Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nio ES6 s novou baterií s pevným elektrolytem: Dojezd 930 km a potenciál na ještě víc

Jan Faltýsek
Diskuze (166)

Čínský výrobce Nio představuje nový model ES6 s dojezdem 930 km na jedno nabití. Nová technologie baterií má potenciál ovlivnit trh s EV a přinést dojezdy srovnatelné s tradičními vozidly se spalovacím motorem.

Čínský výrobce elektrických vozidel Nio hodlá zapůsobit na trhu modelem ES6 s novým typem akumulátoru s pevným elektrolytem. Má kapacitu 150 kWh a dodává ji společnost Welion, která sídlí v Pekingu.

Baterie umožňuje vozidlu ES6 dojezd až 930 km (577 mil) na jedno nabití. Pevný elektrolyt je o něco těžší než lithiové baterie, ale nabízí mnohem vyšší energetickou hustotu. Budoucí sedany od společnosti Nio by mohly díky technologii pevného elektrolytu dosáhnout dojezdu přes 1000 kilometrů.

Technologie pevného elektrolytu od společnosti Nio má potenciál revolučně ovlivnit trh s EV tím, že nabídne dojezd, který se vyrovná či dokonce předčí dojezdy tradičních vozidel se spalovacím motorem. Nio ES6 by mělo zmírnit obavy z nízkého dojezdu u mnoha potenciálních zákazníků a podpořit přijetí elektrických vozidel širší veřejností.

Nový bateriový článek váží 575 kg, to je jen o 20 kg těžší než stávající 100 kWh lithium-iontový akumulátor od společnosti CATL. A má energetickou hustotu o 44,4 % vyšší. Ještě působivější je, že rozměry jsou identické. Skládá se z celkem 384 článků, oproti 96 článkům ve starším článku od společnosti CATL.

Video se připravuje ...

Zvýšená energetická hustota baterií s pevným elektrolytem by navíc mohla vést k dalším pokrokům ve výkonu a účinnosti elektrických vozidel, čímž by se stala ještě atraktivnější volbou pro spotřebitele.

S tím, jak se stále více automobilových výrobců investuje do technologie baterií s pevným elektrolytem, je pravděpodobné, že trh s EV se stane stále konkurenceschopnějším, což povede k rychlejším inovacím a dlouhodobému snížení nákladů pro výrobce spotřebitele.

Jan Faltýsek
Diskuze (166)

Doporučujeme

Avatar - .StenLi.
17. 7. 2023 16:45
Re: Zbytečná honba za maximalizací dojezdu
Usmevne je skor tvoje hodnotenie. Ak ovladas vysoke hodnoty efektivity elektromotorov, invertorov, baterii, nabijaciek a samotnych aut (prevodovka, diferencialy, aerodynamika), tak ti musi byt jasne ze priestor na zvysovanie efektivity je minimalny a preto sa vyssie dojazdy budu dosahovat skoro vylucne posunom technologii baterii/battery packov, resp. sa budu znizovat vahy a rozmery pri zachovani dojazdu.
Avatar - .StenLi.
17. 7. 2023 16:41
Re: Zbytečná honba za maximalizací dojezdu
Smeju a klepu si na celo akurat skutocni kamionisti, ked citaju tvoje vymysly a hausnumera o tom co zvladne BEV kamion a aky vykon treaba na ich nabitie, tie bajky o reaktoroch su uz len trapne :D . Legislativa hovori jasne, kamionista prejde za prvych 4,5h asi 360 km, cize na Tesla Semi mu ostane este 55% baterie, ak by pocas pauzy vobec nenabijal, dojde svoj maximalne povoleny najazd v ten den v pohode, potom moze nabijat 11hodin na pomalej 80kW nabijacke doplna a takto dookola kazdy den. Pripadne si dobije na 350kW nabijackach 20-25% pocas tej 45min pauzy a Semi bude na vecerne nabijanie pripajat este so zbytkom 30% baterky a nabijat moze na pomalej nabijacke 11 hodin.
17. 7. 2023 15:30
Re: Zbytečná honba za maximalizací dojezdu
ja na svem baraku topim dnes vesmes elektrikou, mam akumulacni nadrze na TUV a otopnej system, a za letosni teplou zimu se na topeni nevzal ze site ani jeden wattik ;-) jak chod celeho baraku a garaze pro 8 aut, tak samotne nabijeni 2 aut me jiz zvlada fotovoltaika z cca 96-98% zbyla 2% udela vesmes jen automatickej peletkovej kotel kterej sepne jen pokud voda v otopnem systemu klesne pod 50 stupnu, coz za 2022 bylo ve 3 dnech, takze jsem z cele palety cca 800kg peletek co jsem kupoval asi 5 let zpet, vloni spotreboval cca 20 kilo peletek, porad mam prez 500 kilo peletek :-[] a dnes dekuju architektum ze me navrhli barak a sytemy v nem tak jak je navrhli, spotrebu energii mam jak nekde v garzonce ikdys ma barak prez 300 metru ctverechnich vytepane plochy
17. 7. 2023 15:23
Re: Zbytečná honba za maximalizací dojezdu
fakt je nekdo tak blbej, ze ceka ze za 10-20-30 let bude energetika vypadat tak jak vypada ted, a ze lidi budou doma topit tak jak topej ted? staci se podivat na poslednich 20 let a jak se vyvyjeli i procentualnimz astoupenim ruzne druhy vytapeni

i energetika ohledne spotrebitelu bude za 10-20-30 let rozdilna a to asi doslova extremne, tam kde dnes je vetsina odkazana na import energii do vlastniho bydleni, tak tam za par let muze bejt vsechno uplne jinak (v CR tomu zatim brani zastarala legislativa, respektive zmeny ktere do energetickehoz akona propsaly v 2008 a plati od 2009, ktere zamezuji treba rozvoji malých gridfree, a jedine staty v EU ktere tohle nesmyslne omezili byli CR a RS, ale to se pocitam do par let zmeni, protoze jinak nas EU sezere) ostatne bylo to ted krasne videt pri extremnich vykivech v cenach energii, kdy letelinahoru plyn a elektrina, a kdy totalne nestighali firmy trere instaluji OZE nebo ruzne druhy vytapeni, proste lidi jdou za cenou ;-) produkcni kancelare tak reaguji a meni u svych projektu i typ vytapeni a zarazuji i druhy vytapeni do te doby exoticke ac hodne efektivni a casto mnohem mene energeticky narocne nez ty stare

doba kdy i v panelaku, ano v panelaku a ne nekde v rodinnem dome maji treba podlahove vytapeni, nebo cely panelak umi bejt energeticky sobestacny vetsinu roku neni nekde v budoucnosti, takove projekty jiz jsou a ukazuji ze to jde, a jen blbecci jako ty si myslej ze za 10-20-30 let to tady bude vypadat porad stejne, ne nebude, bude to extremne rozdilne ;-)

ja mam kuprikladu v jednom panelaku koupene 3 investicni byty.... dum ma 40 bytovych jednotek, vesmes chodim jen na schuze SVJ tak jednou za 2 roky abych byl jen v obraze, zadny navrhy jsem jim tam nedelal a nebudu, je to pro me jen investice, a svete div se ikdys je to v Podkrkonosi, jiz tam resi instalaci fotovoltaiky na jiho-jiho-zapadni stenu a strechu, ane nejakych 10kWp, ale rovnou 80kWp, akumulaci jak do vody v akumulacnich nadrzich 12x1000L, tak do baterii 160kWh, a postupny prechod na tepelna cerpadla vrt-voda z nynejsiho centralniho rozvodu teplaren, a zvazuji to hned jak se doplati uver na zatepleni ktery byl ve vysi tusim 3,7 mega a ma se splatit nejak letos..... lidi proste zacinaj resit jak si usetrit kacky za energie ;-)
kdys si vzpomenu ze me 90KWh baterka postupne dokupovana co aktualne mam v baraku stala v pocatcich pred 8 lety temer 30 tisic za kWh a dnes je kWh za necele 4 tisice, tak co asi tak bude za dalsich par let

na mensim bytovem dome kde jsem majitel jen ja a ma 6 bytu, tak me jeden najemce pozadal o instalaci gridfree na balkony, a diky tomu ze na baraku mam na strese velkou fotovoltaiku, tak jsem mu to mohl povolit, aneb preroky jsou na dome povolene a jeho pretok tedy uvidim jen ja na podruznych elektromerech (bejt to SVJ nebo druzstvo, tak mu distributor diky te nesmyslne legislative bude hrozit pokutama jen proto ze mu to cas od casu posle par desitek az set wattu) ten najemce si poridil proste 3 panely, nejaky gridfree menic s baterkou tusim 4kWh, a dal za to cele asi 50 tisic, .... za 12 mesicu, tedy i zimnich, mu klesla spotreba na cca polovinu, takze misto predchozich cca 25 tisic za rok ted plati cca 14 tisic, jeho byt vesmes jiz splnuje i podminky ze ma OZE elektriku a vlastne i vytapeni 10-11 mesicu v roce lokalni, protoze nadsebou na strese ma 30kWp vychod-jih-zapad ktera slouzi hybridne na ohrev TUV, tak na dodavku elektriny, takze se pritapi a sosa ze site vesmes jen 1-2 mesice v roce, do 5 let tam zvazuju rozsirit akumulaci do baterek tak, aby se mohlo snizit jizteni od CEZ a tim se usetri kazdy rok celkem ranec, ta fotovoltaika tam nasebe v aktualnim stavu vydela asi za 3 roky, ale do 2028 se musi pockat kvuli dotacim, nesmi se do te doby na ni delat zmeny, jakmile to pomine, hned jiz vetsim, rozsirim uloziste a CEZu tim zase vezmu cast zisku ktery si bere za nesmysly

takze az jednou pochopis ze svet se meni a neni zaseknutej jak ohrana deska, treba ti docvakne, ze elektrika je uplne stejnej business jako ropa, a cim vic tech zisku z dane energetiky zustane doma a nemusi se vyvazet nekam kdo vi kam, tim lip pro nas vsechny ;-)
17. 7. 2023 06:48
Re: Ale ale ale
“ V roce 1961, to bylo přes 1,3 milionu vozů, o deset let později 2,9 milionu, o dalších deset let později 3,4 miliony a v roce 1990 to bylo již přes čtyři miliony. Tyto údaje jsou do roku 1970 za celé Československo”

Dnes: 6,3 mil

Jako o cem chces mluvit?

O tom jaky nesmysle zas napises priste?
Uz si to uvedom. Bud zacnes premyslet a nebo jsi proste za idiota se kterym si kazdy dela co chce. A zadny auto ti k zamaskovani slamy z bot nepomuze.