Elektromobily skratka nie su lacne a asi ani nikdy nebudu lacne ... a je jedno ci budu z ciny... indie... turecka alebo z mexika... ze jo... z aut este opat bude luxusna zalezitost ... bohuzial... ale nasa generacia to este nejak doklepe na fosil ( bohudik ) ... aspon dufam 8-s
Lebo medvede. Zabúdaš, a nedivil by som sa, keby zámerne, na to hlavné. A síce že v Číne sú lacné všetky autá, nie iba tie elektrické. Golfa u nás kúpiš od 22.900,-€, v Číne začína na cene v prepočte pod 10 tisíc dolárov. Takže radšej nerýp, ťaháš za kratší koniec.
Odkiaľ si zobral cenu 10000 za Golf? Fakt by ma to zaujímalo. Lebo ja som teraz zámerne klikol na čínsku stránku VW a napr Golf Variant je za 209 800 juanov, čo je cca 26500 €. Krátky Golf som tam nevidel iba e-Golf. Ale aj ostatné známe modely ako T-Roc, Tiguan a pod, mi prišli cenovo dosť podobné s naším cenníkom.
Golfa za necelú desinku má v Číne človek zo širšej rodiny, kupoval ho asi pred rokom. Pokukoval po ID.3, zaň pýtali asi 16 tisíc, ale keď zbadal Golfíka za tú smiešnu cenu, tak zmenil názor. Dnešný cenník tak ako píšeš, hovorí niečo iné. Ceny EV potom v Číne určuje veľmi silná konkurencia, pokiaľ by klesli ceny komponentov a výroby, musela by ísť cena dolu všade vo svete, čo teda nijak zvlášť nejde. Ako pozerám, ID.3 teraz dávajú za nejakých cca 20 tisíc €, pochybujem, že je na tom VW nejak zvlášť ziskový. Holt cena za udržanie sa na náročnom a hlavne preplnenom trhu býva vysoká.
ako? si porovnaj ceny v podstate toho isteho na vychode, je tam konkurencia a je tam dopyt a ceny ev to tlaci o dost nizsie ako u nas v eu. je treba aby tu tych cinskych ev bolo 50 a potom budu ti nenazranci korporatni aj tu predavat za nizsie ceny.
Takže podľa titulku vlastne neviem - víťaz je Volvo alebo "levné čínské SUV"? Kto koho porazil? Nehľadiac na to, že v článku sa spomína Volkswagen, ktorý vo Švédsku predal menej svojich ID.4 ako BYD modelov Atto 3...
Mají v tom guláš - BYD porazil Teslu Y, ale nejvíce registrované auto v červenci 2023 ve Švédsku bylo Volvo XC 60. Citace : "Pokud jde o jednotlivé modely elektromobilů, nejprodávanějším elektromobilem se stal BYD ATTO 3 s úctyhodným počtem 724 prodaných kusů. Pozoruhodné je, že i při zohlednění vozidel se spalovacím motorem (ICE) se ATTO 3 stále držel na druhém místě nejprodávanějších modelů na švédském trhu, přičemž první místo obsadilo Volvo XC60. Ohromujících 86 % prodejů společnosti BYD ve Švédsku během července připadá na oblíbenost modelu ATTO 3, který slouží jako hlavní exportní model společnosti BYD po celém světě."
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Zdroj: http://carnewschina.com/…-july-in-sweden/
Doplnění: Nejprodávanějším elektromobilem ve Švédsku za prvních sedm měsíců roku zůstává Tesla Model Y s 8 901 registracemi, následují Volvo XC40 Recharge (6 660), Volkswagen ID.4 (5 072) a Polestar 2 (1 427). (zdroj - http://insideevs.com/…eden-last-month/
tobě už hrabe Hammuno. Zkus vyměnit léčebnu nebo aspon prášky, uleví se ti. Evidentně už jsi zcela mimo, když si pleteš diskutéry, to už je hodně vážné.
Nepredvidas nahodou pravy opak, ze budoucnost jsou spalovaky (resp. ze budoucnost urcite neni elektrika)?? :D
Trochu si to srovnej alespon v jedny diskuzi si neprotirec.
Jestli elektrika neni budoucnost, tak se nemas ceho bat. ;-);-)
Evropske automobilky maji skutecne stale mnoho lepsich fosilu.
S EV uz je na tom Evropa hur.
Kdyby bylo po tvym, tak si nechavame ujet vlak mnohem dal...
PS Vim ze je to zbytecny. Takze je to spis pro ostatni ctenare teto diskuze. Ty to ani necti. Pismenka umis cist i psat velmi dobre. Ale pochopeni cteneho textu je slabsi. :-)
Sorry.
Dobře to shrnul Pavel Dvořák.
Číňané pochopili, že v autech se spalovacím motory Evropu nedoženou nikdy. Proto začali vyrábět evropské modely. A naopak pochopili, že EV znamená rovnou startovací pozici.
No a Evropa udělala přesně pravý opak toho co dělat měla. Vše zabila dotacemi, a spalovacím motorům politicky zavřela cestu. Tedy EU zrušila přesně to, kde Čína nedokázala konkurovat, a naopak politicky vnutila to, kde je Evropa nekonkurenceschopná.
Ne. Budoucnost elektrika opravdu není. Protože na to Evropa prostě a jednoduše nemá zdroje. Ropa rovná se udržitelná budoucnost, EV rovná se neudržitelný politický projekt.
Součástí budoucnosti JE TAKÉ elektrika. A to je obrovský rozdíl.
Tak práve Európa tu ropu nemá a elektriku si aspoň vie ako tak vyrobiť, ropu veľmi nie. Inak Číňania konkurujú aj spaľovacími autami, podľa mňa nie veľa ľudí vie, že tam začala platiť nejaká norma 6b, ktorá je prísnejšia, ako euro 7 a Číňania ju predpokladám plnia. Ja som zvedavý, či aspoň vyžadujeme v Európe tú ich normu, keď už tu spaľovacie autá vozia.
Tak nevím jestli bez baterky to elektromobil zvládne? Kam si tu elektřinu uložíš? Do kapsy? Baterie = nádrž, i když výrazně prostorově větší, o dost složitější, brutálně drahou a s přibývajícími roky se zmenšuje ;-)
Proc Rohypnol baterii=“nadrz” prirovnava k palivu?
Suroviny na baterku ( zadne drahe kovy tam prakticky nejsou to je jen neznalost) jsou jednorazovaa recyklovatelna vec. Ropa je palivo ktere palis stale.
Proc u odpurci EV stale narazim na zakladni neznalosti? Odpovidas uplne na neco jineho nez se ptam.
To nejen ze jsou hlouposti, ale s tou udrzitelnosti i protimluvy.
Tobe nestacil dosavadni vyvoj, aby ti dokazal, jak moc jsi se pletl?
Recnicka otazka. Vim ze ne. :D
Treba co je nejprodavanejsi auto sveta?
Nebudu po to chtit dedukci.
Cili odpoved je: rapidni narust prodeju EV.
Dokonce jsou uz mezi nejprodavanejsimi modely sveta/Evropy. :yes: https://www.iea.org/…-sales-2016-2023
Vis cemu se rika aproximace?
I slabsi jedinci z tohoto grafu dokazou vyvodit prognozu. Rohypnol samozrejme ne.
Elektrina je budúcnosť, kým nepríde niečo iné. Nehľadiac na to, vzhľadom na ekonomickú situáciu je to pre nás nelogicky drahá budúcnosť. Hlavne z toho pramení odpor, a niekedy takmer nenávisť voči tomuto vývoju. A určite chápeš, že človek, ktorý s týmto vývojom súhlasí a prejavuje s ním spokojnosť či dokonca nadšenie, môže tiež vzbudzovať podráždenie a nevôľu. Ani tých 5-6 palcov dolu, ktoré behom minúty nasypeš pod príspevky (a sebe zase rovnaký počet palcov hore) ktoré s tebou nesúhlasia, od toho nepomôže.
Osobne s tvojim pohľadom tiež vždy nesúhlasím, a niekedy ma tvoje komentáre pekne štvú. Ale snažím sa reagovať konštruktívne, snáď mi to ešte ako-tak ide. ;-)
Ano. Budoucnost je totiž budoucností pouze tehdy, pokud na to máme.
Ono komunismus na papíře a v rovině teorie taky fungoval senzačně. Jen v té praxi to vždycky dopadlo totálním fiaskem.
Úplně stejné je to s elektromobilitou. Ten politický projekt na papíře a v rovině teorie taky má fungovat senzačně. Jen v té praxi to dopadne... :-!
A hlavně - ropa byla, je, a ještě dlouho po nás bude. Zatímco drahé kovy chybí už dnes. Bod zlomu v těžbě ropy se za posledních 50 let nepřiblížil ani o jeden jediný den!
Jediný problém je kapitalizmus - s nemennou zásadnou, že na všetkom musí niekomu narásť pupok. Netýka sa to len EV, proti ktorým nemám nič, len proti spôsobu, akým sa presadzujú.
Ropy je síce zatiaľ dosť, ale má tisíc použití, nie len ako palivo, čo je ten najprimitívnejší spôsob spotreby, pretože ním devastujeme prostredie, v ktorom žijeme, a tiež ním všetkým podkopávame zdravie.
Drahé kovy nechýbajú, to je blbosť. Do bateriek idú v minimálnch množstvách a sú recyklovateľné. To je argument s nulovou váhou.
Ano, to že spotřebováváme ropu a je nezbytná v mnoha odvětvích, a je to opravdu primitivní způsob spotřeby, naprosto souhlasím.
Jenže nikdo nic lepšího dosud nevymyslel. A o tom to je. Když někdo přijde s ekonimicky udržitelnosu alternativou, proč ne. Ale EV není ekonomicky udržitelná cesta a nelze ji masově použít. Není to cesta pro všechny.
Už jen to, že Evropské prosazuje EV zatímco si škrtá zdroje výroby elektrické energie, je do očí bijící! Nikdo rozumný by tohle nedopustil!!!
OZE je budoucnost. Jednoznačně. Jenže je to budoucnost DOPLŇKOVÉHO ZDROJE ENERGIE.
Takže Evropa přišla o Ruský plyn, přijde o ruský uran zavře si jaderné elektrárny. Zruši si uhelné doly. OZE bude skvělý doplněk na 15% spotřeby. Super. Takže tu elektřinu budeme mít na příděl 5h měsíčně?!? Nebo jak????
Evropa zaspala v mnohém. Jsou tu drahé energie a odpor veřejnosti k tomu, aby se tu zpracovávaly suroviny, které jsou nezbytné pro výrobu baterií. I ten hliník se vyrábí víceméně pouze v Norsku. V případě USA se vyrábí přímo v USA a sousedí s jedním z největších producentů hliníku na světě - Kanada.
Tesla v USA zašla tak daleko, že si sama staví rafinérii pro zpracování lithia.
Čína zneužívá i clo, dlouhodobě měli vysoké clo na automobily, teď to trochu stáhli. USA nahodila na čínské auta to samé, takže tam je 25%. Chrání svůj trh a pracovní místa. A v případě elektromobilů a OZE prakticky zabily import čehokoli zeleného, protože IRA nařizuje 80% výrobu v USA (+ myslím asi Mexiko). EU má pouhopouhých 10 %.
No a další problémem je fakt, že se pořád hraje na jakési Euro. Euro 6 měla být konečná, aby automobilky nebyly zatíženy dalším vývojem spalováků a uvolnily se jim ruce pro elektromobily. Euro 7 je tím, kdo zničí evropský automotive.
Názor Pavla Dvoŕáka je stále iba názor. Vie po čínsky, píše, prekladá, v tom sa fakt vyzná, ale ohľadne automotive a podobne je jeho názor platný toľko čo názor kohokoľvek iného.
Edit - autori palcov dolu, s čím nesúhlasíte, prosím? Tvrdíte, že pán Dvořák je expertom na obchod, ekonomiku alebo automotive? Hm...
čínan nedokázal ko,nkurovat Evropě ani USA ve splaovacích vozech, v jednoduchý EV plečkách, kde čínan navíc těží nebo dováží od spřátelených zemí 80% surovin nutných na výrobu mu to jde velmi dobře, nebot Ev hajtru umí vyrobit i cvičená vopice z Tramtárie.
Na tom není žádný umění.
Prodaných 721 aut v jednom měsíci rozhodně nelze považovat za nějaký extra úspěch automobilky formátu BYD. Naopak, BYD má velké potíže s prodejem všude mimo Čínu, ambice stát se globálním elektromobilním leaderem spolu s Teslou a VWAG, se BYD poněkud zadrhla ;-\