😐/finmag.penize.cz/…ji-mohou-prinest?…
https😐/www.focuson.cz/…-ale-i-na-rusku/
😄 😄 😄 😄
My víme.
Navíc ste furt závislý i na tom Rusku - Rusko patří mezi pět největších e😜ortérů do EU hned u 7 ze 12 surovin, které jsou kritické pro energetickou tranzici. Těžba a e😜ort těchto surovin do EU v roce 2022 přitom podle Asociace pro mezinárodní otázky meziročně rostl. Podle analýzy hrozí Evropě nedostatek surovin – které se dováží nejen z Ruska – nutných pro energetickou tranzici.
Blbý co.....že lidem lžete.
Každá hra má svoje protipoly - ty a tvoji soukmenovci jedete zelenou propagandu EV+OZE, my na druhé straně barikády jedeme svojí propagndu spalovací motory, energetické zdrojé nezávislé na výkyvech počasí a možnost svobodně jezdit kde chceme.
Jestli tě hra nebaví, můžeš vystoupit ze hry. Tím že už sem nic nebudeš psát.
Jak snadné 😄
https😐/finmag.penize.cz/…ji-mohou-prinest?…
https😐/www.focuson.cz/…-ale-i-na-rusku/
😄 😄 😄 😄
My víme.
Navíc ste furt závislý i na tom Rusku - Rusko patří mezi pět největších e😜ortérů do EU hned u 7 ze 12 surovin, které jsou kritické pro energetickou tranzici. Těžba a e😜ort těchto surovin do EU v roce 2022 přitom podle Asociace pro mezinárodní otázky meziročně rostl. Podle analýzy hrozí Evropě nedostatek surovin – které se dováží nejen z Ruska – nutných pro energetickou tranzici.
Blbý co.....že lidem lžete.
Každá hra má svoje protipoly - ty a tvoji soukmenovci jedete zelenou propagandu EV+OZE, my na druhé straně barikády jedeme svojí propagndu spalovací motory, energetické zdrojé nezávislé na výkyvech počasí a možnost svobodně jezdit kde chceme.
Jestli tě hra nebaví, můžeš vystoupit ze hry. Tím že už sem nic nebudeš psát.
Jak snadné 😄
Rozlisuj stroj a palivo. Zakladni vec.
Suroviny jsou i z jinych zdroju nez cina. Dokonce i CR ma velké zasoby surovin pro EV.
Suroviny jsou i z jinych zdroju nez cina. Dokonce i CR ma velké zasoby surovin pro EV.
Které? Krom lithia? 😄
A hlavně pro OZE vid, proto je 4 z 5 FV panelů made in china a v tom pátem nečínském, sou činský součástky nebo křemík 😄 A u větrníků dodává čína kolem 50% komponent.
Nabíječky a wallboxy atd téměř vše čína. 😄 😄 😄
Až Vám čína omezí dodávky těch surovin nebo je výrazně zdarží, to se Vám to bude dekarbonizovat. 😄 Zas to zaplaatí koncový zákazník? Z čeho?
A hlavně pro OZE vid, proto je 4 z 5 FV panelů made in china a v tom pátem nečínském, sou činský součástky nebo křemík 😄 A u větrníků dodává čína kolem 50% komponent.
Nabíječky a wallboxy atd téměř vše čína. 😄 😄 😄
Až Vám čína omezí dodávky těch surovin nebo je výrazně zdarží, to se Vám to bude dekarbonizovat. 😄 Zas to zaplaatí koncový zákazník? Z čeho?
https😐/wave.rozhlas.cz/…s-tichou-6821621
Taky hodní kluci vid. 😄
Zajímavý, že na ně nejsou sankce. 😄
Taky hodní kluci vid. 😄
Zajímavý, že na ně nejsou sankce. 😄
Diky za clanek o tom, jak i saudska ropa je krvava.
Ostatne jako temer kazda jina, predevsim ruska.
Jestli od nekoho brat tyhle suroviny, pak od Norska.
PS Proboha balliku, nesir tu bludy o elektricke energii (o ktere vis prd).
https😐/www.cez.cz/…s-by-2030-144329
In 2025, ČEZ plans to only generate 25% of its total generated power from coal, and only 12.5% :yes: in 2030. At the same time, the company will focus on building new capacities of renewable sources (RES), specifically 1.5 GW of RES installed capacity by 2025 and a total of 6 GW in RES by 2030.
Jsem zvedavej, co budes mit za argumenty proti EV v roce 2030, kdy uhli uz skoro nebude.
😁 😁 😒]
PPS Chapu, ze 12.5% zustane pro vas petroldogmatiky neustale dominantnich.
Tak jako 1% vedcu popirajicich globalni zmenu klimatu a jeji priciny.
Ostatne jako temer kazda jina, predevsim ruska.
Jestli od nekoho brat tyhle suroviny, pak od Norska.
PS Proboha balliku, nesir tu bludy o elektricke energii (o ktere vis prd).
https😐/www.cez.cz/…s-by-2030-144329
In 2025, ČEZ plans to only generate 25% of its total generated power from coal, and only 12.5% :yes: in 2030. At the same time, the company will focus on building new capacities of renewable sources (RES), specifically 1.5 GW of RES installed capacity by 2025 and a total of 6 GW in RES by 2030.
Jsem zvedavej, co budes mit za argumenty proti EV v roce 2030, kdy uhli uz skoro nebude.
😁 😁 😒]
PPS Chapu, ze 12.5% zustane pro vas petroldogmatiky neustale dominantnich.
Tak jako 1% vedcu popirajicich globalni zmenu klimatu a jeji priciny.
Čím tu uhelky v zimě nahradíte?
Za jednu uhelku v lednu 2026 195 větrníků?
Vono na rovince v Poděbradech to má účinnost mezi 22-35% oproti norským fjordům, to ti vědci z Akademie neřekli? kOLIK DNÍ V NORSKU JE BEZVĚTŘÍ A KOLIK V ČR? JÁ MAM HODNOTY ŽE 6,4X TOLIK V CR než v Norsku 😄 😄 😄 😄 😄
Na výkony co dává geniální vzor Norsko nebo dokonce Island potřebuješ 10x tolik zařízení. Takže otázka, kolik bude stát kilowtka, když se do roku 2040 bude muset v čr do energetiky a rozvodné sítě investova 15 BILIONU Kč?
15-22 Kč za 1 kwh?
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 :-) :-) :-)
Za jednu uhelku v lednu 2026 195 větrníků?
Vono na rovince v Poděbradech to má účinnost mezi 22-35% oproti norským fjordům, to ti vědci z Akademie neřekli? kOLIK DNÍ V NORSKU JE BEZVĚTŘÍ A KOLIK V ČR? JÁ MAM HODNOTY ŽE 6,4X TOLIK V CR než v Norsku 😄 😄 😄 😄 😄
Na výkony co dává geniální vzor Norsko nebo dokonce Island potřebuješ 10x tolik zařízení. Takže otázka, kolik bude stát kilowtka, když se do roku 2040 bude muset v čr do energetiky a rozvodné sítě investova 15 BILIONU Kč?
15-22 Kč za 1 kwh?
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 :-) :-) :-)
Málem mne omyli když jsem četl hmotnost přes 500 kg, to jako opravdu myslí vážně?
nevidim jedinej duvod proc by elektricky tahac mel mit vahu nad oneh 10 tun pokud neni urceny pro nejake specialnejsi ucely nadrozmeru kde vetsi vaha muze bejt vyhodou
s pokrokem se spise da ocekavat ze u elektrickych tahacu se bude casem vaha muset dorovnavat jinak nez baterii, tak aby tahac nebyl naopak prilis lehky a nepouzitelny pro dane zatizeni pro ktere je urcen, ano dnes ty Evropske tahace na elektriku jsou tezsi, no taky pouzivaj baterie z pocatku az stredu minuleho desetileti kdy se ty tahace zacali pokusne u nekterych vyrobcu vyvyjet
to jestli na tahaci vazi baterky 6 tun z nejake hmotnosti treba 10 tun je vesmes fuk, tahac jako komplet ma predpisy kterych se musi drzet, a ty musi splnit at ma pohon jakejkoliv 😉
a myslim ze moje spoluvlastnictvi autodopravy delsi 8 let, kde mame prez 120 tahacu a souprav, me dava precijen trosku nadhled nad tim jak tahle profese funguje, a verte panove, ze ve chvili kdy se bude v Evrope elektrickej tahac vyplacet i na delsi trasy, tak ty dieselove pujdou hodne rychle dal do sveta, protoze nas nezajima na co tahac jezdi, nas zajima jen to jestli nam to vydelava nebo nevydelava, jedinej udaj kterej u tahace sledujeme je TCO a znacka, protoze spousta ridicu, dobrych ridicu proste preferuje urcite znacky na ktere jsou zvikli a dobre se jim ridi z pohledu ergonimie a prostoru, a my k tomu pri porizovani novych tahacu prihlizime
Máš tu smůlu že znam pět kamionáku, co křížují evropu přes německo, francii, itálii, nizozemí a kdysi i británii nebo řecko a portugalsko.
Nikdo z nich EV tahač nechce, všeichni se tomu smějí a klepaj si na čelo, který autodopravce si pořídi tahač, který zvládne ujet to, co dieslový za 15 hodin, tak ten EV za 33-42 hodin.
A jestli chce mít EU všude supersilné nabíječky na nákladáky, co nabijou vybitý tahač za 3 hodiny, tak mě zajímá, za jak dlouho EU postaví cca 110-170 rekatorů
Nebo 690 000 větrníků a 170 milionů hekarů fotovoltaiky , aby to všechno utáhlo v zimě při mínus 22 😄 😄 😄 😄 😄
ano to ze nechteji elektricky tahac je pravda, taky nekde nepisu ze ridici kamionu chtej elektricke tahace, muzes citovat kde takovou hovadinu pisu? cekam na citaci :yes:
tyhle nesmysly s nedostatkem elektriny si bez vypravet nekde do blazince, mnohokrat vyvraceny nesmysl s novejma reaktorama, nejen v CR kde by komplet elektrifikovana doprava rocne spotrebovala cca 20-25TWh, v dalsich statech je to podobne podle poctu aut a to i tech nakladnich
ale ano chapu, lidi jako ty se v pocitani stracej nekde u stovky, cokoliv nad je pro vas vyzsi divci s doktoratem....tak az priste zase zacnej pocitat reaktory, tak zakladni poucka, 1TWh ma 1 miliardy kWh, to je jednicka a 9 nul :yes: a spotreby se tak nejak deli 100, protoze se predpoklada spotreba na 100km.... tak smele do pocitani genie :yes:
To máš taky spočítaný, při vypnutí uhelek a konci živnostnosti stávajících reakotrů kolem roku 2050? 😄 😄 😄 😄 😄 😄
i energetika ohledne spotrebitelu bude za 10-20-30 let rozdilna a to asi doslova extremne, tam kde dnes je vetsina odkazana na import energii do vlastniho bydleni, tak tam za par let muze bejt vsechno uplne jinak (v CR tomu zatim brani zastarala legislativa, respektive zmeny ktere do energetickehoz akona propsaly v 2008 a plati od 2009, ktere zamezuji treba rozvoji malých gridfree, a jedine staty v EU ktere tohle nesmyslne omezili byli CR a RS, ale to se pocitam do par let zmeni, protoze jinak nas EU sezere) ostatne bylo to ted krasne videt pri extremnich vykivech v cenach energii, kdy letelinahoru plyn a elektrina, a kdy totalne nestighali firmy trere instaluji OZE nebo ruzne druhy vytapeni, proste lidi jdou za cenou 😉 produkcni kancelare tak reaguji a meni u svych projektu i typ vytapeni a zarazuji i druhy vytapeni do te doby exoticke ac hodne efektivni a casto mnohem mene energeticky narocne nez ty stare
doba kdy i v panelaku, ano v panelaku a ne nekde v rodinnem dome maji treba podlahove vytapeni, nebo cely panelak umi bejt energeticky sobestacny vetsinu roku neni nekde v budoucnosti, takove projekty jiz jsou a ukazuji ze to jde, a jen blbecci jako ty si myslej ze za 10-20-30 let to tady bude vypadat porad stejne, ne nebude, bude to extremne rozdilne 😉
ja mam kuprikladu v jednom panelaku koupene 3 investicni byty.... dum ma 40 bytovych jednotek, vesmes chodim jen na schuze SVJ tak jednou za 2 roky abych byl jen v obraze, zadny navrhy jsem jim tam nedelal a nebudu, je to pro me jen investice, a svete div se ikdys je to v Podkrkonosi, jiz tam resi instalaci fotovoltaiky na jiho-jiho-zapadni stenu a strechu, ane nejakych 10kWp, ale rovnou 80kWp, akumulaci jak do vody v akumulacnich nadrzich 12x1000L, tak do baterii 160kWh, a postupny prechod na tepelna cerpadla vrt-voda z nynejsiho centralniho rozvodu teplaren, a zvazuji to hned jak se doplati uver na zatepleni ktery byl ve vysi tusim 3,7 mega a ma se splatit nejak letos..... lidi proste zacinaj resit jak si usetrit kacky za energie 😉
kdys si vzpomenu ze me 90KWh baterka postupne dokupovana co aktualne mam v baraku stala v pocatcich pred 8 lety temer 30 tisic za kWh a dnes je kWh za necele 4 tisice, tak co asi tak bude za dalsich par let
na mensim bytovem dome kde jsem majitel jen ja a ma 6 bytu, tak me jeden najemce pozadal o instalaci gridfree na balkony, a diky tomu ze na baraku mam na strese velkou fotovoltaiku, tak jsem mu to mohl povolit, aneb preroky jsou na dome povolene a jeho pretok tedy uvidim jen ja na podruznych elektromerech (bejt to SVJ nebo druzstvo, tak mu distributor diky te nesmyslne legislative bude hrozit pokutama jen proto ze mu to cas od casu posle par desitek az set wattu) ten najemce si poridil proste 3 panely, nejaky gridfree menic s baterkou tusim 4kWh, a dal za to cele asi 50 tisic, .... za 12 mesicu, tedy i zimnich, mu klesla spotreba na cca polovinu, takze misto predchozich cca 25 tisic za rok ted plati cca 14 tisic, jeho byt vesmes jiz splnuje i podminky ze ma OZE elektriku a vlastne i vytapeni 10-11 mesicu v roce lokalni, protoze nadsebou na strese ma 30kWp vychod-jih-zapad ktera slouzi hybridne na ohrev TUV, tak na dodavku elektriny, takze se pritapi a sosa ze site vesmes jen 1-2 mesice v roce, do 5 let tam zvazuju rozsirit akumulaci do baterek tak, aby se mohlo snizit jizteni od CEZ a tim se usetri kazdy rok celkem ranec, ta fotovoltaika tam nasebe v aktualnim stavu vydela asi za 3 roky, ale do 2028 se musi pockat kvuli dotacim, nesmi se do te doby na ni delat zmeny, jakmile to pomine, hned jiz vetsim, rozsirim uloziste a CEZu tim zase vezmu cast zisku ktery si bere za nesmysly
takze az jednou pochopis ze svet se meni a neni zaseknutej jak ohrana deska, treba ti docvakne, ze elektrika je uplne stejnej business jako ropa, a cim vic tech zisku z dane energetiky zustane doma a nemusi se vyvazet nekam kdo vi kam, tim lip pro nas vsechny 😉
I s ohledem na Vámi uvedené si myslím, že má právě větší smysl zaměřit se u EV na provozní efektivitu napříč všemi možnými režimy využití, tedy i efektivitu v rychlostech nad 110 km/h. Krásným příkladem jsou výsledky dosažené koncepčním Mercedes Vision EQXX.