Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Čínský CATL představil novou LFP baterii, dojezd 400 km slibuje za 10 minut

89 komentářů

Avatar - Mikesus
Mikesus
Pleteš si dojezd a ujetou vzdálenost. Ale pohoda, to ta inhalace dieslovych jedů, my víme.
https://www.usnews.com/…rming-your-brain
Avatar - del42sa
del42sa
taky se divím, že vás tady trpí :D
Avatar - Barrichello
Barrichello
Už si emigroval?
Taková nálož, mimiálně 70 000 lidí muselo skončit v nemocnici ne
https://www.novinky.cz/…-ceskem-40440904

:-):-):-):-):-):-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
žádný emigrovat TÁHNI kam patříš ZZaSSraná proRUSácKÁ SSVOLOČi - a Z patří DO PEKLA

ROZHODNĚ patříš DO ruSSka - jaké dnes je (a BUDE - pamatuješ na náš "rozhovor" týden PŘED VÁLKOU kdy si byl jen TRAPNÝ PRO-RUSKÁ ŽVANÍRNA a ne ZRŮDA ZRŮDA ODPORNEJ HNIS?

tvá letitá dezinforační proruská práce TI BUDE SPOČÍTÁNA

kurz rublu - jsme tehdy těstně před STUPIDNÍ ruskou VÁLKOU probírali - a jeho dekády trvající PÁD pod (protože) vedením soudruha KGB důchodce komunisty - největšího masového vraha 21. století - PAMTUJEŠ? už je to tady - https://www.kurzy.cz/…uri-vini-z-padu/ Centrální banka je to jediné co v putinovském rusku funguje DOBŘE a SPRÁVNĚ - a udrželo rubl celý rok a půl "v chodu" (najdi si fotku její šéfky VE CHVÍLI VYHLÁŠENÍ VÁLKY - TAKHLE vypadá NASRANEJ BŮH :*) :-!
a popravdě ona tak schopnej ekonom skoro je;)

PS: jinak si ZASe NAPSAL jen: SEM BLBej (vysvětluju protože samotnýmu by ti to ZZase nedošlo :-!
ericn
Přesně ;-)
Avatar - Barrichello
Barrichello
Samozřejmě že si měl, proto si tady plevil jako pod tímhle fake nickem
https://moje.auto.cz/…hiavelli-5594787
Avatar - Barrichello
Barrichello
Jennže ti nejsi člověk, ty si LOJZZA

Takový jako ty se nenarodí, ten se vyskytne :-):-)

BYYE BYYE
Avatar - Barrichello
Barrichello
Jsi nahlášen za sprosté urážky, pokračuj, za chvíli tě zas zabanujou a budeš muset přepnout na jinej nick, LOJZO :-):-):-)
Avatar - Barrichello
Barrichello
Samozřejmě že máš, všichni to tu ví i redakce, jen měníš nicky prodle toho co máš aktuálně zabanováno a jedeš furt stejný žvásty že všichni sou Čížek atd.

Jenom idio*t by nepoznal stejný styl psaní všech těhle fake nicků :-)
Avatar - Barrichello
Barrichello
Jedině troll seš tu ty, multinick DonVito/Hendly a ten zelenej kašpar hammuna s 1500 fake nicky, které jen přepíná podle toho, co mu zrovna zabanovali :-):-):-)
ericn
No ty si tu chyběl Hamuno, už ti zas povolili přístup? To bude zas zbytečných příspěvků :-[]
Avatar - Barrichello
Barrichello
Už tě odblokli zoufalčce s 1500 falešnými nicky?

Si opět nahlášen :-)
Avatar - Ondore
Ondore
Keď som to hodil do kalkulačky a ak predpokladám, že CATL hovorí o dojazdoch podľa CTLC normy, tak mi vyšlo, že hovoria o kapacite okolo 90-95 kWh a WLTP dojazde cca 580 km. Za spomenutých 10 min. by sa dobilo cca 330 km WLTP, klasické dobíjanie 10-80 % za cca 25 min. by znamenalo dojazd cca 465 km WLTP. Ak je to navyše LFP batéria, tak cez noc nabiješ na 100 % a každý deň si pripravený spraviť trasu cca 500 km bez potreby nabíjania po ceste. Teoretický ročný nájazd 120-180.000 km bez potreby zastaviť sa na verejnej nabíjačke, to už je hodne použiteľné!
Avatar - Ondore
Ondore
Nikde v diskusiách (ani zahraničných) nevidím, že by niekomu dochádzalo, že tieto batérie znamenajú začiatok novej éry. Vysvetlím prečo:
1) LFP chémia znamená, že batéria zvláda obrovský počet nabíjacích cyklov. Pri dobrom zaobchádzaní môžeš počítať s tým, že po 10.000 cykloch Ti bude zostávať 70-75 % kapacity batérie. To znamená životnosť 5 a viac miliónov kilometrov.
2) Také kilometre samozrejme nikto nejazdí, takže sa s veľkou pravdepodobnosťou v nasledujúcich rokoch dočkáme nástupu V2H. Ak si auto napojíš k svojej fotovoltike a náhodou príde nad Tvoj barák poriadne veľký mrak, tak táto batéria hravo pokryje potreby priemernej domácnosti na 10 dní a ešte Ti zostane dostatočná rezerva, aby si mohol desiaty deň odviesť choré dieťa do najbližšej nemocnice.
3) Rovnako nástup V2G je viac ako reálny, tam budú tie procesy trvať podstatne dlhšie, ale toto už je prvé svetlo na konci tunela. Svetlo, ktoré bude znamenať stabilizáciu elektrizačnej sústavy a plnohodnotnejšie využívanie obnoviteľných zdrojov.
4) A stále sme na serveri o autách, takže takto vysoké kapacity pri použití lacných LFP batérií znamenajú začiatok éry, kedy prídu autá s dojazdom ako má Model S alebo EQS za ceny pod 70.000 €.
2024 bude zaujímavý rok!
PowerHouse
o technických novinkách.

Protože nejdokonalejší je dle čtenářů diesel, který má vykuchaný filtr a rachotí.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
NULA znalost techniky + NULA zkušenost = pamatuješ ze základky kolik je 0 + 0 = ? ;-)

https://www.hifi-voice.com/…-wilkins-diamond jezdí to líp než Bentley W12
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jako že za 10 minut to ujede 400 km?
Ach ty vaše titulky, novináři-pisálci.
Othello
O jaké "takto vysoké kapacitě" mluvíš ?
I samotný článek si protiřečí, na jedné straně píše o velkém dojezdu, ale zároveń uvádí že energetická hustota LFP je nižší. Takže máme perpetum mobile ?
Avantime
Ale no, zas sa nehraj na bIbého. :-)
Pavel Vranek
400km nabije za 10minut 😉
Avatar - Barrichello
Barrichello
Avatar - Barrichello
Barrichello
Já si můžu psát komu chci a kam chci :-)
Pozdravuje tě Irán https://techsvet.cz/…/richardsimacek/
Avatar - Barrichello
Barrichello
Už si byl na US embassy aby příští rok dodali na Ukrajinu minimálně 2500 ale ideálně 7500 tanků? Já tam byl včera, a jestli dodaj pod 5000, budu brečet.
Čím víc tanků, tím lepší emise.

Je moc zima, musíme planeu oteplit o 12 stupnů.

Cílem je, aby Ukrajina v roce 2025 vyprodukalo emise jako EU v letecch 1970-2090 :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
Za ten jeden rok se to podaří, ale musíte nafurtrova 600x tolik techniky.

Tak šup na ambasády a futrujete, musíme překonat světový rekord ve vypuštění emisí, jestli to nebude 150 násobně aspon, tak to bude slabý :-)

Tak pěkný víkend všem příznivcům špatně spálený nafty!

V12 o objemu 40 litrů se spotřebou 300 litrů v terénů - nejvíce ekologický stroj planety!!!
Potřebujeme denně v Provozu 15 000 tanků. 5 000 obrněných trnasporterů, 3500 samohýbyných hofunic, 12 000 letadel a 7 000 vrtulníků. Pro začátek.
Těchto 42 500 ks techniky vypustí emise jako 4,8 MILIONU osobních aut plnící EURO 6
:-):-):-):-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
A když to půjde dobře, půjdem dál, bude místo 42 500 brzy 90 00 ks, pak 300 000 ks a pak 700 000 ks techniky. A tak dále a tak dále a vypustíme krásné emise jako 2 miliardy osobních aut.
A jedovaté a chmické látky, kontaminující půdy a spodní vody jako 60 BILIONU aut. No není to náderné?

Vám se nelíbí, zelený soudruzi? :-) :-) :-) :-)
Tak šup, futrujte další zbraně a navyště výrobu. O 15 000%

Povaleči z kaváren, šup do zbrojních továren!!!


https://echo24.cz/…-ziska-melitopol
Hendly
Tak elektrin je ve finale v siti jen jedna, takze neni problem spotrebovavat “svou” energii z auta pripojeneho nekde jinde.

A tady nastupuje to co je vyzva nejen pro automotiv. SW co tohle uridi.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Máte v tom chaos, soudruh topten pravil že kopu za čínany :-)
Avatar - Barrichello
Barrichello
nepotřebuje, on má tento https://moje.auto.cz/…hiavelli-5594787

a stovky dalších
Avatar - Barrichello
Barrichello
Vlak Ujel tobě. Už si poradil soudruhu Timmermanosiv, kde vezme 95 BILIONU EUR na EV plečky, OZE a vodík? a cca 25-40 TRILIONU EUR na Ukrajinu 2024-2200 :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)

Nebo to zase ukradnou obyčených lidem? Jako bolševici? Zelnej nebo rudej, přád bolševik vid.
ericn
Neblbni, takhle ho navádíš na vytvoření dalšího nicku - Lojzza :-[]
Othello
Rozpiruju fakt že LFP má nižší energetickou hustotu, ale přesto se v článku tvrdí že to přinese delší dojezd, kolem 700 kilometrů,
Tohle považuji za perpetum mobile (ber to jako basnický příměr) . Kapišto?
Avatar - Ondore
Ondore
Až tak dlho tu komerčne dostupné LFP batérie nemáme a v automotive sú ešte kratšie. A napočítať autá pripravené na V2H / V2G, tam stačia prsty hodne nešikovného drevorubača.
Mnohí majú pocit, že autá sú tu od toho aby jazdili (čo nerozporujem), ale skutočnosť je taká, že priemerné auto ročne jazdí cca 400 hodín (4,5 % z roku je na cestách), zvyšok niekde stojí. A tam niekde môže byť pripojené k sieti - to je tá časť, kde treba pripraviť infraštruktúru a o ktorej píšem, že: "tie procesy (budú) trvať podstatne dlhšie". Lebo Tebe je jedno, že fotovoltické panely máš doma na streche a auto parkuje pred firmou alebo pred fitkom kam chodíš po práci, keď ho pripojíš do siete, ktorá je schopná tú elektrinu preniesť a uložiť.
Othello
Ok zkusím to ještě jednou ale fakt už naposledy. Text není o novém způsobu zabudování baterie do podvozku, ale o firmou CATL upravené technologií LFP článků. Viz "... nové baterie by měly mít novou grafitovou anodu, nové složení elektrolytu, tenčí a bezpečnější oddělovač a také lepší přenos iontů...."
Doufám chápeš že tyto úpravy nemají nic společného s mechanickým uspořádáním článků v packu , ale týkají se především vnitřních elektrochemických procesů
Renoo
Na domácí úložiště stačí bohatě stávající LFP, které jsou běžně na trhu. Ještě větší budoucnost je v použití opotřebených baterií z elektromobilů. Pokud se domácí baterie lehce naddimenzuje a udrží se 20/80, tak vydrží dostatečně dlouho dokonce i opotřebovatelná NCA chemie.
Nicméně výhledově bude nezodpovědné pořízení domácího úložiště s novou baterií, když bude dostatek použitých.
Othello
Co znamená " vyvinul battery pack, ktorý má vyššiu kapacitu"?
Na kapacitě nemusíš nic vyvíjet, libovolnou technologii baterií můžeš mít s třeba 1000 kWh, nebi klidně 100 MWh .

Problém je přece že taková baterie se do auta nevejde rozměry ani hmotností. Proto je potřeba vyšší energetická hustota, kde současná technologie LFP je rozhodně horší. Čemu na tom nerozumíš?
Hendly
Stale nevim kam miris. Muzes to rozepsat?

Vetsi dojezd bude dan spis moznosti vetsi baterie pri zachovani nebo snizeni ceny.
Uvadenych 700km bych tipl na udaj nejake max sestavy.

Kazdopadne prakticke odstraneni degradace cyklovanim baterie dava obrovskou moznost pro uziti EV jako zdroje pro napajeni nejen domacnosti.
Prakticky to znamena uplnou revoluci jak v energetice domacnosti tak v tom co auto znamena.
Vem si ze muzes pres den nabijet z FVE a v noci prodavat do site se ziskem.
Jak tomu chce spalovak konkurovat?

Pohled na auto se s prichodem EV uplne meni.
Hendly
Kombinace EV a domaci uloziste s baterii z EV bude davat nejen energetickou sobestacnost po vetsinu roku, ale i moznost obchodovani s energii.
Stale to vidim jako revoluci kterou EV prinasi.
Avatar - Barrichello
Barrichello
To víš že jo, LOJZZZZZZZZZZZZZZIKU :-):-):-):-):-)
Avatar - Ondore
Ondore
Chápem. Skrátka podľa Teba sa nedá vyrobiť battery pack s väčšou kapacitou ak použijeme chémiu, ktorá má nižšiu energetickú hustotu, lebo potom sa nezmestí do auta. Tak to sme svedkami zázraku a Ty ho na auto.cz sleduješ z prvej rady, hallelujah. Som rád, že sme sa navzájom pochopili, dík za plodnú diskusiu.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Taháš to sem ty, nikdo jiný. Oplácím ti jen tvojí mincí.

Jak vidíš zelenej Lojzíku zničit se dá vše, jak K-52 emerickou a britskou rachejtlí, tak ten Leopard tím K-52 nebo dronem ZALA lancet 3.

Všechno jde zničit i nejdokonalejší zbran na světě.
Avatar - Barrichello
Barrichello
A kdo mi zdokladuje kolik tu máš fake nicků Lojziku?

Redakce, zásadně neodpovídá a dělá mrtvýho brouka, i když moc dobře ví, kolik tu máš falešných účtů. A nejen ty, budou tady i další z vaší zelený úderky.
Až mi redakce odpoví, že je připravena ukázat důkazy, můžem se bavit o ***.

Do to doby je to nesmysl.

Radši běž shánět škvarky na Green Deal, je potřeba aby se každému z vás zvedly roční náklady o 600-900 000 kč a abyste si to zaplatili.
Každý majitel Ev dostane krásnou , povnnou zelenou sazbu od svého odběratele energie se zazbou za 1 Kwh ve výši 14-22 Kč.
Navíc budete muset povinně zaplatit každému nízkopříjmovému seniorovoi bydletní v nízkoemisním bytě nebo opravdu jeho haluzny. Povinně!!!

Plate, zelený utopisti, plattte!!!!!!!
Musíte to všechno zaplatit i za seniory a samoživitelky,
najdetě si 12 prací a pracujte 22 hodin denně, jak to radíte jiným. Musíte ročně vydělat o 2 miliony víc,k abyste mohli zaplatit zelené daně a financovat neobolševické UTOPIE a FANTASMAGORIE :-):-):-):-):-):-):-):-):-)
Avatar - Barrichello
Barrichello
Pozdravujtě tě generál Šedivý a web ORYX.

Když tu furt vytahuješ rusko a techniko, jak je libo

15 tanků Leopard zničeno, 59 tanků T72 darovanýchch ČR , Poslekm a Bulharskem zničeno, 52 z celkově 90 ks vozidel Bradley zničeno, asi 20 houfnic krab a pak další obrněná vozidla OShkosh a další technika + drtivá většina sovětských tanků, 70% letectva a 88% vrtulníků co měla Ukrajina ve stavu den před zahájením ivaze zničeno.

Takhle nefunguje ta ruská technika, šmatlo co si plete karburátor a katalzyátor :-)
Avatar - Barrichello
Barrichello
200 v městě 300 z místa :-)
Hendly
nechapu. Auto.cz a SM. Skoro monopolní postaveni ve zpravodajství o automotiv. Nejprodavanejsi tydenik. Zkusena redakce a necha si znicit diskuze pod clanky trolly a jeste to podporuje.
Avatar - Ondore
Ondore
Pokračovanie, zrejme som prekročil maximálnu dĺžku:
Doplnené: Teraz len hypotéza a chemik by to asi vedel na prvú dobrú, ale ktokoľvek viete, tak povedzte - dá sa pôvodná batéria, ktorú vymyslel Akira Yoshino (posledný z trojice nobelistov) nazvať LCO? Lebo ak áno, tak toto je názov pre "tradičné Li-Ion" a ktorý by sa mal v ich označení používať.
Avatar - Ondore
Ondore
Najprv sem dám začiatok z čoho táto debata vznikla, nech máme kontext o čom hovoríme.

Othello tvrdil, že sa nedá postaviť battery pack s vyššou kapacitou, ak použijem chémiu s nižšou energetickou hustotou. Pokúšal som sa mu vysvetliť, že môžeme, len tie battery packy budú mať iné rozmery a inú váhu, zjednodušene tu: "ak má LFP batéria energetickú hustotu 160 Wh/kg a Li-Ion má 270 Wh/kg, tak to znamená, že ak chcem vyrobiť batériu o kapacite 60 kWh, tak jedna batéria bude vážiť (60.000/160) 375 kg a druhá (60.000/270) 222 kg."
Všimni si prosím, že som použil konkrétne hodnoty - údaje som našiel v CATL správach ako pripravované modely pre 2024 a kým v prípade LFP máme všetci jasno, pri druhej hovoril o upravenom zložení Li-Ion. Nešpecifikovali ho oni, neviem to ja, môžeme len špekulovať.
Do toho vstúpil Renoo: "LFP je baterie typu Li-Ion. Vždyť je to přímo v názvu tý LFP." a k tomu si sa pridal Ty v podstate v rovnakom duchu. S vami obomi som súhlasil a vysvetľoval, že nie je Li-Ion ako Li-Ion a treba ich rozlišovať.

A poďme odpovedať na Tvoje body:
1, 2 Odpovedal som na to opakovane Tebe aj Renoo-vi. Skúsme sa tváriť, že sa navzájom počúvame, ok?
3 Nikde som nepovedal, že LFP nie je Li-Ion a nemám žiadnu potrebu dávať tomu nejaký názov, ono to už svoj názov má - LFP
4 Dal som Ti konkrétny link miliónov stránok, ktoré preberajú, či je lepší Li-Ion alebo Lithium Polymer, neťahaj sem ďalšie a ďalšie veci. Toto zhrniem na konci.
5 Mám dva VŠ tituly, študoval som elektrotechniku a ekonómiu. Dovolím si predpokladať, že o chémii (batérií) nevieme dosť ani jeden.
6 Jasné, že je, rovnako ako ostatné, nikdy som netvrdil opak.
7 Povedal som áno.
8 A tu už to zase prekrúcaš - ja nehľadám názov pre Li-Ion, ja hľadám názov pre "tradičný Li-Ion" - vrátim sa k tomu na konci.
9 NMC má svoj názov, necítim potrebu zahrnúť ho do škatuľky "tradičný Li-Ion". Je to nová chémia s novými vlastnosťami, ktorá prišla o koľko - o 20 rokov neskôr? Čo je na ňom tradičné? Čo tak volať tieto baterky NMC?
10 NCA, NMC, LMO,... - platí čo som povedal v bode 9 a taktiež tam žiadnu "tradičnú Li-Ionku" nevidím. Ale hlavne nevidím, kde som niečo také tvrdil a prečo mi to prisudzuješ, tušáka mám, "moju tradičnú Li-Ionku" sa pokúšaš napasovať na všetky nové - tie, ktoré už názvy majú. Opäť - tie už sú navzájom odlíšené, tak to nemiešaj do jednej kopy.
Ako si predstavujem pod pojmom "tradičná Li-Ion batéria"? Už som to písal, ale zopakujem Ti to na záver v poslednom odstavci, ak to stále nebolo dosť jasné, ok?
11 Výborne hovoríš, súvislo! So zlou dedukciou ako to vidím ja, ale konečne sa dostávaš k tomu, na čo ja od začiatku hľadám riešenie. Ak tá baterka napríklad v bajku používa chémiu, ktorá je iná a tá nová chémia jej prináša nejaké nové vlastnosti, tak tú batériu nazývajme tým menom - napríklad LMO battery, aby užívatelia vedeli, že im do bajku za 5.000 € nedali nejakú shit baterku, ktorá z pohľadu chémie nemá šancu dať viac ako 200 nabití. Vo vŕtačke druh baterky dokáže rozdeľovať, či je to náradie pre hobbíkov alebo profíkov, ľudia by na baterkách mali mať napísané viac, ako len "Li-Ion" nemyslíš?
12 A tu mi opäť podsúvaš mi niečo, čo som nikdy netvrdil.

Takže na záver sa vraciam k bodom 4, 8, 10, 12 a v podstate ku všetkým:
Čo hovorím je, že "tradičný Li-Ion" (áno, môj dočasný pracovný názov) je batéria tak, ako ju pôvodne vymysleli a postupne upravili tí traja, čo za ňu dostali nobelovku. Tá tradičná je preto tradičná, lebo je tu s nami cez 30 rokov, mala nejaké charakteristické zloženie a z toho vyplývajúce vlastnosti. A vtedy žiadne iné "poddruhy" Li-Ion neboli a všetci sme ju volali Li-Ion. Nie som chemik a tak neriešim, či toho kobaltu bolo v katóde 50%, 15 % alebo iba 5 %, neriešim, že sa časom upravovalo zloženie napríklad kvôli dendridom, ale ten podstatný základ, vďaka čomu to funguje s danými vlastnosťami nájdeme niekde okolo roku 1985 s priebežnými úpravami. Preto "tradičné Li-Ion" a tie by mali mať svoj názov - iný ako prosté "Li-Ion Battery". A potom tu máme všetky ostatné - "nové Li-Ion", tie zvyčajne názov majú, len by sa mal povinne používať. Pri uvedení novej batérie na trh by mala firma povedať, že: "Prinášame novú batériu založenú na Li-Ion, pridali sme do toho mačacie chlpy, vďaka tomuto aktívnemu materiálu to získalo tieto podstatné vlastnosti: plné nabitie za 2 minúty, ale vydrží to iba 100 cyklov a trhový názov bude Meow Battery". Nie Li-Ion, aj keď tam behajú líthiové ionty a áno, patrí to do skupiny Li-Ion. Ak strašne veľmi chceš, tak pokojne nech sa to volá "Meow - lithium-ion chemistry battery", ale NIE Li-Ion. Prečo? Lebo je iná ako "tradičná" (rozumej pôvodná) a myslím si, že by sa to malo rozlišovať. Prečo? Písal som to napríklad tu: 21. 8. 2023 00:32, Ale to už ideme opäť dokola. Dá sa tomu rozumieť, alebo potrebuješ ďalšie kolo?
Doplnené: Teraz len hypotéza a chemik by to asi vedel na prvú dobrú, ale ktokoľvek viete, tak povedzte - dá sa pôvodná batéria, ktorú vymyslel Akira Yoshino (p
Mino21
Ach jo, s tebou je fakt těžká práce. Tak to zkusíme jinak.

1, Li-Ion, je to zkratka Lithium-Ion? Tedy lithiové ionty? ANO/NE
2, Funguje LFP na principu přenosu lithiových iontů? ANO/NE
3, Jestli LFP funguje na přenosu lithiových iontů (odpověď na otázku 2 byla ano) a Li-Ion znamená lithiové ionty (odpověď na otázku 1 byla ano), proč není LFP Li-Ion? Resp. proč by to měl být nějaký "oddělitelný" typ Li-Ion?
4, Možná miliony stránek to špatně mají, také miliony stránek to mají dobře. Třeba národní laboratoř PNNL (https://www.pnnl.gov/lithium-ion-battery-lfp-and-nmc). Cituju "Two of the more commonly used lithium-ion chemistries--Nickel Manganese Cobalt (NMC) and Lithium Iron Phosphate (LFP)" Nebo třebas (https://www.researchgate.net/figure/Electrochemical-reactions-of-a-lithium-iron-phosphate-LFP-battery_tbl1_353499592) Cituju: " There are many chemistries of Li-ion battery, but LFP, NMC, LMO, and NCA are four commonly used types". Když to lidi uvádí různými způsoby, proč je ten tvůj správný, když to očividně odporuje samotnému názvu té technologie (otázka 1 a 2)?
5, Vzdělání: doktorát z elektrotechniky a informatiky. Ne zrovna chemické složení baterek, to je fakt. A tvoje?
6, Takže je NMC s kobaltem a 100 Wh/kg Li-Ion nebo ne?
7, Pokud odpověď na otázku 6 zní ne, tak proč NMC s 270 Wh/kg Li-Ion je a NMC se 100 Wh/kg Li-Ion není? Kde je ta hranice, od které lithiové ionty, podle kterých je vytvořen název Li-Ion, Li-Ion baterku dělají, a od které ne, ačkoli mají chemické složení s lithiovými ionty (teda Li-Ion), niklem, manganem a tím tvým kobaltem?
8, Proč má být Li-Ion (teda baterka s lithiovými ionty) definována přítomností kobaltu, když v názvu Li-Ion není o kobaltu ani slovo? Je tam jen lithiový iont.
9, Když je NMC s 270 Wh/kg tradiční Li-Ion, jakto, že přes 260 Wh/kg a víc má v nabídce jen 5% NMC a 10% NCA baterek, které můžeš koupit v obchodě?
10, Tak mi teda řekni, jak si představuješ "tradiční Li-Ion článek", když Li-Ion NCA může mít 200-280 Wh/kg (nepočítám extrémy, to bysme začínali na 110 Wh/kg), Li-Ion NMC 100-270 Wh/kg, Li-Ion LTO 40-100 Wh/kg, Li-Ion LCO 150-220 Wh/kg, Li-Ion LMO 160 Wh/kg, Li-Ion LFP 80-170 Wh/kg,...Já tam žádnou "tradici" nevidím. Obrovský rozptyl u šesti různých směsí Li-Ion. Nic, co by šlo hodit do jednoho pytle. Li-Ion LCO má kobalt taky, ale k 270 Wh/kg se nepřiblížíš. Je teda LCO baterkou Li-Ion, když má kobalt, ale jen hustotu 220 Wh/kg? Jen tak pro info, LCO jsou ty baterky, které najdeš skoro ve všech smartphonech a noteboocích. Takže, je to Li-Ion, když to sice má kobalt, ale nemá to 270 Wh/kg?
11, Elektrokola mají Li-Ion, ne? Milion stránek to píše. Obvykle je to LMO baterka (ne vždycky, ale většinou jo), jenže ta nemá kobalt a nemá 270 Wh/kg. Tak mají elektrokola Li-Ion nebo ne? Podle tvojí definice ne, podle milionu stránek jo.
12, LMO baterky bez kobaltu a s nižší hustotou než 270 Wh/kg máš i v aku vrtačce. Takže ta taky nemá Li-Ion? Co teda má?
Avatar - Ondore
Ondore
Počkaj, takže tie desiatky miliónov stránok to majú všetky nesprávne a Ty to necháš tak? Nie je aspoň teoreticky možné, že ten výraz li-ion sa môže používať aj inak, napríklad ako sa používa slovo džíp? Ja viem, ja viem, nič také ako tradičný džíp neexistuje, dočista si ma presvedčil. Občas sa to ľudí pýtam: aké máš vzdelanie, príp. aká ja Tvoja odbornosť? Ja len nakoľko fundovaný je ten Tvoj názor, nech môžem s pokojným svedomím ľuďom hovoriť, že "tradičný Li-Ion článek prostě neexistuje, je to pravda, mám to od absolventa Harvard Chemistry". Alebo aspoň absolventa VŠCHT, aj to by ma potešilo.
Mino21
No já vím, že to lidé rozlišují. Ale rozlišují to nesprávně (a to dokonce i obchody s elektrem). Li-Pol i LFP je stále jen podskupina Li-Ionů z různých pohledů (v prvním podle elektrolytu, v druhém podle katody, v obou ale pořád lítají lithiové ionty, takže je to obojí Li-Ion). LFP je Li-Ion, LFP Li-Pol je Li-Ion, NMC Li-Pol je Li-Ion, LTO je Li-Ion, solid-state NMC je Li-Ion).

Takže jak to rozlišovat v běžné řeči? Už asi pětkrát jsem ti řekl, že to rozlišovat v běžné řeči nejde, protože nic jako běžný Li-Ion článek prostě neexistuje. Jak ti mám říci, jak to rozlišovat, když se ti tu celou tu dobu snažím říci právě to, že to rozlišovat nelze?

Co to NMC se 100 Wh/kg s kobaltem? Je to Li-Ion? Podle tvojí definice by dle hustoty být neměl. NMC s nízkou hustotou Li-Ion není, ale NMC s vysokou hustotou Li-Ion jo? Jako sám musíš cítit, že ta tvá definice je mimo. Nemůžou být NMC s více než 170 Wh/kg Li-Iony, ale NMC s méně než 170 Wh/kg ne.
Avatar - Ondore
Ondore
Už som Ti napísal, že "Delenie napríklad na Li-Ion a Lithium Polymer je bežné a nerobím ho ja, ale stretneš sa s ním doslova v desiatkach miliónov článkov" - sprav nám všetkým službu, spusti osvetu pod tými desiatkami miliónov článkov, že Lithium Polymer je Li-Ion a majú to celé kompletne nesprávne, odkaz na ne prikladám:
https://www.google.com/search?…

Znovu vravím - točíme sa dokola a moju výzvu: "Tak vás poprosím, odborníci a špecialisti - ako to rozlišovať v bežnej reči?" si nepohol ani o milimeter vpred. Je strašene fajn, že si si naštudoval niečo o baterkách, ale asi sa zhodneme, že Ťa napriek tomu ťažko možno označiť za odborníka či špecialistu. Alebo sa cítiš na to posunúť túto problematiku vpred? Tak konečne sem s tým!
Mino21
Nejdřív jsi hovořil o LFP vs tradiční Li-Iony. Nikde jsi neřekl, že tradiční Li-Ion je to, co má větší hustotu a má kobalt. Kde se vzala taková definice? Zapadne do té definice i LMPF bez kobaltu s vyšší hustotou? Nebo je třeba i NMA, taky bez kobaltu.

Prostě nic jako tradiční Li-Ion neexistuje. Jak tam lítají lithiové ionty, je to Li-Ion. Li-Ion je LFP, LMFP, NCA, NCM, LTO, LCO, LMO, LMNO, NMA,.. ostatně i Li-Polymer je Li-Ion, změnil jsi tam to, že elektrolyt je polymerový, ale jinak je to furt to samé, je tam katoda i anoda ze stejných materiálů (může to být NMC, LFP, LCO,...) a lítají ti tam stejné lithiové ionty. Mění se vlastnosti, ale je to stále Li-Ion. Má to v názvu, lithiové ionty. Jsou i v tom LFP a jsou i v Li-Pol, což je třeba jen klasická Li-Ion NMC baterka s polymerovým elektrolytem.

NMC, který je na bázi kobaltu, může mít hustotu hodně pod úrovní LFP. Nastavíš na vyšší životnost nebo vysoké vybíjecí proudy a pak klidně můžeš mít NMC s kobaltem a 100 Wh/kg (https://voltaplex.com/…ttery-lg18650ha3). A zas je otázkou, bude to tradiční Li-Ion, když to splňuje kritérium kobaltu, ale nesplňuje kritérium hustoty?
Avatar - Ondore
Ondore
Nie je úplne jednoduché viesť s Tebou zmysluplnú diskusiu, keď si účelovo vyberáš z mojich odpovedí len časti, ktoré sa Ti hodia do krámu, ignoruješ príspevky, kde sa Ti pokúšam niečo vysvetliť a účelovo ohýbaš veci.

Ako obhájiš, že som tu ako príklad vyťahoval Lithium Polymer a napriek tomu ma obviňuješ, že spomínam iba LFP? Nie je to pravda. Je tak ťažké pochopiť, že ČLÁNOK bol o LFP a tak som písal o LFP, ale vy ste diskusiu vytiahli niekam inam?

Takže vravíš, že ja údajne radím LTO batérie a nimi všetko ostatné okrem LFP pod tradičné? Tak ako to sedí s tým, čo som napísal, citujem: "Pre mňa "tradičná Li-Ion" je lítiová batéria s vysokou hustotou energie a katódou na báze kobaltu.", keď LTO ani neobsahujú kobalt, ani nemajú vysokú hustotu energie?

"Nic jako tradiční Li-Ion neexistuje" - a to sme zase ako u blbečkov, dokola sa tu dohadujeme o tom, že tým technológiám treba dať názov, že tradičné (tak ako ich pôvodne vymysleli a ako prišli na trh) sú (pre mňa) tie pôvodné chémie s kobaltom, že nové obsahujú kadečo, čo zásadne mení ich vlastnosti a preto ich treba všetky navzájom odlíšiť.

Ja som NIKDY nehodil všetky ostatné do "tradičných", ako sa mi to snažíš podsúvať. A dopadli sme ako vždy tu na auto.cz - namiesto konštruktívnej debaty, kde by sme rozoberali problém je to tu samé prekrúcanie a hnidopišstvo namiesto debaty o podstate problému. Ale čo som vlastne čakal, všakže...
Mino21
Vyčleňuješ. Napsals "ak má LFP batéria energetickú hustotu 160 Wh/kg a Li-Ion má 270 Wh/kg" Jak můžeš napsat, že Li-Ion má 270 Wh/kg, když třeba LTO, které je taky Li-Ion, má jen 70 Wh/kg? Vybral sis prostě jednu skupinu aut a všechny ostatní hodil do pytle "ostatní". Ty sis vybral sedany a všechny ostatní karoserie hodil do rovnocenného pytle "ostatních".

Já neřekl, že to nemáme rozlišovat, tos mě blbě pochopil, přesně naopak, než co se ti tu snažím říct. Já se ptám, proč rozlišovat JEN LFP a vše ostatní házet do jednoho pytle. Nic jako tradiční Li-Ion neexistuje stejně jako neexistuje tradiční karoserie, což jsi přišel s docela fajn příměrem. Nemůžeš si vybrat sedan (jako LFP), vyčlenit to, a pak všechny ostatní karoserie hodit do kategorie "tradičních", když i ten sedan je taky karoserie. Ty "tradiční" Li-Iony (vše, co není LFP) mají dnes do rozsah od 70 do 360 Wh/kg.
Avatar - Ondore
Ondore
Najskôr na vysvetlenie - ja nevyčleňujem LFP ako niečo extra od ostatných batérií, ale o nich je článok, tak sa môj opis vlastností vzťahuje na LFP. Renoo cítil potrebu rozporovať túto časť: "ak má LFP batéria energetickú hustotu 160 Wh/kg a Li-Ion má 270 Wh/kg" a hodil všetky Li-Ionky do jedného vreca a ja len vravím, že tak to nie je.

Delenie napríklad na Li-Ion a Lithium Polymer je bežné a nerobím ho ja, ale stretneš sa s ním doslova v desiatkach miliónov článkov.

Prečo cítim potrebu rozlišovať to? Ja nechcem čítať: "batériové úložisko využíva efektívne líthiové technológie", ale chcem vedieť, že kupujem "Technológia batérie: Lithium-železo fosfát (LiFePO4)"
To ber len ako ukážku z webu, akých sú mraky, zdroj:
- https://www.solarvision.sk/…orce-h1-3-55-kwh
- https://www.solarvision.sk/…l-5kwh-luna-2000

Ak to otočíme na autá, tak ja vravím, že existujú sedany, kombíky, športové autá, SUV-čka, na čo mi vy dvaja oponujete tým, že "ale to sú predsa všetko štvorkolesové autá". No áno, sú, ale keď pôjdem to auto kúpiť, tak sú medzi nimi dosť podstatné rozdiely, nie je to ideálny prímer, ale snáď chápeš.

Už sa točíme v kruhu, moje "tradičné Li-Ionky" snáď pochopili všetci a myslím si, že by mali vzniknúť názvy, podľa ktorých zákazníci získajú info o podstatných vlastnostiach toho, čo kupujú. Lebo marketingové (po)kecy v katalógoch opíšu aj vtáčí trus ako smotanu.
Mino21
To prostě rozumně nerozlišíš. Jak sám říkáš, ty baterky mají různé vlastnosti. Nedává smysl některé typy odlišovat a některé ne. Proč bys mezi některými typy rozdíl dělal a některými ne? Nemůžeš přece říkat, že na světě existují auta Škoda a auta Jiná. Škodovka je jedna značka z desítek různých značek stejně jako Li-Ion LFP je jen jedním typem Li-Ion a ony i všechny ty ostatní Li-Iony mají různé vlastnosti? Proč chceš rozlišovat Li-Ion LFP od ostatních Li-Ion, když např. Li-Ion LCO se od Li-Ion NMC svými vlastnostmi liší také, a to opravdu hodně? Např. životností. Li-Ion NMC, které jsou v autech, mají mnohonásobně vyšší životnost než Li-Ion LCO v elektronice. Tak proč chceš oddělovat zrovna Li-Ion LFP a ne třeba Li-Ion LCO?

Stále nechápu, proč máš takovou potřebu oddělovat Li-Ion LFP od jiných Li-Ion. Proč právě Li-Ion LFP má stát mimo, když je to stále a pořád Li-Ion?
Avatar - Barrichello
Barrichello
V reálu mimo auta jiné baterie než Li-ion a LIFePo koupit nejdou.Npočítáme-li staré ni-mh a olověné autobaterie a trakční baterie

Tolik realita :-)
Avatar - Ondore
Ondore
Chlapci neviem ako Vám mám obom napísať - áno, máte pravdu. A súčasne nie, chcem sa dopátrať k tomu, ako v bežnej reči rozlišovať jednotlivé typy. Mi nehovorte, že som tu jediný, kto 10 rokov dozadu pozeral, či má jeho elektronika Li-Ion alebo NiMH batériu a viac neriešil. Podľa vášho (áno, pravdivého) triedenia je nezmyselná debata, či mať v laptope radšej Lithium-Ion, alebo Lithium Polymer batériu, lebo Lithium Polymer je predsa poddruh Li-Ion. Napriek tomu nájdeš 45 miliónov článkov, ktoré to riešia. Pretože tá polymérová má zásadne iné vlastnosti. Detto, ako má LFP zásadne iné vlastnosti.

Pre mňa "tradičná Li-Ion" je lítiová batéria s vysokou hustotou energie a katódou na báze kobaltu. Osobne nepoznám nikoho z bežných konzumentov, kto by rozlišoval, či tá lionka je LiCoO2, LiMn2O4, LiNiMnCoO2, alebo akákoľvek iná.

Moja otázka znie, ako v bežnej reči rozlišovať aspoň tie základné typy. Pretože "nové Li-Ionky" už získavajú zásadne iné vlastnosti. Druhá časť vety (na báze kobaltu) dnes prestáva platiť, niektoré Li-Ionky sú ohybné, iné nehorľavé, ďalšie lacné, ale dajú menej energie. Majú svoje výhody a nevýhody. Sú zásadne rozdielne. Výrobcovia utajujú ich zloženie, takže ako bežní užívatelia nebudeme poznať ich zloženie - a ani to nie je účelom, pochybujem, že sa bežná populácia bude učiť chemické zloženie batérií. Ale pre bežnú populáciu bude sakra rozdiel, že batéria A má vysokú energetickú hustotu a batéria B zasa nehorí. Tak vás poprosím, odborníci a špecialisti - ako to rozlišovať v bežnej reči?
Mino21
A co je tradiční Li-Ion? Li-Ion jsou prostě lithiové baterky využívající lithiových iontů. LFP je jen jeden z mnoha různých typů. Máš LFP, LCO, LTO, NCM, NCA, LMO,... Všechno to jsou Li-Iony včetně LFP. Nic jako "tradiční Li-Ion" neexistuje. LCO máš ve většině elektroniky, NCA především v Teslách z USA, NCM ve většině elektromobilů, LFP v některých Teslách a některých čínských autech. A všecko to je Li-Ion.
Avatar - Barrichello
Barrichello
No však jo, v prcníh vázi budete muset nakoupit techniku za 50 BILIONů EUR, abyste v letech 2024-2035 měli z čeho střílet, z těch 50 bude 10 odkloněno na soukromý účty UK elity (bo korupce jak svin) a u zbytku budeme počítat za jak dlouho bude opět rozstřelen nefunkčnim sovětským šrotem v podobě dělostřesctva, BM-21 GRAD, BM-30 SMERCH, TOS1- BURATINO, T72, T-90, K-52M, Mi-28 HAVOC, pak je tam ještě 15 miliard min, takový další nepodstatný hračky typu Tu-160, Su 34, SU-57, Mig-31, SU-25, MI-24 a 35, Tu-95, T-62, T-55, BVP-2, Iskander, Kalibr, Kinžal, Točka, šáhidy na který už byla spuštěná fabrika a místo v iránu už se montují v rusku, lancety atd atd

A až to někdy 2035 možná siončí, bude muset dát 15 trilionů do obnovy a z těch bude 50 bilionů opět odkloněno :-):-):-):-)

Tak pokračujte, třeba bude sranda a bude stát v roce 2040 houska 140-350 Kč.
Anebo už žádná bolševická EU nebude existovat, vid LOJZZIKU

Jinak konflikt na Ukraině v Letech 2022-235 zspůsobí emise jako 70 miliard aut za dobu 40 let provozu :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
my přece VÍME ŽE MÁŠ ve všem CHAOS :D :-!

ale ŘEŠENÍ tvého chaosu a plkání je TADY viz já 13.25 :*) :D :-!
Avatar - Ondore
Ondore
OK, poprosím Ťa pouč ma - aký názov sa používa pre tradičnú Li-Ion, aby som ju mohol odlíšiť od LFP?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
https://www.hifi-voice.com/…-wilkins-diamond a to jsou lepší (myšleno rychlejší) https://www.auto.cz/…za-minutu-135683 což nebude špatná kára https://elektrickevozy.cz/…-dokonce-i-teslu

Neznalí techniky JAKO TY nemající praxi s elektřinou JAKO TY - ty jen plácají kraviny a hlásí UJEL MI VLAK už roky NIC NECHÁPU co se to děje

prostě si zůstal u https://audio-video-tv.hyperinzerce.cz/…ka-plzensky-kraj
Renoo
Ne, Li-ion je jednoduše název skupiny baterií, jejichž elektrolyt tvoří sůl lithia. Nijak to neokecávej.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
jj O TOMHLE "úhlu pohledu" mluvím - ruSSký veleZZrádný ODPADE

TUPOUN od aut https://www.hifi-voice.com/…-wilkins-diamond po HNUS co předvádíš - co ses PO ŠOKu z války "oklepal" a dál jedeš (to jediné co rusácká svoloč umí) https://hlidacipes.org/…e-1968-tak-nyni/
Avatar - Barrichello
Barrichello
Už ste tady měli bejt 4 minuty ty ma*ore. Váš Jirka Kára :-):-):-):-):-)
Renoo
LFP baterie jsou tu už dlouho a žádná nová éra tu není. Stávající LFP mají odolnost takovou, že klíďo V2G můžou dělat už nyní. Jenže kdo chce mít FVE s baterií, která třeba nebude doma a bude odjetá na služebce a nebo třeba na noční směně v práci, že ano...
Renoo
LFP je baterie typu Li-Ion. Vždyť je to přímo v názvu tý LFP.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Guru Elon slíbil dojezd 400 km už dávno a ne až za 10 minut.

(aneb soutěž s Winsmradlákem o co nejblbější příspěvek :D)
Othello
To jsi zjednodušil opačným směrem. Správně jsi měl napsat že pokud Li-ion má při váze 222 kg kapacitu 60 kWh, tak stejně těžká LFP bude mít jen 36 kWh.

Tak se ptám z čeho vyplývá ten větší dojezd LFP ? Už chápeš to perpetum mobile ?
Avatar - Ondore
Ondore
V prvom príspevku diskusie som kapacitu odhadol na cca 95 kWh, takto veľké LFP batérie v autách zatiaľ nenájdeš.
Velký dojezd vs energetická hustota (Wh/kg) LFP je nižší - ak má LFP batéria energetickú hustotu 160 Wh/kg a Li-Ion má 270 Wh/kg, tak to znamená, že ak chcem vyrobiť batériu o kapacite 60 kWh, tak jedna batéria bude vážiť (60.000/160) 375 kg a druhá (60.000/270) 222 kg. To samozrejme dosť zjednodušujem (váhu pridávajú aj ďalšie časti batérie), ale asi stačí na pochopenie, že s perpetuum mobile to naozaj nemá nič spoločné.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
SRAČKO :D

SÁZKA smlouva u notáře a REDAKCE - celý CELÝ MAJETEK

a jsi V PÉÉÉRDELI prolhaná ruSSká ZZrůdo

A NEPIŠ mi do SZ tvůj ZZrůdný pohled na ruSSkou stupidní agresi proti (další) sousední zemi!!!!!!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
takže NEJUBOŽEJŠÍ UBOŽÁK
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
JÁ VÍM že VÍM = proto dávám odkazy (na seriózní zdroje)

a vidím že i ty - pro jednou - VÍŠ :*)

ano o TOMLE plácání TÉHLE úrovni blekotání lhaní - to je :-|

no FINITO = už sis zvolil jestli si STOJÍŠ ZA SVÝM nebo si NEJTRAPNĚJŠÍ nejubožejší trapná TRAPKA - volba viz já 13:25

EDIT - už 6 minut ČEKÁM a vidím že si přihlášen - je to jednoduchý MOJE VŠECHNO vs TVOJE = jeden LŽE

už je to 9 minut!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 13:25 :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
trilion je milion bilionů = NEPIŠ sakra FURT DOKOLA: "JSEM ***" :-O :*) :-! :-[]

KDE si to zas vopsal - tohle je ZAS (klasický) ruSSký krmivo pro ZZdegenerovaný spoluobčany EUroatlantické civilizace :*)

a ty ho ZASe šíříš dál = trapný před válkou TRAPNÝ TUPÝ trestný od chvíle co https://cs.wikipedia.org/…vaze_na_Ukrajinu
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
nemusíš stále opakovat, že jsi *** a pro ruSSká SSvoloč a lidská ZZrůda ;-)

VIZ ty 12:54 trapná TRAPKO :*)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
jak říkám DĚSÍ SE reality - pro ruSSká ZZrůda ;-)
Avatar - Ondore
Ondore
OK, najprv mi prosím vysvetli, ako citovaná pasáž súvisí s tým, že podľa Teba táto CATL batéria je perpetuum mobile? Čo vlastne rozporuješ, prečo podľa Teba takáto batéria nedáva zmysel?
Avatar - Barrichello
Barrichello
nová strategie, už nemůžeš používat dvě S vid lozíku.

Ale dvě ZZ maj ZZ TOP, takže ted propaguješ hudební skupinu, trolle :-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
no jako vždy PŘESNĚ OBRÁCENĚ - že si TRAPNÝ pro ruský demagog - ti MNOHO lidí říká ROKY LÉTA dáááávno před válkou

od začátku vláky SE TO ZZměnilo - jsi ZZrůda odpad nic HNUSnějšího není = TO JSI TY

na srovnání V12 a W12 a elektromotorů = reaguješ VIZ 12:54
Avatar - Ondore
Ondore
Morfologicky máš samozrejme pravdu, ale iné prvky v zložení (FePo4) vytvárajú iné chemické väzby a zásadne iné vlastnosti oboch typov batérií.
Avatar - Ondore
Ondore
Budem písať pomaly, aby si rozumel.

Výrobca A (povedzme Panasonic) vyrobí batériu, ktorá má 180x120x9 cm, 400 kg a kapacitu 60 kWh.
Výrobca B (povedzme CATL) vyrobí batériu, ktorá je konštrukčne iná (je napríklad súčasťou podvozku) a má väčšie rozmery aj hmotnosť a má kapacitu 95 kWh. Do auta se vejde, lebo konštrukcia battery packu je navrhnutá v spolupráci s výrobcami automobilov.

Ešte raz, toto nie je AA batéria.
Rôzne modely áut majú rôzne podvozky a používajú rôzne battery packy.
Do EQA Mercedesu nedostaneš batériu z EQC.
Chápem, že je to zložité. Veď prevodovka a motor zo sedmičkového baworáka pasujú do trojkového. Sakra, ani toto nie je pravda, tak odkiaľ máš tie nezmysly, čo tu hlásaš?

Možno máš skúsenosti z vývoja batérií pre EV-čka, v tom prípade sa rád nechám poučiť, ako to teda v skutočnosti je.
Avatar - Ondore
Ondore
Z čeho vyplývá ten větší dojezd LFP? Už som to vysvetlil - CATL vyvinul battery pack, ktorý má vyššiu kapacitu (to neznamená vyššiu kapacitu na kilogram).
Ten Tvoj prepočet by platil jedine v prípade, ak by zadanie automobilky bolo: dostante maximálnu kapacitu do packu 180x120x10 cm, max. 400 kg. To ale očividne nie je tento prípad a iné parametre (cena, nehorľavosť, rýchlosť nabíjania,...) mali vyššie priority. Trochu si to pletieš, battery pack pre auto nie je dtto ako batéria v obchoďáku, kde si vypýtaš jednu AA a máš presne dané rozmery, ktoré dostaneš.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
no vidíš TAKŽE teda TEĎ sázka O VŠECHNO!

buď to nebo JSI NEJUBOŽEJŠÍ UBOŽÁK = vyber si :*) :D :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nemusíš psát stále dokola a Dokola - že jsi *** https://cs.wikipedia.org/wiki/***

ale vlastně TAKHLE "in" jsi i v autech - ÚÚÚPLNĚ MIMO realitu :-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
JÁ ho měl někdy "zakázanej" nebo CO?? :D

No a TAKHLE "in" si s autama - omluvitelný před lety, ale posledních pár už je to HODNĚ MIMO sakra hodně https://www.autojournal.cz/…-dacii-a-toyotu/
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Pro pravdu se člověk zlobí - ZZrůda obZZvlášť

a sázky se děSSí :-O :*) :D :-! :-[]

jsi jen lhář a pro ruSSký odpad - si byl a válka z tebe udělala ODPAD
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
opět JEDNODUCHÉ - a SSvoloč tvého typu se pravdy DĚSÍ - je k tomu dávné "jako čert kříže" ;-)

VSAĎme se o VEŠKERÝ náš majetek - u notáře = no vidíš a JSI V PÉRDELI :-!

PS: ale dík za DALŠÍ přiznání - že si *** :D :*)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Si stále stejně tupý jako trapný - pravý ruSSký ZZoufalec

a FURT blekotající LŽI - já nemám ani falešný, ale "podle sebe soudím tebe" TAKŽE TY jistě ANO :D

https://www.autojournal.cz/…-dacii-a-toyotu/
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 13:42

Tohle PLÁCání a NEznalost a NEchápání šlo omluvit před 10ti lety - dneska je to už blbost

Viz loňské srovnání stejných aut stejné značky za stejnou cenu - ve Speciál TECHNIKA

Jste už MOC MIMO - už je to jen trapně trapný
DonVito
:yes: :yes: :yes:
Ano. Dlouho se mluvilo o roku 2025 a cenove parite EV a fosilu.

Pokrok nezastavis.