Novinky
Zpět na článek
Nejsilnější sériový Hyundai v historii je dokonalý game changer. Technika i parametry tají dech
34 komentářů
Arese
Taky chybí informace, kolik ten elektrický "zázrak" váží a ano, kolik ostrých kol ujede, než to baterie vzdají! :-[] Proč asi tyto zásadní parametry výrobce neuvádí? :-) A kolik to celé bude stát, zejména ve srovnání se skvělým normálním hot-hatchem i30 N? :-)
del42sa
a pak už bude na světě jen dobře, všude bude svítit sluníčko, lidé budou šťastní a tiše svištěť ulicemi v cenově dostupných elektromobilech vstříc zářné budoucnosti a navždy modré obloze :D :yes:
Mokrous
Už ho toto těžké SUV z cukrové třtiny, kukuřičných slupek, recyklovaných PET lahví a dalších ECO materiálů dostane? Nebo to při driftování před Muzeem nebude potřeba?
Modrý blesk
Článek je dost nevyvážený, chybí informace, zásadní, o dojezdu při jízdě na okruhu a driftování, dále chybí informace, zda lze plný výkon využívat i při třeba 20 = nabití baterie.... :no:
Mino 1
Auto ma vacsiu baterku (84 kWh), nez normalna verzia (77,4 kWh). A cez 2 tony to ma ;)
Lubo
Volkswagen, Audi, Renault, Mercedes, Tesla… Poptávka po elektromobilech se prudce propadá v celém odvětví. Tesla také zažívá v Německu problémy a podle magazínu hledá parkovací místa k pronájmu pro své neprodané vozy. Nicméně Tesla si může dovolit reagovat razantním snížením cen, ale v takové situaci zřejmě není VW. I když některíé nepotvrzené zprávy hovoří, že cenová válka se už tajně chystá.
https://echo24.cz/…posledni-budicek
https://echo24.cz/…posledni-budicek
Lubo
Zaujímavé info, díky. :yes:
„Střecha hoří.“ Buducnost koncernu VW je v sázce, prodej se hroutí, šéf Schäfer burcuje k „poslednímu budíčku“
Německý Spolkový úřad pro motorovou dopravu (KBA) nedávno oznámil 52 988 nově registrovaných elektromobilů za červen, což je nárůst o 64,4 procenta oproti loňskému roku. Podle zprávy jsou stále pozitivní čísla nových registrací ale v podstatě založena na zbývajících objednávkách z roku 2022. "Renault, Audi, Mercedes, dokonce i Porsche nebo Tesla – všude tam se dealeři nemohou zbavit svých elektromobilů. Aktuálně nic nenasvědčuje boomu minulých let,"
https://echo24.cz/…posledni-budicek
__
Dodacie lehoty sú na BEV VW 2-3 mesiace, u pred konfigurovaných modelov kratšie. Takže objednávkové knihy sa neplnia, vyrábajú nejaké konfigurácie aj na sklad.
Tu je o tom viac: https://www.electrive.com/…emand-in-europe/
„Střecha hoří.“ Buducnost koncernu VW je v sázce, prodej se hroutí, šéf Schäfer burcuje k „poslednímu budíčku“
Německý Spolkový úřad pro motorovou dopravu (KBA) nedávno oznámil 52 988 nově registrovaných elektromobilů za červen, což je nárůst o 64,4 procenta oproti loňskému roku. Podle zprávy jsou stále pozitivní čísla nových registrací ale v podstatě založena na zbývajících objednávkách z roku 2022. "Renault, Audi, Mercedes, dokonce i Porsche nebo Tesla – všude tam se dealeři nemohou zbavit svých elektromobilů. Aktuálně nic nenasvědčuje boomu minulých let,"
https://echo24.cz/…posledni-budicek
__
Dodacie lehoty sú na BEV VW 2-3 mesiace, u pred konfigurovaných modelov kratšie. Takže objednávkové knihy sa neplnia, vyrábajú nejaké konfigurácie aj na sklad.
Tu je o tom viac: https://www.electrive.com/…emand-in-europe/
3_diamanty
Najsikovnejsia a najzabavnejsia je ale ta este mensia i20N ... ja som mal zase vzdy radsej kiu ako jundaj... ale posledny rok sa to uz akosi obratilo... ceed po facelifte na xicht je uz vyslovene humac... to dvojfarebne niro... blee.. jak tie male gycove toyoty.... a naopak i30 az neuveritelne opeknela ... fastback v N line s 1,5 tgdi .... biely na 18tkach ... mnam ... nove picanto uz tiez skoda komentovat... vizualne humac neskutocny... zlata i10... a tak mozme pokracovat dalej ...
Barrichello
Emel
Auto za 200t úplně nevím co si představit. Auto co má maximálku 260 bude při té maximálce celkem v klidu. A 400 je extrém, který i pro to Bugatti znamená výzvu.
Lubo
Áno aj nie. Ako píšu, dodávajú sa staršie objednávky, a nové chodia pomaly. Dodacie lehoty nových Tesiel sú skvelé, objednávok je menej ako čakali, hľadajú parkoviská, výrazne šetria, a Elon postuje obavy o ekonomický vývoj.
Čo súhlasím, Tesla určite zareagovala lepšie ako VW.
VW group si zvyklo, že stačí predávať o 25% menej s rekordným ziskom.
Napr:
- Predaj áut v roku 2018: 10,9 mil. ks, v roku 2022: 8,26 mil. ks
- Počet predaných áut mínus 25%, prevádzkový zisk +33%
Čo súhlasím, Tesla určite zareagovala lepšie ako VW.
VW group si zvyklo, že stačí predávať o 25% menej s rekordným ziskom.
Napr:
- Predaj áut v roku 2018: 10,9 mil. ks, v roku 2022: 8,26 mil. ks
- Počet predaných áut mínus 25%, prevádzkový zisk +33%
Emel
10 mi přijde málo... i ten výkon 175kW by autu těhle rozměrů podle mě na 260kmh nestačil. Ale fajn, o to nakonec nejde.
Potom... jízdní odpory jsou aerodynamika + režie. 100km/h už je relativně rychlé, takže třeba 2 režie + 8 aerodynamika... a s mocninou rychlosti ti roste jen ta aerodynamická složka.
Ale jinak - dobře, chápu, děkuju za vysvětlení :yes:
Potom... jízdní odpory jsou aerodynamika + režie. 100km/h už je relativně rychlé, takže třeba 2 režie + 8 aerodynamika... a s mocninou rychlosti ti roste jen ta aerodynamická složka.
Ale jinak - dobře, chápu, děkuju za vysvětlení :yes:
gutex
Tesla 3 při 260 km/h ukazuje reálnou spotřebu kolem 200 kW
Model 3 driving at 260 km/h with Scan My Tesla info
https://youtu.be/ZhBcd6zkWKw?t=412
Model 3 driving at 260 km/h with Scan My Tesla info
https://youtu.be/ZhBcd6zkWKw?t=412
gutex
Pro pobavení fake N sound spalovacího motoru :D
Listen To Hyundai Ioniq 5 N's Fake Exhaust At Idle In This Drift Spec Model
https://insideevs.com/…aust-drift-spec/
Listen To Hyundai Ioniq 5 N's Fake Exhaust At Idle In This Drift Spec Model
https://insideevs.com/…aust-drift-spec/
Pepa__007
Pecka auto. :yes:
Chybí mi ale nejdůležitější parametr: dojezd na jedno nabití.
Chybí mi ale nejdůležitější parametr: dojezd na jedno nabití.
Emel
Přiznám se, že křivý háčko moc rád nemám. Ale - máme tu i30N v manuálu, teď tu máme elektrickou raketu... a běžná i30 SW zůstává jedním z posledních rozumně naceněných aut na trhu. Takže za mě - respekt Hyundai - přijde mi, že přemýšlí o tom, co lidem nabídnout.
PS: a nezaslouží si, aby v diskusi bylo samý brblání nad dojezdem a bezdrátovým jablkem... radujte se trošku ;-)
PS: a nezaslouží si, aby v diskusi bylo samý brblání nad dojezdem a bezdrátovým jablkem... radujte se trošku ;-)
white label
Svatá prostoto, 260 vs 400!
Veyron ve 260 zívá nudou...
A kde se dá jet 400km/h celých 7 minut?
Veyron ve 260 zívá nudou...
A kde se dá jet 400km/h celých 7 minut?
gutex
Tesla je celkem v pohodě :yes: :-!
Full electrics grew their share at a decent rate, up from 14.4% to 18.9%, The Tesla Model Y was the best selling BEV in June (6,098 units), and third best selling of any vehicle in Germany.
https://cleantechnica.com/…l-y-3rd-overall/
Full electrics grew their share at a decent rate, up from 14.4% to 18.9%, The Tesla Model Y was the best selling BEV in June (6,098 units), and third best selling of any vehicle in Germany.
https://cleantechnica.com/…l-y-3rd-overall/
Emel
Možná... já jsem spíš za kompakt, i kvůli posazu a tak... ale i20 je taky zajímavá.
Emel
Docela by mě zajímalo, jak jsi to počítal... na 10kW při 100km/h moc nevěřím (přece jen, performance verze bude na velkejch kolech a tak). Ale jinak beru, že údaj "jak dlouho to udrží vmax" je vcelku zbytečný a problém v tom zřejmě nebude.
gutex
Holt lidi zřejmě nechtějí připlácet za VW, když mají Teslu levněji a hned ;-)
Tesla came to over 100,000 sales in this period with its Model Y alone. :yes:
Tesla came to over 100,000 sales in this period with its Model Y alone. :yes:
topten
hezkej studijni material :yes:
neminim to zpochybnovat, na druhou stranu by bylo dobry znat za jakych podminek to bylo, hlavne vitr
200kW by pri mych vstupnich parametrech odpovidalo rychlosti 271km/h, resp. 260 + 11 protivitr.
taky klidne moh foukat do zad ...
tech 10kW je jen nastrel a 200/175 je jen o 14% navic, takze to tu teorii potvrzuje
a kdyz to vezmu opacne, tak jesltize pri 260km/h 200kW, tak tomu pri 100km/h odpovida 11.7kW
neminim to zpochybnovat, na druhou stranu by bylo dobry znat za jakych podminek to bylo, hlavne vitr
200kW by pri mych vstupnich parametrech odpovidalo rychlosti 271km/h, resp. 260 + 11 protivitr.
taky klidne moh foukat do zad ...
tech 10kW je jen nastrel a 200/175 je jen o 14% navic, takze to tu teorii potvrzuje
a kdyz to vezmu opacne, tak jesltize pri 260km/h 200kW, tak tomu pri 100km/h odpovida 11.7kW
topten
vychazim z clanku o jizdnich odporech u oct2 pred cca 15 lety, kde tvrdili, ze na 100km/h je pro prekonani jizdnich odporu potreba 10kW.
tohle auto je trochu vetsi, tezsi, ale zase by melo mit nizsi cx, tak nastrel je taky10kW, taky se to lip pocita.
a pak uz to je jednoduchy - energie s druhou mocninou rychlosti, vykon s treti mocninou rychlosti, vsak vis ..
100km/h vs 200km/h = 4x vetsi spotreba a 8x vetsi vykon,
konkretne u te historicke oct 2 pri 200km/h vychazi 80kW, coz +- odpovida tehdejsi 81kW verzi jestli si dobre pamatuju ...
vpodstate skoda, ze se aspon u elektromobilu neudava potrebny vykon pro ustalenou rychlost napr. 100 a 130km/h podobne jako se driv udavala spotreba pro 90 a 120km/h.
o autu by to reklo mnohem vic nez soucasna udavana spotreba a clovek by hned videl, ze kdyz chce litat po autobahnech, tak SUV neni uplne idealni volba
konkretni vypocet:
100km/h = 10kWh / 100km
260km/h = (260/100)^2 * 10kWh = 67.6kWh
tedy z 77kWh baterky neco malo pres 100km dojezd na maximalku
pri tech 260km/h potrebny vykon 2.6^3 * 10 = 175kW
tohle auto je trochu vetsi, tezsi, ale zase by melo mit nizsi cx, tak nastrel je taky10kW, taky se to lip pocita.
a pak uz to je jednoduchy - energie s druhou mocninou rychlosti, vykon s treti mocninou rychlosti, vsak vis ..
100km/h vs 200km/h = 4x vetsi spotreba a 8x vetsi vykon,
konkretne u te historicke oct 2 pri 200km/h vychazi 80kW, coz +- odpovida tehdejsi 81kW verzi jestli si dobre pamatuju ...
vpodstate skoda, ze se aspon u elektromobilu neudava potrebny vykon pro ustalenou rychlost napr. 100 a 130km/h podobne jako se driv udavala spotreba pro 90 a 120km/h.
o autu by to reklo mnohem vic nez soucasna udavana spotreba a clovek by hned videl, ze kdyz chce litat po autobahnech, tak SUV neni uplne idealni volba
konkretni vypocet:
100km/h = 10kWh / 100km
260km/h = (260/100)^2 * 10kWh = 67.6kWh
tedy z 77kWh baterky neco malo pres 100km dojezd na maximalku
pri tech 260km/h potrebny vykon 2.6^3 * 10 = 175kW
gutex
Germany: All-Electric Car Sales Increased In May 2023 By 47% :yes:
https://insideevs.com/…r-sales-may2023/
New plug-in vehicle registrations:
BEVs: 42,780 – up 47% at 17.3% market share
PHEVs: 13,803 – down 41% at 5.6% market share
Total: 56,583 – up 8.0% at 22.9% market share
https://insideevs.com/…r-sales-may2023/
New plug-in vehicle registrations:
BEVs: 42,780 – up 47% at 17.3% market share
PHEVs: 13,803 – down 41% at 5.6% market share
Total: 56,583 – up 8.0% at 22.9% market share
Pepa__007
Je to auto na Festival rychlosti v Goodwoodu. Stačí ujet 2km. To dá i na zbývající 20% baterky. 😉 Resp. akumulátor bude oproti sérii 30% velikosti. Aby to nemelo 2 tuny.
Mikesus
Ono asi jak s čím. Jestli jet třeba 180 s autem za 200tis, 260 s autem za 2M nebo 400 s autem za 40M tak chování těch aut bude v jejich maximalkach asi podobné.
topten
o vejronu se psalo, ye maximalkou je schopnej jet 7 minut
tedy necelejch 50km
nikoho to netrapilo
tady to bude vic
jestlize pri ustalenejch 100km/h zere 10kW, tak pri sve maximalce 260km/h potrebuje na ujeti 100km cca 68kWh
tedy dojezd vic jak 2x tolik co vejron
tedy necelejch 50km
nikoho to netrapilo
tady to bude vic
jestlize pri ustalenejch 100km/h zere 10kW, tak pri sve maximalce 260km/h potrebuje na ujeti 100km cca 68kWh
tedy dojezd vic jak 2x tolik co vejron
Zkrat v elektrických plánech VW. Němci nechtějí auta na baterky
:D :yes: