Nio ES6 s novou baterií s pevným elektrolytem: Dojezd 930 km a potenciál na ještě víc
Čínský výrobce Nio představuje nový model ES6 s dojezdem 930 km na jedno nabití. Nová technologie baterií má potenciál ovlivnit trh s EV a přinést dojezdy srovnatelné s tradičními vozidly se spalovacím motorem.
Čínský výrobce elektrických vozidel Nio hodlá zapůsobit na trhu modelem ES6 s novým typem akumulátoru s pevným elektrolytem. Má kapacitu 150 kWh a dodává ji společnost Welion, která sídlí v Pekingu.
Baterie umožňuje vozidlu ES6 dojezd až 930 km (577 mil) na jedno nabití. Pevný elektrolyt je o něco těžší než lithiové baterie, ale nabízí mnohem vyšší energetickou hustotu. Budoucí sedany od společnosti Nio by mohly díky technologii pevného elektrolytu dosáhnout dojezdu přes 1000 kilometrů.
Technologie pevného elektrolytu od společnosti Nio má potenciál revolučně ovlivnit trh s EV tím, že nabídne dojezd, který se vyrovná či dokonce předčí dojezdy tradičních vozidel se spalovacím motorem. Nio ES6 by mělo zmírnit obavy z nízkého dojezdu u mnoha potenciálních zákazníků a podpořit přijetí elektrických vozidel širší veřejností.
Nový bateriový článek váží 575 kg, to je jen o 20 kg těžší než stávající 100 kWh lithium-iontový akumulátor od společnosti CATL. A má energetickou hustotu o 44,4 % vyšší. Ještě působivější je, že rozměry jsou identické. Skládá se z celkem 384 článků, oproti 96 článkům ve starším článku od společnosti CATL.
Zvýšená energetická hustota baterií s pevným elektrolytem by navíc mohla vést k dalším pokrokům ve výkonu a účinnosti elektrických vozidel, čímž by se stala ještě atraktivnější volbou pro spotřebitele.
S tím, jak se stále více automobilových výrobců investuje do technologie baterií s pevným elektrolytem, je pravděpodobné, že trh s EV se stane stále konkurenceschopnějším, což povede k rychlejším inovacím a dlouhodobému snížení nákladů pro výrobce spotřebitele.