Ekonomika
Treba co je nejprodavanejsi auto sveta?
Nebudu po to chtit dedukci.
Cili odpoved je: rapidni narust prodeju EV.
Dokonce jsou uz mezi nejprodavanejsimi modely sveta/Evropy.
:yes😒br />https😐/www.iea.org/…-sales-2016-2023
Vis cemu se rika aproximace?
I slabsi jedinci z tohoto grafu dokazou vyvodit prognozu. Rohypnol samozrejme ne.
Nebudu po to chtit dedukci.
Cili odpoved je: rapidni narust prodeju EV.
Dokonce jsou uz mezi nejprodavanejsimi modely sveta/Evropy.
:yes😒br />https😐/www.iea.org/…-sales-2016-2023
Vis cemu se rika aproximace?
I slabsi jedinci z tohoto grafu dokazou vyvodit prognozu. Rohypnol samozrejme ne.
Jaky je zdroj tvych predpovedi??
Fosilni motoristicka media?
Proc v Cine jsou EV levna uz dnes?
Fosilni motoristicka media?
Proc v Cine jsou EV levna uz dnes?
Nepredvidas nahodou pravy opak, ze budoucnost jsou spalovaky (resp. ze budoucnost urcite neni elektrika)??
😁
Trochu si to srovnej alespon v jedny diskuzi si neprotirec.
Jestli elektrika neni budoucnost, tak se nemas ceho bat. 😉 😉
Evropske automobilky maji skutecne stale mnoho lepsich fosilu.
S EV uz je na tom Evropa hur.
Kdyby bylo po tvym, tak si nechavame ujet vlak mnohem dal...
PS Vim ze je to zbytecny. Takze je to spis pro ostatni ctenare teto diskuze. Ty to ani necti. Pismenka umis cist i psat velmi dobre. Ale pochopeni cteneho textu je slabsi. 😄
Sorry.
😁
Trochu si to srovnej alespon v jedny diskuzi si neprotirec.
Jestli elektrika neni budoucnost, tak se nemas ceho bat. 😉 😉
Evropske automobilky maji skutecne stale mnoho lepsich fosilu.
S EV uz je na tom Evropa hur.
Kdyby bylo po tvym, tak si nechavame ujet vlak mnohem dal...
PS Vim ze je to zbytecny. Takze je to spis pro ostatni ctenare teto diskuze. Ty to ani necti. Pismenka umis cist i psat velmi dobre. Ale pochopeni cteneho textu je slabsi. 😄
Sorry.
Ja problem mit nebudu urcite, kdyz take uz dnes jezdim elektricky.
😉
Pis prosim za sebe, ju?
😉
Pis prosim za sebe, ju?
BYD Atto 3 má baterku 60,48 kWh se zárukou 8 let (200 000km). Délka je 4455 mm, hmotnost 1750 kg, z 0 na 100 7.3 s a maximálka 160 km/hod.
?
Scenar Nokia na ktery se tu dlouho upozornovalo uz se rozjizdi.
Ty a ostatni trollove ale stale tvrdi, ze EV nikdo nechce a evropa ma delat spáovaci auta…
Scenar Nokia na ktery se tu dlouho upozornovalo uz se rozjizdi.
Ty a ostatni trollove ale stale tvrdi, ze EV nikdo nechce a evropa ma delat spáovaci auta…
Tva citace pana Dvoraka ale odporuje tomu co tvrdis.
Cina ma s EV uspech. Takze to je uspesna konkurence spalovacich motoru.
Evropsky automotiv zaspal.
Cina ma s EV uspech. Takze to je uspesna konkurence spalovacich motoru.
Evropsky automotiv zaspal.
tobě už hrabe Hammuno. Zkus vyměnit léčebnu nebo aspon prášky, uleví se ti. Evidentně už jsi zcela mimo, když si pleteš diskutéry, to už je hodně vážné.
Takže podľa titulku vlastne neviem - víťaz je Volvo alebo "levné čínské SUV"? Kto koho porazil? Nehľadiac na to, že v článku sa spomína Volkswagen, ktorý vo Švédsku predal menej svojich ID.4 ako BYD modelov Atto 3...
V Německu se prodává jen lepší verze Comfort a stojí 44 625 Euro. To podle mého názoru není vůbec levné 😉
Jsem vklidu. Nesaháš mi ani po kotníky. Takže jestli mě máš za blba, nechtěj poznat co jsi sám :-!
Lebo medvede. Zabúdaš, a nedivil by som sa, keby zámerne, na to hlavné. A síce že v Číne sú lacné všetky autá, nie iba tie elektrické. Golfa u nás kúpiš od 22.900,-€, v Číne začína na cene v prepočte pod 10 tisíc dolárov. Takže radšej nerýp, ťaháš za kratší koniec.
Vývoj jde rychleji než jsem čekal. Ale přesně takto jsem to předvídal, zatímco místní diskusní eurohujeři mě za to palcovali...
Tak co doníku, hamuno, hendy.... blbý co? 😒] 😒] 😒]
Tak co doníku, hamuno, hendy.... blbý co? 😒] 😒] 😒]
OZE jsou neostalinistická utopie, paveděcká fantasmagorie a šmejd závislý na výkvycech počasí.
Co tam máš dál, čínou placenej zelenej agente? 😄
Co tam máš dál, čínou placenej zelenej agente? 😄
čínan nedokázal ko,nkurovat Evropě ani USA ve splaovacích vozech, v jednoduchý EV plečkách, kde čínan navíc těží nebo dováží od spřátelených zemí 80% surovin nutných na výrobu mu to jde velmi dobře, nebot Ev hajtru umí vyrobit i cvičená vopice z Tramtárie.
Na tom není žádný umění.
Na tom není žádný umění.
Ne. Euro7 je jen prostředek. Ten kdo ničí evropskou automotive je Evropský parlament a Evropská komise. Čili government EU.
Tak prece baterii EV je naprosto idelni doplnek k OZE ktere nejen evropa buduje ve velkem tempu.
Mají v tom guláš - BYD porazil Teslu Y, ale nejvíce registrované auto v červenci 2023 ve Švédsku bylo Volvo XC 60. Citace : "Pokud jde o jednotlivé modely elektromobilů, nejprodávanějším elektromobilem se stal BYD ATTO 3 s úctyhodným počtem 724 prodaných kusů. Pozoruhodné je, že i při zohlednění vozidel se spalovacím motorem (ICE) se ATTO 3 stále držel na druhém místě nejprodávanějších modelů na švédském trhu, přičemž první místo obsadilo Volvo XC60. Ohromujících 86 % prodejů společnosti BYD ve Švédsku během července připadá na oblíbenost modelu ATTO 3, který slouží jako hlavní e😜ortní model společnosti BYD po celém světě."
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Zdroj: http😐/carnewschina.com/…-july-in-sweden/
Doplnění: Nejprodávanějším elektromobilem ve Švédsku za prvních sedm měsíců roku zůstává Tesla Model Y s 8 901 registracemi, následují Volvo XC40 Recharge (6 660), Volkswagen ID.4 (5 072) a Polestar 2 (1 427). (zdroj - http😐/insideevs.com/…eden-last-month/
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Zdroj: http😐/carnewschina.com/…-july-in-sweden/
Doplnění: Nejprodávanějším elektromobilem ve Švédsku za prvních sedm měsíců roku zůstává Tesla Model Y s 8 901 registracemi, následují Volvo XC40 Recharge (6 660), Volkswagen ID.4 (5 072) a Polestar 2 (1 427). (zdroj - http😐/insideevs.com/…eden-last-month/
Ano. Budoucnost je totiž budoucností pouze tehdy, pokud na to máme.
Ono komunismus na papíře a v rovině teorie taky fungoval senzačně. Jen v té praxi to vždycky dopadlo totálním fiaskem.
Úplně stejné je to s elektromobilitou. Ten politický projekt na papíře a v rovině teorie taky má fungovat senzačně. Jen v té praxi to dopadne... :-!
A hlavně - ropa byla, je, a ještě dlouho po nás bude. Zatímco drahé kovy chybí už dnes. Bod zlomu v těžbě ropy se za posledních 50 let nepřiblížil ani o jeden jediný den!
Ono komunismus na papíře a v rovině teorie taky fungoval senzačně. Jen v té praxi to vždycky dopadlo totálním fiaskem.
Úplně stejné je to s elektromobilitou. Ten politický projekt na papíře a v rovině teorie taky má fungovat senzačně. Jen v té praxi to dopadne... :-!
A hlavně - ropa byla, je, a ještě dlouho po nás bude. Zatímco drahé kovy chybí už dnes. Bod zlomu v těžbě ropy se za posledních 50 let nepřiblížil ani o jeden jediný den!
naopak, evropa pozde pochopila ze budoucnost je elektrika a tim zaspala start. Dalsi setrvani na spalovakach znamena jenom dalsi ujeti vlaku
Elektrina je budúcnosť, kým nepríde niečo iné. Nehľadiac na to, vzhľadom na ekonomickú situáciu je to pre nás nelogicky drahá budúcnosť. Hlavne z toho pramení odpor, a niekedy takmer nenávisť voči tomuto vývoju. A určite chápeš, že človek, ktorý s týmto vývojom súhlasí a prejavuje s ním spokojnosť či dokonca nadšenie, môže tiež vzbudzovať podráždenie a nevôľu. Ani tých 5-6 palcov dolu, ktoré behom minúty nasypeš pod príspevky (a sebe zase rovnaký počet palcov hore) ktoré s tebou nesúhlasia, od toho nepomôže.
Osobne s tvojim pohľadom tiež vždy nesúhlasím, a niekedy ma tvoje komentáre pekne štvú. Ale snažím sa reagovať konštruktívne, snáď mi to ešte ako-tak ide. 😉
Osobne s tvojim pohľadom tiež vždy nesúhlasím, a niekedy ma tvoje komentáre pekne štvú. Ale snažím sa reagovať konštruktívne, snáď mi to ešte ako-tak ide. 😉
Dobře to shrnul Pavel Dvořák.
Číňané pochopili, že v autech se spalovacím motory Evropu nedoženou nikdy. Proto začali vyrábět evropské modely. A naopak pochopili, že EV znamená rovnou startovací pozici.
No a Evropa udělala přesně pravý opak toho co dělat měla. Vše zabila dotacemi, a spalovacím motorům politicky zavřela cestu. Tedy EU zrušila přesně to, kde Čína nedokázala konkurovat, a naopak politicky vnutila to, kde je Evropa nekonkurenceschopná.
Číňané pochopili, že v autech se spalovacím motory Evropu nedoženou nikdy. Proto začali vyrábět evropské modely. A naopak pochopili, že EV znamená rovnou startovací pozici.
No a Evropa udělala přesně pravý opak toho co dělat měla. Vše zabila dotacemi, a spalovacím motorům politicky zavřela cestu. Tedy EU zrušila přesně to, kde Čína nedokázala konkurovat, a naopak politicky vnutila to, kde je Evropa nekonkurenceschopná.
Tak nevím jestli bez baterky to elektromobil zvládne? Kam si tu elektřinu uložíš? Do kapsy? Baterie = nádrž, i když výrazně prostorově větší, o dost složitější, brutálně drahou a s přibývajícími roky se zmenšuje 😉
Tak práve Európa tu ropu nemá a elektriku si aspoň vie ako tak vyrobiť, ropu veľmi nie. Inak Číňania konkurujú aj spaľovacími autami, podľa mňa nie veľa ľudí vie, že tam začala platiť nejaká norma 6b, ktorá je prísnejšia, ako euro 7 a Číňania ju predpokladám plnia. Ja som zvedavý, či aspoň vyžadujeme v Európe tú ich normu, keď už tu spaľovacie autá vozia.
Ano, to že spotřebováváme ropu a je nezbytná v mnoha odvětvích, a je to opravdu primitivní způsob spotřeby, naprosto souhlasím.
Jenže nikdo nic lepšího dosud nevymyslel. A o tom to je. Když někdo přijde s ekonimicky udržitelnosu alternativou, proč ne. Ale EV není ekonomicky udržitelná cesta a nelze ji masově použít. Není to cesta pro všechny.
Už jen to, že Evropské prosazuje EV zatímco si škrtá zdroje výroby elektrické energie, je do očí bijící! Nikdo rozumný by tohle nedopustil!!!
Jenže nikdo nic lepšího dosud nevymyslel. A o tom to je. Když někdo přijde s ekonimicky udržitelnosu alternativou, proč ne. Ale EV není ekonomicky udržitelná cesta a nelze ji masově použít. Není to cesta pro všechny.
Už jen to, že Evropské prosazuje EV zatímco si škrtá zdroje výroby elektrické energie, je do očí bijící! Nikdo rozumný by tohle nedopustil!!!
Někdy je názor člověka zvenčí mnohem prozřetelnější. Určitě je pro mě mnohem cennější než názor Leyenové, Timmermanse, Gréty a dalších :-!
Názor Pavla Dvoŕáka je stále iba názor. Vie po čínsky, píše, prekladá, v tom sa fakt vyzná, ale ohľadne automotive a podobne je jeho názor platný toľko čo názor kohokoľvek iného.
Edit - autori palcov dolu, s čím nesúhlasíte, prosím? Tvrdíte, že pán Dvořák je e😜ertom na obchod, ekonomiku alebo automotive? Hm...
Edit - autori palcov dolu, s čím nesúhlasíte, prosím? Tvrdíte, že pán Dvořák je e😜ertom na obchod, ekonomiku alebo automotive? Hm...
Ty znas finalni podobu EURO7 a kdy zacne platit?
A nebo jsi jen postava co ma napsat co nejvice prispevku obsahujici spojeni EU a neco spatneho?
Proste takovy troll.
A nebo jsi jen postava co ma napsat co nejvice prispevku obsahujici spojeni EU a neco spatneho?
Proste takovy troll.
Evropa nemá především suroviny včetně drahých kovů!
Ropu obecně dovážíme, ale dovézt ropu je relativně snadné. A ropy je dost.
Ropu obecně dovážíme, ale dovézt ropu je relativně snadné. A ropy je dost.
Jasne, a pre mňa je možno cennejší názor môjho suseda ako tvoj... To je argumentácia, človeče...
Jediný problém je kapitalizmus - s nemennou zásadnou, že na všetkom musí niekomu narásť pupok. Netýka sa to len EV, proti ktorým nemám nič, len proti spôsobu, akým sa presadzujú.
Ropy je síce zatiaľ dosť, ale má tisíc použití, nie len ako palivo, čo je ten najprimitívnejší spôsob spotreby, pretože ním devastujeme prostredie, v ktorom žijeme, a tiež ním všetkým podkopávame zdravie.
Drahé kovy nechýbajú, to je blbosť. Do bateriek idú v minimálnch množstvách a sú recyklovateľné. To je argument s nulovou váhou.
Ropy je síce zatiaľ dosť, ale má tisíc použití, nie len ako palivo, čo je ten najprimitívnejší spôsob spotreby, pretože ním devastujeme prostredie, v ktorom žijeme, a tiež ním všetkým podkopávame zdravie.
Drahé kovy nechýbajú, to je blbosť. Do bateriek idú v minimálnch množstvách a sú recyklovateľné. To je argument s nulovou váhou.
Elektromobily skratka nie su lacne a asi ani nikdy nebudu lacne ... a je jedno ci budu z ciny... indie... turecka alebo z mexika... ze jo... z aut este opat bude luxusna zalezitost ... bohuzial... ale nasa generacia to este nejak doklepe na fosil ( bohudik ) ... aspon dufam 8-s
Ne. Budoucnost elektrika opravdu není. Protože na to Evropa prostě a jednoduše nemá zdroje. Ropa rovná se udržitelná budoucnost, EV rovná se neudržitelný politický projekt.
Součástí budoucnosti JE TAKÉ elektrika. A to je obrovský rozdíl.
Součástí budoucnosti JE TAKÉ elektrika. A to je obrovský rozdíl.
OZE je budoucnost. Jednoznačně. Jenže je to budoucnost DOPLŇKOVÉHO ZDROJE ENERGIE.
Takže Evropa přišla o Ruský plyn, přijde o ruský uran zavře si jaderné elektrárny. Zruši si uhelné doly. OZE bude skvělý doplněk na 15% spotřeby. Super. Takže tu elektřinu budeme mít na příděl 5h měsíčně?!? Nebo jak????
Takže Evropa přišla o Ruský plyn, přijde o ruský uran zavře si jaderné elektrárny. Zruši si uhelné doly. OZE bude skvělý doplněk na 15% spotřeby. Super. Takže tu elektřinu budeme mít na příděl 5h měsíčně?!? Nebo jak????
ako? si porovnaj ceny v podstate toho isteho na vychode, je tam konkurencia a je tam dopyt a ceny ev to tlaci o dost nizsie ako u nas v eu. je treba aby tu tych cinskych ev bolo 50 a potom budu ti nenazranci korporatni aj tu predavat za nizsie ceny.
Jinak poslechnout si Pavla Dvoraka je dobrej tip.
Popisuju masivni dotace Ciny do vyvoje EV a zpusob zakazu spalovaku v Cine.
Jak tomu ma celit evropsky automotiv bez podpory?
Popisuju masivni dotace Ciny do vyvoje EV a zpusob zakazu spalovaku v Cine.
Jak tomu ma celit evropsky automotiv bez podpory?
Proc konkurovat v necem co je prekonanane?
Cina to pochopila a mohutne investivala do EV a surovin.
Situace se opakuje. Stejne jako u parniho stroje nepomohlo vylepsovani parniho stroje. EV nastupuji a spalovak jde do muzea.
Cina to pochopila a mohutne investivala do EV a surovin.
Situace se opakuje. Stejne jako u parniho stroje nepomohlo vylepsovani parniho stroje. EV nastupuji a spalovak jde do muzea.
Prodaných 721 aut v jednom měsíci rozhodně nelze považovat za nějaký extra úspěch automobilky formátu BYD. Naopak, BYD má velké potíže s prodejem všude mimo Čínu, ambice stát se globálním elektromobilním leaderem spolu s Teslou a VWAG, se BYD poněkud zadrhla ;-\
A cetl jsi mou otazku?
Proc Rohypnol baterii=“nadrz” prirovnava k palivu?
Suroviny na baterku ( zadne drahe kovy tam prakticky nejsou to je jen neznalost) jsou jednorazovaa recyklovatelna vec. Ropa je palivo ktere palis stale.
Proc u odpurci EV stale narazim na zakladni neznalosti? Odpovidas uplne na neco jineho nez se ptam.
Proc Rohypnol baterii=“nadrz” prirovnava k palivu?
Suroviny na baterku ( zadne drahe kovy tam prakticky nejsou to je jen neznalost) jsou jednorazovaa recyklovatelna vec. Ropa je palivo ktere palis stale.
Proc u odpurci EV stale narazim na zakladni neznalosti? Odpovidas uplne na neco jineho nez se ptam.
Evropa zaspala v mnohém. Jsou tu drahé energie a odpor veřejnosti k tomu, aby se tu zpracovávaly suroviny, které jsou nezbytné pro výrobu baterií. I ten hliník se vyrábí víceméně pouze v Norsku. V případě USA se vyrábí přímo v USA a sousedí s jedním z největších producentů hliníku na světě - Kanada.
Tesla v USA zašla tak daleko, že si sama staví rafinérii pro zpracování lithia.
Čína zneužívá i clo, dlouhodobě měli vysoké clo na automobily, teď to trochu stáhli. USA nahodila na čínské auta to samé, takže tam je 25%. Chrání svůj trh a pracovní místa. A v případě elektromobilů a OZE prakticky zabily import čehokoli zeleného, protože IRA nařizuje 80% výrobu v USA (+ myslím asi Mexiko). EU má pouhopouhých 10 %.
No a další problémem je fakt, že se pořád hraje na jakési Euro. Euro 6 měla být konečná, aby automobilky nebyly zatíženy dalším vývojem spalováků a uvolnily se jim ruce pro elektromobily. Euro 7 je tím, kdo zničí evropský automotive.
Tesla v USA zašla tak daleko, že si sama staví rafinérii pro zpracování lithia.
Čína zneužívá i clo, dlouhodobě měli vysoké clo na automobily, teď to trochu stáhli. USA nahodila na čínské auta to samé, takže tam je 25%. Chrání svůj trh a pracovní místa. A v případě elektromobilů a OZE prakticky zabily import čehokoli zeleného, protože IRA nařizuje 80% výrobu v USA (+ myslím asi Mexiko). EU má pouhopouhých 10 %.
No a další problémem je fakt, že se pořád hraje na jakési Euro. Euro 6 měla být konečná, aby automobilky nebyly zatíženy dalším vývojem spalováků a uvolnily se jim ruce pro elektromobily. Euro 7 je tím, kdo zničí evropský automotive.
Golfa za necelú desinku má v Číne človek zo širšej rodiny, kupoval ho asi pred rokom. Pokukoval po ID.3, zaň pýtali asi 16 tisíc, ale keď zbadal Golfíka za tú smiešnu cenu, tak zmenil názor. Dnešný cenník tak ako píšeš, hovorí niečo iné. Ceny EV potom v Číne určuje veľmi silná konkurencia, pokiaľ by klesli ceny komponentov a výroby, musela by ísť cena dolu všade vo svete, čo teda nijak zvlášť nejde. Ako pozerám, ID.3 teraz dávajú za nejakých cca 20 tisíc €, pochybujem, že je na tom VW nejak zvlášť ziskový. Holt cena za udržanie sa na náročnom a hlavne preplnenom trhu býva vysoká.
Odkiaľ si zobral cenu 10000 za Golf? Fakt by ma to zaujímalo. Lebo ja som teraz zámerne klikol na čínsku stránku VW a napr Golf Variant je za 209 800 juanov, čo je cca 26500 €. Krátky Golf som tam nevidel iba e-Golf. Ale aj ostatné známe modely ako T-Roc, Tiguan a pod, mi prišli cenovo dosť podobné s naším cenníkom.
https😐/www.vw.com.cn/…l/CarModelDetail?…
https😐/www.vw.com.cn/…l/CarModelDetail?…
"Budoucnost elektrika opravdu není"
"Ropa rovná se udržitelná budoucnost"
😁 😁 😁
To nejen ze jsou hlouposti, ale s tou udrzitelnosti i protimluvy.
Tobe nestacil dosavadni vyvoj, aby ti dokazal, jak moc jsi se pletl?
Recnicka otazka. Vim ze ne. 😁