Jak to vypadá, když sériová Škoda Octavia dostane přeplňovaný motor z konstrukční kanceláře Audi s variabilním časováním sacích ventilů, vyvažovacími hřídeli a maximálním výkonem 118 kW? Uvidíte v dalším díle Roadlook Mini.
RS 2,0 TFSI je vyhodnejsi volba, ma o dost lepsi podvozek na sportovnejsi jizdu a silnejsi motor, spotreba je jen o tabulkovych 0,4 l. vyssi nez u 1,8 TSI a je designem taky o dost vyse ( kola Zenith, vse v kuzi, xenony, barva karoserie, atd). Cena RS je jen o cca 100.000 Kc vyssi, tak proc delat kompromisy a jit do TSI?
zdravim vas vespolek,hosi vidim ze ste tu uplny amatery niektory a naopak niektory viete o com je rec ale to je fuk,mam problem jedne a mozno mi budete vediet poradit,vlastnim Skoda OCtavia RS 2002,ma 85 000km najazdene,a zrazu sa niec seklo v motore a netaha jak ma ked je motor studeny div ze nastartujem a je citit z motora silne vybracie ale turbo je vporadku mozno mate niekto s tym skusenosti o tyzden to idem hodit na pc,ae napadlo ma ze iekto vie o com je rec tak sa pytam aby som sa vedel pripravit!diki za odpovede
Ahoj všem příznivcům O2. Pro ostatní zdrogované hulváty, kteří nemají na silnici co dělat příspěvek není. Za měsíc jí mám také doma. Jsem zvědavý, jak dopadne debata ohledně oleje-chlapi, pokračujte! O2 má své mouchy jako každé auto, ale v porovnání výbavy o motoru 1,8 TSI ani nemluvím a o celkové ceně po slevě je to prostě paráda. Já jí mám v eleganci, xenon, vyhř.sedačky, sportovní paket+paket pro špatné cesty, folie, lepší alarm, 17 kola a další za 629 tis. a ať mi někdo ukáže srovnání. Příjemná a tichá jízda a dostatek pohodlí.
DUX
Hm. Odmyslim si, ze som vykonal neprekonatelnu "hlupost" a prejdem k veci - ako sa teda lisi nizsia stredna od strednej? Pretoze z toho, co som si pozrel, to vybavou ani motorom nie je.
Mne to vychadza, ze sa lisia asi rozmermi, ale kedze ja v aute vozim seba,priatelku a horske bicykle, tak ma prilis netrapi, kolko miesta je napriklad vzadu :-) V mojom aute sedi niekto vzadu asi tak 10 dni do roka. To po prve.
Po druhe - ja som k tomu porovnaniu pristupil S vedomim, ze su to auta inej triedy. Prinutili ma k tomu prispevky vyssie (napr. "zezulka").
Osobne - zda sa mi nie mudre, ak sa hladi len na to, ze Octavka je "nizsia stredna" a ine auta su "stredna", ako keby to bolo na aute najpodstatnejsie. Pre mna je to vybava a notor - ja som napisal, ze motorom a vybavou sa moja Octavia za presnych 782 tis.SKK nedala porovnat s ostatnymi uvadzanymi alternativami.
K Ceed,Focus,Megane - hm,a ktory z nich ma benzinovy motor o vykone 160k? (nechcem naftu, nekamenujte ma:) ) Ano, Ceed SW ma 143k 2.0l, ale zase za 720tis.SKK bez vyhrievanych sedadiel,tempomatu a xenonov mi neprijde o tolko lepsi nez OII Combi Elegance. Odhliadnuc od toho, ze sa mi dielenske spracovanie OII a dizajn zda lepsi. Moj nazor.
K tej Astre - ano, benzinove motory 180k a 200k tam su, ale Astra Caravan Cosmo 180k za 860 tis. SKK bez metalizy,vyhirevanych sedadiel, bez radia s MP3, bez xenonov,a "len" s manualnou klimatizaciou nebola pre mna volba...
Pekny den.
Pokud nemáte, přidejte k senzorům i originál vyhřívané přední sedačky.Oceníte v tomto období. Dají se koupit i mobilní 2ks 900 kč s vypínačem a dvojí regulací v Hypernově První skok hřeje málo, druhý příliš mám nainstalováno v O1 -1,8.
Senzory se mi už vyplatily a z a p l a t i l y.
nevěřím, že řídící jednotka prostřednictvín informačního displeje mě upozorní, že po 15.000 km je mazací schpnost oleje vlivem opotřebení tak nízká, že bude potřeba olej vyměnit. Spíš věřím tomu, že interval výměny oleje je nastaven na 30 000 km nebo na dva roky. Nevěřím tomu, že by olej mohl vydržet v dobré kvalitě 30 000 km. Kvalitativní hodnoty oleje by se daly změřit, ale poplatek za provedenou zkoušku by byl příliš vysoký. Proto zvažuji vsadit na jistotu a provést roční výměnu oleje a to bez ohledu na to, zda 15.000 km ujedu nebo ne. Srdci auta chci dopřát to nejlepší. Určitě, že se mi to vrátí. Na staré octávce, která je pravidelně ročně servisována s výměnou oleje se mi to bohatě vyplatilo.
S tím prostorem pro pravou nohu a s úzkými sedačkami muhu jenom souhlasit.
Mě bylo řečeno, že servisní intervaly jsou proměnné. Cca. tedy 30.000 km (nebo dva roky).
Tak by si o to auto mělo říct samo.
Měl jsem prodloužené intervaly u Fabči a v půlce intervalu jsem dolíval tak 0,5-0,7 L.
Pokud se tedy bude potencionál motoru využívat hodně často a půjde o krátké cesty, čekal bych, že se motor přihlásí dřív.
Ps Jinak, moje nadšení z motoru kazí nedostatek místa na pravou nohu u řidiče a úzké sedačky. Zlatá Fábie! I ten podvozek působil sportovněji.
Ale to TSI…!!! :-)
Mě bylo řečeno, že servisní intervaly jsou proměnné. Cca. tedy 30.000 km (nebo dva roky).
Tak by si o to auto mělo říct samo.
Měl jsem prodloužené intervaly u Fabči a v půlce intervalu jsem dolíval tak 0,5-0,7 L.
Pokud se tedy bude potencionál motoru využívat hodně často a půjde o krátké cesty, čekal bych, že se motor přihlásí dřív.
Ps Jinak, moje nadšení z motoru kazí nedostatek místa na pravou nohu u řidiče a úzké sedačky. Zlatá Fábie! I ten podvozek působil sportovněji.
Ale to TSI…!!! J
Předpokládám, že máte servisní prohlídku po ujetí 30 000 km nebo dvou letech. Uvažuji/zatím předčasně/ o tom, že bych požádal o roční termín nebo výměnu oleje po 15 000 km. Přesto, že je v motoru olej s prodlouženou lhůtou pro výměnu, s ohledem na vysokootáčkový motor s vyššími tlaky,něco mi říká , že stanovené podmínky pro výměnu oleje alespoň pro prvních cca 60 000 km nejsou to pravé ořechové. Mám obavy z toho, /jezdím především krátké vzdálenosti/ že nebude v oleji po ujetí 12000 km dostatek aditiva. Nebo je má obava zbytečná?
Co si o tom myslíte_?
Je to moje 3 (nové auto) tak vím, že se prvních 1000-2000 km nevytáčí na max. A za studena jsem také auto nikdy nedráždil.
Šel jsem si do auta pro návod, s očekáváním, že tam bude více o zajetí toho TSI. Nic nového. Mám třetí Škodovku a je to vždy stejné.
Klasická krátká instruktáž proběhla i v prodejně.
Jinak, měl jsem 2x Fabii s motorem 1,4 16v 55kw :-)
...jo, TSI jede líp! :-)
do 2000 km jsem nepřekročíl otáčky nad úroveň 3500. Nejdůležitější je nevytáčet motor pokud nedosáhne teplotu 90 stupňů.Využít potenciál motoru 1,8 TSI na na našich silnicích téměř nemožné. Největší jeho předností v porovnání s většinou aut které potkávám je jeho neuvěřitelná akcelerace bez toho, abych ztratil mluvený kontakt s osobou, která mě doprovází nebo s poslechem autorádia.
Můžete prosím rozebrat obrat " ostuda.. jdu pro desky! ", nebo snad tím chcete říct, že před první jízdou, pokud pominu cestu z prodejny, nepřečetl jste si návod alespoň dvakrát?
S odkazem na návod k obsluze: str.183" 1OOO až 1500 km - Postupně můžete zvyšovat zatížení motoru až na maximální rychlost zařazeného převodového stupně, tj. na nejvyšší přípustné otáčky motoru."
Dále "Prvních 1 500 km je rozhodující pro kvalitu záběhu motoru".
Pokud si dobře vspomínám na tu dálnici, neměl jsem víc jak 5 000 ot. Poznal jsem fakticky, jaký je rozdíl v akceleraci mezi O2 v naftě, která se nechtěla smířit s tím, že se mi bude dívat celou cestu na záda a 1,8 TSI. Po několika pokusech v délce cca 60 km najednou za mnou nebyla a já zjistil, že jsem opustil naši milovanou vlast a navštívil jsem milované bratry Slováky.
několik měsíců jsem sledoval vaši diskuzi na téma 1,8 TSI. Vlastním O1 1,8 92 kw a jsem s ní velmi spokojen. Spotřeba při rozumné jízdě 7litrů, stáří 8 let a mezi každoroční servisní prohlídkou bez dolétí oleje.
Přečetl jsem snad všechny dostupné testy a názory na 1,8 TSI. Nedalo mi to, a tak jsem se objednal na zkušební jízdu. Pak už nebylo co řešit. Kdo se nesvezl neuvěří. Dnes mám najeto cca 3000 km a občas motor trocho protočím. Na dálnici při předjíždění mám pocit, že auta za mnou zůstala stát. Věřím a nebudu se s nikým přít o to, že jsou i lepší motory. Přesto jsem přesvědčen o tom, že jsem se rozhodl správně a neměnil bych. Spotřeba do 8 l.
Byla to dobrá investice.
Pod dojmem předváděcí jízdy a kladných testů jsem si dnes ráno 1,8 TSI odvezl domů. Jen jsem to zatím šolíchal (nezajeto a na letních), ale vše naznačuje, že to bude BOMBÁ!
Osobně bych si ji za ty prachy taky nekoupil.Na zadních sedačkách aby seděli děti nebo trpaslici aby se tam vešli s nohama a kastle vzhledově taky nic moc tak že přednost by určitě dostal nějaký japončík.
V pátek jsem absolvoval zkušební jízdu s tímto motorem a jsem z něho nadšen. Parádní zátah ve všech otáčkách , žádný turbo kopanec , velmi tichý chod a při rozumné jízdě výborná spotřeba paliva. Nedovedu si představit ( kromě 2.0 TFSI ) jiný motor do Octavie než tento...
proboha proč porovnáváš oktávku s vozy ze střední třídy ??? jako levnější alternativu ti nabídnu, Ceed, Focus, Astru, 307-8, Megane, atd. že jsi dal za auto nižší střední třídy 800tis je tvoje hloupost ...
mam objednanu TSi Combi 118 kW s paketom Safety (xenony,ESP, hlavovy airbag), vyhrievanymi sedackami, kolami 16, STREAM, senzormi na parkovanie vzadu a metlou za 800tis. SKK
K tejto prebiehajucej diskusii si dovolim vzniest par faktov. Nechcem nikoho urazat ani hanit jeho preferencie, ale myslim, ze bude lepsie,ked budeme vediet PRESNE o com sa bavime, pretoze zatial to vyzera, ze kazdy akurat doporucuje, co vsetko sa da kupit lepsie nez O2 TSI ale nikto nenapise skoro nic konkretne. Preto par faktov neuskodi myslim -
1. Toyota Avensis Combi najlacnejsia za 749 tis. SKK, s 1.6l 81kW motorom. Pokial ccete 108kW, cena je 1 024 900 (Exclusive vybava).
2. Honda Accord Tourer, 115kW, vybava Comfort, cena 899 tis. SKK, avsak bez xenonov,tempomatu. Pre niekoho mozno 100 tis. nie je uz peniaz, pre mna je ale 800 tis. limit ceny.
3. Mazda 6 Wagon - 1.8 88 kW najlacnejsia vybava CE za 799 tis. SKK, s motorom 2.0 i najmenej vo vybave TE za 929 tis. SKK, a to este na ocelovych diskoch a bez xenonov.
To je len vyber troch vozidiel, ktore v diskusii zazneli ako alternativy k O2. Mohol by som dodat Ford ale tam je situacia - IMHO - podobna. Ako sa divate teda na to? Ja sa nevyznam moc v tom, co je stredna a co nizsia stredna trieda, divam sa pri vybere auta na vybavu a motor, a z toho mi O2 TSI, co som popisal v uvode, vysla ako jedna z vcelku dobrych volieb. Teda, ak predpokldame bezporuchovy provoz auta, ale myslim, ze nikto nejde do auta s tym, ze sa mu bude kazit ( ak uz teda nema zlu predchadzajucu skusenost).
S pozdravom a pekny Novy rok
musíš ho dobře zajet,chytráku....... >:-[] >:-[]jak ho budeš tůůůůůrovat za studena tak ti odejde i ferrari nebo porsche................a navíc jak ho hnupi v konstrukci zmršej na ůkor kvality materialu a pod....tak je to v háji kvalita to je náš artikl a dlouhá ŽIVOTNOST. >:-[]:-!:-!
hele poslouchej ty profesore řidičů.... :-! každá liška chválí svůj ocas....a ten to dělá taky na kšeft.......jendo je určité cena sportovního vozu je vysoká...............už za to že se s tím vykřápneš na první zátačce........a mazda ja mazda...a nové je nové.....vokswagen takový je to samé..........1,8tutbo benzín :-!:-!
keby som nevyuzil ten kufor, tak si tuto podmienku nekladiem ako jednu z hlavnych. uzitkove auta su co sa tyka objemu samozrejme praktickejsie, ale tie zas nesplnaju dalsie z mojich poziadaviek, hlavne co sa tyka dynamiky.
dik za tip na ten fiat, ale po mojich skusenostiach s touto znackou som si povedal, fiat nikdy viac!
dik za odporucania, to mondeo by mozno splnalo moje poziadavky az na tu cenu. ostane su sice pekne(hlavne bmw mi nedava spavat) ale pozri na objem kufra. zatial mi ako vitaz vychadza octavia
Jo to auto které je o 200tis levnější je fiat linea.Takže si přečti vše o něm a přideš na to že dávat za octavku o 200tis. nema smysl je to vyhazovani peněz do potoka.ČUS BUS
Jo povim ti to tak octavia nema konkurenci v objemu kufra protože všechny automobilky si uvědomujou ,že velký kufr jako má octavia nikdo nevyužije kdo chce velký kufr tak si koupí osobní dodávku jako je berlingo nebo doblo atd..Ale jestli chceš konkurenta s podobnou spotřebou zrychlenim a taky kufrem velkým jako prase jenom asi o 200tis levnější s hezčím designem,Motor 1.4 120ps na ,který je nižší pojiska sice nebude mít sílu jako 1.8 ale zase je to lehčí auto takže to pojede srovnatelně.Hondu accord nesrovnávej prosím s octavou ten accord je nádherný ne jako česká přeplastovaná popelnice ochcavka.A jinak ten accord by to te ochcavce natřel i kdyby si nechtěl.Čau mjejse
Tak tak, ja som z "konkurencnej" ponuky tiez nebol nadseny :-( Zrovna v lete ked som riesil nove auto som cakal lepsiu ponuku C MB ale (nielen?) cenou je to auto niekde inde (na druhu stranu okrem "prestize" aj so 6 rocnym servisom!). Kto by to bol povedal ze sa bude Octavia dotahovat na C radu (MB na to robi dokonca reklamu).
Teraz by si sa mohol poobzerat po novom F-Mondeo (2.0 Duratec 107kW nema turbo, bude vyssie PZP), mozno ta oslovi aj novy R-Laguna Grandtour v najnizsej vybave motor 2.0 103kW od 857900 Sk. :no: Pripadne este pockaj na januar - bude vyhodnejsia ponuka na auta r.v. '07 (BMW 3 Touring ;-) ). Myslim si ze O2 1,8 TSI niekde na sklade nebude a aj ked ju objednas nespravis krok vedla.
rad by som vedel, ktore auto by sa dalo porovnat s octaviou 1,8tsi combi, co sa tyka hodnot zrychlenia, spotreby, objemu kufra, nosnosti a ceny. Velmi ma zaujima, na akych superautach jazdia kritici skodovky. Cital som tu nieco v tom zmysle: "za tie peniaze(pripadne nejaky priplatok 50-100tis.) by si som si kupil auto o triedu vyssie". prikladom mali byt auta ako accord, mazda6, avensis. Urcite su to dobre auta, keby som ale chcel zrychlenie octavie 1,8tsi, tak by tych 100 000 ako doplatok nestacilo. napr. accord Tourer 2,4 190koni, 0-100km/h 8,4s. spotreba oproti O 1,8tsi + 2l, cena 1 099 000 sk. Velkym plusom je batozinovy priestor octavie, ktorym konkuruje aj autam v strednej triede.
Planujem kupit nove auto, takze rad by som vedel, s ktorym konkurentom by som si octaviu 1,8tsi mohol porovnavat.
:-) Seš blázen né ,jaká 1.4 ale 1.8 TSI projed se a sám poznáš o čem je tu řeč ;-) a ta spotřeba je kolem cca 8 l a honím to jako krávu :-) Vy to doma asi nemáte že máte takové chytré reči co? Klidně to můžeme někde vyzkoušet at se tedy dozvíme jak to na tom ta O 1.8 TSI je! :-)
jj renegade ma pravdu škodovka je značka ku ničemu jasny dukaz je že do octavie cpou ten 1.4 motor.Ani bych se nedivil kdyby do toho začli dávat 1.2htp hybrid turbo procesor či jak se tomu říká.No a ted něco k této octavii ten motor určitě není nejhorší pružnost je super ale je to bezcharakterní motor se zvukem vysavače.Spotřeba taky nic moc podle toho co tady píšete na 170 ps či kolik to má fakt bída já mám 220ps a spotřeba 8litru na dálnici a to nemám 6 stupen.No na rodinné auto fakt dost.Ovšem jestli to máte jako rodinné auto jestli ste to nekoupili jako víkendový supersport. >:D >:D
Jo a jeste jsem zapomnel na užasny motor 1.4 . Jenom blbec a největší degent mohl tento motor vpasovat do ctavie ten motor ma problem rozjet fabií natoš takovy těžky šrot. S tim tak někde zastavit v kopci tak se nerozjedete :-) ty konsruktery bych fakt pozaviral a zavřel bych celou škodovku protože to co předvaději nema obdoby, to je humus. :no::no::no:
Škodovka by měla skončit s vyrobu protoze to co prodava na trhu je oničem kopie wv tu nepotrebujeme. Přikladem zaostalosti je tento model škodovky technici mysli si co te neskonstruovali pry vopdou chlezene turbo tim už prosperoval fiat coupe turbo z roku 94. Octavia motor 1,8 turbo zvuk oničem auto oničem budoucnost oničem. Toto je zbytečne komentovat a ty penize co zato chtěji bych rači investoval do nějakeho Germana nebo Itala.
Johny89, podívej se také na otáčky motoru u výkonu a u točivého momentu. Mimochodem, ta plochost křivky krouťáku je u 1,8 TSI impozantní. Takový motor bude z tohoto hlediska nezničitelný. Tím v žádném případě nechci tvrdit, že motor imprezy je horší nebo lepší. Prostě jiný přístup a jiná koncepce.
Zachvilu Ta na km dobehnem ;-) Predpokladam za spotreba pojde po prvej vymene oleja dole a aj v lete bude rozdiel. U mna je teraz priemerna 7.7 za poslednych 2850 km co som najazdil za mesiac co uz auto mam. Pomer mesto / mimomesto mam asi 50 / 50, klimu mam furt na auto. Spotrebu som cakal vyssiu a uz teraz mi vychadza podobna ako s O1/55kW samozrejme pri vyssej priemernej rychlosti.
Tvoja spotreba sa mi nezda dramaticky vysoka a bude ovplyvnena asi sposobom jazdy a asi tym ze dost najazdis v meste. Sam som sa cudoval ked som isiel s 3.5 litrovym ML automatom skrz SR a mal som priemernu spotrebu 10.1 a na tom istom aute iny sofer udajne tu istu trasu cez 17 :-) A urcite by nebol problem prasit za 25 :-)
Priemernu rychlost nemavam nizku, sam sa snazim jazdit co najviac plynule. Motor nepodtacam - min. 2000 ot. ale ani zbytocne nevytacam (pri beznej jazde), samozrejme raz za cas mu treba pustit cele spektrum otacok. Minule si pisal ze sa s tym neseres, skus trochu defenzivnejsi pristup a urcite pojde spotreba dolu. Niekde som cital, ze najlepsie jazdis vtedy, ked nemusis pouzit brzdy.
Zatial mi to vsetko drzi pokope ako ma, s motorom som velmi spokojny a len dufam ze to takto vydrzi co najdlhsie. Cau :-):-):-)
nechci srovnavat auta, ale motory. Zrovna jsem koukal na imprezu 2,0R, ktera ma vykon 110kW/196Nm, a to nema TURBO, je to "jen" atmosfera typu boxer. No a ted koukam na tuto O2 a teda nevim 1,8TSI by dle me melo mit vice stavy...nez jen o 8kW a 54Nm vic nez 2,0 atm. Ale to jen tak ze me to chytlo za oci ze je to dost maly rozdil...
A este som zabudol: Samozrejme neviem co niektori motoristicky odbornici od auta cakaju... Posudzovat kvalitu sedacky podla toho ako tam sedi/lezi redaktor?!? Ja som nespokojny ze musim furt menit stierace a doplnat palivo = tie auta kde to takto funguje su uplne odveci. A ked som si akekolvek auto kupoval predajca ma na tento fakt neupozornil + pripocitam tvoje sedacky tak to uz je reklamacka jak vysita >:D >:D >:D
Octavku uz mam 3 tyzdne doma, nabehal som zatial 2500 km a vsetko je zatial v poriadku. Motor je na auto dostatocne dynamicky, prevody vnimam tiez pozitivne, najma 2-3-4 ide ako drak. Sedacky su podla mna lepsie ako v O1. Na okreske pri 90 km/h ma na 6 stupen 2000 otacok. Benzin tankujem OMV Carreru 95 a ventily som zaklepat este nepocul ;-)
Píše se Vítek, ale když někomu něco vytýkáš, tak výtka. To jenom na okraj. Motor potřebuje 95 oktanový, případně 91 oktanový benzín. Samozřejmě kvalitní. Nevím, v čem vidíš problém. A doporučuji ti, aby sis našel čas a posadil se někdy do Octavie. Změníš názor na sedadla.
To o motoru fakt zní dobře... akorát zapomněli říct, jak je náročnej na kvalitu paliva. To je FAKT - ne vítka.
Vítka patří k sedačkám - už se je naučili dělat nebo z nich pořád bolí záda? Asi nenaučili - všimněte si, jak tam sedí ten chudák redaktor... >:D
Za tuto cenu máte perfektní mondeo kterému ta českoněmecká popelnice nasahá ani po šrouby nápravy.Proč se nemluví o tom,že přední náprava je mizerná a přetížená,že přední brzdy jsou první věc která na ni odejde,že váží až o250 kg víc než ostatní srovnatelné typy.Ještě ji pořád chcete? Dodře vám tak.
Tak třeba Renault nabizi motor 1.1 T 98kW (asi 134 koní).....to je nařez...budou to davat do twinga RS a ta "krabička" by si s té Octavky udělala dobrej den..
Čauky chlape :-) Já jsem byl včera za Jihlavou tedy z Prahy po D1 a jel jsem co to dalo zatím nanejvíš 205 km ,zatím mám najeto 1700 km a jel jsem to za 10,2 ;-\ jinak at ti dobře slouží ;-)
Pre auto som si isiel na svojej staruckej Octavii I. (s ktorou som velmi velmi velmi spokojny - cest jej pamiatke - urcite este niekomu dobre posluzi ako nahrada za Favorit a pod.) a spat na novej... Ehm ako by som to no povedal... Ten rozdiel je evidentny v pozitivnom slova zmysle. Musim pochvalit nemecky knowhow zlate ceske rucicky a slovensky predajny servis!
Auto mi sadlo hned do ruky, akurat spojka zabera hned od spodu, co ja som mal az niekde v polovici - po dvoch rozjazdoch uz OK. 2-3-4 ide motor ako drak a to som isiel iba okolo 3000 otacok co je mierne za polovicou jeho vyuzitelneho spektra. Za dnes poobede a navecer som najazdil 120 km pri priemernej spotrebe 7,1 l/100km :-) Ta 6 naozaj nie je dramaticka a pri 120 km/h na nej motor toci cca 2550 otacok, taktiez ma motor silu na nej dostatocne zrychlovat :yes:
Celkove spracovanie pri vybave Elegance vnimam uspokojivo - klobuk dolu interier je velmi prijemny. Taktiez radio Stream hra velmi fajn a aj dostatocne basuje pricom nikde nic nedrnci.
Skratka a dobre za tie prachy som dostal zodpovedajuce auto a uz len aby to tak jazdilo aspon dalsich 500 tisic km! Prajem aj ostatnym stastnu ruku pri vybere auta ako som mal ja. Dufam ze sa nesklamem a toto auto mi bude sluzit minimalne tak spolahlivo a dobre ako moja prva Octavia!
Este nie. Mala prist tento (41.) tyzden, neviem kde je chyba. 9 lit na surovy motor ujde ale predpokladam ze to pojde casom dolu. Audi motor predsa nemoze papat tak vela >:D Na konkurencnom cz webe sa p. Janda stazoval na dlhe prevody - hlavne na 6 stupen. Ako sprevodovanie vnimas Ty?
mám prosbu,potřebuji se domluvit s některými majiteli starých škodovek,byl bych moc rád,kdyby se mi mohli ozvat,pokud sem zabrousí,jako teď já.mob.721472194.Díky.Sad.
Elegance ,16 " kola ,stř lyžiny ,sport paket , kombi s přepážkou mě stála 642 000,- kč . Před tím sem měl nissan almeru r.v. 1998 za 9 let sem na ní nešáhnul a má najeto 120 000 a nechal sem jí ženě .Nissan byl spolehlívý ale slabý motor 1.4 16V .čekal sem na ní cca 8 týdnů a dnes sem najel prvních 450 km a můžu říct jenom jedno a to nádhera ;-) Máš se na co těšit :-) budeš velmi překvapen jako já . A to sem jezdil i sjináčímy auty než je tahle ŠKODOVKA
A aku vybavu si zvolil, pripadne doplatil? Predpokladam, ze auto si uz pred tym mal, tak ho skus porovnat s tymto novym (aj ked je to mozno skoro). Ja na nu este cakam...
Jasně,je třeba si kupovat auto dle svých potřeb.Ja si služební nemůžu ojednat jiné,než VW group a to musí být nižší řada,než mají šefové.Tudiž mám toho Passata Variant 2,0TDI 125kW s DSG,ale ze svých bych nedal necelých 1,1mega za střední třídu neprémiové značky.Svou O I mám už jetou,tak právě uvažuju jak jsem říkal o Japonci.Jezdím soukromě tak 25 000km ročně.Nicméně opět díky za napsané zkušenosti i tvých přátel,neboť jsou určitě cennější,než TUV report a jim podobné nedokonalé statistiky,kde se nebere spousta parametrů v potaz.
S tvým pořadím v zásadě souhlasím,jen bych já nezařadil Francouze před koncern.Je to ale jen můj názor!Nehci někomu tvrdit,že musí mít stejný pohled na věc.K podložení tohoto jsem četl,že sám šéf Peugeotu říkal,že je třeba kvalitu zásadně zlepšit,a že tomu již tak bude u nových 308 a dalších nových modelů.No a korejcům taky moc nevěřím,i když je možné,že ta auta již dnes spolehlivá jsou.Každý vyžaduje od auta něco jiného.Takže tak.
Tak jak píšeš ,já měl 1 japonce Nissan Almeru 1.4 r.v 1998 a vše v pohodě ale zas co se tíče motoru slabota ;-\ najeto má asi 113 000 a vše v pohodě a ted jsem právě koupil tu O2 1.8 TSI a mužu v klidu říct kam se serou ty japonci na to O2 a měl jsem možnost se project i stěma japoncema co tu popisuješ ale podle mě je to supr auto a tako mazda ,tojota jak říkáš ty avensis stojí zhruba aspon o 100 000 víc .Tak co ty na to ty Sk áčko >:D Renda
je to tazko...treba si uvedomit, kolko najazdis. Moja mama ma uz druhy Megane. Prvy pedali po 3 rokoch, tam boli nejake 3-4 zavady, ale to je snad normalne u francuzov. Druhy uz ma od roku 2000 a teda ma 7 rokov. Najazdene ma 80 000 km (cca 12000 rocne) a v podstate ziadna zavada. 80 tisic ale nie je vela, kazde autoby malo zvladnut v pohode 100 tisic. Ja ale jazdim 70 000/rok a preto potrebujem skutocne spolahlive auto. Sluzobne auto to je ine, servis ti hradi firma takze to je uplne jedno aky mas model a znacku. Ale dat zo svojich penazi 700 000 .....tak jedine auto spolahlive! Octavia je v nizsej strednej triede a stoji 800 000 Sk......za tu cenu mam strednu triedu: Mazdu6, Toy.Avensis, Hondu Accord......alebo vyssiu: Hyundai Sonata a pod. Takze sluzobna Octavia je fajn......ale vlastne peniaze by som do nej nedal.
Kamarat mal 4koveho Golfa combi a kedze mal vela km.....tak ho predal a kupil si OII combi 2,0 TDi s najvyssou vybavou za 1 050 000 Sk !!!! Po mesiaci ju vratil a povedal, ze to sa s Golfom neda porovnat (ze je to horsie ako ten Golf) ....teraz zobral Lexus is220d za 1 150 000 Sk a nevie si to vynachvalit ...takze tak. Moje skusenosti (aj od znamych) by som zoradil takto:
1. japonci, 2. nemci (bmw, mercedes), 3. korejci, 4. Francuzi, 5. VW Group
Díky za obsáhlou odpověď.Já měl zkušenosti s Renaultem Megane,ale popsat všechny závady by vydalo na knížku.Měl jsem jej 3roky,sice jako ojetinu s 60 000km a zhruba každých 5000km musel zasahovat servis.Od té doby nechci o Francouzích ani slyšet.Ceny těchto aut,zvláště akční,odpovídají kvalitě.Mám zkušenosti spíše s VW koncern.autama.Služební Superb 2,5 TDI 120kW jezdil výborně až do té doby,kdy se uvolnila matice na jednom z přívodu nafty,ta začala stříkat na motor a trošku to začlo hořet.Takže na odpis.Teď jezdím s Passatem 2,0 TDI 125kW 2006 a zatím žádný problém,kromě 2x ukradené navigace standart servis.Ptal jsem se proto,že uvažuju o tom,že zabrousím do japonských vod.Myslím,že nemůžu podle všech dostupných info,šlápnout vedle.Já kromě toho,že taky požaduju nastartovat a jezdit,chci aby auto mělo ještě trochu nadprůměrný výkon.Tak uvidím,co vyberu...
hm...ani velke nie. Mal som Corollu r.v.90 a jazdi dodnes (predana znamemu) s tou som nemal ziadnu poruchu ak nepocitam zlomeny ovladac smeroviek (mojou vinou). Dalej Hondu Accord r.v. 95 tu som predal po 5 rokoch prevadzky - bez jedinej zavady, potom som kupoval Hondu Accord r.v. 2000 a tam som bol 1x v servise menit nejake cidlo na chladici a celne sklo 2x. Teraz vlastnim Accorda 2007 a Auris. Obe zatial bez zavad. Samozrejme, ze som chodil pravidelne na garancky, daval tam najdrahsi Castrol a boli tam menene capy, kotuce - proste spotrebak. Ale ziadna ina zavada. Ta Corolla ma dnes nabehane asi 700 000 km a ked boli v servise na zdvihaku, nikde neunikal olej! Mali tam Ford Orion a tomu kvapkalo z motora vsade >:D
Znamy ma uz druhu Elantru a taktiez ziadny servis, podobne sused s KIOU Carens.
So SUBARU skusenosti nemam, mne sa osobne nepacia. Celkovo japonci maju taky design, ze je potrebny cas aby mu clovek prisiel na chut.....ibaze auto je pre mna nutny pomocnik pri podnikani a design uz vobec neriesim. Potrebujem jedno: kazdy den nastartovat a jazdit.
Maš nějaké zkušenosti s japonským modelem?Zajímaly by mě zkušenosti z reálného používání auta,ne co hovoří statistiky.Ať už dobré či špatné.Co taková Impreza?
To mi nedoslo,tech 70%služebních Octavií je jasně cesta k chování takovému chovaání řidičů.No a ten servis za 30 000Sk.Chápu,že nemůžeš nenadávat na auto,do kterého navíc vrazíš 90 000Sk.Mladá Boleslav tu kvalitu má pořád nevyváženou....To souhlasím.
...ano ..a to nechapem...ti psychologovia to dokladovali tym, ze Octaviaci trpia nejakym komplexom. Neviem preco, no vzdy jazdia Octavie najrychlejsie. Dokonca viac riskuju ako tie najdrahsie limuziny. Ale to my nezmenime. Ibaze potom nepocujem nic ine, len sku.vene Octavie sem, sku.vene tam....vsetci na ne nadavaju. A urcite to auto nie je tak zle, ibaze maju agresivnych soferov a potom si to odnesie ten model auta. Inac 70 percent Octavii bolo predanych ako sluzobne vozy...a to je predsa jasne, ze najlepsi OFF-ROAD je sluzobna Octavia.
Stacil by maly krok ku kvalite a bolo by fajn. 2x mi odisla elektrika vdaka slabemu plastovemu puzdru, ktory pocas zimy praskol a navlhlo to potom vsetko. 3x mi odisla poloos (SVK cesty) a vymena s klbmi a pracou stala 30 000 SK !!!! t.j 90 000 !!!!!!!!!! Trosku prehanaju ci nie?
Ano,Skoda dnes není laciná,ba i dražší než VW po srovnání výbav.Nicméně si myslím,že servis je v porovnání s Japonci levnější.Další věcí je,že já mám "Ochcávku" a za 150 000km na ni byly vyměněny jen ložska v předních kolech.Jinak ok.Mám na inspekčním pokoji kolegu,co má Corollu.Měl na ni spoustu drobných závad,které se nezanášejí do statistik(pracovníkama Toyoty),protože je opravili v rámci záruky.To jsou dva objektivní případy.Nesnažím se ale na nich generalizovat,jaké sou japonské auta a jaké Skoda.No a samostatnou kapitolou jsou ridiči Ocatvií-to jsou "největší borci z nejsilnějšíma autama".Ten psychosociální profil sedí a bylo by to na dlouhou diskuzi.
nemyslel som posudzovat cloveka podla auta. Ibaze podla studie viacerych psychologov v Cesku - je zakaznik Skody tak trosku "mimo obzor" ..... cital som to vlani a skutocne tam vsetko sedelo. Su to ludia, ktori vyberu peniaze a utekaju do SKody, pretoze: Skoda je lacna, ma lacne diely a servis. Ano to platilo pred 10 rokmi. Dnes je to uz uplne inac. Robili sme kompletne statistiky cien ND a Nh vo vsetkych (u nas predavanych) znackach a vysledok pre Skodu bol katastrofalny! zaradila sa do prvej 5-ky ....cize patri medzi nejdrahsie so servisom a dielmi.
Ja osobne uz do Skody nedam nikdy peniaze. 19 rokov kupujem japoncov a nikdy som s nimi nebol v servise s poruchou. Chvilu som mal aj jednu Octaviu, kedze som sa rozisiel so spolocnikom vo firme a ten si ju vzal na leasing.....cize ostala mne a musel som ju dosplacat. Moj pohlad na nu bol taky, ze prejaud zakrut na roletach roztriasol celu karoseriu, bola neskutocne tvrda, hlucna, 5x pocas 3 rokov ma nechala na dialnici s poruchou (!!!), 7x som bol v servise s dalsimi poruchami, celkove naklady na servis sa vysplhali na polovicku ceny noveho auta, ked som na nej niekam prisiel, vsetci sa mi smiali ci som skrachoval >:D >:D , atd...atd....no proste des! Uz v zivote nechcem vidiet Skodu! Takze naozaj nechapem ako moze niekto kupit tu znacku, ked za podobne peniaze moze mat vozy vyssej triedy a kvalitativne vyssie o 5 tried??????
Inac teda ti drzim palce, nech sa ti vydari a je spolahliva!
Typická guma,co ani netuší,co mu jeho chorá mysl produkuje.Tak to je přesně ten absolvent zvláštní školy,jehož IQ mu nestačí na to,aby pochopil,že podle auta se člověk nesoudí.Běž odkud si přišel,do země,kde člověk v Trabantu je * a v BMW borec jako Tatry...Běž a už nepiš...
To může napsat jen opravdový ubožák-premiant základní školy na kontinuální psychoterapii,protože jen takový člověk ví dopředu,jak spolehlivý bude nový motor.Že na takové nesvéprávné loosery někdo vůbec reaguje...
No tak predsa rozumnejsi ton ;-) Ja som nikde a nikdy nehovoril ze: SKODA je jedina = ine auta su na tom horsie a pod. Samozrejme ze sa mi pacia aj ine auta a aj z inych tried - aj vacsie SUV aj mensie sportovejsie, aj superluxusne... Tych dovodov pri vybere noveho auta je vzdy viac a urcite mas aj Ty kus pravdy na tom ze SKODA uz neni to co byvala (v dobrom alebo v zlom). Vsetko je relativne a zrovna zijeme v dobe kedy (napr.) auto predstavuje (pre niekoho) urcity osobnostny status a podla toho posudzuje aj svoje okolie. Taky postoj sa mi nepaci z ludskeho hladiska, servis a nahradne diely na auto v tom neriesim (na to mam havarijne poistenie). O spolahlivosti ja mlcat nebudem: neverim nicomu a nikomu kym si to neoverim a to plati aj na moje buduce nove auto! Ak mi dokazes odpustit bude to SKODA OCTAVIA 1,8 TSI ELEGANCE. PEACE :-):-):-)
ako by si pomenoval cloveka, ktory napise, ze nie je ina moznost len Skoda????????????????? A co Mazda6, Toyota Avensis, Honda Accord???????? To su auta, ktore s podobnym motorom ale ovela lepsou vybavou a spolahlivostou stoja len o cca 40 000 Sk viac .....no su o triedu vyssie?????? Preco si kupit NIZSIU STREDNU za 770 000, ked mozes mat STREDNU za 820 000 ???? Ja tomu nerozumiem. A ak je pre teba strdena trieda velka......tak si kupi konkurenta znizsej strednej, kam Octavia patri. Napr. KIA CEED KOMBI (SW)2,0 TX, ktora s full vybavou stoji 710 000 ?????
Alebo ine vozidla???? Tvoj vyssie uvedeny nazor mi pripomina typicky slovensky mozog spred 17 rokov. Vsak Skodovka je lacna, servis je lacny, diely su lacne, a pod. kecy........treba si spravit zoznam dielov a obehnut predajne ....zistis, ze Skoda uz nie je lacna a dokonca v mnohych pripadoch aj draha! O spolahlivosti pomlcim ;-)
No jasne... pan expert na vsetko a vsetkych! A tu o cervenej Karkulke alebo Snehulienke si uz pocul? Sa spamataj, najprv sa socializuj v ramci spolocnosti a neuchyluj na nete! To akoze chces posudzovat ludi na zaklade pouzivania (znacky) auta? Co vies o mojich skusenostiach a vobec o ludoch ze ich odsudzujes? Sak pockaj narazis... S takymto pristupom to nebude dlho trvat a bude to tvrde!!! Potom si spomen na moje slova a mozno to trochu pomoze. Cauko :-)
to len sprosty, zaostaly sedliak si objedna Octaviu za 770 tis. Sk !!! Za tu cenu mas 30 inych a lepsich aut!!! Ale co uz? Je zbytocne ti vymenovavat tie auta a argumentovat, ze preco tie a nie Ochcaviu...pretoze zadubenu hlavu nezmeni nikto >:D vidiet, ze si v zivote sedel len v Ziguli a S-120, pretoze keby sedel aj v inych autach, tak si Octaviu nikdy nekupis. Vies, treba si pobehat predajne, poskusat auta, porovnat ceny....a potom kupit. Ale nech sa ti dari, my vyspelejsi budeme jazdit a ty hnit v servise!
jasně máš pravdu já sem si jí taky objednal a nějakej blbeček kterej tu jezdí možná ještě ze 120 bude mít takový blbý keci na dost dobrý auto na který asi ani nemá ;-)
Ja som neni Cech a aj tak som si ju objednal. Aky typ by si mi dal na kupu stredne velkeho auta s benzinovym motorom v lepsej vybave s objemom motora do 2l s kombinovanou spotrebou do 8l a cenou 770 tSk? A este by si mohol aj pridat ake mas auto Ty ;-)
No jo další předražená plastová krabička pro české vypatlance.Ty lidi snad pouštějí z léčebny,než se nad něčím takovým rozplívají.I ten borec na tom videu vypadá postiženě.Vždy když je tam škodovka je celá věta seskládaná z pozitivních slov.Za ty prachy co toto neauto stojí se dá koupit nějaké normální auto.O kterém si nebude myslet jen vypatlaný majitel,jak je dobré,ale bude si to myslet i okolí.
Za 750 tisic si kupim omnoho lepsie auta ako toto "chrochtající prase nemocné vzteklinou" ........nechapem, co na tej ochcáfke stoji 750 000 ????????? Podvozok nesedi, komfort to auto nezna, motor ma sice vykon ale bude kazovy (jak vsechno od Skody) a .......
Octavia je:
vůz nižší střední třídy s cenou střední třídy a vnitřním prostorem kompaktu :no::no::no::no:
inac bomba recenzia..... :yes::yes::yes: Skoda sa nestala tercom posmechu pre jej design alebo spracovanie ci techniku - ale koli zakoznikom, ktori si ich kupuju. Na Slovensku su to vacsinou sluzobne auta alebo na tom kazdia vyholene hlavy z podsvetia :no:
čauky,jak si na ní dlouho čekal ? já ji koupil 3.8. a mám ji mít až kolem 10.10 :-( už se fakt nemůžu dočkat a když jsem jí projíždel tak je tam fakt supr motor ale zas co na to bude říkat spotřeba ,když to bude do 9 litru tak to bude v pohodě -nevíš kde sou další testy na tenhle typ o2
25, som si vsimol Tvoje "duchaplne" prispevky uz aj v inych diskusiach a musim uznat, tak ako aj mnoho inych tu diskutujusich, ze si naozaj odbornik! >:D >:D >:D
90 procent bude mit horsi auto nez Octavii? To si snad nemohl myslet vazne... Do prvniho okamziku nez zastavis na cerveny vedle Mercedesů, BMW, Audi a dalsich to mozna nebude spatne auto... Uvedomte si uz konecne, ze Octavia je prekapotovanej Golf a je to ve svetovem meritku naprosto prumerne auto pro socialne slabsi vrstvy...
kurna nechapem, nad cim sa tolko rozplyvate.... mam na zabavu 12 rocne auto, atmosfera 1.6 benzin, zrychleni lepsi ako O s tim supermotorem, maximalka o 10 mensi, to jo... spotreba ale taky o hodne mensi, hlavne v meste... za 750 tycek...moc vyhodna koupe :)))))))) furt tvrdim, ze skopcaci su minimalne 10 rokov za japoncama...tak sa z toho neposerte a vyskusajte uz konecne normalne auto :)))))
Ahoj, mam doma už 7let OI s motorem 1,8T. Byla nová v nejlepší výbavě se vším co tehdy měli. Dnes ma 200tis km. A jede jako ďábel. Tankuju V power 95 a bere do 8!!! Rok a půl jsme měli doma OII 2,0FSI a nebyla spatna! Super výbava a motor dobrý. Spotřeba okolo 6,8l/00. Ale najednou sla rano na 3 válce!!! NOvý auto. Spravili to ale pak se nam v italii skoro zastavavila a jela jen 40km!!! Pap jsme to odstranili novým startem. No hrůza. Opravu nejakou provedli ale stejne si nevedeli rady, ani snad v boleslavi§!! Strašný a pořád se to opakovalo.!! Ted už 3 mesíc jezdim s roomsterem 1,2(celkem slušný vůz) a příšťí týden mi přivezou novou OII 1,8TSI tak se tesim! Ale skoda si dá pozor, moji OII zpet nechce(kvůli reklame) takze servizu zůstane a skoda auto mu ji zaplati!
jen uchyl by koupi žabožroutskýho rendlíka,nebo vařenou rjži,když za stejnou cenu si muže koupit Škodovku!Za auto se dá prohlsit jen to co je německý,nebo k nim má blizko!!!
všchno ostatní jsou hajtry,který se chlubí jenom cenou a jsou drahý i zadarmo !!!!!!!!
Tak kdyz jste tady u tech FIAT, vim ze kamos ma "starickou" MAREU a nemuze si ji vynachvalit. Ma to v mene obvykle verzi HLX. Objem 2.0, koniky 155 a fakt lita vice nez slusne i kdyz uz jde na ni znat vek, mladsi byla uuuuple uzasna, vykonove asi jako tato oktavka. A stalo to tusim nejak 640000 full vybava (tehdejsi). Krasna cena i auto. A pisu to jen proto, ze jsem na nove motory i modely FIATu taky zvedavy, fandim jim, jdou zas nahoru. :yes::yes::yes:
Jasně tam je vše ,ale já myslel zda to už někdo nevlastní ? ;-) sám sem si jí objednal tak proto se tu ptám :-| a v eleganci to stálo 640 000 . Díky renonous
Jenom si člověk k částce 750tis Kč musí připočítat koupi garáže pokud ji nemá cca 500tis. Měl jsem 1.8T LK a za půl roku asi 10pokusů až ten jedenáctý byl úspěšný. Dodnes mě to ser......
mne sa O2 s novým motorom lúbi!!také praktické rodinne auto s ktorým sa dá počas cesty na lyžovačku prevetrať večne súťažiacich típkov za volantom VW Passat TDI (103KW verzia) >:-[]
Chtel bych se zeptat, zda nekdo nevi, proc u "ctyrkolkovych" verzi neni nabizen tento motor a zustava 2.0 FSI? Je to kvuli Haldex a jejimu nasazeni jen proc 2.0? Bude nekdy tedy vystridan 2.0 za 1.8? Nevi nekdo? Diky
No, tak jestli je tohle mega silný motor.... Proč by to auto mělo mít nějaký sportovní úpravy? Vždyť je to normální rodinný auto s konečně dobrou benzínovou motorizací. Už by lidi pomalu mohli pochopit, že oktávka neni žádnej závoďák.
Mě to připadá jak seriovka s mega silným motorem ale bez dalších sportovních ůprav například kola jsou fakt oničem a zvuk výfuku to samé.Podvozek je měkký.Nejde mi to dohromady,ale dobrý základ pro tuning to je. >:-[]
..vzhledem k tomu, žejsem se s tímhle motorem nedávno svezl, nebudu popouzet antigurumainstreamáky sítí českých internetových svojí chválou. Tenhle motor mi vzdáleně připomíná sportovního ducha motorů Hondy. TAKŽE: Na Roadlook se příjemně dívá, patří k pravidelnému zpestření šedých dní, kdy mám čas věnovat se autům. Poslední díly jsou pořád lepší a lepší stran kamery i koncepce reportáží... Pokud budete takhle pokračovat, za pár let z Vás móóžná bude Český topgear.. V Čechách patříte podle mě k absolutní špičce co se zábavnosti i "motoristického ducha" týče... Ale proč je jich tak málo sakra?! :'-( Jestli je to kvůli sledovanosti (což si nemyslím) donutím i babičku, aby si koupila broadband a koukala se... >:-[]
tak teda treba natocit video, najlepsie v Alpach a popripade urobit street race, najlepsie s Hondou, hm ale to by musela byt technika a chut sa do toho pustit,co? No tak nic...
Mistre,
k nikdy nekoncici diskusi benzin nebo nafta par slov. Pro odhad ber, ze bezin toci do 6000 nafta do 4000. At maji dve auta stejnou maximalku napr. 220 km/hod. Potom musis sprevodovat auta v pomeru 2 ku 3, abys vyrovnal, ze se motor toci pomaleji a abys dosahl 220 km/hod. Pro zrychleni je podstatny vykon na kole, ne na motoru. Vzhledem k pomeru 2 ku 3 to znamena jako na bicyklu, ze na tezsi prevod musi mit motor vetsi silu. Jakou? No obracene 3 ku 2. To znamena, ze 100 Nm na benzinu je asi 150 Nm na nafte. ORIENTACNE!!! Tvoje 125 kW nafta ma 350 Nm. To je ekvivalentni 233 Nm na benzinu. 1.8 TSI ma 250 Nm tzn., ze je de fakto silnejsi. Rozdil ve vykonu (ze ma jen 118 a ne vic nez 125 kW) spociva v tom, ze ten vykon dosahne uz v 5000 otackach. V 6000 by mohl dosahnout mnohem vic.
Kdyz nezohlednis tohle, dopadnes jako jeden redakturek jednoho nejmenovaneho casopisu, ktery srovnaval Octavku 125 a 147 kW a srovnal tocive momenty 350 na nafte a 280 Nm na benzinu, a nemohl pochopit proc ma benzin lepsi zrychleni.
Je fakt, ze motor 2.0 FSI vynaseli vsichni az do nebe, take 1.6 FSI, v tom souhlasim, ale taky je pravda, ze dvoulitr podle vice zdroju dokaze sezrat klidne 13 litru na 100 km, ze 1.6 FSI byl oproti 1.6 MPI o 40 tisic drazsi, zral 98 oktanovy benzin, uspora v spotrebe nijak presvedciva a vykon na tak tezke auto spis prumerny, normalni. Motor v benzinu kolem 100 kw v sazbe do 1.8 resp. 1850 povinneho ruceni chybel. Spis jsem se divil, proc se nepokusila automobilka pokracovat ve starem 1.8 T, oprasil ho tak, aby splnoval nove emisni limity ...
Uz jste se svezli s TDI 2.0 125 kW? Vite, jaky je rozdil mezi krouticim momentem toho motoru oproti slabemu benzinu, kteremu se venuje tento clanek? Ten diesel tahne o 40 % lepe...
Davat do osobniho auta benzinovy motor je holy nesmysl.
Jistě, bylo to nadnesené, přesto se tento obrat používá i u dlouhodobých testů na 100tis km v Autobildu. Dočteš se to třeba u testu VW T5 2.5 TDI. Stejně, v jakých řádech se pohybuje běžné opotřebení-tisíciny milimetru? A jaká je hranice, při které se opotřebení bere za přijatelné?
Když se někde dočítám, že se majitel snaží první 2tis km motor příliš nevytáčet, včas řadit. A možná po pěti tisících na motor trochu přitlačí. Tomu já říkám nesmysl. S novým moderním motorem, pokud to není předepsáno přímo od výrobce (například BMW M5-motor se může naplno točit asi po 20tis myslím) se od začátku jezdí zcela normálně jako s motorem po 100tis aniž by motor trpěl.
Jistě motor si "sedne", je tišší, jeví se výkonnější, pružnější, má nižší spotřebu. To ano, tohle chápu. Ale zajíždění, nesmysl.
Autor recenze automobil, a zejm. motor vychvaluje jako modre z nebe, že prý tady něco podobného doposud zcela chybělo. Přitom 2.0 FSI má jen o málo nižší výkon a co se kultivovanosti a spotřeby týče není tomu tak dávno co ho tady rovněž do nebe vynášeli.Tedy nevím proč je taková "bomba".
Koukam do konfiguratoru Skody, OII 1.8TSI L&K - 799 900,- ; OII RS 2.0TFSI - 794 900,- ... ??? Ma to sakra cenu? >:-[] Chapu ze L&K ma vetsi vybavu, ale...RS je RS! :yes:
...to je pro kombi...
V Liftu si odectete 40 000,-
Ta Octavka s tim 1.8TSI jede fact skvele, a vypada taky celkem k svetu, ale radsi bych asi RSko, klidne v zakladu.. A jentak mimochodem, kdyz uz tady oisete jak je to dokonale auto atd. jeli jste panove uz v novym Mondeu..? :-!;-):-)
Za tu cenu si uz kupis Mazdu6 ktora je kvalitou a jazdnymi vlastnostami niekde uuuuplne inde. Vies, auto nie je len motor, vsimni si ako sa tvaril pan redaktor v tych zatckach.\ a co hovoril o podvozku ;-)
Nikdo netvrtdil, ze OII je auto pro zabavu >:D Vsak tam taky zaznelo, ze na 17 kolech je ponekud tvrda, avsak v zatackach je umeni ji udrzet ve smeru! Nikdo si asi nekupuje oktavku, aby ji tocil k omezovaci a projizdel s ni zatacky dverma napred ;-):yes:
Mňam, je to super motor, osobne mam OII s 1.6 FSI a neni to spatny motor, jezdi to pekne to jooo, ale vzdy jsem chtel pomerne "maly" turbomotor a koukam, ze tedka mi to Skodovka umozni. Ehm ona to uz umoznovala i u OI, ale kdyz ja chtel uz dvojkovou OII...
Už jsem o tom psal, tak se rozepisovat nebudu. Jen: Ten zvuk, nádherný, zátah perfektní, výbava luxusní, celkový dojem 1*. Je to skvělé auto, jak řekli, konkurence dražším a modernějším vozidlům výborná. A perfektní benzin. Prostě jednička. :yes:
Tak všichni víme , že oktávka je auto s malým rozvorem a velkými přesahy , ale tenhle motor si už opravdu zasloužila . Takže kdo si jde pro oktávku a má love , tak má rozhodnuto . Dostane dobrý design a dobrý motor , to bez debat , akorát musí sáhnout hloubějc do kapsy . Jinak k příspěvku výše , Fiat se teď hodně rozjel , co se týče kvalitních motorů . :yes:
Přesně tak O2 šedy pruměr.Vitara to je opravdu gut auto ale jina třida.V nižši středni zlaty focus ktery je opravdu vyvedenej a od něj by se soudruzi z WW měli ponaučit.
Octavia je solidní auto s malým rozvorem a velkým kufrem, to asi vědí všichni. Testovaný motor je jistě zajímavý, výkonný, se slušným točivým momentem, ale to je asi tak všechno. Nevidím to jako úplně nejlepší řešení do budoucnosti, kde se např.hledí i na ekologii, zbytečně vysoký objem 1.8 není zapotřebí, např. konkurenční automobilka Fiat nabízí motor 1.4T s výkonem 150 koní (zatím), s neporovnatelně nižšími hodnotami CO2 a samozřejmě menší spotřebou, a to nejméně o litr, navíc se špičkou točivého momentu v lepším, pro benzín příjemnějším spektru otáček tj. až do 4700 ot. Tohle je cesta do budoucnosti, nízkoobjemové turbobenzíny.
Inu nevim nevim, kde tyto zarucene informace sve zdroje maji. Cas od casu prevazim nove skodule primo z fabriky a neco jsem na toto tema prodiskutoval s pomerne kompetentnimi lidmi,ale ti mluvili jen o prvnich 300km na "zajeti" gum a cca 1200km, kdy by se nemel motor tocit vic nez na 70percent. Mimochodem co na to Uzivatelska prirucka? ;-)
Ty máš opravdu díru v hlavě chlape... 50.000,- za 899,- měsíčně.. tyhle reklamní kecy si strč do svýho vejfuku na GTI. těch 550.000,- ti pravděpodobně cvakne leasingovka ze svýho. :no: Pro ostatní lidi s normálním mozkem co neslyší na tvůj brainwashing je to zajímavý auto, ale žádnej zázrak.
Az nato, ze cena 750t. je za zaklad ve vybave LaK a testovane auto stalo 848 600,- ...ale s timto motorem se da poridit ve slusne - Ambiente vybave za 584t.
Tak ty jim běž radit do formule že nemužou točit motor k 20kRPM :D alespoň příspěvek mě rozesmál :) tak to holt je když si někdo potřebuje nahonit ego nad tim že si někdo neostříhal záděru :D Kam sme to dopracovali :D
No ja pracujem na vyvoji a skusani motorov asi 10 rokov, ale este som nevidel motor, ktory by po 100tisic km nemal meratelne opotrebenie mechanickych casti. Na valcoch a piestoch to byvaju radove desatiny milimetra, na klznych loziskach, piestnych capoch a piestnych kruzkoch o nieco menej. Nevravim ze je to problem (pri navrhnovani tych dielov sa rata s takymto mechanickym opotrebovanim, ale kazdopadne su to meratelne hodnoty...
Zajíždění moderních motorů? Jen povídačky. To platilo v dobách stodvacítek. Dneska motor po 100tis nejeví meřitelné opotřebení. Navíc motor už má naběháno pár "kilometrů" a projde zatěžkávací zkouškou ještě než se dostane do auta. A tam se s ním zrovna taky moc nemazlý.
Roadlook vzdy byl,je a bude jednim z nejlepsich automobilovych video magazinu u nas.V Auto.cz opet zapracovali a pripravili divakum slast jak pro oci(zrychleni a pruznost)tak i pro usi(zvuk motoru).Mozna jen ze se na,,pouhe"mini cekalo az moc dlouho-ale dockali. ;-) Dikes za priblizeni dalsiho kvalitniho auta.
Je uplne jedno cim se zacne, Octavkou, motorem, podvozkem nebo vyfukem. Kazda diskuse nakonec skonci v invektivach nebo resenim narodnostniho problemu. :-)
Kdyby to bral někde jinde a kopčil sem, ale tvůj text visí přímo nad tím - odcitoval tě dobře. Pojďme mu přát tu jeho slečnu dokonalou, no ne? My máme radost z toho auťáku a z normálních ženských doma, no ne? No fakt škodováci válej, mně se to líbí, že to někomu nedává spát, no ne? :yes:
Ale ja nevravim nic o tom, ze to nie je primerana cena (hoci v tejto cenovej hladine su aj ine auta, mozno rovnako zabavne). Len si myslim, ze ~90% ludi by nepovedalo ze 750 litrov je "par supov"... :-)
Ale já nad věcí jsem. Ovšem citování, kopírování textu, to prostě vyžaduje pravidlo... jinak nebudeme vědět, co kdo píše z hlavy a co kopíruje... a i když by to tu leckomu mohlo vyhovovat... já bych spíše doporučoval dodržovat pravidla citací.
Jak tě čtu, tvá dívka bude o kompromisech vědět svoje 8-s >:D Tématem ovšem není tvoje dívka a už vůbec ne já... tématem je Dzosuo auto - překrásná Octavia se světovým motorem. Možná, že bude lepší dokonce i než 95% těch, co kolem ní pojedou... Tedy, abychom si rozuměli, nepíši o Monte Carlu, píši o Česku, o tuzemských silnicích. Takže tím číslem si můžeš být jist. P.S. A ne aby sis svou holku dnes nějak bedlivěji prohlížel, buď nad věcí ;-):-):yes:
Teda ale, teď jsi mohl ukázat, že umíš být nad věcí. Škoda, napsals ten příspěvek pěkně a každý, kdo je trochu normální, tomu rozumí. Škoda GTíčko :no::yes:
PROBOHA!! vzdyt ma najeto jen 2600km!!! A vy ho tocite na miste na 7000 otacek , zkousite 0-100 na max a tah, Vzdyt motor v techto kilometrech jeste ani nevi kde je To je neuveritelna prasasrna ! A jeste neco kdyz uz delate detail stitku motorizace! tak si Zezulko ostrihej ZADERY!! ten zader v detailu je hrozny!!!!!!!!!!! SES CUNE? 8-s
he jasne, tak koukej moje holka rozhodne neni o kompromisu, mozna to mas jinak, mozna to mas jinak i v hlave, myslim ze zcela urcite neni OCII s jakymkoliv motorem lepsi jak 90procent okolnich aut. a ty me tu dnes pripadas jako inzerent Skody Auto :no::no: bez za svou a rekni ji ze je kompromis, sedni na socku a rekni si ze je to kompromis, nakonec se koukni do zrcadla a zjistis kdo je tu kompromis :-! tvoje texty smrdi kovboji z vlkohradu, dnes vic nez kdy jindy
No... jestliže jsi podrobně sledoval test a nepovažuješ cenu za vynikající, pak mi řekni, kolik by měla Octavia s tímto motorem a s výbavou stát? Škodovka mě neplatí, ovšem jak jsem ti napsal nahoře - za 200 odjíždíš v dokonalém autě... a to je tedy opravdu za pár šupů.
A co tak FocusST/166kW? Pripadne ak ti vadi hot-hatch, tak vo vyhotoveni sedan, s motorom 2.0/107kW/145ps. Aby bolo jasne, nevravim ze oktavka s tymto motorom je zla, akurat ze mas na vyber viac moznosti v porovnatelnej cene...
Marně přemýšlím o tom, proč bych si kupoval Octavii 1,8 TSI ve výbavě Laurin a Klement, když Octavia RS s prakticky stejnou výbavou stojí skoro stejně.
Jinak tenhle motor Octávce moc sluší a připadá mi jako šitej na míru a investice do sportovních tlumičů je pro člověka, který si kupuje auto za 750 000 pakatel.
Takže přeji mnoho prodejních úspěchů, ale ta cena mi stejně pořád vrtá hlavou... 8-s
No jasně a tyky jetá M3, nebo EVO, STI, 911 a to jsou mnohem lepší auta.... Nevim, jestli jako příměr k běžný oktávce s konečně ucházejícim benzínem používat Hot hatche. Trochu blbost.
Tak tenhle velmi povedenej filmeček, to je výbornej počin, zejména v době, kdy se lámou prázdniny. Ještě to možná stihneš. Ovšem musíš vědět, že život je o kompromisu (ostatně, podívej se na svojí holku...) přesto, jak je znát, moc kompromisů v případě škodovky dělat nemusíš. Za pár šupů (doslova) získáš auto s motorem světových parametrů, dokonalou výbavou a velmi odladěnou vizáží. Turbo chlazené vodou, vynikající pružnost a dvojí tvář. Jo, už zejtra můžeš bejt anděl s ďáblem v pravým kopytu ve svým kokpitu.
Sedmsetpade... polož jim na pult kolem 30%, tedy asi 200 tyček. Nechaj tě odjet a sjednaj s tebou vynikající podmínky doplacení zbytku. Představ si, že za 200 tisíc už zítra můžeš lítat v tomhle dokonalém autě. Devadesát procent těch, co kolem tebe pojedou, budou řídit horší auto než bude to tvoje. To není špatnej pocit, co?
P.S. Dobrý triko, dobrej test, dobré video a dobré auto. BRAVO :yes:
Tady nikde není řeč o "jízdě na čas", přece píšu, že lze z toho mít auto vhodné na ostřejší jízdu, ale pouze v rámci možností! Logicky myšleno možností obyčejného cestovního auta. A pokud jde o tu kombinaci kratších per a tlumičů FSD, divil by ses jak to na octavii (ostatně na jakémkoliv autě) dobře funguje, tlumiče FSD dávají lepší komfort než standardní, i na krátkých perech, ale při rychlé jízdě auto v zatáčkách mnohem líp podrží.
Přece se nejezdí s takovým autem na čas, ale rychle se cestuje. Čím je podvozek tvrdší tím je horší komfort na nerovnostech a cestující v autě to obtěžuje.
Skor super motor. Co sa tyka auta, urcite by bolo lepsie, keby podvozok bol lepsi ako motor, nie? kazdopadne, tymto motorom sa koncern pekne vytiahol. ;-):yes:
No, on to trochu L. Zezulka s tou sportovností přehnal, Octavie je se standardním podvozkem auto pro sportovní jízdu nevhodné, stejně jako všechna ostatní auta ve třídě. Problém je v tom, že žádné auto v nižší střední nenabízí do standardního modelu motor, který by se parametry a hlavně tím co předvádí v reálu, mohl 1,8 TSI rovnat, takže podvozky ostatních nemá jaksi co předbíhat. Octavie má ty, bohužel klasické, volkswagenovské tvrdší pružiny s nelogicky měkkými tlumiči, takže jízda na větších kolech v kombinaci s krátkým rozvorem znamená rány na příčných nerovnostech a odskakování zadní nápravy v zatáčkách s horším povrchem. To co umí 1,8 TSI už by zasloužilo i zásah do podvozku, jen sedmnáctky moc nepomůžou, pokud bych si měl tohle auto koupit, okamžitě bych vyměnil pružiny za nějaké kratší (Koni apod.) + tlumiče s technologií FSD, pak je z toho, v rámci možností, možné dostat auto vhodné na ostřejší jízdu. ;-)