Ekonomika
Takže podľa titulku vlastne neviem - víťaz je Volvo alebo "levné čínské SUV"? Kto koho porazil? Nehľadiac na to, že v článku sa spomína Volkswagen, ktorý vo Švédsku predal menej svojich ID.4 ako BYD modelov Atto 3...
Mají v tom guláš - BYD porazil Teslu Y, ale nejvíce registrované auto v červenci 2023 ve Švédsku bylo Volvo XC 60. Citace : "Pokud jde o jednotlivé modely elektromobilů, nejprodávanějším elektromobilem se stal BYD ATTO 3 s úctyhodným počtem 724 prodaných kusů. Pozoruhodné je, že i při zohlednění vozidel se spalovacím motorem (ICE) se ATTO 3 stále držel na druhém místě nejprodávanějších modelů na švédském trhu, přičemž první místo obsadilo Volvo XC60. Ohromujících 86 % prodejů společnosti BYD ve Švédsku během července připadá na oblíbenost modelu ATTO 3, který slouží jako hlavní e😜ortní model společnosti BYD po celém světě."
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Zdroj: http😐/carnewschina.com/…-july-in-sweden/
Doplnění: Nejprodávanějším elektromobilem ve Švédsku za prvních sedm měsíců roku zůstává Tesla Model Y s 8 901 registracemi, následují Volvo XC40 Recharge (6 660), Volkswagen ID.4 (5 072) a Polestar 2 (1 427). (zdroj - http😐/insideevs.com/…eden-last-month/
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Zdroj: http😐/carnewschina.com/…-july-in-sweden/
Doplnění: Nejprodávanějším elektromobilem ve Švédsku za prvních sedm měsíců roku zůstává Tesla Model Y s 8 901 registracemi, následují Volvo XC40 Recharge (6 660), Volkswagen ID.4 (5 072) a Polestar 2 (1 427). (zdroj - http😐/insideevs.com/…eden-last-month/
Niccolò Machiavelli
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Problém s tím budou mít za chvíli všichni.
Akorát eurohujeři to stále nepochopili.
Akorát eurohujeři to stále nepochopili.
Vývoj jde rychleji než jsem čekal. Ale přesně takto jsem to předvídal, zatímco místní diskusní eurohujeři mě za to palcovali...
Tak co doníku, hamuno, hendy.... blbý co? 😒] 😒] 😒]
Tak co doníku, hamuno, hendy.... blbý co? 😒] 😒] 😒]
Niccolò Machiavelli
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nepredvidas nahodou pravy opak, ze budoucnost jsou spalovaky (resp. ze budoucnost urcite neni elektrika)??
😁
Trochu si to srovnej alespon v jedny diskuzi si neprotirec.
Jestli elektrika neni budoucnost, tak se nemas ceho bat. 😉 😉
Evropske automobilky maji skutecne stale mnoho lepsich fosilu.
S EV uz je na tom Evropa hur.
Kdyby bylo po tvym, tak si nechavame ujet vlak mnohem dal...
PS Vim ze je to zbytecny. Takze je to spis pro ostatni ctenare teto diskuze. Ty to ani necti. Pismenka umis cist i psat velmi dobre. Ale pochopeni cteneho textu je slabsi. 😄
Sorry.
😁
Trochu si to srovnej alespon v jedny diskuzi si neprotirec.
Jestli elektrika neni budoucnost, tak se nemas ceho bat. 😉 😉
Evropske automobilky maji skutecne stale mnoho lepsich fosilu.
S EV uz je na tom Evropa hur.
Kdyby bylo po tvym, tak si nechavame ujet vlak mnohem dal...
PS Vim ze je to zbytecny. Takze je to spis pro ostatni ctenare teto diskuze. Ty to ani necti. Pismenka umis cist i psat velmi dobre. Ale pochopeni cteneho textu je slabsi. 😄
Sorry.
?
Scenar Nokia na ktery se tu dlouho upozornovalo uz se rozjizdi.
Ty a ostatni trollove ale stale tvrdi, ze EV nikdo nechce a evropa ma delat spáovaci auta…
Scenar Nokia na ktery se tu dlouho upozornovalo uz se rozjizdi.
Ty a ostatni trollove ale stale tvrdi, ze EV nikdo nechce a evropa ma delat spáovaci auta…
Dobře to shrnul Pavel Dvořák.
Číňané pochopili, že v autech se spalovacím motory Evropu nedoženou nikdy. Proto začali vyrábět evropské modely. A naopak pochopili, že EV znamená rovnou startovací pozici.
No a Evropa udělala přesně pravý opak toho co dělat měla. Vše zabila dotacemi, a spalovacím motorům politicky zavřela cestu. Tedy EU zrušila přesně to, kde Čína nedokázala konkurovat, a naopak politicky vnutila to, kde je Evropa nekonkurenceschopná.
Číňané pochopili, že v autech se spalovacím motory Evropu nedoženou nikdy. Proto začali vyrábět evropské modely. A naopak pochopili, že EV znamená rovnou startovací pozici.
No a Evropa udělala přesně pravý opak toho co dělat měla. Vše zabila dotacemi, a spalovacím motorům politicky zavřela cestu. Tedy EU zrušila přesně to, kde Čína nedokázala konkurovat, a naopak politicky vnutila to, kde je Evropa nekonkurenceschopná.
supec
Příspěvek podléhá schvalování.
supec
Příspěvek podléhá schvalování.
naopak, evropa pozde pochopila ze budoucnost je elektrika a tim zaspala start. Dalsi setrvani na spalovakach znamena jenom dalsi ujeti vlaku
Ne. Budoucnost elektrika opravdu není. Protože na to Evropa prostě a jednoduše nemá zdroje. Ropa rovná se udržitelná budoucnost, EV rovná se neudržitelný politický projekt.
Součástí budoucnosti JE TAKÉ elektrika. A to je obrovský rozdíl.
Součástí budoucnosti JE TAKÉ elektrika. A to je obrovský rozdíl.
Tak práve Európa tu ropu nemá a elektriku si aspoň vie ako tak vyrobiť, ropu veľmi nie. Inak Číňania konkurujú aj spaľovacími autami, podľa mňa nie veľa ľudí vie, že tam začala platiť nejaká norma 6b, ktorá je prísnejšia, ako euro 7 a Číňania ju predpokladám plnia. Ja som zvedavý, či aspoň vyžadujeme v Európe tú ich normu, keď už tu spaľovacie autá vozia.
Evropa nemá především suroviny včetně drahých kovů!
Ropu obecně dovážíme, ale dovézt ropu je relativně snadné. A ropy je dost.
Ropu obecně dovážíme, ale dovézt ropu je relativně snadné. A ropy je dost.
Proc baterii =“nadrz” prirovnavas k palivu?
Hloupější otázku v repertoáru nemáš? 😒]
Rad bych znal odpoved.
PS: stejne ji nedostanu jako vzdy. Trollove.
PS: stejne ji nedostanu jako vzdy. Trollove.
Tak nevím jestli bez baterky to elektromobil zvládne? Kam si tu elektřinu uložíš? Do kapsy? Baterie = nádrž, i když výrazně prostorově větší, o dost složitější, brutálně drahou a s přibývajícími roky se zmenšuje 😉
A cetl jsi mou otazku?
Proc Rohypnol baterii=“nadrz” prirovnava k palivu?
Suroviny na baterku ( zadne drahe kovy tam prakticky nejsou to je jen neznalost) jsou jednorazovaa recyklovatelna vec. Ropa je palivo ktere palis stale.
Proc u odpurci EV stale narazim na zakladni neznalosti? Odpovidas uplne na neco jineho nez se ptam.
Proc Rohypnol baterii=“nadrz” prirovnava k palivu?
Suroviny na baterku ( zadne drahe kovy tam prakticky nejsou to je jen neznalost) jsou jednorazovaa recyklovatelna vec. Ropa je palivo ktere palis stale.
Proc u odpurci EV stale narazim na zakladni neznalosti? Odpovidas uplne na neco jineho nez se ptam.
Ty se dnes prekonavas😒br />
"Budoucnost elektrika opravdu není"
"Ropa rovná se udržitelná budoucnost"
😁 😁 😁
To nejen ze jsou hlouposti, ale s tou udrzitelnosti i protimluvy.
Tobe nestacil dosavadni vyvoj, aby ti dokazal, jak moc jsi se pletl?
Recnicka otazka. Vim ze ne. 😁
"Budoucnost elektrika opravdu není"
"Ropa rovná se udržitelná budoucnost"
😁 😁 😁
To nejen ze jsou hlouposti, ale s tou udrzitelnosti i protimluvy.
Tobe nestacil dosavadni vyvoj, aby ti dokazal, jak moc jsi se pletl?
Recnicka otazka. Vim ze ne. 😁
Čo dokazuje doterajší vývoj?
Treba co je nejprodavanejsi auto sveta?
Nebudu po to chtit dedukci.
Cili odpoved je: rapidni narust prodeju EV.
Dokonce jsou uz mezi nejprodavanejsimi modely sveta/Evropy.
:yes😒br />https😐/www.iea.org/…-sales-2016-2023
Vis cemu se rika aproximace?
I slabsi jedinci z tohoto grafu dokazou vyvodit prognozu. Rohypnol samozrejme ne.
Nebudu po to chtit dedukci.
Cili odpoved je: rapidni narust prodeju EV.
Dokonce jsou uz mezi nejprodavanejsimi modely sveta/Evropy.
:yes😒br />https😐/www.iea.org/…-sales-2016-2023
Vis cemu se rika aproximace?
I slabsi jedinci z tohoto grafu dokazou vyvodit prognozu. Rohypnol samozrejme ne.
Elektrina je budúcnosť, kým nepríde niečo iné. Nehľadiac na to, vzhľadom na ekonomickú situáciu je to pre nás nelogicky drahá budúcnosť. Hlavne z toho pramení odpor, a niekedy takmer nenávisť voči tomuto vývoju. A určite chápeš, že človek, ktorý s týmto vývojom súhlasí a prejavuje s ním spokojnosť či dokonca nadšenie, môže tiež vzbudzovať podráždenie a nevôľu. Ani tých 5-6 palcov dolu, ktoré behom minúty nasypeš pod príspevky (a sebe zase rovnaký počet palcov hore) ktoré s tebou nesúhlasia, od toho nepomôže.
Osobne s tvojim pohľadom tiež vždy nesúhlasím, a niekedy ma tvoje komentáre pekne štvú. Ale snažím sa reagovať konštruktívne, snáď mi to ešte ako-tak ide. 😉
Osobne s tvojim pohľadom tiež vždy nesúhlasím, a niekedy ma tvoje komentáre pekne štvú. Ale snažím sa reagovať konštruktívne, snáď mi to ešte ako-tak ide. 😉
Ano. Budoucnost je totiž budoucností pouze tehdy, pokud na to máme.
Ono komunismus na papíře a v rovině teorie taky fungoval senzačně. Jen v té praxi to vždycky dopadlo totálním fiaskem.
Úplně stejné je to s elektromobilitou. Ten politický projekt na papíře a v rovině teorie taky má fungovat senzačně. Jen v té praxi to dopadne... :-!
A hlavně - ropa byla, je, a ještě dlouho po nás bude. Zatímco drahé kovy chybí už dnes. Bod zlomu v těžbě ropy se za posledních 50 let nepřiblížil ani o jeden jediný den!
Ono komunismus na papíře a v rovině teorie taky fungoval senzačně. Jen v té praxi to vždycky dopadlo totálním fiaskem.
Úplně stejné je to s elektromobilitou. Ten politický projekt na papíře a v rovině teorie taky má fungovat senzačně. Jen v té praxi to dopadne... :-!
A hlavně - ropa byla, je, a ještě dlouho po nás bude. Zatímco drahé kovy chybí už dnes. Bod zlomu v těžbě ropy se za posledních 50 let nepřiblížil ani o jeden jediný den!
Jediný problém je kapitalizmus - s nemennou zásadnou, že na všetkom musí niekomu narásť pupok. Netýka sa to len EV, proti ktorým nemám nič, len proti spôsobu, akým sa presadzujú.
Ropy je síce zatiaľ dosť, ale má tisíc použití, nie len ako palivo, čo je ten najprimitívnejší spôsob spotreby, pretože ním devastujeme prostredie, v ktorom žijeme, a tiež ním všetkým podkopávame zdravie.
Drahé kovy nechýbajú, to je blbosť. Do bateriek idú v minimálnch množstvách a sú recyklovateľné. To je argument s nulovou váhou.
Ropy je síce zatiaľ dosť, ale má tisíc použití, nie len ako palivo, čo je ten najprimitívnejší spôsob spotreby, pretože ním devastujeme prostredie, v ktorom žijeme, a tiež ním všetkým podkopávame zdravie.
Drahé kovy nechýbajú, to je blbosť. Do bateriek idú v minimálnch množstvách a sú recyklovateľné. To je argument s nulovou váhou.
Ano, to že spotřebováváme ropu a je nezbytná v mnoha odvětvích, a je to opravdu primitivní způsob spotřeby, naprosto souhlasím.
Jenže nikdo nic lepšího dosud nevymyslel. A o tom to je. Když někdo přijde s ekonimicky udržitelnosu alternativou, proč ne. Ale EV není ekonomicky udržitelná cesta a nelze ji masově použít. Není to cesta pro všechny.
Už jen to, že Evropské prosazuje EV zatímco si škrtá zdroje výroby elektrické energie, je do očí bijící! Nikdo rozumný by tohle nedopustil!!!
Jenže nikdo nic lepšího dosud nevymyslel. A o tom to je. Když někdo přijde s ekonimicky udržitelnosu alternativou, proč ne. Ale EV není ekonomicky udržitelná cesta a nelze ji masově použít. Není to cesta pro všechny.
Už jen to, že Evropské prosazuje EV zatímco si škrtá zdroje výroby elektrické energie, je do očí bijící! Nikdo rozumný by tohle nedopustil!!!
Tak prece baterii EV je naprosto idelni doplnek k OZE ktere nejen evropa buduje ve velkem tempu.
OZE jsou neostalinistická utopie, paveděcká fantasmagorie a šmejd závislý na výkvycech počasí.
Co tam máš dál, čínou placenej zelenej agente? 😄
Co tam máš dál, čínou placenej zelenej agente? 😄
OZE je budoucnost. Jednoznačně. Jenže je to budoucnost DOPLŇKOVÉHO ZDROJE ENERGIE.
Takže Evropa přišla o Ruský plyn, přijde o ruský uran zavře si jaderné elektrárny. Zruši si uhelné doly. OZE bude skvělý doplněk na 15% spotřeby. Super. Takže tu elektřinu budeme mít na příděl 5h měsíčně?!? Nebo jak????
Takže Evropa přišla o Ruský plyn, přijde o ruský uran zavře si jaderné elektrárny. Zruši si uhelné doly. OZE bude skvělý doplněk na 15% spotřeby. Super. Takže tu elektřinu budeme mít na příděl 5h měsíčně?!? Nebo jak????
Evropa zaspala v mnohém. Jsou tu drahé energie a odpor veřejnosti k tomu, aby se tu zpracovávaly suroviny, které jsou nezbytné pro výrobu baterií. I ten hliník se vyrábí víceméně pouze v Norsku. V případě USA se vyrábí přímo v USA a sousedí s jedním z největších producentů hliníku na světě - Kanada.
Tesla v USA zašla tak daleko, že si sama staví rafinérii pro zpracování lithia.
Čína zneužívá i clo, dlouhodobě měli vysoké clo na automobily, teď to trochu stáhli. USA nahodila na čínské auta to samé, takže tam je 25%. Chrání svůj trh a pracovní místa. A v případě elektromobilů a OZE prakticky zabily import čehokoli zeleného, protože IRA nařizuje 80% výrobu v USA (+ myslím asi Mexiko). EU má pouhopouhých 10 %.
No a další problémem je fakt, že se pořád hraje na jakési Euro. Euro 6 měla být konečná, aby automobilky nebyly zatíženy dalším vývojem spalováků a uvolnily se jim ruce pro elektromobily. Euro 7 je tím, kdo zničí evropský automotive.
Tesla v USA zašla tak daleko, že si sama staví rafinérii pro zpracování lithia.
Čína zneužívá i clo, dlouhodobě měli vysoké clo na automobily, teď to trochu stáhli. USA nahodila na čínské auta to samé, takže tam je 25%. Chrání svůj trh a pracovní místa. A v případě elektromobilů a OZE prakticky zabily import čehokoli zeleného, protože IRA nařizuje 80% výrobu v USA (+ myslím asi Mexiko). EU má pouhopouhých 10 %.
No a další problémem je fakt, že se pořád hraje na jakési Euro. Euro 6 měla být konečná, aby automobilky nebyly zatíženy dalším vývojem spalováků a uvolnily se jim ruce pro elektromobily. Euro 7 je tím, kdo zničí evropský automotive.
Ne. Euro7 je jen prostředek. Ten kdo ničí evropskou automotive je Evropský parlament a Evropská komise. Čili government EU.
Názor Pavla Dvoŕáka je stále iba názor. Vie po čínsky, píše, prekladá, v tom sa fakt vyzná, ale ohľadne automotive a podobne je jeho názor platný toľko čo názor kohokoľvek iného.
Edit - autori palcov dolu, s čím nesúhlasíte, prosím? Tvrdíte, že pán Dvořák je e😜ertom na obchod, ekonomiku alebo automotive? Hm...
Edit - autori palcov dolu, s čím nesúhlasíte, prosím? Tvrdíte, že pán Dvořák je e😜ertom na obchod, ekonomiku alebo automotive? Hm...
Někdy je názor člověka zvenčí mnohem prozřetelnější. Určitě je pro mě mnohem cennější než názor Leyenové, Timmermanse, Gréty a dalších :-!
Niccolò Machiavelli
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tva citace pana Dvoraka ale odporuje tomu co tvrdis.
Cina ma s EV uspech. Takze to je uspesna konkurence spalovacich motoru.
Evropsky automotiv zaspal.
Cina ma s EV uspech. Takze to je uspesna konkurence spalovacich motoru.
Evropsky automotiv zaspal.
čínan nedokázal ko,nkurovat Evropě ani USA ve splaovacích vozech, v jednoduchý EV plečkách, kde čínan navíc těží nebo dováží od spřátelených zemí 80% surovin nutných na výrobu mu to jde velmi dobře, nebot Ev hajtru umí vyrobit i cvičená vopice z Tramtárie.
Na tom není žádný umění.
Na tom není žádný umění.
Prodaných 721 aut v jednom měsíci rozhodně nelze považovat za nějaký extra úspěch automobilky formátu BYD. Naopak, BYD má velké potíže s prodejem všude mimo Čínu, ambice stát se globálním elektromobilním leaderem spolu s Teslou a VWAG, se BYD poněkud zadrhla ;-\
Fosilni motoristicka media?
Proc v Cine jsou EV levna uz dnes?
https😐/www.vw.com.cn/…l/CarModelDetail?…